Natasha L. Black - Second Chance Lover - 32. fejezet

 


32



CAMI


Amikor visszaértünk Landonhoz, Emma egy szó nélkül bement a szobájába. Megszakadt a szívem, mennyire örült, hogy visszajött. Az ágyától a komódjához, a szekrényéhez sétált, üdvözölte az összes játékot és babát, amit az elmúlt két hónapban összegyűjtött. Mondtuk neki, hogy most csend van - az ő döntése, hogy szundikál-e vagy sem -, de éreztem, hogy nem tart sokáig, mire összekuporodik a kis, négylábú ágyában, karjait a bolyhos Elsa köré kulcsolva, és mélyen elaludt.

Landon időzött a legtovább az ajtóban, a tekintete magába szívta a lányt. Egy lépéssel hátrébb maradtam, figyeltem a profilját. Még mindig valóságos csoda volt számomra, ahogy a védekezése leomlott a lány körül. Velem ellentétben Emmának sosem kellett megküzdenie az érzelmeinek megfejtésével, vagy az érzelmeinek elképzelésével. Csak vissza kellett volna néznie rá, és látta volna a szemében izzó szeretetet.

De amikor halkan behúzta az ajtót, és szembefordult velem, a férfi ismét felállt a védelmére. Az arca kőfal volt. Kisétáltunk a kis teraszra, és ő becsukta mögöttünk az üveg tolóajtót. Elfoglalhattam volna a kis ülőgarnitúrát, de akkor ő az egyetlen székbe ült volna, és köztünk lett volna az alacsony üvegasztal. Nem akartam, hogy bármi is legyen köztünk. Most nem. Lehet, hogy most gyűlöl, de én még mindig szerettem. A mellkasig érő falhoz sétáltam, és nekitámaszkodtam. Éreztem, hogy feljön mellém.

"Tartozom neked egy magyarázattal" - mondtam halkan, és a horizontra szegeztem a tekintetem.

"Kurvára biztos, hogy igen" - értett egyet, de a hangja furcsán nyugodt volt.

Ránéztem. "Tudod, mi történt."

"Tudom."

Könnyek töltötték meg a szememet, pedig a repülőn megfogadtam magamnak, hogy nem sírok többé miatta. "Tudod, hogy miért?"

Landon szája összeszorult. "Van egy ötletem."

Vártam.

"Mert szeretnek téged" - mondta, halványzöld szemében nyoma sem volt az iróniának. "Bármit megtennének, hogy téged és Emmát magukhoz kössenek."

"Ez nem szeretet" - ellenkeztem.

Landon röviden felnevetett. "Számukra az. Hozzászoktak a dolgok megszerzéséhez, Cami. Úgy szeretik a dolgokat és a pénzt, mint más emberek a..." - szakította félbe, ajkai vékony vonallá préselődtek össze.

Ösztönösen meg akartam védeni őket, ahogy évek óta tettem, de ezúttal nem tudtam. Landonnak igaza volt. Úgy bántak Emmával és velem, mint a Renoárokkal. Értékes és becses, de mégiscsak birtokukban voltak. Valamit, amit páncélszekrényben tárolhattak, vagy amit kedvük szerint kiállíthattak.

"Igazad van" - mondtam halkan. "Azt hiszem, könnyebb azt mondanom magamnak, hogy nem képesek a szeretetre."

"Az árnyalatlanság rendetlen" - értett egyet Landon. Felém fordult. "Én például szeretlek, Cami, de amit tettél, az annyira elcseszett volt, hogy azon tűnődöm, vajon te is olyan vagy-e, mint ők. Hogy bízhatok-e benned valaha is újra."

Ez fájt, de nem volt több, mint amit megérdemeltem. Elvettem Emmát Landontól, nem is egyszer, hanem kétszer, mintha csak egy dolog lett volna, nem pedig egy személy. Egy drága, értékes műtárgy, amit mindenáron meg kellett védenem. Fájt a szemem az elmúlt két napban elsírt mennyiségtől, és a friss könnyek szúrása élesebb volt a szokásosnál. Próbáltam elhessegetni őket, de így is, úgy is potyogtak. Egyre gyorsabban és gyorsabban, amíg a horizont el nem homályosodott, és nem láttam, hogy Landon közelebb jön, amíg a karja át nem ölelt.

Vakon felé fordultam, és átkaroltam. Felfelé fordítottam az arcomat, kétségbeesetten remélve, hogy megcsókol, de az arca kemény és távoli maradt.

Landon keze a vállamra csúszott, és néhány centivel ellökött magától. "Nem tudtam, milyen érzés lesz újra látni téged". Halványzöld szemei végigvándoroltak az arcomon. Bár az imént azt mondta, hogy szeret, éreztem, hogy ez talán nem elég. Landon olyan ember volt, aki az életét egyetlen alaptétel köré építette - a biztonság köré. Ha nem tudott bennem megbízni, akkor soha nem számított volna, hogy mennyire szeretett. Sosem kaphatnám meg őt.

"Én nem vagyok olyan, mint ők" - esküdtem meg. "Soha nem fogom úgy manipulálni Emmát, ahogy ők tették velem. És soha többé nem veszem el tőled."

