Christine Pope - Grave Mistake - 5. fejezet

 


5



Lucien szerencséje

 

Mivel én csak némán, száraz szájjal bámultam őt, kicsit beljebb húzódott a boltban, vékony ajkán kellemetlen mosoly játszott. Több mint hat hónapja nem láttam őt, és talán ez is közrejátszott abban, hogy olyan szörnyen, borzasztóan oda nem illőnek tűnt a csinos boltomban, ahol a falak megnyugtató mélykék színűek voltak, a plafonon pedig Hazel aprólékosan festett csillagképei. Borotvált fejbőre megcsillant a falakon lévő lámpák fényében, és az ezüst Skorpió-szimbólum, amelyet a torkán viselt, minden egyes lépésénél csillogott.

"Ez a csend azt jelenti, hogy meglepődtél, hogy látsz engem?"

"Én..." Szedd össze magad, Selena, szidtam magam. A te földeden van - olyan földön, amit megtisztítottál, megáldottál és megvédtél.

Bár őszintén szólva el kellett gondolkodnom azon, hogy valójában mennyire jók azok az őrök, hiszen nyilvánvalóan nem tudták megakadályozni, hogy Lucien belépjen a boltba.

"Mit keresel itt, Lucien?" Kérdeztem, és örültem, hogy élénknek és semmitmondónak tűntem, és egyáltalán nem ijedtem meg. Másrészt a hangom merész hangja valószínűleg inkább a tizenöt perccel korábban megivott pohár merlot-nak volt köszönhető, mint valódi bátorságnak a részemről.

A mosolya csak szélesedett. "Miért, látni akartalak. Nem hiszem, hogy túlságosan fair volt, ahogyan csak úgy felálltál és elmentél Los Angelesből anélkül, hogy bárkinek is szóltál volna." Hosszú szünet következett, amely alatt mélyen ülő szemei, amelyek félig árnyékot vetettek ritkás szemöldöke alatt, mintha titkos szórakozottsággal csillogtak volna. "Vagy inkább anélkül, hogy anyádon kívül bárkinek is szóltál volna. Még jó, hogy ő ilyen nyitott volt arra, hogy továbbadja, amit tud."

"Ha bántod őt..." - kezdtem, düh és félelem egyformán felgyülemlett bennem. Anyám hajlamos volt mindenkiben megbízni, akivel találkozott, ami tökéletes célponttá tette egy olyan valaki számára, mint Lucien Dumond.

A férfi csípőre tette a kezét. Szokásához híven tetőtől talpig feketét viselt - fekete gombos inget, fekete farmert, fekete motoroscsizmát. Nehéz ezüstgyűrűk csillogtak minden ujján, és törzsi tetoválások kandikáltak ki a feltekert mandzsettái alól és a nyakán, ahol az ing nyitott gallérja felfedte őket. Még Los Angelesben is feltűnt, de a Globe-ban úgy kilógott a sorból, mint varjú a kanárirajból.

"Természetesen nem bántottam őt" - mondta, most már sértődötten hangzott. "Miért bántottam volna valakit, aki ennyire készségesen megadta nekem a szükséges információkat? Nem, azt mondta nekem, hogy maga tájat akart váltani, és Arizonába költözött. Nem tudta a pontos címedet - úgy tűnik, azt mondtad neki, hogy később megadod neki -, de miután megtudtam az úti célodat, nem volt olyan nehéz megállapítani, hogy pontosan hol kötöttél ki."

Elgondolkodtam azon, hogy meg kell mondanom anyámnak, hogy ne árulja el a titkaimat minden véletlenszerű fickónak, aki információt kérve telefonál. Aztán rájöttem, hogy nincs sok értelme megkérni őt, hogy legyen óvatos. Beleegyezne, és azt mondaná, hogy sajnálja, de aztán megint rögtön visszatérne a régi kerékvágásba. Szerettem az anyámat, de néha az óvatosságának hiánya egyenesen a falhoz vágott.

"Szóval, most már itt vagy" - jegyeztem meg, és igyekeztem, hogy unottnak és közömbösnek tűnjek. "Megint meg kell kérdeznem, mit akarsz?"

A hamis barátságosság arckifejezése, amit eddig viselt, hirtelen eltűnt. "Nem kértél engedélyt a távozásra."

