Christine Pope - Grave Mistake - 10. fejezet

 


10



A labdán

 

Archie az ágyában aludt, amikor beléptem az irodába. Megrebegtette a szemhéját, amikor az oltáromat tartó asztalhoz léptem, de egyébként nem látszott hajlamosnak arra, hogy különösebben odafigyeljen arra, amit csinálok.

Jól van. Tudtam közönséggel is dolgozni, de inkább nem akartam.

Mivel az inga olyan jól bevált, amikor a San Ramon folyó mentén kerestem bizonyítékokat, úgy gondoltam, hogy ott kezdem. Ha ez nem működött, ott voltak a tarot kártyáim, vagy a rúnakövek. Ha ezek egyike sem adott felvilágosítást, akkor be kellett vetnem a nagyágyúkat, de remélhettem, hogy nem kényszerülök erre az útra.

A szekrényhez mentem, és elővettem az ingaruhát, amit az ilyen jellegű munkákhoz használtam, majd kiemeltem egy tiszta kvarc ingát a faragott doboz belsejéből, ahol általában tartottam. Egy pillanatig csendben álltam ott, hagytam, hogy a kezemben lógjon, miközben az energiáimat a barátommal való pletykálkodáshoz szükséges szintről átállítottam arra, amire egy kicsit ezoterikusabb cél eléréséhez volt szükségem.

A következő, hogy rögzítsem a szándékaimat. Nem azért akartam levadászni Athene Kappát, hogy igazságot szolgáltassak neki. Ez Calvin dolga volt, nem az enyém... már ha egyáltalán bűnös volt. Nem, amit igazán tudni akartam, az az volt, hogy történt-e valami baja, vagy hogy egyáltalán még mindig a Globe-ban van-e.

Mutasd meg Athene-t, gondoltam. Persze nem szó szerint; egy inga nem adna nekem látomásokat. De olyan nyomokat adhatna, amelyek elvezetnének hozzá.

Egy-két másodpercig az inga egyenesen lógott lefelé, anélkül, hogy bármi mozgást is jelzett volna. Aztán elkezdett körbe-körbe lengeni, először lassan, majd egyre gyorsabban, míg végül szinte elmosódott.

Még soha nem láttam ilyet azelőtt. Valójában ki kellett nyúlnom, hogy megragadjam, mielőtt kitépte magát a kezemből, és átrepült a szobán.

Mi a fene...?

Rendben, talán nem az inga volt a legjobb választás ehhez a küldetéshez.

Visszatettem a dobozába, majd egy másik dobozért nyúltam, amiben a két kedvenc Tarot-kártyapaklim volt. Erre a kérdésre, amelyhez egy kis messzire látásra volt szükség, úgy gondoltam, hogy a varjúpakli valószínűleg a legjobb választás.

Újra a fejemben tartva a Mutasd meg nekem Athénét szavakat, kihúztam egy lapot a pakliból.

A Kardok királynőjét, fordítva.

Nos, talán egy kicsit túlságosan is szó szerint vettem. Vagy inkább a kártyák voltak azok, hiszen a Kardok Királynője fordított helyzetben egy olyan nőre utalhatott, aki kőszívűnek és - ki merem mondani? - ribanc, mindkét szó, amivel mentálisan jellemeztem a szóban forgó nőt.

Újra megkevertem a paklit, és megkértem, hogy mutassa meg, hová ment Athene. A következő két lap a kupa kettő és a négyes pálca volt, de egyik sem tűnt alkalmazhatónak a jelenlegi helyzetre.

Talán meg kellene próbálnom a holdpaklimat.

Amikor azonban ismét a kardok királynője került elő, arra tippeltem, hogy a Tarot egyszerűen nem a megfelelő hullámhosszon működik számomra.

Mindkét paklit becsúsztattam a védőzacskójukba, és visszatettem őket a dobozukba. Mellette állt a kristálygömböm, amely azon a csinos, négy félholdból álló állványon pihent, amelyet az Etsy-n vásároltam nemrég.

Úgy tűnt, itt az ideje, hogy elővegyem a nagyágyúkat, mivel az volt az érzésem, hogy a rúnakövek sem lesznek hasznosabbak, mint az inga és a Tarot-kártyák.

