Lola Glass - Thrown to the Wolves - 22. fejezet

 


22. FEJEZET



Ránéztem.

Ő is rám nézett.

A ház nagyrészt tiszta volt, de nekem még egy rakás tanulnivalóm volt... és még mindig nem éreztem magam igazán önmagamnak.

Az ajkamba haraptam. "Tanulnom kell." Az összes elmulasztott iskolai feladatom bepótlása rémálom volt. "Nem akarsz velem jönni a benzinkútra, hogy vegyünk egy energiaitalt?"

Csak azért kérdeztem, mert kétkedtem benne, hogy képes lennék elsétálni előle anélkül, hogy a bennem lévő farkas átvenné az irányítást.

A tekintetéből rosszallás áradt. "Azok szörnyűek neked."

"Hát, a jegyeimnek viszont jót tesznek."

Őszintén szólva drágábbak voltak, mint amennyit megengedhettem volna magamnak, de azt sem engedhettem meg magamnak, hogy ne igyak koffeint. Túlságosan kihatna rám.

Jesse a konyhába sétált. "Mi lenne, ha csinálnék neked egy kanna kávét?"

Arcot vágtam. "Soha nem voltam oda azért, hogy azt igyam."

"Gyere ide." Magához intett.

Felvontam az egyik szemöldökömet.

"Gyere. A farkasommal ellentétben én nem harapok."

Az ujjaim a csípőmhöz vándoroltak.

Eszembe sem jutott, hogy megnézzem az ott lévő heget - még akkor sem, amikor a zuhany alatt voltam. A fenébe is, ki voltam ütve.

"Ha kell, elviszlek" - figyelmeztetett.

Piszkos pillantást vetettem rá, és odamentem hozzá. Drámai sóhajjal felcsusszantam a pultra.

"Kössünk alkut" - mondta.

"Egyáltalán nincs okom arra, hogy alkut kössek veled. Te vagy az oka, hogy itt vagyok, és küzdök a tanulmányi átlagom fenntartásáért." Körbe-körbe gesztikuláltam a körülöttünk lévő ház felé. "Ahelyett, hogy a kollégiumi szobámban ülnék, információt fogyasztok, és minden percét élvezem."

"Ez igaz" - értett egyet. "De most már itt ragadtál velem, szóval akár meg is hallgathatsz, és megfontolhatod."

Nem tévedett.

Nagyot sóhajtottam. "Rendben."

"Csinálok neked egy csésze kávét - a legjobb kávét, amit valaha ittál. Feltételezve, hogy ízlik, beleegyezem, hogy annyi kávét főzök neked, amennyit csak akarsz, életed végéig, ha beleegyezel, hogy soha többé nem fogyasztasz energiaitalt."

Gúnyolódtam. "Ez egy borzalmas üzlet mind neked, mind nekem."

"Rendben." Módosította az alkut. "Feltételezve, hogy szereted a kávét, beleegyezel, hogy csak vészhelyzetben, legfeljebb havonta kétszer iszol energiaitalt. Én pedig naponta legfeljebb három csésze kávét főzök neked, a ház ajándéka."

Nos, ez már valamivel reálisabb volt.

"Miért érdekel ez téged?" Ellenőriztem.

"Az életünk most már össze van kötve. Ami téged érint, az engem is érint. Sokat kutattam, és nem tetszik, ahogy az energiaitalok hatnak a szervezetünkre, ezért nem akarom, hogy bármilyen káros egészségügyi hatásaid legyenek - bármennyire is valószínűtlenek azok."

Megforgattam a szemem. "Te egy egészségmániás vagy."

"Nem, én csak a természetes ételeket részesítem előnyben. A kávé természetes, ezért egészségesebb. Még akkor is, ha tele van cukorral és tejjel." A konyhapulton álló presszógép felé mutatott. Amióta ott lakom, nem nyúltak hozzá.

"Rendben. Ha ízlik, megfontolom, hogy belemegyek-e az alkuba. De ma nem fogok lemondani az energiaitalokról."

