Lola Glass - Thrown to the Wolves - 9. fejezet

 


9. FEJEZET



A városon átvezető úton ezerszer átpillantottam a vállam fölött és a visszapillantó tükörbe. Szerencsére Moon Ridge elég kicsi volt ahhoz, hogy nem okozott gondot megtalálni a földutat, amely hazavezetett volna. És szerencsére az elrablóim sem értek utol.

Túl gyorsan repültem azon a földúton, de a kényelem abban a pillanatban elszállt az ablakon, amikor elraboltak.

És őszintén szólva, nem voltam benne biztos, hogy valaha is visszakapom ezt a kényelmet.

De az életem még mindig az enyém volt, és a legjobb tudásom szerint fogom élni, egészen addig a napig, amíg az a farkas meg nem talál és meg nem harap.

Ahogy a földút véget ért, eszembe jutott, hogy a telefonomat és a kulcsomat a szekrényemben hagytam a kisboltban. Az egy jó hely lenne arra is, hogy lerakjam a Ford kocsiját, hiszen már tudták, hogy ott dolgozom. De ha ott parkolnék, gyalog kellene mennem, és én nemcsak cipő nélkül, de sérült is voltam.

Kicsit felnyögtem, mert tudtam, hogy meg kell birkóznom vele.

Miután leparkoltam a szendvicsbolt parkolójában, kisietve kiszálltam a kocsiból. Nem volt vesztegetni való időnk. Az alkalmazottak bejáratán belépve megköszöntem a szerencsecsillagomnak, amikor a pihenőszoba üres volt.

A szekrényemhez lépve remegő ujjaim megforgatták a pörgettyűt, hogy kioldják a kombinációs zárat. Két próbálkozásba telt, de amikor kinyílt, kikaptam a hátizsákomat a szekrényből, és a mellkasomhoz szorítottam.

Végre valami a normális életemből.

Valami biztonságosat.

Kihúztam a telefonomat, és a hátizsák pántjait a karomra csúsztattam, túlságosan is tudatában voltam annak, hogy csak melltartó, leggings és zokni van rajtam.

"Tea" - szólt a hátam mögül a menedzserem.

A francba!

Halk nyögéssel fordultam felé.

"Szia, Warren." Kényszerítettem egy mosolyt.

"Ma estig nem kellene dolgoznod. Hiányoztam, ugye?" - cukkolt.

"Igen, ez az." Idegesen felnevettem, a hajamat a fülem mögé túrtam.

"Nézd, sajnálom, hogy az utolsó pillanatban szóltam, de ma este nem tudok dolgozni". Szünetet tartottam. "Vagy soha többé. Fel kell mondanom. Sajnálom." Próbáltam nem meghátrálni a "sajnálom" szó túlzott használatán, de néha a szavak csak úgy kijöttek a számon, anélkül, hogy észrevettem volna, hogy kimondom vagy egyáltalán gondolkodom rajtuk.

"Micsoda?" Warren szemöldöke felszaladt. "Te vagy a legjobb alkalmazottunk."

"Tudom, de történt valami, és egyszerűen... fel kell mondanom. És sajnálom, de most azonnal mennem kell. Szia."

Gyakorlatilag kirohantam onnan.

Ha nem lett volna a lábam, biztosan futottam volna.

"Várj, Teagan!" Warren utánam kiáltott. "Nem beszélhetnénk legalább erről?"

A vállam fölött a levegőbe lendítettem a kezemet, hogy nemet mondjak, és siettem lefelé a járdán.

Minden lépés égetett, de kényszerítettem magam, hogy továbbmenjek.

Nem akartam, hogy újra elkapjon Jesse vagy bármelyik másik Moon Ridge-i farkas. Nem akartam egy átkozott vérfarkas-társ lenni, vagy egy postán rendelt menyasszony, akit elraboltak ahelyett, hogy fizettek volna.

Ahogy mentem, megakadt a tekintetem egy buszmegállóban. Soha nem buszoztam, mivel nagyjából mindenhová, ahová el kellett mennem, gyalogosan is eljutottam. A szobatársamnak volt egy autója, és ő vitt el, ha olyan ritka esetben, amikor messzebbre kellett mennem, mint amennyit gyalogolni tudtam.

A lábamra pillantva eszembe jutott, hogy a farkasok vadászok, és hogy jól szimatolnak. Ha Jesse vadászott rám, a sebes, zoknis lábam valószínűleg könnyű nyomot hagyott.

És... nem voltam könnyű préda.

Legalábbis másodszorra nem.

