Eva Chase - Dragon’s Fate - 14. fejezet

 


14. fejezet

Ren

A nevem úgy ért el hozzám, mintha hatalmas távolságból, talán egy óceánon túlról érkezett volna. Először szinte meg sem hallottam. Aztán még nyomatékosabban hatolt a figyelmembe.

"Ren! Hercegnő, ha nem szólalsz meg hamarosan, kénytelen leszek elkezdeni a szirénák csilingelését."

Elrántottam a mellkasomról a táblát, amit eddig szorongattam. Megpördült a fejem. A gyomrom összeszorult, mélyen a hasamban kialakult üregbe.

Mióta voltam itt lent az alagsori archívumban? Megdörzsöltem a homlokomat, mintha ez kitisztítaná a gondolataim körüli muglikat, és végre rátaláltam a bátorságra, hogy válaszoljak Marcónak. "Itt vagyok! Bocsánat! Csak... nagyon elmerültem."

A kuncogása tompán szállt le a lépcsőn. "Talán meggondolhatnád, hogy egy kicsit elmerülj. Szerintem itt az ideje, hogy egyél valamit. És bár teljes mértékben bízom abban, hogy tudsz magadra vigyázni, néhány másik társad talán lyukat ütött a szőnyegbe az itteni járkálásukkal."

Akkor már tovább voltam itt lent, mint gondoltam. A gyomromban érzett csípés emlékeztetett arra, hogy igen, valamikor vacsoráznom kellene.

Ellöktem magam a karosszékből. A hátamban az izmok megrándultak a sok ülőmunkától. Ültem és a múlt idők látomásait bámultam.

De még mindig nem találtam meg, amit kerestem. Nem az okot, amiért összevesztünk a tündékkel. Nem volt okom azt hinni, hogy valaha is számíthatunk rájuk. Csalódottságomban az ajkamba haraptam, rágcsáltam, miközben visszamásztam a főemeletre.

Marco visszalépett az ajtóból, hogy átengedjen. " Itt van az én sárkányváltóm" - mondta könnyedén. "Találtál valami hasznosat?"

"Nem tudom" - mondtam. A mászástól megszédültem. Ennek a gyomornak sürgősen ennie kellett. "Valószínűleg jobb lenne, ha egyszerre beszélnék róla mindannyiótokkal."

"Tudok egy kis türelmet összeszedni."

Szünetet tartott, és egyszer átnézett rajtam. Azt hiszem, körülbelül olyan durván néztem ki, mint amilyennek éreztem magam. A macskás alfa arckifejezése megenyhült. Átölelte az arcomat, az állkapcsomat bölcsőzte, és egy pillangószerű csókot nyomott a homlokom közepére. "Ha még nem is vagy ott, hamarosan ott leszel, hercegnőm. Ebben biztos vagyok."

Jól van. Valakinek tényleg annak kellene lennie, és az biztos, hogy nem én voltam az.

Frissen sült steakek kiadós illata érte el az orromat. Mire az ebédlőbe értünk, a szám tele volt nyállal.

"Nézzétek, mit hozott be a macska" - jelentette be Marco vigyorogva, mire a többi alfa felpillantott, ahol az asztal körül álltak.

Kylie is ott volt. Ő ugrott oda először. "Szóval mi a nagy titok? El tudod egyáltalán mondani, hogy mi van odalent? Mit csináltál egész délután?"

Mindenki rám szegezte a tekintetét. Várták, hogy hallják, hogy megérte-e ez az utazás. A gyomrom összeszorult. "Ez... elég nehéz megmagyarázni."

Marco a vállamra tette a kezét. "Azt hiszem, a mi Lángok Hercegnőnknek szüksége van némi táplálékra. Hol van az a vacsora?"

Mintha csak végszóra, néhány rokon ekkor lépett ki a konyhából, tányérokat cipelve. Nate intett nekik, hogy adják oda az elsőt nekem. Lehuppantam a legközelebbi székre, és megragadtam a várakozó evőeszközöket.

Csak néhány falat kellett, mire a fejem kezdett kitisztulni. Vizet kortyoltam a pohárból, amit valaki hozott nekem, és körülnéztem az asztalnál. Az alfáim és Kylie mind ettek, a többi rokon hagyott nekünk egy kis egyedüllétet.

