Eva Chase - Shattered Vow - 4. fejezet

 


Négy



Riva

 

Újabb lángcsóva nyalábol fel az általam felgyújtott ágról. Ledobom a gallykupacra, amit sietve összedobáltam, és elrohanok.

Kiáltások hallatszanak a táborból. Őrök rohannak a kerítéshez és a kapun át, hogy megvizsgálják a már meggyújtott tüzeket, amelyek pattognak és füstöt eregetnek a csillagos ég felé. A hullámzó narancssárga fény megcsillan a kerítés rácsain.

A tüzek talán önmagukban is elegendőek lennének, de a személyzetből a lehető legtöbb embert ki akarom hozni a létesítményből. Nem tudom, mennyi időbe telik, amíg kihozom a srácokat; nem tudom, milyen új biztonsági intézkedések vannak érvényben.

Minél kevesebb fegyveres áll közém és a célom közé, annál könnyebb lesz.

Előveszem az egyik pisztolyt a lopott táskámból, és a fák lombkoronájára célzok vele. Évek óta nem volt alkalmam gyakorolni a fegyverforgatást, így a rúgás, amikor meghúzom a ravaszt, a meglepetés rántásával hátrafelé lendít.

A célzásom még mindig pontos. A golyó belecsapódik egy vékony ágba, és megreped az aljánál. A földre zuhan, és a földet érés zaja megszakítja a lövés robaját, amely kettészeli a levegőt.

Nem akarom pazarolni a golyókat, de ez a javamra válik, ha az őrök azt hiszik, hogy egy egész sereg ellenség van itt kint. Félkörívben körbemászva a terület körül, ahol a tüzeket gyújtottam, gyors egymásutánban még ötször lövök, egymástól távolabb eső pontokról, mint amennyit egy normális ember ennyi idő alatt meg tudna tenni.

Aztán a tár üreges hanggal kattan. Üres.

Visszadugom a pisztolyt a táskámba, hátha később szükségünk lesz rá, ha egyszer több lőszert tudunk szerezni, lenyomom a pántot, hogy a táska ismét a hátamhoz szoruljon, és végigrohanok a tábor körül a korábban kiszemelt fenyőig.

A kapu nyitva áll, de őrök rontanak ki rajta - és anélkül, hogy látnám, tudom, hogy legalább egy páran közülük visszalógnak, hogy őrködjenek. Ha azon az úton próbálnék bejutni, egyenesen a közepükbe kerülnék.

De amíg mindannyian azzal a káosszal vannak elfoglalva, amit a tábor keleti végénél okoztam, addig a délnyugati sarkot senki sem őrzi.

A fa feltűnik előttem. Egyenesen odasprintelek, kipattintom a karmaimat az ujjbegyeimből, és a törzsnek ugrok.

A karjaim néhány méterrel a föld felett körbetekerednek, az ujjaim görbülnek, a karmaim pedig a jobb tartás érdekében beássák magukat. Térdeimet a kéregnek támasztom, és felfelé kapaszkodom, amíg el nem érem az ágakat. Aztán elkezdek lökdösődni róluk, hogy gyorsabban feljussak.

Ahogy közeledem a csúcshoz, a keskenyedő törzs meginog a súlyomtól. Megfordulok körülötte, a másodperc tört része alatt megerősítem a távolságomat a kerítéstől, majd a levegőbe vetem magam.

A fonatom felpattan mögöttem. A hátam meggörbül, a lábam szétterpesztem, hogy tökéletes leszállási pozícióba kerüljek.

Átrepülök a szögesdrót és az elektromos kábelek felett, és egy puha puffanással landolok a fűben, messze a föld feletti építmény mögött.

Egy gyors gurulás eloszlatja a landolás okozta ütés nagy részét. Egy pillanattal később újra talpon vagyok, és az épület felé száguldok.

Amikor a betonfal közelébe érek, lelassulok, és lecsúszok. Az épülethez közel maradva, végigsurranok rajta, és a sarok mögül a magányos bejárat és a mögötte lévő kapu felé lesek.

Ahogy vártam, két őrző állomásozik a kapu két oldalán, amely most zárva van, miközben különböző más páncélos alakok rohangálnak a kerítésen túl, az egyre növekvő lángok közelében. Ahogy reméltem, még a kapu melletti kettő is az erdőre szegezi a figyelmét, nem pedig a mögöttük lévő épületre.

Azt hiszik, hogy a fenyegetés még mindig odakint van. Balekok.

Az épület ajtaja félig nyitva áll, egy másik őr a tipikus sisakban és mellényben ott áll, mintha csak arra várna, hogy lássa, szükség lesz-e az ő segítségére is. Át kell mennem rajta - és elég gyorsan ahhoz, hogy elvágjam az útját, mielőtt figyelmeztetést adhatna ki.

Őt és bárki mást, aki mögötte lehet a folyosón.

