Eva Chase - Shattered Vow - Kezdet

 


Kezdet



Riva

 

Amikor utoljára elköszöntünk egymástól, a srácok mindegyike a szokásosnál kicsit tovább tartotta a tekintetemet, mintha azt hitték volna, hogy a tekintetükkel erőt tudnak belém küldeni.

A késztetés, hogy mindannyiukat megöleljem, végigkavargott a testemen, élesen, mint a szögesdrót, amikor ellenálltam neki. De nem tudtam engedni a vágyakozásnak.

Soha nem csináltunk nagy ügyet abból, hogy a nap végén elváljanak útjaink, és nem kockáztathattuk meg, hogy eláruljuk, hogy bármi szokatlan volt ebben a búcsúzkodásban. Főleg úgy nem, hogy az őrök figyeltek: többen a tornateremben velünk együtt, mások pedig a plafonra szerelt kamerákon keresztül.

Ha biztosítani akartuk, hogy a mai este után soha többé ne tudjanak elválasztani minket egymástól, akkor nagyon óvatosnak kellett lennünk. El kellett hinniük, hogy elhittük, hogy holnap reggel is itt látjuk egymást, mint mindig.

Ki tudta, mit tennének velünk, ha rájönnének, mit tervezünk.

Eddig hatunknak sikerült úgy tennünk, mintha minden normális lenne a mai edzés és ismerkedés során. Segített, hogy ez volt az egyik könnyű nap, inkább alapszintű tesztelés, mint kínzás.

Kétszer olyan gyorsan versenyeztem Zian-nal a pályán, mint amilyen gyorsan a többiek futni tudtak volna, amíg a lélegzetünk szaggatottá nem vált.

Vitatkoztunk Jacobbal arról, hogy melyik kés lenne a leghatékonyabb távolsági lövedék.

Dominic tétova, de megfontolt közreműködésével felvázoltam egy hipotetikus pályát a feltérképezett terepen.

Nevettünk Andreas ugratásán, miközben elhatározta, hogy megtanítja magát zsonglőrködni, csak részleges sikerrel.

Egy szünetben a kanapéra csöppentem Griffin mellé, amikor ő bekapcsolta azt a tévéműsort, amiről csak ő tudta, hogy a titkos kedvencem.

A többi srác azt mondta, hogy a szappanopera giccses volt a sok kapcsolattal, amelyek folyton átrendeződtek a szereplők melodramatikus kirohanásai után, de Griffin úgy tett, mintha az lenne a kedvence, hogy őt hecceljék helyettem. Mert ő már csak ilyen volt.

"Meg kell őrizned a kemény lány hírnevedet, Riva" - mondta egyszer az egyik lágy, de ragyogó mosolyával, amikor azt próbáltam mondani, hogy nem kell elviselnie a balhét. "Én lehetek a szomorkás."

De minden igyekezetünk ellenére belülről egyáltalán nem éreztem normálisnak a mai foglalkozást. A tudat, hogy mit terveztünk ma estére, úgy nehezedett a vállamra, mint egy téglákkal teli hátizsák. Súlyosabb téglák, mint amiket eddig cipeltem.

A menekülésünk rajtam múlott - azon a keménységen, amiről Griffin beszélt.

A súly szinte fojtogatóvá vált, amikor intettem a srácoknak, amikor az őrök engem és Griffint kísértek ki először.

Andreas rám kacsintott. "Holnap találkozunk, Csing." A buta becenév - ami azután született, hogy kisgyerekként először néztük a Pán Pétert, és Drey olyan aprónak nyilvánított, mint Csingiling - nem sokat segített megnyugtatni.

De aztán Zian kimondta a szavakat, amelyek az évek során mantránkká váltak, amikor erre a pillanatra készültünk: Vérből vagyunk.

Ezzel a mondattal, amely a pulzusom mellett a testemben is visszhangzott, felemelt állal sétáltam ki.

Minden tőlem függött, de együtt voltunk benne. Egymásba fonódtunk a különös erők által, amelyek csak a miénk voltak, és a hátborzongató anyag által, amely az ereinkben folyt.

