Christine Pope - Grave Mistake - 16. fejezet

 

16



Családi kötelékek

 

Ültünk a nappaliban, Eugene és Violet egymáshoz préselődtek olyan módon, ami mindent elárult a kapcsolatukról, amit tudnom kellett, miközben én elfoglaltam a fotelt.

Nem mintha a lelkiállapotomban akkoriban bármi különösebben könnyű lett volna, bár furcsamód megkönnyebbültem, hogy miután elkezdtem együtt élni Archie-val, laza pólóban és jóganadrágban aludtam, ahelyett, hogy egy szál bugyiban és semmi másban feküdtem volna le, ahogyan azt Los Angelesben tettem.

" Te csináltad" - mondtam, a hangom lapos volt.

"Ezt a látnoki képességeid mondták neked?" Eugene gúnyosan kérdezte. Nagyon hasonlított a bátyjára, bár neki sűrű fekete haja volt, ami nagyon különbözött a bátyja borotvált kobakjától. Valahogy sikerült még kevésbé vonzónak lennie, mint Lucien.

"Nincs szükségem látnoki képességekre ahhoz, hogy kettőt és kettőt összerakjak - mondtam hűvösen.

Violet egy gonosz kis mosolyt küldött rám. "Eugene mindig is nagyon jól tudta elrejteni az erejét. Luciennek fogalma sem volt róla, hogy a kisöccse valójában erősebb nála".

"És ezért úgy döntöttél, hogy megölöd őt, hogy mindent megörökölhess?"

Eugene megvonta a vállát. "A 'gyilkosság' nagyon erős szó. Mondjuk úgy, hogy úgy gondoltam, itt az ideje, hogy a nagy testvérem továbblépjen ebből az életből a létezés kerekén való következő fordulójára."

"De a pénzt még mindig akartad."

Violet arckifejezése leereszkedővé vált. "Hát, dehogynem. Csakhogy a probléma az volt, hogy Lucien Athene-t tette meg örökösének, és Eugene csak akkor örökölte volna a pénzét, ha ő is meghal. Szóval ezt a problémát is el kellett intéznünk. Szerencsére az, hogy mindketten itt voltak a Globe-ban, és távol voltak az összes védelmi varázslattól, amit az otthonukra alkalmaztak Los Angelesben, elég volt a nyitás, amire szükségünk volt."

Bár ennek a felfedezésnek volt némi értelme, nem tudtam figyelmen kívül hagyni egy ellentmondást a narratívában. "De te segítettél neki péntek este védővarázslatot mondani" - mutattam rá. "Athene mesélt róla."

"Szexmágiával" - válaszolta Violet, mielőtt vigyorogva hozzátette: "Megjátszottam".

Ah. Nos, ha úgy tett volna, mintha orgazmusa lett volna, akkor a varázslat nem lett volna szilárd... és mind Lucien, mind Athene nyitva állt volna a mágikus támadások előtt.

"És hogyan jövök én a képbe?" Kérdeztem, és igyekeztem nyugodtnak tűnni. Gondolnom kellett, hogy nem bánják, hogy elmondták az igazat, mert azt tervezték, hogy megszabadulnak a zavaró énemtől, amint elvégeztem, bármi is volt az, amire szükségük volt tőlem.

A pár pillantást váltott egymással. Ahogy rájuk néztem, el kellett gondolkodnom azon, hogyan sikerült eltitkolniuk a kapcsolatukat Lucien elől. A férfinak megvoltak a maga hibái, de senki sem vádolhatta volna azzal, hogy félreérthető.

Másrészt viszont akkora egója volt, mint a Titanic. Valószínűleg azért nem vette észre a jeleket, mert nem engedhette meg magának, hogy elhiggye, bárki is jobban kedvelné a sokkal kevésbé tehetséges és karizmatikus bátyját, mint őt magát.

Csakhogy Eugene végül is ugyanolyan erősnek bizonyult.