"Nem tudom, Cami. Ez egy minta nálad. Amikor megijedsz, amikor úgy gondolod, hogy ez Emma érdeke, akkor elfutsz. Mi történik, amikor a dolgok nehézzé válnak számunkra? Amikor összeveszünk? Hogy a fenébe fogok aludni éjszaka, ha nem tudom, hogy ott leszel-e, amikor felébredek?" Bár évtizedes gyakorlata volt abban, hogy az érzelmeit rövid pórázon tartsa, hallottam a szavaiból a gyötrelmet. Az ujjai szorosan a felkaromra tapadtak, nem büntetően, hanem mintha attól félt volna, hogy kicsúszom a kezéből, ha elenged.

A nyelvem hegyén volt, hogy megmondjam neki, hogy ez soha nem fog megtörténni, de visszanyeltem. Landon nem volt az a férfi, aki bízik a szavakban. Az ember tettei számítottak, és semmi más. Még a legszenvedélyesebb beszéd sem tudta volna rávenni, hogy higgyen nekem. Mély levegőt vettem, és eltoltam a hajamat az arcomból, próbáltam rendet tenni a gondolataim kuszaságában.

"Azt mondtad, hogy feleségül akarsz venni" - mondtam lassan.

Landon meglepetten felvonta a szemöldökét. "Igen, azt mondtam. Nem így akartam. Úgy értettem..."

"Most már tudom. Akkor azt hittem, hogy nem gondoltad komolyan. De most már értem. Tanulok tőled. Azt akarom, hogy te is tanulj tőlem. Mindig is örültem, hogy nem tudtál úgy olvasni bennem, mint másokban. Ettől másnak éreztem magam. Különleges. De nem akarok többé titokzatos lenni. Szeretlek, Landon. Az életem hátralévő részét azzal akarom tölteni, hogy bebizonyítsam, soha többé nem hagylak el. Ha hagyod."

Remegő lélegzetet vettem. Még többet akartam mondani, de kényszerítettem magam, hogy várjak. Hagyni, hogy magába szívja, amit már elmondtam neki.

"A fenébe" - motyogta Landon. "Ez jobb ajánlat volt, mint az enyém."

A válasza meglepett egy nevetéssel. Ezzel együtt éreztem, hogy a feszültség egy része elhagyja a testemet, és a megkönnyebbülés hulláma söpört végig rajtam. "Pontosan az volt" - mondtam. "Sajnálom, hogy nekem sincs gyűrűm."

Landon szünetet tartott, és láttam, hogy egy utolsó küzdelem fut át az arcán. Szótlanul vártam, hogy feloldódjon. Nem akartam tovább erőltetni. Ő még nem tudta, de az egész életemben arra vártam, hogy készen álljon. Hogy bízzon bennem. Hogy újra beengedjen.

Csak néhány másodpercet kellett várnom.

"Te mondtad a beszédet" - mondta. "Hadd adjam én a gyűrűt."

És ezzel féltérdre ereszkedett.

A szívem egyszerre dobogott, szárnyalt és repesett, amikor Landon a farzsebébe nyúlt, és előhúzott egy szögletes bársonydobozt. Felismertem az ékszerész nevét. Az eljegyzési gyűrűk legkeresettebb tervezője. Nem érdekelt a márka vagy a presztízs, de ez a név elárulta, hogy Landon nem hóbortból vette ezt a gyűrűt. Megtervezte.

Még mindig könnyes volt a szemem, és egy csavart aranyszalagot láttam, valójában két vékony szalagot, amelyek úgy fonódtak össze, mint az indák, és egy ragyogó kerek gyémántot tartottak, amely felém szikrázott. "Gyönyörű" - suttogtam. "De biztos vagy benne?"

"Biztos vagyok benne" - mondta Landon komolyan. "Biztosabb vagyok benne, hogy veled akarok lenni, mint valaha is voltam bármiben egész életemben. De ne mondj igent, hacsak nem vagy biztos benne, Cami".

"Biztos vagyok benne." Én is térdre ereszkedtem, közelebb akartam lenni hozzá. "Mindkét alkalommal az volt a legnehezebb dolog, hogy elhagytalak. Mindig csak veled akartam lenni, tudva, hogy te is velem akarsz lenni."

Valami végre megrepedt a zöld tekintetén, és gyakorlatilag láttam, ahogy az elméje elfogadja a szavaim igazságát. Az arca megenyhült. A szemei felcsillantak. Ahogy kihúzta a gyűrűt a bársonytartójából, és az ujjamra csúsztatta, éreztem, hogy a keze enyhén remeg a felszabadult érzelmektől. Miután a gyűrű a helyére került, még sokáig tartotta az ujjaimat, és bámulta az összekulcsolt kezünket. Én is bámultam őket, és csodálkoztam, milyen messzire jutottunk.

"Szeretlek, Landon Campbell" - suttogtam.

"Tudom" - mondta, de nem volt arrogáns. Csodálkozó volt, hitetlenkedő, megdöbbentő. "Én is szeretlek."

"Tudom."

És akkor végre találkozott a szája az enyémmel, és tudtam, hogy valami olyasmit kezdünk, ami örökké tart.

Egyikünk sem fog soha többé elmenni.