Eva Chase - Dragon’s Fate - 2. fejezet

 


2. fejezet

Ren

A kőfal a kutyás birtok körül több mint elég szilárdnak tűnt ahhoz, hogy távol tartsa az automata fegyverek lövéseit. De persze ez nem segítene rajtunk, ha a vámpírok átjutnának rajta. Az ajkamba haraptam, és onnan mérlegeltem, ahol az előkertben álltam.

"Mi más miatt kell még aggódnunk a vámpírok miatt? Emberek vérét szívják, erősebbek és gyorsabbak, mint az átlagemberek - de nem jobban, mint mi -, és úgy tűnik, nehézfegyverekhez is hozzáférnek... Képesek arra az egész denevérré alakulásos dologra? Magas épületeket ugranak át egyetlen ugrással?"

Marco kuncogott. "Az alakváltóké az állati átváltozások monopóliuma, hercegnő, úgyhogy emiatt nem kell aggódnod. És a vérszívók sem Superman-klónok. A legnagyobb előnyük, hogy átkozottul nehéz őket megölni, mivel már halottak, meg minden."

"A napfény megteszi a hatását" - mondta West, és komor pillantást vetett az égre. A nap már majdnem a déli tetőpontján állt, nyári hőséget árasztva ránk. "És a tűz. Tiszta lefejezés. Nem sok minden más."

"Fa karók?" Kylie azt javasolta, és a karjával egy lendületes mozdulatot tett, mintha meglengetne egyet.

"Nem ismerek senkit, aki próbálkozott volna ilyesmivel" - mondta Nate elgondolkodó homlokráncolással.

Aaron valószínűleg tudná - de öt perce kapott egy telefonhívást, és elsétált a ház körül, hogy zavartalanul beszélgethessen.

"Hát, nem mintha elég közel kerülnénk ahhoz, hogy bármelyiküket is karóba húzzuk, ha úgyis elsütik a fegyvereiket" - mondtam. "A tűz megteszi a hatását."

De az én sárkánytüzem csak a rokonságnak segítene itt a kutyás birtokon. A gondolataim az alakváltó faluba ugrottak, ahol néhány éjszakát töltöttünk, miután az alfáim először találtak rám. Az ottani rokonok, akik annyira meg voltak hatódva, hogy találkoztak velem, hogy a sárkányváltó végre visszatért...

Azoknak a kis településeknek nem voltak nagy kőfalai, hogy megállítsák a golyókat - és nem voltak sárkányaik sem, hogy lángokat zúdítsanak a támadókra. A népem védelme sokkal könnyebb lenne, ha több hozzám hasonló alakváltó lenne.

Talán egy nap lesz is ilyen. A gondolattól összeszorult a gyomrom. Valamikor régen négy sárkányváltó volt - az anyám, a nővéreim és én. Ha beteljesíteném a kötelékemet az összes alfámmal, akkor elkezdhetnénk azon gondolkodni, hogy saját gyerekeket neveljünk.

De nem most. Nem egy ilyen világba. Mindenemmel tudtam volna harcolni az alakváltókért, amíg csak magamat kellett megvédenem. Az én megmentésem, a testvéreim megmentésére tett kísérlet tartotta vissza anyámat, amikor a gazemberek először támadtak évekkel ezelőtt. Csak engem tudott megmenteni, és csak úgy, hogy hátrahagyta a többi emberét.

Aaron kilépett a ház körüli árnyékból, lehullott fenyőtűk zörögtek a lába alatt. Egy pillantás az arckifejezésére elég volt, hogy megtudjam, még több rossz híre van.

"A tiédet is eltalálták?" Marco kérdezte, amikor a sasváltó csatlakozott hozzánk.

Áron bólintott, a szája fájdalmasan szögbe húzódott. "Egy kis település, nem messze L.A.-től. A vámpírok körbevették a falut, hogy mindenkire lőhessenek, aki megpróbál kirepülni. Néhányan el tudtak jutni, de a többség... Mészárlás volt. Alice gondoskodik a túlélőkről." Visszaküldte a húgát a tengerparti madárbirtokra, amikor a többiek Westhez mentek, hogy legyen valaki, akiben teljesen megbízik, aki felügyeli a saját embereit.

Felfordult a gyomrom. Hasonló jelentéseket kaptunk a kutyás alakváltók New York melletti falujából, a macska alakváltók egyik enklávéjából nem messze Atlantától, és Nate különböző rokonainak egy csoportjából néhány órányira Las Vegas mellett. A vámpírok kristálytisztán kinyilvánították véres szándékaikat. De nem követeltek semmit.

