Eva Chase - Dragon’s Fate - 16. fejezet

 


16. fejezet

Ren

" Nem igazán értek a témához, Sparks" - mondta West, miközben a sűrű erdő bozótosán átfurakodtunk. Gallyak ropogtak a lábunk alatt. Az alfáimmal az egyik dombom túloldalán, nem messze a sárkányváltó birtokához tartozó birtokon túl, a tündék földjének egy zuga felé haladtunk az erdőben. Az ég felhős volt, de néhány napfénycsík átütött rajta, és még ilyen kora reggel is magával hozta a nyári meleget.

"Valami más okból, mint az a mintegy száz panasz, amit már megtettél?" Kérdeztem a farkasváltót.

West összeszűkítette rám a szemét. Aztán az arckifejezése szelídült, miközben letörölt egy hűvös harmatcseppet, ami az arcomra csöpögött. "Még nem sok dolgod volt a tündékkel. Soha nem láttam jelét annak, hogy a legcsekélyebb barátságot éreznék irántunk. Még a történelemfanatikus ott hátul sem hallott semmilyen meleg kapcsolatról a közösségeink között." Aaron felé bökött a hüvelykujjával.

Ez eléggé hasonlóan hangzott, mint a korábbi kifogásai. "Oké, de tudom, hogy korábban együtt dolgoztak a sárkányváltókkal. Mindannyian láttátok a faragványokat azon a talapzaton a hegyen. Hallottam, ahogy egy majdnem kétszáz évvel ezelőtti sárkányváltó arról beszélt, milyen nagyszerűek a tündék."

"Kétszáz év elég hosszú idő" - mutatott rá Marco.

"Tudom", mondtam. "És nyilvánvalóan a kapcsolatok eléggé-hihetetlenül savanyúvá váltak. De..." Megérintettem West karját, reméltem, hogy megnyugtató simogatással. "Szükségünk van szövetségesekre. A vámpírok majdnem legyőznek minket. A tündék hajlandóak voltak mellénk állni. Nem azt mondom, hogy engedjük el őket a felelősség alól, amiért rosszat tettek. Csak ki kell derítenem, hogy van-e valami, amivel helyrehozhatom ezt a kiesést - legalább annyira, hogy segítsenek visszaszorítani a vérszívókat."

"Te mindig a jót akarod látni az emberekben, ugye?" - mondta haragos pillantással.

Felvontam rá a szemöldökömet. "Egy tulajdonság, amiért szerintem különösen hálás lehetsz."

Nate köhintett egyet, ami talán nevetést takart. West morgással pillantott vissza a medvebőrváltóra, de inkább játékos volt, mint fenyegető. Rám könyökölt. "Megértettem. És szerintem a tündék valószínűleg legalább annyira gyűlölik a vámpírokat, mint minket. Talán még jobban. Ha jobban, akkor ezzel talán tudnánk együtt dolgozni. Csak nem akarom, hogy a rokonaim közelében legyenek."

"Ezt észben tartom."

"Te aztán tényleg túlzásba viszed, Lángok Hercegnője" - mondta Marco kötekedve. "Néhány hete megragadunk, és azt mondjuk, hogy egyesítened kell a rokonsági csoportokat - meglepetés! És te máris egész paranormális közösségek egyesítésénél tartasz."

Elmosolyodtam. "Nos, nem hiszem, hogy még nem egészen végeztem a rokonsági csoportok egyesítésével. És nem tudom, hogy sikerül-e egyáltalán egyesítenem bármit is a tündékkel. Majd meglátjuk."

"Westnek egy dologban igaza van" - mondta Áron. "Rájátszhatsz a saját önérdekükre. A vámpírok könnyen úgy dönthetnek, hogy ki akarják irtani a tündéket, ha végeztek velünk."

"Csak ezt az egy dolgot?" West morgott, a fejét csóválva.

Áron kuncogott. "A többit majd meglátjuk. Kétlem, hogy Ren ősei olyan eseményeket jegyeztek fel, amelyek soha nem történtek meg. De abban egyetértek, hogy a tündék az én életemben nem sok jelét mutatták a barátságosságnak."

