Christine Pope - Grave Mistake - 15. fejezet

 


15



Varázslatok és történetek

 

Alig volt időm levenni a túrabakancsomat és belebújni egy pár lapos cipőbe - mert egy pillantás a bakancsra, és Calvin máris tudta volna, hogy semmi jóra nem készülök -, amikor megszólalt a csengő az épület hátsó bejáratánál. Gyorsan átfésültem a hajam, aztán lesietettem a lépcsőn, hogy kinyissam az ajtót.

"Szia" - mondtam, és igyekeztem nem túl lélegzetvisszafojtva beszélni. "Gyere be."

Úgy látszik, nem voltam túl meggyőző, mert felvonta a szemöldökét. Megkönnyebbülésemre azonban csak annyit mondott: "Persze", és követett fel a lakásba.

Egy zacskót vitt magával, benne a két késsel, és az étkezőasztalra tette, amint a lakásomban voltunk. "Tessék" - mondta. "A törvényszékiek nem találtak semmit."

"Mondtam, hogy nem fognak."

"Tudom. De az "i"-ket kipontoztam, a "t"-ket pedig áthúztam, szóval most már elmondhatom, hogy megtettem a kellő gondossággal."

Vagyis... mit? Hogy most már úgy gondolta, hogy nyugodtan randizhat velem, ahogyan arra a múltkor este célzott?

"Hát, ez már valami." Lenéztem a táskára, amelyben a késeim voltak, de nem vettem a fáradságot, hogy felvegyem. Mielőtt újra használhatnám őket, meg kellett győződnöm róla, hogy megtisztítottam és feltöltöttem őket. Csak az istennő tudja, miféle furcsa energiát szedtek össze a rendőrségen.

Calvin követte a tekintetemet, és egy apró ráncolás ráncolta össze a szemöldökét. Talán azon tűnődött, miért nem mentem előre, és vittem vissza a késeket az oltáromnak helyet adó szobába. A következő kérdésére félig-meddig számítottam.

"Elmondod, hol voltál, amikor hívtalak?"

Ahhoz képest, hogy nem volt médium, jó megérzései voltak. Túlságosan is jók.

Hazudtam a telefonban, de nem volt merszem a szemébe hazudni.

Nem, ennél többről volt szó. Egyáltalán nem akartam hazudni neki.

"Lent voltam a folyónál."

Azonnal elmélyült a homlokráncolása. Hangja tele volt figyelmeztetéssel, és így kezdte: "Selena - "

"Tudom" - vágtam közbe. Talán kiérdemeltem volna egy szidást, de nem voltam olyan hangulatban. "Csak hát félbe szakítottad a legutóbbi alkalommal, amikor lent voltam. Azt reméltem, hogy ha egyedül vagyok, akkor talán többet tudok összeszedni."

"Tényleg?"

"Igen", mondtam. "Legalábbis eleinte. Lucien szelleme határozottan ott lófrál. Próbált kommunikálni velem, de nem értettem, mit mond. Valami aljas és hatalmas dologról beszélt."

Calvin megdörzsölte az állát. Bár már későre járt, nem sok borostát vettem észre. "Azt próbálta leírni, aki megölte őt?"

"Lehetséges. A lelke nagyon izgatott volt, és ezért azt hiszem, ez megnehezítette a mondanivalóját."

Ez az információ nem tűnt túl jól hangzónak. Calvin szemében riadalom villant fel, és megkérdezte: "Hogyhogy izgatott?".

Megvonogattam a vállamat. "Szélként nyilvánult meg. Letört egy ágat egy fáról, és kitépte a hajgumit a hajamból".

Visszaemlékezve a jelenetre, elkomorultam. Az volt az egyik kedvenc hajgumim.

"Megsérülhettél volna."

"Nem hiszem", mondtam gyorsan. Nem tudtam, miért éreztem késztetést arra, hogy megvédjem Lucient. Valószínűleg csak nem akartam Calvint felbosszantani. "Az ág nem esett a közelembe. De ez nem számít, mert te hívtál, és ez a megszakítás elég volt ahhoz, hogy megtörje az energiáját. Eltűnt, és semmivel sem vagyunk közelebb ahhoz, hogy kiderítsük, ki a gyanúsított, mint korábban."