"És még mindig nincs igazi ötletünk, hogy mit akarnak a vámpírok?" Mondtam.

"Mindannyiunk halálát akarják" - motyogta West. "Ez nyilvánvaló."

"Tudom" - mondtam, ellenállva a késztetésnek, hogy ráförmedjek. "Úgy értem, miért. Ha tudnánk, hogy miért fordultak hirtelen ellenünk, talán találnánk valami nyomást, amit felhasználhatnánk."

Nate kellemetlen hangot adott ki. "Amennyire én tudom, az egyetlen "nyomásgyakorló eszköz", amit a vérszívók megértenek, az az, hogy porrá égetnek. És már alig várom, hogy lássam, hogyan tanítod meg nekik ezt a leckét."

"Ha megkockáztatnék egy tippet - mondta Aaron -, abból, amit Marco rokona mondott nekünk... Tetszett nekik, hogy sárkányváltó nélkül gyengének látnak minket. Ez megnyugtatta őket, amikor a rokonaink elkezdték piszkálni egymást, új konfliktusok alakultak ki. Azt remélték, hogy addig fogunk ezen az úton haladni, amíg egymás torkának nem esünk. De mi visszatértünk. Ahogy mondtad, újra erősebbek vagyunk, egységesebbek."

Feszes, de őszinte mosolyra húzódott a szája. "Talán rájöttek, hogy ez az utolsó esélyük, hogy lecsapjanak ránk, mielőtt teljesen visszanyernénk régi erőnket. És hozzászoktak a gondolathoz, hogy talán megszabadulnak tőlünk. Nem akartak visszatérni a korábbi állapotokhoz, ahhoz, hogy együtt kelljen dolgozniuk velünk, és kompromisszumokat kelljen kötniük."

"Elfelejthetik a kompromisszumokat azok után, amit itt csináltak a helyzettel" - mondta Marco fogait mutogatva.

De a vámpírok még mindig hátrányban voltak velünk szemben. Ismét a falat tanulmányoztam, és azokra a falvakra gondoltam, amelyeknek nem volt ilyen védelmük. "Pontosan mik a korlátozások az alakváltók fegyverhasználatával szemben? Hol húzzák meg a határt?"

"Nem lövünk vissza rájuk" - mondta West.

"Tudom. Semmi olyat, amit fegyvernek szánnak. De van olyan törvény, ami tiltja, hogy a testünkön kívül bármi mást használjunk harcban?"

"Mire gondolsz, Ren?" Nate megkérdezte.

A birtok kapuján túli mező felé mutattam. "Porrá akarjuk égetni a vámpírokat. Csak nekem szabad ezt megtennem, vagy a rokonaid is harcolhatnak tűzzel?"

Áron tekintete elgondolkodva távolba révedt. "Bármi, amit megfognánk, és amivel közvetlenül támadhatnánk valakit, például egy fáklya, tiltott lenne. De vannak más módok is, amelyekkel használhatjuk a tüzet."

"Még van egy egész délutánunk, hogy felkészüljünk" - mondtam. "Meg tudnád kérni a rokonaidat, hogy rakjanak le egy gyűrűnyi gyúlékony anyagot a faluk körül - a többi birtok körül is -, amit könnyen meggyújthatnának, ha a vámpírok felbukkannának? Főleg a védelem miatt lenne... de ha történetesen akkor gyújtanák meg, amikor néhány vámpír arra jár, és azok a vámpírok történetesen lángra kapnának, akkor az is megúszható lenne, igaz?".

Marco ajka vigyorra görbült. "Napról napra jobban tetszik a gondolkodásod, hercegnő."

"Az őket is elbizonytalanítaná" - mondta Nate. "Könnyebben elkaphatnánk őket a zűrzavarban. Egy jó lökés a lángok közé..." Elégedett arckifejezéssel dörzsölte össze a tenyerét.

"A rokonainknak meg kell tisztítaniuk a növényzetet a környékről" - mondta Aaron. "Nem akarjuk, hogy a végén egy egész erdőt felgyújtsunk. De erre még van időnk. Ez legalább visszatarthatja a vámpírokat." Magának bólintva elővette a telefonját. "Még el kell intéznem néhány hívást."

Kylie összecsapta a kezét. "Hát, engem nem kötnek semmilyen alakváltó törvények, ugye? Vajon össze tudok-e szedni valami lángszórót? Biztosan össze tudlak hozni olyan emberekkel, akik olcsón szállítanak üzemanyagot."

