Christine Pope - Grave Mistake - 7. fejezet

 


7



Folyami kalandok

 

"Ó, Istenem!" - mondta Josie, amikor belépett a boltba, és a nyakába tekert, fukszia és türkiz árnyalatú, akvarellmintás sál drámaian lobogott mögötte. "Most hallottam."

Csak most? gondoltam. Már majdnem egy órája, hogy Calvin elment. Azt hittem, ennél gyorsabban dolgozol.

Valahogy mégis sikerült egy filozofikus vállrándítást adnom. "Ez őrület, nem igaz? Úgy értem, értem, miért akarnak beszélni velem a rendőrök, de nem sok mindent tudtam mondani nekik".

Megállt a pénztárgép melletti vitrin előtt, a kezét a tekintélyes csípőjére tette. "Elmentem, és elmondtam Calvinnak, milyen derék polgár vagy, de ő csak annyit mondott, hogy nem áll módjában egy folyamatban lévő nyomozásról beszélni." Ragyogó kék szemei rám szegeződtek, aggódva... de kíváncsian is. Tudtam, hogy a belső infókat akarja megtudni.

Mivel nem a rendőrségnél voltam, nem voltak ilyen kommunikációs akadályaim.

"Egész éjjel otthon voltam" - folytattam. "Tudod, mennyire kimerített a bolt megnyitására való felkészülés."

"Igen, persze" - mondta, most már szinte türelmetlennek tűnt. "De van valami ötleted, hogy ki lehetett benne?"

"Mondtam Calvinnak, hogy beszéljen Athene-nel, Lucien üzlettársával."

"Igen, a nővel, aki tegnap vele jött a városba" - válaszolta Josie, és én döbbenten néztem rá. Mielőtt megkérdezhettem volna, honnan tudta ezt, folytatta: "Ó, a barátnőm, Betsy bérbe adta nekik a házat, ahol laktak. Az édesanyjától örökölte, és ahelyett, hogy eladta volna, szép kis nyaralónak rendbe hozta. Tulajdonképpen megkért, hogy segítsek a berendezésben, és természetesen igent mondtam. Megkaptuk a legaranyosabb - "

"Szóval, Lucien és Athene kibérelte a barátnőd házát" - vágtam közbe, tudtam, hogy Josie-nak már a legelején le kell állítanom, ha nem akarom, hogy minden egyes bútordarabról, ami a szóban forgó Airbnb-be került, intim beszámolót kapjak.

"Igen" - mondta Josie. Valószínűleg annyira hozzászokott, hogy az emberek így félbeszakítják, hogy észre sem vette. "Azt mondta, bárcsak ne tette volna, mert a szomszédok telefonáltak, hogy panaszkodjanak a zaj miatt".

"A zaj miatt?"

"Úgy tűnik, valami nagyon hangos, törzsi hangzású zenét játszottak. Legalább egy órán keresztül ment. Betsy már éppen oda akart menni - bár akkor már majdnem éjfél volt -, amikor végre abbamaradt, és a szomszédok látták, hogy valaki elhajt egy nagy fekete autóval."

"Lucien Mercedese" - motyogtam, mire ő érdeklődéstől csillogó szemmel lehajtotta a fejét.

"Volt pénze?"

"Elég sok, azt hiszem" - mondtam. Bár még magam előtt is zavartnak tűntem, mert az agyam máris elkezdett száguldani, próbáltam összerakni a darabokat. Lucien tehát majdnem éjfélig a házban volt. A legjobb tippem a zenével kapcsolatban az volt, hogy ő és Athene valamiféle rituáléra használták. Hogy miféle rituáléra, azt nem tudtam, bár volt egy nyugtalanító érzésem, hogy azért fújták a zenét, hogy elfedjék valamiféle szexuális szertartás hangját.

De vajon milyen célból? Hogy összekapcsolják az erejüket, hogy létrehozzanak egy varázslatot, amely arra kényszerít, hogy kövessem őt vissza Los Angelesbe? Feltételeztem, hogy ez lehetséges, még ha nem is akartam azt hinni, hogy Athene önként részt venne egy ilyen bűbájban. Vagy talán őszintén nem érdekelte, mert egyáltalán nem kötődött érzelmileg Lucienhez. Ebben az esetben hihetőnek tartottam, hogy belemenne a cselszövésbe, ha az hosszú távon még nagyobb sikert jelentene a GLANG számára.