"Hogy mit?" Mondtam, nem biztos, hogy jól hallottam... vagy legalábbis azt gondoltam, hogy nem hallhattam jól. "Mióta kell engedélyt kérnem tőled bármihez is?"

A szemei összeszűkültek, résnyire váltak. Selymes hangon válaszolt: "A GLANG vezetőjeként én vagyok a felelős az összes mágikus gyakorlóért L.A. területén. Maga is mágikus gyakorló, ugye?"

"Sövényboszorkány vagyok" - vágtam vissza, szemtől szembe a tekintetemmel. "Nem dolgozom senkinek, nem tartozom felelősséggel senkinek. Beleértve téged is."

"Milyen édes, hogy azt hiszed, van véleményed a dologról" - mondta, láthatóan egyáltalán nem zavarta a halálos tekintetem, amit rá szegeztem. Vagyis reméltem, hogy ez egy halálos tekintet volt. Mivel nem egyszer megkérdezték tőlem, hogy egy népszerű vetélkedő szóvivője vagyok-e, az volt az érzésem, hogy az anyámtól örökölt, határtalanul pimasz külsőm nem tesz jót nekem. Talán hiba volt frufrut csináltatni magamnak. "Én vagyok a legerősebb mágikus gyakorló Los Angeles medencéjében. Ez azt jelenti, hogy én döntök."

Micsoda szemét. Meg akartam mondani Luciennek, hogy nem számít, milyen szabályokat talál ki a beteg agyában; én nem tartozom neki... vagy bárki másnak, ami azt illeti.

Sajnos egy dologban igazat mondott. Sokkal erősebb varázsló volt, mint amit én valaha is remélhettem volna, részben azért, mert nem érdekelte, ha olyan rituálékat hajtott végre, amelyek súlyosan befolyásolták a karmáját.

Aztán ott volt az a piszkos kis titok, amit a támogatói és követői elől rejtegetett, valami, amire látszólag egyikük sem jött rá, de amit én már akkor megéreztem, amikor megismertem.

Részben azért volt olyan erős, mert sötét varázslatokkal használta a körülötte lévő emberek erejét. Amennyire meg tudtam állapítani, egyikük sem volt képes megérezni, hogy mire készül, de én azonnal éreztem, amikor először találkoztunk, szinte láttam, ahogy az energia átáramlik belőlük a testébe.

A mesterség hihetetlen perverziója volt, de tudtam, hogy Lucien magasról tesz erre. Nem, ő csak azt akarta, hogy még több embert vonzzon magához, hogy olyanokkal vegye körül magát, akik táplálhatják az általa teremtett varázslatokat, hogy boldoggá tegye gazdag és hatalmas ügyfeleit. És ha valaki útjában állt ezeknek a varázslatoknak, vagy bármi olyat tett, ami miatt valaki azt gondolhatta, hogy ő nem egészen tiszta, akkor egyáltalán nem volt lelkiismeret-furdalása, hogy eltapossa, mint egy bogarat.

Természetesen nem akartam elmondani neki, hogy megtudtam, mit rejteget. A férfi már önmagában is elég veszélyes volt; bele sem akartam gondolni, hogyan reagálna, ha megtudná, hogy rájöttem, mire készül.

Ideje másképp próbálkozni. "Azt hinném, hogy meg akar szabadulni tőlem, tekintve, ahogyan elcsábítottam az egyik ügyfeledet."

Persze, valójában nem is én csábítottam el - saját akaratából jött hozzám -, de úgy gondoltam, nem vagyok híve annak, hogy Lucien Dumondot lekenyerezzem, ha ez azt jelenti, hogy gyorsabban eltűnhet az életemből.

Az ajkai szinte a semmibe vékonyodtak. "Ó, de te elengedted, úgyhogy azt hiszem, ez a vétek megbocsátható." Szünetet tartott, majd a bosszúság eltűnt az arcáról, és ismét elmosolyodott, ezúttal azon a nyílt, barátságos mosolyon, amelyet valószínűleg az ügyfeleinél is használt. Amennyire tudtam, működött. A férfi nem volt hagyományos értelemben véve vonzó, de volt benne valami perverz báj. "És Selena, én soha nem akartam megszabadulni tőled. Azt akartam, hogy velem dolgozz... hogy velem legyél."

