Amy Pennza - Dark Fire Kiss - 19. fejezet


 

Tizenkilencedik fejezet



HALINA

 

"Olyan gyenge vagy."

Bram szavai a fejemben kavarogtak, miközben a kastélytól távolodtam, gyorsan haladtam a holdfényben fürdő fűben. Nem voltam benne biztos, hogy hová megyek, csak azt tudtam, hogy el kell tűnnöm. Egyedül lenni, hogy átgondolhassam, mi történt az imént.

A fű nedves volt, és a harmat gyorsan átitatta a farmeremet egészen a vádlimig. Csizmát kellett volna vennem. Másfelől viszont nem aggódtam a ruhám miatt, amikor egy szál törülközőben menekültem Bram lakosztályából. Egyenesen a szekrényemhez mentem, és elővettem az első ruhát, amihez hozzáértem. A farmer mellett egy vékony, hosszú ujjú inget és egy térdig érő kötött kardigánt viseltem. Kabátot azonban nem viseltem, amit sajnáltam, ahogy a szél felerősödött.

Megálltam, és visszanéztem a kastélyra. Bram ablakából fények lángoltak, és tudtam, hogy ő és Fergus figyelnek, még ha én nem is látom őket. Kizárt, hogy kikerüljek a látókörükből.

Nem mintha aggódniuk kellett volna. Gyalog nem jutnék messzire. A nap ugyanolyan hatékony börtön volt, mint bármelyik torony, amelybe Bram bezárhatott volna.

És honnan a fenéből vette, hogy ezzel fenyegetőzött?

Újra feldühödtem, és a düh olyan gyorsan tört fel bennem, hogy majdnem megfulladtam tőle. Tegnap este, amikor letérdeltem előtte, és azt mondtam, hogy elfogadom a kötelékünket, azt mondta, hogy egyenrangúak vagyunk. Úgy látszik, ez az érzés csak akkor érvényesült, amikor pontosan azt tettem, amit ő akart. Abban a pillanatban, hogy visszaléptem, az egyenlőség kirepült a kastély ablakán.

A helyzet az volt, hogy nem is voltam elszánt, hogy Krovnostába menjek. Amikor ezt javasoltam, még mindig fel voltam dúlva attól, hogy Fergus azt mondta, hogy a hírnök eltűnt - és hogy apám helyzete ismeretlen. Ha őszinte voltam magamhoz, nem igazán akartam visszamenni.

Igen, egy kis részem aggódott Aleksanderért. Megmentette az életemet, és úgy tűnt, legalább egy kis gyengédséget táplál irántam. Alkalmanként kedveskedett nekem az évek során. Egy kívülálló talán elvetette volna a jóindulat véletlenszerű kitöréseit, de az együttérzés minden morzsája értékes volt, amikor az ember éhezett.

Azonban nem voltak illúzióim a valódi természetét illetően. Apánkhoz hasonlóan őt is jobban érdekelte a hatalom, mint bármilyen családi kapcsolat. Dühös volt, amikor Grigorij ragaszkodott a sárkánykönnyek megszerzéséhez. Legszívesebben hagyta volna apánkat meghalni, hogy ő lehessen a herceg.

De amilyen kegyetlen volt Alekszandr, nem voltam meggyőződve róla, hogy képes lenne felvenni a harcot Grigorijjal, ha a nagybátyánk úgy döntene, hogy a trónra pályázik. Nem voltam benne biztos, hogy Grigorij meg tudná kerülni a Vért, de naivitásnak tűnt abszolútumokban gondolkodni. Bármi lehetséges volt, nem igaz? Alekszandr több száz éves volt, és még sosem hallott Fekete Settanisról.

Grigorij viszont igen. Ennyire túlzás volt azt gondolni, hogy talán ő is tudja, hogyan lehet kijátszani a Vérnek a jogos herceg megölésére vonatkozó tilalmát?

Erre a kérdésre nem tudtam válaszolni. Az egyetlen dolog, amiben igazán biztos voltam, hogy nem tudtam segíteni a bátyámnak. Még ha lenne is módom hazajutni, milyen segítséget tudnék nyújtani?

"Olyan gyenge vagy."

