Christine Pope - Grave Mistake - 6. fejezet

 

6



Gyanú alatt

 

Nem igazán tudtam, mire számítsak egy törzsi rendőrőrsön. Őszintén szólva, még soha nem jártam rendes rendőrőrsön, így nem volt viszonyítási alapom azon túl, amit a tévében vagy a filmekben láttam.

A San Ramon törzsi rendőrkapitányság egy újszerű épületben volt a rezervátumban, korszerűnek tűnő számítógépekkel, telefonokkal és irodabútorokkal. A fényes környezet kissé meglepett, mivel nem számítottam semmi ennyire modernre, nem akkor, amikor maga a Globe olyan volt, mintha valahol a nyolcvanas években ragadt volna... és ez még jóindulatú volt.

Megkönnyebbülésemre Calvin nem bilincselt meg, vagy ilyesmi. Sőt, megengedte, hogy visszavigyem a kocsimat a lakásba, hogy ne kelljen a Flatiron parkolójában hagynom. Próbáltam dadogni neki, hogy ez biztos valami tévedés, hogy nem láttam Lucient, mióta előző este kilenc előtt nem sokkal elhagyta a boltot, de hallani sem akart róla. Azt mondta, hogy a rendőrségen felveszi a vallomásomat, és utasított, hogy szálljak be a Dodge Durango hátsó ülésére.

Aztán kimentünk a törzsi földekre.

Most Calvin irodájában ültünk. Nyitva hagyta az ajtót, de úgy tűnt, hogy az őrsön mindenkit arra utasított, hogy maradjon távol, mivel senki sem dolgozott a közvetlenül előtte lévő asztalok egyikénél sem.

Elég lelkiismeretes volt ahhoz is, hogy hozzon nekem egy pohár vizet. Kortyoltam belőle, és azt mondtam: "Nem értem, mi folyik itt".

Kifejezett józansággal válaszolt: "Két emberem találta meg Dumond holttestét a folyóparton kidobva, amikor ma reggel horgászni mentek. A tárcája a személyi igazolványával még mindig nála volt - közel ötszáz dollár készpénzzel együtt. Nyilvánvalóan nem rablás volt az indíték. A megyei halottkémhez vitték boncolásra, de jelenleg a halál beálltának időpontját a legjobb becslések szerint tegnap éjfél körülre teszik." Calvin sötét szemei összeszűkültek, olyan érzés volt, mintha fekete lézersugarak fókuszáltak volna rám. "Elmondanád, hogy hol voltál?"

"Otthon voltam az ágyban" - mondtam. Egyelőre úgy gondoltam, jobb, ha a tényeknél maradok. Nem igazán tudtam feldolgozni az érzéseimet Lucien halálával kapcsolatban, főleg, hogy úgy gondoltam, inkább megkönnyebbültem, mint bármi más... vagy legalábbis megkönnyebbültem volna, ha nem a San Ramon törzs rendőrőrsén ülnék, ahol a főnök faggat. "Hol máshol lettem volna? Kimerültem a boltnyitó után."

Valami felvillant Calvin szemében. Vajon emlékezett rám a boltban, hogy mennyire izgatott voltam, hogy megnyílt a bolt, és az emberek tényleg bejönnek és vásárolnak? Talán megpróbálta összeegyeztetni az akkor látott nőt azzal a fajta emberrel, aki képes lenne hidegvérrel meggyilkolni egy embert.

"Van valaki, aki ezt meg tudja erősíteni?"

Valószínűleg pontosan tudta, hogy nincs. Az egész város tudta, hogy egyedül élek. És rendben, Archie ott volt, tudta, hogy valamivel tíz óra után összeestem az ágyban, de eléggé kételkedtem abban, hogy egy beszélő macska szava bármi olyasmi, amit hihetően fel tudnék ajánlani az alibim alátámasztására.