"Megtalálták a kocsiját?" Megkérdeztem, mire Josie a homlokát ráncolta.

"Őszintén szólva nem tudom" - válaszolta. "Ahogy mondtam, Calvin nem volt éppen közlékeny, bár az ilyesmi mindannyiunkat érint. Van fogalmad róla, mit tesz egy gyilkosság az ingatlanok értékével? Globe vonzerejének része a közbiztonsága."

Bízzunk benne, hogy Josie-t érdekli ez a bizonyos részlet. Egy részem el akart borzadni a bűnügyi áldozattal szembeni együttérzésének hiányán, de hát ő nem ismerte Lucient. Érthető volt, hogy a bűntény egy olyan aspektusára összpontosít, amely hatással van a városra, amelyet annyira szeretett.

"Úgy hangzott, mintha Lucient valahol a rezervátumban találták volna meg" - mondtam neki. "Szóval, nem éppen Globe-ot érintené a dolog."

Az arckifejezése kissé felderült. "Ó, nos, ha ez a helyzet...." A szavak elakadtak, és ő ismét rám fókuszált, most már aggódó tekintettel. "Jól vagy, Selena? Ez a Lucien a barátod volt, ugye?"

"Azt hiszem, a 'barát' egy kicsit túlzás" - válaszoltam. "Ismertük egymást, de nem mondanám, hogy barátok voltunk. Inkább üzleti kapcsolat volt, mint bármi más... ha egyáltalán annak lehetett nevezni."

"Nos, ez akkor is megdöbbentő. De biztos vagyok benne, hogy Calvin hamarosan a végére jár a dolognak. Nagyon okos ember, bár ez az első alkalom, hogy gyilkosságot kell megoldania."

Ezek a szavak semmit sem enyhítettek az aggodalmon, amely megfeszítette a nyakam és a vállam izmait. Az egy dolog volt, hogy tudtam, hogy ártatlan vagyok. De amikor a közvetett bizonyítékok az irányodba mutattak... bizonyítékok, amelyeket egy tapasztalatlan vidéki rendőrfőnök is elemezne... nos, mondjuk úgy, hogy nem volt éppen bizalomgerjesztő.

Mégis, bíznom kellett abban, hogy ártatlanságom bebizonyosodik, amint több bizonyíték kerül napvilágra. Fogalmam sem volt róla, hogy Athene mit mondott Calvinnak - ha egyáltalán beszélt vele. Talán pontosan tudta, mi történt Luciennel, és elmenekült, mielőtt a hatóságok utolérhették volna. A jármű hiánya talán nem volt olyan nagy akadály, mint gondoltam. A Globe-nak volt egy fickója - Travis Cox -, aki az Ubernek és a Lyftnek is vezetett... amikor csak kedve volt hozzá. Bár én soha nem vettem igénybe a szolgáltatásait, mivel nekem volt saját kocsim, néhányszor beugrott a boltba, hogy füstölőt vegyen... valószínűleg hiábavaló kísérletként, hogy elrejtse a marihuána szagát, ami állandóan ott lógott körülötte. Mi lett volna, ha Athene kapcsolatba lép Travisszel az alkalmazásán keresztül, és tudatja vele, hogy ha elviszi őt Mesába... vagy talán egészen a phoenixi nemzetközi repülőtérig... akkor megéri a fáradozását?

Rendben, tudtam, hogy a legrosszabb forgatókönyveket gyártom. De tekintve, hogy Lucien Dumondot tizenkét órával a Globe-ba érkezése után holtan találták, nem gondoltam, hogy a borús és végzetes gondolatok felidézése annyira elrugaszkodott dolog.

"Igen, nagyon alkalmasnak tűnik." És ez volt minden, amit Calvin Standingbearről nyugodtan mondhattam. A fickónak határozottan lehengerlő fizikai jelenléte volt... olyan, amire nem tudtam nem gondolni.

Úgy tűnt azonban, hogy Josie kiszúrt valamit a hangnememből, még akkor is, ha igyekeztem teljesen semlegesnek tűnni. A szeme csillogott, és azt mondta: "Lehet, hogy újra ki kell majd kérdeznie téged".

"Kétlem" - válaszoltam gyorsan. Jobb, ha a lehető leggyorsabban csírájában elfojtok minden spekulációt. "Tényleg nem volt sok mondanivalóm."

