Hailey Edwards - Black Wings, Gray Skies - 5. fejezet

 


5



A sziget méretéből adódóan nem kellett sokáig keresgélnünk, hogy észrevegyük Clay-t és fél tucatnyi új, bikinibe öltözött barátnőjét. Széles integetése felénk megerősítette, hogy sikerült biztosítania egy fuvart vissza a szárazföldre, és ezt meg kell hagyni. Gyorsan dolgozott. Az ezüst róka az oldalához simult, és egy sereg hiányos öltözetű hölgy vette körül, mintha ő lenne az első férfi, aki leszállt egy olyan bolygón, amelyet csak nők laknak.

Csak az istennő tudja, milyen történetet mesélt, hogy ilyen gyorsan elnyerte rendíthetetlen hűségüket.

"Itt is vannak" - mondta a nőknek, majd ránk dörmögte: "Gyertek a fedélzetre".

Asa és én bokáig érő vízben gázoltunk, hogy elérjük a létrát, majd csatlakoztunk a többiekhez a legnagyobb magántulajdonban lévő hajón, amelyre valaha is betettem a lábam. Merjem jachtnak nevezni? Talán az úszó város lenne a legmegfelelőbb?

"Nem említetted, hogy a barátod lány." A karlendítésre duzzogott. "Ő a lányod?"

"Igen" - hazudta a fogain keresztül. "A lányom, Rue, és a barátja, Asa." Tulajdonképpen a mellkasára tette a kezét. "Ők az új barátaim, Marta, Tamsin, Shae..." - mosolygott le az ezüst rókára - "...és Glinda."

"Mit szólsz a megosztáshoz?" A rózsaszín arcú nő megnedvesítette az ajkát. "Olyan bájos pár vagytok."

Arra kért, hogy hagyjam, hogy elcsábítsa őt? Vagy mindkettőnket meghívott, hogy csatlakozzunk hozzá? És számított ez?

Nem.

Egy kicsit sem. A válasz nem volt. Mindig is nem lesz.

Lehet, hogy stoppoló vagyok, de nem szexszel fizettem a visszaútért.

"Nem osztozunk." Asa tenyere felmelegítette a tarkómat. "Köszönöm az ajánlatot."

"Megérted, hogy meg kellett kérdeznem." Clayre csúsztatott egy pillantást. "Bár gondolom, furcsa lenne, ha apád is ott lenne." Biztosan leolvasta a döbbenetemet. "Beleegyezett, hogy ma este csatlakozik hozzánk a szent hold szertartásunkra." Egyik kezét a szája elé tartotta. "Boszorkányok vagyunk."

Ha ezek közül a nők közül akár csak egyetlenegyben is lenne egy cseppnyi mágia, megenném Clay parókáját. "Aha."

"Általában csak mi, lányok, meztelenül táncolunk a csillagok alatt" - vallotta be Glinda, az egyetlen nő, akinek a nevét össze tudtam egyeztetni az arcával. "De Clay túlságosan csábító." Végigsimított az egyik kezével a férfi ingén. "Egyáltalán nem bánjuk, ha osztozunk, ugye, lányok?"

A szóban forgó lányok ujjongtak és ujjongtak örömükben, és Clay akár az apám is lehetett volna, hogy mennyire traumatizált az alku, amit kötött. Még ha tudtam is, hogy pokolian élvezné, ha valahol egy távoli tengerparton "boszorkányok" pusztítanának, akkor is leélhettem volna a hátralévő életemet anélkül, hogy tudtam volna róla.

"A dolgok, amiket az istennőért teszek." Clay szorosabban megszorította Glindát. "Hölgyeim, állok szolgálatukra."

"Az leszel" - dorombolta egy barna hajú. "Amint lemegy a nap."

"Mit szólnál ahhoz az utazáshoz a szárazföldre?" Hangosan tapsoltam a kezembe. "Menjünk, jó?"

"Úgyis fel kell készülnünk a ma estére" - jelentette ki Glinda. "Teljes gőzzel előre, Trish."

Látva, hogy a motor tompa dorombolásra ébredt a parancsára, úgy döntöttem, hogy Trish a kapitány.

