Eva Chase - Shattered Vow - 6. fejezet

 


Hat



Zian

 

Alig egy perccel azután, hogy leugrottunk a teherautóról, Jacob Riva felé néz, ahol egy ritkás erdőszélen trappolunk, és a kezét nyújtja. "A táskád. Lássuk, mi van nálad."

Riva keze egy pillanatra megfeszül a pánt körül, mielőtt felhúzza a feje fölé, és átnyújtja. "Csak dolgok, amikről úgy gondoltam, hogy segíthetnek a menekülésben. Néhányat közülük valóban használtam is. Láthatod, hogy az egyik fegyver üres."

Furcsa táska ez ahhoz képest, hogy egy harcra viszi magával, valamiféle bőrtáska, az oldalán díszes rojtokkal. De ugyanolyan határozott hangon beszél, mint amilyen határozottan eddig minden kérdésünkre válaszolt.

"Fegyverek" - motyogja Jacob, és rám veti a tekintetét. Már mondta, hogy maradjak a közelében, anélkül, hogy rám kellett volna mutatnom, hogy én vagyok az egyetlen a csoportunkban, aki erőben és gyorsaságban is felveszi a versenyt Rivával.

Ha elindul felénk, rajtam múlik, hogy elkapom-e. A gondolattól felfordul a gyomrom, de máris összeszorul.

Hol volt valójában egész idő alatt? Mit csinált, amikor rábukkantam az irányítóteremben?

Nem úgy viselkedik, mint aki elborzad attól, hogy a legközelebbi barátai azt hiszik, elárulta őket. Alig pislákolt valami érzelem az arcán, és a legtöbbet, amit láttam, dühnek ismertem fel.

Ha a történetének akár csak egy része is igaz - ha az elmúlt négy évben a poklot élte át, és örömteli újraegyesülésre számítva jött el értünk -, nem kellene ebből többet mutatni?

A gondolataim visszarepülnek az első pillanatra, amikor megláttam őt a vezérlőteremben. Annyira megdöbbentem, hogy az emlék elmosódott. Vajon akkor felragyogott az arca, amikor meglátott - inkább örült, mint aggódott, hogy betörtem?

De még ha így is volt, akkor is lehet, hogy csak színészkedett, mert rájött, hogy lebukott.

"Egy rakás fegyver és kés, pénztárcák, ékszerek..." Jacob Rivára szegezi a tekintetét. "Most jöttél haza egy egész napos kirándulásról, ahol bankot raboltál?"

A lány rávillantja a férfira a tekintetét. "Volt alkalmam összeszedni néhány cuccot, ami hasznosnak tűnt, amikor elmenekültem a ketrecharcos helyről."

"Persze, persze." Mélyebbre tapogat, és kiemel egy kristályos parfümös üveget. "És úgy gondoltad, hogy a jó illat segíthet a menekülésünkben?" Visszadobja, és elővesz egy jegyszelvényt. "És a koncertekre járásban is. Elfoglalt nő."

Riva állkapcsa megrándul, de a hangja csak szűkszavú marad. "Nem vettem a fáradságot, hogy kiürítsem a táskát, amikor elkaptam. Eléggé siettem, ami nem meglepő. Az a cucc nem az enyém."

"Aha. Nekem inkább úgy tűnik, mintha most jöttél volna haza az egyik hülye küldetésükről, egy kis pihenőidővel." Jacob átcsapja a táska pántját a saját vállára. "Zee, ellenőrizd le, és győződj meg róla, hogy nem visz magával többet, mint ami a táskában van."

Riva válla megfeszül, de nem hátrál meg tőlem, amikor közelebb lépek. Rövidre szabott tank topja és melegítőnadrágja nem sok helyet hagy a fegyverek elrejtésére. Normál látásommal is látom, hogy nincs az övébe dugott pisztoly vagy hüvelybe dugott kés a csípőjén.

De mivel megkérdezte, és mivel bármilyen apró elszámolással mindannyiunkat elszúrhat, kicsit erősebben bámulom, hagyom, hogy a tehetségem bizsergése kialakuljon a szemem hátsó részében.

Végigsiklok a tekintetemmel a csípőjén és a hátán, és gyorsan elrántom a kis, de formás fenekének ívéről, miközben a bőrömön olyan forróság izzik, amit remélem, a többiek nem látnak. Aztán odamegyek mellé, hogy gyorsan végigpásztázhassam az elejét, és hasonló gyorsasággal végigsuhanok a mellein.

Még több forróság csorog fel a tarkómon, és megperzseli az arcom. Ahogy visszaterelem a figyelmemet a normális látásmódra, egy pillanatra egyszerűen csak nézem, ahogy mellettem menetel.