"Nem" - mondtam. Majdnem hozzátettem, hogy bárki a környéken láthatta volna, hogy nem hagytam el az épületet, miután bezártam a boltot, de ki lett volna egyáltalán a közelben, aki észreveszi? Az én konkrét háztömbömben a többi loft közül egyiket sem használták lakásnak, és bár az utca egyik végén volt egy kis lakóház - korábban bányászok lakóháza -, az elég messze volt ahhoz, hogy kétlem, hogy az ott lakók észrevettek volna bármilyen tevékenységet az én háztömbömben. "De ez az igazság." Tétováztam, aztán hozzátettem: "Hogyan - úgy értem - "

"Hogyan történt?" Calvin megkérdezte. "Többször megszúrták egy késsel. Még nem találtuk meg a gyilkos fegyvert, így nem tudom megmondani, milyen típusú volt." Itt megállt, a karját a mellkasán összefonva. Khaki színű egyenruhás ingének ujja fel volt gyűrve, és először vettem észre, hogy az egyik karja alsó felén érdekes tetoválás van - a holdfázisok, növekvő és csökkenő fázisok a sima barna bőrén. "Van önnek kése, Ms. Marx?"

"Selena" - mondtam automatikusan, még akkor is, amikor egy fájdalmas, aggódó gombóc kezdett kialakulni a torkomban.

Mert történetesen tényleg volt késem. Tulajdonképpen több is. Az athame, vagyis az istennői tőr, amelyet különféle szertartásokon használtak, és a boline, egy kis, éles penge, amelyet növények, papírok és egyéb, mindenféle szertartásokon használt tárgyak feldarabolására használtak. Az athame-nak, mivel célja pusztán szertartás volt, nem volt működő hegye vagy pengéje, bár feltételezem, hogy ha elég erősen beledöfték egy emberbe, akkor a húsba hatolhatott. A boline elég éles volt az éle mentén, feltételeztem, de Calvin azt mondta, hogy Lucient megszúrták, és a boline határozottan nem volt szúrós kés.

Úgy gondoltam, talán jobb, ha beismerem, hogy birtoklom őket. Elvégre nem volt semmi rejtegetnivalóm, nem igaz?

Megismételte a kérdést. "Van késed... Selena?"

Felemeltem a tekintetem, hogy találkozzam az övével. "Igen, van. Ezek szertartási pengék, amelyeket varázsláshoz és más rituálékhoz használnak. Szívesen megmutatom őket neked."

A tekintete egy pillanatig az enyémet tartotta. Ebben a pillanatban azt kívántam, bárcsak jobban ismerném, hogy tudjam, látok-e valami aggódnivalót azokban a hűvös, sötét szemekben. De nem tudtam, ezért csak ültem mozdulatlanul és vártam.

Aztán azt mondta. "Ez valószínűleg jó ötlet. Menjünk vissza hozzád."

Más körülmények között nagyon örültem volna, ha kimondja ezeket a szavakat. Így viszont csak abban reménykedhettem, hogy egy pillantást vet az athame-ra és a bolinára, és rájön, hogy azok nem elég erősek ahhoz, hogy leütöttek volna egy férfit a fénykorában.

A Globe-ba vezető úton az agyam tovább dolgozott a problémán. Egy részem azon töprengett, hogyan tudta bárki is elkapni Lucien Dumondot. Elvégre ő egy varázsló volt, akinek elég csúnya trükkök tárháza állt rendelkezésére. Emellett azonban jó formában volt, jógázott és különböző harcművészetek mestereivel edzett. Még ha a mágiát ki is hagyjuk ebből, nem volt az a fajta ember, akinek könnyen el kellett volna buknia.

De nem ismertem minden részletet. Calvin nem sok mindent mondott, aminek feltételeztem, hogy van értelme. Nem hagyta volna, hogy egy lehetséges elkövető minden ténybe beavatást kapjon.

Amikor végighajtottunk a Broad Streeten, megpillantottam néhány embert, akik a boltom bejárati ajtaja mellett megálltak. Úgy tűnt, hogy a "Visszajövök..." feliratot bámulták, értetlenül, valószínűleg azon gondolkodtak, hogy miért van már majdnem dél, és miért nincs nyitva a bolt.

Bár nem szóltam semmit, úgy tűnt, Calvin észrevette, mert azt mondta: "Nem tarthat sokáig. Aztán folytathatod a napodat."

"Nem vagyok letartóztatva?"

"Még nem."