De a figyelmük még mindig rajtam volt. Amint a kezem lecsillapodott, West felnézett, és elkapta a tekintetemet egy kérdéssel a fejében. Áron felemelte a fejét, a saját szemei is csillogtak a lelkesedéstől. Biztosan nagyon kíváncsi volt, milyen sárkányváltó titkokat fedeztem fel.

Semmit sem éreztem lent abban az archívumban annyira szigorúan titkosnak. Az volt az érzésem, hogy a sárkányváltókon kívül senkinek sem szabadott volna lemennie oda, és közvetlenül kezelni a táblákat, de semmi sem szólt arról, hogy ne osszam meg velük a megtudott információkat.

A nehéz rész az volt, hogy kitaláljam, hogyan magyarázzam el mindezt az információt anélkül, hogy egy hang segítő mormogása és mentális képek illusztrálnák a fülembe.

"Nem tudtam meg semmi konkrétumot a vámpírokról" - mondtam lassan. "Lényegében egy irattár van. A múltbeli sárkányváltók történelmének darabkái, amelyeket a későbbiek számára tartogattak, arról, hogy mi történt a múltban. Végül a legtöbb időt a tündékről szóló feljegyzésekkel töltöttem."

West szeme összeszűkült. "Hogy illenek bele a képbe? Gondolod, hogy segítenek a vámpíroknak?"

"Nem, egyáltalán nem" - mondtam, és intettem a kezemmel, mintha ez a gesztus eloszlatna minden rossz benyomást, amit keltettem. "Egy dolgot tudok abból, amit hallottam, hogy a tündék semmiképpen sem szövetkeznének a vámpírokkal. Eléggé ellentétesek. De gondolom, ezt már mindannyian tudjátok."

Megdörzsöltem az arcomat. Nagyon sok területen még mindig csak most értem fel az alapvető paranormális ismereteket. Volt azonban egy dolog, amiről nem sokat tudtak. "Engem inkább az érdekelt, hogyan dolgoztak együtt az alakváltókkal."

"Tehát a feljegyzések többet beszéltek erről az egyesülésről?" Áron előrehajolt. "Nem tudom, hogy a saját történeteink miért olyan gyéren szólnak erről a témáról."

"Úgy tűnik, a tündevezetők többnyire inkább a sárkányváltókkal foglalkoztak" - mondtam. "Valami olyasmi... hogy a legközelebbi rokonságot érzik velünk, mert ők a fényről és az energiáról szólnak, és ez nagyjából ugyanaz, mint a mi tüzünk? Szóval nem az a benyomásom, hogy már akkoriban is sokat érintkeztek volna a többi alakváltóval."

"És jobb is nekünk, hogy nem tették" - mormolta West.

Tétováztam. Jobban tudtam, mint talán bárki más itt, hogy milyen érzékeny téma ez számára. "Jó szövetségesek voltak, legalábbis bizonyos szempontból, akkoriban" - kellett mondanom. "Nekik és az egyik múltbeli sárkányváltónak köszönhetem, hogy ki tudtam csalogatni az igazságot az ellenségeinkből. Ők hozták létre ezt az erőt, hogy készen álljon, amikor nagy szükség lesz rá... Évekbe telt, mire tökéletesítették és megfékezték. A tündék semmit sem nyertek ebből az erőfeszítésből, kivéve azt a tudatot, hogy új erőt adtak nekünk."

"Ez meg egy praktikus módja annak, hogy az alakváltókat felcsalogassák a hegyre, ahol lecsaphatnak ránk" - mutatott rá Marco.

Rávillantottam a tekintetem. "Nyilvánvalóan nem ez volt az eredeti terv."

"Mi volt a terv?" Nate a mély baritonján kérdezte. "Miért gondolták, hogy valakinek szüksége van erre az erőre? Miért nem adták oda a már ott lévő sárkányváltónak?"

"Gondolom, annak a sárkányváltónak nem volt rá szüksége. Az a benyomásom, hogy ez olyan volt, mintha egy ász lett volna a tarsolyunkban. Látva, hogy milyen gyorsan kezdett megváltozni a világ, hogy az emberek mekkora területet követelnek itt maguknak... Nem is sejtették, hogy részben a saját népünk fogja okozni a káoszt." Grimaszoltam. "De nem ez a lényeg."

"Valami ebben a szövetségben most jelentőségteljesnek tűnik számodra" - kérdezte Áron, tekintetét rám szegezve. "Miért a történelmünknek erre a szálára koncentráltál?"