Nos, úgy tűnt, hogy ez mostanában a szokásom. A lehetetlent vállalni: Serenity Drake története. Kit szeretnék, aki eljátszana engem a filmváltozatban?

Nate megállt, és megérintett egy jelet az egyik fatörzsön. "Most érkezünk a helyi tündevezér területére. Talán innentől kezdve el kellene hallgatnunk a negatív megjegyzéseket?"

"Jó terv" - mondtam, különös hangsúlyt fektetve Westre.

Felemelte a kezét. "Nem fogom tönkretenni a békefenntartó küldetésedet, Sparks! De azt sem ígérem, hogy nem fogom azt mondani, hogy "én megmondtam", ha ez félresikerül."

Megforgattam rá a szemem. "Amíg úgy mondod, hogy közben jobban használod azokat a kezeidet, ígérem, nem bánom."

A tekintete egy pillanat alatt felhevült. "Elfogadom az ajánlatot."

Tessék, most már vigyorgott is. Talán ez a gondolat jobb kedvre deríti majd, amíg végzünk ezzel a küldetéssel.

A tündék nem számítottak ránk, mint amikor nem is olyan régen találkoztam az uralkodójukkal. Néhány lépéssel lejjebb megálltam a területük szélén lévő rögös ösvényen, és egy fának támaszkodva vártam. Az utolsó dolog, amire szükségem volt, hogy rosszul kezdjem ezt a rögtönzött üzletet azzal, hogy mélyen a területükre rontok. Megfelelő tiszteletet mutathatnék. Csak azt akartam, hogy észrevegyék, hogy itt vagyok.

Csak néhány percbe telt. Egy karcsú, hosszúkás alak siklott ki a fák közül. Egész alakja olyan ragyogástól csillogott, hogy nehéz volt megállapítani, hogy egyáltalán van-e rajta ruha - vagy ha nincs, akkor mennyire emberi a teste.

"Alakváltók" - mondta, és kissé megcsóválta a fejét. "Sárkány és alfák. Ez a mi területünk."

Kiegyenesedtem. "Tudom. Szeretnék beszélni azzal, aki ezen a területen uralkodik felettetek."

A tünde nő szeme még mélyebben csillogott, mint egy ezüstérme a napfényes vízben. "Milyen ügyben?"

Eszembe jutott Áron javaslata. "Egy komoly fenyegetés, amely hatással lehet mindkettőnk népre."

A nő összeszorította az ajkát, de ismét megrántotta a fejét. "Megnézem, hajlandó-e találkozni veled. Maradj itt."

Az utolsó szavaiban volt egy kissé vádló hang, mintha azt hitte volna, hogy a legcsekélyebb lehetőségünk adódna arra, hogy a tündék területén akarunk téblábolni. "Rendben van" - mondtam, és hátradőltem a fának.

"Ó, igen" - mondta West az orra alatt, miután eltűnt az erdőben. "El vagyok ájulva ettől a szívélyes fogadtatástól."

Kidugtam rá a nyelvem, aztán nagyon reméltem, hogy még mindig nem figyel minket egy tündér sem. "Még nem volt alkalmam előadni az érveimet."

Sóhajtott. "Nos, ha valaki meg tudja őket győzni, az te vagy."

Ez volt a legnagyobb bizalomnyilvánítás, amit valaha is kaptam tőle. Elfogadtam.

"Szóval a tündéknek aszerint vannak vezetőik, hogy hol élnek?" Kérdeztem Áront, mivel úgy gondoltam, hogy a sas alfa az, akinek a legvalószínűbb, hogy alapos ismeretei vannak az ilyen témákban. "Gondolom, nincsenek különböző típusú tündérek, mint az alakváltó rokonsági csoportok."

Bólintott. "A tündéknek egyedi egyensúlyuk van a természettel. Amikor az egyikük megszületik, egy növény vagy egy természetes forrás vagy valami hasonló mellett jönnek létre. Amolyan kolóniákban csíráznak ki, a hozzájuk kapcsolódó fákkal és így tovább a közelben."