Az arckifejezése még mindig gondterhelt volt, de megkönnyebbülésemre nem bosszankodott tovább amiatt, hogy lementem a folyóhoz. Lehetséges, hogy egy kicsit bűntudata volt, amiért pont rosszkor hívott?

"Megpróbáltad" - mondta. "És a többi oldalról is dolgozunk."

"Mint például a medál" - válaszoltam. "Van valami hír róla?"

Szünetet tartott, és azon tűnődtem, vajon most fogja-e sokadszorra is elmondani, hogy nem beszélhet velem az ügy részleteiről.

Úgy tűnt azonban, hogy ezt már feladta, mert azt mondta: "Találtunk rajta egy részleges ujjlenyomatot, de egyelőre nem tűnik túl sok nyomnak, mivel nem találjuk egyik adatbázisunkban sem. Egyébként semmi mást nem találtunk. Semmi DNS vagy bármi, ami nyomot adhatna arra, hogy kié lehetett."

Erre számítottam - még ha a gyilkosság során vérrel is fröcskölték volna össze, a több mint huszonnégy órát a víz alatt, a folyómederben töltött több mint eléggé letisztította volna.

"Ez nagy kár" - mondtam.

Filozofikusan megvonta a vállát. "Előfordul az ilyesmi. Nem mintha sok gyilkossági ügyön dolgoztam volna, de sokszor két lépés előre, egy lépés hátra. Előbb-utóbb a végére járunk a dolognak."

Reméltem, hogy igaza van. Mivel neki sokkal több tapasztalata volt az ilyesmiben, mint nekem, el kellett hinnem a szavát. "És Travis autója?"

Calvin megrázta a fejét. "Semmi. Semmi mechanikai hiba, semmi jele manipulációnak. Lewis főnök arra akarja fogni, hogy Travis ittasan vezetett, de elég józannak tűnt. Megrázott, de nem láttam semmi jelét annak, hogy be lenne tépve."

Egyet kellett értenem ezzel az értékeléssel. Igaz, Travis még akkor is eléggé bepörgöttnek tűnt, amikor teljesen józan volt, de a szeme nem volt vörös vagy könnyes, és semmi más jelét nem mutatta annak, hogy elszívott volna egy tálat - vagy bármi mást is fogyasztott volna -, mielőtt aznap este elindult, hogy Athene-t a repülőtérre vigye.

"Pont emiatt aggódtam" - mondtam, mire Calvin felvonta a szemöldökét.

"Hogy Travis nem dohányzott?"

"Nem, hogy egy átok miatt gurult el a kocsival. Az ilyen sötét mágia nem hagyna nyomot maga után - legalábbis olyan nyomot, amit egy átlagos ember képes lenne megtalálni."

Kétkedő pillantást vetett rám. "Te képes lennél megtalálni?"

"Valószínűleg nem" - ismertem be. "Úgy értem, éreztem, hogy valami nem stimmel vele, amikor kint voltunk aznap este. De egy elég erős gyakorlónak nem kellett volna olyasmit tennie, ami olyan nyilvánvaló, mint a kocsira írni egy pecsétet. Elég lett volna, ha mérföldekről beállítják a szándékaikat, és végrehajtják a rituálét."

"Nos, ez megnyugtató."

Nyugtalanítóan kuncogtam. "Tudom, ugye? De ez nem olyan, mintha még azok az emberek is, akik ezt a fajta sötét mágiát gyakorolják, jobbra-balra bűbájokat szórnának. Ahhoz rengeteg energiára lenne szükség... és túl nagy feltűnést keltene."

"Gondolom, ez jó dolog, de így is nyomok nélkül maradunk, amelyekkel dolgozhatunk." A hüvelykujját az övhurokba dugta, és kissé hátradőlt a sarkán, most már szinte kényelmetlenül nézett ki. "A tegnap esti vacsoráról - "

"Ne tedd" - vágtam közbe, mire ő meglepett pillantást küldött rám. "Azaz" - folytattam, rájöttem, hogy máris belerúgtam a közepébe, és most már nem volt más választásom, mint folytatni -, "a dolgok most eléggé őrültekháza van. Nem kell, hogy több legyen belőle, mint egy vacsora. Így szeretném megköszönni, hogy folyamatosan tájékoztattál a nyomozásodról."