Fintorogva ráncolta a homlokát. A szemöldöke ugyanolyan ritkás volt, mint a bátyjáé, furcsa kontrasztot alkotva a sűrű hajával. Talán egy kis segítséget kapott ezen a téren, vagy valamilyen varázslat révén... vagy egy életre szóló tagsággal a Hair Club for Men-ben.

"Lucien elrejtette a végrendeletét" - mondta. "Mindenhol kerestem, de nem találom. Biztos valamilyen rejtőzködő varázslattal rejtette el."

"Miből gondolod, hogy én tudnám, hol van?" Kérdeztem. "Lucien soha nem említett nekem végrendeletet."

"Lehet, hogy nem, de beszélhetsz vele, ugye?"

Döbbenten bámultam Eugene-re. Honnan tudhatta volna ezt?

Önelégültnek tűnt, és így folytatta: "Igen, lent voltam a folyónál, amikor te az én drágán elhunyt bátyámmal beszélgettél. Szegény fickónak nehezen jöttek ki a szavak, ugye? De te még mindig hallottad őt."

Kár, hogy nem értettem, mit akar mondani, amíg nem volt túl késő, gondoltam. Ha csak tíz perccel korábban összeraktam volna a darabkákat.....

De ezen már nem lehetett segíteni. Úgy kellett tennem, mintha teljesíteném a kívánságaikat, amíg ki nem találom a módját, hogyan szabadulhatnék ki a legtapadósabb helyzetből, amibe valaha kerültem.

"Szóval... azt akarod, hogy beszéljek Luciennel, hogy elárulja, hol van a végrendelete?" Kérdeztem.

"Pontosan. Aztán visszamegyünk Los Angelesbe, te pedig folytathatod... nos, bármit is csinálsz ebben a haszontalan kisvárosban".

Felháborodtam Globe miatt, bár tudtam, hogy sokkal nagyobb dolgok miatt kell aggódnom, mint hogy Eugene Dershowitz kétségbe vonja a fogadott városom hírnevét. Lehet, hogy nem voltam pontosan tisztában azzal, hogyan működnek a hidegvérű gyilkosok, de minden ösztönöm azt súgta, hogy hazudik, és hogy neki és Violetnek egyáltalán nem állt szándékában hagyni, hogy tovább lélegezzek, miután megadtam nekik, amit akartak.

És valójában nem is volt szükségem ösztönökre, nem akkor, amikor gyilkos vérvörös pontok villódzását láttam Eugene homályos aurájában. Violeté sem volt sokkal jobb, bár a furcsa kis sárga és narancssárga hullámok az auráján keresztül úgy tűnt, hogy inkább szórakoztat, hogy látja, ahogy vergődöm, mint egyszerű vérszomj. Kedves tőle, hogy ez a bizonyos adottság most megjelent, bár sokkal hasznosabb lett volna, amikor Violet először jelent meg a lakásomon.

"Szóval, visszamegyünk a folyóhoz?" Kérdeztem. Ez a gondolat nem nagyon tetszett, főleg azért, mert Eugene már bebizonyította, hogy szerinte ez egy remek hely egy csendes kis gyilkossághoz.

"Nem" - válaszolta, és megkönnyebbülés áradt szét bennem. "Nem akarok senkinek esélyt adni arra, hogy beleszóljon. Van kristálygömböd, ugye?"

"Igen."

"Azt fogjuk használni, hogy kapcsolatba lépjünk vele. Menj érte."

Szerettem volna megmondani neki, hogy nem parancsolgathat nekem, mint a bátyja egyik GLANG lakájának, de rájöttem, hogy a jelenlegi helyzetemnek köszönhetően nincs sok beleszólásom a dologba. Válasz nélkül felálltam a fotelből, és elindultam az irodába. Eugene követett, valószínűleg azért, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nem próbálok meg segítséget hívni.

