Amy Pennza - Dark Fire Kiss - 11. fejezet

 


Tizenegyedik fejezet



HALINA

 

Mire visszatértünk a kastélyba, már majdnem hajnalodott. Az égbolt mély bíborszínű volt, csillagokkal tarkítva. A távolban a tó csillogott a hold utolsó fényétől.

Elfordultam a kocsi ablakából, hogy Fergusra nézzek. "Telihold van. Nem kell vadászni?"

"Már megtettük." Végigvezette a kocsit egy kanyargós felhajtón.

Ó. Biztos elmentek, amíg én aludtam. "Sikeres volt?" Még miközben kérdeztem, rájöttem, hogy talán nem is akarom tudni. Sárkányok voltak. Valószínűleg szarvasokat üldöztek és megsütötték őket.

Találkozott a tekintetemmel, és az íriszei ugyanolyan árnyalatúak voltak, mint a hold. "Az idő majd megmondja, kislány. De van egy jó érzésem."

A szívem megdobbant, ahogy a mondanivalójába mélyedt. Ő és Bram valóban vadászni mentek ma este.

És én voltam a prédájuk.

Csakhogy én nem éreztem, hogy vadásznak. Nem üldöztek vagy szorítottak sarokba.

Ehelyett elvittek egy privát vacsorára, és megnevettettek. Megleptek egy születésnapi tortával - az egyetlen ajándékkal, amit valaha is kaptam.

De az igazi ajándék az élmény volt - egy olyan élet látványa és hangjai, amiről sosem gondoltam volna, hogy látom.

Fergus megállította a kocsit egy udvaron, amelyet éjjel virágzó rózsák és a kastély falára felkapaszkodó indák szegélyeztek. Mielőtt kinyithattam volna az ajtót, már kint állt, és Brammal az oldalán kisegített a kocsiból. Ahogy megfogtam Fergus kezét, újból megdöbbentett férfias szépségük. Annyira mások voltak: Fergus világos és nyitott, Bram sötét és visszafogott. Egyensúlyban voltak egymással.

Szerették egymást.

A gondolat nyílként hatolt a fejembe, és váratlan fájdalmat okozott. Milyen lenne, ha ilyen szerelem lenne?

Lenyeltem a torkomban képződött gombócot. "Köszönöm, hogy megmutattad nekem a várost."

"Még egy dolgot meg kell mutatnunk neked" - mondta Fergus. Az égre pillantott. "Ha még nem túl késő."

"Nem késő." A nap még mindig a horizont alatt volt.

Fergus mosolya az egész kastélyt képes lett volna energiával ellátni. Bramra nézett, aki bólintott.

Én a homlokomat ráncoltam. Mi volt az, amit...

Füstbe váltottak, ruháik ikerkupacokban hullottak a földre.

Hátratántorodtam.

Az ember alakú füstoszlop, amely valaha Fergus volt, megremegett, és majdnem megesküdtem volna, hogy mosolygott. Aztán, minden figyelmeztetés nélkül, mindkét oszlop felfelé száguldott.

Hátrahajtott fejjel és hevesen dobogó szívvel követtem az emelkedésüket. Az oszlopok tovább emelkedtek, mielőtt szétváltak volna, és eltávolodtak egymástól.

Aztán sárkányokká váltak.

Az ajkaim zihálva szétnyíltak. Gyönyörűek és hatalmasak voltak, és még egy tucatnyi más leírás, ami elhagyott, miközben csodáltam a táncukat a hajnali égbolton. Fergus szeme ezüst és kék keveréke volt, míg Bramé a szolid, mély smaragdzöld. Testük hosszú és kanyargós volt, a fejükről tüskék futottak le a hátuk mögött húzódó, korbácsos farkukig. Nehéz volt megítélni a méretüket a földről, de nagyobbak voltak, mint a mögöttem lévő autó - valószínűleg nagyobbak, mint a repülőgépek, amelyeket időnként láttam Krovnosta felett elhaladni.