"Ezzel együtt tudok élni." Elvigyorodott.

Tanulmányoztam, ahogy úgy fogta meg a hozzávalókat, mintha már ezerszer csinálta volna. Valószínűleg így volt. Elég egyszerű volt; kivett egy kis tejszínt a hűtőből, amihez nem nyúltam, megszaglászta, és a pultra tette. Ezután jött a cukor, és a kávédaráló. Az illat elég kellemes volt, ahogy elkészítette.

Meglepő volt a vállán a feszesség, és a büszkeség, ami miatt azt hittem, hogy egy ravasz szemétláda, amiért rábeszélt a mi kis megállapodásunkra.

Jesse sármja nem éppen az volt, amire gondoltam, amikor Dax és Rocco azt mondta, hogy kidumálta magát két tucat jegyből, de kezdtem megérteni, mire gondoltak. Nem is annyira bájos volt, mint inkább makacs.

Olyan, mint... én.

"Szóval, ami a holnapot illeti - mondta Jesse, miközben megkeverte a presszó tartalmát.

"Mi lesz vele?" Megint gyanakodni kezdtem.

"Péntek van. Mész az óráidra?"

A gyanakvásom egyre mélyült. "Arra kérsz, hogy maradjak otthon, és neveljek neked farkasbébiket?"

Felkacagott, és vigyorogva nézett vissza rám. "Igen, biztosan. Én még nem akarok gyerekeket. Te akarsz már gyerekeket?"

"A pokolba is, dehogy."

"Én is ezt gondoltam." Visszafordult. "Azt akartam kérdezni, hogy akarod-e, hogy veled menjek az egyetemedre, mivel valószínűleg nem fogsz tudni nélkülem menni. Ha akarod, kitalálhatunk valami kifogást, hogy miért kell veled maradnom."

A gyanakvásomat felváltotta a meglepetés. "Ezt megtennéd értem?"

"Természetesen."

"Úgy mondod, mintha ez magától értetődő lenne, pedig egyáltalán nem az."

"Számomra igen." Letette a kanalát a pultra, és szembefordult velem, miközben ott maradt, ahol volt. "Szeretném megkönnyíteni a dolgodat, Tea. Tudom, hogy sok szempontból fájdalmas. Tudom, hogy elszúrtam a terveidet, és nem így képzelted el a jövődet. De most itt vagyok, és mindent megteszek, hogy a lehető legegyszerűbbé tegyem ezt számodra."

Hűha.

Oké, akkor...

Ez tényleg nagyon kedves volt.

"A legtöbb professzorom észre sem venné, vagy nem érdekelné, ha egy plusz diák ülne be az előadásaikra. Egyikük igen, de talán ha megmutatom neki a csípőmet, elnéző lesz. Mondhatjuk, hogy a testvérem vagy, vagy ilyesmi."

Jesse erre felvonta a szemöldökét, és az arcom kipirult.

"Akkor vőlegény. Kizárt, hogy megengedik, hogy maradj, ha csak a barátod vagy."

Bólintott. "Én is tudok játszani."

"Biztos vagyok benne, hogy nagy baj lesz" - mondtam szárazon.

Elvigyorodott. "Igazi baj. Hozzád érni, megcsókolni, átölelni... Nem tudom, hogy fogom túlélni."

Megforgattam a szemem, mire a vigyora szélesebb lett, mielőtt megfordult.

A keze gyorsan mozdult, ahogy összeállította az italt, majd a kezembe nyomott egy meleg csészét. "Idd meg most, amíg tökéletes a hőmérséklete."

Engedelmeskedtem. Az ajkamhoz emelve egy apró kóstolót vettem belőle.

A keserűség összeolvadt az édessel. Sok tejszínhab volt benne, ami határozottan segített az ízében. Nem ez volt a legrosszabb, amit valaha kóstoltam.

De még mindig nem ízlett.

Jesse reménykedő arckifejezésére pillantottam. Általában nem voltam balek, de nem akartam összetörni az álmait. "Ez jó" - hazudtam úgymond. "Nem olyan jó, mint az energiaitalok, de jó."

