Amy Pennza - Dark Fire Kiss - 12. fejezet

 


Tizenkettedik fejezet



BRAM

 

Ahogy másnap reggel Halina lakosztálya előtt álltam, nagy küzdelem volt, hogy ne vágjam el magam, mielőtt kinyitja az ajtót, és felfedez engem. Ez Fergus hatáskörébe tartozott. Bárkivel, bárhol, bármikor beszélhetett. Emberrel, vámpírral, egyszarvúval - nem számított. Egyszer már elbűvölte a hírhedten vérszomjas orkomoth démonkirályt, hogy engedjen ki egy sárkánytársát a börtönből.

Ha valaki ki tudta csalogatni Halinát a burokból, az Fergus Devlin volt, és pontosan ezt mondtam neki ma reggel.

"Ha valaki ki tudja csalogatni Halinát a burokból, az te vagy. Én csak megijesztem."

"Badarság" - mondta, és teljesen meztelenül, fogkefével a kezében sétált ki a fürdőszobából, amit úgy lóbált, mint karmester a szimfóniában. "Kedvel téged, Bram, és még csak most kezd rájönni, hogy nem vagy ogre".

Zihálva ültem fel az ágyban. "Nem vagyok ogre!"

"Igen", mondta túlzó türelemmel. "Ezt mondtam én is az előbb. Nézd, felajánlottad, hogy kiképzed, és ő igent mondott. Ez egy tökéletes alkalom, hogy lezárjuk az üzletet. Csapj le, amíg forró a vas. Addig csináld a szénát, amíg a nap süt."

Felemeltem a kezem. "Csak... hagyd abba az idiómákat."

Átment az ágyhoz, és rám mosolygott. " Te titokzatos vagy. A nők szeretik az ilyesmit."

Fintorogtam, amitől csak szélesebb lett a mosolya.

"Kíváncsi rád" - mondta. "Használd ki."

Haboztam, aztán sóhajtottam. "Nehéz élete volt eddig, és még a felét sem tudjuk. Megvédhetjük őt azoktól a fattyaktól, akik felnevelték, de azzal is megerősíthetjük, hogy megtanítjuk, hogyan védje meg magát." Nyeltem egyet. "Nem akarom a magam kedvéért kiképezni. Magáért akarom kiképezni."

"Tudom" - mondta halkan. "Te jó ember vagy, Bram McGregor." Lesodorta a hajamat a homlokomról - egy ismerős gesztus, amelyet annyira szerettem, mint bármit, amit tett. "Most menj, és mutasd meg a társunknak, milyen szerencsés, hogy te vagy neki."

A társunk. Ezzel megnyert engem. Egy vonakodó mosoly húzódott az ajkamra, miközben Halina ajtaját bámultam. Fergust ismerve, az egész beszélgetésünket előre kitervelte, és úgy döntött, hogy olyan szögből közelít, aminek tudta, hogy képtelen leszek ellenállni. Lehet, hogy én egy palotában nőttem fel, de ő született udvaronc volt.

Az ajtó kinyílt, Halina megállt, és rám meredt. "Bram. Te... itt vagy."

"Igen." Istenek, de szépen nézett ki a szemével megegyező árnyalatú, lengő ruhájában. Pimasz mellei nekinyomódtak a vékony anyagnak, én pedig az öklömbe köhögtem, mielőtt hozzátettem: "Azt hittem, ma reggel edzhetnénk. Ööö, este. Nos, neked reggel, gondolom." Összeszorítottam az államat, hogy elnyomjam a zagyvaságomat.

A szemei elkerekedtek. "Edzeni? Mint te és én?"

"Igen. Tegnap este beleegyeztél."

"Emlékszem." Úgy tűnt, a lány magához tért a kezdeti sokkból. "Csak nem gondoltam, hogy rögtön elkezdjük."

"Addig üsd a vasat, amíg meleg." "Nincs jobb alkalom, mint a jelen."

Kinyílt a szája. Aztán becsukódott. Határozatlanság játszott a vonásain.

Mit tenne Fergus?

Könnyen. Úgy tenne, mintha már beleegyezett volna.

"Valószínűleg át kellene öltöznöd. Az edzőterem a folyosó végén van. Az ajtód előtt fordulj balra, és ne állj meg, amíg a páncélzathoz nem érsz. Bent találkozunk." Azzal megfordultam, és elindultam, a győzelem mámorító érzésével, ami átjárta a testemet. Vajon Fergus mindig így érzett? Nem csoda, hogy sosem fogta be a száját.

De hogy az ő taktikájához folyamodva vajon beválik-e nálam, az még kiderült.