Az arckifejezése most már zavart volt, és azon tűnődtem, hogy talán nagyobb zűrzavart okoztam, mint gondoltam. De csak annyit mondott: "Persze. Vissza kell mennem az állomásra, szóval..."

"Rendben" - mondtam, még akkor is, amikor csalódottság szúrt végig rajtam. Túlságosan is reméltem, hogy ezúttal marad, főleg, hogy előző este együtt vacsoráztunk. "Köszönöm, hogy elhoztad a késeimet. Elmehettem volna értük a kapitányságra, tudod."

"Tudom", válaszolta, "de amúgy is a Globe-ban voltam, hogy beszéljek Lewis főnökkel Travis autójáról. Ha bármi más is közbejön, majd szólok."

Valószínűleg ez volt a legtöbb, amit remélhettem. Legalább úgy hangzott, mintha azt tervezte volna, hogy tájékoztat, és nem fog örökre eltűnni.

Az ajtóhoz kísértem Calvint, és elköszöntünk egymástól. Ahogy becsuktam mögötte, azon tűnődtem, hogy vajon elszúrtam-e valahogy a lehetőséget vele, hogy lesz-e valaha is második esélyünk arra, hogy kapcsolatot teremtsünk.

***

Az este hátralévő része furcsán laposnak tűnt. Megetettem Archie-t, és készítettem magamnak egy spenótsalátát, amit az előző esti Calvinnal elköltött vacsorámról megmaradt csirkehúsdarabkákkal dobtam fel, de mint étkezés, nem volt kielégítő. Úgy tűnt, minél többször látogatott el a lakásomba, annál üresebbnek éreztem, amikor nem volt ott.

A józan ész azt súgta nekem, hogy ez egy ostoba hozzáállás a helyzethez. Csak egy kis híján elszalasztottuk, ennyi volt. Az ilyen dolgok nem mennek automatikusan a helyükre, bármit is akarnak a könyvek és a filmek az ellenkezőjét állítani. Őszintén szólva, talán örülnöm kellett volna, hogy ennyi figyelmet szentelt nekem, tekintve, hogy Josie úgy jellemezte őt, mint egy olyan férfit, aki nem látszik hajlamosnak arra, hogy bárkivel is összejöjjön.

Mindezen belső megnyugtatások ellenére még mindig a lehangoló antiklimax érzésével küszködtem. Általában, amikor így éreztem, leültem, és elvégeztem néhány Tarot-szórást, vagy meditáltam, vagy elmentem sétálni, hogy kitisztuljon a fejem. A sok furcsaság mellett azonban úgy gondoltam, hogy a Globe belvárosában bolyongani, amely addigra már nagyrészt kihalt volt, valószínűleg nem túl jó ötlet.

Nem volt kábeltévém, de az Apple TV-nek és a streaming szolgáltatásoknak köszönhetően rengeteg szórakozási lehetőség állt rendelkezésemre. A tévénézés általában az utolsó lehetőségem volt, de úgy döntöttem, hogy ez a legjobb dolog, amit magammal tehetek, amikor olyan csángónak és semmire sem hangoltnak éreztem magam.

Határozottan figyelmen kívül hagyva a fagyasztóban lévő korsó rocky road jégkrémet, letelepedtem a kanapéra, és elkezdtem átlapozni a kínálatot. Semmi sem tűnt olyan izgalmasnak, de egy brit sütőshow mellett döntöttem, csak mert tudtam, hogy számíthatok rá, hogy viszonylag szorongásmentes lesz. Volt belőle elég a magánéletemben.

Az első epizódból azonban csak tizenöt percet tudtam nézni, amikor megcsörrent a telefonom. A homlokomat ráncoltam, és azon gondolkodtam, vajon figyelmen kívül hagyjam-e. Aznap már találkoztam Calvinnal, és kétlem, hogy ilyen hamar a legutóbbi találkozásunk után újra hívna.

