Christine Pope - Grave Mistake - 2. fejezet

 


2



Online vásárlás

 

Soha nem hallottam még az arizonai Globe-ról. Néhány perc kutatás után megtudtam az okát. Ez egy aprócska hely volt, alig több mint hétezer lakossal. A pokolba is, az én gimnáziumom még ennél is nagyobb volt.

Mit kellett volna tennem egy elszigetelt, egykori bányászvárosban, amely a Phoenix-től keletre fekvő hegyekben rejtőzködik?

Természetesen elrejtőzni. Ez tűnt az utolsó helynek, ahol Lucien Dumondnak eszébe jutott volna keresni engem.

Gyors képkeresést végeztem a Globe-on, csak hogy tudjam, mire vállalkozom, és amit találtam, az némileg enyhítette az aggodalmamat. Persze, a város kicsi volt, de a belváros nagyon aranyosnak tűnt, mintha egy Hallmark Channel-filmből léptek volna elő, és sok ház felújított viktoriánus és kézműves ház volt, kedves és élénk festésű, ahogy Globe szűk, dombos utcáin álltak. Az évek során - főleg amikor ünnepi filmeket néztem a Netflixen - néha álmodoztam arról, hogy kiszállok a Los Angeles-i patkányfutamból, és egy ilyen helyre költözöm, de ezek csak álmodozások voltak... ábrándok, semmi több.

Egészen máig.

A házakat nézegetve rájöttem, hogy fel kell kutatnom az ottani lakáspiacot. Néhány perc a Zillow-on elárulta, hogy a bérlés nem igazán jöhet szóba, mivel jelenleg csak egy ócska garzonlakás és egy nagyon drága farmház a város szélén áll rendelkezésre.

Nem, vennem kell valamit.

Ez valójában nem volt olyan nagy probléma, mint amilyen lehetett volna, mivel egy évvel korábban megnyertem a lottót, köszönhetően egy jóléti varázslatnak, amely rendkívül jól alakult.

Oké, nem olyan volt, mintha egy hatalmas Powerball lottón nyertem volna. Nem ültem milliókon vagy ilyesmi. Nem, egy olyan alacsony összegű lottón nyertem, ami még mindig valamivel több mint háromnegyed millió dollárt hagyott nekem az adók után. És ebből, rájöttem, hogy egy olyan helyen, mint Globe, egy rakás ingatlant lehet venni.

Csakhogy... mit is akartam valójában venni? Ha már a nem is olyan nehezen megszerzett nyereményemet egy házba akartam süllyeszteni, akkor meg kellett, hogy érjen valamit. Végül is, mi értelme volt újrakezdeni, ha nem is kezdtem újra? Ha olyasmit kapok, amit nem szeretek, akkor tudtam, hogy érzelmileg nem fogok eléggé kötődni hozzá, hogy működjön.

Első pillantásra nem volt sok minden, amit szeretni lehetett volna. Néhány ház úgy nézett ki, mintha lenne benne potenciál, de vajon a következő hat hónapot vagy még többet akarok-e azzal tölteni, hogy a fürdőszobáimat és konyháimat feldúlják, miközben a huszonegyedik századba kerülnek? A horoszkópom szerint Ikrek voltam, de pont a Rák csúcsán álltam, és ez azt jelentette, hogy hajlamos vagyok az otthonosságra. Ha ehhez hozzávesszük a Mérlegben álló Holdat és aszcendensemet, akkor még inkább idegenkedtem mindenféle káosztól a környezetemben.