Annyira hasonlít arra a Rivára, akit ismertem. Ugyanazok a finom vonások. Ugyanaz a furcsa haj, alul sötétszürke, felül ezüstös, hátrafogva egy jellegzetes, bár lazább fonatban.

Ugyanaz a megtévesztően karcsú testalkat, amiről az ember azt hinné, hogy egy gyors szellő hatására elpattan, pedig valójában szerencsés vagy, ha nem törik ketté.

Még mindig ugyanolyan csinos - talán még csinosabb, mivel az arca a felnőtté válással kiélesedett, és szerény gömbölyűsége kissé kiteljesedett. Még mindig ugyanaz a késztetés ébred bennem, hogy felkapjam és megvédjem őt, szorosan magamhoz szorítva sokkal szélesebb testemhez.

Régebben elképzeltem, hogy másképp is átölelem őt, de az elmém lefagy ezek előtt az emlékek előtt.

Azt hittem, ismerem őt. Elhittem az irántam érzett szeretetét, amit a szemében láttam felragyogni, az elszánt elkötelezettségét mindannyiunk iránt.

Hogy fordulhatott az a lány, akit akkoriban ismertem, mindannyiunk ellen - éppen Griffin ellen - így?

Milyen nő lett belőle?

Az indulataim kavarognak és forronganak, de visszatartom a dühkitörést. A farkaskodás egyikünkön sem segít.

És hogy lehet, hogy dühös vagyok, és mégis vissza kell tartanom az ujjaimat attól, hogy végigsimítsak a haján, a csupasz vállán, mintha így szó szerint újra kapcsolatba tudnék lépni vele?

Mintha a magamfajtának bármi keresnivalója lenne bárkit is így megérinteni.

Elrántom a gondolataimat ezektől a képektől - és egy másik gondolat csapódik belém, mint egy hideg vízcsapás.

"A nyomkövetők!"

A többiek mind megállnak, Riva az utolsó.

Jacob kiköp egy káromkodást, és az ujjával a lányra bök. "Hát nem örülsz, hogy a figyelemelterelésed miatt elfelejtettük?"

Riva rápislog. "Mit felejtettünk el? Miről beszélsz?"

"Nincs időnk ezen vitatkozni" - vág közbe Andreas. "Most azonnal ki kell hoznunk őket."

Dominic kényelmetlen arckifejezéssel megköszörüli a torkát. "Riva is kaphat egyet."

Szinte biztos, hogy neki is van.

Elébe lépek. "Nyisd ki a szádat."

Így könnyebb lesz.

Összevonja a szemöldökét. "Mi..."

"Az őrzők nyomkövető eszközöket tettek a fogainkba" - bököm ki. Hamarabb eszembe kellett volna jutnia - én vagyok az, aki egyáltalán megtalálta őket. "Rájöttünk, miután... miután történt néhány dolog. Hacsak nem húzzuk ki a megfelelő fogat, akkor az egyből hozzánk fog vezetni."

Valami meginog Riva arckifejezésében. Elborzadás a gondolattól, hogy egy fogat rögtön az állkapcsából rántson ki, vagy attól, hogy elveszít valamilyen szintű védelmet, amiről azt hitte, hogy az őrzőknek köszönhetően, akiknek eladott minket?

Nem számít, amíg ezt elintézzük.

Az ajkai szétnyílnak, és szélesre tárulnak. Az egyik elülső foga letört, egy másik, hátrébb lévő pedig úgy néz ki, mintha hiányozna belőle egy darab.

Nem gondolok erre, csak a tekintetemet mindegyikbe mélyesztem, azt a fémdarabkát keresve.

Ott van. "A bal felső első zápfog, ugyanúgy, mint a többieknél" - jelentem ki, és tétovázom. "Nekem kell..."

"Neki is megvan hozzá az ereje" - csattan fel Jacob. "Hagyd, hogy a saját szájával foglalkozzon. Az enyémet te csinálhatod előbb."

Előre lép, a tartása merev, és leengedi az állát, amennyire csak lehet. Elszakítom a tekintetem Riváról, undor kavarog a zsigereimben, miközben felkészülök, hogy nekilássak a munkának.

Beszéltünk a tervnek erről a részéről, és elképzeltem a folyamatot, hogy megpróbáljak felkészülni, de egyik sem érhetett volna fel ahhoz a szörnyűséghez, amikor ténylegesen be kell nyúlnom a barátom szájába, megragadni egy fogat, és kitépni az ínyéből gyökerestül és mindenestül.

Ahogy a hüvelyk- és mutatóujjammal körbecsípem a jobb oldali fogat, még nagyobb hányinger tölti meg a gyomromat. "Bocsánat", nem tudom megállni, hogy ne reszeljek.

