Christine Pope - Grave Mistake - 12. fejezet

 

12



Találd ki, ki jön vacsorára!

 

A boszorkányos hatodik érzékem azt súgta, hogy össze kell szednem egy igazi vacsorát, így miután elbúcsúztam Hazeltől és Athene-től, elmentem a Walmartba, és vettem egy egész csirkét és néhány friss zöldséget, valamint egy szép üvegnek tűnő, Washington államból származó pinot noir-t. Rizs már volt kéznél, és gondoltam, készítek egy piláfot az anyám által Ellen nagymamámtól örökölt recept alapján.

Némi rendrakás - és egy gyors ellenőrzés a Tarot-lapomon, a két csésze azt súgta, hogy igen, helyes döntés volt Suzy Homemaker-t játszani -, és valamivel hat óra után megszólalt a bolt hátsó bejáratának csengője.

Tökéletes.

Lerohantam a lépcsőn, és kinyitottam az ajtót. Calvin Standingbear állt odakint, és bizonytalanul nézett.

"Pont időben" - mondtam neki.

"Micsoda?"

"Gyere be."

Kifejezése még inkább értetlenkedett, és belépett a kis térbe, amely a hátsó bejárat előcsarnokaként szolgált. "Beszélnünk kell" - mondta.

"Tudom", válaszoltam. "Gyere fel az emeletre. Mindjárt kész a vacsora."

"Vacsora?"

"Éhes vagy, ugye?"

"Hát..."

"Pontosan."

Választ sem várva, elindultam felfelé a lépcsőn. Halk, nehéz lépteinek hangja elárulta, hogy úgy döntött, vita nélkül követ.

Amikor beléptünk, sült csirke és mandulás rizspiláf meleg illata fogadott minket.

"Ugye nem vicceltél?" Calvin azt mondta.

"Soha nem viccelek az étellel kapcsolatban." Ami csak az igazság volt. Nem tudtam, hogy teljes mértékben konyhaboszorkánynak minősíthetném-e magam, de szerettem főzni és sütni. A receptek követésének és a saját személyes hozzáadásom hozzáadásának megnyugtató rutinja valójában nem sokban különbözött egy rituálé elvégzésétől vagy egy varázsfazék elkészítésétől, ha jobban belegondoltunk.

Bementem a konyhába, és egy pillantást vetettem a rizsre. Késznek tűnt, bolyhosnak és zamatosnak, ezért elzártam a gázt, és hagytam, hogy a fedéllel a helyén üljön. Calvin elpillantott mellettem az asztalra, amely már meg volt terítve, a borosüveg pedig nyitva volt és szellőzött.

"Kérlek, mondd, hogy nem vagy még mindig szolgálatban" - mondtam, megjegyezve, hogy hová szegeződött a tekintete. "Úgy értem, nem lehetsz állandóan szolgálatban, ugye?"

"Gyakorlatilag szolgálaton kívül vagyok" - engedte meg. "De kis részlegünk van, így még mindig készenlétben vagyok, ha valami fontos dolog történik."

"Hát, egy pohár borba még nem halsz bele."

Szórakozott hangot adott ki, nem egészen horkantott, de megkönnyebbülésemre nem vitatkozott velem. Ehelyett megkérdezte: "Segíthetek valamiben?"

"Mindjárt készen leszek" - válaszoltam. "De azért kivehetnéd nekem a csirkét a sütőből. Az edénytartók abban a fiókban vannak."

Rámutattam, ő pedig elővett egy pár méhekkel és virágokkal díszített sütőkesztyűt. Annyira oda nem illőnek tűntek izmos alkarjához, hogy legszívesebben felnevettem volna. Valahogy mégis összeszedtem magam, amíg ő letérdelt, és kihúzta a serpenyőt és a benne lévő aranybarna madarat.

"Leteheted a tűzhelyre" - mondtam, és ő a helyére tette a serpenyőt a tűzhelynek arra a részére, amelyet nem foglalt el a piláf fazékja. "És majd felszeleteled, ha eljött az evés ideje, mert én ebben tulajdonképpen borzalmas vagyok."

Elvigyorodott a vallomásomon, és odaküldtem, hogy üljön le az étkezőasztalhoz, hogy mindent fel tudjak tálalni. Néhány percen belül mindketten leültünk és készen álltunk, gyertyák pislákoltak az asztal közepén és a keskeny büféasztalról, amelyet komódként használtam. Miközben mindent elrendeztem, arra gondoltam, hogy valami lágy zenét teszek be a háttérbe, de elhatároztam, hogy nem teszem. Valószínűleg a borral már így is eleget erőltettem a dolgokat.