Miután elindultunk, Asa és én találtunk egy csendesebb helyet, távol az orgia előtti ünnepségektől.

A mellettem lévő korlátra támasztott alkarral Asa megköszörülte a torkát. "Rue..."

"Nem." Megráztam a fejem. "Nem beszélünk róla."

Halk nevetés mozgott a vállán. "Ti ketten tényleg olyanok vagytok, mint a testvérek."

"Testvérek, akiknek nem kell tudniuk egymás orgiatervéről."

Még mindig kuncogva simított végig az egyik ujjbegyével a fagyöngy nyakláncon, amit tőle kaptam, ahol az a szél által a közepéből kifújtan a bal kulcscsontomnak támaszkodott.

"Ez nem így működik." A kezem köré tekertem a fonatát, és azzal rángattam az arcát az enyémhez. "Meg kell csókolnod, amikor hozzányúlok."

"Hmm." A rezgés az ajkáról az enyémre vándorolt. "Így van?"

"Érintsd meg újra." Halkan kuncogtam. "Lássuk, mi történik."

"Az isten szerelmére - könyörgött Clay -, ne érj hozzá még egyszer. Bármi is legyen az."

A hangjában lévő ick-faktor majdnem egy szinten volt azzal, ami korábban az enyémben volt.

"Hát, ha ez nem a készséges áldozat." Belehunyorítottam a napba. "Ezt a hajót választottad? Tényleg?"

"Nem én választottam a hajót, a hajó választott engem."

"Mmm-hmm." Nem a hajó volt az, amelyik fogselymet viselt bikininek, és ártatlan turistákat csábított le a partra, de mindegy. "Mielőtt vagy miután találkoztál Glindával, a jó boszorkánnyal?"

"Tudtodra adom", mondta gőgös hangon, "a vezetékneve Lasky".

Mindhárman a korlátnak támaszkodtunk, figyelmen kívül hagyva a szemből jövő cicabeszédeket és a harsogó zenét.

"Egy kibontakozó ember - mondta Clay nehézkes hangon -, a legfurcsább szar, amit valaha láttunk".

Megköszörültem a torkomat a trágár szája miatt, és a zsebébe lőttem egy hegyes pillantást, amit úgy döntött, hogy figyelmen kívül hagy.

Ami őt illeti, megvásárolta a magánéletét Colbytól, amíg haza nem érünk. Egy fizetős rendszer, amit nem engedhettem meg anélkül, hogy ne hoznánk létre egy epikus küldetésre méltó molyszörnyeteget, akinek a megölésébe beleragadnék, hogy ő maradhasson a fehér lovagja.

"Még a fekete boszorkányok sem múmiáznak az áldozataik bőrével."

A megfelelő varázslattal ugyanazt az eredményt érte el anélkül, hogy utána el kellett volna rejteni a testet.

Egy anekdota az igazgató egyik előadásából homályosan emelkedett az emlékezetembe.

"Van egy szövetség, amelyik lelkeket lop, hogy viselhesse őket." Nem tudtam felidézni a nevüket. "Bár ők kivételesek."

Fenntartottak egy archívumot a lelkekről, akik kapva kaptak az alkalmon, hogy megszálljanak minden olyan boszorkányt, akinek álruhára volt szüksége a szövetség ügyeihez.

Emlékszem, akkoriban azt gondoltam, hogy ez a legmenőbb trükk, hogy egy szekrény tele van áldozatokkal, akiket felvehetnek.

Most már láttam, hogy milyen pazarlás volt, és szégyelltem bevallani, hogy valaha lenyűgözött.

"Boszorkányszülött tündék" - mormolta Asa. "Hallottam pletykákat, hogy Atlantában élnek, de még nem találkoztam eggyel sem."

A boszorkányos kapcsolat talán nem keltette fel az érdeklődését, de fogadni mernék, hogy mindenféle vegyes fajú apróságot elraktározott.

Ez a támpont segített a következő kérdésemhez eljutni. "Követnünk kell őket, mint nyomot?"

"Vannak barátaim arrafelé. Telefonálok párat, hátha megtudok valamit." Clay megzabolázta a haját a szeméből. "Ráállítjuk Shortyt a kiberkémkedésre, ha visszatértünk a lakosztályba."