"Részben csak úgy véletlenül belebotlottam. És azután... az az érzésem, hogy az egész valahogyan össze van kötve. A különböző paranormális közösségek közötti kapcsolatok. Az, ahogyan összecsaptunk. Még nem tudom pontosan meghatározni, de úgy érzem, hogy van valami fontos a múltbeli eseményekben, ami segíthet abban, hogy lássuk, mit kell tennünk." Szünetet tartottam, és felsóhajtottam. "És emellett egyáltalán nem sok feljegyzéssel találkoztam a vámpírokról. Úgy tűnik, mintha többnyire elkerültük volna egymást."

"Ez pontosan hangzik" - mondta Marco. "Bárcsak továbbra is távol tartanák magukat."

"Ha valamit meg lehet tanulni a tündékről, az az, hogy hátbaszúró szemetek" - vágott közbe West. "Lehet, hogy korábban úgy tettek, mintha velünk szövetkeznének, de minden, amit azóta tettek..." Erőszakos mozdulattal végigsöpörte a karját a levegőben, amitől a foltos heg jutott eszembe. "Azt az utat követed, amit csak akarsz, Sparks, de nem látom, hogy bármit is nyerhetnénk azoktól a tündéktől, akikkel most dolgunk van."

A szája csavarása visszhangozta, amit én éreztem, amikor a tündérekre gondoltam. Mindkettőnk anyját elvették tőlünk, nem igaz? Nagyot nyeltem, és átnyúltam az asztal túloldalára, hogy megérintsem a kezét.

Egy-két nappal ezelőtt még azt vártam volna, hogy elhúzza a karját. Vicces, hogy egy beszélgetés - és az azt követő egyéb tevékenységek - mennyire megváltoztathatja a dolgokat. Elfordította a kezét, hogy az ujjaimat az övébe fonjam.

"Tudom", mondtam. "Hidd el, én sem bízom bennük." De még miközben kimondtam ezeket a szavakat, egy mélyebb kellemetlen érzés visszhangzott bennem. Ahogy az a múltkori sárkányváltó a tündékről beszélt, melegen, szinte csodálva...

Vajon tényleg teljesen becsapta őt, vagy a tündékben több volt, mint amit a saját tapasztalataim alapján láthattam?

"Most mit tegyünk?" Kylie megkérdezte.

Fintorogtam. "Nem tudom." A tekintetem az ablakra siklott. Odakint estére sötétedett. "Van valami hír a birtokokról vagy bármelyik másik közösségből?"

Nate megrázta a fejét. "Utasítást adtam a rokonaimnak, hogy jelentkezzenek, amint van valami hír. A telefonomat mindig magam mellett tartom."

"Ahogy mindannyian" - mondta Marco. "És ha hallunk valamit, te leszel az első, aki megtudja, Ren."

A vámpírok tényleg visszatartottak volna minket ma este? Ezt nehezen tudtam elhinni. Egy részem úgy érezte, hogy ide kell jönnöm. Ki kellett találnom, hogy miért.

Gyorsan megszorítottam West kezét, mielőtt elengedtem volna, és a villámért nyúltam. "Azt hiszem, az a legjobb tervem, hogy még egy kis vacsorát eszem, aztán visszamegyek a nyilvántartóba. Biztos van ott lent valami hasznos."



* * *

A kristályok lágy fénye kezdte csípni a szememet. A karosszék oldalának támaszkodtam, és megdörzsöltem őket. Az étkezés néhány órára felélénkítette az energiámat, de éreztem, hogy ismét lankadok. A legutóbbi néhány tábla, amit inkább kétségbeesésből vettem elő, mint bármilyen egyértelmű jel arra, hogy hasznosak lennének, nem adott valódi útmutatást.

Valami többnek kellett lennie a tündékkel kapcsolatban. Hogyan eshettünk szét úgy, hogy szinte ellenségekké váltunk, anélkül, hogy bármelyik sárkányváltó feljegyezte volna ezeket az eseményeket? Jelentették a rohadt termésnövekedési mintákat, az isten szerelmére.

Éppen felegyenesedtem, hogy kigördítsem a vállamból a görcsöket, amikor a tekintetem megakadt egy csillogó sarkon, amely épphogy csak kiállt két polc között. Melléjük térdeltem, becsúsztattam a kezem, és megrántottam. Egy, aztán egy másik, majd egy újabb, aztán egy újabb tábla bukott ki. Bizonyára a polcok félig nyitott oldalain lévő résen keresztül estek át, és oda ékelődtek vissza.

