Eva Chase - Dragon’s Fate - 6. fejezet

 


6. fejezet

Aaron

A hajnali fény még csak most kezdett beszűrődni a hálószobám ablakán túli fák között, amikor kilöktem magam az ágyból, de amúgy sem aludtam ott túl sokat. Kialvatlan szemmel, de zúgó idegekkel találtam magam, ahogy végigsétáltam a folyosón a gyógyítók hálóterme felé.

A szobában több ágy volt, de most csak kettő volt foglalt. A tegnap esti csatában megsérült többi alakváltó már biztosan eléggé felépült ahhoz, hogy visszatérhessen a saját szállásukra.

Nate még mindig a priccsén feküdt, ahogy akkor is, amikor néhány órával ezelőtt elhagytam a szobát. A gyógyítók, akik alfatársamat ápolták, egyelőre békén hagyták. Bekötözték a sebeit, és a fehér gézen nem szivárgott át a vér, így legalábbis feltételezhettem, hogy már nem vérzik. Még mindig lélegzett. Csak még nem ébredt fel.

Serenity a mellette lévő ágy takarójának tetején kuporgott, a szemei végre csukva voltak. Az arca még álmában is feszültnek tűnt. Félt, hogy megzavarja Nate-et, de a gyógyítók hízelgése ellenére sem volt hajlandó visszamenni a saját szobájába tegnap este. A saját sebei már összezáródtak, csak a sápadt lábát tarkították még mindig dühös rózsaszín foltok. Hamarosan ezek is elhalványulnak, mint a többi sérülés, amit sárkányváltóként szerzett az első néhány hétben.

Micsoda bevezetés volt neki az alakváltó közösségbe. Minden alkalommal, amikor azt hittem, hogy a legrosszabbnak vége, a világ újra és újra ránk támadt.

Nem akartam felébreszteni. Nem tehettem semmit Nate-ért. Legalább láttam, hogy még életben van. De nem tudtam meggyőzni a lábamat, hogy visszavigyen a saját szobámba. Ott csak nyugtalan szunyókálás várt rám.

A gyógyítók hálótermének ajtaja kinyílt. Marco besurrant, és ugyanolyan fáradtnak tűnt, mint amilyennek én éreztem magam. Mellettem állt meg.

"Nincs változás?"

"Legalábbis nem rosszabbra" - mondtam.

"Kis áldás." A jaguárváltó ajkai úgy görbültek, mintha nem tudta volna eldönteni, hogy mosolyogjon vagy grimaszoljon, és végül félig a kettő között kötött ki. "Mi a fenét fogunk csinálni a medve ereje nélkül?"

"Sokkal többet veszítenénk, ha elveszítenénk."

"Ez igaz" - értett egyet Marco. A macskás alfa bizonyára éppúgy megérezte, mint én, hogy sok szempontból Nate volt az a ragasztó, ami összetartotta az egymásnak feszülő személyiségekből álló kvartettünket - az erejével, de azzal a könnyed melegséggel is, amit mindig sugározni látszott, hacsak nem adtál neki jó okot arra, hogy dühös legyen. Nehéz volt sokat veszekedni, ha ő volt a közelben.

Még nem is jöttünk össze rendesen, nem úgy, hogy West még mindig azzal a lehetőséggel lógott, hogy teljesen elkerüli a párzási szövetséget. Azt hittem, hogy a kutyás alfa már kezd megbarátkozni velem, de mi lenne, ha Nate meghalna? Mennyire lennénk egységesek akkor? A fiatalember, akit arra képzett volna ki, hogy átvegye az alfa pozíciót utána, még nem lenne nagykorú. Vagy a szétszórt rokonság verekedésbe fulladna az uralkodásért, vagy Serenity másik társ nélkül maradna.

Ha elveszítenénk Nate-et, a vámpírok talán máris győztek volna, anélkül, hogy még egy csepp vér is kiontódott volna.

"Láttad Westet ma reggel?" Megkérdeztem Marcót.

Ő bólintott. "A farkasfiú a közös helyiségekben kószál, és mindenkire ráförmed, aki nem tetszik neki. Szóval csak egy kicsit idegesítőbb, mint máskor."

"Felelősnek érzi magát."

"Mindannyian tudtuk, hogy el kell mennünk arra az ajánlatra, bármennyire is csapdának tűnt." Rám pillantott. "Jelentettek valamilyen problémát valamelyik településről?"

Megráztam a fejem. "Úgy tűnik, hogy a vámpírok máshol visszafogták magukat, várva, hogy lássák, hogyan alakult a tegnap este. Kétlem, hogy ma este újabb haladékot kapunk."

