Amy Pennza - Dark Fire Kiss - 3. fejezet

 


Harmadik fejezet



HALINA

 

Az egyik pillanatban még apám udvarán álltam, a következőben pedig egy holdfényes tisztáson.

És egy mesebeli kastély feküdt előttem, ablakai fényben ragyogtak.

Viktor mély kuncogása a hátamnak dörmögött. "Úgy tűnik, a sárkányok hazatértek."

Elrántottam magam, és lassú körben megfordultam. A szívem hevesen vert, de meg sem próbáltam lelassítani. Nem kockáztatta meg, hogy kárt tegyen bennem - nem akkor, amikor a sárkányok elterelésének kellett volna lennem.

A tisztás egy völgy mélypontjának tűnt, amelyet zord dombok vettek körül. Csillagok ragyogtak a fejünk felett, több fényt árasztva az éjszakai égboltra, mint amennyit valaha is láttam Krovnostában. Itt hidegebb is volt, ami meglepett.

A kastély nyilvánvalóan régi volt - felvonóhíddal és bástyákkal -, de modernizálták. Az elektromos fények átvágtak a ködön, amely a földön gomolygott, és a hajamra és a ruhámra tapadt.

A lehető legmélyebbre hangoltam a hangomat. "Miért ez a hely?"

Viktor nem törődött azzal, hogy halkan beszéljen. "Ez az egyetlen sárkánybarlang, ahol eddig jártam." Felnézett a várra. "Egy is olyan jó, mint bármelyik, azt hiszem."

Követtem a tekintete irányát. A vár vastag, négyszögletes tornyokkal büszkélkedett - tökéletes leszállóhely egy sárkány számára. A szívem dobogni kezdett.

Viktor visszasuhant hozzám, és a metszőfogai csillogtak, ahogy vigyorgott. "Ne aggódj, dhampir, a fajtájuk inkább egymást baszogatná, mint egy olyan szánalmas nőstényt, mint te."

Elcsatornázott.

A gyomrom összeszorult. Egyedül voltam a Skót Felföldön - egy világnyira Krovnostától -, és nem volt módom hazajutni.

Átkukucskáltam a ködön, tekintetem a magasodó várra szegeződött. Mit kellett volna most tennem, csak úgy bekopogtatnom az ajtón? Ha igaz volt, amit Aleksander mondott, és a sárkányok a vámpírokat okolták a nőstényeik megöléséért, akkor nem valószínű, hogy szívesen látnának egyet is az otthonukban.

Nemhogy átadnák a drága könnyeiket.

A köd egyre sűrűbben kavargott, és a szívem a bordáimhoz vert. Szükségem volt valamire, amibe kapaszkodhatok, ezért ökölbe szorítottam a köpenyemet. Még a sötétben is buja és zöld volt a fű a lábam alatt. A távolban holdfény csillant meg egy tó felszínén.

A vágyakozás ismerős érzése töltött el, és azon kaptam magam, hogy előrefeszülök, hogy jobban megnézzem. Krovnostát hegyek vették körül, de hallottam, hogy a szolgák a tengerről beszéltek. Apám udvarában minden nehéznek tűnt. Milyen lenne belegázolni abba a sok vízbe, és szabadon, súlytalanul lebegni, minden gond nélkül?

Köd szállt el előttem, eltakarta a tó látványát, és kizökkentett az álmodozásból. Bármilyen szép is volt, most nem volt időm a környezetemet bámulni. Gyámoltalan voltam - még a szokásosnál is jobban. És nem volt se élelmem, se fegyverem. Nem mintha az utóbbiak sokat segítettek volna. Még ha tudtam is, hogyan kell bánni vele, a fegyverek használhatatlanok voltak a sárkányok ellen. Azokon a ritka alkalmakkor, amikor apám beszélt róluk, azon kesergett, hogy nem lehet megölni őket.

És most nem egy, hanem két elpusztíthatatlan lénynek kellett felajánlanom magam.

"Nem tudom megtenni" - mondtam, a hangom szánalmas nyöszörgéssé vált a csendes tisztáson. De ha nem kapom el azokat a könnyeket, apám meghal. Nem mehettem vissza Krovnostába üres kézzel...