Tíz perccel később megkaptam a választ, amikor Halina belépett az edzőterembe.

Felpattantam a súlypadról, amelyen ültem, és a gyomrom azonnal összeszorult az idegességtől.

A lány a forró rózsaszín trikóját tépkedte. "Ez így rendben van? Nem voltam biztos benne, hogy mit vegyek fel."

"Igen", mondtam, a hangom alig több mint reszelős hang. "Tökéletes." Valójában ennél sokkal több volt. "Nedvességelvezetőnek" hívták ezt az anyagot, és inkább a teljesítményre, mint a szexepilre tervezték. De pokolian szexi volt rajta, akárcsak a fekete leggings, amely a fenekét és a combját ölelte. Hosszú haját lófarokba fogta, és a ragyogó szálak lengtek, miközben önfeledt mosolyt villantott.

"A szín valószínűleg összeütközik a hajammal."

"Egyáltalán nem." Barna papírzacskóban is lenyűgözően nézne ki. Vagy egyáltalán semmiben.

A szín kivirult az arcán. "Azt hiszem, a külső nem számít a harcban."

Megnyugodtam. Mert ezt a témát megértettem. "Épp ellenkezőleg, kislány, ez jelentheti a különbséget a győzelem vagy a vereség között." Előre-hátra lendítettem a karomat a testem előtt, bemelegítve.

"Tényleg? Hogyhogy?"

"Egy jó harcos mindent felhasznál, ami a rendelkezésére áll - mosolyogtam -, vagy ami a rendelkezésére áll. A legtöbb férfi sűrű, mint a tégla, ha egy csinos nővel találja szembe magát. Ezt kihasználhatod. Tereld el a figyelmüket, és kerülj elég közel ahhoz, hogy lecsapj rájuk."

Szkeptikusan nézett rám. "Azt hiszem, inkább csak megtanulnám, hogyan rúgjam szét egy férfi seggét."

Meglepetés lobbant fel bennem, de talán nem kellett volna. Gyáván és rémülten érkezett a Felföldre, de hamar megmutatta, hogy nem ez a természetes állapota. Vigyorogva intettem neki a szoba közepén lévő szőnyeg felé. "Azt is megtehetjük, kislány."

A szőnyeghez lépett, arckifejezése óvatos volt. "Rendben, de figyelmeztetlek, fogalmam sincs, mit csinálok."

"Túl kemény vagy magadhoz. Garantálom, hogy voltak már sokkal rosszabb tanítványaim is."



* * *

Egy órával később biztos voltam benne, hogy Halina volt a legrosszabb tanítványom. A reakcióideje gyenge volt, a lábmunkája nem létezett, és hajlamos volt telegrafálni az ütéseket.

Nem mintha bármit is sikerült volna eltalálnia.

A homlokomat ráncoltam, ahogy köröztünk egymás körül a szőnyegen. "Utoljára mondom, kislány, a hüvelykujjadat tartsd a kezed külső oldalán. Ha így behúzod, el fogod törni."

"Bocsánat." Letolt egy hajszálat az izzadt arcáról. "Elfelejtettem."

Előre intettem. "Nem probléma. Most próbálj meg megütni."

Bólintott, majd folytatta a körözést. Néhány másodperc múlva egy pillantást vetett a derekamra, és előrevágott.

Könnyedén kitértem az ütés elől. "Mellé ment. Ne nézd tovább a célpontodat, mielőtt támadsz".

"Nem is!"

"Ó?" Helyben kocogtam, hogy melegen tartsam az izmaimat. "Akkor honnan tudtam volna, hogy hova akarsz ütni?"

Fintorogva ráncolta a homlokát, az egyik apró agyar az alsó ajkát rágta.

Istenek. ha sokkal keményebb leszek, rövidre kellett volna zárnom a foglalkozásunkat. Még most is kínzott a tömjén és a lonc illata. Igyekeztem nem irigyelni Fergust a vele való etetés élményéért, de nem tudtam nem arra gondolni, milyen érzés lenne, ha az ajkai a nyakamhoz tapadnának. A sárkányok általában nem szívesen váltak meg könnyektől vagy vértől. Mindkettőért vadásztak ránk a múltban.

De ha Halina kérné, én megnyitnék egy eret, ha kérné. Bármit elvehetne...

A fejem oldalra csattant, és fájdalom robbant az állkapcsomban.

Felegyenesedtem, és láttam, hogy a szájára tett kézzel hátrál. "Annyira sajnálom!" - kiáltotta. "Jól vagy? Nem akartam..."

"Megütöttél?" Megdörzsöltem az állkapcsomat, humor húzódott az ajkaimra. "Igen, megütöttél."