Ekkor talán már elhagytuk volna a szobát, az együttes haszontalanságunk elég nehéz ahhoz, hogy mozgásba lendüljünk, de Serenity megmozdult. Megdörzsölte az arcát, és feltolta magát az ágyon. A tekintete egy pillanatra megpihent Nate-en, a szája elgörbült, aztán felénk emelkedett.

"Mi történik?"

"Semmi" - mondtam gyorsan. "Még mindig gyógyul, csak... lassan. Legalábbis azt kell feltételeznünk, hogy igen. Nem fordult rosszabbra."

Felállt, és odasétált Nate ágya mellé, a kezét a medvebőrváltó karján pihentette. "De egyáltalán nem ébredt fel?"

"Teljesen normális, hogy szükségünk van egy jó hosszú alvásra, ha súlyosan megsérültünk, hercegnő" - tette hozzá Marco. "Hogy biztosak legyünk benne, hogy nem rohangálunk körbe-körbe, hogy újra megerőltessük azokat a belső szerveket, miközben azok még mindig csak most rakják össze magukat."

"Nem is tudom. Nekem ez úgy hangzik, mintha kómában lenne. És néha az emberek nem ébrednek fel belőle."

"Az alakváltók nem a szokásos emberek közé tartoznak" - mondta Marco ívesen. "És az alfa alakváltók a legkevésbé." De a fejét kissé mereven lehajtotta. Nate még nem volt túl a nehezén.

Ezt a sárkányváltónk is világosan látta. Az arckifejezésében annyi aggodalom volt, hogy oda kellett mennem hozzá. Marco vetett ránk egy pillantást, majd elsodródott.

"Hé" - mondtam, magamhoz rántva Serenityt. "Ő még kitart. Az, hogy még mindig velünk van a tegnap esti sérülések után, nagyon jó jel. Évszázados múlt áll mögöttünk. Az alakváltók kemény társaság. Nem lesz vége mindennek csak azért, mert néhány vámpír nevetséges elképzeléseket vett a fejébe."

A társam fájdalmasan elmosolyodott. Aztán lábujjhegyre biccentett, hogy megcsókoljon. Belehajoltam, élvezve ajkai puhaságát és bőre édes illatát. Azt kívántam, bárcsak több megnyugvást tudnék nyújtani neki, mint amennyit már kaptam.



* * *

Ren

Végre elszakadtam Nate mellől, amikor rájöttem, hogy már elmúlt dél, és a nap felét már elvesztettem. Nem akartam elhagyni a társamat, de a vámpírok kétségkívül teljes támadásra készültek ma este. Ha bármit tehettem volna, hogy megvédjem a többi rokonom, akkor itt kellett lennem, hogy megtegyem. Számítottak rám.

Kicsit kábultan sétáltam a folyosón, apró fájdalmak lövelltek a lábamba, ahol a sebeim még nem gyógyultak be teljesen, és egy percbe telt, mire észleltem a légkör megváltozását. Egyfajta nyüzsgő energia járta át a birtokot. És több rokon, mint amennyire emlékeztem, hogy korábban láttam. Sokkal több.

Amikor kiléptem a folyosókról a központi közös helyiségekbe, ismeretlen alakok voltak szétszóródva mindenfelé, megtöltötték a székeket és kanapékat, az asztalok és ajtók körül csoportosulva. Ideges fecsegés zümmögése és alakváltó illatok kavalkádja vett körül.

Nem mindegyik szag volt kutyás. Az egyik sarokban madár alakváltók egy csoportja gyűlt össze. Egy leharcolt, de élő Leonardhoz több más macskaféle alakváltó is csatlakozott, ahol a szoba másik felében egy karosszékben terpeszkedett.

A főbejárati ajtó mellett elhaladva észrevettem Westet, aki a bejárati udvar felől jött be. Bertranddal beszélgetett. Megvártam, amíg elbocsátja a hadnagyát, hogy odamehessek.

"Mi folyik itt?" Kérdeztem, a zsúfolt szobák felé mutatva.

Szorosan rám mosolygott. "Evakuáljuk a fő vámpírközpontokhoz legközelebb eső alakváltó településeket. Annyit, amennyit ésszerűen el tudunk helyezni a birtokokon. Sok lesz az ágymegosztás és a földön alvás, de minél kevesebb határt kell megvédenünk, annál jobban meg tudjuk védeni azokat, akik számítanak."

Ennek volt értelme. És annak is volt értelme, hogy a kitelepített alakváltók a hozzájuk legközelebbi birtokra jönnek, még akkor is, ha az nem a rokonságuk fő központja. Kiengedtem a lélegzetemet. "És minden készen áll a birtok körül? Ha itt még több tűzre lesz szükségünk?"