Az őrök mindig Griffint és engem vittek el először, mert a mi szobáink voltak a földalatti komplexum legfelső emeletén. Halk beszélgetésekben hatan megállapítottuk, hogy Andreas és Dominic egy szinttel lejjebb, Jacob és Zian pedig egy szinttel lejjebb vannak.

Alattuk voltak az edzőtermek, amelyeket most hagytunk el. Fogalmunk sem volt arról, hogy ezen túl mennyivel lejjebb nyúlhat a létesítmény.

Néha úgy képzeltem el, mint egy hatalmas gödröt a földben, amely lefelé, lefelé, lefelé süllyed, egészen az olvadt magig, amit egyesek Pokolnak neveznek. Ez a kép nagyon találónak tűnt.

A pokol pontosan a megfelelő szónak tűnt arra a lüktető feszültségre, amely végigfutott a testemen azokon a napokon, amikor földöntúli erőmet bökdösték a furcsa gépeikkel. A kellékállatok - és néha az emberek - undorító látványára, amelyeket előttem kínoztak, hogy felmérjék a reakcióimat.

Azokra a dolgokra, amiket a srácokkal tettek a saját szóló foglalkozásaik során, és amiktől az arcukra kirajzolódott a gyötrelem.

Valószínűleg azt hitték, hogy ma kedvesek voltak hozzánk, ahelyett, hogy csak nem teljesen borzalmasak.

Még egy egyszerű visszaútra a szobáinkba is mindig gondoskodtak arról, hogy az őrök létszámfölényben legyenek velünk szemben. Négyen lépkedtek gyűrűben Griffin és körülöttem, a kemény mesterséges fény megcsillant furcsa fémsisakjukon és mellényükön.

Beszívtam egy kis levegőt a számon keresztül, egyszerre ízlelgetve és szagolgatva. A négy mai ember feromonokat bocsátott ki, amelyekben halványan érződött az idegesség, de semmi extrém.

Közel sem aggódtak annyira, hogy mire vagyunk képesek, mint amennyire valószínűleg kellett volna.

Nem tudták, hogy most még gyorsabban tudok futni, mint a mai, Zianral folytatott versenyen. Vagy hogy a mellettem sétáló srác nemcsak fel tudja venni mások érzelmeit, hanem a sajátjait is képes rájuk zúdítani.

Megtanultuk, hogy az új tehetségeket, amint kibontakoznak, a lehető legjobban elrejtsük a brutális értékelésük során. És amíg a börtönőreink nem fedezték fel ezeket a tehetségeket a tesztek során, addig nem is vigyáztak rájuk.

Felvonultunk az üres fehér lépcsőházon egy üres fehér folyosóra, az üres fehér ajtókhoz, amelyek akár börtöncellák is lehettek volna. Az őrök egy kék kulcskártyával kinyitották az egymással szemben lévő ajtónkat.

Griffin az arcomhoz emelte a kezét, és gyengéden megrántotta az egyik ezüstös tincset, amelyik kiszabadult a fonatomból. Amikor kicsik voltunk, azt mondta nekem, hogy az alatta lévő pala-szürke színre hulló sápadt hajcsíkok úgy néznek ki, mint az éjszakában áramló holdfény.

Rám mosolygott, égszínkék szemében lágy csillogás gyúlt. "Aludj jól, Holdsugár."

"Te is, Emo Boy" - viszonoztam, és kincsként őrzöm a nevetése csengését, amikor az ajtó becsukódott közöttünk.

Az ágyammal szemben lévő kis asztalon várakozott a vacsorám: sült csirkecomb, krumplipüré, főtt sárgarépa. Lelapátoltam a torkomon anélkül, hogy feldolgoztam volna az ízét. Nem mintha amúgy is sok minden hiányzott volna.

Hogy elüssem az időt utána, az asztal fölötti panelen lévő gombokat koppintgatva bekapcsoltam a nekem legjobban tetsző zenecsatornát. Dús dallamok és dübörgő ütemek söpörtek végig a szobán.