Kinyílt az üzlet ajtaja, és egy házaspár lépett be, akik úgy néztek ki, mintha az ötvenes éveik végén vagy a hatvanas éveik elején járhattak volna. Motorkerékpár-rajongók, gondoltam, a férfi szürke lófarkát takaró kendőből és a bőrdzsekiből ítélve, amelyet a nő a "Durango, Colorado" feliratú pólója fölött viselt.

Egyiküket sem láttam még soha, és arra tippeltem, hogy turisták lehetnek. És hála az Istennek - ha csak átutazóban voltak Globe-on, útban Phoenix felé... vagy talán Payson felé, attól függően, merrefelé utaztak... akkor nem hallhattak semmit Lucien Dumond meggyilkolásáról, és nem tudhatták, hogy a furcsa bolt tulajdonosa, ahol vásároltak, az ügy egyik fő gyanúsítottja.

Josie világosan látta, hogy az érkezésük a beszélgetésünk végét jelenti. Csalódott tekintet suhant át az arcán, de aztán elmosolyodott, és azt mondta: " Majd később visszajövök. Biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz."

Reménykednem kellett, hogy igaza volt.

***

A motoros pár vett néhány ékszert és néhány könyvet a kristályokról, így több okom is volt rá, hogy örüljek, hogy beugrottak. Miután elmentek, a gyomrom korgott, emlékeztetve arra, hogy aznap még nem ettem semmit. Az események azóta pörögtek, amióta Calvin Standingbear olyan váratlanul felbukkant a Flatironban, de most a testem tudatta velem, hogy a gyilkossági nyomozás ellenére ennie kell.

Valószínűleg egy szendvics a Cloud Coffee-ban volt a legjobb választásom, de haboztam, és azon gondolkodtam, vajon jó ötlet-e így mutatkozni a nyilvánosság előtt, amikor épp most vittek el kihallgatásra egy gyilkossági nyomozás keretében. Aztán viszont tudtam, hogy ártatlan vagyok. Ha úgy kezdenék viselkedni, mintha nem lennék az, akkor az emberek úgy néznének rám, mintha bűnösnek kellene lennem.

Ráadásul a szekrényeim majdnem üresek voltak. Újabb bevásárlásra volt szükségem, de a boltnyitásra való felkészülés éjjel-nappal lefoglalt.

Meg tudod csinálni, mondtam magamnak, miközben elővettem a táskámat a pult alól. Csak viselkedj természetesen.

Persze, persze.

A kirakatban lévő kis "Visszajövök" táblát két órára állítottam, majd bezártam az üzlet ajtaját. A Cloud Coffee csak két saroknyira volt az üzletemtől, és az utca túloldalán, így nem tartott sokáig, amíg odaértem. Mivel fél kettő elmúlt, az ebédelő tömeg már nagyrészt elment, bár néhányan még elidőztek az asztaloknál a laptopjukkal.

Bryan kissé meglepettnek tűnt, amikor meglátott, bár elég gyorsan összeszedte magát, és egy szinte őszintének tűnő mosolyt küldött nekem. "Szia, Selena. Mit hozhatok neked?"

"Egy csirkesalátás wrapet és egy koffeinmentes jeges zöld teát" - válaszoltam. A csirkesalátájuk legendás volt. Ráadásul ez volt az a fajta dolog, amit meg tudtam volna enni a boltban anélkül, hogy aggódtam volna, hogy rendetlenséget csinálok.

"Máris hozom."

Bryan férjét, Kris-t sehol sem láttam, de talán elment elintézni valamit, hiszen az ebédidő nyilvánvalóan véget ért. Úgy tűnt, hogy a laptopjukkal elfoglalt emberek közül senki sem figyel rám, ami jó dolognak kellett lennie. Lehet, hogy Josie pontosan tudta, mi folyik itt, de ő volt a Globe pletykakörének csomópontja. Egyébként nem úgy tűnt, mintha a hírek még nem tették volna meg a magukét.

Kivéve Bryan furcsa reakcióját, amikor beléptem. Volt egy olyan érzésem, hogy hallott valamit, vagy talán Josie beugrott egy újabb tejeskávéra az irodájába menet, és beavatta őt. Jobban szerettem volna azt hinni, hogy közvetlenül tőle hallotta a történetet, mert így legalább elhihettem, hogy nem túl sokan tudnak Lucien meggyilkolásáról.

