Lola Glass - Thrown to the Wolves - 10. fejezet

 


10. FEJEZET



"Lógsz a suliból, hogy vegyél egy kutyát?" Ebony göndör, fekete haját kontyba fogta, sötétbarna bőrét és csokoládészínű szemét laza fürtök keretezték, amelyeket szándékosan hagyott ki. Magas és karcsú volt, és mindig is irigyeltem, milyen hosszú a karja.

Igen, hülyeség volt féltékenykedni, de a rövid karok szívás.

"Nem is igazán szereted a kutyákat" - emlékeztetett.

Igen, tisztában voltam vele.

"A félév kezdete óta nagyon le vagyok terhelve, és anyám meggyőzött, hogy egy érzelmi támogató kutya segítene" - hazudtam. "Valószínűleg meg fogom bánni, de legalább kiképzett."

"Honnan van rá pénzed?" Ebony a homlokát ráncolta.

Átkozottul okos szobatárs.

"Anya fizetett, és megjelent vele. Nem fogadta el a nemleges választ." Megforgattam a szemem, remélve, hogy Ebony beveszi a történetet.

"Miféle kutya ez?" Szemügyre vette a szörnyeteget, láthatóan bizonytalanul, hogy megossza a pici kollégiumi szobánkat a farkassal.

"Egy farkaskutya" - mondtam könnyedén. Tudtam, hogy ez egy valódi kutyafajta, mert anyám majdnem egy ilyet választott, amikor néhány évvel ezelőtt úgy döntött, hogy kutyát szeretne. De végül Gallifrey, a német juhászkutyája lett helyette. Én pedig nem szerettem a kutyákat, de Gallifrey és én gyengébb szövetséget kötöttünk, így gyengéd érzelmeket tápláltam iránta. "Kiképzett."

Szarul éreztem magam, amiért hülyeségeket találtam ki, de nem voltam képes elmondani neki, hogy Jesse egy vérfarkas, aki azért vadászik rám, mert vérfarkassá akar tenni, hogy aztán gyerekeket csináljon velem.

"Tisztáztad ezt Madeline-nel?" Ebony ellenőrizte.

Ez volt az egyetlen dolog, amiről nem hazudhattam.

"Még nem" - vallottam be. "Reméltem, hogy el tudja bűvölni, hogy hagyja, hogy elmenjen a dolog."

A kollégiumunkban technikailag nem voltak háziállatok megengedettek, de volt néhány lány, akinek érzelmi támogató macskája és kis kutyája volt. Egy érzelmi támogató farkast sokkal nehezebb lett volna eladni, de Madeline (a házvezetőnk) elég laza volt.

"Rendben, menjünk." Az ajtó felé billentette a fejét, még mindig Jesse-t szemlélve. Kinyitottam a hátsó ajtót, és intettem neki, hogy menjen be. Ő beugrott, én pedig bedobtam mögé a pórázt, mielőtt becsuktam volna.

Leültem a saját ülésemre, és láttam, hogy Ebony a farkasra szegezi a szemét.

"Ne nyalogass" - figyelmeztette.

Ünnepélyesen bólintott.

Most komolyan? Mióta találkoztunk, próbáltam rávenni, hogy ne nyalogasson tovább.

"Csak úgy bólintott?" - kérdezte a lány.

"Erre képezték ki." Még több baromságot okádtam ki magamból. "Hogy a gazdája beszélhessen hozzá, és úgy érezze, hogy meghallgatják."

Megint bólintott neki, mire ő felnevetett.

"Ez igazából egész aranyos."

Megvonogattam a vállamat. "Vegyes érzéseim vannak ezzel kapcsolatban."

Elhúzódott az útról. "Szent szar, Tea. Mi történt a lábaddal?"

Ezt a hazugságot már nehezebb volt összehozni.

Be voltak csomagolva, de a kötések úgy néztek ki, mintha a poklot élték volna át. "Elvittem Jesset egy hosszú sétára a converse cipőmben, és egy csomó szörnyű hólyaggal jöttem vissza" - vallottam be. "Utána dühömben eldobtam őket."