Normális esetben együtt ringatóztam volna velük, talán még fel is álltam volna, és hagytam volna, hogy az egész testem a zenével együtt mozogjon, ahogyan azt soha nem tettem, amikor a srácok láthattak. Valószínűleg nevetségesen néztem ki, amikor táncoltam, de nem érdekelt, ha egyedül voltam. Jó érzés volt.

Ez volt az egyik kevés jó dolog, amibe kapaszkodhattam ezen a helyen, amikor egyedül voltam.

De ma este túlságosan fel voltam pörögve ahhoz, hogy belemerüljek a zenébe. És ha az őrök a kameráikból figyelték volna, a feszültségem annál nyilvánvalóbbá vált volna, minél többet mozdultam.

Nem hagyhattam, hogy bármi is gyanút keltsen bennük.

Ehelyett ledőltem az ágyamra, hogy egyszerűen csak hallgassam. A kezem a medálhoz emelkedett, amely a szegycsontomnak támaszkodott.

Griffin az egyik első alkalommal, amikor egyedül indult küldetésre a nagyvilágba, az őrzőktől kapott pénzből mindannyiunknak hozott ónnyakláncot. Nem tudtam elképzelni, hogy erre a célra szánták volna, de valamilyen okból kifolyólag megengedték, hogy megtartsuk az ajándékokat.

Talán a nagylelkűség eme aprócska cselekedetétől jobban érezték magukat mindazok után, amiket ránk zúdítottak.

Az ujjaim szétkattintották a fémmacskát a faragott fonalgombolyagtól, amely köré tekeredett, majd visszapattintották a helyére a gördülő csuklójukon.

Kattintás. Katt. Katt. Katt.

A ritmus egy kicsit megnyugtatta az idegeimet. Lehunytam a szemem, mintha elfáradtam volna a mai edzéstől, pedig a valódi határaimhoz közel sem erőltettem meg magam.

Az egyik dal átcsapott a másikba, amíg a fények ki nem aludtak. A sötétben csukva tartottam a szemem, és úgy tettem, mintha aludnék. De a gondolataim csak egyre hangosabbak lettek.

Milyen lenne kint a nagyvilágban, anélkül, hogy az őrzők minden mozdulatunkat ellenőriznék, és szúrnának és csapkodnának, ha ellenállnánk - vagy csak azért, mert kedvük tartja?

A saját küldetéseim során már megízlelhettem a szabadságot, de azokon mindig egyedül voltam. Egyedül, és tudva, hogy ha nem engedelmeskedem a parancsnak, a fickók, akiket itt hagytam a létesítményben, megfizetnek a dacosságomért.

Ha egyszer kint leszünk, és szabadok leszünk... tudnám-e mindannyiukkal tudatni, hogy mit érzek irántuk? Az összes vágyat és éhséget, ami sokkal titkosabb volt, mint az, hogy milyen tévéműsorokat szeretek, vagy hogyan táncolok?

Griffin tudta, mert Griffin úgy szívta magába az érzelmeket, mint én a stressz vegyszereket. Soha nem beszéltünk erről nyíltan, de néha, amikor a többi srác társaságában felvillant bennem a vágy vagy a vonzalom, elkapta a tekintetem, és finoman biccentett, mintha azt akarná mondani, hogy minden rendben van.

"Vér vagyunk, emlékszel?" - biztosította egyszer, anélkül, hogy valaha is elmondta volna, pontosan miről is beszélt. "Mindenben itt leszünk egymásnak. Jobb, ha senki sem marad ki. A többiek is így fogják látni."

Tényleg ennyire biztos lehetett ebben? Határozottan voltak olyan pillanatok, amikor barátságos civakodásba keveredtem Jacobbal, és azt hittem, hogy a szemében nem csak a vita iránti szenvedély lángolt fel. Vagy amikor Zianral birkóztam, és úgy tűnt, az ő lélegzete pontosan akkor akadt el, amikor az enyém is, amikor a testünk összeütközött.

Amikor Dominic egy kicsit közelebb húzódott hozzám, miközben társasági csendben ültünk együtt. Amikor Andreas tekintete az ajkamon időzött, miközben olyan bókot mondott, amit egyébként kötekedésnek vettem volna.