Ahogy a válaszok szoktak lenni, nem éppen ez volt a legmegnyugtatóbb dolog, amit hallhattam. Megmozdultam a székemben. "Miért gondoltad egyáltalán, hogy gyanúsított vagyok? Nincs indíték."

Az állkapcsa megfeszült, bár a tekintetét továbbra is az utcára szegezte, miközben befordult a sarkon, hogy hátra tudjon kanyarodni, és ott parkolhasson. Azt hittem, örülnöm kell, hogy nem fog velem együtt bevonulni a bolt bejárati ajtaján; így talán senkinek sem fog feltűnni, hogy a törzsi rendőrség főnöke elvitt egy kis sétára.

"Azt jelentették, hogy te és az áldozat tegnap este veszekedtetek" - mondta Calvin. "Max Anders szerint elég hevesnek hangzott."

Irracionális düh lobbant fel bennem. A fenébe is! Lucien szándékosan hagyta nyitva a Blue Moon ajtaját, hogy a szomszédok kihallgathassák a vitánkat? Azt sem tudtam, hogy Max miért lógott volna a boltja körül ebben az éjszakai órában, csak azt tudtam meg a Globe-ban töltött néhány hét alatt, hogy hajlamos volt furcsa órákban jönni-menni.

"Szóval, veszekedtünk" - mondtam hűvösen. "Sokan vitatkoznak. Ez még nem jelenti azt, hogy valakit meg fognak ölni."

"Igaz" - értett egyet Calvin, miközben leparkolt a Durangóval a kék Beetle-emet takaró menedék mellett. "De ettől még megalapozza az indítékot. Elmondanád, hogy miről volt a vita?"

Több okból kifolyólag nem igazán akartam. Azonban úgy véltem, hogy a visszatartás tényleg nem volt opció. "Persze", mondtam. "Miután bejutottunk."

Úgy tűnt, ez a kérés nem zavarta meg; bólintott, és kiszálltunk a terepjáróból, majd bementünk az épületbe. Miután felmásztunk a lakásomhoz vezető lépcsőn, a nappaliba mentünk. Nem látszott hajlandónak leülni, csak a kandallónak támaszkodott, karjait összefonva várta, hogy megszólaljak.

"Luciennek van" - volt, gondoltam, de úgy döntöttem, nem állok le - "egy nagyon sikeres praxisa, mint spirituális tanácsadó sok hollywoodi hírességnek és más nagyhatalmú embernek. Már majdnem két éve próbál rávenni, hogy csatlakozzam a szervezetéhez."

"Te is spirituális tanácsadó vagy?" Kérdezte Calvin, most már szinte szórakozottnak tűnt.

"Boszorkány vagyok" - mondtam egyszerűen. "Nem mondanám, hogy az emberek tanácsadása volt minden, amit csináltam, de mindenképpen része volt a munkámnak. Gondolom, Lucien dühös volt, hogy anélkül hagytam el L.A.-t, hogy konzultáltam volna vele. Megpróbált rábeszélni, hogy menjek vissza."

Calvin néhány másodpercig hallgatott, úgy tűnt, hogy megemészti, amit mondtam neki. " Személyes kapcsolatban álltál vele?"

"Nem" - válaszoltam azonnal, és a lehető leggyorsabban el akartam oszlatni ezt az undorító elképzelést. Nem azért, mert nem próbálkoztam volna, mondta az agyam, de félrelöktem az idegesítő belső hangot. "Ez csak üzlet volt... és aligha az. Egyébként igen, vitatkoztunk, de elment, miután beleegyezett, hogy találkozunk reggelinél, hogy beszélhessünk, ha már volt alkalmunk lehűlni egy kicsit." Újabb gondolat fogalmazódott meg bennem, és hozzátettem: "Ha elmentem volna és megöltem volna, miért ülnék a Flatironban, és várnám, hogy felbukkanjon?".

"Hogy úgy tűnjön, mintha ártatlan lennél" - mondta Calvin értelmes hangon.

Jól van, most megfogott. "Talán", engedtem meg. "De nem ez történt. Mindenesetre hadd mutassam meg a késeimet."