Vonakodva nyúltam a gömbért, és közelebb húztam oda, ahol álltam. A felszíne hűvös volt az ujjbegyeimhez, és kényszerítettem magam, hogy vegyek egy nagy levegőt.

Nem voltam médium, nem voltam olyasvalaki, aki a halottakkal kommunikált. Amit tenni készültem, az finoman szólva más volt... de ez a különbség számított.

Az ősökhöz fordulni útmutatásért mindig is fontos része volt a boszorkányságnak, évszázadokra visszamenőleg, ha nem még régebbre is. Én soha nem ismertem az anyai nagyanyámat, mert mellrákban halt meg, amikor anyám még csak húszéves volt, három évvel azelőtt, hogy engem megszült volna. De amikor először vettem kezembe a kristálygömbömet, és rátettem a kezem, hogy útmutatást kérjek a szellemvilágtól, Ellen Marx volt az, aki visszanézett rám a kristályból.

Valójában először nem is tudtam, hogy ő az, mert a nő arca, aki kinyújtotta a kezét, hogy kapcsolatot teremtsen, ugyanolyan fiatalnak tűnt, mint az enyém, és a legtöbb kép, amit róla láttam, harmincas-negyvenes éveiben volt, amikor egyedül nevelte a kislányát, miután a férje - a nagyapám - elhagyta. Mindig is durván igazságtalannak tűnt számomra, hogy annyi mindenen ment keresztül, hogy aztán ötvenéves kora előtt rákban veszítse el az életét, de nem tűnt túlságosan keserűnek emiatt.

Legtöbbször igyekeztem mindent megtenni, hogy a jóslás más eszközeivel szerezzem meg a szükséges válaszokat. Nem láttam szükségét annak, hogy Ellen nagymamához forduljak, amikor meghoztam a döntést, hogy Globe-ba költözzek, mivel az inga és a Tarot-kártyák eléggé egyértelművé tették, hogy hová kell mennem.

Ezúttal azonban úgy gondoltam, szükségem van egy kis segítségre. Nem tudtam, milyen erő homályosítja el Athene helyét, de úgy tűnt, egyedül nem vagyok képes áttörni ezt a fátylat.

A kék szemek, amelyek a kristálygömb belsejéből néztek rám, szinte teljesen megegyeztek az enyémmel. A Marx-nők mindhárom generációjának ugyanolyan szeme volt, bár az én hajam sokkal sötétebb volt, köszönhetően a géneknek, amelyeket apámtól örököltem, aki egy bukott zenekar gitárosa volt, és akivel anyám összejött a kilencvenes évek elején.

"Elköltöztél" - mondta a nagyanyám, a hangja majdnem vádló volt, de nem egészen.

"Azt hittem, itt az ideje a változásnak."

Fakóbarna szemöldöke felhúzódott, bár tartózkodott a kommentártól. Soha nem tudtam pontosan megmondani, mennyit tudott arról, hogy mi történik az életemben - vagy a fejemben -, bár nyilvánvalónak tűnt számomra, hogy eleget fogott ahhoz, hogy minden nagyobb életbeli változásról tudjon. "Mire van szükséged, Selena?"

Mint mindig, most is volt valami szinte türelmetlen a modorában, mintha a túlvilági életben zsúfolt programja lenne, és az én állandó megszakításaim folyton elragadták volna tőle. Talán így is volt. Sosem mesélt sokat arról, hogy mivel tölti az idejét, amikor nem a kristálygömbben lóg és tanácsokat osztogat, eddig csak annyit tudtam, hogy a medencénél fekve töltötte a napjait, miközben mennyei cabana fiúk hozták neki a mai tais-t vagy ilyesmi.

"Próbálok megtalálni valakit" - mondtam. "A neve Athene Kappas. Lucien Dumond üzlettársa volt."

A nagyanyám szemében felcsillanó ellenszenv lángolt. "Ó, ő egy undok alak. Furcsa, hogy nem került azonnal újrahasznosításra."

Az ő kifejezése az emberekre, akiket visszaküldtek a Földre, hogy egy másik életet éljenek. Nem tudtam, miért engedték meg a nagyanyámnak, hogy a túlvilágon - vagy a nyári földeken, ha az ősi kifejezést akartad használni - maradjon, ahelyett, hogy visszaküldték volna, hogy újra éljen. Feltételeztem, hogy lehetséges, hogy karmikus útja végére ért, és most a mennyország saját változatában maradhatott, és tanácsokat osztogathatott.