A hívás akár az anyámtól is érkezhetett. A boltnyitó előtti napon beszéltünk, és megígérte, hogy néhány nap múlva újra felhív, hogy megnézze, hogy mentek a dolgok.

A telefonért nyúltam, és lenéztem a képernyőre. A hívás egy 818-as körzetszámú számról érkezett, de nem ismertem fel.

Az ujjaim egy másodpercig a telefon felett lebegtek, mielőtt valami arra kényszerített, hogy felvegyem és a fülemhez emeljem. "Halló?"

"S-Selena Marx?"

Egy női hang, nagyon fiatalos hangon. "Itt Selena. Ki az?"

A nő zihálva kapta ki a levegőt, ami félig-meddig zokogásnak hangzott. " Itt... itt Violet Clarke."

Szent szar. Egyenesebben ültem fel a kanapén, a telefon a fülemhez szorítva. "Violet! Jól vagy?"

"Igen. Úgy értem, egyelőre jól vagyok. Beszélnem kell veled."

"Hol vagy?"

"Globe-ban. A Walmart parkolójában."

A hangja továbbra is remegett, mintha épp a sírás szélén állt volna, de eddig valahogy sikerült valahogy összeszednie magát. Eszembe jutott, milyen fiatal volt, és azon tűnődtem, vajon én is képes lettem volna-e ilyen remegő higgadtságot tanúsítani, ha ugyanebbe a helyzetbe kerülök, amikor még csak tizenkilenc éves voltam.

"Akarod, hogy érted menjek?"

"N-nem" - mondta. "Átmehetek hozzád?"

"Persze", válaszoltam. Egy pillanattal később beindult a józan ész, és elgondolkodtam, vajon ez olyan jó ötlet volt-e. Nem lenne okosabb, ha elvinném Calvinhez?

De már igent mondtam, és amilyen zaklatottnak hangzott, kétlem, hogy azonnal zsarukkal akart volna beszélni. Talán később, miután megnyugtattam.....

"Nagyon köszönöm" - mondta. "A bolt feletti lakásban lakik, igaz?"

"Igen", mondtam, és azon tűnődtem, honnan tudja ezt. Aztán eszembe jutott, hogy Luciennel volt a bolt megnyitójának éjszakáján, még ha nem is ment vele. Valószínűleg mindent elmondott neki.

"Pár perc múlva ott leszek."

A hívás véget ért, én pedig ott ültem, és a kezemben lévő telefont bámultam. Ismét elgondolkodtam, hogy vajon fel kellene-e hívnom Calvint. Nem azért, hogy átjöjjön, és kifaggassa a gyereket, hanem csak azért, hogy tudja, hogy a lány visszatért a városba.

Hová ment... és miért tért vissza?

Megnyugtattam magam, hogy ezekre a kérdésekre hamarosan választ kapok. Legalábbis reméltem, hogy így lesz. Mondtam magamnak, hogy nem szorongathatom túlságosan. Megteszek mindent, hogy támogassam, és ha szerencsém van, elmondja, mi történt Lucien halálának éjszakáján. Ami azt illeti, hogy miért engem keresett meg... nos, ha másért nem is, hát azért, mert most, hogy Athene meghalt, én voltam az egyetlen ember a környéken, akinek bármilyen kapcsolata volt Luciennel. Válságos időkben az emberi természethez tartozik, hogy kapaszkodjunk valami olyasmi után, ami félig-meddig normálisnak tűnik.

Fel kellene tennem a vízforralót, hátha kér egy csésze teát?

Ivott egyáltalán teát? Kávét is főzhetnék, de az közel sem tűnt olyan megnyugtatónak. Mivel kiskorú volt, nem igazán tudtam volna megkínálni egy pohár borral.

Valahogy sikerült elég ideig abbahagynom a töprengést, hogy újratöltsem a vízforralót, és feltegyem a tűzhelyre. Archie, aki a fotelben kuporgott, kinyitotta az egyik szemét, és bosszús pillantást vetett rám.

"Tudod, néhányan közülünk próbálnak aludni."

"Akkor menjetek, aludjatok az ágyatokban az irodában" - mondtam segítőkészen.