Ahogy Bryan átnyújtotta nekem a szendvicsemet tartalmazó táskát, gyorsan felvillant az aurája - a szokásos füstös kék, de a szélein apró narancsos és vörös szikrákkal. Ez lehetett az idegesség, ami abból adódott, hogy ilyen közel volt egy gyilkossági gyanúsítotthoz... de lehetett valami egészen más is. Az aura látásának képessége jött és ment, bár ha eléggé koncentráltam, néha tetszés szerint láttam őket. Az, hogy egy ilyen pillantást vetettem rá, amikor nem is próbálkoztam, azt jelentette, hogy bármilyen érzelmet is érzett, elég erős volt ahhoz, hogy felfogjam.

Bárcsak tudtam volna, mi az. Sajnos a látnoki képességeim nem terjedtek ki a gondolatolvasásra.

Megköszöntem neki, és visszamentem a Blue Moonba. Először vettem észre, hogy valóban gyönyörű nap van, a nap meleg, de a szellő hűvös, a kis fehér felhők úgy kergetik egymást az égen, mint egy csapat égi bárány.

Olyan nap, amilyet reméltem, hogy egy ilyen eldugott helyre költözve találkozhatok vele. Kár volt bent elpazarolni.

A bolt csak tegnap este nyitott ki,mondtam magamnak egy gondolati rázkódással. Nem fordulhatsz meg és zárhatod be a nap hátralévő részére, csak mert szép az idő.

Ez igaz. És szombat volt, tehát a legjobb esélyem arra, hogy turistaforgalmat bonyolítsak le. Az egy dolog volt, hogy húsz percre bezártam a helyet, hogy kiszaladhassak egy szendvicsért. De teljesen más volt bezárni, mert tavaszi lázam volt.

Mégis, még ha vissza is mentem a Once in a Blue Moonba, és kötelességtudóan leszedtem a "Visszajövök" táblát - és a félig megevett csirkesalátás wrapemet a pult alá rejtettem, amikor néhány turista tényleg betévedt -, nem tudtam nem törődni a viszkető lábammal. Valami azt súgta, hogy ki kell mennem.

Oké, akkor. Nyitva maradok még egy darabig, de korán bezárok. Nem túl korán, de elég korán, hogy még legyen egy kis napfény.

Napfény mire?

Gyorsan felvillant a fejemben - egy gyorsan folyó patak, a partján lógó fűvel, a háttérben a pamutfenyők buja, üde zöldjével. Egy szempillantás, és a kép eltűnt.

Még amikor a kérdés kezdett megfogalmazódni a fejemben, rájöttem, mit láttam.

A helyet, ahol Lucien Dumond meghalt.

Ó, a pokolba is, mondtam magamnak. Elég baj, hogy gyanúsított vagy. Most még egy bűntény helyszínét is meg akarod zavarni?

Ha egyáltalán maradt még valami, amit meg lehetett volna zavarni. Calvin és a helyettesei bizonyára már átnézték a helyszínt a rendőrség finom fogú fésűjének megfelelővel. Talán én is kimehetnék és körülnézhetnék, hátha érzékelek valami vibrálást vagy látnoki villanást. Ez néha velem is megtörtént; nem csak tarotkártyák, ingák és kristálygömbök voltak.

És általában, ha valamit éreztem, az azt jelentette, hogy követnem kellett az ösztöneimet.

Fél ötkor visszatettem a táblát a kirakatba, jelezve, hogy a bolt hétfőn délelőtt tizenegykor újra nyitva lesz. Mivel észrevettem, hogy a város legtöbb helyi tulajdonú boltjának legfeljebb rendszertelen nyitva tartása van, úgy gondoltam, senkit sem fog zavarni, ha nem vagyok nyitva minden nap tíztől hatig. És bár még mindig nem tudtam, hogy mit fogok csinálni a szabadnapjaimon, úgy gondoltam, hogy nem dolgozhatok hetente hét napot.

Amikor felmentem az emeletre, Archie a folyosó közepén feküdt, és az egyik mellső lábát nyalogatta. A helyét valószínűleg azért választotta ki, hogy biztosan ne tudjam elkerülni, ezért néhány méterre tőle megálltam, és keresztbe tettem a karomat.