Az ágyam melletti asztalon heverő telefonom képe járt a fejemben, de tudtam, hogy kizárt, hogy besurranjak érte a hálószobába, nem úgy, hogy Eugene gonosz árnyékként a nyomomban van. Felkapcsoltam a villanyt az irodában, és néma bocsánatkérést mormoltam Archie-nak, amiért így berontottam, bár nem láttam az ágyában. Nos, ő is szeretett a mosókonyhában a mosógép-szárító előtti szőnyegen kuporogni, szóval talán oda tartott.

Reméltem is. Lehet, hogy ez az éjszaka lesz az utolsó a földön, de nem akartam, hogy szegény Archie-t is beszippantsa ez az egész szomorú zűrzavar. Így is volt elég gondja.

Csendben odamentem az oltárhoz, és leemeltem az asztalról a kristálygömböt és az állványát. Utáltam, hogy Eugene láthatja ezt a szent helyet - az oltárok általában magánügyek voltak, bár nem volt gondom azzal, hogy Calvin belenézzen -, de kétlem, hogy meghallgatta volna a kérést, hogy maradjon a folyosón.

"Vissza a nappaliba" - parancsolta Eugene, én pedig emelt fővel elrobogtam mellette. Talán azt tervezte, hogy valami hátborzongató mágikus módon megöl, miután megadtam neki, amit akart - rituális áldozat vagy ilyesmi -, de nem akartam, hogy lássa, mennyire megrázott a dolog.

Amikor visszaértünk, észrevettem, hogy Violet levette a túlméretes pólót, amit kölcsönadtam neki, és visszavette azt a fekete ruhát, amit akkor viselt, amikor először jelent meg a küszöbömön. Bárcsak küldött volna az univerzum valami jelet, hogy rosszban sántikál - egy bizsergést a hátamon, vagy akár valami olyan egyszerű dolgot, mint hogy a hívás elmaradt, így nem tudta megkérni, hogy jöjjön át.

Nem mintha ilyen könnyen feladta volna.

Letettem a kristálygömböt a dohányzóasztalra. Eugene nem ült le, hanem a könyököm mellett lebegett. Éppen azt akartam mondani neki, hogy hagyja abba, hogy nem tudok koncentrálni, ha valaki ilyen nyilvánvalóan betolakszik a terembe, de aztán egy villanásnyi ötlet suhant át az agyamon.

Nem tudhattam, hogy működni fog-e, de meg kellett próbálnom.

Lehunytam a szemem, és a kristálygömbre tettem a kezem, mindent megtettem, hogy jó színben tűnjek fel. Igazából az utolsó dolog, amit tenni akartam, az az volt, hogy kapcsolatba lépjek Lucien szellemével. A kristálygömböm most már annyi éve rezonált Ellen nagymamám szellemével, hogy őszintén szólva azt sem tudtam, hogy képes leszek-e vele bárki mással kommunikálni. De még ha így is lenne, nem akartam, hogy Lucien jelenléte belépjen bele, és megfertőzze. A tisztító rituáléim általában nagyon hatékonyak voltak, de valahogy kételkedtem abban, hogy képesek lennének Lucien Dumondot kisöpörni a kristály bonyolult rácsaiból.

És tudod, az a kristálygömb nagyon drága volt. Nem akartam, hogy kénytelen legyek újat venni.

Persze csak ha túlélem mindezt.

"Lucien" - lihegtem, és igyekeztem mindent megtenni, hogy síri hangon beszéljek. Ellen nagymamával mindig normális hangnemben beszéltem, de ezt Eugene nyilván nem tudta. És bár csukott szemmel nem láttam, éreztem, hogy Violet a kanapé széléhez húzódott, ott ült, és mohón figyelte a jelenetet.

Nyilvánvalóan mohón nézett. Ki tudta, hány millió dollár forog kockán?

Amit ezután hallottam, az azonban nem Lucien rekedtes baritonja volt, hanem nagyanyám nemtörődöm hangja.

Kapd el, édesem!

Nem is álltam meg gondolkodni. A kezem megfeszült a kristálygömbön, leemeltem az állványról, és egyenesen Eugene feje felé lendítettem.