Egy dermesztő gondolat fogalmazódott meg bennem. "Mi történik, ha arra kényszerülnek, hogy elhagyják azt a helyet, ahol a hozzájuk kapcsolódó dolog van? Például ha emberek költöznek oda?"

"Nem vagyok benne biztos" - mondta Áron. "A spekulációk szerint egy bizonyos idő után elsorvadnak, ha elkényszerítik őket. Van néhány jelentésünk tündékről, akik meghalnak, ha a kapcsolt tárgyuk egyenesen elpusztul. A kötődés nagyon erős."

Ez azt jelentette, hogy az emberi behatolás még jobban érintette a tündéket, mint minket. Az alakváltók fel tudtak kelni és mozogni, amíg volt üres terület, ahová átköltözhettek. A tündék nem engedhették meg maguknak ezt a luxust.

Fényes suttogás szállt a szellőben, felállt a szőr a tarkómon. Teljesen felegyenesedtem. Egy másodperccel később egy csillogó fae-ember jelent meg a tisztásunk közepén.

Nem volt olyan lenyűgöző, mint az a tünde uralkodó, akivel Aaron birtokának közelében találkoztam, de azt hiszem, ez várható volt. Ő csak a helyi vezetés volt. A tündérember még mindig fényesebben ragyogott, mint a kisebb tündér, aki hozzánk irányította. Magasra emelt állal és felhúzott vállakkal tartotta magát. Mint minden tünde, a teste magas és karcsú volt, de magasabb volt, mint a legtöbb, és a göcsörtös álla majdnem egy magasságban volt Nate homlokával. Bár lefogadtam volna, hogy a medvebőrváltó száz kilóval több izmot hordozott magán.

"A nevem Cerimon" - mondta a tünde férfi. "Én gondozom az erdőnek ezt a részét. Mi dolgotok itt, sárkányváltó és alfák?"

Nem törődött a tisztelet semmilyen jelével, de a fae uralkodó sem hajolt meg egy kicsit sem előttünk. Nekem ez nem igazán számított. Inkább rátértem volna az üzletre.

"Nem tudom, mennyire vagy tisztában azzal, mi történik az erdőnek ezen a részén kívül" - mondtam. "De minket, alakváltókat megtámadtak a vámpírok. Már több faluban is lemészároltak mindenkit, akit elérhettek. Majdnem megölték az egyik társamat. A legrosszabb fajta fegyvereket használják, és úgy tűnik, eltökéltek, hogy addig támadnak minket, amíg mindannyiunkat el nem pusztítanak."

Cerimon aprót biccentett a fejével. Nem tudtam megmondani, hogy ez annak elismerése volt-e, hogy hallott erről az esetről, vagy hogy most meghallgatott. "És mi közünk van nekünk ehhez az ügyhöz?"

Elfojtottam a késztetést, hogy grimaszoljak rá. "Megtudtam, hogy a sárkányváltók és a tündék egykor szövetségesek voltak." Megfogtam a torkomat. "Az én kezemben van a hatalom, amit a fajtám és a ti fajtátok együtt teremtett. Tudom, hogy az elmúlt évszázadban a kapcsolatok... feszültek voltak közöttünk, de reméltem, hogy legalább arról beszélhetnénk, hogy együtt dolgozzunk az ellenségünkkel szemben."

"Úgy hangzik, mintha a ti ellenségetek lenne" - mondta a tündevezér.

"Valószínűleg a tündéké is, ha tétlenül álltok" - mondta egyenletesen Áron.

"Tényleg azt hiszitek, hogy meg tudnátok védeni magatokat, ha a vérszívók arra vetemednének, hogy az országot is megszabadítsák a fae-ktől?" Kérdezte Marco.

Intettem a társaimnak, hogy álljanak le. Cerimon a homlokát ráncolta.

"Ezt nyugodtan mondhatod" - mondta. "De az utóbbi években több bajunk volt a fajtáddal, mint a vámpírokkal." A tekintete Nate-re siklott. "Mi a helyzet a rokonaitok azon csoportjával, amelyik új otthont létesített a területünk szélén, Új-Mexikóban, és kivágta az egyik fánkat tűzifának?"

