Amy Pennza - Dark Fire Kiss - 21. fejezet


 

Huszonegyedik fejezet



HALINA

 

Ahogy apám audienciatermének kőpadlóján ültem, azon tűnődtem, vajon mennyi időbe telik, amíg a gerincem porrá omlik. Már órák óta vártam, bár nem tudtam pontosan, mennyi ideje. Lehetetlen volt számon tartani az időt.

A tarkómat a mögöttem lévő hideg kőfalnak támasztottam. Olyan ostoba voltam, hogy kimentem. Elhanyagoltam az éberségemet. Biztonságban éreztem magam.

Jobban kellett volna tudnom. Soha nem lehetek biztonságban.

A harcosok figyelmeztetés nélkül jelentek meg a tónál, a vigyorgó arcukon éles agyarakkal. "Ideje hazamenni" - gúnyolódott az egyik. Amikor megfordultam, hogy elfussak, az ökle belegabalyodott a hajamba.

A világ megpördült, és Krovnosta várában landoltunk, ahol a férfi betuszkolt a tanácsterembe, és becsapta az ajtót. A másik oldalról kuncogása hallatszott. "Helyezd magad kényelembe."

Seggfej. Tudta, hogy nincs semmi kényelem.

Bár talán nem is tudta. Mert a harcosok, akik elkaptak, nem Krovnostából jöttek. Bár félvér voltam, éreztem a fajtám szagát. Zsoldosoknak tűntek - vámpíroknak, akik nem fogadtak hűséget egyetlen hercegnek sem. A territoriális vámpírok nem tekintették őket többnek, mint gengsztereknek, akik a hűségüket aranyra cserélték. Egyetlen udvarban sem látták szívesen őket.

Így tehát teljesen lehetséges volt, hogy nem ismerték az audienciateremet, amely a kastély legrégebbi és legprimitívebb része volt.

Kiegyenesedtem, és a trónus felé néztem - a Nagyteremben lévő trónus kisebb változata. Ez volt az egyetlen bútordarab a hatalmas térben, és ez szándékosan így volt. Apám itt végezte mindennapi ügyeit, itt fogadta a más területekről érkező képviselőket, és itt közvetített az alattvalói közötti vitákban. Ő volt az egyetlen, akinek megengedték, hogy leüljön. Mindenki másnak állnia kellett. Alekszandr azt állította, hogy ez gyors beszédre ösztönözte az embereket.

A terem egyetlen további különlegessége egy hatalmas erkély volt, amely a környező hegyekre nézett. A vámpírok nem szerették a nagy, napfényt beengedő nyílásokat, de apám kivételt tett, hogy ha kedve támadt, bámulhassa a területét. Az elmúlt évszázadokban a jobbágyok nehéz fából készült paravánokat húztak elé napközben. De az utóbbi években Grigorij egy automata fém árnyékolót rendelt be.

Most le volt húzva, ami segített egy kicsit megnyugodni, de a nézőteret is sötétté tette, mint egy sírboltot.

Ami illett is hozzá, hiszen valószínűleg itt fogok meghalni.

A gyomrom összeszorult. Még azt sem tudtam, ki fog megölni. Az apám? Ha még élt volna, valószínűleg nem vette volna a fáradságot, hogy harcosokat küldjön utánam. Maradt Alekszandr vagy Grigorij, és őszintén szólva nem voltam benne biztos, melyik a rosszabb.

"Isten hozott itthon, Halina."

A bátyám hangja dübörgött a sötétben. Fekete bőrbe öltözve ült a trónon, hosszú haját hátrafogva az arcából. Apám rubingyűrűje aranyláncon lógott a nyakában.

Grigorij a trón mellett állt, vöröslő tekintete rám szegeződött.

Felugrottam a lábamra. "Mióta vagy itt?"

Alekszandr mosolya nem ért el a szeméig. "Elég régóta. Elfelejtettem, milyen rossz az éjszakai látásod."