Az izmaim összegömbölyödnek. Az állkapcsom összeszorul. Nincs időm arra, hogy egyszerűen kiüssem és megkötözzem, hogy biztonságba helyezzem, mint az első szökésünkkor.

Ő nem egy ember. Ő egy akadály köztem és a férfiak között, akiket ki kell szabadítanom.

Ő is egyike azoknak, akik tárgyként kezeltek minket, hogy teszteljenek és kínozzanak minket, amióta csak emlékszünk rá. Miért kellene őt is többnek tekintenem, mint egy tárgyat?

Megvárom, amíg a feje elfordul tőlem, és követem a tábornak abból a végéből érkező folyamatos kiabálást. Aztán támadásba lendülök.

Olyan szögben csapódom neki, hogy mindketten a folyosóra zuhanunk, és az ajtó becsapódik nyomunkban. Az egyik karmos kezem a szájából feltörő sikoly kezdetére szorul; a másik átvágja a torkát, elég erősen ahhoz, hogy elvágja az artériát.

Vér spriccel felfelé. A teste elernyed.

Senki sem rohan a megmentésére. Megragadom az első elérhető távolságban lévő ajtót, és betolom a holttestet egy szekrénynek látszó helyiségbe, és közben megfordítom, hogy a nadrágja letörölje a padlóra hullott vér legrosszabb részét.

Semmi sem jelzi a betolakodást az arra járó többi őrzőnek.

Most már egyedül vagyok a folyosón. Egy riasztó visít, figyelmeztető fények villognak pirosan a mennyezet szélén.

Nem hagyom, hogy a lárma megingassa a figyelmemet. A vezérlőteremnek valahol itt kell lennie, valószínűleg ezen az emeleten. Még mindig a lehető legtávolabb tartanák a fogdáktól és az oktatótermektől, nem igaz?

Végigsántikálok a rövid folyosón, a lehető leghalkabbra állítva a lábam. Az egyik ajtó egy tárgyalóterembe nyílik, tárgyalóteremszerű asztallal és székekkel.

A következő adja meg a főnyereményt.

A négyzet alakú térben monitorok sorai magasodnak a konzolok fölé. Több képernyőn figyelmeztető üzenetek villognak.

Meglepetésemre a terem üres. Tényleg annyira megijesztettem az őröket, hogy nem hagytak hátra senkit, aki belülről figyelte volna a létesítményt?

Megragadom az egyik széket, és az ajtó kilincse alá szorítom, hogy visszatartsak mindenkit, aki esetleg megpróbálna bejönni. A tekintetem a vezérlőkre siklik.

Ott - a külső rendszerek. Jó lesz, ha a kapu nyitva van, amikor menekülni kezdünk, és a kerítés áramellátását kikapcsoljuk, ha esetleg kerülő utat kell választanunk.

A kapu várjon, amíg a srácok velem vannak, hogy a kinti őröknek a lehető legkevesebb figyelmeztetést adjuk. De megkocogtatom a képernyőt, hogy kikapcsoljam az áramot a kábeleken keresztül.

Ez a parancs nem igényel ellenőrzést. Ez azért van, mert valaki, akinek biztonsági hozzáférése van, nemrég eléggé használta a vezérlést ahhoz, hogy a rendszer ne kérje újra - vagy a fogvatartási cellák különleges esetek lesznek?

Ki kell próbálnom, és meglátom. Számítottam rá, hogy valaki dolgozik itt, akit használhatok.

De ha ujjlenyomatra van szükségem az ellenőrzéshez, bármikor előrángathatom azt a nőt a raktárból - vagy legalábbis a kezét. Remélhetőleg van engedélye.

Megkerülöm a konzolokat - és megállok.

Ott a kijelző, amely a fogdákat mutatja. Pont úgy néz ki, mint a négy évvel ezelőtti. Kivéve... hogy a cellák közül négy már világít és villog, sárgán a kék vonalakkal szemben.

A zár kioldva.

És a cellák számai alatt egy ötbetűs felirat van, csupa nagybetűvel. JACOB. ZIAN. ANDRE. DOMIN.

Az én embereim. Már kint vannak.

Hogy-hogy ezért ment el a vezérlőterem személyzete? Az őrök rájöttek, hogy én állok a kinti káosz mögött, és elrohantak, hogy elhurcolják a srácokat egy biztonságosabb helyre?

Hol vannak most?

Átfutom a kijelzőket, hátha találok valamit, ami támpontot adhat, hogy merre menjek. A szemem megakad az egyik sarokban lévő kijelzőn, amelyen egy tervrajznak tűnő, apró, világító pontokkal megvilágított kép látható. Néhányan közülük mozognak...

A kilincs zörög. Mielőtt többet tehetnék, minthogy megpördülök felé, valami nekiront az ajtónak, méghozzá olyan erővel, hogy a szék elrepül és a zsanérok kipattannak.

Az ajtó a padlóra zuhan. Egy nagydarab, izmos alak ront be, és megáll a lábán, engem bámulva.

