Christine Pope - Grave Mistake - 13. fejezet

 


13



A sors keze

 

A 60-as főút fölé emelkedő meredek lejtőkön kék és vörös fények lángoltak, ahogy a városból nyugat felé kanyargott. A mentőautó már itt volt, bár nem volt értelme szegény Athene-t kórházba vinni. A teste a mentőautó mögötti hordágyon feküdt, hála az Istennőnek, lepedővel letakarva. Az egyik oldalon Travis Cox, Globe ki-bejáró Uber/Lyft sofőrje állt.

"Nem tudom, mi történt, ember" - mondta. Talán tíz évvel idősebb nálam, homokszínű hajú, bozontos szakállas, kissé fókuszálatlan tekintetű, mint aki szabadidejében szeretett sokat füvezni. "Valami csak úgy megragadta a kocsit, és elgurította."

A hideg csorgott végig a gerincemen. Újra eszembe jutottak a lakásban szerzett aggodalmaim, hogy valami természetfeletti dolog munkálkodik itt, és halálos nyomokat hagy maga után.

Calvin Lewis főnök mellett állt, mindkét férfi láthatóan nem volt elragadtatva attól, hogy együtt kell dolgoznia. Gyakorlatilag ez az útszakasz Lewis hatáskörébe tartozott, mivel Globe városhatárán belül feküdt, de mivel Athene részt vett a Lucien Dumond halála ügyében folytatott nyomozásban, Calvin is érintett volt.

És ez azt jelentette, hogy a két rendőrkapitányságnak együtt kellett működnie.

Calvin azért hozott magával, mert könyörögtem neki. Nem, erre nem vagyok büszke, de amint meghallottam, hogy Athene meghalt, azonnal tudtam, hogy valami gyanús dolognak kell történnie. Szerencsére beleegyezett, hogy a boszorkányos meglátásaimnak hasznát vehetjük, bár figyelmeztetett, hogy ne álljak az útjába.

"Megmondom Lewisnak, hogy azért vagy ott, mert az áldozat barátja vagy, és az egyetlen szószólója a városban, de ettől függetlenül vigyáznod kell, hogy ne avatkozz bele semmibe" - mondta.

Megígértem, hogy viselkedni fogok, ezért félreálltam és hallgattam, és igyekeztem a lehető legkevésbé ártalmatlannak tűnni. Lewis főnök szúrós pillantást vetett rám, amikor kiszálltam Calvin rendőrségi terepjárójából, de mivel nem szólt semmit, úgy gondoltam, zöld utat kaptam, hogy maradjak.

"Hogy érti azt, hogy 'valami' megragadta a kocsit?" Lewis megkérdezte, láthatóan elégedetlenül, amiért Travis leírta a balesetet.

"Amit mondtam, ember." Travis végigsimított a kezével a kócos haján, majd keresztbe fonta a karját. Határozottan távol tartotta a tekintetét a hordágyon fekvő mozdulatlan testtől, illetve az egykori Subaru Forester összetört roncsaitól. "Mintha az autópályán hajtottam volna - betartva a megengedett sebességet -, aztán a hátsó kerekek elkezdtek megcsúszni. A következő dolog, amire emlékszem, hogy valami megrántotta az autó hátsó részét, és felborultunk. Kétszer, háromszor is megpördültünk. Nem emlékszem pontosan."

"Miért nem volt bekötve Ms. Kappas biztonsági öve?" Calvin kérdezte a következőt.

Mert ez volt az oka annak, hogy Travis még mindig egyenesen állt, nem rosszabbul, leszámítva néhány dudort a homlokán és a nyakán látható, a biztonsági övtől származó vágás kezdetét, Athene pedig úton volt a hullaházba. Amikor az autó felborult, a nyaka eltört.

Már a gondolattól is kissé émelyegtem.

"Azt hiszem, elejtette a telefonját" - mondta Travis. "Hallottam, hogy káromkodott, és azt hiszem, láttam, hogy lehajolt érte, de nem érte el. Ezért kioldotta a biztonsági övét - és ekkor kezdett furcsán viselkedni a kocsi."