Rámosolyogtam a legjobb barátomra. Ha volt is szuperképessége, az az volt, hogy mindenkiből, akivel találkozott, és ez rengeteg embert jelentett, sikerült barátot vagy legalábbis ismerőst szereznie. A kapcsolatai révén szinte bármit meg tudott szerezni, amire csak szükséged lehetett, legalábbis a világ rendes emberi részén. Amit az alfáim akkor fedeztek fel először New Yorkban, amikor egy olyan rejtvényhez jutott, amit mi, többiek nem tudtunk megoldani.

"Átveszem azokat a neveket" - mondta Nate Kylie-nak.

"Tessék" - mondta, és a saját telefonjáért nyúlt. "Mondd meg annak a Felixnek, hogy máris hasznosabbá teszem magam, mint ő, West."

A farkasváltó elvigyorodott erre a megjegyzésre. "Lehet, hogy most rögtön meg is teszem." Intett egy kézzel a ház felé.

Valaki figyelhette, mert egy perccel később West több kísérője is kisietett. A barna hajú fennec rókaváltó volt közöttük. Kylie-ra pillantott, miközben elsuhant mellette. Az arckifejezése fintorrá változott, amikor a lány felemelte a hüvelykujját, és széles vigyorral rámosolygott.

"Egy legalább tíz láb széles földgyűrűre van szükségünk, közvetlenül a birtok falán túl" - mondta a kutyaalfa a rokonainak. "Bármilyen bozótot, ami elviseli a lángot, gyűjtsd össze, hogy középen lerakhassuk. A biztonság kedvéért benzinnel is adagolhatjuk."

"Várjatok" - mondtam, miközben a kapu felé indultak. "Erre itt nincs szükséged. Itt vagyok."

West rosszalló pillantást vetett rám. "Te csak egy sárkány vagy, Sparks, ha esetleg elfelejtetted volna. Egy sárkány, aki csak talán fél órát tud sárkány maradni, ha szerencsés vagy. Ha a vámpírok felbukkannak itt, egész éjjel fel kell tartanunk őket."

"Nem fog az egész éjszakába telni, hogy megsüssem őket" - vágtam vissza. "Nem mintha megpirítanék egyet, aztán tíz percet tekeregnék a birtokon, mielőtt a következőhöz érnék."

"És ha hullámokban jönnek? Ha kihagysz néhányat, mielőtt elfogy a lé?"

Keresztbe tettem a karomat a mellkasom fölött. "Tudok ütemet tartani. És már kétszer is váltottam egy nap alatt. Az éjszaka sem lehet másképp."

Sóhajtott. "Nézd, Sparks, nekem úgy tűnik, jobban járunk, ha megvan az extra védelem, arra az esetre, ha egy sárkány nem lenne elég a nap megmentéséhez. Ezek itt az én embereim, és átkozott legyek, ha nem teszek meg mindent, amit tudok, hogy megvédjem őket. Hacsak nincs valami zseniális terved arra, hogyan pusztítsunk el minden vámpírt odakint, mielőtt még a nap lemegy?"

Igaza volt. Tudtam, hogy igaza van. Csak az a mód, ahogyan ezt kifejtette, nem hagyott nyugodni. "Nem" - vallottam be. "Nem tudom. Hidd el, ha tudnám, nem hallgatnék róla."

"Ó, hidd el, tudom" - mondta West csillogó szemmel. Mielőtt eldönthettem volna, hogy ez kötekedés vagy ellenségeskedés volt-e, egy másik gondolat jutott eszembe.

"Nem vihetnénk a csatát a vámpírokhoz?" Kérdeztem. "Napközben teljesen sebezhetőek, nem? Ha megtalálnánk a rejtekhelyüket és..."

Marco, aki a közelünkben maradt, elkezdte rázni a fejét. "Egy bókot szívesen megadok a vérszopóknak - semmiben sem szorgalmasak, ha nem akarnak óvatosak lenni a nappali rutinjukkal kapcsolatban. Körülbelül húsz zárt ajtó mögött lesznek valami mélyen sötét pincében - mélyen sötét pincék tucatjai, szerte a városokban. És még azt sem tudjuk, hogy melyik pincében. Gondolom, ha porig égetnénk az egész várost...".

Élesen kifújtam a levegőt. "Értem én. Ott nem volt szerencsénk. Talán keresnünk kell magunknak néhány titkos pincét is, ahol elbújhatunk."

"Ha a dolgok kétségbeesnek, az a benyomásom, hogy a barátodnak talán van néhány ötlete ezzel kapcsolatban" - mondta Marco szórakozottan.

