Eva Chase - Dragon’s Fate - 17. fejezet

 


17. fejezet

Ren

"Makacs szemetek" - mormolta West, miközben végigmentünk a birtokom folyosóján a főétkező felé. Korán volt még az ebédhez, de már hajnalban megreggeliztünk, így több mint készen álltam arra, hogy belevessem magam abba, amit a szakács készített. Még akkor is, ha a gyomrom jelenleg úgy tűnt, hogy leginkább csomókból áll.

"Sok a történelem" - mondtam. Nem kellett kérdeznem, hogy tudjam, a tündékről van szó, akik miatt még mindig morog. "Nyilvánvalóan a közelmúlt történelme nagyrészt nem volt túl jó. Értem, miért nem bíznak bennünk."

"Úgy hangzott, mintha mi ámokfutást folytattunk volna, és mindent tönkretettünk volna nekik. Persze nem említette, hogy hányszor tolakodtak közénk, vagy ütöttek ki minden valódi provokáció nélkül. Az a támadás a birtokom melletti földeken? Tettek néhány dühös megjegyzést, aztán alig egy nappal később ránk zúdultak, dühöt zúdítva ránk, amiért nem vettük észre, hogy meggondolták magukat".

"Hé!" Visszarángattam, miközben a többi alfa előttünk ment be az ebédlőbe. "Ugye tudod, hogy nem hiszem, hogy a rokonod - a mi rokonunk - megérdemelte volna, ami ott történt velük? Nem azt mondom, hogy a tündéknek mindig igazuk volt. Az biztos, hogy békén kellett volna hagyniuk az anyámat. De persze a történetek, amiket egymásnak mesélnek, mindig úgy hangzanak, mintha ők lennének az áldozatok. Most minden olyan kusza. De talán ha kibogozzuk, megtaláljuk a módját, hogy mindketten erősebbek legyünk általa."

West szája elgörbült. A frusztrációja minden porcikáján látszott, a szemében fellángoló fénytől a végtagjaiban lévő feszültségig. De ahogy a tekintetét tartottam, a vállai megereszkedtek. Hallhatóan nyelt, és közel hajolt hozzám, az arca az enyémet érintette.

"Ugye tudod, hogy ezt a levezetést nem támadásnak szánom ellened?" - mondta, és torokhangja hirtelen szelíddé vált. "Nem hiszek a tündékben, de benned igen."

"Tudom", mondtam. "És jó. Mert nekem csak ez hiányzik."

Megérintettem az arca oldalát, és ő elfordította a fejét, hogy megcsókoljon. Csak röviden, de elég éhesen ahhoz, hogy azt kívánjam, bárcsak ne várna ránk egy egész társaság, hogy csatlakozzunk hozzájuk ebédre. A párom íze sokkal finomabb volt, mint bármilyen lakoma, ami odabent várhat.

West frusztrált hangot adott ki, mintha ő is ugyanerre gondolt volna. "Nem hittem, hogy jobban kívánhatlak, mint amennyire már most is kívánlak" - motyogta. "De most, hogy az enyém lehetsz... Fogalmad sincs, mennyire szeretnélek az ágyamba vinni, és legalább egy egész napig ott tartani."

Mohó borzongás futott végig rajtam. "Ez kiváló tervnek hangzik, miután mindezzel végeztünk" - mondtam.

Ő elvigyorodott. "Akkor számítok rá."

A többi alfa már az ételeket kapkodta a hosszú asztal hosszában elhelyezett tálakból és tálcákból. A levegőben érződő zamat elárulta, hogy a kínálat között volt tükörtojás és répasaláta is. Kylie a számomra fenntartott szék másik oldalán ült, a hozzánk csatlakozott többi rokon mellett. Valahogy nem lepődtem meg, hogy Felix elfoglalta a vele szemben lévő helyet.

"Tényleg mindet meg akarod enni?" - kérdezte tágra nyílt szemekkel, amikor helyet foglaltam. Felix tányérján annyi étel volt felhalmozva, hogy az egy hegyet képezett volna.

A rókaváltó meglengette a villáját, és megnyalta az ajkát. "Jobb, ha elhiszed. Feltankolom ezeket az izmokat, tudod." Meghajlította egy sovány bicepszét.

Kylie felkacagott - a kacér kacagása, nem az elutasító kacagása. Az állát az összekulcsolt kezére támasztotta, miközben leeresztett szemhéjakkal nézte a férfit. "Nos, ennek fontosságával nem tudok vitatkozni."