A tízkilós kristály olyan reccsenéssel ért a koponyájához, hogy összerezzentem. Eugene felhördült, és hátratántorodott, majd megbotlott a szőnyeg szélén. Elvesztette az egyensúlyát, és úgy zuhant a földre, mint egy tonna tégla, a feje pedig újabb hangos reccsenéssel csapódott a keményfa padlóba.

"Megharaptál" - kezdte Violet, felugorva a kanapéról, hogy megragadja a karomat.

Mielőtt még befejezhette volna a melléknevet, egy szürke szőrfolt landolt a fején, sziszegve, harapdálva és karmolva. A lány egy szentségtelen üvöltést eresztett meg, kezei felemelkedtek, hogy megvédjék az arcát. Megvakultan megbotlott a dohányzóasztalban, és felrepült, majd csattanva landolt a kandallószerszámokon, amelyeket a kandalló mellett tartottam, közvetlenül azelőtt, hogy a feje a kandallót védő üvegajtókba csapódott volna. A teste elernyedt, majd a lakás bejárati ajtaja kirepült.

Calvin hangja visszhangzott a folyosón. "Selena! Jól vagy?"

Remegő kézzel visszatettem a kristálygömböt az állványába. A macskára pillantottam, aki most a kanapén ült, és nagyon elégedettnek tűnt magával. "Köszönöm a segítséget, Archie."

"Szívesen" - mondta nyájasan. "Remélem, erre emlékezni fogsz, amikor legközelebb csemegét veszel nekem."

Nagyjából csak a fejemet rázhattam. Aztán felemeltem a hangom, és azt mondtam: "Jól vagyok, Calvin. De azt hiszem, van egy kis takarítás a négyes soron."

Besietett a szobába, aztán megállt a földön ájultan fekvő Eugene és a szintén eszméletlen, de szintén véres Violet Clarke láttán, aki a fejét félig a kandallóba dugta. "Mi a fene történt?"

"Az elkövetőink mohók lettek" - mondtam.

"Violet volt a gyilkos?" - kérdezte hitetlenkedő arckifejezéssel.

"Bűnrészes", mondtam neki. "A tényleges gyilkos itt van Eugene. Eugene Dershowitz" - tettem hozzá. "Lucien öccse."

"A fenébe." Calvin megrázta a fejét, majd aggódó pillantást küldött lefelé Eugene-re, aki épp most engedett ki egy nyögést, és elkezdett mozogni. "És itthon hagytam a bilincsemet. Van nálad zipzár, bungee-zsinór... egy tartalék hosszabbító?"

"Van néhány hosszabbítóm" - mondtam. "Hadd menjek értük."

Szerencsére a konyhában lévő gyűjtőfiókban tároltam őket, így egyáltalán nem tartott sokáig, mire felkaptam a zsinórokat - amelyek még a költözésből maradtak meg, amikor nem voltam biztos benne, hogy hányra lesz szükségem -, és átadtam őket Calvinnak. Zord hatékonysággal összekötözte Eugene kezét, majd odament, és a lehető legóvatosabban kiszabadította Violetet a kandallóból. A lány felnyögött, az arca véres kis vágások tömkelege volt. Előbb-utóbb begyógyulnak... de volt egy olyan érzésem, hogy elég sok heget hagynak majd maguk után.

A karma hatékony, de kíméletlen tanár tudott lenni.

Aztán Calvin már a telefonon volt, mentőt hívott, hívta a Globe P.D.-t, hogy küldjenek pár rendőrt a lakásba. Örültem annak, ahogyan átvette a helyzetet, ahogyan pontosan tudta, mit kell tennie. A kezem annyira remegett, hogy azt sem tudtam, egyáltalán képes lettem volna-e tárcsázni a 911-et.

A kristálygömb belsejéből a nagymamám rám kacsintott. Szép munka, kislányom - hallatszott a hangja, amely csak az én fülemben szólt.