Én személy szerint inkább egy csörgőkígyóval feküdtem volna le, de tudtam, hogy nem mutathatom ki az undoromat. Nem tudtam, hogyan fogok megszabadulni tőle, és mégis túlságosan is tisztában voltam vele, hogy ha közlöm vele, hogy soha nem leszek vele úgy, ahogy ő akarja, az a katasztrófa receptje. Az olyan férfiak, mint Lucien Dumond, nem szerették, ha nemet mondanak nekik.

"Nem igazán vagyok híve annak, hogy egy hárem tagja legyek" - mondtam könnyedén. "Nem illik az én életstílusomhoz."

Megvonta a vállát. "Megszabadulhatok mindannyiuktól" - válaszolta. Egy ujjcsettintés, majd: "Csak úgy".

"Milyen önfeláldozó" - mondtam.

Ismét összeszűkült a szeme. "Többet érsz, mint ők együttvéve. De ha egyesítenéd az erődet az enyémmel... világokat mozgathatnánk meg."

Talán ferde pillantás volt az arcán? Abból ítélve, ahogy a tekintete lefelé vándorolt, hogy megnézze a hímzett ingem által felfedett dekoltázs enyhe nyomát, azt kellett feltételeznem, hogy valószínűleg az volt. A gyomromban undorodtam, de ismét azt mondtam magamnak, hogy higgadtan kell viselkednem.

"Nem igazán érdekelnek a világok mozgatása" - mondtam neki, majd odaléptem a különböző formájú, méretű és színű kristály- és drágakőgömbökből álló kirakathoz. Miután percekig igazgattam egyet, átnéztem a vállam fölött. Ő nem mozdult, helyette csak engem figyelt azokkal a szúrós szemekkel. "Hogy teljesen őszinte legyek, már egy ideje gondolkodtam azon, hogy elmenjek Los Angelesből. Felmerült ez a lehetőség, úgyhogy éltem vele. Talán szólnom kellett volna, de nem gondoltam, hogy olyan nagy dolog lenne."

"Ez egy nagy dolog" - mondta. "Nagyon nagy dolog."

Nagyszerű. Nyilvánvaló, hogy Lucien nem fogadta el egyetlen kifogásomat sem oknak arra, hogy békén hagyjon. Azon kaptam magam, hogy azt kívánom, bárcsak lenne a boltban egy olyan pánikgomb a pult alatt, amilyet a bankban nyomogatnak, hogy hívják a zsarukat, ha rablás van készülőben. De még ha lett volna is, nem hívta volna Calvin Standingbeart, mivel ő nem volt a Globe P.D. tagja.

Kár. Szórakoztató lett volna nézni, ahogy Calvin földbe döngöli Lucient, mint egy sátorcölöpöt.

Nem mintha olyan messzire jutott volna, állapítottam meg józanul. Calvin valószínűleg jó öt centivel és húsz kilóval volt Lucien fölött, de nem állt rendelkezésére varázslat, ami sokat számított. Lucien eleget szívhatott volna Calvin életerejéből, hogy saját magát erősebbé, ellenfelét pedig gyengébbé tegye, és Calvin soha nem tudta volna kitalálni, miért nem tudott legyőzni valakit, akit fizikailag felül kellett volna múlnia.

"Nézd - válaszoltam, próbáltam nem túl kétségbeesetten hangzani -, hosszú nap volt, és fáradt vagyok. Miért nem találkozunk holnap reggelinél, és beszéljük meg akkor a továbbiakat?"

Egy pillanatig nem válaszolt, csak továbbra is engem méregetett azokból az összehúzott szemekből, mintha azt próbálná megállapítani, milyen játékot játszom. És valójában nem játszottam semmit. Tudtam, hogy csak oda-vissza járnánk ugyanazon a terepen, és én fáradt voltam. Nem mintha azt hittem volna, hogy a reggeli találkozó bármin is változtatna, de ha másra nem is, de több időm lesz gondolkodni és tervet kidolgozni.

Mivel a csend kezdett kellemetlenné válni, hozzátettem: "Valahol a környéken laksz, ugye?".

"Igen", mondta röviden. "Athene-nel van egy Airbnb-nk itt a városban."

Athene Kappas Lucien jobbkeze volt. Soha nem tudtam megmondani, hogy a kapcsolatuk szexuális jellegű volt-e vagy sem, de minden ügyét ő intézte, és mindig mellette jelent meg. Amennyire én tudtam, a sofőrjévé tette ezen a kis arizonai kiránduláson. Nem gondoltam volna, hogy ez nem így van.