De ez nem jelentette azt, hogy nem bánnák, ha mindegyiket akarnám. Ha a szappanoperák megtanítottak valamire, akkor az az volt, hogy mennyire ki tudnak akadni az emberek, ha valaki egyszerre több pasival akar csókolózni.

Eltaszítottam magamtól a képeket, amiket az agyamban felidéztem. A többit majd kitaláljuk, ha egyszer lesz elég helyünk hozzá, anélkül, hogy a felügyelők figyelnék és diktálnák minden lépésünket.

Egy idő után a zene is kikapcsolt. Ez azt jelentette, hogy tényleg későre járt. Arra kényszerítettem magam, hogy ne feszüljek meg, hogy továbbra is ott feküdjek ál-álomban.

Az ajtóm zárja csipogott, és a pulzusom megdobogott. Ahogy az ajtó kilendült, felpattantam az ágyról, az ujjbegyeimből ösztönösen, adrenalinlöketekkel karmaim pattantak ki.

A kinti félhomályos folyosón az őr zavart arckifejezéssel bámult rám. Közvetlenül mögötte ki tudtam venni Griffin feszült arcát.

Több energiába kerülhetett, mint amennyit el tudtam képzelni, hogy annyi érzelmet nyomjon az őrre, hogy a férfi kényszert érzett arra, hogy ne csak Griffin szobáját, hanem az enyémet is kinyissa.

Most én vettem át az irányítást.

Mielőtt Griffin érzelmi kontrollja kicsúszhatott volna a kezéből, nekirontottam az őrnek.

Egyetlen csapással levertem a sisakot a férfi fejéről. A másik öklöm pont a megfelelő szögben és erővel csapott a halántékára, hogy kiüsse.

A börtönőreink jól kiképeztek minket. Az őr a földre rogyott, és a fenekét puffanva, halkan felnyögött.

Egyet elkaptunk, ki tudja, mennyi van még hátra.

Becipeltem a férfit a szobába, és embertelenül erős karjaim gyors rántásaival széttéptem a lepedőmet. Az egyik csíkot a férfi szája köré tekertem, hogy betömjem a száját. A többivel a csuklóját és a bokáját az ágyrácshoz kötöztem.

Nem sokáig maradna eszméletlen, és amikor felébred, nem akartam, hogy riadót fújjon.

Griffin utánam szaladt, és megpaskolta a férfit. Megragadta a kék kulcskártyát, és grimaszolt.

"Egyik másik kártya sincs nála" - mondta az orra alatt. A barátainknak zöld vagy piros kellett az emeleti szobákhoz.

Frusztráltan szippantottam be a levegőt, de tudtuk, hogy ilyen problémánk lehet. Ezért nem is indítottuk el a tervet addig, amíg nem voltunk biztosak abban, hogy hol van a fő vezérlőterem.

"Gyerünk" - mondtam, és kirohantam a szobámból.

Egyetlen figyelmeztető sziréna sem szólalt meg, ami azt jelentette, hogy bárki is volt a biztonsági szolgálatban ilyen késő este, még nem vette észre a verekedést. Soha nem okoztunk gondot a börtönőröknek, évek óta nem.

Most az önelégültség, amit szorgalmaztunk, a mi javunkra vált.

Végigsuhantam a folyosón, és csak azért tartottam magam vissza, hogy Griffin lépést tudjon tartani velem. Felrohantunk a lépcsőn a földszint alatti emeletre.

Amint kikukucskáltam a következő folyosóra, és láttam, hogy az üres, egyenesen a vezérlőterem ajtajához rohantam.

Teljes természetellenes sebességemmel nekivágtam az ajtónak, és testem egész oldalával nekicsapódtam. Az úgy repült ki a zsanérjairól a szobába, mintha robbanás érte volna.

Visszapattantam az ajtóról, és nekiestem a magányos nőnek, aki éppen az imént pördült meg a kijelzők és gombok sokasága előtt.

