Hailey Edwards - Black Wings, Gray Skies - 6. fejezet

 


6



Clay telefonján megszólalt a riasztás, és olyan gyorsan felállt, hogy felborította a székét. "Kiszálltam."

A kutatással töltött órák egy szempillantás alatt elteltek, és száraz szememet tisztára dörzsöltem. "Jó szórakozást!"

"Azt tervezem" - biztosított, és egy kis csoszogó lépést tett, amitől összerezzentem. "Később találkozunk, gyerekek."

Miután becsukta maga mögött az ajtót, a palack vízért nyúltam, amit Asa hozott nekem valamikor.

"Most is hánytál egy kicsit a szádba, vagy csak én voltam az?"

"Tudod, mit jelent a tánc?"

"Igen." Megborzongtam. "Tudod?"

"Tisztában vagyok vele."

Amikor Clay elkezdte rázni, amit az anyukája - vagyis a teremtője? - adott neki, tudtam, hogy szexelni készül. Nem voltam benne biztos, hogy mikor kezdődött a megértésem, de úgy éreztem, hogy ez szándékos volt a részéről. Valamilyen módon akarta jelezni nekem, még fiatalabb koromban, hogy kint vakargatja a viszketést, és ne aggódjak, ha reggelig nem jön haza.

Ez volt a gólem megfelelője annak, mintha egy zoknit akasztanék a kilincsre, hogy figyelmeztessem a szobatársamat.

Hogy ezúttal miért zavart, abban nem voltam biztos. Hacsak nem a partnerválasztása miatt. Az álboszorkányok talán nem rendelkeztek saját mágiával, de az igazán hívők grimoárokat és egyéb mágikus csecsebecséket szereztek be, hogy növeljék a nem létező erejüket. Többnyire ebből sem lett semmi, de mindig voltak kivételek.

Egyszer egy ember és tizenkét barátnője úgy döntött, hogy Halloweenkor szövetséget játszanak. Éjfélkor. Telihold alatt. De kiderült, hogy a kiárusított grimoire-juk valódi volt. Lerészegedtek a dobozos bortól, megették a súlyukat fehér málnás szarvasgombában, és megidéztek egy kisebb istent egy másik birodalomból.

Ő megette őket, bepálinkázott a magas véralkoholszintjük miatt, majd szajkózta a követeléseket, hogy még több krémmel töltött finomságot (embereket) kérjen cserébe azért, hogy visszatérjen az otthonába anélkül, hogy előbb a miénkben randalírozna.

Akkoriban viccesnek találtam az egész cserét, de azóta felnőttem.

Bár még mindig megörültem, amikor eszembe jutott, hogy az isten addig púposkodott Clay lábán, amíg részegen el nem ájult.

Az isten, nem Clay.

"Menjünk az utcára." Megrángattam Asa karját. "Körbejárhatjuk a tetthelyeket, hátha kihagytunk valamit."

"És Clay szerint te nem vagy romantikus."

A tüske beütött, de nem hagytam, hogy fájjon. Nem is akart, úgyhogy leráztam magamról a csípést.

"Bájcsevegj csak tovább, és elviszlek a King Streetre, hogy részegeket nézzünk, amint a járdára hánynak részegen."

Mosolyogva követett ki az ajtón, és be az átkozott liftbe, amit mentálisan átkozott liftnek neveztem el.

A végtelen utazás lefelé bőven adott időt arra, hogy bejelentkezzek Colbyhoz.

Asa és én elmegyünk pár órára.

Király.

A papírmunkát a tisztább adatbázishoz való hozzáférésért már elintéztük.

Van valami hír a fedélzeti segédről?

Vandenburghék tisztázták. A legénység átfésülte a hajót egy utas után, aki nem szállt ki az erődben. A neve rajta volt a listán. Rendszeres kísérő, így a legénység felismerte. Ezért gondolta a fedélzetmester, hogy Tracy Amerson az.

Huh. Erre nekem is gondolnom kellett volna.

Vandenburghék azt is mondták, hogy az összes szolgálatban lévő ranger megvan. A kihallgatásaik felkerültek az adatbázisba, ha át akarod nézni őket. Elolvastam őket, és nagyjából olyanok voltak, mint amilyenekre számítottam.