Az ajka meggörbült, de felállt, meggörbítette a hátát, majd leugrott a székről, mielőtt kisétált volna a szobából.

Valószínűleg épp ez volt a legjobb.

Egy perccel később megszólalt a csengő a földszintről, én pedig lerohantam a lépcsőn, nem akartam megkockáztatni, hogy Violet elveszítse a bátorságát, és úgy döntsön, hogy visszamegy oda, ahonnan jött. Megkönnyebbülésemre még mindig a hátsó lépcsőn állt, karcsú alakját fekete köpenybe burkolta, amelynek csuklyáját felhúzta, hogy eltakarja arcvonásait.

Nem tudtam, mennyire volt hatásos ez az álcázás, tekintve, hogy a köpenyek eléggé hiánycikknek számítottak a Globe-ban. De én csak annyit mondtam: "Gyere be, Violet", aztán félreálltam az útból, hogy beléphessen. "A lakásom az emeleten van" - tettem hozzá, gyorsan beszélve, hogy ne legyen esélye meggondolni magát az ottlétével kapcsolatban. "Gyere fel."

Követett engem a lépcsőházba, majd a lakásba. Hogy mit gondolt róla, azt nem igazán tudtam megmondani; leengedte a csuklyát, ahogy körülnézett, de az arca sápadt volt, a szemei tágra nyíltak és tragikusak.

A vízforraló ezt a pillanatot választotta, hogy fütyülni kezdjen, és ő megijedt, karcsú alakja szó szerint egy-két centit ugrott, mire rájött, honnan jön a hang.

"Bocsánat" - mondtam gyorsan, majd a konyhába siettem, hogy elzárjam a gázt. "Gondoltam, talán szeretnél egy csésze teát. Az mindig segít megnyugodni."

"Borsmentát?" - kérdezte, úgy hangzott, mint egy kislány, aki arról érdeklődik, kaphat-e még egy sütit.

"Természetesen" - válaszoltam a legszívélyesebb hangomon. Elővettem egy doboz Traditional Medicinals borsmentateát, és készítettem mindkettőnknek. Őszintén szólva az én idegeimnek is szüksége volt egy kis nyugalomra.

Egy-egy bögrével a kezemben visszamentem a nappaliba, és letettem a kanapé előtti dohányzóasztalra. Violet helyet foglalt, majd az egyik bögréért nyúlt, és a keze közé tartotta, mintha szüksége lenne rá, hogy felmelegítse a kihűlt ujjait.

Hidegnek, sápadtnak és csontsoványnak tűnt. Amikor hónapokkal ezelőtt először láttam meg Lucien házában, szinte arrogánsan szépnek tűnt, mint egy olyan abszurdan fiatal modell, aki vad amazonná változik, amint elkezd a kifutón menetelni. Most azonban borzasztóan lekicsinyítettnek tűnt, olyannak, aki nem volt a helyzet magaslatán.

Nos, nem ő volt az egyetlen. Még mindig nem tudtam, mi a fene folyik itt, de azt mondtam magamnak, hogy tíz évvel vagyok előrébb, és ezért felnőttként kell viselkednem ebben a helyzetben.

"Megsérültél?" Kérdeztem.

Megrázta a fejét. "Nem, jól vagyok." Szünetet tartott, sápadt ajkait összepréselte. "Úgy értem, nem vagyok... de azt hiszem, igen."

Szétszedtem ezt az ellentmondás-halmazt, és megállapítottam, hogy úgy értette, fizikailag jól van. Pszichésen viszont.....

Bárcsak láthattam volna az auráját, de úgy tűnt, ez a bizonyos adottság egyelőre elhagyott. Igen, hozzászoktam, hogy jön és megy. Mégis, az időzítése még a szokásosnál is szarabbnak tűnt.

"El tudod mondani, mi történt?" Ugyanezt a kérdést már korábban is feltettem Lucien szellemének, de reméltem, hogy ezúttal valóban érthető választ kapok.

Az ujjai még szorosabban szorultak a kezében tartott bögre köré. Felemelte, és egy nagyon apró kortyot ivott belőle, kicsit összerezzent a forróságtól. Hangja lapos volt, és így válaszolt: "Láttam, hogy Lucient meggyilkolták, ha ezt kérdezed".