Bizonyos értelemben nevetnem kellett azon, hogy egy olyan férfi, aki egészen Los Angelesből Globe-ba autózik, hogy rávegyen, hogy legyek a társa, miközben magával rángatja a lehetséges szeretőjét is, milyen arcátlan. Ez olyan utánozhatatlanul Lucien-szerűnek tűnt.

De én csak kedvesen elmosolyodtam, és azt mondtam: " Hát, hozd csak magaddal. Biztos vagyok benne, hogy mindhármunknak lesz mit megbeszélnünk."

Ő azonban nem vette be a csalit. "Nem, szerintem jobb, ha kettesben találkozunk. Hol?"

"A Flatironban" - mondtam, megnevezve egy kávézót, ahol már jó párszor tisztességesen megreggeliztem, mióta a városba jöttem. "A 60-as főúton van."

"Megtalálom" - válaszolta. "Holnap tíz órakor."

"Tíz óra", ismételtem meg, örülve, hogy nem hajnalban javasolta az időpontot. De aztán egy ilyen találkozó még kényelmetlenebb lett volna neki, mint nekem. Az volt a benyomásom, hogy ez a férfi teljesen éjjeli bagoly.

Megkönnyebbülésemre ezek után nem erőltette, hanem az ajtó felé indult, amelyet kissé nyitva hagyott, miután belépett. "Holnap" - mondta baljósan, majd kisuhant.

Nem foglalkoztam a válasszal, csak odamentem az ajtóhoz, és bezártam mögötte. A feladatot elvégezve körülnéztem a boltban. Minden a helyén volt, minden úgy, ahogyan lennie kellett, mégis úgy éreztem, mintha valami komolyan elromlott volna a világgal.

Nos, mindezzel majd másnap foglalkozom. Egyelőre csak lefeküdtem aludni, és kitaláltam, mi lesz holnap, holnap.

Legalább a boltnyitó jól sikerült.

***

Másnap reggel tisztességesen összeraktam magam, főleg azért, mert úgy terveztem, hogy Luciennel való reggeli után rögtön a boltba megyek. Hát, hacsak nem varangyot csinált belőlem, vagy ilyesmi. Néhány héttel korábban még csak nem is gondoltam volna, hogy ilyesmi egyáltalán lehetséges, de Archie tapasztalatai megtanítottak arra, hogy semmit se vegyek biztosra.

"Ki volt az a férfi?" - kérdezte, és a fürdőszobai bejáratnál ült le a guggolásra, miközben felkentem a szempillaspirált.

"Milyen férfi?" Válaszoltam.

Archie halkan sziszegni kezdett. "A férfi, akivel tegnap este vitatkoztál."

"Te hallgatóztál?"

"Aligha" - mondta Archie, most már unottnak tűnt. "A lépcsőfeljárón aludtam, és a ti hangotok elég tisztán hallatszott a lépcsőházban. Nem tűntél túl boldognak vele."

"Azért, mert nem voltam az" - mondtam. Mivel úgy gondoltam, nem árthat, ha adok némi hátteret a lakó átkozott macskámnak, hozzátettem: "Ő... ő egy varázsló Los Angelesből, aki ráadásul egy világklasszis seggfej, és nem vagyok túlságosan elragadtatva, hogy lenyomozott engem itt. De a tett, ami tett, az tett, úgyhogy most már meg kell birkóznom vele."

"És hogyan fogsz "megbirkózni vele"?"

"Találkozom vele reggelinél."

"És ez mindent megold?"

Visszacsúsztattam a tubus szempillaspirált a kozmetikai táskámba, és elővettem a kedvenc MAC rúzsomat. Hála az Istennek, hogy még mindig megrendelhettem postán azokat az árnyalatokat, amelyeket ismertem és szerettem, bár hiányozni fog, hogy személyesen menjek be a boltba, hogy kipróbáljam az új színeket.

"Őszintén szólva nem tudom, hogy ez megold-e bármit is" - mondtam, miután felkentem egy könnyű réteg Antique Velvetet az ajkaimra. "De ki kell próbálnom. Így legalább van egy csekély esély arra, hogy meg tudom győzni, hogy hagyjon itt maradni Globe-ban, ahelyett, hogy visszahurcoljon Los Angelesbe."