"Odafent van?" Kérdeztem a következőt. Hajlamos voltam úgy gondolni a nyári földekre, hogy "fent", bár az irányok, ahogyan a halandók gondolják őket, nem igazán léteztek, amikor az éteri síkok leírásáról volt szó. És furcsának tűnt számomra, hogy Lucien ott lézeng, amikor kétlem, hogy a létezés kerekén való utazásának a végéhez közeledne.

Szünetet tartottam, aztán Ellen nagymama azt mondta: " Nem, legalábbis én nem éreztem, hogy átjött volna. Gondolom, elszalaszthattam volna. Sok mindent látok, de nem mindent."

"Hát, reméljük, hogy a következő menetben fejlődik egy kicsit, akármikor is lesz az" - mondtam könnyedén. "Mindenesetre Athene és én vagyunk a fő gyanúsítottak a gyilkosságában, és most, hogy eltűnt - "

"Miért gyanúsítana bárki is Lucien Dumond meggyilkolásával?" Törte közbe Ellen nagymama. "Te az a fajta ember vagy, aki inkább kiteszi a pókokat, mintsem megölné őket."

Ez igaz. Nem mondanám, hogy nem volt néhány alkalom, amikor nagy volt a kísértés, hogy széttapossak egy különösen ijesztő példányt, de azt mondtam magamnak, hogy legyek bátor, és hagyjam, hogy a pók folytassa... csak ne a hálószobámban vagy a zuhanyzómban. Még egy hátránya annak, hogy egy olyan helyen voltam, ahol senki sem ismert engem túl jól. Los Angelesben valószínűleg rengeteg emberem lett volna, akik kezeskedtek volna a pacifista természetemért.

"Lucien és én összevesztünk, amit kihallgattak" - mondtam röviden. "De semmi baj - a rendőrfőnök szerint nem én voltam. De beszélnünk kell Athene-nel, és kideríteni, mit rejteget."

"Hmm" - mondta a nagyanyám, és a homlokát ráncolta. A szemét lehunyta, megmutatva sűrű szempilláit - szempillákat, amelyeket én is örököltem. Mindig furcsa volt fiatalos arcát nézni, és sok mindent magamból látni benne - az ovális arcot és a telt szájat, a csak kissé hosszúkás orrot -, de ugyanakkor könnyebb volt felismerni ezeket a tulajdonságokat, mert egy olyan arcot láttam, amely nem tűnt idősebbnek az enyémnél.

Csendje egy percig tartott, majd még egy percig. Mozdulatlanul tartottam magam, tudtam, hogy nem merem megzavarni, miközben ő próbál koncentrálni, még akkor is, ha azt kívántam, bárcsak láthatnék valamit abból, amit ő lát, miközben ott ült az éteri síkon, és olyan érzékekkel nyúlt oda, amelyekkel egyetlen földi lény sem rendelkezett.

"Athene még mindig a közelben van" - mondta hosszasan. "Érzem a rezgéseit, nem túl messze tőled."

Megkönnyebbült lélegzetvétel csúszott el az ajkam mellett. Ez már valami. Legalábbis úgy tűnt, mintha a látomásaim arról, hogy elmenekül a városból egy Uberben, és visszarepül Los Angelesbe, nem voltak többek, mint a legrosszabbtól való félelmek.

"Hol van?"

"Nem tudom pontosan megmondani." Ismét összevonta a szemöldökét. "Tudom, hogy valahol a közelben van, és mégsem látok tisztán semmit. Mintha köd venné körül, és eltakarná a szemem elől."

Ez nekem úgy hangzott, mintha Athene valamiféle varázslatot mondott volna, hogy elrejtse magát az esetleges üldözők elől. Gondolom, ennek volt értelme, különösen, ha még nem tudott kitalálni valamilyen eszközt, amivel fizikailag is eltávolodhatott volna Globe-tól.

De miért tenne ilyesmit egyáltalán? Nem tudta, hogy ezzel milyen bűnösnek tűnt volna?

Talán azért, mert bűnös, gondoltam. Elmehetett volna a föld alá, hogy egy kis lélegzetvételnyi időt nyerjen. Talán ma reggel rájött, hogy hiányzik a medálja, és csak idő kérdése volt, hogy Calvin vagy a helyettesei megtalálják, és rájönnek, hogy ez egy olyan bizonyíték, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Mindez eléggé ésszerűnek hangzott, de mégsem tudtam szabadulni az érzéstől, hogy valami életbevágóan fontosat hagytam ki.