Szóval... valami alapvetően kulcsrakészre volt szükségem. És úgy tűnt, hogy a Globe-ban nem sok ilyen van. Legalábbis egy olyan válogatós embernek, mint én, nem. Persze, lehet azzal érvelni, hogy egy menekülő nő nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy túlságosan válogatós legyen, de ismertem a korlátaimat, és ez határozottan az egyik ilyen volt. A Mérleg Holdam miatt mindenféle lakberendezési tervekről készítettem Pinterest táblákat, és már megvolt a fejemben, hogy mit tartok "álmaim" házának, még akkor is, ha soha nem gondoltam komolyan arra, hogy megvegyek egy házat. A lottónyereményből egy kis társasházi lakást kaptam volna Los Angeles nyugati részén... valószínűleg egy felújított lakást. Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy ennyi pénzt olyasmire költsek, ami nem tesz boldoggá, ezért maradtam a bérleti díjjal ellenőrzött duplexemben, annak ellenére, hogy egy csomó aprópénz volt a bankban.

De legalább már volt egy jó elképzelésem arról, hogy szerintem mi tenne boldoggá.

Visszamentem a Zillow-ra, és a házak, sorházak és társasházak helyett az "összes" lakástípust kiválasztottam. És bumm, meg is volt.

"Egyedi élő-munkahely" állt a hirdetésben. Amennyire meg tudtam állapítani, a hely egy üzlethelyiség volt, felette egy padlástérrel. Minden úgy nézett ki, mintha nemrég átalakították és felújították volna. És bár nem voltam biztos benne, hogy a Globe főutcáján élni valóban az első számú választásom, el kellett ismernem, hogy a kisváros legforgalmasabb utcája valószínűleg csendesebb volt, mint a saját környékem Nyugat-L.A.-ben.

Továbbá, bár soha senkinek nem vallottam be a vágyamat, mert azt hittem, hogy ez örökre elérhetetlen, titokban mindig is szerettem volna egy saját New Age/boszorkányos boltot, hasonlóan a Mazey's Crescent City-hez. Minden alkalommal, amikor besétáltam abba a boltba, mosoly ült ki az arcomra, és azt gondoltam, hogy csodálatos lenne, ha lenne egy ilyen saját helyem.

Igaz, az egyetlen kiskereskedelmi tapasztalatom egy katasztrofális két hónapos munka volt a helyi Kohl's-ban, amikor végzős voltam a középiskolában, de gondoltam, más lenne, ha saját üzletet vezetnék.

Hogy van-e egyáltalán piac egy New Age boltnak az álmos kis Globe-ban, az még nem derült ki. Végül is, egy rövid Wikipédia-keresés nem volt elég ahhoz, hogy megértsem a helyet. De mindenképpen ez volt a legjobb kilátás, amit láttam, és bár általában sokáig tartott, amíg egy ilyen fontos döntést meghoztam, és addig mérlegeltem a különböző érveket és ellenérveket, amíg jól éreztem magam a döntésemmel, tudtam, hogy ebben a konkrét esetben nem engedhetem meg magamnak a gondolkodás luxusát. Nem azért nem, mert túlságosan aggódtam, hogy valaki lecsap az ingatlanra, mielőtt én hozzájuthatnék - amennyire meg tudtam állapítani, a ház már majdnem hat hónapja a piacon volt -, hanem azért, mert fogalmam sem volt róla, hogy Lucien Dumond mikor dönt úgy, hogy nagyon közelről és személyesen is haragudni fog.

Mielőtt elkezdtem volna takarózni, kitöltöttem a hirdetésen található kapcsolatfelvételi űrlapot, és elküldtem. Oda. Megtettem mindent, amit tudtam. Amennyire tudtam, az üzlet/lakás már nem is volt elérhető, és az ingatlaniroda csak elmulasztotta levenni a hirdetést.

De még amikor felálltam, hogy elhozzam az elhanyagolt csésze teámat, a táskámban megcsörrent a telefonom. Odasietettem érte, és rögtön észrevettem, hogy a körzetszám ismeretlen, biztosan nem Los Angeles környéki.

Ismét rávettem magam, hogy felvegyem, ahelyett, hogy hagytam volna, hogy a hangpostára kapcsoljon. Megpróbáltam vidámnak és élénknek tűnni, és azt mondtam: "Helló, itt Selena Marx."