Már töltött mindkettőnknek egy kis pinot noirt, így nem volt más hátra, mint hogy felemeljük a poharainkat, és egymásnak koccintsunk.

"Mindezt egy látnoki villanásból tudtad meg?" Kérdezte Calvin, miután ivott egy kortyot.

"Hát, nem volt az egész egy látnoki villanás" - válaszoltam, majd belekortyoltam a boromba. Nem rossz. Nem igazán szerettem a fehérbort a vacsorához, ezért is döntöttem a pinot noir mellett a chardonnay vagy valami hasonló helyett. "Az a szigorú tekintet, amit Hazel házában vetettél rám, azt mondta, hogy beszélgetni akarsz, úgyhogy gondoltam, akár étel közben is megbeszélhetnénk a dolgot."

"Nem volt szúrós tekintet" - tiltakozott, én pedig ráhajtottam a fejem.

"Én voltam a címzettje" - mondtam. "Teljesen szúrós volt."

Ő csak megrázta a fejét, és egy pillanatra arra koncentrált, hogy felszeletelje a csirkét, és egy buja szeletet tegyen a tányéromra a mellből. Ezután ugyanezt tette magával is, majd levágott egy kis darabot az egyik végéből. Mielőtt a szájába dugta volna, azt mondta: "Rendben, talán kissé bosszantott, hogy megint beleszóltál a nyomozásba, amikor kifejezetten megkértelek, hogy ne tedd".

Szünetet tartottam. Archie a vacsorakészítésem alatt eltűnt, de ez nem jelentette azt, hogy nem ólálkodott a folyosón, és nem hallgatott végig mindent, amit Calvin és én mondtunk. Valójában macskaalakú ember létére Archie nem mutatott túl nagy érdeklődést az emberi étel iránt. Egyszer megkérdeztem erről, mire a macskás vállrándítással felelt, és azt mondta, hogy nem akarja magát "igazi" étellel kínozni, amikor olyan kevés esély van arra, hogy egyhamar újra emberré váljon.

Ezek a szavak bűntudatot keltettek bennem - tudtam, hogy nem szenteltem annyi időt a problémája megoldására, amennyit valószínűleg kellett volna -, de csak vállat vontam, és azt mondtam, hogy ennek van értelme, és ott hagytam a dolgot.

De mivel Calvin rám bámult, villával az egyik kezében, nyilvánvalóan arra várva, hogy valamiféle választ adjak, tudtam, hogy mondanom kell valamit.

"Hát, valószínűleg nem tettem volna semmit, csakhogy Josie azt mondta, Athene kijelentkezett az Airbnb-jéből - Josie egyik barátjának a tulajdona -, és mivel aggódtam, hogy valami történhet vele, megpróbáltam körülnézni. Csak a véletlen műve volt, hogy végül Hazeltől bérelt szobát. Nem is tudtam, hogy ilyesmire gondolt".

Miközben beszéltem, azonban eszembe jutott, hogy Hazel tett egy félvállról jövő megjegyzést arról, hogy alternatív pénzkereseti lehetőségeket vizsgálna, mivel a művészetéből befolyó pénz inkább csak úgy-ahogy jött vagy ment. A boltom mennyezetének festésére kapott megbízás szép summát hozott neki, de az ilyen munkák nem mindig jöttek össze, és bár a festményei Arizona-szerte galériákban voltak kiállítva, ezek az eladások nem voltak állandó jövedelemnek nevezhetőek.

De soha nem említette, hogy bérbe adná a külön szobáját, ezért úgy gondoltam, hogy igazat mondtam, amikor azt mondtam, hogy fogalmam sincs ezekről a tervekről.

"Hmm", volt minden, amit Calvin mondott, ami bármit jelenthetett volna. Vagy talán így akarta tudatni velem, hogy még mindig nem örül annak, amit tettem, de nem is fog tenni ellene semmit.

"Még mindig semmi nyoma Lucien eltűnt autójának?" Megkérdeztem, mire ő megrázta a fejét. Most már rezignált volt az arckifejezése, mintha tudta volna, hogy bármit is tesz, nem tudja megakadályozni, hogy beszéljek az ügyről.