"Milyen közel van?" Kérdeztem a következőt, tudván, hogy túl kétségbeesetten hangzott. "Az utca végén? A város másik felén? Kint a kaszinóban/hotelben?"

A nagymamám csak mosolygott. "Én nem vagyok GPS-készülék, Selena. Azt látom, hogy valahol nem túl messze van, de ez az egyetlen dolog, amit érzékelek. A többit magadnak kell megoldanod."

Mivel már bőven volt tapasztalatom a túlvilági segítség korlátaival kapcsolatban, nem zaklatott fel túlzottan a megjegyzése. Pedig a helyzet sokkal rosszabbul is alakulhatott volna. Megpróbálhattam volna felkutatni Athene-t a régi környékemen, Nyugat-L.A.-ben, egy olyan környéken, amely tele van bérházakkal, ikerházakkal és szállodákkal, nem pedig a csendes kis Globe-ban.

"Köszönöm, nagyi" - mondtam. "Meglátom, mit tudok kideríteni."

A feje kissé lehajtotta a fejét. "Milyen a szerelmi élet?"

" Ugyanolyan" - válaszoltam. Ami feltételeztem, hogy nagyrészt igaz volt. Találkoztam valakivel, akit érdekesnek találtam, de nem tudtam megmondani, hogy ő is hasonlóan érdekesnek tart-e engem. Az biztos, hogy nem voltunk semmi olyasmiben, ami távolról is hasonlított volna egy randira, hacsak nem számítjuk a folyóba merülést.

Mindenesetre nem terveztem, hogy mindezt elmondom a nagymamámnak, részben azért, mert nem volt sok mondanivalóm, részben pedig azért, mert nem akartam olyan irányba terelni a beszélgetést, ahol valószínűleg sok kérdést fog feltenni. Emellett teljesen lehetséges volt, hogy mindent tudott Calvinről, ha belekukkantott az életembe, hogy lássa, miben sántikálok. Nem volt értelme több időt vesztegetni.

A kék szemében csillogó kis csillogás elárulta, hogy tudja, hazudok, vagy legalábbis elhallgatom az igazság egy részét. De csak annyit mondott: "Á, nos, talán most, hogy már nem Los Angelesben vagy, majd felpörög a dolog. Az ottani energia sosem tett túl jót neked."

Most mondd meg te,gondoltam, de hagytam, hogy elmenjen. Jobb a jelenre koncentrálni, mint egy olyan múltra, amin nem lehet változtatni.

"Majd meglátjuk - mondtam könnyedén. "Köszönöm, Ellen nagyi."

"Ezért vagyok itt."

Eltűnt a kristálygömb elől, én pedig a sötétzöld selyemdarabért nyúltam, amivel letakartam, amikor nem használtam.

Utána visszamentem a nappaliba, és bekukucskáltam az egyik első ablakon a redőnyön keresztül. Mint mindig, most sem volt sok látnivaló; Globe belvárosa a legjobb napokon sem volt a nyüzsgés melegágya, és vasárnap délután, amikor a mozin és néhány éttermen kívül szinte minden bezárt, akár szellemváros is lehetett volna.

Hmm.

Ellen nagymama azt mondta, hogy nem érezte Lucient a fedélzeten, ami talán sokat jelentett, talán nem. Az olyan fejlett szellemek, mint az övé, sokat láttak, de nem voltak mindentudók.

Mégis, nem tudtam nem aggódni egy kicsit. Amikor egy életnek erőszakos módon véget vetettek, mint az övének, az a szellem a földi síkon maradhatott, és ott kísérthetett, ahol a végét érte.

Ezt éreztem, amikor a San Ramon folyó partján sétáltam? Lucien Dumond szelleme kísértett ezen az elszigetelt helyen? Amikor a félelem és a fájdalom hullámait éreztem, azt hittem, hogy ezek csak pszichikai visszhangok abból a pillanatból, amikor meghalt... de talán valami sokkal rosszabb volt.

A hideg futkosott végig a hátamon, bár azt mondtam magamnak, hogy a szellemektől nem kell félnem. Egy szellemmel való találkozás nyugtalanító lehet, de egy szellem valójában nem tud bántani.