"Jó ötlet." Kíváncsian néztem a delfineket, ahogy ugrálnak és játszanak. "Sokat volt terepen ezen az úton."

Colby hozzászokott, hogy a számítógép képernyője pufferként szolgál. A távolság segített neki a tagolódásban. Ez extra rétegeket adott neki, amelyek elválasztották őt és az áldozatainkat. Nem mintha ő is annak tartotta volna magát.

Nem, én voltam az, aki örökké azzal az ösztönnel küzdött, hogy buborékba csomagoljam az életét, mintha el tudnám rejteni annak minden éles szélét.

"Colby majd megmondja, ha ez túl sok." Asa biztosnak tűnt. "Okos lány."

"Túlságosan is be akar szállni, hogy ne vegye komolyan." Clay egy kedves mosolyt küldött a zsebébe. "Ráadásul itt vagyunk neki mi. Mi majd visszahúzzuk a szakadék széléről, ha túl közel lép." Megsimogatta a vállamat. "Jobb, ha segít, mintha otthon maradna, és tehetetlennek érezné magát."

Borzongás futott végig rajtam, ahogy kristályos emlékkép öntötte el az elmémet arról az éjszakáról, amikor Colbyval találkoztam.

Félt, annyira nagyon félt. Megöltem az Ezüstszarvast, de a varázslata kiszívta őt. Egy lélek nem tudott sokáig életben maradni a burokján kívül. Megint haldoklott. Lassan. Fájdalmasan. Miközben minden eszközzel próbálta megtartani az életét, segítségért könyörgött nekem. Hogy mentsem meg. Hozzám. Mintha tudtam volna, hogyan kell megmenteni bárkit is.

Neki megtanultam, de álmaimban még mindig hallottam azokat a szánalmas, kétségbeesett sikolyokat.

Nem, ő nem tekintette magát áldozatnak.

És ez nem jogosított fel arra, hogy továbbra is így tekintsek rá.

"Ez nem akadályoz meg abban, hogy azt kívánjam, bárcsak lenne más út" - reszeltem. "Nem akartam ezt neki."

"Colby különleges." Asa végigkísérte az ujjait a karomon. "Soha nem lett volna hétköznapi élete."

Egyszer volt, hol nem volt, lett volna, ha az Ezüst Szarvas nem őt választja.

Clay rajongói klubja ekkor rontott rá, elrabolták, italok csobogtak a kezükön.

Asa vállán nyugtatva a fejem, néztem, ahogy a tetthely visszahúzódik a kavargó kék vízbe. Megnyugtatónak kellett volna lennie, de folyton a lányok hívását fixíroztam, az idegent a városban, és nem tudtam megnyugodni.

Samfordban csak egy fekete boszorkánynak volt hely.

És az én voltam.



* * *

A liftnek körülbelül ötven előfordulás kellett ahhoz, hogy felvigyen minket a lakosztályainkba, és szétváltunk, hogy felkészüljünk a következő lépésekre. A nappali kirándulások, mint például az erődbe vezető, megkövetelték, hogy napfényben vegyüljünk el az emberekkel, de az igazi vadászat mindig éjszaka zajlott.

Miután Colbyt elhelyeztem a szobájában, írtam neki egy tennivalólistát, aztán hagytam, hogy munkához lásson.

Kicsit olyan érzés volt, mintha házi feladatot adnék. Kár, hogy ezekért a feladatokért nem kapott érettségi kreditet.

A srácok a pici konyhaasztaluknál vártak rám, és az alattuk lévő forgalmas kereszteződésre bámultak. Sor alakult ki egy népszerű étterem előtt a túloldalon, és egy hajléktalan férfi miatt volt nagy a felfordulás, aki az épületből kilépve ételmaradékért faggatta az étkezőket.

"Négy órám van." Clay figyelte a kialakuló káoszt. "Aztán találkoznom kell Glindával és a haverjaival."

"Nem kell menned" - mutattam rá. " Lemondhatsz az álboszorkányos álorgiájukról."

"Nem lesz semmi hamis az orgiában." A szemei csillogtak. "Akarod, hogy küldjek bizonyítékot?"

