Lola Glass - Thrown to the Wolves - 3. fejezet

 


3. FEJEZET



A farkas kevesebb mint három másodperc alatt elkapott, de nem támadott meg, vagy ilyesmi. Egyszerűen csak futott mellettem.

Olyan sötét volt, hogy nehezen tudtam az úton maradni. De az út oldala valamilyen módon megemelkedett, így amíg az egyik magasított szélén tapadtam, tudtam, hogy sikerülni fog.

Nem álltam meg. Sötét volt, így alig láttam valamit. Égett a tüdőm, ömlött rólam az izzadság, és úgy lihegtem, mintha nem ő, hanem én lennék a vadállat, ahogy futottunk.

A farkas szinte néma volt, stabilan mellettem maradt, még akkor is, amikor a kocogásom gyaloglássá lassult. A lábaim úgy remegtek, mint a zselé, ahogy zihálva próbáltam tartani a tempót.

Amikor már nem tudtam tovább menni, a térdemre tettem a kezem, és mélyen behajoltam, mélyen beszívva a levegőt. Csak egy szendvicsboltos póló és egy magas derekú pamut rövidnadrág volt rajtam a Converse-emmel, szóval nem éppen edzéshez voltam öltözve.

"A fenébe... te... farkas..." Ziháltam.

Megnyalta a térdem hátulját.

Igazán undorítóan visítottam, rúgtam és csapkodtam utána. Könnyedén kitért félszeg sebesítési kísérleteim elől, így inkább fenyegetőzni kezdtem. "Ne nyalogass, ha túl akarod élni."

Szünetet tartottam, levegőt nyeltem.

Mikor levegőt tudtam venni, hozzátettem: "Nem tartozom azok közé az emberek közé, akik minden kutyát megérintenek, akit látnak. A bacilusaidat nem látom szívesen ezen a testen." Gesztikulálva mutattam az egész testemre.

Szánalmasan nyüszített.

"Nem érdekel, hogy mit gondolsz rólam, vérfarkas. Tudom, hogy te voltál Veggie Guy, és nem szórakoztat ez az egész. Hazamegyek." Úgy csóváltam az ujjamat felé, mint egy őrült. "Úgyhogy csak ülj ott, amíg levegőhöz jutok, vagy menj vissza oda, ahonnan te és a többi nem-focicsapatod jöttetek."

A farkas felhorkant, de leült.

Visszahajoltam, a kezemet ismét a térdemre tettem. Még mindig a földút mellett haladtam, és bár úgy éreztem, mintha örökké futottam volna, egy egész hetet gyalogoltam volna, ha ez azt jelenti, hogy el tudok távolodni a vérfarkasoktól, és vissza tudok jutni a kollégiumba.

De ez nem tartott volna egy egész hétig. A kövezett út nem lehetett volna sokkal messzebb.

"Rendben, Tea. Megoldod. Csak még egy kicsit, és máris hazaérsz" - hazudtam magamnak, miközben újra kocogni kezdtem az úton. A farkas furcsa hangot adott ki, én pedig rápillantottam. "Mit nevetsz?"

Nyilvánvalóan nem válaszolt.

Mert ő egy farkas volt.

Bár a rajzfilmszerű beszélő állatok nem is lennének olyan őrültek ahhoz képest, amit most fedeztem fel, hogy léteznek.

"Te tényleg bosszantó vagy" - mondtam neki, és megráztam a fejem, miközben tovább futottam. "Nem leszek az, amit akarsz. A társad, vagy bármi más. Az nem én vagyok. Vannak álmaim, céljaim és terveim. Nem leszek az a háziasszony, aki otthon ül, és minden évben kihoz egy gyereket. Iskolába kell mennem, és dolgom van, amit el kell végeznem, és dolgokat kell megvalósítanom. Szóval csak menj el. Menj haza." A hangom felemelkedett, ahogy a szónoklatom folytatódott.

A farkas figyelmen kívül hagyta a kioktatásomat, tekintete az előttem lévő erdőre szegeződött.

Fújtam, de tovább futottam. Nem mintha lett volna más választásom. Az emberrablók és a furgonjuk messze mögöttem voltak, és valószínűleg az ellenkező irányba tartottak. Végül is én a főiskolai városomba tartottam vissza, ők pedig a földúton hajtottak arrafelé, ahová el akartak vinni.

Bár gyanús volt, hogy nem utánam jöttek.

Csak úgy ott akartak hagyni a farkassal?

Szerintük ő vadászott rám. És ez félelmetes volt.

De a vadászatnak nem kellene erőszakosabbnak lennie annál, mint hogy csak úgy velem fut, és nem hajlandó elmenni?

Nem tudtam. És a többi emberrabló nélkül nem volt kitől megkérdeznem.

A farkasra pillantva eszembe jutott, hogy neki semmi köze nem volt az elrabláshoz. Mármint, ott volt, de nem tartozott azok közé, akik elraboltak. Jesse azután kezdett el farkasozni, hogy találkoztunk, és a többi srác mindkettőnket megragadott.

Ő azonban egyértelműen velük volt. Tehát nem volt ártatlan, és nem bízhattam benne.

Főleg amíg szőrös volt.

Egy szőrös vérfarkas.

A francba, ez elég sok volt, amit fel kellett dolgoznom.

Lihegtem rá, ahogy kocogtunk (vagyis ahogy én kocogtam, ő pedig trappolt): "Mindenképpen mást kellene választanod a párodnak. Te és az emberrabló haverjaid nem az én fajtám, és én messze nem vagyok az a könnyű, bulizós, diákszövetségi lány, akire a hozzád hasonló srácok bejönnek".

Mézszőke lófarkam a hátam mögött ringatózott, emlékeztetve arra, hogy az emberek néha miért feltételezik rólam, hogy valami más vagyok, mint az a könyvmoly stréber, aki valójában vagyok.

A farkas megint nem vett rólam tudomást.

Belefáradtam a semmibe vételbe, befogtam a számat, és csak futottam tovább. Lassú voltam, de még mindig haladtam.

Egy örökkévalóságnak tűnt, amikor meghallottam egy autó motorját mögöttem.

Káromkodva, gyakorlatilag belevetettem magam egy bokorba a földút szélén. Az ágak megvágtak és megkarcoltak, de ha Jesse barátai voltak, nem engedhettem meg magamnak, hogy elkapjanak.

Jesse - vagy a farkas, aki valaha Jesse volt - mellettem kuporgott, a testét a bokor takarta el, még ha nem is volt benne abban az átkozott dologban, mint én.

Persze, az emberrabló furgonja elhaladt mellettünk. Még csak nem is lassítottak.

Amikor elmentek, az erdő még sötétebbnek tűnt, mint korábban.

"Itt fogok meghalni" - motyogtam magamban, miközben lassan kihúztam a testemet a bokorból. A farkas megint nyalogatott, a nyelvével végigsimította a vágásaimat és a karcolásaimat. "Hagyd abba, a fenébe is! Nem ismerlek téged." Lökdöstem az arcát.

Ő meg morgott.

"Menj, keresd meg a farkas barátaidat, és hagyj engem egyedül menekülni." Megpróbáltam elhessegetni. Alig mozdult. "A francba veled." Sóhajtottam, majd elindultam a földúton.

Csak mentem, és mentem, és mentem. Mire a nap felkelt, még mindig gyalogoltam.

Amikor végre megláttam magam előtt egy pislákoló fényt, felhördültem az izgalomtól, és felgyorsítottam a tempómat.

Az elrablás elhárítva.

Csak a város szélére érve jöttem rá, hogy túl korán ünnepeltem.