Felvontam a szemöldökömet, miközben a tojásokért nyúltam. "Ti ketten jól kijöttök egymással."

"Felix világossá tette, hogy sajnálja, hogy valaha is kételkedett a nagyszerűségemben" - mondta Kylie mosolyogva. "És kiderült, hogy korábban is járt már itt karbantartást végezni a házon, szóval tudja, hol vannak a mókás dolgok."

"Remélem, nem bánod, ha körbevezetem a barátodat, sárkányváltó" - szólt hozzám Felix. "Be kell vallanom, kezdek egy kicsit függővé válni attól, hogy vele töltsem az időmet." Rákacsintott Kylie-ra.

"Jobb, mintha egymás torkának esnétek" - mondtam. Bár az volt az érzésem, hogy talán egy kis nyakazás is történt, a boldogabbik fajtából. Jó volt, hogy Kylie jól érezte magát, ahelyett, hogy olyan küldetések miatt stresszelne, amelyekre nem tartottam bölcs dolognak magammal vinni. Vicces, hogy végül pont attól a fickótól kapta ezt az élvezetet, aki kételkedett benne, amikor először érkezett.

Kylie telefonja megcsörrent. És újra csengett. Előhalászta a zsebéből, hogy ellenőrizze az üzeneteket, a szemöldökét összevonta. Miután beírt néhány üzenetet, és elolvasta a válaszokat, rám és az alfákra pillantott.

"Ismered az egyik ismerősöm testvérét, aki a biztonsági berendezésekkel foglalkozó cégnél dolgozik? Ma kora reggel érkezett egy megrendelésük egy csomó páncélozott teherautóra. Az ország különböző pontjaira - de beleértve azokat a városokat is, amelyekben a vámpírok, mint mondtad, nagy számban vannak jelen. Ma este kellene leszállítani őket. Ez többnek tűnik, mint véletlen egybeesés, nem gondolod?"

A vállaim megfeszültek. "Így van. Egy páncélozott teherautó át tudna hajtani egy máglyán, nem igaz?"

"Talán még a kapuinkon is áttörhetne" - mondta Nate, és elsötétült az arca.

"Mi a helyzet a sárkánytűzzel?" Kylie megkérdezte. "Láttam, hogyan tudsz megolvasztani dolgokat. Attól még le tudnád őket győzni, igaz?"

"Csak ott, ahol én vagyok. Ha azokban jönnek ránk mindenhonnan..." Letettem a villámat. Hidegrázás árasztott el, olyan intenzív, hogy azt hittem, nem tudok lenyelni még egy falatot.

Egy birtokot talán meg tudnék védeni, de a többit... Nem evakuálhatnánk mindenkit. Mit mondanánk a többi rokonnak? Hogy csak meneküljenek és bújjanak el, ahol csak tudnak?

"Majd kitalálunk valamit" - mondta Felix, és inkább Kylie-ra nézett, mint rám. Nem tudta volna megjátszani az aggodalmat - nemcsak értünk, alakváltókért, hanem érte is -, ami a szemében csillogott. "Még sosem hagytuk, hogy a vérszívók legyőzzön minket."

Kylie lágy mosollyal ajándékozta meg, és átnyúlt az asztal túloldalára, hogy megszorítsa a kezét. Néztem őket, lassú melegség áradt szét bennem, enyhítve a hideget. Bámulatos volt, ahogy ez a kettő, akik az első találkozásukat azzal töltötték, hogy gonosz szemeket meresztettek egymásra, most vigasztalódtak egymás jelenlétében.

Néha így mennek a dolgok, nem igaz? Nézd meg, hogy West és én milyen összebújva voltunk pár perccel ezelőtt. Ő és én is aligha kezdtük jól a dolgot. És most a gondolat, hogy elszakítják tőlem, fizikailag is fájdalmas volt. Minden durvasága és kritikája ellágyult, ahogy meglátta, ki vagyok és ki lehetek.

Annyi szorongás és fájdalom elkerülhető lenne, ha az ember csak megragadná a lehetőséget, hogy megismerjen valakit.

Ez a gondolat váratlan erővel telepedett meg a fejemben. A rokonságunk megmentése nem csak rajtam és az alfákon múlott. Nem adtam meg a másik lehetőségünknek mindent, amim volt. Meg kellett próbálnom, mielőtt mindent elveszítünk. Nem érthettük, hogyan látnak minket a tündék - és ők sem érthették, miért félünk tőlük, vagy miért vagyok hajlandó megfontolni, hogy újra bízzak bennük. De talán ha megismertetném velük, ha megmutatnám nekik...

