Lola Glass - Thrown to the Wolves - 13. fejezet

 


13. FEJEZET



Korán megszólalt a telefonom ébresztője, mivel időben fel kellett kelnem, hogy be tudjak menni az egyetemre az óráimra. A péntek mindig a hét leghosszabb napja volt számomra, még akkor is, ha hétfőn és szerdán is ugyanez volt a beosztásom péntekenként.

Az arcom felrándult Jesse szobájának szőnyegpadlójáról, és komoran körülnéztem. Nem akartam ott elaludni.

Jesse megnyalta az arcom, én pedig felnyögtem.

Fáradt ujjaim a bőröndjeim cipzárjaival küszködtek. Amikor végre sikerült kinyitnom őket, felkaptam az első ruhát, amihez hozzáértem, és ügyetlenül felöltöztem a padlón.

Kezdtem azon tűnődni, vajon meggyógyul-e valaha is a lábam.

Nyilvánvalóan ez egy kicsit drámai volt, de a fájdalom borzalmas volt, és nem tudtam elkerülni a járást.

Felhúztam a sportcipőmet, mielőtt a fürdőszobába csoszogtam, hogy megcsináljam a hajamat.

Néhány perccel később, a hajam rendetlen lófarokban, a szemem alatt sötét karikákkal, lefelé indultam a lépcsőn. A smink volt az utolsó dolog, ami eszembe jutott. Amíg nem voltam meztelen vagy büdös, addig elég jól néztem ki az óráimra.

Jesse mellettem sétált, tartva a tempómat, amíg a konyhába nem értünk. Megnyalta a lábamat - ami nagyrészt csupasz volt, hála a kék, bő, folyós rövidnadrágnak, amit egy fehér pólóval a nyakamban viseltem.

Miután lenyeltem a fájdalomcsillapítót, lekaptam Jesse kocsikulcsait a kampóról. Valaki visszatette őket, mióta utoljára ott jártam; valószínűleg az, aki a telefonját bedugta.

Jesse ugatott, én pedig ránéztem. A hűtőszekrény ajtaja előtt guggolt.

"Éhes vagy?" Kérdeztem.

Megrázta a fejét.

"Mi másért ugatnád meg a hűtőt?"

A gyomrom ebben a pillanatban megkordult.

Mutatóan rám nézett, és rájöttem, hogy azért morog, mert azt akarja, hogy egyek.

Ez elgondolkodtató volt, a maga farkasos módján. Biztos voltam benne, hogy a farkasok megosztják az ételt, így az, hogy azt mondta, hogy egyek, mielőtt elmegyek, nagyjából olyan volt, mintha egy farkas büszkén bökne egy állati tetem felé, és azt mondaná: "Az első falat a tiéd!".

"Kösz, de általában nem szoktam reggelizni. Napi két étkezés kevesebbe kerül, mint három. Útközben iszom egy kis vizet" - mondtam a farkasnak.

Ő meg morgott.

A csípőmre tettem a kezem. "Most mondtam fel a munkahelyemen, és olyan helyre költöztem, ahol szükségem van benzinpénzre. Jelenleg körülbelül háromszáz dollár van a bankszámlámon, és a félév még csak most kezdődött. Ez azt jelenti, hogy havonta száz dolcsim van benzinre és kajára is, úgyhogy hacsak nem mész ki dolgozni, napi két étkezésnek elégnek kell lennie."

Nem láttam eldobható vizespalackokat a kamrában, ezért a szekrényhez mentem, amelyben poharakat találtam. A legfelső polcon néhány vizes palack feküdt az oldalukon. Elővettem egyet, megtöltöttem, és célzottan a farkas felé intettem.

Jesse ismét ugatott. Felemelte a fejét a hűtőszekrény teteje felé, és tudtam, hogy a pénzre mutat odafent.

"Nem fogok olyan pénzt költeni, ami olyasvalakié, akivel még sosem találkoztam. Ha éhen halok és az ő pénzének elköltése között vagyok, akkor elmegyek és keresek egy új munkát. Nem tudom, hogyan fogom megoldani, miközben mindenhová követsz, de majd kitalálom."

Elindultam a garázs felé. Jesse nyafogva, de követett kifelé.

Jesse autója láttán felhúztam a szemöldökömet. Nem azért, mert drága volt vagy ilyesmi - mert pontosan ugyanaz a kocsi volt, amit anyám vezetett az elmúlt tíz évben.

Egy ezüst Honda Civic.

Nem igazán vettem észre, amikor legutóbb kint jártam, de most, hogy észrevettem, lehetetlen volt figyelmen kívül hagyni. Úgy nézett ki, mintha még anyáméval is egy évjáratú lenne, ami tizenöt éves volt.