Elakadt a lélegzetem. Nem mehettem vissza Krovnostába... de vajon tényleg vissza akartam-e menni?

Körbejártam a tekintetemmel a tisztáson. A sziklás dombok minden irányba nyúltak, de valahol lennie kellett egy útnak. Követhettem egyet, amíg el nem értem egy emberi városba. Ha óvatos voltam, akár embernek is nézhettem volna ki.

Természetesen találnom kellett egy helyet, ahol megszállhatok, amikor a nap felkel. Ez nehéznek bizonyulhat, tekintve, hogy nem volt pénzem. Még személyi igazolványom sem volt, bármi is volt az. A trónörökösök néha beszéltek róla - valamiféle papírmunkáról, amit az emberek viseltek, hogy vásárolhassanak dolgokat és felszállhassanak repülőre.

Átöleltem a hasam. Kit akartam átverni? Semmit sem tudtam az emberek világáról. Hogyan is remélhettem volna valaha is, hogy túlélhetek benne? És bármennyire is utáltam a vért, a testemnek szüksége volt rá. Az evolúció valamilyen kegyetlen csavarja folytán a dhampírok nem bírták ki nélküle olyan sokáig, mint a fajtiszta vámpírok. De éhen sem tudtunk halni. Egyre gyengébbek lettünk, míg végül mozogni és beszélni sem tudtunk.

Ez volt az egyik legkorábbi leckém gyerekkoromban.

A vereség rám tört. Lehet, hogy nem akartam visszatérni apám területére, de az emberek közé vegyülni nem volt lehetőség. Keveset tudtam a világukról, de azt tudtam, hogy a véradás szigorúan szabályozott. És hiányzott belőlem a vámpírok azon képessége, hogy elcsábítsam és magamhoz csábítsam a prédát, így azt sem vehettem volna el a vénából, amire szükségem volt.

Könnyek égették a torkomat, és a kastély elhomályosult.

A szememet dörzsöltem. De a kastély homályos maradt.

Nem... nem homályos. Ködös.

A tarkómon felállt a szőr. Miközben sajnáltam magam, a fehér köd körülvett.

Csak most fekete csatlakozott hozzá - és túl sűrű volt ahhoz, hogy természetes legyen.

Hátrafelé botladoztam, majd futásnak eredtem.

"Ne olyan gyorsan, kis pióca" - mondta egy mély hang, éppen akkor, amikor egy kéz a vállamra szorult.

Egy sikoly rekedt a torkomban, amikor megpördültem, és egy széles férfi mellkassal találtam magam szemben.

Egy csupasz férfi mellkasával.

Ó, istenek. Akárki is volt velem, meztelen volt - és hatalmas. Remegve hagytam, hogy a tekintetem egyre feljebb és feljebb vándoroljon... amíg el nem érte a szögletes állkapcsot és az apró lángokkal táncoló ezüst szempárt.

Nem ember. Közel sem.

A sikoly felszabadult, és kirántottam a vállamat az óriás szorításából.

Vagy legalábbis megpróbáltam. Olyan volt, mintha egy heggyel birkóztam volna.

Egy szempillantás alatt a hátam mögé szorította a kezemet az egyik kezével. A póz a mellkasához nyomta a mellemet, így a félelemtől megmerevedett mellbimbóim a mellizmába szúrtak.

"Engedj el!" A szívem olyan gyorsan vert, hogy beszélni is nehéz volt.

"Szó sem lehet róla." Szabad kezével megragadta az állam. "Vannak mások is?" Amikor rámeredtem, elkomorult, és kissé megrázott. "Ki van veled?"

"N-nincs senki! Esküszöm!"

"Mintha bíznék egy..." - félbeszakította magát, arckifejezése valami sokkszerűségbe dermedt.

Én is megdermedtem. Biztonságosabbnak tűnt, mint tovább küzdeni, és esetleg kivívni a haragját.