Lecsúsztattam a zoknit, majd a járda mellett egy bokor alá dugtam. A szemetelés nem olyasmi volt, amit általában megtettem volna, de néhány veszélyes állat átverése kedvéért úgy gondoltam, hogy az anyatermészet meg fogja érteni.

Átbattyogtam az úttesten, és a buszmegálló oldalához bújtam, hogy a fém előtetőszerkezet eltakarja előlem a szendvicsbolt látványát. Amikor a vérfarkasok keresni fognak, nem akartam, hogy észrevegyenek, ha a busz még nem érkezett meg. Minden percre szükségem volt, amit csak tudtam.

Rápillantottam a menetrendet jelző táblára, aztán megpróbáltam megnézni a telefonomat.

Természetesen nem volt rajta semmi.

"Hé, mennyi az idő?" Kérdeztem egy srácot, aki a padon ült, és a telefonján görgetett.

Rám sem nézett, amikor válaszolt. "Mindjárt hét."

Visszanéztem a táblára, megnéztem a lapot, és egy belső győzelmi táncot lejtettem. A busz 7-kor érne oda, és akkor hazamehetnék.

A szobatársammal, Ebonyval nem álltunk szuper közel egymáshoz, de határozottan ő volt a legközelebbi barátom, hacsak nem számítjuk anyámat. Amit én igen, de a legtöbb ember, akivel találkoztam, nem.

Mivel anyám néhány órányi autóútra volt, és Ebonynak nem sok családtagja volt, ő és én fedeztük egymást. Megjegyeztük egymás telefonszámát, arra az esetre, ha olyan szar helyzetbe kerülnénk, mint amilyenbe én is belerángattam magam.

Biztosan értem jönne, ha megkérném, de nem voltam benne biztos, hogy meg akarom-e kérni. Rosszul éreztem magam, hogy elrángattam az iskolai munkájától. Ebony még nálam is több időt töltött tanulással, és ez mondott valamit, mert én minden időmet tanulással töltöttem, hacsak nem dolgoztam.

Mindketten ápolói szakra jártunk, és ugyanabban az évfolyamban voltunk, de ő egy gyorsprogramban volt, amelyből egy évvel korábban kikerülhetett volna. Én is jelentkeztem rá, és felvettek, de még az ösztöndíjjal együtt sem tudtam volna megélni anélkül, hogy ne dolgozzak majdnem teljes munkaidőben a szendvicsboltban.

Most, hogy már nem dolgoztam ott, másik munkát kellett találnom, ha továbbra is enni akartam.

De hé, az élet fontosabb volt, mint az evés, nem igaz?

"Használhatom a telefonodat, hogy felhívjam a szobatársamat?" Kérdeztem a telefonos fickót, aki még mindig nem vette le a tekintetét a képernyőről.

"Nem."

Kinyitottam a számat, aztán becsuktam.

Jogában állt visszautasítani, de hát, ez elég nagy baromság volt. Még zokni sem volt rajtam, ami eltakarta volna a kötést a csupasz lábamon, így bárki, akinek szeme volt, láthatta, hogy bajban vagyok.

A busz megérkezett, és néhányan kiszálltak. Mindegyikük a lábamra pillantott, ahogy elhaladtak mellettem, és felhúzta a szemöldökét.

Az arcom minden egyes emberrel, aki elhaladt mellettem, még jobban kipirult.

A buszba vezető lépcsőhöz léptem, közvetlenül a Telefonos fickó mögött. Ő átcsúsztatott egy kártyát egy kis szkenner izén, én pedig megálltam.

A francba.

"Uh, elfogad készpénzt?" Kérdeztem a sofőrtől, miközben a táskámban kotorásztam. A tárcám valahol ott volt, és valószínűleg volt benne pár dollár. Igyekeztem mindig tartani magamnál vészhelyzeti készpénzt, még ha nem is volt sok.

"Nem." A buszsofőr hangja bosszús volt.

Átnéztem a vállam fölött, és láttam, hogy egy öreg teherautó berepül a szendvicsbolt parkolójába. Jesse falkája kiszállt, minden szemük a környéket fürkészte. Nem láttam Jesse-t, de biztos voltam benne, hogy valahol a teherautóban van.

A francba, a francba, a francba.

"Fizess vagy szállj ki - ugatott a sofőr.

A telefonos fickó visszalépett a szkennerhez, és újra átcsúsztatta a kártyáját. Zöld lámpa villant, és a buszsofőr visszaintett.

Hálás pillantást vetettem a telefonos fickóra, ami remélhetőleg hálásnak tűnt, és követtem őt néhány teli ülés mellett. Mivel nem akartam zavarni, nem foglaltam el a mellette lévő helyet, hanem leültem a vele szemben lévőre.