A vigyora kiszélesedett. "Meggondolod, hogy lemondasz-e a Red Bullról?"

"Meggondolom" - egyeztem bele.

Semmiképp sem akartam lemondani a Red Bull-jogokról, de talán néha hozzászokhatnék, hogy kávét igyak. Ezzel spórolhatnék egy kis pénzt, és nem kellene annyira beosztanom a koffeint, mivel Jesse olyan lelkesen készítette nekem.

Meghörpintettem a kávét, mielőtt felmentünk az emeletre. A koffein így gyorsabban hatna, és nagy szükségem volt rá.

Visszafelé tartva az új szobámba, figyelmen kívül hagytam Jesse hosszan tartó jelenlétét az ajtóban, miközben betettem a papírjait az íróasztal fiókjába, mielőtt elkezdtem volna a szobája felé vonszolni.

"Nyugi." Megragadta tőlem a komódot, és úgy emelte fel, mintha nem is egy rendes bútordarab lenne.

Próbáltam nem csorgatni a nyálam attól, ahogy az izmai így feszülnek, és csak félig sikerült.

"Mit csinálunk ezzel?" - kérdezte.

"Betesszük a szobádba" - mutattam a folyosó felé.

Megrovó pillantást vetett rám. "Mondtam, hogy a farkasod nem fogja hagyni, hogy külön aludjunk."

"Én pedig megmondtam, hogy nem alszom az ágyadban." Ugyanezt a pillantást vágtam vissza rá. "Függetlenül attól a farkastól, aki megpróbál egészben lenyelni, én ember vagyok. Még mindig nem ismerlek igazán. És emberi dolgokat fogok csinálni, például saját szobám lesz. Te és én szobatársak vagyunk, nem pedig ágytársak."

Jesse nem tűnt feldúltnak ettől. "Egyetértek. Én is szeretném lassan venni a dolgokat. De én mondom neked, a farkasod nem fog tőlem távol aludni."

"És mondom neked, hogy majd megoldom ezt a problémát, ha eljön. Ha ideér. Egyelőre a te cuccaidat a szobádba tesszük, az én cuccaimat pedig az én szobámba. Megértetted?"

A férfi... szórakozottnak tűnt.

A pokolba is, talán még boldognak is.

Mi baja volt ennek a fickónak?

"Igen, asszonyom." Tisztelgett előttem.

Én viszonoztam a középső ujjammal, mire ő röhögésben tört ki.

"Mi olyan vicces?" Kérdeztem, és kezdtem elkeseredni.

"Sajnálom. Csak arról van szó, hogy a vérfarkasok úgy nőnek fel, hogy azt hallják, hogy majd találkozol a társaddal, és ő gyönyörű lesz, meg tökéletes, meg minden. De ez az egész elég szárazan hangzik. Azt hittem, hogy ez az egész drámai megpróbáltatás lesz, de itt állunk, és te szidsz engem, és ez csak... szórakoztató. Nagyon örülök, hogy te vagy az." Egy széles, őszinte vigyorra húzta a száját.

Igen, határozottan őrült volt.

De ugyanakkor elég aranyos is.

"Rendben, nos, nem tudom, mit mondhatnék erre. Szóval vidd be azt az asztalt oda." A hálószobája felé lökdöstem.

Újabb vigyorral, könnyedén átvitte a folyosón.

Elkezdtem átrakni az újonnan szerzett matracomat a szoba sarkába, hogy helyet csináljak az íróasztalnak. Amikor ezzel megvoltam, elkezdtem az íróasztalom vonszolni. Az a vacak rohadt nehéz volt.

Jesse visszajött, felkapta a földről, és rám nézett, hogy utasításokat kérjen.

Megmutattam, hová akarom tenni, és ő odatette, míg én felkaptam a széket.

Ezután arrébb tolta a komódot, majd a bőröndjeimhez sétált, én pedig felkaptam a laptopomat, és az íróasztalhoz vándoroltam.