"Ó, helló, Selena!" - kiáltott fel egy női hang, áradozva, szinte színpadiasan. "Itt Josie Woodrow, a Globe-i Broad Street-i ingatlan ügynöke. Most kaptam meg az e-mailjét. Mikor szeretné megnézni az ingatlant?"

"Nos...." Tétováztam, azon gondolkodtam, vajon lehet-e valahogy úgy elmondani, hogy látatlanban szeretném megvenni, hogy ne tűnjek őrültnek.

Valószínűleg nem.

Nyilvánvalóan megérezve a tétovázásomat, Josie rögtön belevitorlázott, mielőtt még bármi mást mondhattam volna. "Ó, megértem, hogy az államon kívülről érkezik. Az időbeosztásom nagyon rugalmas."

"Köszönöm" - válaszoltam, bár Josie Woodrow időbeosztásának rugalmassága valójában nem volt a lényeg. "Nem, valójában azt akartam tudni, hogy van-e videós bejárása a helyről. Ha tetszik, elviszem."

Hosszú szünet a vonal másik végén. Aztán azt mondta: "Nos, jelenleg nincs, de leugorhatok oda, és felvehetek egy virtuális túrát a telefonommal, és elküldhetem önnek. Az jó lenne?"

"Nagyszerű lenne" - válaszoltam, remélve, hogy nem lőttem lábon magam. Mi van, ha a bejárás során olyan hibákat fedeztek fel, amelyeket a Zillow hirdetési listáján szereplő képek nem mutattak? Akkor vissza kellett volna utasítanom, és bűntudatom lett volna, amiért Josie-nak ennyi extra erőfeszítést kellett tennie.....

De úgy tűnik, nem aggódott túlságosan az ingatlan esetleges hiányosságai miatt, mert azt mondta: "Most rögtön meg tudom csinálni. Csak adj egy fél órát vagy valamennyit."

"Ó, nem kell sietni" - mondtam automatikusan, pedig valahogy mégiscsak kellett. Mivel azonban nem igazán tudtam neki elmondani, hogy a lehető leggyorsabban el kell tűnnöm Los Angelesből, mert egy veszett nekromanta úgy döntött, hogy nem akarja, hogy ugyanabban a városban tevékenykedjek - nos, anélkül, hogy teljesen őrültnek tartana -, csak annyit tettem hozzá: "De köszi. Igazán nagyra értékelem".

"Egyáltalán nem probléma. Elküldöm a videót, ha elkészül. Szia!"

Ekkor letette a telefont, én pedig ott maradtam, ahogy a kezemben lévő telefont bámultam, és azon tűnődtem, hogy talán elment az eszem.

A kocka azonban el volt vetve, így nem sok mindent tehettem azon kívül, hogy töltöttem magamnak még egy csésze teát, és megpróbáltam körülnézni, hogy gyorsan leltárt készítsek a holmimról. A helyzet úgy tűnt, hogy lopakodást igényel, és így nem volt olyan, mintha egy költözési kocsit tehettem volna le a ház elé, hogy nyugodtan összepakolhassam a holmimat.

És tényleg, annyira nem ragaszkodtam a cuccaimhoz, hogy ne tudtam volna a nagy részét hátrahagyni. Nyilvánvalóan vinném a könyveimet, a kristályaimat és a kedvenc műtárgyaimat, az oltáromon lévő tárgyakkal együtt, valamint a ruháimat és az ékszereimet. De a bútorok nagy része takarékboltban és garázsvásáron talált tárgy volt. Nem volt szükségem arra, hogy magammal vigyem őket. Néhány diszkrét hirdetés a Craigslist-en, és valószínűleg a legtöbbtől különösebb gond nélkül megszabadulhatnék.

