Natasha L. Black - Second Chance Lover - 30. fejezet

 


30



CAMI


Ismét úgy éreztem, mintha valaki megragadta volna a szőnyeg szélét, amelyen álltam, és megrántotta volna, fejjel lefelé fordított, így pörögve és zavartan maradtam. Hányszor történt ez mostanában? Többször, mint amennyiszer belegondolni akartam, de nem lettem jobb abban, hogy megálljam a helyem.

Az émelygés ugyanolyan intenzíven kavargott a gyomromban, mint korábban. A homlokomra kiütött a verejték. Halk zúgás zárt el a fülemben. Mereven bámultam a képernyőn megjelenő üzenetet, majd elkezdtem felfelé görgetni. Az üzenetek egyértelműen úgy voltak beállítva, hogy huszonnégy óra múlva törlődjenek, de azok, amelyek még mindig ott voltak, mindent elmondtak, amit tudnom kellett.

Anyám és Robert szervezte meg a fenyegetéseket.

Ami azt jelentette, hogy sosem voltak valódiak.

Ami azt jelentette, hogy ok nélkül menekültem.

Hátradőltem, és forró, izzadó tenyeremet a hűvös, vértelen arcomhoz szorítottam. Miért tették ezt? Miért tették?

Sokáig ültem a székben. Emma lejött a szobájából, és megpróbált rávenni, hogy kapcsoljam be neki a tévét, de nem tudtam megmozdulni. Már a hiszti határán volt, amikor meghallottuk, hogy nyílik a bejárati ajtó. Robert és anya otthon voltak. Még mindig nem tudtam megmozdulni. Bejöttek, és ott találtak ülve. Meg sem próbáltam elrejteni, ami a képernyőn volt.

Ehelyett lassan feléjük fordultam. A szék forgása nyikorgott. Emma ránézett a fehér arcomra, és átgondolta a kirohanását. Anyám az arcomra nézett, és a homlokát ráncolta. "Mi bajod van?"

Robert az arcomra, majd a mögöttem lévő képernyőre nézett, és tudta.

"Elyna, vidd be Emmát a másik szobába" - mondta halkan.

"Épp azon voltam, hogy..."

"Elyna" - ismételte meg Robert határozottan. "Vidd Emmát a másik szobába. Most, kérlek."

Anyám szeme tágra nyílt, és megfordult, hogy Robertre nézzen. Még mindig azon gondolkodott, hogy visszalökje-e, de amit a férfi arcán látott, eldöntötte a dolgot. "Gyere, drágám." Kinyújtotta a kezét Emmának, aki megfogta. Mindketten elmentek, és a válluk felett egyforma zavart érdeklődéssel pillantottak vissza.

Robert belépett a szobába, és egy másik széket is odahúzott, amíg gyakorlatilag térddel egymás mellett voltunk. Egyenesen rá néztem, de nem láttam őt. Legalábbis nem azt a férfit, akit húsz éve ismertem és szerettem. Aki ez a kínosan magas, arisztokratikusan sovány férfi volt, aki az arcomba nézett, és olyan szavakat mondott, amelyek összevissza szóltak, és nem volt semmi értelmük. Mindig olyan jól beszélt.

"Úgy értem, az, amire gondolsz - motyogta -, de az is, ami nem. Érted, Cami?"

Lassan megráztam a fejem, hallottam, ahogy a zúgás felerősödik, ahogy elfordítottam a fejemet egyik, majd másik irányba, mielőtt visszatértem, hogy megpihenjek az arca fókuszpontján. "Egyáltalán nem értem" - mondtam rekedten. "Miért csináltad ezt? Anyám tudja?"

"Nem" - mondta Robert azonnal. "Elynának fogalma sincs róla."

Meggyőzően hangzott, de én nem hittem neki. Bármit mondana, hogy megvédje őt.

"Miért?" Újra megkérdeztem. Utáltam, hogy milyen szánalmasan kicsinek hangzott a hangom, mintha visszatértem volna ahhoz a hétéves gyerekhez, aki akkor voltam, amikor Robert belépett az életembe.

Robert tekintete a padlóra esett, és ekkor már biztos voltam benne, hogy az anyám áll emögött. Hogy ő volt az, akinek a kezében volt a miért. Bár egyikük sem vallotta volna be soha. Semmiért sem.

"Hogy megvédjelek" - mondta Robert halkan.

"Megvédeni engem?" Hihetetlen, de felnevettem, egy rövid, éles, szórakozott hangot, ami zokogássá változott.

"Igen" - mondta, felemelve a fejét, hogy mereven rám nézzen. "Landon nem tesz jót neked. Nem elég jó neked. Az egy dolog, hogy Emma életében van, de nekünk - nekem - el kellett téged távolítanunk tőle, mielőtt tönkreteszi a tiédet."

A kimondatlan, mint korábban, ott lebegett a levegőben.