Archie aranysárga-zöld szemei egyszerre riadtan elkerekedtek. "Ezt nem engedheted meg neki. Épp kezdtem volna itt berendezkedni."

Megráztam a fejem. "Igen, Archie, minden rólad szól."

Archie lévén, egyáltalán nem tűnt zavarban lévőnek, hogy leszóltam az önzőségét. Nem először tűnődtem el azon, hogy vajon emberként is ilyen volt-e, vagy az önző vonása az évtizedek során alakult ki, amikor kóbor macskaként igyekezett életben maradni.

"Mindig magunkról kellene szólnia" - mondta dühösen. "Elvégre ki másban bízhatnánk, aki a saját érdekeinket nézi?"

Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy megkérdezem tőle, vajon Ayn Rand híve-e, mert a megjegyzése pontosan úgy hangzott, mint a szerző öncélú filozófiája. De mivel nem akartam eltérni a tárgytól, úgy döntöttem, hogy nem foglalkozom a kérdéssel.

"Megpróbálok a jobb természetére apellálni" - mondtam a macskának, még akkor is, ha titokban azon tűnődtem, vajon Lucien Dumondnak van-e jobb természete, amire apellálhatna. Mégis, meg kellett próbálnom. "Vagy legalábbis mindent megteszek, hogy meggyőzzem arról, hogy semmi oka nincs rá, hogy egyáltalán visszavárjon Los Angelesbe." Kis szerencsével meggyőzöm arról, hogy egy középszerű boszorkány vagyok, akire nem kell pazarolnia az energiáját.

"Szívesen segítek neked ebben az érvelésben" - mondta Archie szipogva. "Tekintve, hogy már majdnem három hete itt vagy, és még mindig nem változtattál vissza emberré."

Ez idő alatt nem egyszer tettem meg mindent, hogy elmondjam neki, hogy én tényleg nem vagyok olyan boszorkány. Nyilvánvalóan ezek a szavak még nem ültek be a fejébe. A vitatkozó energiámat azonban Luciennel való foglalkozásra kellett tartogatnom, ezért csak vállat vontam, miközben visszatettem a sminkes táskámat a fiókba. "Elvégeztem, amit tudtam, Archie. A napnak csak ennyi órája van. Három hét alatt összehoztam egy boltot és egy lakást, tudod."

A macska hörgő hangot adott ki - abból a torkából inkább úgy hangzott, mintha szőrgombócot készülne felköhögni -, és kisompolygott a fürdőszobából.

Jobb is így. Bár hozzászoktam, hogy ott lóg, amíg sminkelek, néha idegesítő volt, hogy rúzsozás közben kérdéseket kell hárítanom.

Odamentem a kis kézzel festett dobozkához a komódon, amelyben az ékszereimet tartottam, és elővettem a kedvenc csüngő ametiszt fülbevalómat. Az idő kezdett felmelegedni, ezért a kedvenc lila-fekete flitteres szoknyám fölé egy fekete pólót vettem fel, és csizma helyett fekete balettcipőt. Mindig is ez volt az egyik kedvenc öltözékem, és reméltem, hogy némi bátorságot ad majd a közelgő konfrontációhoz.

Mert biztosan nem azért öltöztem ki, hogy lenyűgözzem Lucien Dumondot. A tervezett ebédemet is Hazellel terveztem. Még jó, hogy úgy döntöttünk, hogy egy órakor találkozunk; így bőven lesz időm arra, hogy túl legyek ezen a reggelin Luciennel.

Tíz perc múlva tíz. Felkaptam a táskámat, és lesietettem a lépcsőn, majd kimentem a hátsó ajtón a sikátorba. Ez volt az egyik hátránya az új otthonomnak; nem volt garázsa, de még kocsibeállója sem.

De Brett segített nekem felállítani egy olyan vászonból és acélból készült kocsibeállót, ami segített megakadályozni, hogy szegény Bogárkám reménytelenül koszos legyen. Ennek ellenére tudtam, hogy hamarosan le kell majd mosatni, mivel a menedék nem tartotta távol a port.

Tudtam, hogy azért foglalkozom olyan ostoba aggodalmakkal, mint az autó, mert nem akartam szemtől szemben gondolkodni Lucien előtt. Bár remélhettem, hogy nem fog túl nagy jelenetet rendezni egy nyilvános helyen - ez volt az egész indokom, amiért egyáltalán megkértem, hogy találkozzunk a Flatironban -, ezt nem tudhattam biztosan. Teljesen elképzelhető volt, hogy valamilyen elég kínos felfordulást okozna ahhoz, hogy kénytelen legyek elhagyni a Globe-ot, csak hogy elkerüljem a következményeket.