Anélkül, hogy megvártam volna, hogy követ-e - tudtam, hogy követni fog -, végigvezettem a folyosón az irodámba. Ott állítottam fel az oltáromat, mivel a hálószobában tényleg nem volt elég hely. Az oltár egy asztalon állt, szemben a számítógépes íróasztallal, és valójában csak egy zöld, fával és levélszegéllyel hímzett ruhából, a Tarot-kártyáimból a hímzett tasakjukban, különböző kristályokból és gyógynövényes fiolákból, az Árnyékok bőrkötésű könyvéből, valamint különféle bimbós vázákból, tele vadvirágokkal, amelyeket a város különböző pontjairól gyűjtöttem.

Az egyik oldalamon az athame és a boline feküdt. Rájuk mutattam, és azt mondtam: "Azok az én késeim. Rituálékhoz használom őket, semmi máshoz."

Calvin odalépett az oltárhoz, sötét szemei kíváncsiságtól csillogtak. És bár lehajolt, hogy közelebbről is megnézze, rögtön észrevettem, hogy vigyáz, hogy ne érjen semmihez. "Nagyon szép" - mondta, és szinte meglepettnek tűnt.

Ostoba módon küzdenem kellett, hogy megakadályozzam, hogy egy elégedett mosoly ne terjengjen az ajkamon. Nagyon keményen dolgoztam, hogy olyan tárgyakat állítsak össze, amelyek egyszerre voltak értelmesek és szépek, amelyek egyszerre teljesítették a formát és a funkciót. Az, hogy észrevette, abszurd boldogság töltött el.

De sokkal sötétebb dolgok miatt voltunk ott. "Be kell vinned őket a bizonyítékraktárba?" Kérdeztem.

"Kellene" - válaszolta. "Gondot okozhat?"

Nos, lenne, már csak azért is, mert szükségem volt azokra a tárgyakra a rituáléimhoz. De volt egy olyan érzésem, hogy a tiltakozással csak bűnösnek tűnnék, ezért vállat vontam. "Nem igazán. Úgy értem, egy ideig elboldogulok nélkülük is."

Majdnem hozzátettem, hogy van még jó néhány athame és boline lent a boltban, és ezért kölcsönkérhetek belőlük néhányat, ha a szükség úgy hozza... aztán úgy gondoltam, valószínűleg jobb, ha ebben a témában inkább befogom a számat. A legkevésbé sem akartam, hogy azt higgye, egy egész boltnyi gyilkos fegyverem van, ami csak arra vár, hogy felhasználjam.

"Nem tart sokáig" - mondta, miközben elővett a zsebéből egy pár latexkesztyűt és egy átlátszó műanyag zacskót. Miután felcsúsztatta a kesztyűt, egyesével felvette a késeket, és a zacskóba tette őket, majd becsukta a cipzárt. "Már csak a laborban kell átnéznem őket."

Bár az, hogy a késeket elszállítják vizsgálatra, kellemetlenséget okozna, nem aggódtam túlságosan amiatt, hogy a labor bármit is találna. Elvégre tudtam, hogy nem én szúrtam le Lucien Dumondot, így a bűnügyi labor a legtöbb terhelő bizonyíték, amit a pengén találhat, papírszálak és talán egy kis viaszmaradvány lenne, amit az oltár gyertyáinak elfújásakor keletkezett fröccsenésekből származó nyomok jelentenének.

"Beszéltél Athene-nel?" Kérdeztem a következőt, mert úgy gondoltam, nem árt, ha a gyanút egy valószínűbb célpontra terelem.

"Athene"? Calvin homlokráncolva megismételte, miközben lehúzta a kesztyűt, és a nadrágja egyik zsebébe rejtette.

Természetesen nem tudhatott róla. Nem mintha Lucien valószínűleg bármi olyat tartott volna magánál, ami összekötötte volna azzal a nővel, aki a GLANG mindennapi ügyeiben segédkezett. Valószínűleg Calvin sem tudott az Airbnb-ről. A pletykafészek Globe-ban elég hatékony volt, de feltételeztem, hogy még ennek is megvannak a maga korlátai... különösen, hogy a város legnagyobb pletykafészkének - vagyis Josie Woodrow-nak - valószínűleg elvonta a figyelmét a boltnyitásom.