Visszaverekedtem magamban a borzongást. Nekem tényleg úgy hangzott, mintha valaki... vagy valami... megátkozta volna a kocsit. Azonban tudtam, hogy ezt az elméletet jobb, ha megtartom magamnak - legalábbis addig, amíg Calvin és én nem tudunk négyszemközt beszélgetni. Bele sem akartam gondolni, hogyan reagálna a kemény állú Lewis főnök, ha megpróbálnám elmondani neki, hogy Travis Subaruját elátkozták.

Calvin bólintott, mintha elégedett lett volna a Travis által adott magyarázattal. Lewis azonban elkomorult, és azt kérdezte: "Dohányzott, Travis?".

"Nem" - válaszolta azonnal sebes hangon. "Nem mintha nem lenne jogom hozzá" - tette hozzá, mintha azt akarta volna, hogy a rendőrfőnök megértse, nem a törvénytől való félelem miatt tartózkodott. Kaliforniához hasonlóan Arizona is legalizálta a szabadidős marihuána-fogyasztást, de ez nem jelentette azt, hogy a lakosainak jogosítványuk van arra, hogy betépve vezessenek. "De Ms. Kappas az alkalmazáson keresztül kapcsolatba lépett velem, és tudatta velem, hogy néhány órán belül szeretné, ha felvenném, ezért gondoskodtam róla, hogy éber és indulásra kész legyek".

Kétségeim voltak azzal kapcsolatban, hogy Travis mennyire "éles", még akkor is, amikor nem vett részt, de láttam rajta, hogy nem hazudik. És úgy tűnt, Lewis főnök is elfogadta a történetét, mert bólintott, és azt mondta: "Rendben. Bevontatjuk a járművet, és megvizsgáljuk, megnézzük, milyen mechanikai probléma okozta, hogy így meghibásodott".

"Nem volt semmi probléma" - tiltakozott Travis. "Csak két hónappal ezelőtt volt egy teljes körű átvizsgálásom. Fékek, felfüggesztés, gumik... minden rendben volt. Semmi baj nincs az autómmal."

"Nos, ha ez a helyzet, akkor nem találunk semmit" - válaszolta Lewis. A tekintete Calvinre siklott, és láttam, hogy a szája laposra húzódik, még akkor is, amikor az aurájában vörös sörték lobbantak fel. Határozottan nem veszett el a szeretet; volt egy olyan érzésem, hogy a helyetteseinek nyafogott, amiért egy "indiánnal" kell együtt dolgoznia, még ha elég okos is volt ahhoz, hogy vegyes társaságban ne ismételje el az ilyesmit. "Szüksége van még valamire, Standingbear?"

"Gyorsan megnézem a járművet." Calvin hangja élénk volt, nem volt szigorú, bár elég barátságosnak tűnt, amikor a következő szavait Travishez intézte. "Hazavigyelek, Travis?"

"Ha tudnál" - mondta a másik férfi. Nyilvánvaló megkönnyebbüléséből láthattam, hogy sokkal jobban örült, hogy Calvin vitte el, mint Lewis főnök.

Nem mintha hibáztathatnám érte.

"Persze" - mondta Calvin, és megveregette Travis vállát. "Csak adj pár percet, aztán elviszlek innen."

Travis megkönnyebbült pillantást vetett rá, majd az országút szélén lévő nagy sziklához indult. Ennek támaszkodott, kezét a zsebébe szorította, és leesett szájjal bámulta a járművének roncsait.

Calvin odalépett hozzám, és félhangosan megkérdezte: "Van valami hasznod ebből az egészből?".

"Úgy érted, mint amit a folyónál éreztem?" Hasonlóan mormogva válaszoltam.

Ő bólintott. A szemközti oldalon Lewis főnök összeszűkült szemmel bámult ránk, de aztán megemelkedett a válla, és visszasétált a helyetteséhez, aki egész idő alatt a hordágy mellett állt őrt egy mentős mellett. Néhány szót váltottak, majd a mentős és a helyettes beemelték a hordágyat a mentőautó hátuljába.

Az ajtók becsapódása túl hangosnak tűnt, és én felugrottam. Calvin együttérző pillantást vetett rám.

"Pokoli egy első randi."

"Ez az volt?"

A szája sarka enyhén felemelkedett. "Talán. Velem tudnál jönni Travis kocsijához?"

"Persze."