Igen, gondoltam, ez jó összehasonlítás volt. A szárnyaik olyan szélesre nyúltak, mint azoknak a repülőgépeknek a szárnyai. De a sárkányok szárnyai nem voltak rögzítettek vagy merevek. Hajlottak és hajlottak, ahogy Bram és Fergus a csillagok között szárnyaltak.

Süllyedtek és keringtek, mintha összehangolták volna a mozdulataikat, mintha mintákat rajzoltak volna a levegőben. Pikkelyeik ékszerként csillogtak a holdfényben, és a farkukból szikrák szálltak, amikor irányt változtattak, és ismét elrepültek egymástól. Aztán együtt tűzfolyamot eresztettek, amely bevilágította az eget, és visszatükröződött a távoli tóban.

A hő simogatta a bőrömet, meleg takaróként burkolózott körém, ahogy a sárkányok a föld felé suhantak. Bram vezetett, szárnyaival csapkodva szállt le az udvar macskakövére. Fergus mögötte ért földet. Füst áramlott az orrlyukaikból. Két hüllőszerű szempár állapodott meg rajtam.

Nem volt kérdés, hogy ezek voltak a legveszélyesebb lények a bolygón. Közelről olyan volt a pikkelyük, mint egy páncél. Görbe karmaik a köveket súrolták. Pislogtam, amikor láttam, hogy a testem tükröződik az izzó pupilláikban. Éppen amikor a torkom kiszáradt a félelemtől, füstté váltak. A fekete felhők felém áramlottak, majd újra Bram és Fergus alakját öltötték.

MeztelenBram és Fergus.

Az utóbbi egy huncut vigyort vágott felém, miközben a ruháihoz lépett, és felhúzta a nadrágját. "Elnézést, kislány. A meztelenség általában foglalkozási ártalom az alakváltók számára."

Intettem egyet a kezemmel. "Semmiség."

Arcot vágott. "Nos, remélem, nem semmi."

Az ajkamba haraptam. Biztosan nem volt - egyiküknek sem. Fergust már többször láttam meztelenül, de Bram... Hát, ő mindenhol nagy volt, és megkönnyebbülés és csalódás között tépelődtem, amikor ismét felvette a nadrágját.

A megkönnyebbülésem azonban nem tartott sokáig, amikor a férfiak meztelenül, holdfényben ragyogva felém sétáltak. A vágy, amelyet nehezen próbáltam elnyomni, visszatért, és ezúttal nem tudtam a vérszomjra fogni. Fergusnak igaza volt: egyszerűen érte akartam őt.

De Bram is vonzott, és nehezen tudtam levenni a tekintetemet a széles mellkasáról, amikor ő és Fergus felém értek.

"Tudod - húzta el magát Fergus -, úgy tűnik, nem válaszoltál a kérdésemre a kocsmában."

Egy percbe telt, mire rájöttem, hogy a "húsz kérdés" játékról beszél, amit játszottunk. "Nem is tudtam, hogy számon tartod a pontokat."

"Ó, igen. Azt kellett volna mondanod, hogy mikor kell újra innod belőlem."

"Ki mondta, hogy innia kell tőled?" Kérdezte Bram.

Azonnal a nyakára vándorolt a tekintetem. Vajon olyan jó íze lenne, mint Fergusnak? Még nem voltam éhes, de az agyaraim mégis fájtak. Lehajtottam a fejem, és egy elszabadult hajszálat a fülem mögé dugtam.

"Ez meg mi?" Bram egy szempillantás alatt könnyed, de határozott szorítással megragadta a csuklómat, tekintete a kézfejemre szegeződött.

"Semmi. Csak egy régi baleset." Rángattam a szorítása ellen, de hasztalan volt. A keze elnyelte az enyémet, és sötét szemöldöke összevonta a szemöldökét, ahogy tanulmányozta a sérülést, amit gyerekkorom óta hordtam magamban.