Igen, Kylie valószínűleg ismert legalább egy maréknyi elhagyatott épületet, ahol meghúzódhatnánk egy időre. De ez csak addig segítene, amíg a vámpírok újra ránk találnak. Meg kellett győznünk őket arról, hogy túl nagy fáradság lenne megpróbálni kiirtani minket - vagy nekünk kellett kiirtani őket, amíg ők próbálkoznak.

A kapu ismét nyikorogva kinyílt. Felix lépett be, egy fiatalembert tartva a kezében, aki olyan ingatag és véres volt, mintha segítség nélkül elesett volna. A szívem a torkomba ugrott.

Marco szeme kitágult. "Timothy - mondta, és odalépett.

A sérült alakváltó homályos pillantást vetett a macskaféle alfára.

"Csak odabotorkált, ahol dolgoztunk" - mondta Felix. "Nem mondott semmit. Nem vagyok benne biztos, hogy képes is rá."

"Vigyétek be" - mondta West. "Gyorsan. Pihenésre van szüksége, és valakinek meg kell néznie azokat a sebeket."

Marco megfogta Timothy másik karját. Ő és Felix együtt vezették be a szerencsétlent a birtokon lévő házba. Utánuk siettem, a szívem hevesen dobogott. Vajon a vámpírok újabb támadást intéztek? Éppen most, a nap közepén? Ez nem is lehetett volna lehetséges.

Timothy lába vonszolni kezdte magát a padlón. Marco összerezzent a hangra, és feljebb emelte. "Megfogtunk téged. Csak még egy kicsit tovább."

"Erre" - mondta West, és kinyitott egy ajtót a nagyszobából nyíló folyosó végén. Egy iroda, ahogy kinézett, két falon beépített könyvespolcokkal, egy íróasztallal, egy karosszékkel - és egy kanapéval, ahová Marco és Felix lefektette a macskaváltót.

Timothy összerezzent és köhintett. "Vizet!" Marco csettintett. Felix futásnak eredt. A jaguárváltó letérdelt elesett rokona mellé.

Timothyt nem lőtték meg - vagy legalábbis, ha meg is lőtték, nem azok a sebek véreztek jelenleg. Egy mély vágás a bordái oldalán lassan összezsugorodott. A fejbőréből egy nagy darab hajdarabot lekapartak. Belülről összerezzentem, ahogy észrevettem minden egyes sérülést. Mi történt vele?

Nyilvánvalóan még nem tudta elmondani nekünk.

"Hívhatom az egyik rokonom..." kezdte West.

Marco egy kézmozdulattal félbeszakította. "Majd én megteszem. Ő az én felelősségem."

Egyik mutatóujjáról lekapta a jaguárkarmot, és a csuklója húsába fúrta. Kifejezetten összerezzentem a hirtelen kiömlő vértől. Állkapcsát összeszorítva Marco hagyta, hogy némi csorogjon Timothy oldalára, majd a fejére, egyesítve egészséges testének gyógyító erejét a beosztottja legjobb erőfeszítéseivel. Aztán a másik tenyerét a csuklójára szorította, hogy a saját vágását is gyógyulásra ösztönözze.

Timothy mormogott, és végtagjai elernyedtek a kanapén. A szemhéja megrebbent. Felix egy pohár vizet szorongatva jelent meg újra. "Köszönöm" - mondta Marco, és elfogadta. Visszatért a rokonságához, és Timothy ajkához tartotta a poharat.

A macskaalakítónak sikerült néhányat nyelnie. Megkönnyebbülten lélegzett ki. Marco megfordult, hogy letegye a poharat az oldalsó asztalra, Timothy keze pedig kilőtt, hogy megragadja alfája ingének elejét.

"Alfa" - reszelősködött.

"Hé" - mondta Marco, és Timothy kezére tette a kezét. "Magadhoz kell térned. Csoda, hogy egyáltalán sikerült megmenekülnöd tőlük." Felnézett rám. "Ő az egyik a négy eltűnt közül a New York-i házamból."

Akkor nem tudhatott sokkal többet, mint Leonard és Sandra. De Timothy ismét megrántotta Marco ingét. "Nem" - mondta. "Nem szökött meg. Engem küldtek. Üzenet vagyok."

Mellettem West megmerevedett. Marco tekintete kiélesedett. "Mi az üzenet, Timothy?"

"Ma este" - fojtotta ki a sérült alakváltó. "A király ma este, teljes sötétségben, a marveille-i útkereszteződésnél fog veled alkudozni."