Valamiért a sértés már nem esett olyan keményen, mint korábban. Leporoltam a fenekemet. "Igen, nos, talán ha nem Macskanőnek öltöztél volna, észrevettelek volna."

Fintorogva ráncolta a homlokát. "Miről beszélsz?"

"Csak egy filmről."

Az arckifejezése elkomorult. "Te más vagy."

"Mert eljátszotta a kurvát azoknak a lényeknek" - mondta Grigorij, és olyan pillantást vetett rám, mintha legszívesebben megölne, aztán kitömné a holttestemet, és céllövöldének használná.

Alekszandr nagyon mozdulatlanná vált, a tekintete nem hagyta el az enyémet. "Párosodtál velük, Halina? Ez történt?"

Az aggodalom felállította a szőrszálakat a tarkómon. Ha megölnek, Bram és Fergus is meghalhat. A szívfájdalom volt az egyetlen biztos módja egy sárkány megölésének. Ez ölte meg Bram szüleit. Nem hagyhattam, hogy ez történjen Brammel... vagy Fergusszal. De nem volt más választásom! Az egyetlen taktika, ami eszembe jutott, az volt, hogy minél tovább húzzam a beszélgetést.

Találkoztam Aleksander tekintetével. "Te küldtél a könnyekért. Nem kaptad meg őket?"

Grigorij sziszegte. "Nem vagy abban a helyzetben, hogy kérdéseket tegyél fel!"

"Apád gyűrűjét viseled" - mondtam Alekszandrnak. "És a tőrét." A markolat megcsillant Aleksz csípőjén.

Aleks megvonta a vállát. "Én voltam az örököse."

"Voltál? Meghalt?"

"Nem érzed?" A tekintete intenzívvé vált, mintha őszintén tudni akarta volna. "A Vér választott."

Én... nem. De nem akartam beismerni. Nem volt szüksége más okokra, hogy kigúnyolja a gyengeségeimet. "Nos, gratulálok a trón megszerzéséhez." Majd csak kikísérem magam.

"Mi történt a sárkányokkal?" Alekszandr megkérdezte. "Lefeküdtél velük?"

Minden sejtem visszahőkölt. Nem engedtem, hogy valami szentet elvegyen és ízléstelenné tegyen. Az árnyékból figyeltem, ahogy apám ebben a szobában diplomáciát gyakorolt. Néha egy kérdésre úgy lehetett a legjobban válaszolni, ha felteszünk egy másikat. "Te küldtél a könnyekért. Megkaptam és visszaküldtem. Miért nem adtad oda apámnak?"

"Mert meghalt."

"Mielőtt vagy miután visszatartottad a könnyeket?"

Grigorij hangja éles volt, mint a kés. "Vigyázz a nyelvedre, szajha."

A düh elöntött, és elfelejtettem mérsékelni a hangomat. "Ha szajha vagyok, az azért van, mert te tettél azzá, bácsikám. Vagy elfelejtetted, hogy azzal fenyegetsz, hogy kitéped a torkomat?"

"Egy szerep, amire születtél. Mint anya, mint lánya." Megvillantotta az agyarait. "Soha nem lett volna szabad megengedni, hogy élj. Meg kellett volna fojtanom téged, ahogy őt is megfojtottam."

Minden levegő elhagyta a tüdőmet. "Te..." Megölte az anyámat. A hangom rekedt lett. "Miért?"

A szemei olyan vörösek voltak, mint apám gyűrűje. "Minden gyengeség sebezhetővé teszi a területet. Ludovic mindent megdugott, ami elég sokáig mozdulatlan maradt, és nézd, mi lett a vége. Egy fattyú félvér, akinek nincs hatalma, és egy megalázó halál."

"Szóval nem adtad neki a könnyeket?"

"Persze, hogy nem, baszd meg!" A vicsorgása visszhangzott a kőfalakról. "Az egész területet veszélybe sodorta. Nem volt alkalmas arra, hogy herceg legyen."