Vagy nem, mondtam magamnak, miközben elindultam a Broad Streeten az étterem felé. Mit érdekel téged, mit gondolnak az emberek? Már így is boszorkánynak vallottad magad, úgyhogy kit érdekel, ha Lucien elkezd szidni a képességeiddel vagy bármi mással kapcsolatban? Ez nem a középiskola.

Nem, hála az Istennek, nem az volt. Mindamellett még egy működő felnőttet sem izgatott általában az a kilátás, hogy jelenetet rendezzen azok körül, akikkel együtt kell élnie és dolgoznia.

Az idegeim eléggé vibráltak az aggodalomtól, mire behajtottam a Flatiron parkolójába. Nem láttam Lucien autóját - egy nagy fekete Mercedes S-osztályú szedán kaliforniai rendszámmal elég feltűnő lett volna a sok kisteherautó és terepjáró között -, de volt egy olyan érzésem, hogy szándékosan akart késni, hogy be tudjon lépni.

Mindegy.

Megérintettem a fekete turmalinból készült amulettet, amelyet a táskám belső zsebében hordtam, remélve, hogy a negatív energiát elnyelő vagy akár taszító képessége elég lesz ahhoz, hogy megvédjen. Rögtön azután, hogy aznap reggel felkeltem, meggyújtottam egy védőgyertyát, és megidéztem Cerridwent, a föld istennőjét, hogy adjon nekem erőt ehhez a konfrontációhoz, de még mindig nem éreztem magam túlságosan magabiztosnak. Átlagos emberekkel még elboldogultam... de Lucien Dumond nagyságrendekkel túlmutatott az átlagon.

Mivel már késő délelőtt volt, az étterem nem volt túl zsúfolt. Mosolyogtam Ingridre, a tulajdonosra, aki a vendéglátó szolgálatot látta el.

"Bármelyik helyet, amit csak akarsz, Selena" - mondta, miközben átnyújtott egy étlapot.

"Köszönöm" - válaszoltam. "Kaphatnék még egy étlapot? Egy barátommal találkozom."

Világoskék szemeiben érdeklődés csillant fel. "Barát"?" - visszhangozta. "Valaki, akit ismerek?"

Feltételeztem, hogy egy idő után hozzászokom a kisvárosiak laza kíváncsiskodásához. "Nem", mondtam, és próbáltam lazának tűnni. "Egy barátom Los Angelesből."

"Ó" - mondta, kissé csalódottan. Nem lehettem benne biztos, de kezdtem úgy érezni, hogy a helyi szorgoskodók egy csomóan totót indítottak, hogy kiderítsék, mennyi időbe telik, mire randizni kezdek valakivel.

Nos, ha ez volt a helyzet, akkor nagyon sokáig kellett várniuk. Nem mintha bármi bajom lett volna a randizással, csak a múltban nem működött olyan jól. Az elmúlt néhány évben az energiáimat a mesterségemre és a gyakorlatomra összpontosítottam, mivel az volt a határozott érzésem, hogy a boldog szerelmi élet nem olyasmi, amit ebben a bizonyos életemben élvezhetek. Talán a lehangoló szerelmi életem csupán a karma volt... vagy talán csak nagyon balszerencsés.

Átvittem az étlapokat egy olyan asztalhoz, amely a parkolóra nézett, gondoltam, így legalább láthatom, mikor áll meg Lucien, és megacélozhatom magam, hogy megérkezik az asztalhoz. A fekete Mercedesnek azonban még semmi jele.

Egy pincérnő, akit nem ismertem fel - és aki úgy nézett ki, mint aki alig hagyta el a középiskolát, ha egyáltalán elhagyta -, odajött, és megkérdezte, hogy kérek-e valamit inni. Mivel nem tudtam, meddig kell várnom Lucien megjelenésére, kértem egy kis forró vizet és egy kosár gyógyteát. Nem mintha teljesen kerültem volna a koffeint, de már így is feszült voltam, és nem láttam szükségét, hogy még jobban megzavarjam magam.