Miközben új leletemet vizsgáltam, a pulzusom megdobogott. Az egyik egy tündérfigurát és egy sárkányt ábrázolt egy cakkos vonal két oldalán. Nem kellett pszichoanalitikusnak lennem ahhoz, hogy kitaláljam, mit jelenthet ez.

A másik két táblát egy polcra löktem, és a székre huppantam. Ideje volt kideríteni, mi a fene romlott el köztünk és a tündék között.

"Sárkányváltó Mirabel - mondta egy fáradt hang. "1908. Szomorú szívvel jelentem a tündékkel való baráti kapcsolataink felbomlását. Baleset történt a részünkről, ezt elismerem, de bebizonyosodott, hogy egyáltalán nem hajlandók hallgatni az észérvekre."

A képek felemelkedtek és egymás után elhalványultak a szemem előtt. Emberek telepedtek le az egyik alakváltó falu közelében. Egyikük megölt egy búbos alakváltót, aki kiment kinyújtóztatni a szárnyait. Az alakváltók összeszedték a holmijukat, és mélyebbre húzódtak a közeli vadonba. "Tündék területe" - mondta Mirabel. "De már korábban is osztoztak velünk. És a rokonságomnak nem sok választása volt, hogy hová menjen."

De az előttem zajló jelenet rosszul sült el. Az alakváltók a holmijukkal megpakolt szekereket a gyéren erdős síkságon keresztül tolták tovább, és úgy küldték lefelé egy dombon, hogy nem vették észre a tündék kis csoportját, akik lent pihentek. A tündék felsikoltottak és szétszéledtek, de az egyikük nem ugrott fel időben. Egy szekér kereke pont a lábán csapódott át.

Összerezzentem, ahogy néztem. A fae fiú elkapkodta a sebesült lábát, arcát a kíntól eltorzultan húzta. Az egyik társa felkiáltott, és egy varázsvillámot hajított a szekér felé. Az sistergéssel kettéhasadt, a rakomány fele fénycsóvákba robbant.

Értékes holmik, minden, amit az alakváltók otthonról hagytak. A régmúlt rokonaim jajveszékelést hagytak el. Egyikük nekirontott a tündének, aki a varázslatot alkalmazta, és karmaival a földre taszította. Aztán a kép elhalványult.

"Így természetesen engem hívtak, hogy oldjam meg a konfliktust - mondta a sárkányváltó. "Elmentem a tündék uralkodójához, hogy békésen oldjam meg a helyzetet. De ő nem volt boldog, hogy csak engem láthat. Azt kívánta, hogy a rokonaimat is állítsák elé, hogy ítélkezzen. Mintha nem bízna a sajátjaimban. Nem hagyhattam a rokonaimat erre a potenciális bosszúra. De a visszautasításomat szörnyű sértésnek vette. Hallani sem akart a rokonaim veszteségeiért járó kártérítésről."

A látomásban szereplő tünde királynő megpördült a sarkán, és egy mágikus felhő száguldott közte és Mirabel között. A sárkányváltó a másik irányba sétált el.

"Azóta is ridegen viselkednek velünk" - mondta a gondolataimban. "Elüldöznek minket a földekről, melyeken egykor osztoztunk. Megtagadták a segítséget a rászoruló rokonoktól. Ahogy most viselkednek, nem tudok nem elgondolkodni azon, hogy talán csak egy ilyen pillanatra vártak, mint ez, hogy ürügyet találjanak arra, hogy elkülönüljenek tőlünk. Anyám azt mondta, egyszer megpróbálták ellopni a tüzét. Talán rájöttek, hogy mi ezt soha nem engedjük meg, és már nem vagyunk hasznukra. Ebben az esetben jó, hogy megszabadultunk tőlük."

A hangja elhalkult. A táblát szorongatva tértem vissza az irattárba. A szívem hevesen dobogott.

Tényleg így kezdődött az ellenségeskedés a népeink között? Egy egyszerű balesettel és a megtorlás térdre rogyott cselekedetével. De úgy sejtettem, hogy a feszültség már jó ideje gyűlt alatta, ha az előző sárkányváltó arra gyanakodott, hogy a tündék... el akarták lopni a tüzét? Mi a fenét jelentett ez egyáltalán?

És hogy jutottál el onnan a nyílt gyilkosságig?