Hátat fordítottam a kastélynak, és tovább sétáltam. Bramnek igaza volt. Nem voltam ellenfél a krovnostai "piócáknak". Az edzőteremben edzeni egy dolog volt. Apám harcedzett harcosaival megmérkőzni már más volt. És ha most Grigorij volt a főnök, a legjobb, amit remélhettem, hogy egy kisebb herceg ágyasaként kell leélnem az életemet.

A legrosszabb? Kínzás, majd lassú és gyötrelmes halál.

Jég csúszott végig a gerincemen. Borzongva húztam magam köré szorosabban a pulóveremet. A tó csillogott előttem, és én gyorsabban mentem, lépteim felemésztették a talajt. Nem voltam olyan gyors, mint Bram vagy Fergus, amikor azok a káprázatos sebességi rohamaikat mutatták, de sokkal gyorsabb voltam, mint korábban.

A sárkányvér másik mellékhatása. Az ereje zúgott a bőröm alatt. Fergus azt állította, hogy ez elhalványul - vagy hogy megszokom, és nem veszem észre -, de egy részem remélte, hogy ez nem fog megtörténni. Olyan sokáig voltam erőtlen, hogy üdítő volt végre egyszer erősnek érezni magam.

És talán ezért vágtak olyan mélyen Bram szavai. Ő és Fergus könnyedén erősek voltak. Még az én újonnan szerzett képességeimmel sem tudtam volna felvenni velük a versenyt. Krovnosta volt az egész újra. Ott az emberi származásom céltáblát állított a hátamra. Egy kínos tapintatlanság eredménye voltam, és csak azért hagytak életben, mert egy nap még hasznosnak bizonyulhatok.

Azt hittem, hogy Brammel és Fergusszal másképp állnak a dolgok. Hogy ők önmagamért akartak engem. Hogy nem érdekli őket a túl rövid agyaram, a csatornázásra való képtelenségem vagy a szánalmas harci képességeim. És talán nem is érdekelte őket.

De ez nem jelentette azt, hogy joguk volt korlátozni a mozgásomat - még ha azt is állították, hogy azért tették, hogy biztonságban legyek.

Elértem a tóhoz, amely sokkal nagyobb volt, mint amilyennek a kastélyból látszott. A víz olyan messzire nyúlt, hogy nem láttam a másik oldalát. De tudtam, hogy ott van - és valószínűleg közelebb, mint amilyennek látszott. A végtelen víz ígérete csak illúzió volt. Mindennek megvolt a maga határa.

Bram egy tócsát adott nekem, és azt mondta, hogy az egy óceán?

Lenéztem a kezemre, amit aznap este gyógyított meg, amikor Fergusszal elvittek vacsorázni. A bőre olyan tökéletes volt, hogy nehéz volt elhinni, hogy valaha is volt rajta sebhely. De ahogy Bram maga mondta, az alatta lévő hegeket sokkal nehezebb volt begyógyítani.

"Olyan gyenge vagy."

Egy részem - egy nagyobb részem, mint amennyit be akartam vallani - szerette volna megvonni a vállát, mintha nem lenne nagy ügy. Ki ne akarná, hogy két nagy, erős férfi vigyázzon rá? De volt különbség aközött, hogy valaki megvéd engem, vagy aközött, hogy eltiporja a függetlenségemet. Bram dühében szólalt meg, amikor nem volt óvatos, és hajlamosabb volt kimondani a valódi érzéseit. És teljesen komolynak tűnt, amikor azzal fenyegetett, hogy bezár egy toronyba, ha csak felveti, hogy visszatérhetek Krovnostába. Több mint háromszáz éves volt. Nagy esély volt rá, hogy a bebörtönzést elfogadható módszernek tartotta egy vita lezárására.

Kiszáradt a torkom. Bram, Fergus és én párosodtunk. A kötelékünket nem lehetett visszafordítani. De ha partner helyett tulajdonként tekintettek rám, akkor semmilyen észbontó szex nem menthette volna meg a kapcsolatunkat.

És ez egy újabb kérdést vetett fel - olyat, amire semmiképpen sem akartam válaszolni.

Megszöktem egy börtönből, csak azért, hogy egy másik börtön karjaiba sétáljak?