"Ő Lucien üzlettársa" - mondtam. "Azt mondta, hogy együtt jöttek a városba."

"Közel álltak egymáshoz?"

Volt egy olyan érzésem, hogy azért tette fel ezt a kérdést, mert tudni akarta, hogy Lucien meggyilkolásának lehetett-e valamilyen féltékenységi összetevője. Talán így is volt. Athene hűvösnek és magabiztosnak tűnt azon néhány alkalommal, amikor találkoztam vele, de ez nem feltétlenül jelentett semmit. Néha a hűvös külső mögött egy tomboló vulkán rejtőzött.

"Úgy érted, hogy romantikus kapcsolatuk volt?"

A férfi bólintott. "Néhányan azt mondanák, hogy volt elég indíték, ha kapcsolatuk volt, és a férfi azért hozta magával, hogy egy másik nőt visszacsábítson Los Angelesbe."

Ha így fogalmazol.....

"Azt hiszem, igen" - engedtem meg. "De őszintén szólva, nem tudom biztosan. Lucien körül mindig sok nő volt."

"Romantikus partnerek?"

"Azt hiszem, a 'romantikus' kifejezés használata nem egészen pontos." Ekkor szünetet tartottam, és azon gondolkodtam, hogy mennyit mondjak Calvin Standingbearnek. Aztán viszont minél több olyan információt szolgáltattam, amely a gyanú ujját elfordíthatja tőlem, annál jobb. A csípőmre tett kézzel, hogy némi megnyugvást adjak, így folytattam: "Azt hiszem, sok múlik azon, hogy mennyit vagy hajlandó elhinni."

A szemöldöke egyenes, sötét sávjai enyhén felhúzódtak. "Miben hinni?"

"Lucien erejéről."

"Erők" - ismételte meg Calvin.

Bólintottam, aztán vártam. Semmi értelme, hogy olyasmiről próbáljam meggyőzni, amit nem akart valóságnak elfogadni. Voltak, akik hajlandóak voltak nyitottan gondolkodni, és voltak, akik nem.

Rövid szünet után azt mondta: "Mondjuk úgy, hogy eleget láttam már ezen a világon ahhoz, hogy meggyőzzön arról, hogy vannak dolgok, amiket nem lehet megmagyarázni."

Ha visszatartottam volna a lélegzetemet, akkor most megkönnyebbült szellővel engedtem volna ki. Így viszont csak hálát adhattam az univerzumnak, hogy Calvin nem volt olyan szűk látókörű, mint oly sok más ember. És őszintén szólva, meg is értettem. Már korán elég bizonyítékot kaptam ahhoz, hogy alátámasszam azt a meggyőződésemet, hogy a hétköznapi, mindennapi világot, amelyben a legtöbb ember él, ezoterikus erők és hatalmak világa fedte le, olyan entitásoké, amelyeknek semmi közük a mi hétköznapi életünkhöz.

Néhány ember azonban soha nem hatolt át ezen a fátyolon, és így szinte lehetetlen volt meggyőzni őket bármiről, ami nem a szemük előtt volt.

Néma köszönetet mondtam az univerzumnak, hogy Calvin Standingbear nyilvánvalóan nem tartozott közéjük.

"Nos, akkor" - mondtam. "Nem tudom pontosan, hogyan csinálta, mert nem szoktam ilyen sötét varázslatokkal szórakozni, de amennyire meg tudtam állapítani, képes volt energiát szívni a körülötte lévő emberekből. Bármilyen adottsággal rendelkeztek is - és ő mindig ügyelt arra, hogy olyan embereket találjon, akiknek volt valamilyen pszichikai képességük, még ha nem is volt túl erős -, azt szívta ki belőlük, hogy energiát adjon a varázslatainak. És az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy ezt az erőt kivonja belőlük, a szexmágia volt."

Ez a két szó puffanásként esett a beszélgetés közepébe. Calvin egy hosszú pillanatig csak bámult rám, sötét szemei spekulatívak voltak. Arra volt kíváncsi, hogy gyakoroltam-e ezt a fajta mágiát? Nem, mert megvoltak a saját módszereim az energiáim összpontosítására, de már a gondolattól, hogy elképzelhette, hogy ilyen rituáléban veszek részt, forró vér szökött az arcomba.