Köszönöm, hogy utánanéztél.

Nos, nekem több van, mint neked.

Ha. Ha.

Én és a lábaim megyünk játszani a barátaimmal.

A céhének nagy része visszatért az ünnepi szünetről, és mindannyian alig várták, hogy újra együtt legyenek.

Jó szórakozást. Hívjatok, ha szükségetek van rám.

Gondolod, hogy a démon tud velem játszani, ha visszajöttél?

Szívem összeszorult, hogy megkérdezte, és Asa felé villantottam a képernyőt.

"Mondd neki, hogy igen." Gyengéd ujjával megérintette a szavait. "Szeretném, ha így lenne. Nagyon is."

A játék elkezdődött.

Ahogy kiléptünk a járdára, egy férfi az épületünkhöz támasztotta a nőt egy hosszú csókra.

"Féltékeny vagy valaha is rájuk?"

"Az emberekre?" Asa mérlegelési szünetet tartott. "Vagy a tudatlanságukra?"

"A tudatlanságukra", döntöttem. "Ők élhetik ezeket a szentjánosbogár életeket, hogy fényesen égjenek és kiégjenek, és soha nem kell megtudniuk az igazságot. Hogy szörnyek léteznek, és szeretik az embereket egy kis ranch-csal."

A vállrándulás jelezte, hogy egy kis nevetést csaltam ki belőle, de ő megrázta a fejét. "Nem."

"Egy kicsit sem?"

"Ha halandó lennék, már csontok lennének belőlem, mire te megszülettél."

"Fekete boszorkány vagyok." Megkönyököltem. "A csontok nem jelentenek problémát."

Oké, még fekete boszorkányként sem volt vonzó számomra a nekrofília. Bár felmerült a kérdés, hogy a vámpírral való szexet hogyan kategorizálják. Halott emberek voltak, akiket nekromanták élesztettek újra. Az élőhalott nem ugyanaz, mint az élő, és... túl sokat gondolkodtam ezen.

"Nem vagyok benne biztos, hogy fekete boszorkánynak minősülsz." Elvezetett az első úti célunkhoz. "A szagod..."

"Már nem könnyezik a szemed?"

"Soha nem volt problémám az illatoddal." Beleszívott a torkomnál. "Mindig is olyan illatod volt, mint otthon."

Asa ezt már egyszer mondta nekem, de nem olyan gyengéd hanglejtéssel, mint most.

A szeme lágysága miatt elszorult a torkom minden válaszom elől, amit adhattam volna.

"Gyere" - mondta, és úgy rángatott magával, mintha nem az imént nem tört volna össze. "Balra kell fordulnunk."

Charlestont elég festői sikátorok szelték ketté ahhoz, hogy saját sétaútjukat értékeljék. Ezek általában kövezettek vagy macskakövesek voltak, és magas falak védték a kétoldali házak magánéletét. A kúszó füge minden elérhető felületre rátapadt, és a moha sűrű csomókban nőtt. A zöld fólia lehetővé tette a vandálok számára, hogy olyan időtálló üzeneteket karcoljanak le, mint a jó időre hívás, anélkül, hogy magukat a falakat megrongálnák.

Első áldozatunk vérét egy ilyen sikátorban találták, amely az 1700-as évek végén párbajokról volt híres. A hely annyira népszerű volt becsületbeli ügyek rendezésére, hogy egy szellemtúravezető (a város bővelkedett bennük) utalt arra, hogy az egyik boltív egykor a temetőbe vezetett, ahol a holttesteket könnyen el lehetett tüntetni. Nem voltam biztos benne, hogy ez igaz, de jó sztorit lehetett belőle írni.

"Hé!" A karjára tettem a kezem. "Nézd."

Egy tenyérnyi, szárított fehér virágokból álló koszorú hevert a macskakövön, egy olyan bűntényt jelölve, amelyet a takarítók eltüntettek, anélkül, hogy az áldozat, Luke Reynolds vagy a támadója leghalványabb nyomát is észrevehettem volna.

Olajfák.

Nem felejteném el még egyszer a nehézkes jelenlétüket a városban.

A koszorú kézműves munkája kiváló volt, bonyolultsága a gullah édesfű kosarakra emlékeztetett.