Riadtan nézett rám. "Talán tényleg szükséged van egy segítő kutyára."

Jaj.

"A következő napokban el tudlak vinni a szendvicsboltba, hogy legyen időd meggyógyulni" - mondta.

"Tulajdonképpen felmondtam." Az ajkamba haraptam. "Másik munkát keresek."

"Hűha. Jól érzed magad?"

"Igen. Csak úgy gondoltam, itt az ideje, hogy a saját kezembe vegyem az életemet" - hazudtam.

Nem tűnt meggyőzöttnek, de azért bólintott.

Szerencsésen elértük a kollégiumot, és kiszálltunk a kocsiból. Megragadtam Jesse pórázát, de nem vettem a fáradságot, hogy meghúzzam. A farkas követni fog engem, akár akarom, akár nem.

A kollégiumunk a negyedik emeleten volt, így a lépcső felé vettük az irányt. Ebony gond nélkül felmászott rajtuk, engem pedig otthagyott a porban, ahogy lassan, fájdalmasan lépkedtem egy-egy lépést.

Visszajött, amikor észrevette, hogy jóval mögötte vagyok. "El kellene menned az orvoshoz."

"Nem engedhetem meg magamnak az önrészt" - vallottam be.

Ez még csak nem is volt hazugság.

Összevonta a szemöldökét. "És miből akarod etetni a kutyát?"

Arcot vágtam. "Lehet, hogy el kell kezdenem táncolni egy sztriptízbárban."

Jesse vicsorgott.

Mindketten ránéztünk, és ő felhúzta a száját, hogy megmutassa az agyarait.

"Biztos vagy benne, hogy ez egy kutya?" Ebony ellenőrizte.

Biztos voltam benne, hogy nem kutya.

"Anyukám szerint igen" - hazudtam.

Megvonta a vállát, és továbbmentünk. Jesse tovább morgott, az oldalát az enyémhez szorítva.

Hogy gondolhattam, hogy nem volt birtokló?

Mire felértünk a lépcső tetejére, már azon gondolkodtam, hogy megkérem Jesset, vigyen el. De nem volt olyan nagydarab, és nem akartam összetörni.

Bár ha mégis, az megoldaná a farkas problémámat...

Megálltam Madeline ajtaja előtt. Ő csak az emelet felének volt a felügyelője, mivel ez egy vegyes nemű kollégium volt. A fiúknak az emeleten volt egy saját felügyelőjük, aki eléggé seggfej volt, de ritkán láttam, úgyhogy nem számított.

Ebony visszament a szobánkba, míg én maradtam, hogy beszéljek Madeline-nel. Azt mondta, hogy egy kicsit takarítania kellett, hogy helyet csináljon Jesse-nek, de ő egy rendmániás volt. Tehát tudtam, hogy ez azt jelenti, hogy csak az íróasztalát akarja rendbe tenni... vagy elkerülni a kellemetlen beszélgetést, ami előttem állt.

Bekopogtam az ajtón, aztán vártam. Madeline jó három perc múlva nyitott, mint mindig. A kollégiumi szoba apró mérete ellenére zenei szakos volt, aki hajlamos volt elveszni a munkájában, és nehezen tudta kihúzni magát belőle, hogy ajtót nyisson.

De ha egyszer megkaptad a figyelmét, a tiéd volt.

"Ó, a pokolba." Bámult a farkasra, nem törődve a köszönéssel. A tekintete egy perc múlva az enyémre emelkedett. "Tea..." - figyelmeztetett.

"Ő egy érzelmi támogató kutya" - ajánlottam fel. "Rengeteg trükköt tud. Jesse, ülj le" - parancsoltam anélkül, hogy akár csak rápillantottam volna.

Leült.

"Hatalmas." Madeline beletúrt egyik kezével hullámos, platinaszőke hajába. "Sterling mindjárt dührohamot kap."

Sterling volt a seggfej, és neki és Madeline-nek kellett megegyezniük olyan dolgokban, amelyek az egész emeletet érintették.