Hála az istennőnek, hogy a kiérkező rendőrök közül senki sem hallotta.

***

Végigsétáltam a folyóparton ahhoz az eldugott kis parthoz, ahol Lucien Dumond a bátyja keze által halt meg. Magam akartam elmondani neki, hogy mi történt, hogy igazságot szolgáltattak, és nincs többé szükség arra, hogy ezen a síkon tartózkodjon.

Valószínűleg már tudta, de mégis úgy éreztem, kötelességem, hogy lezárjam a dolgot.

Vagy talán az egyetlen lezárás, amire szükségem volt, az a saját magamé volt.

Eugene Dershowitz és Violet Clarke mindketten börtönben voltak, és a bírósági tárgyalásra vártak. Calvin szerint mindkettőjük családja eljött Lewis rendőrfőnökhöz, és követelték, hogy óvadék ellenében engedjék szabadon őket. De Lewis, a keményfejű, aki volt, azt mondta, hogy a bíró megállapította, hogy mindketten szökésveszélyesek, és így a bírósági tárgyalásig bezárva maradnak.

És mivel volt egy szemtanújuk, aki hallotta, hogy mindketten bevallották Lucien Dumond és Athene Kappas meggyilkolását, mindenki úgy gondolta, hogy nagyon rövid tárgyalás lesz. Az is úgy hangzott, mintha Violet az együttműködéséért cserébe enyhített büntetést akart volna - az ügyvédje erősen támaszkodott a fiatalságára és arra, hogy nem volt priusza -, de egyelőre nem úgy tűnt, hogy a helyi ügyész hajlandó lenne belemenni ebbe a tervbe.

"Lucien?" Kiáltottam, a hangom kérdőn szólt. Nem akartam túl erőszakos lenni; ha már továbbállt, akkor nem akartam semmi olyat tenni, ami visszacsalogatná ide.

De ott volt, ott csillogott a létezésben, néhány méterre attól, ahol álltam. A szelleme elég szívélyesnek tűnt, az arcán szín volt, és még egy halvány mosoly is megjelent az ajkán.

"Selena" - mondta.

"Remélem, nem zavartalak."

Megrázta a fejét. "Nem, igazából már készültem továbbállni, de éreztem, hogy beszélni akarsz velem."

"Azt hiszem, csak tudni akartam, hogy jól vagy-e." Amikor még élt, határozottan nem tartoztam Lucien rajongói közé, de még mindig utáltam a gondolatot, hogy örökre csapdába esett ezen a helyen. Határozottan egy balfácán volt, de még mindig nem hittem, hogy megérdemli, hogy a bátyja megölje, és azt sem, hogy egy nő, akiről azt hitte, hogy törődik vele, összeesküvést szőjön ellene.

Vagy talán így volt. Az univerzum végül is igazságot szolgáltatott.

"Jól vagyok." Itt megállt, még mindig mosolyogva. "Vagy legalábbis kezdem látni a fényt az alagút végén. Mindenesetre azt hiszem, tanultam néhány dolgot ebből az életből."

Remélnem kellett, hogy én is ilyen filozofikus leszek, amikor eljön az idő. Úgy tűnt, a halál új perspektívát ad az embernek.

"Nos, ez jó" - válaszoltam. "És azt hiszem, Eugene és Violet hosszú időre börtönbe kerül."

Ezek a szavak csak egy apró vállrándítást váltottak ki belőlem. "Nem vagyok benne biztos, hogy így megtanulják majd azokat a dolgokat, amiket meg kell tanulniuk, de ez az ő saját útjuk."

Valahogy utáltam megkérdezni, de mivel ez lehetett az egyetlen esélyem, hogy a tényekről - úgymond - a ló szájából tájékozódjak, megkérdeztem: "Hol a kés? Calvin nem találta Eugene holmijai között."