"Régi, igen, de ez nem baleset volt." Felemelte a szemét, és fájdalom lebegett benne. "Felismerem az égési sérülést, ha látom. Én... ismerem, hogy a tűz mire képes. És ezt szándékosan okozták."

A tarkómon felállt a szőr. "Honnan tudod ezt?"

Megérintette a viaszos, fodros bőrt. "Az égés itt véget ér." Könnyed ujjbegyével végighúzta a csuklómon, amitől megborzongtam. "A tűz mindig felmászik. Ezt szépen megcsinálták." A hangja mélyebbre ment, mint amilyennek valaha is hallottam. "Ez a kínzás védjegye."

Fergus mellkasából morgás hallatszott.

A szégyen végigsöpört rajtam, és lenéztem, hogy ne kelljen találkoznom a tekintetükkel. "Amikor fiatal voltam, apám néhány harcosa megpróbált megtanítani a csatornázásra. Azt hitték, ha a napba taszítanak, akkor beindulnak az ösztöneim, és a testem megmenti magát. De... ez nem történt meg."

A férfiak teljesen mozdulatlanok voltak. Egy hosszú pillanat után Bram reszelősen megszólalt. "Belekényszerítettek a napba? A herceg lányát?"

Megráztam a fejem. "A vámpírokat nem érdekli a születési jog. Csak a Vérrel. Az választja ki a legerősebbet, hogy hercegként szolgáljon. Az én gyengeségem teher. Ha nem lett volna a bátyám, az udvari harcosok megöltek volna."

Bram a kezemen lévő sebhelyeket tanulmányozta. "Ő mentett meg téged ezen a napon?"

"Igen." A bőrömet felhólyagosító nap emléke - az alatta lévő csontok kezdtek szétmorzsolódni - olyan egyértelmű volt, mintha valaki a koponyám belsejébe vésette volna.

"És megölte azokat, akik megpróbáltak megölni téged?"

Összepréseltem az ajkaimat. "Ő... nem tette."

Fergus elkomorult. "Mi oka lehetett volna rá, hogy életben hagyja azokat a söpredékeket?"

"Azt mondta, hogy az ellenségeim között élve erősebb leszek, és ha nem akarok többé áldozat lenni, meg kell tanulnom harcolni."

"És gondolom, nem ajánlotta fel, hogy kiképez téged?"

Fergus hangjából csöpögött a szarkazmus, de én mégis válaszoltam. "Aleksander soha nem tesz semmit, hacsak nem közvetlenül neki kedvez. Hogy őszinte legyek, nem vagyok benne biztos, hogy miért mentett meg. A nagybátyám nemrég arról beszélt, hogy egy másik hercegnek adna ágyasnak. Talán Aleks úgy gondolta, hogy egy ilyen szövetség miatt érdemes megtartani engem."

Bram megszorította a kezemet a sajátjában. "Ez nem fog megtörténni, Halina. A te értékedet nem szövetségekben mérik. Ami a kiképzést illeti, megtiszteltetés lenne számomra, ha megtaníthatnám, hogyan tépd szét a következő vámpírt, aki kezet mer rád emelni."

Fergus elkapta a tekintetem. "Úgy érti, hogy herezacskót."

Hahotázás bugyborékolt fel, de sikerült ünnepélyesen bólintanom.

"Én elfogadnám az ajánlatát, kislány. Kevés olyan jó harcos van, mint Bram."

Nehéz volt ellenállni neki. Mindketten azok voltak. Úgy néztek rám, mintha bármit megtennének, hogy megvédjenek.

Mintha értékes lennék.

"Rendben" - mondtam.

"Van még valami" - mondta Bram halkan. "Két jó kézre lesz szükséged, ha kardot akarsz lendíteni." Tűz lobbant életre a pupilláiban, de ezúttal a láng... nyugodtabb volt. Valahogy tudtam, hogy a forrása egészen más, mint a szenvedély.