A hátamon végigfutott a hideg. Nate széttárta a kezét. "A tündék azon a területen egyáltalán nem jelentek meg a rokonságomnak. Nem tudták, hogy a fa különleges."

"Meg volt jelölve" - csattant fel Cerimon. "Egy élet veszett oda."

"És mi mindent megtettünk, amit csak tudtunk, hogy jóvátegyük."

Hogyan pótoltad a megszakított életet? A gyomrom kezdett felfordulni. A tündevezér tekintete Marcóra siklott. "És a macskafélék rokonaidra. Meg sem tudom számolni, hány említést hallottam arról, hogy a fajtád ágakat tördelt és bokrokat taposott, miközben kóboroltak, nem törődve azzal, hogy kinek a földjére merészkednek."

"Hidd el nekem" - mondta Marco szárazon. "Tudom, milyen frusztráló tud lenni a rokonom. Én rövidebb pórázon tartanám őket, de a macskák eleve nem viselik jól a pórázt. Megteszem, amit tudok. És szükség szerint kompenzációt is felajánlottunk. Ígérem, hogy csak figyelmetlenség volt, nem rosszindulat. Nem állt szándékomban bántani téged."

"És neked." Cerimon figyelme Westre terelődött. "A néped elfoglalt egy egész erdőszakaszt, ami a miénk volt, nem messze a birtokodtól, és megtámadtál minket, amikor az ottani tündék megpróbálták visszavenni."

West ajkai hátrahúzódtak, hogy kivillantsák a fogait. Uh oh. "Az ottani tündék úgy próbálták "visszavenni", hogy minden alakváltót, akit csak láttak, szétlőttek a mágiájukkal" - mondta már-már vicsorogva. "És az a föld volt az, amiről utoljára hallottuk, hogy elhagytátok. Ha a tündék békésen jöttek volna, hogy beszéljenek velem erről, láttam volna, hogy az új falut elköltöztetik. Ehelyett nyolc rokonomat öltétek meg."

"És mit gondolsz, hányat veszítettünk el a mieink közül a te "hibáid" és a te "gondatlanságod" miatt?" - vágott vissza a fae-vezér. Visszafordult felém. "Tudom, hogy még új vagy az alakváltók között. Nem foglak hibáztatni azért, amit még azelőtt tettek, hogy bármilyen parancsot adtál volna a fajtádnak. De minden okom megvan rá, hogy úgy érezzem, bennetek, alakváltókban már nem lehet megbízni."

"Sajnálom" - mondtam, és komolyan gondoltam. Nem tudtam pontosan, hogy mi történt egyik helyzetben sem, amiről beszélt... de azt értettem, hogy a tündéknek rosszul állt a dolog. Az alfáim bíztak abban, hogy a rokonaiknak jó szándékuk van, és hogy a tündéknek kell hibázniuk. Hogyan hibáztathattam volna a tündéket, hogy ugyanezt feltételezték? Kezdtem gyanítani, hogy ha alaposan megvizsgálnánk bármelyik esetet, kiderülne, hogy az igazság valahol középen van.

"Csak annyit tehetek, hogy a történelmünkre hivatkozom" - folytattam. "Összecsaptunk, harcoltunk - de ugyanazt a dolgot értékeljük, nem igaz? Az életet, a természetben való barangolást, a földeket, ahol az emberektől távol önmagunk lehetünk. Abból, amit láttam, a vámpírokat mindez nem érdekli. Valószínűleg több várost akarnak, több embert, hogy több áldozatuk legyen, akikből táplálkozhatnak."

Cerimon állkapcsa megrándult. A szeme elhomályosodott. Nem, ő sem kedvelte a vámpírokat.

Rövid reménysugarat éreztem. Aztán a tündevezér megpördült a sarkán, és hátat fordított nekem.

"Ezt csinálják az alakváltók" - mondta a válla fölött, miközben elindult, hogy elhagyjon minket. "Kérnek és elvesznek és elvesznek, de mikor adnak nekünk valaha is? Ha kompromisszumot akarsz, bármiféle együttműködést, egy dolgot biztosan mondhatok. Többre lesz szükség a beszédnél, hogy higgyünk neked."