Aztán a karom lendületével kirántom a zápfogat, olyan gyorsan, ahogy csak tudom.

Jacob a legellenállóbb mindannyiunk közül, de még ő is szaggatottan felnyög, amikor a vér egy sötét ködpamaccsal együtt szétfröccsen az ajkán. Dominic egy pillanat alatt mellette van, és a tenyerét Jake állkapcsára helyezi a seb mellett. Dom szája laposra préselődik, és Jacob vállai megereszkednek a felszabadult feszültségtől.

A vadvirágok ága, amelyet Dominic felszedett, elfonnyad és szétesik a kezében.

Én is bocsánatot akarok kérni tőle, de ezen már nem lehet segíteni. Csak annyit tehetünk, hogy a lehető leggyorsabban túlesünk rajta.

"Törd össze a fogat" - emlékeztet Andreas sürgető hangon.

Egy lapos kőre helyezem Jacob zápfogát, és teljes embertelen erőmből rátaposok a lábammal. Az áramkörök recsegésével összetörik.

Ha az őrzők ezzel nyomoztak volna utánunk, a jel egyszerűen elhalkult. De van még négy másik készülék, ami rádióhullámokat sugároz.

Andreas már vár, amikor felemelem a fejem. A gyomrom továbbra is kavarog, miközben elvégzem a második kivonást. Egy öklendező hangot hallatva csatakoskodik, majd Dominic ott van mellette.

Egy leveles gally porba roppan Dominic kezéből. Aztán szembefordul velem. "Én jövök."

Ezt utálom a legjobban csinálni. Dom ugyanazt a kiképzést élte át, mint mi, és tudom, hogy karcsú testalkatára rengeteg izom van pakolva, de ő a legkisebb négyünk közül. A legkevésbé nyíltan mutatja, hogy mit érez.

Sosem tudom, hogy valójában hogy van a csendes viselkedése mögött, de mindannyian tudjuk, hogy legalább néhány dolog kísérti.

Összeszorítom az állkapcsomat, és még a többinél is gyorsabban kitépem a fogát. Miközben a keze egyenesen a szájába lő, hogy begyógyítsa a sebet, újabb nyomkövetőt zúzok össze a sarkam alatt.

Amikor hátralépek, Riva halk, fojtott hangot ad ki. Megborzongva markolja meg az arca oldalát, és a kőre ejti a fogat, amit az imént húzhatott ki a saját állkapcsából. A lábának csapódása alatt összetörik.

Vér csorog az állára, és a válla megremeg. A tekintetem Dominicra ugrik, de Jacob közte és Riva közé tolakszik.

"Várj" - mondja acélos hangon. "Ha ki tudja osztani a fájdalmat, akkor egy kicsit el tud viselni. Vigyázz magadra, Zee, Dom pedig előbb gondoskodik róla, hogy jól legyél."

Riva lehajtja a fejét. Nem tiltakozik, de valami megfordul a mellkasomban.

Gyűlölöm, amit tett, és mindent, ami utána történt, de Jacob dühének kegyetlensége még engem is elbizonytalanít. Pedig általában én vagyok itt a nyersebb.

Hogy minél gyorsabban túl legyünk rajta, megmerevedek, és elkapom a zápfogamat. Az izmaim az első pillanatban ellenállnak, hogy kárt tegyek a saját testemben, de áttöröm az ellenállást, és kihúzom a fogat.

A fájdalom végigsikít az arcomon. Zihálok tőle, és Dominic mellettem van, tenyerét az arcomhoz szorítva.

Megnyugtató melegség árad az ínyemen keresztül. Amikor visszahúzódik, tompa fájdalom marad, de a tátongó lyuk bezárul.

Előre megbeszéltük, hogy csak annyi energiát fektet bele, amennyi a fertőzés lehetőségének megszüntetéséhez szükséges.

Riva következik, és Jacob nem ellenkezik. A lány tökéletesen mozdulatlanul tartja magát, miközben Dominic a gyógyító erejét használja rajta. Aztán a kézfejével letörli a véres nyálat a szájáról, és parázsként parázsló, világosbarna szemével mindannyiunkra mered.

El kell fordítanom a tekintetem.

Andreas földet és lehullott leveleket rugdos a fogaink és a bennük lévő eszközök szétmorzsolt maradványai fölött. "Amilyen hamar csak lehet, stoppolni akarunk egy másik kocsit, hogy minél nagyobb távolságot tegyünk meg innen és az utolsó helytől, ahol megtalálhattak minket, ugye?".

Jacob bólint. "Egy másik országút felé tartottunk, nem igaz?"