Eljött a tíz óra, és el is telt. Megérkezett a teám, és némi időt vesztegettem arra a rituáléra, hogy kiválasszam, melyik fajtát kérem a mellékelt kis kosárkából, majd forró vizet öntsek a kiválasztott zacskóra. Amíg vártam, hogy eléggé lehűljön ahhoz, hogy megigyam, elővettem a telefonomat, és a homlokomat ráncolva néztem az időbélyegzőt.

Tíz óra tizennégy.

Hmm. Nem voltak nem fogadott hívásaim vagy üzeneteim, szóval nem mintha Lucien megpróbálta volna elérni, hogy tudassa velem, hogy késik. Feltételeztem, hogy eltévedhetett, bár ez nem volt olyan könnyű dolog Globe-ban, különösen egy újabb modellszámú Mercedesben, amelyről feltételeztem, hogy csúcsminőségű navigációs rendszerrel van felszerelve.

Egy nagy fehér terepjáró, valamilyen logóval az ajtaján, beállt az egyik üres parkolóhelyre. Nem tudtam megmondani, mi volt a logón, mivel a jármű szinte pontosan az asztal felé mutatott, ahol ültem. Egy perccel később kinyílt az ajtó, és Calvin Standingbear kiszállt, fekete haja csillogott a ragyogó reggeli napfényben.

Ha lehet, teljes napfényben még lenyűgözőbb volt.

A terepjáróján lévő logó valószínűleg a San Ramon törzsi rendőrség jelvénye volt. Azon tűnődtem, mit keres itt, aztán arra gondoltam, hogy valószínűleg csak azért állt meg, hogy elvitelre vegyen egy csésze kávét vagy valami ilyesmi. Elvégre az étterem közvetlenül a 60-as főúton volt, és innen könnyebben tudott jönni-menni, mintha a Cloud Coffee-ba ment volna, a kávézóba, amely a lakástól és a boltomtól nem messze található.

Felvettem a teámat, kihúztam a zacskót, majd ráfújtam a bögrében lévő forró folyadékra. A borsmenta éles, tiszta illata felszállt az orromhoz, és én belélegeztem. Ha mást nem is, de talán segíthetett egy kicsit megnyugodni.

Az étterem ajtaja kinyílt, és Calvin lépett be. Köszöntötte Ingridet, de a tekintete már a bent lévő különböző asztalokat és azok különböző lakóit követte.

Egészen addig, amíg a tekintete meg nem akadt rajtam.

Céltudatos léptekkel odasétált az asztalhoz. A szívem egyszerre elkezdett kalapálni a mellkasomban. Mit keresett itt? Talán úgy döntött, hogy elszúrta, hogy nem beszélgetett velem egy kicsit többet az üzlet megnyitóján? Azért volt a Flatironban, mert rájött, hogy randira akar hívni?

Miközben szidtam magam, amiért hagytam, hogy ezek a nevetséges gondolatok kavarogjanak a fejemben, megállt az asztalom mellett. Ahhoz képest, hogy egy társasági híváson van, szörnyen komornak tűnt.

"Selena Marx?" - mondta, hangja élénkebb volt, mint előző este. Tulajdonképpen egyenesen hirtelen volt.

"Szia, Calvin" - válaszoltam, remélve, hogy a keresztnevén szólíthatom. Tudtam, hogy ha megpróbálnám "főnök Standingbear"-nek szólítani, úgy hangzana, mint egy idióta.

Nem pislogott. Ehelyett elővett egy darab papírt a zsebéből, kibontotta, és az asztallapon át felém csúsztatta. "Ismeri ezt az embert?"

Lenéztem a papírra. Lucien Dumond homályos képe volt rajta, olyan, mintha egy jogosítványból nagyították volna ki. "Igen" - mondtam remegő hangon. Hideg futott át rajtam, és mintha nagyon messziről, egy holló éles rikácsolását hallottam volna.

Nem, nem az étterem belsejéből, de még csak nem is a parkolóból. Tudtam, hogy sokkal messzebbről jött.

Egy előhírnök.

"Ez Lucien Dumond" - folytattam, mivel Calvin nem mondott mást, csak állt ott, az asztalom fölött magasodva. "Los Angelesből jött látogatóba."

Az arca még mindig szenvtelen volt, Calvin azt mondta: "A holttestét ma kora reggel találták meg." Szünetet tartott, mielőtt hozzátette: "Szeretném, ha velem jönne."