Mondtam magamnak, hogy nem kellene ennyire boldognak lennem, nem akkor, amikor Athene Kappas holtan feküdt tőlem néhány méterre egy mentőautó hátsó ülésén. És talán a "boldogság" nem is a megfelelő szó arra, amit akkor éreztem.

Izgatott voltam... reménykedtem.

Calvin nevezte a vacsoránkat randinak, nem én.

Odasétáltunk Travis Subarujának roncsához. A járművet nagyrészt a leállósávra tolták; jelzőfények vették körül, hogy az elhaladó autósok tudják, hogy kerüljék el a helyet. Nem mintha a 60-as autópályán nagy forgalom lett volna vasárnap este, szerencsére.

Az autó nem volt vadonatúj, de úgy tűnt, Travis jól karbantartotta, mert a nem karcos és karcos festék tiszta volt, és a gumik is elég újnak tűntek. Egy kicsit sajnáltam szegényt, amiért így végezte, mert még a gyakorlatlan szemem is meg tudta állapítani, hogy a váz elgörbült, és a jármű totálkáros volt.

Azt hittem, hogy nem adtam ki semmiféle hangot, de Calvin biztos felszedett valamit, mert azt mondta: " Travis biztosítása a nagy részét átvállalja. Teljesen be kellett biztosítania, hogy az Ubernél vezethessen".

"És mi lesz az önrészesedés?" Valahogy kétkedtem, hogy Travisnek lenne egy plusz ezer dollárja - vagy akár ötszáz -, ami az ilyen jellegű kiadások fedezésére szolgálna.

Calvin úgy nézett, mintha ki akart volna nyúlni, hogy megnyugtatóan megveregesse a karomat. Mivel valamiféle közönségünk volt - Lewis rendőrfőnök és a helyettese még mindig a helyszínen lézengett, valószínűleg a vontatóra várva -, csak annyit mondott: " Akkor Josie majd szervez valamiféle adománygyűjtést. Globe-ban szoktak ilyet csinálni. Úgy értem, gondoskodnak a sajátjaikról."

Bár új voltam a városban, és valószínűleg nem sorolnának a "sajátjaik" közé... legalábbis még nem... nem tudtam nem megkönnyebbülni Calvin szavai hallatán. Jó érzés volt egy olyan helyen lenni, ahol az emberek vigyáztak egymásra.

"Ezt jó hallani" - mondtam.

"Gondolom, nem nagyon hasonlít L.A.-hez."

"Nem nagyon, nem." Nem arról volt szó, hogy az emberek nem próbáltak meg vigyázni egymásra, amikor csak tudtak, de a szomszédság általában nem volt elég ösztönző ahhoz, hogy olyan módon vegyenek részt a dolgokban, mint ahogyan ez nyilvánvalóan történt ebben a kisvárosban.

Messze az országút mentén villogó fények tűntek fel, egyre közelebb. Calvin rájuk pillantott, és a homlokát ráncolta.

"A vontatóautó" - mondta röviden. " Fel kell rá szállnunk."

Az, ahogyan azt mondta, hogy "mi", felvidított, bár ugyanakkor nem tudtam megállni, hogy ne érezzek egy kis aggodalmat. Úgy tűnt, mintha most engem is be akart volna vonni a csapata nem hivatalos tagjaként.

Remélnem kellett, hogy nem okozok neki csalódást.

Miközben körbesétált a jármű körül, és a telefonjával képeket készített, én az egyik oldalra húzódtam. A mentőautó és a különböző rendőrautók villódzó fényei nem sokat segítettek a koncentrációmban, bár igyekeztem nem tudomást venni róluk, amennyire csak tudtam.

Koncentrálnom kellett.

Először egyáltalán nem éreztem semmit, kivéve egy bizonyos csilingelő energiát, amiről úgy sejtettem, hogy Calvintől és valószínűleg Travistől származik, akik csak néhány méterre álltak tőlünk. Alatta azonban egy sötét, kúszó érzés támadt, olyasmi, mintha a világ legrosszabb libabőrössége vonult volna végig a gerincemen.

Gondolkodás nélkül előreléptem, és a Subaru szétroncsolt lökhárítójára tettem a kezem. Hideg áramütés futott végig a karomon, én pedig zihálva hátraugrottam.