Hátralöktem a székemet. Mindenki felpillantott. "Ren?" Nate szólalt meg.

Lekeltem a figyelmüket. "Csak eszembe jutott valami, amit meg kell tennem. Nem hagyom el a házat. Nemsokára visszajövök, azt hiszem."

Az ebédlőből a ház túlsó végébe siettem, az irattár ajtajához. A lámpa felizzott, ahogy lefelé robogtam a lépcsőn. A két fő kristálytábla, amit meghallgattam, ott feküdt az asztalon, ahol hagytam: az egyik, amelyik azt részletezte, hogyan működtek együtt a sárkányváltók és a tündék, és az, amelyik azt magyarázta, hogyan estünk szét, a mi szemszögünkből.

Tudtam, hogy ez egy ferde nézőpont. Mirabel olyan biztosnak tűnt abban, hogy a tündék tévedtek. De ő már úgy ment el az uralkodóval való találkozóra, hogy arra számított, hogy a gyanúja megalapozott lesz. Talán még akarta is, hogy így legyen. Ha meg tudnám mutatni a mai tündéknek, hogy értem a történelmünket...

Nem tudnám őket idehozni. Ennyit tudtam. Ha a terem még az alfáimat sem fogadta be, a nem alakváltóknak ki kellett zárni a lehetőséget. De talán... talán el tudnám hozni a bizonyítékot a tündéknek.

Adhatnék, ahelyett, hogy kérném, hogy vegyenek.

Remegett a karom, ahogy visszamentem a lépcsőn, a táblát a mellkasomra szorítva. Egy pillanatra azt hittem, hogy a szoba megakadályozza, hogy elmenjek velük. De mindenféle korlátozás nélkül kiléptem a csarnok ritkább levegőjébe.

Amennyire tudtam, a tündék úgysem tudnának hasznát venni ezeknek. Értékes történelmi feljegyzések voltak. Ha rosszul tettem, hogy kivittem őket a teremből, ha valahogyan elvesznek...

Végignéztem a folyosón. Lelki szemeim előtt láttam magam kislányként, amint ebben a házban szaladgálok. Soha nem gondoltam, hogy bárki is bántani akarna engem vagy a családomat. Soha nem aggódtam amiatt, hogy ki jöhet az úton.

Ezt akartam a gyerekeimnek is. Megérdemelték, hogy úgy nőjenek fel, hogy ne lógjon rajtuk ez a félelem. Ha ez kellett ahhoz, hogy egyszer és mindenkorra véget vessenek a fenyegetéseknek, akkor vállaltam a kockázatot. Értük, és az összes többi, még meg nem született alakváltó gyermekért.

Végigvittem a táblákat a folyosón az ebédlőbe. Amikor az ajtóhoz értem, megköszörültem a torkomat. A társaim, Kylie és az összegyűlt rokonok abbahagyták feszült beszélgetésüket, hogy rám nézzenek.

"Nem volt elég, hogy beszéltem a helyi tündékkel" - mondtam. "Beszélnem kell az uralkodóval is. Most, mielőtt a vámpíroknak újabb esélyük lenne a támadásra. A repülőgép még mindig itt van. Elrepülhetünk a birtokodra, Aaron?"

A madár-alfa felállt. "Igen" - mondta. "Biztos vagy benne? A lehető legszorosabban lezárhatjuk ezt a házat, de a vámpírok, akik tegnap este felderítették a helyet, valószínűleg visszajönnek."

Összeszorult a gyomrom, de azért bólintottam. "Ha kárt tesznek az ingatlanban, akkor csak újra kell építenünk, ha végeztünk velük. Ha segítséggel jönnek vissza, valószínűleg úgyis jobb, ha nem vagyunk itt. Nem vagyunk elegen ahhoz, hogy igazán megvédjük a helyet."

Áron tekintete a karjaimban lévő táblákon állapodott meg, de nem kérdezte. West felállt mellőle, és intett a rokonainak.

"Hallottad a sárkányváltót. Induljunk!"



* * *

A nap még mindig magasan járt a fák fölött, amikor a repülőgép a madártelep látóterébe ért. Az arcomat szinte az üveghez szorítva figyeltem, ahogy a birtok kitágul alattunk.