A festék kifakult volt, és a szélvédő alján végigfutott egy repedés. A legtöbb embert ez elriasztotta volna, de engem ez még jobban megnyugtatott. Kínosan éreztem volna magam egy drága autót vezetni, amikor a laptopom és a telefonom volt az egyetlen dolog, ami tíz dollárnál többe került.

Kivéve egy kiruccanás során, mint amikor a Ford sportkocsiját vezettem.

Akkor csak a túlélésemre gondoltam.

A farkas követett a kocsihoz. Amikor kinyitottam a vezetőoldali ajtót, beosont, és átugrott az anyósülésre.

Gondolom, velem akart iskolába járni.

"Nem mehetsz be az órákra" - figyelmeztettem.

Ő felhorkant.

Ez azt jelentette, hogy ezt már tudta, vagy azt, hogy mindenképpen be akart tolakodni?

Reméltem, hogy az előbbi. Különben valaki biztosan gyanút fogott volna a "farkaskutyával" szemben.

Volt egy gomb a napellenzőre csíptetve, és felismertem, hogy garázsgomb, ezért megnyomtam. A garázsajtó felemelkedett, én pedig hátramentem. Már a gázpedálon lévő lábam nyomása is fájt.

Remélhetőleg a fájdalomcsillapítók hamarosan hatni fognak.

Jesse két barátja kint állt, póló nélkül, és focilabdát dobáltak ide-oda. Biztos voltam benne, hogy Rocco és Elliot volt a nevük.

Talán mégiscsak egy focicsapat voltak.

Integettek, amikor elhaladtam mellettük. Fontolgattam, hogy elvből nem integetek vissza, hiszen a seggfejek elraboltak, de feleslegesnek éreztem, úgyhogy csak visszaintettem.

A gyomrom korgott, miközben belekortyoltam a vizembe. Jesse visszamordult rá.

"Jól vagyok. Majd abbahagyja" - mondtam a farkasnak.

Ő felszisszent.

A gyomrom és Jesse továbbra is morogtak egymásra a suliba vezető úton. Amikor odaértem, elhaladtam egy tábla mellett, ami a parkolási engedélyekről szólt.

"A francba" - motyogtam.

Nem is gondoltam a parkolóbérletre. Drágák voltak. Anyukámmal már akkor megbeszéltük a parkolás őrült árát, amikor eldöntöttem, hogy oda fogok járni iskolába. Az ár több volt, mint amennyi az egész rohadt bankszámlámon volt, abban a pillanatban.

A tekintetem a parkolóórán akadt meg - egyszerűbb, mint az engedély, és átmeneti megoldás. Nyolc dollár volt az egész napos parkolás. Nyolcszor három, heti három nap parkolásért, négyszer négy, havi négy hétért, háromszor három, három hónapért...

A francba.

A francba, a francba, a francba.

Majdnem háromszáz dollár.

Talán a helyi állatmenhely felvesz valakit.

Talán valaki farkaskutyát akart venni.

Jesse-re pillantottam.

Sajnos még én sem voltam elég kegyetlen ahhoz, hogy másra uszítsam.

Elcsúsztattam a bankkártyámat, és fontolóra vettem, hogy csak úgy odamegyek, és megmondom a farkasnak, hogy harapjon meg. Biztos, hogy egy rakás stressztől kímélne meg, ha az átváltozás helyett meghalnék.

De még nem álltam készen a halálra, úgyhogy ez nem jöhetett szóba.

Felkaptam a táskámat a hátsó ülésről, és elindultam az épület felé, ahol az első órám volt. Jesse mellettem trappolt. Mindenki, aki mellett elhaladtunk, őt bámulta, vagy megpróbálta megsimogatni.

Ő kitért a kezük elől, és mellettem maradt.

"A legtöbb kutya szereti, ha megsimogatják" - suttogtam.

Sötét pillantást vetett rám. Azt hittem, ez valami olyasmit jelenthet, hogy "Ahogy korábban már többször is rámutattál, én nem vagyok kutya".

Bár előző este tetszett neki, amikor megvakartam a fejét, így tudtam, hogy nem arról van szó, hogy nem szereti, ha megérintik...

Vagy talán csak azért szerette, ha megérintem, mert azért vadászott rám, hogy a párja legyek.

Jujj.

"Két órám van ebben az épületben. Körülbelül két és fél óra múlva végzek, aztán elmegyek egy arra lévő épületbe" - mondtam Jesse-nek, és a kampuszon keresztül a harmadik órám irányába mutattam. "Nincs ebédszünetem vagy ilyesmi. Az óráim mind egymás után vannak, szóval találkozhatunk a kocsinál hatkor, ha akarod. Én akkor végzek."