"Semmi" - válaszolta. Felemelte a pinot-poharát, és ivott egy kortyot. Vártam, próbáltam lazának tűnni, pedig valójában szinte megbabonázott a torkának mozgása, ahogy nyelt, a bor halvány csókja a formás ajkán. A fickó komolyan elvonta a figyelmemet. "Furcsa, már csak azért is, mert egy ilyen autó nem éppen gyakori errefelé. Ráadásul a Mercedesek a legnehezebben feltörhető autók közé tartoznak. Mintha bárki is vitte volna el, saját kulcscsomója lett volna."

"Nem tudta volna valaki, nem is tudom, feltörni az autó számítógépét?" Mintha emlékeztem volna, hogy nemrég olvastam valami ilyesmiről, bár be kellett ismernem, hogy Globe nem tűnt a számítógép-hackelős autótolvajok melegágyának.

"Azt hiszem, lehetséges, de nem túl valószínű." Calvin letette a borospoharát. "Előbb-utóbb rájövünk."

"És mi lesz Violet-tel?"

A férfi megvonta a vállát. Ezúttal nem volt egyenruha, csak egy sötét, gombos ing, kifakult farmer és kopott fekete cowboycsizma. Már hozzászoktam a cowboycsizmákhoz és a türkiz ékszerekhez, amelyeket a város sok lakója hajlamos volt viselni, de rajta a csizma nem bután, hanem egyenesen szexinek tűnt.

Persze Calvin valószínűleg egy rózsaszín nyusziruhában is szexi tudott volna lenni.

Azt mondta: " Valaki a 70-es főúton lévő benzinkútnál úgy vélte, hogy látott egy fiatal nőt, akire illik a személyleírása, és kelet felé tartott. Nem tudom, miért ment volna arrafelé - arrafelé nem sok minden van."

Ez tényleg furcsán hangzott. Az ember azt gondolná, hogy ha Violet ki akart jutni a városból, akkor az ellenkező irányba ment volna, nyugat felé, Kalifornia felé. "Mondott valamit arról, hogy hová megy?"

Calvin megrázta a fejét, miközben beleharapott a rizspiláfba. "Nem. Bement a kisboltba, mert készpénzzel fizette ki a benzint, és vett egy üveg vizet, de nem sokat mondott. Az ügyintéző emlékezett rá, mert fiatalnak tűnt ahhoz, hogy egyedül menjen ki oda, és azért is, mert nem sok piros BMW kabriót látni errefelé."

Nem, a világnak azon a részén elég kevés volt a csicsás német autó, a saját Bogárkámat leszámítva. Ez egyértelműen a pickupok - Ford, Chevy vagy Dodge - vagy a terepjárók földje volt, ugyanezekben az ízekben, de a változatosság kedvéért néhány Jeepet is bevetettek. Az ember azt hinné, hogy egy tizenkilenc éves, világos szőke lány egy piros kabrióban úgy kilóg a sorból, mint egy fájó hüvelykujj.

Ha valaki más lett volna, talán azt hittem volna, hogy rokonokhoz vagy barátokhoz tart, de tudtam, hogy Violet dél-kaliforniai, akárcsak én... vagy Lucien.

"Szóval... mi a következő lépés?"

Calvin felvonta az egyik szemöldökét. "Megnézem, mit mond a labor a medálról - és a késeidről. Holnap nap végére el kell juttatni őket hozzám."

Hát ez már valami. Nem mintha olyan rituálét terveztem volna, ahol szükségem lenne az athame-ra, de nem tetszett, hogy az oltáramról hiányzik az ékszer és a társa. Különös sorrendben helyeztem el ott a tárgyakat, és mivel kettő eltűnt, úgy éreztem, mintha egy hatalmas űr tátongott volna az életemnek ebben a részében.

"Ezt jó hallani" - mondtam, és úgy gondoltam, akár ott is hagyhatom. "Van más nyom?"

"A vacsora nagyszerű" - mondta határozottan, én pedig elvigyorodtam. Egyáltalán nem finoman, de értettem a lényeget.

"Köszönöm", mondtam. "A piláf egy régi családi recept."

"Nagyon finom." Evett még egy kicsit, aztán folytatta: "Nem számítottam rá, hogy főzöl nekem, de azért köszönöm".

Ó, én sokkal többet szerettem volna tenni annál, minthogy főzzek neki. Egyelőre azonban elégedett voltam azzal, ahogyan élvezte az ételt. "Szeretek főzni. Általában azt csinálom, hogy készítek egy nagy adagot valamiből, hogy úgymond abból tudjak élni a héten, és kiegészítem salátákkal vagy elviteles ételekkel vagy bármi mással. Te szoktál főzni?"