Egy gyors ellenőrzés az iroda adatbázisában elárulta, hogy az itt kiontott vér epicentrumát gyűrűzte be.

"Egy halhatatlan." Asa körbejárta a jelvényt. "Bárki is hagyta itt a koszorút, ezt tekintette sírnak."

"Egy bűnbánó gyilkos?"

Az ösztön vagy a megérzés vonzotta Asa-t. Előre kószált, szaglászva a környéket, hátha talál nyomokat, hogy ki járt itt.

A sikátor zártságában nem tudtam megszabadulni attól az érzéstől, hogy figyelnek, de egyedül voltunk.

"Talán." Elhúzta az ajkát. "Gondolod, hogy Colby ki tudna kapcsolni bármilyen biztonsági kamerát a környéken?"

"Az egyik módja, hogy kiderítsük." Nem akartam megzavarni a játékát, ezért tárcsáztam. "Van kedved illegálisnak lenni?"

"Már korábban is illegálisnak éreztem magam" - mondta. "A késztetés már többnyire elmúlt."

"Mit csináltál?"

"Telepítettem egy nyomkövető alkalmazást a mobilodra, feltörtem a biztonsági tápokat, amelyeket a takarítók használnak a bizonyítékok gyűjtésére, és beprogramoztam egy hátsó ajtót, hogy egy billentyűleütéssel elsötétíthessek területeket, ha mobilos erősítésre van szükséged."

A nevetés és a sírás között tépelődve megtettem az egyetlen dolgot, amit tehettem. "Szép munka, okostojás szőrös hátsó ügynök."

"Szívesen, Köpős Muffin ügynök."

Asa, aki minden szót hallhatott, veszélyesen közel került a horkantáshoz.

"Tudna adni nekünk tíz percet az elsötétítésre? Felajánlanám, hogy szólok, ha mindent vissza kell kapcsolni, de a kémkamerák majd megmondják."

"Ezek nem kémkamerák, ezek..." Sóhajtása azt hirdette, hogy feladta. "Mindegy."

"Mesélj erről Clay-nek, ha hazaér. Később majd lebutítja nekem."

"Szerencsés vagy, hogy boszorkány vagy." Elképzeltem, ahogy a fejét rázza. "A technikában megbuktál."

"Nem tévedsz." Ránéztem Asára, és láttam, hogy boxerre vetkőzik. "Mennem kell."

"Tartsd nyitva a szemed." Asa megvonta a vállát. "Nem tart sokáig."

Mielőtt az agyam befejezte volna a zuhanórepülést a csatornába, egy vörös izomfal felkapott, és szédítő körbeforgott.

"Rue - üvöltötte a démon az arcomba, amitől a fülem csengett. "Hiányzol."

A város határain belülre eső ügyek arra kényszerítették, hogy Asa vegye át a vezetést, és utálta, amikor kizártuk őt.

"Te is hiányoztál." Átkaroltam őt. "Colby játszani akar veled, amikor visszajövünk."

"Szeretem Colbyt." A szeme felcsillant a gyermeki vidámságtól. "Segít megölni a gonosz orkokat és megmenteni a bolyhos cicát."

"Ez nagyszerű." Addig tekeregtem, amíg le nem tett a földre. "Megtennél nekem egy szívességet, és megnéznéd a tetthelyet?"

"Asa orra nem olyan jó, mint az enyém." Önelégültté vált. "Én segítek Rue-nak."

"Nagyra értékelem." Ellenőriztem, hogy a köpcös démon nem vonja-e magára a figyelmet. "Csak gyorsan, kérlek. Ezen a környéken nagy a gyalogosforgalom."

A sebezhetőség meglágyította a vonásait, és egy ránc horpadt a homlokán. "Később találkozunk?"

"Csinálok neked és Colby-nak harapnivalót. Még azt is megnézem, ahogy orkokat öltök." Elmosolyodtam. "Ígérem."

Egy biccentéssel elkezdte alaposan megvizsgálni a környéket, megtöltötte a tüdejét, és hangos lökésekben fújta ki a levegőt.

"Régi vér." Az orrlyukai tágra nyíltak. "Régi csontok is."