"Jesse, pörögj" - parancsoltam, remélve, hogy ezzel megmutatom neki, hogy engedelmeskedik.

Száraz pillantást vetett rám, de aztán lassan megpördült.

"Nézd, ő egy nagy aranyos. Anyukám egy hatalmaskodó egyedülálló anya, és aggódik értem. Megtalálta ezt a srácot, és elhozta nekem, és nem fogadta el a nemleges választ." Próbáltam Madeline empatikus oldalára apellálni. Leguggoltam, és átkaroltam Jesse nyakát, hogy átöleljem, csak hogy nyilatkozhassak. Megnyalta az arcom, aztán az orromat, majd a nyakamat. "Látod?" Mutatóan ránéztem.

Ő felsóhajtott. "Megyek, beszélek Sterlinggel. Bár nem ígérhetek semmit. Tudod, hogy egy seggfej."

"Tudom. Köszönöm, Del." Széles mosollyal és a becenevét használva, csak hogy megédesítsem, elengedtem a farkast, és kiegyenesedtem. Megnyalta a csuklómat, és ellenálltam a késztetésnek, hogy újra kioktassam.

"Szerencséd, hogy ilyen jó fej vagyok" - emlékeztetett.

"Tudom." Gyorsan megöleltem, mielőtt elindultam a folyosón néhány ajtóval lejjebb, a szobámba.

Ebony az íróasztalánál ült, már megint egy anatómiáról szóló videóba temetkezve. Ugyanarra a másodéves anatómiaórára járt, amire én is, és az a fránya dolog pokolian megviselte az elménket. Annyi mindent kellett bemagolni, és emiatt már az is küzdelem volt, hogy épelméjű maradjak, miközben annyi időt töltöttem azzal, hogy megpróbáljam beágyazni az agyamba a csontok és izmok nevét.

A szobánk elég egyszerű volt. Fehér falak, barna szőnyegpadló. Gondolkodtunk azon, hogy szőnyeget tegyünk a padlóra, de az összes, ami mindkettőnknek tetszett, még drágább volt, mint a tankönyveink, ezért úgy döntöttünk, hogy a barna színt szeretjük.

Az ikerágyam meglehetősen magas volt, világos, sárgás fából készült, amit nem szerettem, de nem is utáltam, és a komód az ágy aljába volt beépítve. A komódba gyömöszölt ruhák mindegyike használtruha-boltokból származott, akárcsak a rózsaszín és szürke, virágmintás paplan, ami tizenkét éves korom óta megvolt.

Anyámmal egy középiskolai tanári fizetésből éltünk, így addig használtuk a dolgokat, amíg el nem kopott.

Az íróasztalom az ágyam végében állt, és láttam, hogy Ebony rendbe tette a könyveimet, a papírjaimat és a laptopomat. Már régen fegyverszünetet kötöttünk. Nem panaszkodott a rendetlen íróasztalom miatt, amíg én nem panaszkodtam, ha ő rendet rakott, ha zavarta.

Ebony ágya az enyémmel szemben volt. Ez egy emeletes ágy volt, az íróasztal és egy kis fiókos szett is be volt építve a magasított matrac alá. Már az első napon, amikor beköltöztünk, felajánlotta nekem azt az ágyat, de láttam rajta, hogy ő akarja. Nekem pedig nem különösebben tetszett az ötlet, hogy felébredek, és közben beverem a fejem a rövid plafonunkba, így nem okozott gondot, hogy azt mondjam neki, hogy az övé az egész.

Jesse felpattant az ágyamra anélkül, hogy megkérdezte volna, az enyém-e. Tekintve, hogy ő, tudod, egy farkas, biztos voltam benne, hogy megérzi a szagomat rajta.

Az alsó komódomban kotorászva megtaláltam a kis elsősegélydobozt, amit még a kollégiumba költözés előtt állítottam össze. Letettem az ágyra, és kinyitottam a cipzárt, majd átkutattam. Szerencsére találtam néhány gézbetétet és egy tekercs orvosi ragasztószalagot, valamint egy kis antibiotikumos kenőcsöt.