Kedves istennő! Nedves tenyeremmel végigdörzsöltem a farmerom térdét. "Annyira sajnálom."

"Ez...." A szó elakadt, mintha őszintén nem tudta volna, mit akar mondani. "Azt akartam mondani, hogy "rendben van", de valójában nem."

Tanácstalanul vártam, és azt mondtam magamnak, hogy néha csak annyit lehet tenni, hogy várunk, amíg az ember eljut a megfelelő pszichológiai pillanathoz, hogy megszólaljon. A praxisomban már korábban is volt dolgom ilyesmivel, bár még sosem volt olyan ügyfelem, akit gyilkosság tanújaként ért trauma. És ő traumatizált volt. Ha még sápadtabb lett volna, úgy nézett volna ki, mint aki mindjárt elájul, és remegés járta át, miközben a bögre teájára meredt.

Végül folytatta. "A védelmi rituálét az Airbnb-nél végeztük el" - mondta határozottan beszélve, a hangja már-már távolságtartó volt. Az volt az érzésem, hogy úgy próbálja leírni a péntek esti eseményeket, mintha azok valaki mással történtek volna, hogy így egy kicsit könnyebb legyen neki elmondani, mi is történt pontosan. "De utána Lucien még mindig nyugtalannak tűnt. Mondtam neki, hogy menjünk ki az erdőbe, és szeretkezzünk a holdfényben."

"Ez a te ötleted volt?" Kérdeztem, mindent elkövetve, hogy megszabaduljak ettől a bizonyos mentális képtől.

Az ajka meggörbült, felemelte a bögre teát, és ivott egy kicsit nagyobb kortyot. "Igen. Ez megrémít téged, vagy valami ilyesmi?"

"Nem" - mondtam nyugodtan. "Végül is felnőtt vagy."

Úgy tűnt, ezek a szavak megnyugtatták őt. Belekortyolt még egy kis teába, aztán folytatta. "Szóval kimentünk az erdőbe. Hideg volt, de hoztunk magunkkal pár takarót az Airbnb-ből. És tulajdonképpen gyönyörű volt, a háttérben a folyó zúgásával és a gibbosz holddal a fejünk felett." Egy apró lélegzetvételnyi szusszanás, és elhessegette a könnyeket, amelyek a szemébe szöktek, amikor felidézte az egyik utolsó pillanatot, amelyet Lucien Dumonddal töltött el. "Felöltöztünk, összehajtogattuk a takarókat, és készültünk visszamenni a kocsihoz."

Itt megállt, és olyan hosszú szünetet tartott, hogy azon tűnődtem, vajon úgy döntött-e, hogy mégsem áll készen erre, és nem fejezi be a történetét. De miután szaggatottan vett egy kis levegőt, folytatta a mesét.

"Csak a levelek zizegését hallottam a lábam alatt. Valaki - valami - előbújt a fák közül, és egyenesen Lucien felé indult."

"Valami?" Megismételtem. "Úgy érted, hogy nem ember volt?" Ismét egy csúnya kis hideg futkosott végig a gerincemen. Igaz volt a korábbi gyanúm, hogy egy nem emberi lény volt az igazi gyilkos?

"Nem tudom, mi volt az" - mondta. Előrehajolt, és letette a bögre borsmentateát a dohányzóasztalra, majd keresztbe fonta a karját, és a kezét maga alá gyűrte, mintha kétségbeesetten próbálna melegedni. "Hatalmas volt - sokkal magasabb, mint Lucien. Magas és sötét."

"Mint valaki, akinek sötét haja és sötét arcbőre van?"

Violet megrázta a fejét. "Nem... csak sötét. Egy alak volt. Ez minden. Semmi mást nem láttam." A fogai megakadtak az alsó ajkán, kicsik, fehérek és tökéletesek voltak. "Úgy értem, amíg meg nem láttam a kést. Megvillant a holdfényben. Láttam, ahogy Lucien mellkasába hatolt, újra és újra."

"Semmi baj", mondtam megnyugtatóan. "Nem kell több részletet mondanod. Mi történt ezután?"