Leengedte a kezét. "Én... megütöttelek. Tényleg megütöttelek."

"És jó kis ütés volt, kislány." "Megsérültél?" Kék tekintete végigsiklott az arcomon, és közelebb húzódott hozzám, mintha magának is fel kellene mérnie a sérülést. A mellei kiemelkedtek a topja szűk nyakkivágása fölé, a dús dudorok izzadságtól csillogtak. "Csak a büszkeségem", mormoltam.

"A horzsolásos állkapcsod mást sugall."

Kinyújtottam a kezem, és megrángattam a lófarka végét. "Egy szerencsés ütés, és most már elég bátor vagy ahhoz, hogy gúnyolódj?"

Elmosolyodott, és megkönnyebbülés öntött el, mert ezt szántam neki. Hosszú utat tett meg attól a gubbasztó, félénk teremtménytől, akit Fergus az ágyára kötözött, és látni, ahogy kivirágzik, nagyobb elégtétel volt, mint amekkorát el tudnék mondani.

"Mit szólnál egy gyógyító italhoz?" Kérdeztem tőle, tudatában voltam annak, hogy a hangom mélyen átjárta a vágy, amely azóta gyötör, hogy először pillantottam meg spandexbe öltözött gömbölyűségét. Odamentem a sarokban álló minihűtőhöz, és kivettem két edzés utáni turmixot. Amikor visszatértem, és az egyiket felé nyújtottam, elolvasta a címkét, és szórakozottan az enyémre emelte a szemét.

"Csokoládés álom?"

Megvonogattam a vállam, miközben feltörtem az enyémet. "Fergus megveszi."

Ő beleszagolt a sajátjába, majd ivott egy kortyot. A szemei kitágultak a perem fölött, és amikor leengedte az üveget, a döbbent öröm hangját adta ki. "Ez tényleg nagyon jó."

"Igen. Majdnem megérte, hogy egy kis dhampír átrendezze az állkapcsomat."

A nevetésétől forróság kavargott a tarkómban, és az agyarainak látványától megfeszült a farkam. "Üljünk le" - mondtam hirtelen. "Azt hiszem, megérdemeljük."

Csatlakozott hozzám a szőnyegre, és az alkarjával letörölte az izzadságot a homlokáról. "Tényleg azt hiszed, hogy meg tudok tanulni helytállni egy harcban?"

"Elég edzéssel, igen, azt hiszem. Harcosok mindenféle formában és méretben léteznek. Láttam már apró termetű harcosokat, akik háromszor akkora ellenfelet is legyőztek, mint ők."

A lány tekintete kíváncsiságtól csillogott. "Amikor még uralkodói voltál..." - kereste a kifejezést.

"Uralkodói Gárda." Készülve vártam a következő kérdést, és persze jött is.

"Tényleg tizenhat évesen léptél be?"

Átkozott Fergus nagy szája. "Pontosabb lenne azt mondani, hogy beleszülettem." Megmoccantam, kényelmetlenül éreztem magam, amikor magamról beszéltem. Sokkal könnyebb volt hallgatni, ahogy mások a saját életükről beszélnek, ami kivétel nélkül érdekesebb volt, mint az enyém. De Halinában és bennem volt valami fontos közös, és talán ha ezt elmondom neki, közelebb kerül hozzám.

Így hát vettem egy mély lélegzetet, és erőltettem a szavakat. "Az anyám meghalt, amikor megszült engem... és az ikertestvéremet."

Halina szeme elkerekedett. "Azt hittem, nem maradtak nőstény sárkányok."

"Nincsenek is. A baba gyenge és torz volt - annak a vérbajnak a következménye, amely az összes nőstényünket elvitte."

A lány tekintete megakadt. "A bátyám azt mondta, hogy ezért a vámpírokat hibáztatod."

"Ez csak egy elmélet, kislány. Az igazság az, hogy nem tudjuk. Az átok ezer évvel ezelőtt keletkezett, amikor az emberek még azt hitték, hogy a fürdés megnyitja a testet a gonosz szellemek előtt. Talán sosem tudjuk meg, mi okozta, ahogyan a Razroth démon, aki a húgomat és engem világra hozott, rejtélyes volt, hogyan eshetett egyáltalán teherbe az anyám."

Halina szeme tágra nyílt a Razroth említésére. "A nagybátyám mindig azt mondta, hogy nem szabad megbízni a démonokban."

"Ezzel nincs egyedül." A démoni törzsek piszkos harcosok hírében álltak, akik inkább hátulról lopakodtak az ellenséghez, és inkább hátba támadva ölték meg őket, minthogy nyíltan szembenézzenek az ellenféllel a csatatéren, ahol egy halhatatlan ellen biztosan veszítenének. Olyan gyakran folyamodtak ilyen trükkökhöz, hogy egyesek szerint a "hátbaszúró" kifejezés tőlük származik, és végül eljutott az emberek világába.