Kicsit ironikus volt, hogy ápolóhallgató voltam, aki valójában nem tudta, hogyan kell kezelni a sérüléseket, de éppen csak elkezdtem a második évemet. Igazából csak az alapórákat vettem fel, és egy bevezető ápolói kurzust, amelynek az volt a célja, hogy megijessze a diákokat, hogy valami könnyebb dolog kedvéért hagyják ott a diplomájukat.

Megragadva a felszerelést, mondtam Jessének, hogy maradjon ott, és bicegtem a fürdőszobába.

Meglepetésemre ott maradt.

Öblögettem a lábamat, és annyi káromkodást ejtettem, hogy az átkozott farkas is elpirult, miközben megpróbáltam kitisztítani a sebeket. Rosszabbul néztek ki, mint korábban, ami nem tűnt túl jó jelnek. De ez az én hibám volt, hiszen én jártam rajtuk.

Miután újra bekötöztem őket, visszabicegtem a szobába, és elővettem néhány vastag zoknit a felső fiókomból. Felhúztam őket, aztán az íróasztalom és az ágyam közé néztem.

A lábam lüktetett, és biztos voltam benne, hogy a magasítás segítene rajtuk.

De a farkas az ágyamon ült, és nem sok más hely volt, ahová leülhetett volna. Ebony nem szeretné, ha sokáig a földön ülne, és botlásveszélyes lenne.

Egy belső sóhajtással felkaptam a laptopomat, és felcsusszantam az ágyra. A farkas helyet csinált nekem, de nem volt nagy ágy. Az oldalunk egymáshoz préselődött, amikor kinyitottam a számítógépemet.

Elküldtem néhány e-mailt a professzoraimnak, bocsánatot kértem, amiért kihagytam az órát, és családi vészhelyzetre hivatkoztam, amit tudtam, hogy anyám támogatna, ha megkérdeznének. Beadtam a feladatokat, amelyeket már órákkal korábban be kellett volna adnom, majd elővettem ugyanazt az anatómiai videót, amelyet Ebony is nézett és jegyzetelt.

A videó unalmas volt. Kétszeres sebességre állítottam, és kényelmesen elhelyezkedtem az ágyban. Még nem vacsoráztam, és már este kilenc óra volt, de a kaja miatt fel kellett volna kelni és elmenni, amit nem akartam. Így hát az ágyban maradtam.

Azon kaptam magam, hogy a farkashoz bújok, miközben a mellkasomhoz húztam a takarót, és néztem a videót. Időnként jegyzeteket gépeltem a képernyő alján előhúzott dokumentumba, de annyira kimerült voltam, hogy nehezen tudtam koncentrálni.

A szemem elnehezült, amikor Jesse a takaró alá húzta a fejét, és a lábamhoz bújt. A leggingsem rajtam maradt, és megakadályozta, hogy a bundája csiklandozzon, amit ő láthatóan cseppet sem zavart. A régi ismerős paplan és Jesse testmelege a videó felénél álomba ringatott.

Néhány órával később kopogásra riadtam fel az ajtón. Valami nedves volt az államon, ezért felemeltem a kezem. Amikor elhúztam a kezemet, és nyálat találtam, összerezzentem.

Ebony kinyitotta az ajtót, és egy bosszús tekintetű Madeline-t mutatott.

"Sziasztok, hölgyeim!" Olyan grimaszt vágott, ami elárulta, hogy valami olyat fog mondani, ami nem tetszik. "Rossz hírem van."

A fenébe.

Megdörzsöltem a szememet, és ő bejött a maradék úton. Ebony becsukta maga mögött az ajtót.

"Órák óta vitatkozom Sterlinggel, de nem enged. Jesse nem maradhat. Elég nagy ahhoz, hogy veszélyt jelentsen a biztonságra és a tulajdonra." A szeme bocsánatkérő volt. "Negyvennyolc órád van, hogy másik otthont találj a kutyának, vagy másik lakást keress."