Calvin azonnal rám nézett, telefon tétlenül a kezében. "Jól vagy, Selena?"

Megráztam a fejem. "Nem" - mondtam, majd sietve hozzátettem, amikor a homlokát ráncolni kezdte: "Vagyis jól vagyok. De valami nagyon nincs rendben. Nem gyakorlom az ilyesmit, úgyhogy nem tudom pontosan, mi történt a kocsival, de határozottan úgy érzem, mintha valahogy megbabrálták volna."

"Megbabrálták?" - ismételte meg. "Úgy érti, hogy elvágták a fékvezetékeket vagy ilyesmi?"

"Ennél rosszabb", mondtam neki. "Sötét mágia... egy átok, azt hiszem."

Bár az arckifejezése nem változott, szinte éreztem, ahogy a teste megmerevedett. Mondhatta volna, hogy hajlandó hinni mindenféle dologban, de amikor rögtön előjöttem, és elkezdtem beszélni átkokról és sötét mágiáról, az már egy egészen más történet volt.

Megkönnyebbülésemre azonban nem próbált ellentmondani nekem. "Biztos vagy benne?"

"A "biztos" erős szó" - mondtam. "A mágia nem tudomány. Ez a tudomány ellentéte. Csak annyit tehetek, hogy elmondom, milyen érzés számomra."

"Az ösztöneid eddig elég jók voltak."

Talán. Ha tényleg jók lettek volna, megéreztem volna, hogy Athene felett sötét felhő lebeg... lett volna annyi előrelátásom, hogy megmondjam neki, hogy Travisszel elhajtani nagyon rossz ötlet.

Kivéve, ha tényleg átok volt a kocsiján, az azt jelentette, hogy valaki elhatározta, hogy elkapja őt, nem számít, milyen járulékos károkat okoz. És ha ez tényleg így volt, akkor valószínűleg mindegy volt, hogy milyen úton próbált elmenekülni a városból... minden távozási kísérlet kudarcra lett volna ítélve.

A hideg futkosott rajtam akkor, és nem sok köze volt a sötét mágiához, amit Travis Subarun éreztem... vagy a hideg éjszakai levegőhöz. A nappalok már kezdtek melegedni, de a Globe még mindig kifejezetten hűvös volt éjszakánként.

Ki akarta annyira holtan látni Athene Kappát, hogy nem számított, ki más áll az útjába?

Egyesek talán azzal érveltek volna, hogy mivel olyan szorosan együttműködött Luciennel, az ő ellenségei az ő ellenségei is. Amennyire én tudtam, ez volt az egyszerű igazság. De....

Calvin közelebb lépett hozzám, miközben visszacsúsztatta a telefonját a zsebébe. A hangja nyugodt volt, amikor azt mondta: " Nem kell ma este megpróbálnod megoldani ezt az ügyet. Haza kell vinnünk Travist."

"Mi van, ha a gyilkos máris továbbállt a következő áldozatához?" Kérdeztem. "Mi van, ha az a következő áldozat én vagyok?"

Egy pillanatig nem válaszolt, csak a gyűrött Subarut bámulta olvashatatlan sötét szemekkel. Aztán így válaszolt: "Nem tartom túl valószínűnek. Athene nagyon szoros kapcsolatban állt Lucien Dumonddal. Bármilyen szörnyű is a halála, legalább van értelme, ha így nézzük a helyzetet. Te elég világossá tetted, hogy semmi dolgod nem akartál vele, úgyhogy nem tudom, miért pont téged vett volna célba valaki."

Hinni akartam neki. Olyan nyugodtan, olyan hihetőnek hangzott. Azt mondtam magamnak, hogy érthető módon ki vagyok borulva. Elvégre még soha nem hoztak összefüggésbe gyilkossággal, nemhogy több gyilkossággal. És aznap korábban beszéltem Athene-nel. Megrázottnak tűnt, de egyébként jól volt. Nehéz volt elhinni, hogy eltűnt.

És igen, hittem - vagyis igazából tudtam, hála az elhunyt nagyanyámmal való kommunikációnak -, hogy a halál ezen a síkon, ebben az életben nem a vég. Athéné továbblépett. Valóban továbbment, gondoltam, mivel a baleset helyszínén nem éreztem a jelenlétének a nyomát. A félelem és a fájdalom maradandó maradványait sem, mint a San Ramon folyónál. Lehet, hogy erőszakos volt a vége, de nem küldte őt arra, hogy örökké kísértse a 60-as főút eme magányos szakaszát.