Ami az ügyfeleimet illeti... nos, ha azt mondanám nekik, hogy elköltözöm az államból, azzal elárulnám magam, és lehet, hogy Lucienhez is eljutna a hír. Talán jobb lenne, ha csak annyit mondanék, hogy úgy döntöttem, kiszállok a médiumi üzletből, és aztán ajánlanék nekik más boszorkányokat a környéken, akikről tudnám, hogy el tudnák vállalni őket ügyfélként, és olyan olvasásokat tudnának adni, amilyeneket elvárnak.

És a család?

Nos, anyám és én nem álltunk túl közel egymáshoz. Nem mintha elmérgesedett volna a kapcsolatunk, inkább arról volt szó, hogy mivel már tizenkilenc éves koromtól kezdve bebizonyítottam neki, hogy képes vagyok eltartani magam, nem látott okot arra, hogy bensőségesen belekeveredjen az életembe. A hivatásválasztásom mindennél jobban zavarba hozta, bár tudtam, hogy amikor a férje barátainak beszélt rólam, mindig "életvezetési tanácsadónak" nevezett. Sejtettem, hogy a "sövényboszorkány" nem jönne túl jól a koktélpartikon. Igen, Los Angelesben is akadtak New Age-esek, de a legtöbben nem hitték, hogy a mágia létezik.

Én azonban jobban tudtam.

Mindenesetre, ha elmondanám anyámnak, hogy úgy döntöttem, Arizonába költözöm, valószínűleg nyugodtan fogadná a hírt, mint ahogy az életben szinte minden mást is. Még egy váratlan terhesség huszonhárom évesen sem hozta őt igazán zavarba. Nem, Elizabeth Marx csak folytatta és folytatta.

Bizonyos értelemben azt kívántam, bárcsak jobban hasonlíthatnék rá. Úgy tűnt, semmi sem tudta megzavarni a ketrecét.

Míg én komolyan terveztem, hogy felforgatom az életemet egy pletyka miatt.

Nem, ez több volt annál. Ha Mazey csak meséket mesélt volna az iskolából - ami igazán nem volt a stílusa -, akkor a kártyák és az inga megmutatta volna, hogy nyugodtan figyelmen kívül hagyhatom a figyelmeztetéseit. Ehelyett egy új kezdet felé mutattak, egy új helyen. És ez azt jelentette, hogy valószínűleg helyesen cselekedtem, még akkor is, ha ez egy külső szemlélő számára őrültségnek tűnt volna.

A telefonom csipogott, jelezve, hogy üzenetet kaptam. Kinyitottam a képernyőt, és az üzeneteimre mentem, majd megnyitottam a mellékelt videót, amit Josie küldött. Kicsit rázós volt, valószínűleg azért, mert sietett, de nagyjából mindent megmutatott, amit látni akartam.

A hely gyönyörű volt. Régi, lágy fényűre csiszolt fapadló, magas mennyezet, valószínűleg eredeti vakolatdíszekkel. Az egyik falon téglafal, amely egy igazi kandallót keretezett, mézédes tölgyfa kandallópárkánnyal. A konyha kicsi volt, de gránitpultokkal és újnak tűnő rozsdamentes készülékekkel. Mindkét fürdőszoba szintén felújított és gyönyörű volt. Két hálószoba magas mennyezettel és meglepően bőséges szekrénytérrel - sokkal több, mint a jelenlegi duplexemben.

És a földszinti üzlethelyiség is hasonlóan szép volt. A falakat meleg, vöröses umbra színűre festették, és még több volt ugyanabból a díszlécből és téglából. Nem voltak kirakatok, de ezeket megrendelhettem volna, ha már eldöntöttem, hogy milyen árut fogok árulni.

Mindent összevetve, valószínűleg nem is találhattam volna jobb helyet, ha mindent magam választok ki. Ha nem az univerzum mondta nekem, hogy a Globe az a hely, ahová mennem kell, akkor nem tudtam, mi más lehetett volna. A gyomromban lévő ideges kavargás kissé alábbhagyott, és vettem egy nagy levegőt. Tudtam, mit kell tennem.