A telefonos fickó grimaszolva nyújtotta át a telefonját.

Elszorult a torkom. "Nagyon szépen köszönöm."

Motyogott valamit, én pedig gyorsan tárcsáztam Ebony számát.

Éppen mielőtt hangpostára ment volna, felvette. "Halló?"

"Szia, Ebony. Tea vagyok."

"Végre. Hol vagy? Jól vagy? Azt hittem, talán összejöttél valakivel tegnap este, de nem voltál otthon a laptopodért. Mi történt?" Zaklatottnak tűnt, és én egy kicsit rosszul éreztem magam, még akkor is, ha az emberrablás nyilvánvalóan nem az én hibám volt.

"Majd elmagyarázom, ha visszaértem a kollégiumba. Van rá mód, hogy értem gyere? A buszon vagyok. A következő megálló..." Végigpásztáztam a falon lévő táblát.

"Redd utca és Pope sarkán" - motyogta a telefonos fickó.

Újabb hálás pillantást vetettem rá, és megismételtem a szavait.

Ebony azt mondta: "Oké, én most azonnal indulok. Hamarosan találkozunk."

Miután visszhangoztam az intelmet és megköszöntem neki, visszanyújtottam a telefont a szemközti srácnak. "Nagyon köszönök mindent" - mondtam neki, remélve, hogy látja, őszinte vagyok.

"Igen." Visszanézett a telefonjára, elfordult, és ismét nem törődött velem.

Addig kotorásztam a táskámban, amíg meg nem találtam a pénztárcámat, és elővettem belőle tíz dolcsit. Bár tényleg nem engedhettem meg magamnak, hogy bármit is adjak neki, a srác akkor is kisegített, amikor nyilvánvalóan nem akart. Ezért megérdemelte a pénzt, akár tudtam volna fizetni, akár nem.

"Köszönöm." Ismételtem, miközben átadtam neki a pénzt.

Bólintott, és a zsebébe dugta.

A szívem megállt a kalapálásban, ahogy egy percre elhelyezkedtem az ülésen, és próbáltam megnyugodni.

A vérfarkasok nem láthattak meg, igaz? Csak egy pillanatig voltak ott, és én már bent voltam a buszban, amikor odaértek. Kizárt, hogy észrevettek volna, hacsak nem az ablakon át néztek volna be, de ez nem volt valószínű, nem igaz?

Elfordítottam a fejem, és a busz hátsó ablakán keresztül néztem ki. Nem láttam a mögöttünk haladó teherautót, ez jó jel volt.

Amikor a busz megállt, megláttam Ebony autóját a közelben parkolni, és majdnem elsírtam magam megkönnyebbülésemben.

Ahogy követtem néhány másik embert a buszról, a szemem a lábamra szegeződött, miközben próbáltam nem rálépni semmi élesre kifelé menet.

Az előttem lévő srác elsétált, én pedig az utolsó lépcsőn léptem le, csak hogy megdermedjek.

Jesse úgy ült a földön, mintha inkább kutya lenne, mint farkas. A nyakában nyakörv volt, és hozzá volt erősítve egy rövid póráz, amely a földön pihent egy kis szövetkupacban.

A többi srác közül senki sem volt a közelben, és a teherautójukat vagy a furgonjukat sem láttam.

Mi a fene folyik itt?

Megpróbáltam elhaladni Jesse mellett, de ő felállt, és úgy sétált mellettem, mint egy kutya - az én kutyám. Mivel valószínűleg huskynak vagy farkaskutyának nézhette volna bárki, aki nem farkasszakértő, nem tudtam, hogyan szabaduljak meg tőle.

A nyakörvébe dugva egy összetekert papírdarab volt. Megálltam, kirántottam, és kitekertem.

Az állt rajta:

Jesse-t rábeszéltük, hogy vadásszon rád, amíg az iskolában maradsz. Úgy fog viselkedni, mint bármelyik másik kutya. Amíg nem hozol haza senkit, vagy nem próbálsz megint megszökni, addig nem fog gondot okozni neked. Vegyél neki egy szolgálati kutya mellényt, és akkor senki sem fog neked gondot okozni. -Elliot

Összegyűrtem a cetlit, és bedobtam a pár méterre lévő szemetesbe.

"Mi kell ahhoz, hogy megszabaduljak tőled?" Kérdeztem a farkastól.

Ő felhorkant.

Igen, ezt gondoltam, hogy ezt fogja mondani.

De milyen lehetőségeim voltak ekkor?

"Jól van, rendben. Menjünk." Felkaptam a pórázt a földről, és Ebony kocsija felé rángattam.