"Nem igazán. A zsaruk általában elviteles ételeken élnek. Hetente egyszer anyám hazaküld velem egy csomagot, hogy ne haljak éhen."

A megjegyzése elgondolkodtatott, hogy minek neki az az ínyenc konyha, ha sosem használta igazán. A kérdés azonban túl személyesnek tűnt, ezért úgy döntöttem, egyelőre nem foglalkozom vele. Mindenesetre, figyelembe véve, hogy a bicepsze hogyan domborodott ki az ingujján, valahányszor felemelte a villát, vagy a pohár borért nyúlt, nem úgy nézett ki, mint akit túlságosan fenyeget az éhezés veszélye. És nem tudtam, miért ijesztett meg az anyjára tett megjegyzése. Elvégre úgy sejtettem, hogy valószínűleg nem több mint öt évvel idősebb nálam, ami azt jelentette, hogy a szülei valószínűleg még mindig itt vannak.

"Az édesanyád San Ramonban él?"

Bólintott. "Az egész család ott él. Szülők, nagyszülők, nagynénik, nagybácsik, unokatestvérek... a testvéreim, unokahúgaim és unokaöcséim."

Mivel úgy nőttem fel, hogy csak az anyám volt a családom, mindig is kíváncsi voltam, milyen lehet egy ilyen nagy klánhoz tartozni. "Hány testvérem van?"

Vigyorgott, fehér fogai megvillantak. "Négy. Én vagyok a középső az ötből."

Öt gyerek. Nehéz volt elképzelni, hogy ennyi testvér közül az egyik vagyok. A gimnáziumban voltak olyan barátaim, akik háromból egy voltak, és ez nekem soknak tűnt. "Biztos jó móka lehetett."

Kuncogott, és megrázta a fejét. "Nos, azt hiszem, ez attól függ, hogy te hogyan definiálod a "mókát". Mindig történt valami, az biztos. Anyám talán másképp mondaná."

"És senkinek sem volt kedve elhagyni San Ramont?"

Valamiért elsötétült az arckifejezése. A hangja azonban elég világos volt, amikor azt mondta: "Nem, ehhez a földhöz vagyunk kötve. Ez a részünk." Szünetet tartott, majd így folytatta: "Gondolom, ezt egy magadfajta városi lánynak nehéz lehet megértenie."

Tiltakozni akartam a jelző ellen - nem igazán éreztem magam városi lánynak -, de tudtam, hogy igaza van. Mivel Dél-Kaliforniából jöttem, nem volt igazi kapcsolatom a földdel... már ami volt belőle, ami kilométereken át beton és aszfalt alá volt temetve. Talán ez volt az egyik oka annak, hogy nem küzdöttem túlságosan a sors által vezérelt Globe-ba költözés ellen. A mágikus gyakorlatok nagy részének sok köze volt a természethez, és sokkal nehezebb volt a mesterségnek ezt a részét gyakorolni, amikor mérföldeket kellett vezetni, hogy bármilyen nyílt terepre jussunk. Még a tengerpartot sem tudtam volna számításba venni, mivel az mindig hemzsegett az emberektől, és nem adott semmiféle lehetőséget a természettel való csendes közösségre.

"Igazából jól hangzik" - mondtam. "L.A.-ben nincs túl sok történelemérzet, úgy tűnik, mindenki máshonnan jött."

"És most te vagy az, aki máshonnan jött" - jegyezte meg, bár most kissé szórakozottnak tűnt, mintha kíváncsi lenne, mit gondolok a jelenlegi helyzetemről.

"Bár nem én vagyok az egyetlen" - mondtam neki. "Úgy értem, Hazel is Iowából jött."

"De ő már évek óta itt él."

Igaz. Talán miután valamilyen képzeletbeli mérföldkövet teljesítettél, megkaptad a valódi rezidens státuszt Globe-ban. Reméltem, hogy nem hét évbe telik.

Egy darabig mindketten csendben voltunk, miközben az első adag ételt elfogyasztottuk. Calvin megkérdezte, szeretném-e, hogy vágjon nekem még egy szelet mellet, és én azt mondtam, hogy igen. Elcsípett magának egyet a dobverőből, majd megkérdezte: "Hogy megy a bolt?".

"Jól", válaszoltam. "Úgy értem, még csak egy napja vagyok nyitva, de több vevőm van, mint gondoltam. Talán még a nullszaldót is meg tudom húzni ezzel az egésszel."

A pillantása halálosan komoly volt. "Minden rendben lesz?"