"Azért aggódtál, hogy Landon tönkreteszi az életemet?" A kezembe fogtam a hajamat, mintha lófarokba akartam volna fogni, de nem volt tartóm. Nem is baj. Csak szerettem volna valami mást is csinálni a kezemmel, mint kinyújtani a kezem, hogy megfojtjam a mostohaapámat. "Terrorizáltál engem. Elhitetted velem, hogy a lányom életéért futok, de te Landon miatt aggódsz?"

"Elismerem, hogy a módszereim szélsőségesek voltak, de szükség volt rájuk. Semmi másért nem hagytad volna el, csak Emma biztonságáért."

Ez igaz volt, de nem igazolta azt, amit Robert és az anyám tettek. Semmi sem tudta.

"Nem vagyok gyerek" - mondtam, és a hangom remegett a felháborodástól. "Ha Landonról kiderül, hogy hiba, az az én hibám lesz. Az én döntésem."

Robert hangja szeretettel telt, de volt benne egy lekezelő felhang, amikor azt mondta: "De most már nem csak a te életedről van szó. Hanem Emma életéről is."

Nem hittem volna, hogy ez lehetséges, de a dühöm még jobban izzott. "Ne merészelj arra célozni, hogy rossz anya vagyok. Bármit megtennék Emmáért, és ezt te is tudod."

"Persze, hogy megtennéd, de ez nem jelenti azt, hogy mindig helyesen cselekszel." Robert széttárta a kezét, tenyérrel felfelé. "A szülők hibáznak. Láthatod, hogy én is elkövettem egy kolosszálisat. Ha valaki eltérített volna ettől a hibától, hálás lettem volna." Az arca olyan nyílt volt, olyan őszinte. Minden szavát elhitte. Még ha anyámat fedezte is, támogatta a tervét. Segített a tervének megvalósításában. És most ő vitte el érte a balhét.

Mert ennyire vakon szerette őt.

Éreztem, hogy a szánalom enyhíti a dühöm szélét. Nem szerettem Landont vakon, és nem is akartam. Mindig is tisztán akartam tartani a tulajdonságait és a hibáit, mert ez volt a következménye annak, ha becsukod a szemed. Kemény, makacs ember volt, aki túlságosan cinikus volt a saját érdekében, de mi majd kiegyenlítjük egymást.

Ha megbocsátana nekem.

"Mennem kell." Hirtelen felálltam, és belekopogtam Robert bütykös térdébe. "Emma és én elmegyünk."

Felejtsd el, hogy első osztályú jegyet foglaltál a legmegfelelőbb hazafelé tartó járatra. Most rögtön a repülőtérre megyünk, és letáborozunk a következő járatig. Nem érdekelt, ha az éjszaka közepén egy teherszállító repülőgéppel kell hazarepülnünk. El kellett tűnnöm innen. El kellett tűnnöm attól a férfitól és nőtől, akik olyan könnyelműen bántak a sorsommal, és aztán volt pofájuk azt mondani, hogy ez az én érdekemben történt.

"Ó, ugyan már." Robert felállt, és követett ki az irodából. "Légy észnél. Tudom, hogy a módszereim szélsőségesek voltak, de bizonyára látod, hogy mennyire szükségesek voltak."

"Emma!" Kiáltottam, majd a konyhában találtam anyámmal. Anya kötényt kötött, olyasmit, ami abszurdnak tűnt a Diane Von Furstenberg-tekercsruhája fölött. Emma egy zacskó lisztet húzott elő a kamrából. Vigyorogva nézett rám a válla fölött. "Nagyi nagyi azt mondta, süthetünk sütit."

Ha korábban bármi kétség is volt bennem, az most eltűnt. Anyám nem az a fajta nagymama volt, aki süteményt sütött. Kivéve, ha érezte, hogy nagyon-nagyon boldoggá kell tennie egy kislányt, hogy az anyja nehezen rángassa el tőle.

Azt gondolta, hogy majd meglátom, milyen boldog Emma, és úgy döntök, hogy várok egy órát. Hagyja, hogy a szegény kislány süteményt süssön. Azt hitte, így több időt nyerhet Robertnek, hogy engem is idehozzon. Alábecsült engem.

"Nem sütit sütünk, Emma" - mondtam. "Búcsúzz el a nagyitól".

Emma arca leesett. Anyámon sokk futott át. "Biztosan tudunk..." - kezdte.

"Nem." A hangom mennydörgésként recsegett át a konyhán. Emma még a kezét is a füle elé csapta, ahogy az Oahu felett tomboló viharokban szokta. "Most elmegyünk."

Nem sok mindent hoztunk magunkkal. Csak azt, amit a horvátországi egy hétre csomagoltunk. Fent az emeleten előkaptam a bőröndömet, és beledobtam Emma és az én ruháimat is. Gondoskodtam róla, hogy elhozza az Elsa-babáját, de nem engedtem, hogy elvigye a csecsebecséket, amiket az érkezésünk óta vásárolt. A kis csengettyűk csilingelő hangja, amelyeket a szukban vásárolt, élezte a dühöm élét. Nem lett volna szabad Marrakeshben vásárolnia. Az apjával kellett volna lennie.

Az apjával kellett volna lennem.