"Szóval ezt gyakorolta?" Calvin kérdezte a legközelebb.

Ismét hálát kellett adnom az univerzumnak, hogy ezúttal nem kérte, hogy részletezzem, mit is jelent ez a fajta mágia valójában.

Bólintottam. "Többek között. De mindegy is, ezért volt Lucien körül mindig sok nő. Én csak néhányszor láttam őt Athene-nel, és nem láttam semmi olyat az interakcióikban, ami arra utalt volna, hogy intim viszonyban voltak, de nem mondhatom biztosan."

"Tudja, hol találom ezt az Athene-t?"

"Athene Kappas" - mondtam, gondoltam, hogy tudnia kell a teljes nevét. "Lucien azt mondta, hogy valahol errefelé béreltek egy Airbnb-t, de részleteket nem árult el."

"Semmi baj" - válaszolta Calvin. "Csak egy pár van itt Globe-ban. Mindegyik tulajdonossal felveszem a kapcsolatot, és megkérdezem, hogy Athene ott lakik-e."

Bár Athene iránt sosem melegedtem meg - hűvös személyisége és Lucien iránti teljes odaadása kizárta, hogy bármiféle baráti kapcsolat alakuljon ki közöttünk -, nem tudtam egészen visszatartani a kitörő szánalmat, amit a gondolatra éreztem, hogy egyedül ül abban az Airbnb-ben, és várja Lucien visszatérését. Feltételeztem, hogy biztos azt mondta neki, hogy reggelizni fog velem, és így, bár már elmúlt délután egy óra, talán még mindig nem kezdett el gyanakodni. Talán csak ült ott, nézte az időt a telefonján, és azon aggódott, hogy a társa hosszabb távolléte azt kell, hogy jelentse, hogy sikerrel járt, és ő meg én elmentünk valahová együtt. Pontosan ez volt az a fajta manőver, amit Lucien végrehajtott volna... persze csak ha még életben volt.

Vagy összecsomagolhatott volna, és elhagyhatta volna a várost, miután megbizonyosodott róla, hogy a férfi halott. Mindkét lehetőség egyformán hihetőnek tűnt.

"Megtaláltad a kocsikulcsát?" Megkérdeztem.

"Mercedes?" - válaszolta, én pedig bólintottam. "A kulcsa a zsebében volt, a tárcájával együtt. Ahogy mondtam, nem a rablás volt a motiváció."

Ennyit az elméletről. Nem értettem, hogyan tudott Athene kijutni a városból, ha nem volt nála Lucien kocsijának kulcsa. Hacsak nem külön járművekkel jöttek ide, de ez a forgatókönyv kissé erőltetettnek tűnt. Nem akart volna lemondani arról a lehetőségről, hogy a közel nyolcórás út alatt L. A.-ből foglyul ejtse a közönséget.

"Nos, remélem, megtalálod" - mondtam.

"Én is remélem" - válaszolta. "Remélem, tud nekem válaszokat adni. Addig is szeretném, ha itt maradnál."

A kérés nem lepett meg túlságosan. Sikerült egy halvány mosolyt csalnom elő. "Most nyitottam egy boltot. Hová mehetnék?"

Meglepetésemre válaszul vigyorgott rám. "Csak biztosítom az alapjaimat, Selena. Kiengedem magam."

Egy biccentéssel elindult kifelé az irodámból, és végigment a folyosón a lakás bejárati ajtaja felé. Egy pillanattal később az csendesen becsukódott mögötte.

Abszurd módon azt kívántam, bárcsak kitalálhattam volna valami okot, ami miatt maradnia kellett volna. Felajánlhattam volna neki egy ebédet vagy valamit. Amiről tudtam, hogy több mint ostobaság. A fickó gyilkossági nyomozást folytatott.

És egyelőre én voltam az első számú gyanúsított.

Igyekeztem nem felsóhajtani, elővettem a telefonomat, és felhívtam Hazelt. Már elmúlt az ebédidőnk, és amennyire tudtam, már rájött, mi történt Luciennel, de nem akartam cserben hagyni.

Az élet még sosem volt ilyen bonyolult Los Angelesben.