"Képeket, vagy nem történt meg?" Gúnyolódtam a régi viccen. "Nem, köszönöm, és nem kell bizonyíték. Komolyan. Ne küldj semmit, különben bántani foglak."

"Ezért van az, hogy a barátságunk bármilyen vihart átvészelhet" - tájékoztatott. "Az alapunk szikla."

A vihar hasonlatot tekintve egy úszógumihoz hasonlítottam volna, de ezzel megnyitottam volna az ajtót Clay előtt, hogy egy mellekről szóló viccel sétáljon át rajta. Lehet, hogy olyan öreg, mint a föld, de a humorérzéke egy olyan fickóhoz illett, aki az első állszőrzetének kihajtására vár.

"Ez, és maradjunk ki egymás dolgaiból." Megpöcköltem a fülét. "Többnyire."

Fejét lehajtva hunyorgott rám. "Tényleg elhiszed ezt?"

"Nem." Sóhajtottam egyet. "De álmodni nem árt, nem igaz?"

Mielőtt kihúztam volna egy harmadik széket, Asa elkapott a csípőmnél fogva, és az ölébe ültetett.

"Szia." Csapkodtam a kezét. "Dolgozni jöttem."

"Tisztában vagyok vele." Végighúzta az ujját a gerincemen, és én megborzongtam az érintése alatt. "Nem fogok beleszólni."

Nem volt helye a gondolkodásnak, amikor így megérintett, a vágyak és szükségletek gyengéd feltárása, amelyeket eddig még sosem teljesítettek.

A fagyöngy nyakláncnak az én ajándékomnak kellett volna lennie. Neki. Megérdemelte, hogy szavak és kínos közeledések nélkül, mindkettőnk számára nyilvánvaló módon kérhesse a szeretetet, amire vágyott, amíg bele nem jövünk ebbe a párkapcsolati dologba. De magamtól sosem jutott volna eszembe. Egymillió év alatt sem.

Még most is, hogy volt egy gomb, amit meg kellett volna nyomnom, ha smárolási vészhelyzet lenne, haboztam, hogy felemeljem a biztonsági üveget.

Mindegyiket.

Minden...

alkalommal.

"Van valami hír Kelliékről?" Törekedtem a profizmusra, de Asa térde olyan érdekes helyre gyakorolt nyomást, ami vonaglásra csábított. "Van valami hír arról, hogy kié a láb?"

"Még semmi." Asa átfutotta az e-maileket a telefonján. "Még nem sikerült azonosítani az eltűnt személyek egyikével sem."

Remélhetőleg ez azt jelentette, hogy a laborban elmaradás van, nem pedig azt, hogy egy vadonatúj áldozatunk van.

"Be kell fejeznünk az áldozatok szüleinek háttérkutatását" - mondtam nekik. "Meglátjuk, mi jön ki."

"Majd én befejezem" - jelentkezett Asa, és végigtapogatta a farmerom derékszíját. "Már elkezdtem a jegyzeteket."

Elmozdítottam a súlyomat, aztán megbántam a véletlen ingerlést, ami forróságot szikrázott a combjaim között.

"Oké." Átnéztem mindent, amit ma láttunk, és rangsoroltam a saját listámat. "Én a tanárra fogok koncentrálni."

Ha volt bármilyen feltáratlan kapcsolat Tracy és az áldozatok között, azt ki kellett javítanunk.

Kelliék jók voltak. Jobbak, mint jók. Szuperek. De fáradhatatlanul dolgoztak minden Black Hat ügyön. Minden személyes figyelem, amit ennek az anyagnak szenteltünk, növelte az esélyeinket, hogy megtaláljuk a gyilkosunkat, mielőtt újra lecsapna.

"Le fogok telefonálni Atlantába, beszélgetek a barátommal." Clay felállt. "Talán lesz néhány ötlete."

Miután kiosztották a feladatokat, lemásztam Asa öléből, és felállítottuk a saját számítógépeinket az asztalnál.

Lehajtott fejjel, combjainkat összeérintve merültünk el Charleston sötét bugyraiban, nyomok után kutatva.