Állítólag.

Egyelőre félretettem ezt a gondolatot, mert gondoltam, majd visszatérhetek rá, ha már megoldottam az egész Athene-problémát. Ha még mindig a környéken volt, nem sok hely volt, ahol földet érhetett volna. Globe-ban pontosan három szálloda volt - egy Best Western és egy Holiday Inn Express a 70-es és a 60-as főút kereszteződésének közelében, valamint egy ócska kis motel, a Dew Drop Inn a város nyugati szélén. Egyik sem tűnt olyan helynek, ahol ő elszegődhetne, de a koldusok nem válogathatnak. Nem tart sokáig, hogy felhívjam az összes hotelt és...

És semmi. Nem voltam zsaru, de még csak magánnyomozó sem; nem mintha bármelyik szóban forgó szállodát fel tudtam volna hívni, és megkérdezni, hogy egy Athene Kappas személyleírásának megfelelő nő bejelentkezett-e oda a nap folyamán.

Emellett azt is sejtettem, hogy Calvin mindkét helyet ellenőrizte volna, amint rájött, hogy a másik gyanúsítottja lelépett. Bár nem vártam el tőle, hogy folyamatosan tájékoztasson az ügy minden fejleményéről, volt egy olyan érzésem, hogy elmondta volna, hogy megtalálta Athene-t.

Tehát... valahol máshol kellett lennie. Egy másik Airbnb vagy valamilyen nyaralóház? Ez tűnt a legvalószínűbb magyarázatnak, de megint csak arra gondoltam, hogy Calvin biztosan ellenőrizte az ilyen helyeket is. És nem mintha Athene ismert volna valakit Globe-ban; nem mehetett át egy barátja házába.

Homlokomat ráncolva fordultam el az ablaktól. Nem akartam Josie-t zavarni, amikor tudtam, hogy egy ház előellenőrzését kell intéznie - lehet, hogy vasárnap volt, de Josie Woodrownak ez nem számított -, másrészt viszont ő tűnt a legjobb személynek arra, hogy megkérdezzem, nem tud-e valakit, aki nyaralóhelyeket hirdet a Craigslisten vagy ilyesmi, olyan helyeket, amelyeket Calvin talán nem gondolna azonnal ellenőrizni.

Valamiért Hazel arca villant be a fejembe. Nem, ő nem élt egész életében Globe-ban, mint Josie, de több mint hét éve ott lakott, és nagyjából mindenkit ismert is. És ha felhívnám őt, akkor nem kellene Josie-t zaklatnom, miközben ő dolgozni próbál.

Elővettem a táskámból a telefonomat, és megnyomtam a "hívás" gombot Hazel neve mellett a névjegyzékemben. Párszor megcsörrent, és kíváncsi voltam, vajon felveszi-e a telefont. Elvégre gyönyörű nap volt, és úgy gondoltam, teljesen elképzelhető, hogy úgy döntött, túrázni megy, esetleg visz magával egy palettát egy kis plein air festéshez. A város egyetlen művészeti galériájában több műve is volt, és én már szemeztem a San Ramon folyóról festett naplementés látomásával, amiben aranyozott pamutfenyők és meleg, szép tónusok voltak. Gyönyörűen mutatna a nappalimban.

De aztán az iPhone hangszóróján keresztül megszólalt a hangja. "Szia, Selena. Mi a helyzet?"

Szinte feszültnek tűnt, ami nagyon nem vallott Hazelre. A kisvárosi élet jól állt neki, és ő általában laza és nyugodt volt, bármilyen helyzetben is volt. Kicsit bizsergett a pókérzékem, de csak annyit mondtam: "Szia, Hazel. Furcsán fog hangzani a kérdés, de nem ismersz valakit a városban, aki nemrég kezdte el kiadni a házát Airbnb-nek vagy másfajta nyaralónak, akiről Calvin talán nem tud? Csak arról van szó, hogy a barátom, Athene eltűnt, és..."

Hosszú szünet. Aztán Hazel azt mondta: "Azt mondta nekem, hogy te valószínűleg rájössz."

"Ő?" Megismételtem, nem tudtam, mire gondolt ezzel a megjegyzéssel.

"Athene Kappas" - mondta Hazel. "Itt van."