"Ott van." Lucien a San Ramon folyó csillogó vize felé mutatott. "A folyóba dobta, miután letörölte." Egy kis szünet, majd hozzátette: "Elég furcsa volt itt állni és nézni, ahogy ezt teszi, még akkor is, amikor rájöttem, hogy halott vagyok."

"Igen, azt hiszem, az lehetett" - mondtam óvatosan. Nem tűnt túlságosan nyugtalanítónak az emlékezés, de mégis. "És Violet medálja?"

Még csak nem is pislogott. "Ahogy Eugene megtámadott - és ő csak állt és nézte -, kinyújtottam a kezem, és lehúztam a nyakáról. Nem érdemelte meg, hogy viselje, a kis áruló."

Nem, feltételezem, hogy nem. De legalább a válasza tisztázta a rejtélynek ezt a részét.

Lucien így folytatta: "Persze az egész helyzet iróniája az, hogy a tréfa akkor is rajtuk csattant volna, ha sikerrel járnak a tervükben."

Lehajtottam rá a fejem. "Nem értem."

A szája enyhén megrándult. "Mielőtt elmentem, hogy meglátogassalak itt a Globe-ban, megváltoztattam a végrendeletemet. Kezdtem érezni, hogy Eugene talán nem a legjobb személy, akit a tartalék örökösömnek szánhatok, olyan okokból, amelyek most már nyilvánvalóak. Az ügyvédem átírta a végrendeletet, hogy téged és Athene-t nevezzelek meg a két kedvezményezettnek."

Egy-két másodpercig csak álltam és bámultam őt. Úgy mosolygott vissza rám, mint egy tetovált Buddha. "M-micsoda?" Végül sikerült. "És Athene egyetértett ezzel?"

"Nos, azt gondolta, hogy kissé őrült vagyok, de azt is mondta, hogy ez az én pénzem, amivel azt csinálok, amit akarok." Lucien itt megállt, és egy képzeletbeli porszemet pöccintett le a fekete inge ujjáról. "Persze, mivel most már ő is elment, az egész a tiéd lesz."

Úgy gondoltam, le kell ülnöm. Volt egy öreg fatörzs nem messze onnan, ahol álltam, úgyhogy odamentem, és remegve leereszkedtem ülőhelyzetbe. "Mihez kezdjek ennyi pénzzel?"

"Amit csak akarsz. Tartsd meg, add el" - nekem mindegy." Újabb rejtélyes mosolyt küldött felém. "Szerintem jó csapat lettünk volna, ha adtál volna egy esélyt."

Nekem is voltak kétségeim ezzel kapcsolatban, de nem volt kedvem vitatkozni egy szellemmel. Ha el akart sodródni a következő pörgésre a kerékben, és azt hitte, hogy ebben az életben szerelmi kapcsolatot alakítottunk volna ki, hát legyen.

"Majd kitalálok valamit" - mondtam.

"Tudom, hogy ki fogod - és hamarosan hallani fogsz az ügyvédemről. Viszlát, Selena."

Elhalványult, és otthagyott egyedül a facsonkomon ülve.

Hát akkor. Úgy látszik, milliomos leszek.

Nem igazán tudtam, mit gondoljak erről.

***

Calvin épp akkor jött fel a lépcsőn, amikor Brett Woodrow távozott. A két férfi biccentett egymásnak, és Calvin kérdő pillantást vetett rám, amikor becsuktam mögötte az ajtót.

"A kandallóajtók cseréjéről adott egy árajánlatot" - magyaráztam.

"Értem." A kérdéses kandallóra pillantott, amely nem nézett ki túl rosszul, mivel Brett eltávolította a széttört üveg maradványait, így egyelőre csupaszon maradt. Mivel a késő tavasz, majd a nyár felé tartottunk, nem aggódtam túlságosan amiatt, hogy nem tudom használni. A pótlásokat jóval azelőtt beszerelik, hogy az időjárás elég hideg lenne ahhoz, hogy tüzet gyújthassak.

"Milyen volt a kaliforniai utazásod?" Calvin kérdezte. Furcsán bizonytalannak tűnt, mintha nem tudta volna, hogyan kellene viselkednie mellettem.