A georgiai Savannah-hoz és a louisianai New Orleanshoz hasonlóan ez a város is a halottakra épült. Itt nem rezgett úgy a lábad alatt, mint nekem azokon a helyeken, de bíztam a démon orrában.

"Valami újdonság?"

"Nincs új vér." A koszorú környékét fixírozta. "Új csontok sincsenek."

"A takarítók jól végezték a dolgukat. Túl jól. Több mintára van szükségünk az itt használt fekete mágiából."

Egyetlen érintéssel össze tudtam volna hasonlítani a különös felajánlást a tanár maradványaival, de ahogyan gyakran emlékeztettek rá, én is hordoztam a saját fekete aurámat. Nem kockáztathattam, hogy beszennyezzek bármilyen új bizonyítékot, amikor ilyen kevés volt a birtokunkban. Egy ujjlenyomat nem volt nagy dolog a labor számára. Benne voltam az aktában, és könnyen kiiktatható voltam. Ugyanúgy, mint az ujjlenyomatot, amit a tanár maradványain találnának. Az erős mágikus jeleket nehezebb volt kitörölni.

A hajón mohón vártam a válaszokat. Másodszor már nem lehettem ilyen óvatlan.

"Ez új." Leguggolt a jelvény mellé. "Ugyanaz, mint a láb."

A bűnbánó gesztus nem illett ahhoz a mentális képhez, amit erről a gyilkosról alkottam. És az oleanderek? Nem tudtam megérteni, hogy a szimbolika hogyan alkalmazható itt. Az oleanderek bonyolult kapcsolatokat jelentettek. Végtelen szerelmet. A végzetet. Vágyat. Románcot. Furcsa választás, ha belegondolunk, hogy a növény minden része mérgező.

A patikáriust játszva eltöltött évek során értelmet kerestem, amikor valószínűleg nem is volt.

Azon kívül, hogy az oleander könnyen elérhető és könnyen szüretelhető volt a város által karbantartott kerti ágyásokból.

"Oké." Újra megnéztem a sikátort. "Hadd beszéljek Assával egy percet."

"Karamellás alma."

Vártam, de nem részletezte.

"Oké, ráharapok." Előbb adtam be a derekam, mint ő. "Mit szólnál egy karamellás almához?"

"Visszakapod Asa-t, ha kapok karamellás almát." A szemei felcsillantak. "Mogyoróval."

Küzdve a késztetéssel, hogy felkacagjak a zsarolási kísérletén, ami nem lett volna szabad, hogy olyan aranyos legyen, mint amilyen volt, beleegyeztem. "Egy karamellás alma dióval, ha visszaadod nekem Assát, mielőtt elkapnak minket."

Egy ütemmel később fogtam fel, hogy ugyanabba a megvesztegetési csapdába estem, mint Clay Colbyval, és belerúghattam volna magamba.

A vigyorgó arcából, ahogy a lángok végignyaltak rajta, és végigcikáztak rajta, ő is tudta.

Egy másodpercig Asa csak állt ott, és összeszedte magát, ahogy gyakran tette az átmenet után.

Aztán a bokszeralsója, amely a végletekig feszült, a bokája köré esett.

A mohába vésett üzenetek elnyelték a figyelmemet, és átmentem, hogy megvizsgáljam, hátat fordítva neki.

"Ilyen - éreztem biztosnak - még soha nem történt."

Egészen biztos, hogy Hulk megirigyelné Asa kiterjedt Black Hat ruhatárát. Különösen az alakváltók számára úttörő módon kifejlesztett rugalmas alsóneműt. A nadrágja is tágult, hogy többszörös öveknek is megfeleljen, de az ing és a kabát minden alkalommal tönkrement. A cipőket is. Ha ezek közül bármelyiket is elveszítette volna, oké, rendben. De az alsóneműje? Már megint? Tényleg?

"Féltékeny." A szövet zizegett, amikor Asa áthelyezte a súlyát. "Több időt akar veled tölteni."

"Lehet, hogy többet kellene kiengednünk a lakosztályokba." Úgy hangzott, mintha egy háziállat lenne, aki belefáradt a ketrecébe, és én összerezzentem az összehasonlítástól. "Az ingatlanok árcédulái és a nyüzsgő turizmus miatt ez a terület állandó felügyelet alatt áll. Ellenkező esetben a városba látogatók kísértésbe eshetnek, hogy emléktárgyat követeljenek, vagy belevéssék a nevüket egy százéves tölgyfába. Gondolom, mindenkinek van valamilyen magánbiztonsága."