" Én nem hiszem el" - motyogta, és az akcentusa olyan sűrű volt, hogy egy másodpercbe telt, mire kibogoztam a szavait. De nem tudtam megfejteni a hirtelen megváltozott viselkedését sem. Bámult, a tekintete annyira megragadta, hogy a karomon felálltak a finom szőrszálak. Az orrlyukai kitágultak, mintha az illatomat vizsgálná. Ezüstös szemei az arcomat kutatták, és szőke szemöldökei összehúzódtak. A szín illett hullámos hajához, amelyet széles homlokáról hátrafelé tolt.

Jóképű volt, döbbenten vettem észre. Valójában gyönyörű, hosszú, sűrű szempilláival és határozott, de érzéki szájával. Az arccsontjai magasak voltak, és aranyszínű borosta borította az állát, ami pajkos jelleget kölcsönzött neki.

Várjon! Mi volt a baj velem? Egy sárkány - mert más nem is lehetett - a markában tartott, és én csodáltam a külsejét?

Újra küzdöttem, de úgy tűnt, nem vette észre. Izmait megmozgatva még szorosabban magához rántott. Aztán a nyakamhoz fúrta az arcát, és belélegezte.

Minden lélegzetem elhagyta a tüdőmet. Borzongás futott végig a bőrömön, mintha minden idegvégződésemet felrázta volna.

A teste megmerevedett. Ugyanebben a pillanatban valami nagyon kemény és nagyon nagy dolog bökte meg a combomat.

Reszketni kezdtem.

Lassan felemelte a fejét. "Hát még egy vámpír." Mosoly ívelt az ajkára, majd a mellkasa megremegett, ahogy nevetni kezdett. "Ó, Bram ezt imádni fogja."

Bram?

A másik. Hát persze. Valahol a közelben volt egy másik, hozzá hasonló hím. Egy másik izmos óriás, aki talán viselt ruhát, talán nem.

"Kérem" - mondtam kiszáradt torokkal. "Engedjen el."

A mosolya megmaradt, de a szemében lévő szórakozottság valami lágyabbra váltott. Ha nem tudtam volna jobban, azt hittem volna, hogy ez... gyengédség. "Á, kis pióca, ez az egyetlen dolog, amit nem tehetek. A sors nekem adott téged, és én meg akarlak tartani."

Sors... Miről beszélt?

Idegességemben megnyaltam az ajkaimat.

A lángok újra életre keltek a pupilláiban, és a combomon lévő dudor egyre nagyobbra duzzadt.

Megpördült a fejem. Dühösből... beindult?

Akaratom ellenére a tekintetem lesodródott.

Éreztem, hogy a szemeim tágra nyílnak. Láttam már apám harcosait a vetkőzés különböző állapotaiban, de egyikük sem hasonlított ahhoz a férfihoz, aki a kezében tartott engem. A farka hihetetlenül hosszú és vastag volt, hosszában markáns erek futottak végig. Egy nőstényt is ketté tudott volna hasítani.

Engem is ketté tudott hasítani, és semmit sem tehettem ellene.

És nem érdekelte volna, milyen érzés volt számomra az aktus. A nagybátyám hangja elárasztotta a fejemet. "A sárkányok nem válogatnak a nőstényekben. Bármelyik nővel, akit találnak, farkasszemet néznek, már csak azért is, hogy eldöntsék, az övék-e."

Borzongás futott végig a bőrömön, egészen addig, amíg a csontjaim szétrebbenéssel fenyegettek. A szívem olyan gyorsan vert, hogy elszédültem. Fekete foltok húzódtak a látómezőm szélére. Nem vacsoráztam, és az a néhány korty vérbor sem volt elég ahhoz, hogy jóllakjak.

Nem ájulhatok el. semmiképpen sem veszíthettem el az eszméletemet egy sárkány karjaiban.

Az óriás a homlokát ráncolta. "Túl gyorsan lélegzel, kislány."

A hangja visszhangzott körülöttem, a szavak átfedték egymást.

Csapdába estem. Nem volt menekvés. Egy olyan lény elől nem, akit nem lehetett megölni.

A sötétség egyre közelebb jött.

Feszültem, küzdöttem, hogy visszaverjem. De hiába. Utolsó erőm is elszállt.

És a feketeség elnyelt engem.