Tényleg aggodalmat láttam az arckifejezésében? Azt hittem, hogy az lehet. Talán nem Archie volt az egyetlen ember a Globe-ban, akit felzaklatna, ha nem maradhatnék.

"Ó, persze" - mondtam könnyedén. "Egy darabig tudok a pirosban operálni, hiszen elég nagy a párnám."

"Még azután is, hogy készpénzzel fizettél ezért a helyért?"

Elgondolkodtam azon, hogy úgy tűnt, nem volt túl sok ember, akinek Josie ne fecsegett volna. De ez így volt rendjén; bár lehet, hogy vannak titkaim, a pénzügyeim nem tartoztak közéjük. "Még akkor sem. Még Kaliforniában nyertem a lottón."

Épp most nyelt le egy kis bort, és úgy tűnt, egy kicsit fuldoklik, amikor ezt az információt közöltem vele, bár elég gyorsan összeszedte magát. "Nyertél a lottón?"

"Igen" - válaszoltam. "Nem nagyot. Úgy értem, nem engedhetek meg magamnak egy jachtot vagy ilyesmit... nem mintha akarnék egyet. De ez elég ahhoz, hogy sokáig el tudjam tartani magam, még akkor is, ha ez a bolt egy fillért sem hoz - bár nyilvánvalóan nem akarom, hogy ez megtörténjen. Eddig azt hiszem, minden rendben lesz."

Egy pillanatig Calvin hallgatott, úgy tűnt, hogy magába szívja ezeket a legújabb adatokat. "Gondolod, hogy részben ezért jött utánad Lucien?"

"A pénzem miatt?"

"Igen."

"Kétlem" - mondtam őszintén. "Az én kis fészekaljam aprópénz az ő nettó vagyonához képest. Csak a háza valószínűleg legalább öt-hat milliót ér."

Calvin szemében meglepettség villant fel. Nem először vettem észre a szempillákat, amelyek árnyékolták őket, egyenesek, selymesek és tintafeketék voltak, mint a haja. Az a pompás sörénye még mindig szigorúan lófarokba volt kötve, és el kellett gondolkodnom azon, vajon hogy nézhet ki, ha megszabadul a bőrzsinórtól, amely távol tartotta az arcától.

"Fogalmam sem volt róla, hogy Luciennek ennyi pénze van."

"Ó, igen", mondtam, és a pohár boromért nyúltam.

"Talán ezért gyilkolták meg."

"A pénzéért?"

Calvin bólintott.

Belekortyoltam egy kis pinot-ba, és elgondolkodtam a javaslatán. Őszintén szólva nem tudtam, miért nem gondoltam eddig a helyzetnek erre az aspektusára, kivéve, hogy ha valaki Lucien szakmájában dolgozik, az ember hajlamos azt hinni, hogy bármilyen bűnténynek természetfeletti természetűnek kell lennie. Nem ez lenne az első eset, hogy valaki, aki rossz varázslatokkal foglalkozott, vagy rossz lénnyel szórakozott, csúnya - és idő előtti - véget ér. Őszintén szólva, ennek sokkal több értelme volt, mint azt gondolni, hogy a törékeny kis Violet Clarke-nak bármi köze lenne a halálához.

"Ki volt Lucien örököse?" Calvin kérdezett utána.

Jó kérdés. "Nem vagyok benne biztos" - mondtam lassan. "Úgy értem, Athene volt a jobbkeze, szóval azt gondolnád, hogy rá hagyott valamit, de ezt nem tudom. Nem voltak gyerekei. A szülei még élnek, és van egy öccse, de nem hiszem, hogy közel álltak egymáshoz."

"Mégis - mondta Calvin -, ennek a kérdésnek jobb, ha utánanézek. A pénz gyakran nagyon erős indíték."

Ezzel nem tudtam vitatkozni, főleg akkor nem, amikor az ügyfeleim többsége azt akarta, hogy a jóslás képességét használjam arra, hogy kiderítsem, vajon virágzó lesz-e a jövőjük, hogy el tudom-e őket vezetni olyan üzletekhez, befektetésekhez vagy lehetőségekhez, amelyek segíthetnek hizlalni a pénztárcájukat. Természetesen sok olyan ügyfelem is volt, aki a szerelmi életükről vagy az egészségükről akart tudni, de úgy tűnt, mindig a pénz volt az első.

"Mindenképpen" - egyeztem bele. Egy másodpercig haboztam, aztán úgy döntöttem, jobb, ha mégis felteszem a kérdést. "Szóval... még mindig gyanúsított vagyok?"