Ami megmagyarázta a korábbi hátborzongató érzést, ami arra figyelmeztetett, hogy szemek figyelnek minket.

Valószínűleg így is volt. Csak elektronikusan.

"Túl feltűnő" - értett egyet Asa. "Ezt ő is tudja, de az indulatait nehezebb irányítani."

"Majd jobban csináljuk", ígértem neki. "Elkezdünk alkalmazkodni a felszínre törő igényéhez."

Mármint, ha azt akartuk, hogy Asa rajtunk tartsa a nadrágját.

Ami, őszintén szólva, nem voltam benne biztos, hogy pontosan problémának minősül.

Homlokomat a stukkóval borított téglafalnak nyomva hagytam, hogy a hideg megnyugtassa kipirult bőrömet.

Rossz, rossz ember voltam.

Szörnyű, tényleg.

De ezt már tudtam.

Furcsa volt egy másik embert akarni. A vágytól úgy viselkedtem, mint egy tinédzser, akinek ez az első szerelme. Asa nem sietett siettetni a testi kapcsolatunkat, és gyanítottam - ahogyan azt is tudta, hogy az erőszakot jobban szeretem az érzelmeknél -, hogy aggódott, hogy a szexet fogom használni az érzelmek helyett, ha hagyja.

Szóval, talán jó lenne, ha fedezné magát, amíg ezt a részét ki nem találjuk.

"Van kesztyűd?"

"Attól függ." Megnedvesítettem az ajkaimat. "Van nadrágod?"

"Igen." Hallottam a mosolyt a hangjában. "Még rajtam is van."

Elfojtva egy nevetést, megrándultam, amikor valami megütötte a vállamat. Elkaptam, ahogy leesett, és majdnem leestem...

...az alsóneműjét.

"Köszönöm?" Összegyűrtem a kezemben. "Ez olyan, mint amikor a srácok a lányok tangáját a zsebükbe dugják?"

Szórakozottan csillogott a szeme, és a fogaival végigsimított az alsó ajkán. "Nézd a derékszíjat."

Kiráztam az anyagot, és megvizsgáltam az ultragumit, amíg az egyik oldalon egy meglehetősen nagy szakadásra nem bukkantam.

"Elszakította az alsóneműdet." Lenyomoztam a karma által okozott vágást. "Azt akarta, hogy kukucskálj be."

A démon bizonyára pajkos szándékkal csiklandozta Asa tudatalattiját, amiért szokatlan megelőző intézkedést tett, és alsóneműre vetkőzött, ahelyett, hogy csak az ingét és a kabátját vette volna le.

"Alig várja, hogy párosodjunk." Asa megtörölte a kezét a száján. "Azt akarja, hogy a kötelékünk megszilárduljon."

Elkerülve ezt a nem éppen kérdésnek számító kérdést, feltettem a sajátomat. "Nem bánod, ha ezt megtartom?"

Szemét az anyagra szegezte, és mindenféle dolgokra utaló szemöldökét felvonta.

"Nekem nem." Küzdöttem a forróság ellen, ami az arcomra gyűlt. "Bizonyítékot akarok mutatni neki, ami megmagyarázza, miért nem kapja meg a karamellás almáját. Főleg nem olyat, amiben mogyoró van."

Bármennyire is kedvesnek találtam a démon csínytevéseit, nem hagyhattam, hogy nyomást gyakoroljon Asára, vagy rám. Meg kellett tanulnia, hogy vannak határok, és hogy hármunknak egységként kell működnünk. Együtt kellett működnünk egymással annak érdekében, hogy mindannyian megkapjuk azt, amit mindannyian akartunk ettől a kapcsolattól.

"Ah." Asa szeme rám nevetett. " Megtarthatod magadnak."

"Nem vagyok perverz, amiért megkérdeztem" - védekeztem. "Kidobom majd, miután végeztünk."

"Nem mondtam semmit."

Talán nem, de én tisztán és világosan hallottam.