Egy mellettem elsétáló srác furcsa pillantást vetett rám. Intettem neki, mire ő elfordította a tekintetét.

Igen, a legtöbb kutya nem értette az időket. Még abban sem voltam biztos, hogy Jesse tudná.

Megnyalta a térdemet.

"Ha nem látlak ott, azt feltételezem, hogy visszaszaladtál Moon Ridge-be" - figyelmeztettem.

Megint megnyalta a térdemet, majd a másikat is.

Fura.

"Rendben. Akkor szia." Kínosan megpaskoltam a farkas fejét, és bementem az első órámra.

Az első és a második voltak a legunalmasabb óráim. Sűrűn ásítva ültem végig őket, és nehezen tudtam másra koncentrálni, mint a lüktető lábamra. Erősebb fájdalomcsillapítóra volt szükségem.

Amikor elindultam a harmadik órámra, feltételeztem, hogy Jesse már elment. Meglepett, hogy az ajtó előtt a földön fekve találtam. Valami lány gügyögött neki, és simogatta a fejét.

Nem tűnt boldognak.

Amikor meglátott engem, felugrott, és kirázta a szőrét. Miután megvető pillantást vetett a mellette álló lányra, odatoppant hozzám, és megnyalta a térdem belső oldalát. Én felsikoltottam, és nagyjából elugrottam.

A járdát elárasztották az emberek, így amikor elugrottam, belecsaptam valami fickóba. A keze a derekamon landolt, ahogy stabilizált, mielőtt elestem volna.

Magas és karcsú, elegáns szemüveggel és Star Wars-pólóban, a kedvenc módomon volt vonzó: okos-dögös.

"Nagyon sajnálom" - kértem bocsánatot.

Görbe vigyorral nézett rám. "Semmi baj. Valószínűleg én is sikítanék, ha egy ekkora kutya megnyalná a térdemet".

Igen, határozottan az esetem.

Nem pillantottam vissza a farkasra. Ő a párjának tekintett, de én csak azért maradtam vele, hogy megmentsem az átkozott életemet.

Megszerezhetném ennek a fickónak a számát, és írhatnék neki, amíg a vérfarkasokkal nem lesz vége a dolgoknak, nem? Igaz, lehet, hogy vérfarkas leszek, amikor vége lesz...

amire nem akartam gondolni.

Tudtam, hogy valószínűleg el kellene sétálnom a helyes stréber elől, de már összefutottam vele. Volt egy kifogásom.

"Nem akarsz valamikor elmenni valahova?" böktem ki. "Úgy értem, úgymond tartozom neked, amiért összeütköztünk."

Tudtam, hogy az okos, dögös srácoknál nekem kell kezdeményeznem. Még ha érdekelte is, valószínűleg nem lett volna bátorsága megtenni az első lépést, ha egyáltalán rájött volna, hogy randizni akarok vele.

Jesse vicsorgott.

Én és a helyes stréber épp időben pillantottunk a farkasra, hogy lássam, amint a testünk közé tolja magát.

A francba! Hát persze. Birtokló.

Jesse a fogait csattogtatta a dögös stréberre, mire az elugrott. "Valakinek hívnia kéne az állatvédőket" - mondta, Jesse-t szemügyre véve.

"Bocsánat, ő valójában az én kutyám." Kicsit erősebben veregettem meg Jesse fejét, mint kellett volna. "Ő... védelmező."

A farkas egyetértően vicsorgott.

"Hűha." A fickó nem tűnt lenyűgözöttnek, de a tekintetét visszaemelte rám. "Szívesen elmennék veled. Mit szólnál egy vacsorához, ma este?"

Ingyen kaja és vonzó társaság, akivel a Star Warsról beszélgethetnék?

Um, igen.

"Ez remekül hangzik." Gyorsan elmosolyodtam.

"Mi a számod?" - kérdezte, és elővette a telefonját.

Jesse harmadszor is felhorkant. Fenyegető lépést tett a dögös stréber felé, de a srác most, hogy tudta, hogy ő az én "kutyám", alig pislogott a farkasra.

Gyorsan megadtam neki a telefonszámomat, ujjaim Jesse nyakörve köré tekeredtek. "Mennem kell órára, de már nagyon várom". Gyorsan elmosolyodtam. "Este találkozunk."

Azt hiszem, ez az utolsó kijelentés a farkasnak is betalált.

Jesse elindult a dögös stréber felé, a fogait kitátva, és a srác torkát célozta meg.