"Túl korán van még a vacsorához" - mondtam.

Azonnal abbahagyta a mancsa ápolását, és felállt. "Szóval, most már gyilkossággal gyanúsítanak?"

Archie Calvin látogatása alatt eltűnt - határozottan nem az irodában, a szokásos búvóhelyén lődörgött -, de rájöttem, hogy túl sok volt a remény, hogy végigaludta az egészet. Azt reméltem, hogy csak vállat vonok, amikor azt mondtam: "Talán. Nem hiszem, hogy Standingbear főnök tudja, mit kezdjen a helyzettel. Most éppen egy másik nyomot követ."

Tessék, sikerült kimondanom a hivatalos nevét anélkül, hogy elmosolyodtam volna.

A macskás szobatársam azonban nem tűnt lenyűgözöttnek. "Azért jött ide, hogy bizonyítékokat gyűjtsön."

"Lehetséges bizonyítékot", javítottam ki. "Egyébként is, ártatlan vagyok, úgyhogy nincs miért aggódni. Igazából azt hiszem, örülni fogsz, hogy Lucien már nem jelent veszélyt. Legalább nem kell aggódnod amiatt, hogy eltűnök Los Angelesbe."

"Nem, csak a börtönbe" - jegyezte meg Archie, a hangja a végletekig komor volt. "Ahhoz képest, hogy boszorkány vagy, úgy tűnik, nem vagy túl ügyes a saját szerencséd kezelésében."

Legszívesebben azt mondtam volna neki, hogy nem tudja, miről beszél, de mivel be kellett ismernem, hogy az elmúlt huszonnégy óra nem volt éppen valami nagyszerű, úgy döntöttem, nem tapsolok vissza a macskának. "Dolgozom rajta" - mondtam. "Ami azt illeti, van valami, amit még ellenőrizni akarok, mielőtt besötétedik, és mi már égetjük a nappali fényt."

"Mit ellenőrizni?" - kérdezte, zöld-arany szemei gyanakodva összeszűkültek, miközben követett a hálószobába.

"Még nem tudom."

Mivel már fekete póló volt rajtam, csak ki kellett bújnom a szoknyámból és egy farmerba, hogy felkészüljek a kiruccanásra. Amint az ujjaim a csillogó parasztszoknya rugalmas derékszíja alá csúsztak, Archie szeme riadtan tágra nyílt, és kirohant a szobából.

Tessék. Tudtam, hogy ez működni fog. Bármikor, amikor a legkisebb esély is volt rá, hogy nem teljesen felöltözve lát, sietősen visszavonult.

Egy átkozott macskát nem csak egyféleképpen lehetett kezelni.

Amikor farmerben és túrabakancsban léptem ki a hálószobából, összehúzott szemmel figyelt. "A lábbeli alapján feltételezem, hogy nem a Walmartba mész".

"Lehet, hogy igen" - engedtem meg, mivel úgy gondoltam, valószínűleg át kellene mennem a boltba, miután végeztem a... nos, bármi is volt az, amit a San Ramon Apache rezervátumban akartam kideríteni.

Egy-két másodpercig a macska nem reagált. Aztán egy aprócska fújtatást eresztett meg, és azt mondta: "Még több finomság kell", mielőtt beosont az irodába, hogy összegömbölyödhessen az ágyán.

Tényleg nem kellett neki - gondoskodtam róla, hogy mindig legyen egy tartalék doboznyi jutalomfalat -, de tudtam, hogy ez csak az ő módja volt, hogy az utolsó szót is kimondja.

De legalább nem kellett több időt vesztegetnem arra, hogy ott álljak és vitatkozzak vele. Felkaptam a táskámat, és kiengedtem magam a lakásból, mielőtt lesietettem a hátsó lépcsőn.

Őszintén szólva nem tudtam, hová megyek. Vagy inkább azt tudtam, hogy a 70-es főúton kell elhagynom a várost, kelet felé tartva, hogy San Ramonba, a rezervátum fő településére jussak, de amit a látomásomban láttam, az egy folyó volt, nem pedig egy város. Egy percig ültem a kocsiban, és a térképet fürkészve, amit elővettem, megkerestem a San Ramon folyót, amely a várostól keletre folyt. A víz a látomásban nem tűnt elég szélesnek ahhoz, hogy folyó legyen, de kezdtem megtanulni, hogy a "folyó" nem feltétlenül ugyanazt jelenti Arizonában, mint máshol.

