Amy Pennza - Dark Fire Kiss - 23. fejezet

 


Huszonharmadik fejezet



HALINA

 

Aleksander már egészen a napfény vonaláig hátráltatott, amikor a sárkány üvöltése megrázta a kastélyt.

A dobhártyám szétrepedt.

Aleksander megállt és összerezzent.

Tűz nyaldosta a karomat, majd perzselő kínok következtek. A pániktól fuldokolva előre rándultam, és a másik kezemmel a bőrömre csapkodtam, elfojtva a lángot. A fülem pattogott.

Visszakaptam a dobhártyámat. Köszönöm, sárkányvér.

Bram és Fergus közeledett, de én nem mertem a vállam fölé nézni. Mert Aleksander is magához tért, és most vicsorgott, a szemei teljesen vörösek voltak.

"A szeretőid nem menthetnek meg, Halina." A tőrét a levegőbe vágta, alig kerülte el a hasamat.

De nem lépett közelebb. Maradt a helyén, a teste biztonságban az árnyékban, én pedig a napfény szélén egyensúlyoztam.

Megmutatta az agyarait. "Vissza!"

"Baszd meg!" Füst gomolygott körülöttem. Az égő hús illata - az enyém - megrohamozta az orromat. "Nem kell megölnöd engem, Aleks. Nem jelentek veszélyt rád!"

Grigorij a trón mellől morogta. "Fejezd be! Öld meg, és a sárkányok követni fogják."

Alekszandr újra felnyársalta a tőrt. Még mindig nem mozdult.

Miért állt csak ott? Volt mozgástere.

Egy szellő megkavarodott, felborzolta a hajamat. Sárkányszárnyak. A társaim. Azért jöttek, hogy megmentsenek. De ha meghalok, semmi sem mentheti meg őket.

Aleks felemelte a tekintetét, egy pillanatra levéve rólam a szemét. A rubingyűrű csillogott a napfényben, fazettái minden irányba visszaverték a fényt.

Tűz nyaldosta a vállamat, a lángok táncoltak a perifériás látásomban. Nem volt visszaút.

Csak előre.

A bátyám figyelmét elterelték.

Pislogtam, és már mögötte voltam, a hátam mögött, a fejem pedig forgott. Csatornáztam? Nincs idő gondolkodni. Megragadtam Aleks tőrét, és keményen a hátába döftem, mielőtt kirántottam volna.

Sziszegve megpördült, a rubint lóbálva. Mögötte két sárkány suhant az erkélyre, és füstté változott. Kettős fekete oszlopok áramlottak be a fogadóterembe, majd Fergusszá és Brammá formálódtak.

Pompásak és félelmetesek voltak, a szemük tűzben égett. Senki sem tévesztette volna őket embernek.

Aleksander féltérdre ereszkedett, arca a döbbenet maszkja volt.

Grigorij sziszegve nézett Bramra és Fergusra. "Nincs jogotok belépni a területünkre. Megszegtétek a szerződést."

Fergus ránézett, az általam ismert vidám, bájos férfi minden nyoma eltűnt. Valami halálos és tiltó tekintet meredt a szeméből, amelyben a halál ígérete kavargott. "Elraboltad a kötődött társunkat. Minden fogadás törölve, pióca."

Életemben először láttam félelmet Grigorij tekintetében. Végre megmozdult, előhúzott valahonnan egy kést, miközben felém tántorgott.

Felemeltem a tőrömet. "Ne menj tovább, bácsikám."

Megállt.

Az öntudat bizsergett végig a gerincemen. És valahol az elmém mélyén egy dolgot teljes bizonyossággal tudtam: nem jöhet közelebb.

A szívem hevesen kalapált, és a tudat egyre nagyobbra és mélyebbre duzzadt.

Gondolkodás nélkül mozdultam, lefelé nyúltam, és elkaptam a láncot a bátyám nyakán.

És ő hagyta. Mert ő sem tudott megmozdulni.

Mert nem tudta felemelni a kezét a hercegére.

A Vér választott - és engem választott.

A gyűrű olyan könnyedén csúszott az ujjamra, a súlya tökéletesen illett a kezemhez. Egy pillanatra ránéztem, és a rubin rám kacsintott. Mosoly terült szét az elmémben. Szervusz, gyönyörűségem!

Ránéztem a nagybátyámra, és a mosoly elszállt.

A szemei elkerekedtek. Térdre rogyott, a kés kicsúszott a kezéből, hogy a földön csattogjon. "Hercegnő" - motyogta.

A nézőtér ajtajai kitörtek, és harcosok töltötték meg az ajtónyílást, akik döbbent arccal szemlélték a jelenetet.

Bram rájuk mutatott. "Maradjatok ott, ahol vagytok, fasszopók!"

Erő száguldott az ereimben. Nem sárkányvér. A vér. Egész idő alatt éreztem, de nem vettem észre.

Grigorijra néztem. "Hagytad meghalni az apámat."

Nyelt egyet. "Mindent, amit tettem, a területért tettem."

"Megölted az anyámat."

Az ajtóban álló harcosokra pillantott. Aztán felemelte a hangját. "Ő egy félvér! Nem alkalmas az uralkodásra."

Senki sem mozdult.

"Öljétek meg! Rátok uszítja a teremtményeit!"

Bramre és Fergusra néztem, megértés áradt szét közöttünk.

Természetfeletti kecsességgel mozdultak, átmentek Grigorijhoz, és felhúzták. Sikoltozott, kegyelemért könyörgött, miközben az erkélyre vonszolták. Megálltak, várva a parancsomra.

A szívem hevesen dobogott. A vámpírok az ajtóban engem figyeltek, várva, hogy mit fogok tenni. Istenek, hogyan fogok uralkodni egy egész terület felett? Erre nem voltam alkalmas.

De nem voltam egyedül.

Fergus átnézett a válla fölött, tekintete nyugodt volt.

Hátrahúztam a vállamat, és felemeltem a hangomat. "Kegyelmet kérsz, bácsikám. Ugyanazt a kegyelmet tanúsítom, mint amit anyámnak mutattál." Bólintottam Fergusnak.

Ő és Bram bedobták Grigorijt a napba.

A nagybátyám felsikoltott. A teste egy pillanat alatt hamuvá változott. A por beszűrődött a terembe, és a földre sodródott.

Lenéztem, és láttam, hogy Alekszandr visszanéz rám. Vértócsa képződött alatta a járólapokon.

"Te küldtél meghalni" - mondtam, miközben könnyek égették a torkomat.

Nyelt egyet. "Egy hercegnek kegyetlennek kell lennie. Én a trónt szolgáltam."

"Nem", suttogtam. "Magadat szolgáltad."

Jeleztem Bramnak és Fergusnak.

Aleks nem ellenkezett, amikor felemelték, és nem adott ki hangot, amikor az erkélyre vitték. De mielőtt belökték volna a fénybe, megfordította a fejét, és találkozott a tekintetemmel. "Végre megtanultál harcolni, Halina. Én... büszke vagyok."

Könnyek szaladtak végig az arcomon. Bólintottam a társaimnak.

Belökték őt a napba.