Hallottam, ahogy a fiókok nyílnak és csukódnak, és odanéztem, hogy a ruháimat pakolja el.

"Mit csinálsz?" Kérdeztem.

Odapillantott. "Beköltöztetlek. Azt mondtad, igényt tartasz erre a szobára, igaz?"

"Igen, de azt magam is meg tudom csinálni."

Tudatosan vigyorgott rám. "Legyünk őszinték, Tea. Erre sosem fogsz időt szakítani. Nekem van időm, úgyhogy megteszem."

Kinyitottam a számat, hogy vitatkozzak, de becsuktam, amikor rájöttem, hogy igaza van. Soha nem fogok időt szakítani arra, hogy elpakoljam a ruháimat, amikor azok tökéletesen rendben voltak a bőröndjeimben kupacokban.

"Rendben. Hagyd itt az alsóneműt." Visszanéztem a számítógépemre, és előhúztam a listát az első órámra váró szarságokról.

Belülről felnyögtem, amikor megláttam a listát, és megdörzsöltem a szemem, bár éreztem, hogy a koffein máris hatni kezd. Az a kávé elég ütős volt.

A következő néhány nap felzárkóztatása pokolian nehéznek ígérkezett.

Jesse befejezte a ruháim elpakolását - beleértve az alsóneműmet is, az a szemétláda -, és becsukta a bőröndjeimet, majd eltűnt velük. Pár perc múlva visszatért a lepedővel, a paplannal és egy könyvvel. Miután bevetette az ágyat, levetette magát a matracra, és kényelembe helyezte magát.

Odapillantottam rá és a könyvére, majd kétszer is megnéztem.

Eragon?

Ha már klasszikusról beszélünk.

És nem egy olyan hosszú, száraz klasszikus, amit az angol irodalomban olvasol, hanem egy olyan klasszikus, amely megtanít arra, hogy valóban élvezd, ha eltűnsz egy kitalált világban.

"Annyira irigyellek, hogy most éppen szépirodalmat olvashatsz" - mondtam neki.

Ő meg kuncogott. "Te vagy az egyetlen dolog a teendőim listáján, amíg nem párosodunk, szóval csak azért létezem, hogy olvassak, és hogy jól érezd magad."

Szünetet tartott.

Feladatlista? Ha.

Felhorkantam, mire az arckifejezése félénk lett.

Megvakarta a fejét. "Nem úgy értettem, ahogyan elhangzott."

"De igaz, nem igaz?" Lőttem vissza, és látni akartam, ahogy elpirul.

Az arca elvörösödött, én pedig gondolatban hátba veregettem magam.

"Imádnivaló, hogy szűz vagy" - mondtam neki, és vigyort villantottam rá. "És ilyen könnyen zavarba jössz." Megráztam a fejemet, és a nyelvemet csattogtattam. "Csak arra gondolok, hogy milyen vörös lesz az arcod, amikor rád törnek a "párkapcsolati csúcspont" hormonok, és máris nevetnem kell."

"Nem marad elég vér az arcomban ahhoz, hogy elpiruljak. Az egész az én..."

A telefonjára néztünk, amikor az csörögni kezdett. Ránézett a hívószámra, grimaszolt, és visszanézett rám. "A fő alfa az, ellenőrzi, hogy életben vagy-e. Nem baj, ha a másik szobában veszem fel?"

Megvonta a vállamat. "Persze." Azért jó volt, hogy megkérdezte. Általában a srácok csak úgy félbeszakítanak és eltűnnek.

Kilépett, és a mellkasom valahogy összeszorult, ahogy a farkasom a felszínre tört, de mivel Jesse illata beborította a szobát, és a hangja beúszott a folyosóról, nyugodt maradt két percig, amíg elment.

Amikor visszajött, a farkasom megnyugodott, és én újra belevetettem magam az anatómia memorizálásába, miközben ő visszadőlt az ágyra, és kinyitotta a könyvét.

Ez csak a kezdete volt egy nagyon hosszú éjszakának.