"Legalább még néhány mérföld, de ez a lényeg."

"Akkor induljunk."



* * *

Mire a nap már jócskán az égen van, egy teherautó hátsó ülésén bújtunk el, amit egy kamionstopos büfénél szúrtunk ki.

Andreas előkap néhány almát az egyik terményes ládából, és mindannyiunknak dob egyet - még Rivának is, egy pillanatnyi szünet után.

"Köszönöm" - mondja halkan.

Belevágok az enyémbe, és egyszerre ízlelgetem a fanyar húsát, és azt kívánom, bárcsak a fele is elég lenne, hogy csillapítsa üres gyomrom korgását. Most tényleg jól esne vagy öt steak és egy adag szalonna.

Jacob elmozdul onnan, ahol eddig az ajtó melletti falnak támasztott háttal ült. "Amikor leugrunk erről a járgányról, stratégiai szempontból többre lesz szükségünk. Koncentráljunk a célunkra."

A szívem egy kicsit gyorsabban dobog. "Ursula."

Amíg a létesítményben voltunk, nem tudtunk részletesen beszélni a terveink egy részéről sem. Csak az alapokat vázoltuk fel.

Most a következő lépéseink lehetőségei végtelenül szétáradni látszanak előttünk.

"Az az egyik őr azt sugallta, hogy talán "visszamegy Pennsylvaniába" - mutat rá Andreas, a ládának dőlve. "Logikus lenne, ha ott kezdenénk a keresést."

Fintorogva ráncolom a homlokom. "Hogyan fogunk keresni? Csak egy keresztnevet és néhány homályos adatot tudunk. Nem lesz hivatalos alkalmazotti nyilvántartása a létesítménynek, vagy bármi ilyesmi."

Drey kuncog. "Nem, biztosan nem."

"És mi van az egyetemmel?" Mondja Dominic, lágy hangját a szokásosnál csak egy kicsit hangosabban emelve, hogy hallható legyen a motor zúgása fölött. "Megfelelő korúak vagyunk - elég jól beilleszkednénk. Sokan lennének körülöttünk, akik közé beilleszkedhetnénk. És lennének könyvtárak, számítógéptermek, meg minden, nem igaz?"

Egy küldetésen kívül, amit már lefutottam, az amerikai főiskolai rendszerrel kapcsolatos tapasztalataim a tévéműsorokban és filmekben látottakra korlátozódnak. De a javaslata legalább ésszerűnek hangzik.

"Ki az az Ursula?" Riva hirtelen megszólal. "Nem kéne keresnünk egy olyan helyet, ahol letelepedhetünk, ahol egyáltalán senki sem vesz észre minket?"

Jacob felhorkan. "Nem, ha válaszokat akarunk, de akkor valószínűleg jobban örülnél, ha nem kapnánk több ilyet."

Habozom, nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán mennyit akarunk elmondani neki, de Andreas megvonja a vállát. "Elég információt szedtünk össze az őrzőktől ahhoz, hogy kiderítsünk egy fontos személyt, aki a múltban a létesítményben dolgozott, de aztán elment - vagy kizárták. Ha ki akarjuk deríteni, hogy pontosan mit tettek velünk, és mit tehetünk ellene, ő tűnik a legjobb esélyünknek, hacsak nem gondoljuk, hogy egyszerre az egész létesítményt el tudjuk intézni."

Nem tehetek róla, hogy erre a felvetésre magam is felhorkanok, de ugyanakkor keserédes fájdalom nyilall a mellkasomba.

Ez tényleg működni fog? Tényleg lehetséges, hogy megtanulhatunk valamit, ami helyrehozza mindazt, ami bennünk rosszul működik?

Riva homlokát ráncolja. "Azzal, hogy bárkit üldözünk, aki kapcsolatban áll a létesítményhez, nem csak azt érjük el, hogy nagyobb eséllyel kapnak el minket? Mit számít ez egyáltalán?"

Jacob hideg pillantást vet rá. "Nekünk számít. És ha közülünk való lennél, neked is számítana. De te nem mész sehova."

"Nem akarok elmenni. Csak azt mondtam... Jó. Bármit is gondolnak a többiek, amit tenniük kell, megtesszük. Én is közétek tartozom, és ott leszek veletek."

Jacob egy hosszú pillanatig nézi a nőt. Aztán a többiekre pillant. Egy leheletnyi mosoly érinti az ajkát, egy olyan mosoly, amely inkább megborzongat, mint felmelegít.

"Nem hagyhatjuk, hogy Zian huszonnégy órán át őrkutyát játsszon vele" - mondja. "Szóval más módon kell biztosítanunk, hogy hű maradjon a szavához. És most jutott eszembe a tökéletes megoldás."