Imádom - írtam Josie-nak. Elviszem. Készpénzzel fizetek; mi a következő lépés?

Valamiért újabb döbbent szünetet vártam. Ezúttal azonban úgy tűnt, készen állt rám, mert azonnal válaszolt.

Készpénzes előlegre lesz szükséged, hogy megtartsd a helyet - válaszolta. Aztán egy szemle és egy tulajdonjogi vizsgálat. Mindezt el tudom intézni. Ha ez megtörtént, küldjön egy készpénzes csekket, vagy utalja át a pénzt. Ezt mind végig tudom csinálni.

Nagyszerű, mondtam neki. Menjen csak, és mond meg, hová küldjem a foglalót.

Átküldte az adatokat, én pedig azt mondtam neki, hogy a lehető leggyorsabban elküldöm neki. Valójában, amint végeztem az üzenetküldéssel, felhívtam a bankomat, és kértem az átutalást a foglalóhoz. Nem sokkal ezután újabb SMS-t kaptam Josie-tól, amelyben tudatta velem, hogy az átutalás már megtörtént, és éppen a házfelügyelőt keresi.

A lakás kevesebb, mint egy héten belül a tiéd lesz, üzent. Kezdj el pakolni!

Amikor megláttam az üzenetet, remegni kezdett a kezem. Csináltam már néhány őrült, impulzív dolgot az életemben, de az arizonai Globe-ban egy lakó/munkahely megvásárlása látatlanban valószínűleg a lista élén állt.

Hogy megnyugtassam magam, újra elővettem a Tarot-paklimat, és alaposan megkevertem. Nem tudtam, mit fogok csinálni, ha az az átkozott dolog egy újabb Torony kártyát mutat, de tudnom kellett.

Az ötágú ász. Valószínűleg az egyik legszerencsésebb kártya, amely a pakliban felbukkan, és általában a gazdagságot és a lehetőségeket szimbolizálja. Nem tudtam, hogy meg fogok-e gazdagodni pogány kellékek árusításával egy arizonai kisvárosban, de úgy tűnt, hogy nem kell túlságosan aggódnom az anyagi fürdőzés miatt.

Csak a biztonság kedvéért, bár....

előhúztam egy másik kártyát.

A szerelmesek. Hmm.

Lucien irántam tanúsított, egyáltalán nem kívánt fizikai érdeklődésén kívül nem sok szerencsém volt romantikus értelemben. Mindig őszinte voltam a srácokkal, akikkel randiztam, elmondtam nekik, hogy miből élek, és hogy a metafizikai gyakorlataim nagy részét képezik az életemnek, de általában azonnal leléptek, amint közöltem velük, hogy aznap este nem tudok moziba menni, mert otthon kell maradnom, hogy a telihold fényében feltöltsem a kristályaimat.

Nem a szerelmi életre való törekvés volt a motivációm arra, hogy Arizonába költözzek, de ha ez kellett ahhoz, hogy a dolgok jobbra forduljanak, feltételeztem, hogy belemegyek. Próbáltam elképzelni, milyen fickóval találkozhatnék Globe-ban. Valamiféle cowboy-típussal, talán. Még mindig voltak működő farmok a környéken. Vagy egy motorossal... az egyik kép, amit a Google-keresésem során Globe-ról találtam, egy belvárosi bárról, a Drift Innről készült, amely előtt lenyűgözően sok Harley parkolt.

Mind a cowboyok, mind a motorosok eléggé hiánycikknek számítottak az életemben. Nem igazán képzeltem el magam egyik típussal sem, de ha az univerzum ezt akarta a nyakamba varrni....

Sokkal reményteljesebbnek éreztem magam, mint néhány perccel korábban, újrakevertem a Tarot-paklit, és becsúsztattam a védő bársonyzacskójába. Miután ezzel a feladattal végeztem, felálltam, és ismét végigjártam a nappalimat.

Ez még sok munkába fog kerülni. Remélni tudtam, hogy képes vagyok rá.