"Lucien valahogy odatántorgott a folyóhoz, és beleesett. Nem mozdult. Az - az a akármi is volt - felém fordult. Sikoltottam és elfutottam." Könnyek kezdtek kicsordulni a szeme sarkából. Pislogott, majd egyik kezével felnyúlt, hogy letörölje őket. "Tudom, hogy maradnom kellett volna, hogy megnézzem Lucient, de annyira megijedtem -"

Odanyúljak hozzá, és megveregessem a karját? Valószínűleg nem; mereven tartotta magát, és volt egy olyan érzésem, hogy nincs abban a hangulatban, hogy bárki így betolakodjon a személyes terébe. "Semmi baj" - mondtam neki. "Senki sem várta volna el tőled, hogy maradj, amikor egy ilyen veszélyes idegennel álltál szemben."

Halványan bólintott, és felszisszent. "Talán. Mindenesetre elrohantam az autópályára. Egy fickó visszavitt a Globe-ba, én pedig beültem a kocsimba, és elmentem."

"Miért nem mondtad el Athene-nek, hogy mi történt?"

Újabb szipogás. "Nem hitt volna nekem. Utált engem."

Igaz, Athene úgy viselkedett, mintha nem sok hasznát venné Violet Clarke-nak, de a "gyűlölet" elég erős szó volt. Nem vettem azonban a fáradságot, hogy megdorgáljam, ismét emlékeztettem magam, hogy a lány alig végzett a középiskolában, és egyedül utazott egy idegen helyre, ahol senkit sem ismert, csak azért, hogy lássa, ahogy a szeme láttára meggyilkolják a szerelmét.

Valószínűleg elnézőbbnek kellene lennem vele.

De bár a története megválaszolt néhány kérdést, sok mindent nyitva hagyott. Még többet kortyolt a teájából, ezért úgy döntöttem, hogy Athene Violet iránti érzelmeinek kérdését hátrahagyom, és áttérek a kirakós egy másik darabjára. "Hová mentél? Standingbear főnök azt mondta, hogy egy benzinkutas kiszúrta az autóját, amint kelet felé tart a 70-es főúton".

Violet egy pillanatig hallgatott. Még mindig úgy markolta a bögrét, mintha az lenne az egyetlen dolog, ami földeli őt ebben a valóságban. Aztán vékony vállai megemelkedtek, és azt mondta: "Csak el kellett tűnnöm. Aggódtam, hogy bármi, ami Lucient és engem üldözött, követni fog L. A.-be, ezért az ellenkező irányba mentem. Még nem igazán szedtem ki a cuccaimat a kocsiból, úgyhogy a táskáim nálam voltak. Csakhogy nem volt nálam sok készpénz, és tudtam, ha a bankkártyámat használom, a szüleim rájönnének, hová mentem".

Ez a magyarázat elég logikusnak tűnt. Kicsit elszomorított azonban, amikor a szüleire gondoltam, arra, hogy lelépett, és nem mondta el nekik, hová megy.

Biztos nagyon aggódtak. Vagy talán mégsem. Ha ennyire benne voltak a lányuk életében, nem kellett volna egy kicsit keményebben dolgozniuk azon, hogy távol tartsák Lucien Dumondtól?

Nem tudtam, hogy Violet miért fordult hozzám. Talán tényleg az volt az oka, hogy én voltam az egyetlen ember a Globe-ban, akit ismert... és azt is tudta, hogy biztonságban vagyok, mert soha nem akartam Lucient.

"Tényleg fel kellene hívnod a szüleidet" - mondtam, de a hangnemet finoman tartottam, próbáltam tudatni vele, hogy ez csak egy javaslat volt, és nem olyasmi, amit a segítségemért cserébe kényszerítenék rá.

Ujjai megfeszültek a bögrén. "Tudom. De... felhívhatom őket reggel? Most nem tudok mit kezdeni velük."

Ismertem az érzést. "Persze", válaszoltam. "Pihenhetsz a kanapén - ez minden, amim van, mivel a második hálószobát irodának használom".