De aztán nem ő volt az egyetlen, aki ugyanúgy lábujjhegyen járt. Azt hiszem, mindenki azt feltételezte, hogy mivel hatalmas pénzösszegeket örököltem Lucientől - és mivel ő végleg eltűnt a képből -, természetes, hogy vissza akarok költözni Kaliforniába.

Azonban szinte már akkor tudtam, amikor leszálltam a burbanki Bob Hope repülőtéren a repülőgépről, hogy jó döntést hoztam, amikor Globe-ba költöztem. Még mindig sokat kellett tanulnom a kisvárosi életről, de tudtam, hogy ez a megfelelő hely számomra. Találkoztam Lucien ügyvédjével, egy pénzügyi tanácsadóval és az ingatlanügynökkel, aki a háza eladását intézte, meglátogattam anyámat és a férjét, majd rögtön visszaültem a repülőgépre. Az egész út kevesebb mint egy napot vett igénybe, de még mindig úgy éreztem, mintha túl sokáig lettem volna távol Arizonától.

"Jó volt" - mondtam. "Sok elvarratlan szálat kell elvarrni, de a dolgok haladnak. Előbb-utóbb megoldom a dolgokat."

Nem sokkal azután, hogy találkoztam Lucien szellemével az erdőben, úgy döntöttem, hogy nem akarom megtartani a pénze nagy részét. Eleget, hogy az amúgy is pufók párnámat még jobban kipárnázzam, de a maradékból már elkezdtem nagy darabokat szétosztani a kedvenc jótékonysági szervezeteimnek. Még jóval több jutna helyi célokra, például Josie színházi gárdájának és a gimnáziumnak, amelynek égető szüksége volt egy új előadóteremre.

Ilyesmikre. Fogalmam sem volt róla, hogy Lucient vajon szórakoztatja-e az önzetlenségem, vagy bosszantja, hogy a birodalmat, amelyet még életében felépített, ilyen könnyen feldarabolják.

Valószínűleg mindkettőből egy kicsit.

Calvin arckifejezése olvashatatlan volt. "Milyen érzés milliomosnak lenni?"

"Ugyanolyan, azt hiszem" - mondtam neki. "Nem hiszem, hogy ez még nem igazán tudatosult bennem. Valószínűleg jó dolog."

"Hmm."

Küldött egy sms-t, hogy átjöhet-e hozzám, és természetesen igent mondtam. Most azonban azon kellett gondolkodnom, hogy pontosan mi is volt az, amire gondolt.

"Gondolkodtam" - mondta, majd szünetet tartott.

"Gondolkoztál?" Kérdeztem.

Megvillant az a térdre ereszkedő vigyor. "A minap vacsorát készítettél nekem. Úgy tűnik, viszonoznom kellene a szívességet."

Arra célzott, amire én gondoltam, hogy céloz?

"A probléma az", folytatta. "Nem vagyok valami jó szakács. Szóval, reméltem, hogy megengeded, hogy meghívjalak vacsorázni."

Csípőre tettem a kezem. "Calvin Standingbear, most randira hívsz?"

Úgy tűnt, hogy elgondolkodik, majd bólintott. "Azt hiszem, igen. Ha neked nem gond."

Mosolyogva mondtam: "Ó, azt hiszem, ez nagyon is rendben van."

"Jó", mondta. "Holnap hétkor?"

"Persze", válaszoltam, kissé kábultan.

Nem mondott mást, csak bólintott, majd elindult az ajtó felé.

Amint elment, Archie bedugta a fejét a sarok mögé. "Elmész vacsorázni azzal a férfival?"

"Azt hiszem, igen."

A macska elkomorult, mielőtt savanyúan megkérdezte: "Ebből szex lesz, ugye?".

Az ajtóra meredtem, amelyen Calvin egy pillanattal korábban eltűnt.

"Nagyon remélem" - mondtam.