Úgy tűnt, hogy a San Ramonnak rengeteg patakja és mellékfolyója van, és talán Lucient az egyik mellett találták meg. Calvin azt mondta, hogy a holttestét egy folyóparton találták meg, de ez nem feltétlenül jelentett semmit.

A biztonság kedvéért magammal vittem az egyik ingámat, azt a sávozott fluoritot, amely mindig is a leghasznosabbnak tűnt, ha a fókusz élesítéséről volt szó. Mivel hagynom kellett, hogy az univerzum vezessen a megfelelő helyre, úgy gondoltam, minden segítség jól jön.

És mivel a nap már kezdett nyugat felé süllyedni, tudtam, hogy indulnom kell.

Körülbelül öt perccel Globe előtt elhaladtam az Apache Gold mellett, a San Ramon törzs által működtetett kaszinó mellett. Természetesen már jártam erre korábban is, de ezúttal jobban figyeltem az épületre, arra, hogy milyen rendezettnek és virágzónak tűnik minden. A parkoló is eléggé tele volt. Igaz, hogy szombat délután volt, valószínűleg a helyi szerencsejátékosok csúcsidőszaka, de akkor is. Nem csoda, hogy a rendőrőrs ilyen szép volt; a törzsnek valószínűleg a kaszinó haszna is elégethető volt.

Ugyanott kanyarodtam le, ahol Calvin is, amikor az őrsre mentünk, mivel úgy gondoltam, hogy a San Ramon "belvárosának" számító városon keresztül vezetni ugyanolyan jó útvonal, mint bármi más. A város - nem sokkal több, mint apró házak és épületek gyűjteménye, amely Globe-ot nyüzsgő metropolisznak tüntette fel - csendesen, szerényen haladt el az autó ablakai mellett. Sok ház úgy nézett ki, mintha valójában lakókocsik lennének, de úgy tűnt, hogy minden rendben van, az udvarok rendben vannak tartva.

Aztán megláttam egy táblát, amelyen az állt, hogy "River Access", és jobbra fordultam, követve a keskeny utcát, amíg az hirtelen meg nem állt egy közösségi parkolóban. A parkoló túlsó végén egy fehér pickup állt, de egyébként üresnek tűnt.

Az út vége. Behúzódtam a számos üres hely egyikére, majd kiszálltam a kocsiból. Nem tűnt túl jó ötletnek, hogy a táskámat magammal hurcolva túrázzak egy esetleg alattomosnak bizonyuló terepen, ezért elővettem a személyimet, a kulcstartót, az ingát és a telefonomat, és a zsebeimbe dugtam őket, majd a táskát a csomagtartóba tettem, és bezártam azt.

Most már többnyire tehermentesen követtem a jeleket, amelyek az ösvény kiindulópontjához mutattak, és sétálni kezdtem. Már hallottam a víz csobogását néhány méterrel odébb, miközben a gyapotfák hosszú sora a jelzőtáblák nélkül is pontosan megmutatta volna, hol van a folyó.

Ahogy sétáltam, azon tűnődtem, hogy Lucien hogyan került ide. Valahol máshol gyilkolták meg? A gyilkos azért hozta ide a holttestét, hogy a folyóba dobja, mert úgy gondolta, így szabadulhat meg tőle a legkönnyebben?

Ennek volt némi értelme... különösen, ha a gyilkos olyan valaki volt, aki nem ismerte a környéket, aki nem tudhatta, hogy az áramlatok inkább a partra viszik a holttestet, mint biztonságosan lefelé a folyón.

Vagy talán Lucien a saját erejéből jött ide. Emlékeztem, hogy Skorpió volt - valójában kettős Skorpió, mivel a Napja és az aszcendense is ebben az erőteljes, titokzatos vízjegyben áll -, és azt is lehetségesnek tartottam, hogy azért jött ide, hogy közösséget vállaljon az áramló vízzel, és megpróbálja megcsapolni annak energiáit. Az encinoi házában mindenütt szökőkutak voltak - az udvaron, az előcsarnokban, szinte minden szobában.