Legutóbb, amikor a tündék uralkodójával paroláztunk, alig több mint egy órába telt, mire elértük a tündék uralkodója által kiválasztott találkozóhelyet, amely semleges területen volt az ő és Áron területe között. Aaron felhívta az egyik rokonát, hogy azonnal keresse meg őt, amint összepakoltunk a sárkányváltó birtokán, de még azt sem tudtam, hogy hajlandó lesz-e találkozni velem.

Amikor legutóbb találkoztunk, az igazságkereső lángokat, amelyeket a népe segített létrehozni, én öntöttem le rá, és arra kényszerítettem, hogy sokkal többet valljon be, mint amennyit ő akart volna. Mind olyan dolgokat, amelyeket megérdemeltünk volna, de nem tudtam elképzelni, hogy jelenleg különösebben boldog lenne velem vagy az alfáimmal.

"Van időnk" - biztosított Aaron az enyém mögötti ülésről. "A nap még órákig nem megy le."

"Nem tudom, meddig kell várnunk rá" - mondtam.

Amint a szavak kiestek a számból, a helytelenségük megragadott. Mi. Ez nem tűnt helyesnek.

Nehéz bizonyosság telepedett rám. Lenéztem a táblákra, a kristályos emlékekre, amelyeket csak nekem szántak. Tündék és sárkányok véseteivel. Mindig is a sárkányváltókkal volt dolguk a tündéknek, amikor szövetséget kötöttek a fajtánkkal. Anyámat tekintették a legnagyobb fenyegetésnek... de egykor a hozzá hasonló nőkben látták a legnagyobb szövetségeseiket is.

A repülő egy rázkódással és a kerekek csörgésével ért földet. Abban a pillanatban keltem fel az ülésemből, ahogy a gép megállt. "Már várnia kellene egy kocsinak, ami majdnem az egész úton elvisz minket" - mondta Aaron, miközben mindannyian lesietettünk a lépcsőn. "Mi is..."

"Várjatok." Felemeltem a kezem, hogy visszatartsam őt és a többi alfát. Kylie kíváncsian nézett rám, de intettem neki, hogy menjen tovább a többi rokonnal. A társaim körém gyűltek.

"Mi a helyzet, hercegnő?" Marco kérdezte.

Elhúztam a levegőt. "Azt hiszem, egyedül kell mennem. Csak én és az uralkodó. És ha erősítést hoz, rendben. Látnia kell, hogy bízom benne. Tudnia kell, hogy mennyire akarom, hogy ez működjön."

West felszisszent, ahogy azt tudtam, hogy így lesz. "Nem. Sparks, ez túl veszélyes. Legutóbb megpróbált megöletni téged."

"Nem ő", emlékeztettem. "Valami más tündér, aki a tudta nélkül cselekedett. Az ilyesmit nem akadályozni más, mint parancsot adni. És megesküdött, hogy nem hagyja, hogy ilyesmi még egyszer megtörténjen."

"Bízom az ítélőképességedben, Ren" - mondta Nate. "De nekem sem tetszik ez a dolog. Eljöhetnénk a találkozóhelyre, de a tényleges helytől távolabb, az ösvényen lejjebb maradhatnánk."

Megráztam a fejem. "Az üres gesztusnak tűnne. Aaron, szükségem van az egyik rokonodra, hogy elvigyen oda, az út hátralévő részét pedig egyedül teszem meg. Sárkány alakomban repülni fogok az útról - így nem lesz könnyű csapdát állítaniuk. Ha ez a próbálkozás sikerülni fog, akkor tudom, hogy így kell csinálnom."

Még Marco is elkomorult. West arca teljesen elhomályosult. Viszketett a szemem, látva, mennyire aggódnak. Éreztem, ahogy cikázó szálakkal végigfut a párkapcsolatunkon. De az én bizonyosságom mélyebben csengett.

"Hosszú utat tettem meg az első találkozás óta" - tettem hozzá. "Megbirkózom ezzel. Mindannyian tudjátok, hogy igen."

West élesen felszisszent. "Így van. És mi is tudjuk. Csak..." Keresően találkozott a tekintetemmel, annyi aggodalom és szeretet volt a szemében, hogy a szívem megfájdult. "Vigyázz a tündékkel. És gyere vissza, amilyen gyorsan csak tudsz."

Ha még West is egyetértett, a többi alfa nem sok mindent mondhatott. A kezem a tablettákat tartalmazó táska pántjaira szorult. "Úgy lesz. Megígérem. És most hol van az a kocsi?"