Az udvar körülöttünk szikrázni látszott, mintha valaki csillámokat szórt volna a levegőbe. Nem fújt szél, de az áramlatok cikáztak a hajamban, és gyengéden végigsimítottak a bőrömön. Mielőtt teljesen magamba szívhattam volna mindennek a varázsát, egy apró, tökéletes könnycsepp csúszott ki Bram szeme sarkából az arcára.

Csakhogy ez nem könny volt.

Hanem egy gyémánt.

Visszatartottam a lélegzetem, ahogy összeszedte az arcáról, és az ajkamhoz vitte, és a világ legtermészetesebb dolga volt hagyni, hogy a számba tegye.

Abban a pillanatban, ahogy a nyelvemhez ért, tűzvillanás nyaldosott végig rajtam. A forróság vad és féktelen utat járt be a számból a testem minden részébe, és eufóriával töltött el. A kisebb fájdalmak eltűntek, és a kézfejem viszketni kezdett. Ahogy felemeltem, a hullámos bőr kisimult, az égés maradványai átadták helyüket a teljes, makulátlan bőrnek.

Megdöbbenve csak bámultam. Ezt küldték Krovnostába. A gyógyító könnyeiket - felbecsülhetetlen értékűek, mint a gyémánt. Csak most már tudtam, hogy gyémántok voltak.

Kinyújtotta a kezét, és megsimogatta az arcom. "Nem tudom begyógyítani a sebeket, amiket magadban hordozol, de ez egy kezdet, hmm?"

"Igen", suttogtam. Ez volt a kezdet.

A bőröm bizsergett - és aztán égni kezdett.

A nap.

Egy pillantást vetettem a horizontra, amely narancssárgán izzott.

"Rendben - mondta Fergus. Villámgyorsan a karjába vett, és befelé száguldottunk. Bram ugyanolyan embertelen tempóban követte, és bereteszelte mögöttünk az ajtókat.

Fergus óvatosan a lábamra állított, és hátralépett. "Gondolom, itt az ideje, hogy jó éjszakát kívánjunk." Megjelent a gödröcskéje. "Hacsak nem szeretnél csatlakozni hozzánk az emeleten?"

Ezt ő is komolyan gondolta. A meghívás lángolt a tekintetéből.

És ez tüzet gyújtott bennem. De nem csak egy éjszakát kért. Ő és Bram egy életre szólót akartak. És a mi fajtánk számára ez akár az örökkévalóságot is jelenthette. Annyira biztosak voltak benne, hogy a sors hozott össze minket, de honnan tudták volna biztosan, hogy a kapcsolat hármunk között működni fog? Évszázadok óta együtt voltak, és ez látszott a könnyed ugratásukon és a nyilvánvaló szenvedélyükön. Mi van, ha végül én leszek az ék, ami szétválasztja őket?

Néhányszor nyelnem kellett, mielőtt meg tudtam volna szólalni. "Nem hiszem, hogy ez jó ötlet."

Csalódottság villant a szemében, de kecsesen lehajtotta a fejét. "Ahogy kívánod, Halina." Közelebb hajolt, és megcsókolta az arcom - az ajkai gyengéd érintése fahéj és örökzöld illatát hozta az orromba. Ahogy visszahúzódott, a lehelete a bőrömön szállt. "De folyton elfelejted, hogy meg tudom mondani, mikor hazudsz."

Felmászott a lépcsőn, és akkor Bram mellettem volt. "Jó éjt, kislány." Megcsókolta a másik arcom, ajkainak érintése ugyanolyan könnyed volt.

És ugyanolyan megsemmisítő.

Csak állni tudtam ott, a testem remegett, miközben felmentek a lépcsőn. Magamra hagytak azzal a tudattal, hogy mit fognak csinálni, amikor lefekszenek.

És az istenek segítsenek, nem tudtam nem arra gondolni, hogy rossz döntést hoztam.