De még ha azért is jött a San Ramon folyóhoz, hogy egyesítse annak energiáit az övével, valaki biztosan gonoszsággal a szívében követte őt. Ha vízbefulladásba halt volna bele, akkor halálát halálos balesetnek könyvelhettem volna el, és semmi többnek, de nem a mellkasán ejtett többszörös szúrt sebektől fulladt meg. Vagy legalábbis, még ha kiderülne is, hogy a halál tényleges oka a tüdőbe jutott víz volt, valószínűleg túlélhette volna a folyóba esést, ha nincs az az egész szúrás dolog.

Mivel úgy tűnt, hogy egyelőre egyedül vagyok, előhúztam a zsebemből a fluorit ingát, és megálltam az ösvényen, hagytam magam előtt lógni. Eltelt egy-két másodperc, ahogy tétlenül lengett ide-oda, anélkül, hogy a mozgása igazán mintaszerű lett volna... egészen addig, amíg úgy tűnt, hogy szinte megfordítja önmagát, és egy ívet rajzol ki, amely tőlem az előttem lévő ösvény felé, majd visszaindul. Valójában úgy éreztem, mintha életre kelt volna, és abba az irányba húzott volna.

Nos, azért jöttem ide, hogy választ kapjak az univerzumtól. Gondoltam, jobb, ha megnézem, mit akar.

Továbbhaladtam, miközben a víz hangja egyre hangosabbá vált. Az ösvény, megkönnyebbülésemre, meglehetősen jól jelzett volt, és nem volt túlságosan köves, ami azt mutatta, hogy ezt az utat már sokan használták előttem. Még néhány méter, és elértem a folyópartot.

A San Ramon nagyobb volt, mint vártam, talán öt métert tett meg parttól partig. A folyó is élénken mozgott, lekerekített gránitköveken csattogott, ahogy délkelet felé áramlott. Nem tudtam biztosan, honnan jön ez a sok víz, bár homályosan emlékeztem, hogy északra nagy hegyvonulatok húzódnak, olyan helyek, amelyek a hóolvadékot hozzáadhatják az előttem folyó folyóhoz.

Mivel Dél-Kaliforniában nőttem fel, az áramló víz mindig is lenyűgözött. Persze, hozzászoktam az óceánhoz, de igazi folyót csak akkor láttam, amikor évekkel korábban elutaztam Big Bearbe.

Az inga kilengett a kezemből, és dél felé húzott. Igyekeztem követni, örültem a túrabakancsomnak, amelyet néhány évvel korábban vettem azzal a meggyőződéssel, hogy minden nap hajnalban felkelek, és túrázni fogok a Runyon Canyonban a Hollywood Hillsben. Ez a fogadalom nem tartott túl sokáig, de legalább volt annyi előrelátásom, hogy megtartottam a bakancsot, ahelyett, hogy elajándékoztam volna, ahogy sok más holmimat.

A csizma ellenére időnként lassan kellett mozognom, hogy megőrizzem a talpam. A víz két oldalán álló pamutfenyők árnyékot adtak, de rájöttem, hogy butaság volt egy üveg víz nélkül idefutni. Igen, ott volt a folyó, bár a városi lány óvakodott attól, hogy bármit megigyak, amit nem szűrtek meg százszor. Ki tudta, mi élhet benne?

Megráztam a fejemet, és továbbindultam. Az inga még mindig rángatta a kezemet, és dél felé húzott. Tudtam, hogy tovább kell követnem, még akkor is, ha már kezdtem úgy érezni, hogy ez egy őrült küldetés volt. Mit vártam, mit fogok találni? Tudtam, hogy Calvin Standingbear csapata nem hagyott volna hátra semmilyen bizonyítékot.

Fizikai bizonyíték, emlékeztettem magam. Azokon a helyeken, ahol az emberek erőszakos halált haltak, gyakran maradtak lelki maradványok. Reméltem, hogy képes leszek megérezni ezt, hogy valamilyen módon kiolvashatom ezeket az energiákat, még akkor is, ha technikailag nem voltam médium, és nem volt valódi tapasztalatom a halottakkal való beszélgetésben.

Körülbelül húsz méterrel lejjebb a sziklás part egy durva homokos területté simult, majdnem olyan volt, mint egy miniatűr tengerpart. Szinte azonnal lábnyomokat vettem észre a homokban, és a szívverésem egy kicsit felgyorsult. Itt ölték meg Lucient?