Bólintott. "Tegnap este óta készen állunk, de az embereimmel kibővítettem a kordont." A tekintete végigsiklott a testemen. Nagy gondolkodás nélkül dobtam fel egy egyszerű ingruhát. A vékony pamut csak a térdemig lógott, felfedve az alatta lévő hegeket. A tegnap esti sebek szúrása ismét megcsípett.

"Pihenned kellene, nem pedig sétálgatnod" - mondta West. "Elég csúnyán eltaláltak tegnap este."

"Nate-et is csúnyán eltalálták" - mondtam, hirtelen összeszorult a szívem. A szorongás újabb hulláma futott át rajtam, az agyam hátsó részében felderengett a lecsúszott testének és ernyedt arcának képe. "Tudnak még valamit tenni az embereid, hogy segítsenek rajta? Kylie-t talpra állították és sétálgatott, miután korábban olyan csúnyán megtépázták, pedig még csak nem is alakváltó."

West tartása megmerevedett. "A rokonaim mindent megtettek, amit tudtak" - mondta élesen. "Már halott lenne, ha nem tették volna. Én vigyázok az embereimre, és ez mindenkire vonatkozik, aki a birtokom védelme alatt áll."

Rápislogtam, megdöbbentett a hirtelen megváltozott természete. "Nem úgy értettem..."

West már rázta is a fejét. "Nem számít, Sparks. Csak folytasd, amit úgy érzed, hogy tenned kell."

Elsétált, mielőtt bármi mást mondhattam volna, és furcsán sodródónak éreztem magam. Mi történt ott az imént? Egyáltalán ugyanazt a beszélgetést folytattuk?

"Még mindig nem jössz ki jól Farkas úrral?" Kylie a könyököm köré fonta a kezét, amikor mellém lépett.

"Úgy tűnik" - mondtam. "Még abban sem vagyok biztos, hogy ezúttal mi zavarta."

"Hát, ez nem éppen a legpihentetőbb nap, ugye?" A legjobb barátnőm a vállamnak hajtotta a fejét. "Hallottam Nate-ről. És arról, hogy hogyan történt ez az egész vámpír dolog. Úgy tűnik, nagyon bölcs döntést hoztam, hogy kihagytam azt az ügyet. Rendbe fog jönni?"

"Még senki sem tudja biztosan" - mondtam nagyot nyelve. "Úgy tűnik, gyógyulófélben van. De nem mintha bárki is ígéretet tett volna nekem, szóval azt hiszem, ez nem garancia." És mennyi ideig tarthat a gyógyulás ennyi golyóból? Az egyik alig kerülte el a szívét. Mi van, ha nem tudott teljesen meggyógyulni?

"Kemény fickó" - mondta Kylie. Megszorította a karomat. "Biztos vagyok benne, hogy ha már idáig eljutott, túl fogja élni."

"Én is ezt szeretném hinni."

Egy karcsú, barna hajú alak bukkant elő a nyüzsgésből - Felix. Egy tányért cipelt, rajta néhány szendvics és néhány szeletelt zöldség. "Sárkányváltó" - mondta egy fejbiccentéssel. "Meg akartam köszönni, hogy fedeztél minket tegnap este. Azok a vérszívók azt kapták, amit megérdemeltek. És azt is, ettél már valamit? Tudom, hogy a medvealfával voltál, mióta visszajöttünk."

Tétovázott, hirtelen elbizonytalanodott. "Ő is jól harcolt értünk. Sajnálom, hogy nem tudtam elintézni azt a vámpírt, aki először érte el."

Az állam megingott, de sikerült elmosolyodnom. "Én is. Köszönöm. Nem mondhatnám, hogy éhes vagyok, de valószínűleg jobb lenne, ha ennék valamit."

Elfogadtam a tányért, felvettem az egyik szendvicset, majd a terítéket Kylie-nak nyújtottam. Fél szemöldökét felvonta Felixre. "Ez csak a sárkányváltónak szól, vagy az ember barátja is zabálhat?"

A férfi arcot vágott, de a tekintete lesütése inkább zavarban volt, mint bosszús. "Láttam az ellátmányt, amit sikerült elintézned, hogy behozzák. Elég lenyűgöző. Azt hiszem, legalább egy szendvicset megérdemeltél."

"Hmm" - mondta Kylie vigyorogva. "Vajon mit kellene tennem, hogy kiérdemeljek egy príma steaket? Vagy egy szép nagy szelet csokoládétortát."