"Gondolod, hogy veled vacsoráznék, ha az lennél?"

Amikor így kérdezte.....

Megkönnyebbülés töltött el, még akkor is, amikor megkérdeztem: "Akkor miért vizsgálják meg a laborban a késeimet?".

"Mert így megmutathatom, hogy kellő gondossággal jártam el" - mondta. "Mindig is esélytelen volt. Tudom, hogy nem vagy gyilkos."

"Köszönöm... azt hiszem."

A szemei szórakozottan ráncosodtak, és beleharapott a dobverőjébe, mielőtt visszatette volna. "És Athene sem ezt az érzést kelti bennem, ezért is mondtam neki, hogy nyugodtan menjünk vissza Los Angelesbe." Persze, mivel a két fő gyanúsítottam kizárva, ez azt jelenti, hogy megint a kiindulóponton vagyok."

Igen, ez elég nagy probléma volt. De örültem, hogy nem próbálta meg a könnyebbik utat választani azzal, hogy a gyilkosságot a valószínűsíthető gyanúsítottak nyakába varrta - nemcsak azért, mert tényleg nem akartam, hogy első fokú gyilkosság miatt emeljenek vádat ellenem, hanem mert ez azt is elárulta, hogy Calvin Standingbear becsületes ember.

Néhány Los Angeles-i tapasztalatom után ez örvendetes változás volt.

A vacsora ezután lecsendesedett. Nem volt időm semmit sem sütni, így desszertnek sem tudtam mást ajánlani, mint egy kis rocky road jégkrémet, amit a Walmartban vettem. Ő visszautasította, mondván, hogy nem szereti az édességet.

És akkor jött a kínos vacsora utáni pillanat, amikor mindketten felálltunk az asztaltól. Calvin segített kivinni az edényeket a konyhába, majd mindketten megfordultunk és egymásra néztünk.

"Köszönöm a vacsorát" - mondta. "Nagyon jó volt egy kis házi koszt."

"Bármikor" - sikerült. A szívem irracionálisan gyorsan vert, és mondtam neki, hogy nyugodjon meg. Nem volt okom azt hinni, hogy ez a vacsora egy egyszerű búcsúzkodásnál többel fog végződni, talán egy ígérettel, hogy visszajön, hogy visszaadja a késeimet, ha a laborban végeztek velük.

Megállt, és az arcomba nézett. "Nagyon megnehezíted a dolgomat" - mondta.

"Tényleg?"

"Azt hiszem, ezt te is tudod. Általában nem vacsorázom gyilkossági gyanúsítottakkal."

"Azt hittem, azt mondtad, hogy nem vagyok gyanúsított."

"Így igaz. Csak...." A szavak elakadtak, és a férfi megrázta a fejét. "Nem ide szántam magam."

"Én sem", mondtam. "A Globe, vagyis a földgömb."

A Tarot-paklimból a Szerelmesek kártyájának képe villant be az agyamba. Még Los Angelesben, amikor kihúztam ezt a kártyát, azon tűnődtem, vajon azt jelenti-e, hogy Arizonában valamiféle szerelmi élet vár rám. Most, ahogy Calvin az arcomba bámult, ahogy az éjfekete szemei intenzitásával, azt gondoltam, talán az univerzum éppen most akarja bebizonyítani nekem, hogy ismét igaza volt.

És ez nekem több mint jó volt. Régebb óta vártam arra, hogy a megfelelő férfi keresztezze az utamat, mint be akartam ismerni.

Calvin telefonja megszólalt a zsebében, és elindult, kissé hátrálva tőlem. "Ezt fel kell vennem" - mondta bocsánatkérő hangon, de valahogy megkönnyebbülten is, mintha örült volna a megszakításnak.

"Persze" - válaszoltam, lemondó hangon.

Köszönöm, univerzum.

A füléhez emelte a telefont. "Itt Standingbear." Az arckifejezése egyszerre szinte túlságosan is mozdulatlanná vált, mintha mindent elkövetett volna, hogy ne találgassam, mi járhat a fejében. "Igen. Értettem. Mindjárt ott leszek."

Nos, figyelmeztetett, hogy mindig készenlétben van, bár legszívesebben felnyögtem volna az időzítés miatt. Ha csak egy perccel később érkezett volna.....

"Valami baj van?" Kérdeztem.

Calvin bólintott, arckifejezése megkövült. "Attól tartok, igen. Ned volt az, az egyik helyettesem. Athene Kappas épp most halt meg egy autóbalesetben."