De bár nem voltam törvényszéki szakértő, rögtön meg tudtam állapítani, hogy a lábnyomok különböző méretűek voltak, és keresztbe-kasul átszelik a miniatűr tengerpartot, mielőtt a helynek védelmet nyújtó pamutfenyő-erdőbe tartanának. Gondoltam, hogy Calvin és csapata hagyhatta hátra őket, vagy talán néhány helybéli, aki horgászni jött ide. Elvégre azt mondta, hogy ők találták meg a holttestet - néhány helyi férfi, akiknek a horgásztervei között valószínűleg nem szerepelt, hogy egy gyilkosság helyszínére sétáljanak.

De nem volt időm csalódni. Ahogy újabb lépést tettem a kis partra, a félelem szúrása úgy hasított belém, mint a közmondásos kés. Megálltam mozdulatlanul, a testemben a menekülés vagy harc reakcióitól lüktetve, még akkor is, amikor azt mondtam magamnak, hogy minden rendben van, hogy egyedül vagyok, és hogy itt semmi sem árthat nekem.

Fájdalom, sokk és félelem. Ezek visszhangzottak a helyszínen, és rájöttem, hogy Lucien valóban itt érte a végzetét, még ha ezek a lábnyomok talán nem is az övéi, még ha a teste most mérföldekre van is a helyi halottkémi hivatalban.

Nyeltem egyet, és azon kezdtem el gondolkodni, vajon mégiscsak jó ötlet volt-e ez az egész. Belső megnyugtatásom ellenére őszintén szólva nem tudtam, hogy egyáltalán biztonságban vagyok-e. Mi van, ha Lucien bosszúszomjas szelleme még mindig ezen a helyen tartózkodik, és csak arra vár, hogy lecsapjon bármelyik szerencsétlen járókelőre?

De én nem akármilyen idegen voltam, aki erre a helyre tévedt. Életünkben ismertük egymást, és ha volt rá esély, hogy elkezdett kísérteni a halála helyszínén, akkor meg kellett próbálnom elérni őt.

"Lucien?" Megkockáztattam, és utáltam, hogy mennyire remegett a hangom. Nincs okod félni, mondtam magamnak. A szellemek megijeszthetnek, de nem tudnak bántani.

Legalábbis ez volt a szokásos pártállás, ha az elhunytak szellemeiről volt szó.

Nem volt válasz. A levegő nehezebbnek tűnt a kelleténél, megterhelte a félreeső kis helyen történt erőszak emléke.

Az inga egyenesen lógott lefelé a kezemből, mozdulatlanul. Ennek jó jelnek kellett lennie, nem igaz? Ha gonosz szellemtevékenység lenne a közelben, akkor nem lengett volna vadul, és nem mondta volna nekem, hogy tűnjek el onnan a fenébe?

Talán... vagy talán nem. Még soha nem voltam ilyen helyzetben... és az ingám sem.

Jobb, ha újra megpróbálom. "Lucien?" Kérdeztem.

Egy szellő suhant el az arcom mellett. Lehetett csak egy kis késő délutáni szél, semmi természetfeletti.

Vagy talán mégsem.

A szél felerősödött, és megrángatta laza hajamat. Néhány sötét szál elszállt az arcom mellett, és én visszatoltam őket azzal a kezemmel, amelyik nem az ingát tartotta.

A szél mintha a víz felé mozdult volna. Talán magában a folyóban volt valami, valami, amit Calvin csapata figyelmen kívül hagyott?

Úgy gondoltam, ezt ki kell derítenem.

A vízparton ismét sziklásabb lett a talaj. Óvatosan átvágtam a folyami köveken, és néhány méterrel eltávolodtam a parttól. A csizmám félig elmerült, de a vízálló változatra költöttem, és remélhettem, hogy beváltja a gyártó ígéretét.

Várjunk csak - valami fémes csillogás volt az a sziklák közé ékelődve?

Lehajoltam, hunyorogva próbáltam kivenni a mohás kövek között a tárgy alakját. Közelebb... közelebb....

"Hé!" - hallatszott egy férfihang, és én megijedtem.

Gyorsan megpillantottam Calvin Standingbeart, amint bosszúsan összevont szemöldökkel a víz felé lépkedett. És ez volt az egyetlen pillantásom, mert amint visszapillantottam rá, azonnal elvesztettem bizonytalan egyensúlyomat, és seggre estrm a vízbe.

A napom egyre jobb és jobb lett.