"De a sárkányok megbíznak bennük?" - kérdezte.

"Vannak becsületes törzsek." Bűnbánóan elmosolyodtam. "És nekünk, sárkányoknak nincs sok szövetségesünk. Amikor anyám meghalt, apáim egyedül maradtak. És összetört a szívük."

Együttérzés töltötte el a tekintetét. "És ez megölhet egy sárkányt."

Bólintottam. "A Razroth felajánlotta, hogy befogad, de a sárkányhagyomány szerint az árvákat a Beithir kastélyban kell felnevelni, ahol Cormac király udvart tart. Ő egy igazi ősi, talán a világ legöregebb élő teremtménye. Már régen megtalálta a párját, Niallt, de nincs nőstényük. A nőstények elvesztése egyfajta őrületbe taszította a királyt. Ritkán ölt emberi alakot, és a sárkánya... Hát, nem semmi látvány. Amikor dühöngésbe esett, az egész kastély megremegett."

"Nem egy gyermeknek való hely" - mondta halkan.

Emlékezve dörzsöltem a számra a kezemet. "Nem tudom, hogyan jött rá - talán hülye szerencse -, de Niall rájött, hogy Cormac nyugodtabb lett, ha a közelemben voltam. Ezért csatlakoztam az uralkodói gárdához, mint egy fiú."

Elsápadt. "Arra kényszerítettek, hogy egy labilis király társaságában legyél? Tizenhat évesen?"

"Az más idők voltak, kislány. Akkoriban egy tizenhat éves fiú felnőttnek számított. És nem kellett sokat tennem. Csak ülnöm kellett a trónteremben napi néhány órát."

"Az biztos unalmas lehetett."

"Igen. Gondolom, ott tanultam meg csendben maradni. De a megfigyelésnek is van értelme. Mindenhonnan jöttek udvaroncok és követek. Az elsőszülött fajok képviselői. Más mágikus lények. Valaki mindig arra várt, hogy beszélhessen Niallal vagy a királlyal. Ha türelmes vagy, és elég sokáig hagyod beszélni az embereket, mindent elmondanak, amit csak tudni akarsz róluk. Még a titkaikat is."

"És aztán találkoztál Fergusszal."

Meg sem próbáltam nem mosolyogni. "Huszonöt évesek voltunk. Azóta nem ismerek egy perc csendet sem."

A nevetése telt és gazdag volt. "Régebben azt hittem, hogy ijesztő vagy, mert olyan csendes vagy. Most már rájöttem, hogy csak sosem kapsz alkalmat arra, hogy beszélj."

Vele együtt kuncogtam. "Fergus egy természeti erő, de több szempontból is megmentett. Soha nem volt családom. Sosem ismertem a szüleimet." Tartottam a tekintetét. "Azt hiszem, tudod, hogy ez mennyire formálhatja az embert."

A mosolya elhalványult, aztán lenézett az ölébe. "Igen. Volt apám, de mindig csak csalódást okoztam neki."

"Mi a helyzet a többi rokonoddal? Említetted a bátyádat."

A lány grimaszolt. "Aleksander egy bonyolult férfi. Ott van még Grigorij nagybátyám is, de ő valószínűleg jobban utál engem, mint apám és a bátyám együttvéve."

"Miért is?" A düh forrón és gyorsan feltámadt a gondolatra, hogy a saját rokonai rosszul bánnak vele.

A mellkasa felemelkedett, ahogy felsóhajtott. "Minden vámpír tiszteli a Vért, de Grigory imádja. A gyengeség minden jelét a trónt fenyegető fenyegetésnek tekinti. Minden, ami velem kapcsolatos, sérti őt." Tételeket pipálgatott az ujjain. "A csatornázási képtelenségem, a szörnyű harci képességeim, a vér iránti ellenszenvem..."

"Nem szereted a vért?" Még sosem hallottam ilyesmiről. A vámpírok vérszomja legendás volt.

Elpirult és félrenézett. "Nem tudom, miért. Csak sosem szerettem." Homlokráncolás ráncolta egyébként sima homlokát. "Bár élveztem, amikor Fergusból táplálkoztam."

A farkam azonnal felállt. "Igen, ezt említette."

"Tényleg?" Visszalendült hozzám.

És elakadt a lélegzetem.

Mert a tekintete a nyakamra szegeződött.

És most a szemei ragyogó, földöntúli kékben ragyogtak.