Egy másodpercbe telik, mire felismerem, hogy a négy év, amely a még kissé lágy vonásokkal rendelkező, bivalyerős tinédzserből kemény, izmos férfivá változtatta. De az a barackbarna bőr, azok a szögletes arccsontok és a rám szegeződő sötétbarna szemek most mind az én Zianom, annyira ismerősek és még lenyűgözőbbek, mint ahogy emlékeztem rá.

Eláll tőle a lélegzetem. A szívem gyorsabban dobog.

A hangom rekedt suttogásban tör elő. "Zee?"

Zian megdöbbent és zavart, de szinte... feldúltnak is tűnik? Semmi sem tükrözi az arcán a megkönnyebbülés hullámát, amit abban a pillanatban éreztem, amikor rájöttem, hogy máris megtaláltam az egyik srácot, akiért jöttem.

Mielőtt kitalálhatnám, hogy mire véljem ezt, vagy bármi mást mondhatnék, két újabb ismerős, gyönyörű férfi robban be mögötte a szobába.

"Mi tart ilyen sokáig?" - követelőzik az egyikük, és a szívem megugrik Andreas ismerős, vidám hangjára, még ha most egy szűkszavú hang is van benne.

Ő is megrándul, feszes fürtjei a halántékán lengedeznek. A mellette álló másik férfi teljesen megmerevedik, mintha márványból faragták volna ki az arcának éles szögeit és halványszőke haját.

Jacob. Ez az első alkalom, hogy látom őt Griffin halála óta, és az ikertestvére visszhangja olyan élénken ragyog át az arcán, hogy nem tudom megállni, hogy ne ránduljak össze a múltbeli fájdalomtól. A tekintete az enyémbe fúródik, felemeli az öklét...

És ekkor Andreas mindkettőjük elé tolakszik, arckifejezése kissé vad, de hangja kitartó. "Zee, ragadd meg és hozd ide. Jake, gyere, szükségünk van a kapura."

Jacob éles állcsapással bólint, elszakítva rólam a figyelmét. Ő és Andreas a vezérlőhöz ugranak, Zian pedig felém ugrik.

A gondolataim túlságosan összezavarodnak az öröm és a zavarodottság keverékétől ahhoz, hogy kitérjek előle.

Miért kellene kitérnem előle? Vér vagyunk.

Úgy kap le a lábamról, mintha semmit sem nyomnék, és félig átdob a széles vállán, domború karja szorosan a derekam köré tekeredik. A teste forrósága végigsugárzik a bőrömön, pézsmaillata betölti az orromat, és az adrenalin zúgása mellett bizsergést küld az ereimbe.

Szeretném megölelni, zokogni a megkönnyebbüléstől, hogy megtaláltam őket, hogy ez történik, de ugyanakkor semmi értelme nincs a reakcióiknak.

Miért néztek rám így? Miért nem szólt hozzám egyikük sem egy szót sem?

De nem tudom, min mentek keresztül a részükről, hogy idáig eljutottak a szökésben. És minél gyorsabban ki kell jutnunk innen.

Zian masszív testéhez hajolok, hogy a lehető legkönnyebb teher legyek.

"Nekem van..." - kezdem mondani, de a fegyverek felajánlását Andreas győzelmi varjúja vágja el.

"Elmegyünk innen!"

Mindhárman újabb szó nélkül kirohannak a szobából. A négyem közül az utolsó, aki miatt éppen aggódni kezdtem, onnan bámul ránk, ahol a folyosón várakozott.

"Mi...?" Mondja Dominic, és Jacob egy levegőbe vágott kézmozdulattal szakítja félbe. Az ajtó felé mutat.

Többet nem szólal meg. A négy férfi kiviharzik az éjszakába, velem együtt.

Ragaszkodnék hozzá, hogy letesznek, de nem mondhatom biztosan, hogy gyorsabban tudok futni, mint Zian, főleg, hogy az elmúlt négy évben nem edzettem hosszú távokon. Úgy tűnik, a fiaimnak már határozott tervük van, és a felhajtás felboríthatja az egészet.

De ahogy átszáguldunk a mezőn és át a kapun, Jacob pedig láthatatlan erejének egy lökésével fákba hajítja az ott lévő két őrt, a gyomrom összeszorul.

Kiáltások suhannak át az éjszakán. A srácok lerohannak az útról az erdő védelmébe.

Zian karja szorosan körülöttem marad, a szorítása majdnem olyan kemény, hogy zúzódást okoz. Az illata elárasztotta a tüdőmet, de nem tudja elmosni a nyugtalanságomat.

A lépteivel együtt dülöngélve bámulom a hátának kiterjedését a tengerészkék pólóban, amit visel, és újra megpróbálom. "Zee?"

Nem válaszol. A legcsekélyebb jelét sem adja, hogy hallotta volna, amit mondtam.

Nem értem.

Nem tudtam, mit várjak a találkozásunktól, de nem ezt. És minden ösztönöm remeg az egyre növekvő bizonyosságtól, hogy valamit kihagyok.