"Valószínűleg igazad van" - mondtam. "Vigyük haza Travist."

***

Travis egy lepukkant kis bungalóban lakott Globe egyik dombosabb utcájában, egy olyan környéken, amely valahogy San Franciscóra emlékeztetett - valószínűleg a meredek hegyoldalak és az ott csoportosuló utolsó századfordulós házak miatt. Persze San Franciscóban még Travis aprócska háza is több mint egymilliót érne, míg Globe-ban kétlem, hogy ennek tizedéért is elkelne.

Kiszállt a Durango hátsó üléséről, megköszönte Calvinnak, és elindult a bejárati sétányon, és elég fürgének tűnt ahhoz képest, hogy az autója épp most borult fel néhányszor. De valószínűleg azért sietett, hogy bejusson a házba, és elszívjon egy tálat a fájdalmai ellen. Ha én lettem volna a helyében, én is ugyanezt gondoltam volna.

Calvin visszairányította a terepjárót a belváros felé, hogy hazavihessen. Amikor megállt a Volkswagenem mellett az üzlet hátsó részében, megkérdezte: "Biztos, hogy nem lesz semmi bajod?".

Egy részem azt akarta mondani, hogy nem, nem lesz, csak azért, hogy lássam, felajánlja-e, hogy a kanapémon alszik, és egész éjjel őrködik. De visszafogtam a nyelvem. Nem akartam, hogy azt higgye, nem tudok vigyázni magamra... még akkor sem, ha azon tűnődtem, vajon képes lennék-e megfelelni a feladatnak.

Elkísért a hátsó ajtóig, és figyelte, ahogy beengedem magam, de a viselkedése szinte furcsán hivatalosnak tűnt. Valószínűleg rájött, hogy korábban csak a bor beszélt belőle, és semmi több, és most valószínűleg hálás volt a telefonhívásért, ami félbeszakította, mielőtt valami nagy hülyeséget csinált volna.

"Hívj, ha látsz vagy hallasz valamit, ami furcsának tűnik" - mondta.

"Minden rendben lesz" - válaszoltam, még akkor is, ha azon tűnődtem, vajon tényleg így lesz-e. Két ember meghalt negyvennyolc óra leforgása alatt. Ki lesz még a következő?

A szája összeszorult. "Remélem is. De komolyan mondom. Ne habozz - csak hívj, ha csak egy kicsit is furcsának érzed valamit."

El akartam mondani neki, hogy már most is elég furcsán érzem magam. De a furcsaság nem volt elég mentség arra, hogy megkérjem, maradjon és vigyázzon rám, úgyhogy csak bólintottam. Azonban nem tudtam megállni, hogy ne nézzek rá oldalra, amikor megkérdeztem: "Nem kellene felhívnom a Globe P.D.-t, ha tényleg történik valami? Ez nem is a te hatásköröd."

Ha valami, akkor az ajkai még jobban összepréselődtek. "Nem vagyok benne biztos, hogy Barney Fifék képesek ilyesmire."

Mindennek ellenére nem tudtam megállni, hogy ne kuncogjak. Globe helyettesei valószínűleg rendben voltak, ha egy közlekedési baleset, egy betörés vagy talán még egy családi vita kezelésére hívták őket, de be kellett látnom, hogy nem igazán feleltek meg egy természetfeletti sorozatgyilkos kezelésének feladatára.

Ha egyáltalán ezzel álltunk szemben. Majdnem azt akartam mondani magamnak, hogy csak képzelődtem a baleset helyszínén, hogy a hideg és a rettegés érzése, amit tapasztaltam, a saját félelmem és nyugtalanságom volt, de nem tudtam meggyőzni magam erről. Valami furcsa dolog történt, még ha nem is tudtam pontosan beazonosítani, hogy mi lehet az.

"Igazad van" - mondtam könnyedén. "Oké, majd hívlak. De biztos vagyok benne, hogy minden csendes lesz. Ahogy mondtad, én csak érintőlegesen kapcsolódom ehhez az egészhez."