"Akkor a semmiért áldoztam fel. A semmiért dobtál ki a Felföldön."

"El kellett küldenünk téged" - mondta Alekszandr. Egy pillantást vetett Grigorijra. "A Vér követelte."

Egy emlék rángatott fel bennem - Grigorij lehalkította a hangját, ahogy Alekszandrral beszélt apám kamrájában. "Nem kell, hogy sikerüljön. A Vér csak azt követeli, hogy próbálja meg."

"Nem akartad, hogy sikeres legyek" - mondtam. És ezt a részét megértettem. Jelképes erőfeszítést tettek a könnyekért, remélve, hogy a gesztus kielégíti a Vért.

De miért rángattak haza most, hogy megkapták, amit akartak?

Miért voltak dühösek, hogy túléltem?

Valami nem stimmelt itt...

Egy vörös villanás ragadta meg a szemem. A kövér rubint pillantottam meg, amely Alekszandr mellkasához simult... majd a trón mellett mereven álló Grigorijra.

"Nem sikerült, ugye?" Találgattam, találkozva a bátyám tekintetével. "Visszautasítottad Apám könnyeit, és a Vér elutasított téged."

Alekszandr rám meredt, és nem tudtam megfejteni az arckifejezését. Szinte... zavartnak tűnt. "Nem kellett volna lefeküdnöd a sárkányokkal, Halina. Valami megváltozott. Az erejük..."

"Alekszandr" - mondta Grigorij, a hangjában figyelmeztetés árnyalatával. "Csak folytasd a munkát."

Mivel? A szívem elkezdett kalapálni.

Grigorij előhúzott valamit a zsebéből, egy kis távirányítót, és megnyomott egy gombot. A trón mögött a fémfüggöny elkezdett felemelkedni, felfedve az erkélyt és a lila eget.

A hajnal előtti égboltot.

A nap feljött.

A bátyám végre felállt, keze a csípőjén lévő tőrhöz nyúlt. "Tudjuk, hogy párosodtál a sárkányokkal. Érezzük. És Krovnostát nem fogja fenyegetni a fajtájuk. Lehet, hogy nem tudom megölni őket." Felém lépett, céltudatos tekintettel. "De téged meg tudlak ölni."

Hátráltam, a szívem hevesen dobogott. "Nem kell ezt tenned. A sárkányok nem jelentenek veszélyt rád."

"De igen, azok." Kihúzta a tőrt, és tovább haladt előre. De lassan haladt. Szinte óvatosan.

Rá mertem nézni Grigorijra, aki feszült vonásokkal figyelt minket.

Miért állt csak ott? És miért nem csatornázott egyszerűen Aleksz hozzám, és vágta el a torkomat? Ehelyett tovább haladt előre, hátráltatott engem.

Hőség érte a vállamat, amit a fájdalom villanása követett.

A nap.

Az erkélyre terelt. Istenek, a fénybe akart kényszeríteni, hogy befejezze azt, amit a harcosok évekkel ezelőtt elkezdtek. Csakhogy ezúttal Aleks lesz a gyilkosom a megmentőm helyett.

És miután végzett velem, Bram és Fergus lehet a következő.

Nem. Kizárt dolog, hogy ezt hagyjam.

Behajlítottam a térdeimet, és a középpontba álltam, ahogy Bram tanította.

Aleksander szeme tágra nyílt, de csak egy pillanatra. Gyorsan újra összpontosított, és szorosabban markolta a tőrt. Grigorij hallgatott. Figyelt. Várta, hogy végignézze a halálomat.

Sokáig fogsz várni, bácsikám.

Valaki meg fog halni ma este, de nem én leszek az. Mert volt egy elszámolnivalóm. Mielőtt felkel a nap, Grigorij meg fog fizetni anyám megöléséért.

És aztán azért is, mert megfenyegette a társaimat.