Felix szeme tágra nyílt. "Nem hiszem, hogy jelenleg lenne tortánk."

Kylie felnevetett. "Csak vicceltem. Semmi baj. Köszönöm a szendvicset. És semmi harag. Hozzászoktam, hogy alábecsülnek."

Felix kissé zavartnak tűnt. Aztán visszamosolygott. "Gondoskodom róla, hogy többet ne forduljon elő."

Marco kisurrant a folyosóra. Timothy, a hadnagy, akit a vámpírok összevertek, mielőtt elküldték hozzánk az üzenetükkel, óvatosan, de biztosan sétált mellette, és bólogatott valamire, amit az alfája mondott. Ez volt az első alkalom, hogy talpon láttam, mióta tegnap betántorgott ide.

"Vissza a sárkányváltó szolgálathoz" - mondtam Kylie-nak és Felixnek. Odasietettem a jaguárváltóhoz és a társához.

"Hercegnő" - mondta Marco mosolyogva. Egy csókot nyomott a fejem oldalára. "A hadnagyom épp most mesélt arról, hogy mire készülnek a gazemberek mocskai".

Felemelkedett a szemöldököm. Timothy felé fordultam. "Tegnap este a királyuk említette, hogy a gazemberek beszéltek vele. Láttad őket?"

A hadnagy lehajtotta a fejét. "Csak egy maroknyi közülük. Amennyire én tudom, csak ennyi maradt meg abból a csapatból, amelyik valaha volt. Legalábbis mindazok, akik még mindig azt tervezik, hogy tovább harcolnak. De tudják, hogy semmi esélyük sincs ellened és az alfáink ellen. Volt ott egy vénségesen öreg fickó - nem mentem elég közel, hogy kiszagoljam, de kutyának tűnt. Úgy tűnt, hogy ő vezeti az elmaradottakat. És egyenesen a vámpírok markába vezette őket."

Grimaszoltam. "Hogy szövetkezhetnek a vámpírokkal? Hát nem tudják, hogy a király gyűlöl minden alakváltót?"

Timothy megvonta a vállát. "Nem viselkedtek túl barátságosan egymással. A vérszopók kicsit lökdösték őket. De gondolom, annak a néhánynak fontosabb volt számukra, hogy befejezzék a harcot, mint az, hogy mi lesz velük utána."

"Túl sok büszkeség és kevés ész" - mondta Marco az orrát ráncolva. "Hát, hamarosan megtanulják a végső leckét, fogadni mernék rá." Megveregette a hadnagya karját. "Szép munkát végeztél, Timothy. Egyelőre koncentrálj a felépülésedre."

"Megint megnézted Nate-et?" Kérdeztem a társamat, miközben Timothy elkószált.

Marco bólintott. "Nincs változás. Van valami, amiben segíthetek?"

"Nem tudom" - mondtam. Még mindig ki kellett találnom valamit, amivel segíthetek felkészülni arra, amit a vámpírok tartogatnak számunkra ma este. De a Westtel való legutóbbi interakciómra gondolva, a kilátás, hogy ötleteket kérjek tőle, elég ijesztőnek tűnt.

Marco bizonyára leolvasta ezt az érzést az arckifejezésemből. Megérintette az arcom. "Valami más baj van?"

"Nem. Én csak..." Az ajkamba haraptam. "West dühösnek tűnt rám. Nem vagyok benne biztos, hogy valamit rosszul csináltam-e valahogy tegnap este - tényleg elvesztettem az uralmat a tűz felett -, vagy... Úgy értem, nem mintha furcsa lenne, hogy morcos, csak ez most egy kicsit szélsőségesebbnek tűnt, mint általában."

Marco ferde vigyorral nézett rám. "Nem hiszem, hogy ez rólad szólna, hercegnő. Farkasfiú - nos, mondjuk úgy, biztos vagyok benne, hogy a közelmúlt eseményei sok kellemetlen érzelmet kavarnak fel benne. És úgy tűnik, tényleg nehezen tudja feldolgozni ezeket az érzelmeket anélkül, hogy mindenkire ráöntené őket maga körül."

Fintorogva ráncoltam a homlokom. "Ezt hogy érted?" Nyilvánvalóan a vámpírtámadás mindannyiunkat felzaklatott, de Marco úgy hangzott, mintha ennél többre célozgatna.

A jaguárváltó megvonta a vállát. "Nem igazán az én dolgom erről beszélni. Valószínűleg leharapná a fejem - talán szó szerint. De nem bánom, ha a helyes irányba mutatok neked. Legközelebb, amikor lehetőséged lesz rá, vedd rá, hogy beszéljen az anyjáról.