Calvin bólintott. "Így van. Vigyázz magadra és kapcsold be a riasztórendszert."

Mert persze, hogy észrevette, amikor átjött vacsorázni. Alison Carruthers, a nő, aki felújította az ingatlant, szerelte be a riasztót, bár akkoriban azon kaptam magam, hogy azon tűnődtem, vajon tényleg szükség van-e ilyen intézkedésekre az álmos kis Globe-ban. Most azonban átkozottul örültem a biztonsági rendszernek, még akkor is, ha nem tudtam biztosan, hogy mennyi jót tesz a rontások és a sötét mágia elhárításában.

"Úgy lesz." Szünetet tartottam, aztán azt mondtam: "Köszönöm, hogy magaddal vittél. Bár nem hiszem, hogy Lewis főnök túlságosan el volt ragadtatva tőle."

A komor tekintet elhagyta Calvin száját, és valójában félig-meddig szórakoztatónak tűnt. "Talán egyszer majd elmondom, mennyire nem érdekel Lewis főnök véleménye."

Nem tudtam megállni, hogy ne mosolyogjak. "Jó tudni és jó éjszakát."

Még mindig mosolyogva engedtem be magam, majd bezártam magam mögött az ajtót, és bekapcsoltam a riasztórendszert. Nem kapcsoltam be, amikor elmentünk, főleg azért, mert Calvin és én annyira siettünk.

Valójában a biztonság hamis érzetét keltette bennem, bár ez az érzés csak addig tartott, amíg meg nem hallottam, hogy Calvin terepjárója elhúzódik az épület elől, és elindul a sikátorban, amely elválasztotta a lakásomat a mögötte lévő üres telektől. A mosolyom is eltűnt.

A fenébe, tényleg azt kívántam, bárcsak ne lettem volna olyan gyáva, hogy megkértem volna, hogy maradjon.

Felmásztam a lépcsőn, és Archie-t a lakásom bejáratában találtam, a farka ingerülten ide-oda csapkodott. "Ilyen furcsa időpontokban fogsz jönni-menni minden alkalommal, amikor az az ember meglátogat?"

Tekintettel arra, hogy ez volt csak a második alkalom, hogy Calvin átjött a lakásomba, úgy gondoltam, Archie kissé melodramatikusan viselkedik. "Nem tudom" - mondtam. "De egy nő, akit ismerek, ma este autóbalesetben meghalt, úgyhogy értékelném, ha egy kis tiszteletet mutatnál."

Archie szinte szégyellte magát. Vagy legalábbis lehajtotta a fejét, és úgy tett, mintha a mellső lábához dörgölné, mintha nem igazán tudná, hogyan reagáljon egy ilyen kijelentésre. "Sajnálattal hallom."

Kétlem,gondoltam, de úgy döntöttem, jobb, ha nem erőltetem a dolgot. Ha mást nem is, de úgy tett, mintha szégyenkezne, és úgy gondoltam, ez már valami kezdet. Ami a többi.... illeti.

"Tulajdonképpen szerencsés vagy, hogy el kellett mennünk" - jegyeztem meg. "Különben nem tudom, hová fajultak volna a dolgok."

Ez a homályos célzás elég volt ahhoz, hogy a szeme riadtan felcsillanjon. "Te nem tennél ilyet."

"Ez az én házam, Archie" - mondtam neki. "Ha a világ legdögösebb rendőrfőnökével akarom a vízszintes hokedlit csinálni, az az én előjogom. Elbújhatsz az ebédlőasztal alá, vagy valami ilyesmi, amíg mi csináljuk a dolgot."

A farka ide-oda csapkodott. "Csak engedj ki, mielőtt belekezdesz" - vágott vissza. "Majd gondoskodom róla, hogy messze, nagyon messze maradjak."

"Megegyeztünk", mondtam. "Még valami? Késő van, és fáradt vagyok."

"Nem", válaszolta. "Azt hiszem, ez minden."

"Jó."

Meg sem vártam, hogy kíván-e válaszolni, elindultam a hálószobába, és becsuktam az ajtót, örültem, hogy a lakást felújították egy fürdőszobával, így nem kellett újra előbújnom aznap este. Lerúgtam a cipőmet, levettem az ékszereimet, és beletettem abba a kis kézzel készített kerámiatálba, amelyet évekkel ezelőtt egy Santa Monica-i utcai vásáron vettem.