"Ó, semmi gond" - mondta, és arckifejezése azonnal felderült. Aztán hozzátette, a szavakat sietve, mintha csak most jött volna rá, hogy valamiféle hálát kellene mutatnia az ajánlatomért: "Köszönöm, Selena. Igazán nagyra értékelem."

"Nem probléma" - mondtam neki, bár el kellett gondolkodnom azon, hogy vajon az is lesz-e belőle.

De nem - itt fog aludni, és reggel felhívhatja a szüleit, akik vagy eljönnek érte, vagy felolvassák neki a lázadást, és közlik vele, hogy azonnal haza kell mennie. Akárhogy is, ez nem az én problémám volt.

Addig is szereznék neki egy takarót és egy plusz párnát, és remélném, hogy valamennyire pihentető éjszakai alvása lesz. A lakást nemrégiben kitakarították és megvédték, így azt kellett hinnem, hogy nem érik el őt gonosz álmok.

"Ki kell venned a csomagjaidat a kocsidból?" Kérdeztem a következőt.

Azonnal megrázta a fejét. "Nem. Úgy értem, van egy utazó fogkefe és fogkrém a táskámban, a többi holmimért pedig majd reggel elmegyek. Nem akarok sötétben visszamenni oda."

Szerettem volna elmondani neki, hogy tökéletes biztonságban lesz, de éreztem, hogy nem akarja hallani. Azok után, amin keresztülment, minden joga megvolt rá, hogy ideges legyen.

Így hát megmutattam neki, hol van a vendégfürdőszoba, és kölcsönadtam neki egy régi pólót, hogy aludjon benne, és hoztam egy takarót és egy párnát az ágyneműs szekrényből. Ezután a hálószobámba menekültem, becsuktam az ajtót, és elvégeztem a saját éjszakai előkészületeimet. Csak amikor letettem a telefonomat az éjjeliszekrényre, miután kikapcsoltam a csengőhangot, tartottam szünetet.

Calvinnak tényleg tudnia kellett, hogy Violet jól van. A probléma az volt, hogy tudtam, ha SMS-ben közlöm vele, hogy nálam alszik, azonnal átjön, és a lánynak pihennie kell. Reggel majd beszélhet vele.

Úgy döntöttem, hogy kompromisszumot kötök. Felvettem a telefont, és küldtem egy rövid sms-t: Violet biztonságban van.

Ennek elégnek kell lennie. A részleteket majd reggel megbeszéljük.

Visszatettem a telefont, és hátradőltem a párnáknak. A csukott ajtóm előtt hallottam a vízfolyás halk suttogását, majd Violet mezítlábas lábának még halkabb taposását, ahogy visszament a nappaliba. Ezután csend lett, én pedig lehunytam a szemem, és kiengedtem a levegőt.

De hiába tudtam, hogy meg kellene próbálnom aludni, a gondolataim nem tudtak annyira lecsillapodni, hogy elérjem ezt az állapotot. Valami folyton piszkálta az elmém szélét, és azt súgta, hogy valami nagy dologról lemaradtam.

De mi az?

Az oldalamra fordultam, és kifújtam a levegőt. A folyónál lezajlott jelenet újra lejátszódott a lelki szemeim előtt. A dühös, nyugtalan szél, amely minden volt, ami Lucien Dumondból megmaradt. A testetlen hang üvöltése.

Vile....

Hatalmas....

A szemem felpattant, és ismét a hátamra dőltem, miközben a plafont bámultam.

Mi van, ha Lucien nem azt mondta, hogy "aljas", hanem azt a szót próbálta kimondani, hogy "Violet"?

És a "Hatalmas"?

Lucien öccsét Eugene-nek hívták. Ő még csak a GLANG perifériáján sem volt soha, de.....

Ó, drága istennő!

Felültem az ágyban, a vészcsengő végigsikoltott rajtam. De még amikor leértem, hogy visszalökjem a takarót, a hálószobám ajtaja kirepült.

Két alak állt az ajtóban, az egyik alacsony és karcsú, a másik magas és zömök. A folyosó fénye glóriát varázsolt a szőke hajára, bár kétlem, hogy angyal lenne.

A magasabb alak lépett be a hálószobámba.

"Helló, Selena" - mondta Eugene Dershowitz.