Nem hazudtam Archie-nak, amikor azt mondtam, hogy fáradt vagyok. Valójában kimerültem, még akkor is, ha az éjjeliszekrényemen lévő órára pillantva rájöttem, hogy valójában még nincs is olyan késő. Kicsivel múlt tíz, nem több, és gyakran maradtam fent éjfél után is, különösen, ha egy holdrituálét kellett végrehajtanom, vagy ha a kristályaimat egy bizonyos időpontban kellett feltöltenem.

De a hold fogyóban volt, és nem terveztem több rituálét az április huszonkettedikéig, nem egészen két hét múlva esedékes újholdig.

A probléma az volt, hogy amikor a fejemet a párnákra fektettem és lehunytam a szemem, az agyam, úgy tűnt, nem kapta meg az üzenetet, hogy a testem készen áll a pihenésre. Ehelyett a gondolataim tovább száguldoztak, próbáltak mintákat találni ott, ahol még nem látszott semmi.

Nem volt túl nehéz elhinnem, hogy Lucien gyilkosságba kergetett valakit, de miért pont Athene? Ez az ismeretlen gyilkos olyan személy volt, aki úgy gondolta, hogy a GLANG egykori vezetője annyira megbántotta, hogy nem elégedhetett meg azzal, hogy megszabaduljon a főnökétől, hanem Lucien jobbkezét is meg kellett gyilkolnia?

És rendben, tudtam, hogy gondolatban hozzáadtam egy nemet ehhez az ismeretlen gyilkoshoz, amikor senki sem tudta, hogy ki volt ő valójában. Feltételeztem, hogy a gyilkosságokat akár nő is elkövethette, de én nem így gondoltam. Az ösztöneim mást súgtak.

Az ösztöneim azt súgták, hogy másképp gondolkodtam. Tehát most már leszűkítettem a gyanúsítottak körét a bolygó lakosságának valamivel kevesebb, mint a felére.

Az oldalamra fordultam, és rosszkedvűen bámultam a redőnyön túli utcai lámpák halvány fényét. Régebben a fény sosem zavart, mert biztosan nem volt elég világos ahhoz, hogy igazán megzavarja az alvásomat. Ezen az éjszakán azonban úgy tűnt, mintha nem sok mindenre lenne szükség ahhoz, hogy ébren tartson.

Jól van. Mondtam az agyamnak, hogy egy fáradt és nyűgös boszorkány nem hatékony boszorkány, de ezek a belső intések nem sokat segítettek. Sóhajtottam egyet, és ismét a hátamra dőltem, gondoltam, általában így szoktam elaludni, úgyhogy akár növelhetem is az esélyeket.

És mi történt Violet Clarke-kal? Nem tudtam elképzelni őt hidegvérű gyilkosnak - főleg nem olyan erősnek, mint amilyenre a baleset helyszínén talált mágikus maradványok utaltak -, de nem is viselkedett éppen ártatlan félként. Bárcsak sürgetni kezdtem volna Athene-t, hogy mondjon többet arról, amit Violet mondott, amikor megjelent a Globe-ban. De mivel a téma nyilvánvalóan fájó pont volt, úgy döntöttem, hogy nem foglalkozom vele... és most nagyon kevés dolgom volt.

Miközben a plafont bámultam, megpróbáltam katalogizálni a többi mágikus gyakorlót Los Angeles környékén, és mindent megtettem, hogy megállapítsam, vajon állhat-e valamelyikük az egész zűrzavar mögött. Egyikük sem tűnt azonban elég erősnek - vagy elég motiváltnak. Nem mondanám, hogy bármelyikünk is igazán kedvelte volna Lucient, de nem is tápláltunk olyanfajta ellenségeskedést, ami gyilkossághoz vezetett volna. Nagyjából mindenki - magamat is beleértve - megtett mindent, amit csak tudott, hogy távol maradjon a pályájától.

Nem kell ezt ma este megoldanod, mondtam magamnak, és a belső hangom mindent megtett, hogy megnyugtatóan hangozzon.

De nem voltam megnyugtató.

Ki tudta, mi történhet, amíg alszom?