Nem sikerült egy zihálásnál többet kihoznia. Ugyanolyan erővel ütöttem meg, mint ahogy a lenti őrzőt, és úgy rogyott a székére, mintha a csontjai babzsákokká váltak volna.

Griffin utolért. Együtt bámultuk az érintőképernyőket, a szívem hevesen dobogott, mert éreztem, hogy a másodpercek kicsúsznak a kezünkből.

Egy lélegzetvételnyi szusszanással rámutatott. "Ott!"

Az egyik üvegtáblán egy tervrajznak tűnő kép volt. Megkocogtattam, és sikerült végiglapoznom a különböző szinteket.

A harmadik szint. Dominic és Andreas megnézték a számokat az ajtók mellett, és továbbadták őket: 3-7 és 3-8.

Megbökdöstem az elsőt, és felugrott egy ablak különböző lehetőségekkel. Újra megböktem: Nyissa ki az ajtót.

A képernyő ujjlenyomat-engedélyezést kért. Halkan káromkodva felhúztam a nőt, akit feldöntöttem. Griffin felugrott, hogy a mutatóujját a képernyőn lévő körhöz nyomja.

A szoba felvillant az elrendezésben. A zár kikapcsolt.

Az élénkség lökése száguldott végig az ereimben. Tényleg megcsináltuk.

Felgyorsítottam a parancsokat és a nő ujjának lenyomását: még egyszer, kétszer, háromszor. Minden szoba kinyílt.

Aztán megpördültem az ajtó felé. Meg kellett győződnünk róla, hogy szabad az út.

Hát, muszáj volt. Minden kiképzésünk ellenére Griffin nem volt valami nagy harcos.

Felrohantunk az utolsó lépcsősoron a legfelső lépcsőfokig, és lelassítottunk, hogy a főbejáraton át kisurranjunk az éjszakába. A hűvös, friss levegő elárasztott minket.

Griffin mély levegőt vett, és elvigyorodott. "Senki sincs a közelben" - mondta, vagyis nem voltak olyan őrök, akiknek az érzelmeit felfogta volna.

A biztonság kedvéért végigpásztáztam a környezetünket, szemügyre véve a parkolót, a mezőket, a kerítést és a mögötte lévő erdőt.

Minden mozdulatlan volt. Békés, sőt, bármilyen nevetségesnek is tűnt.

Csillagok pislákoltak a fejünk felett. Fenyőillat lengte be a szellőt. Legszívesebben lenyeltem volna, mint egy limonádét egy hosszú, izzasztó edzés után.

A srácok most éppen a lépcsőn sietnének felfelé, hogy csatlakozzanak hozzánk. Andreas a sármját és az emlékezőtehetségét használta arra, hogy megtanulja, hogyan kell egy autót rövidre zárni. Zian röntgenlátása megadta nekünk a kapu kódját.

Minden a helyén volt. Most már semmi sem állíthatott meg minket.

Vigyor futott át az arcomon a tiszta örömtől. Elkaptam Griffin tekintetét, és az arcáról sugárzó, hozzá hasonló izgatottság olyan gyönyörűvé tette, hogy a látványtól elállt a lélegzetem.

Ezúttal, amikor egy ismerős impulzus fogott el, nem akartam elhárítani, mint eddig minden alkalommal. Hagytam, hogy az elragadtatás hulláma felé sodorjon, a kezemet a tarkójára csúsztattam, és az ajkamat az övéhez szorítottam.

Egy mohó hang visszhangzott Griffin mellkasából, ahogy visszacsókolt. Akár el is veszhettem volna benne akkor, elfelejthettem volna mindent, csak azt nem, ahogy a testét az enyémhez szorítja.

Semmi sem volt még édesebb ízű, mint a szánk összeütközése. Olyan volt, mint egy dal tökéletes dallamának felcsendülése, amely testem minden porcikáján át visszhangzott, és bizsergést hagyott bennem.

Ez volt az, amivé válhattunk volna. Ez volt az, ami lehetett volna, ha egyszer csak mi magunk voltunk, nem pedig bárki más tulajdona.

A szédülés rohamával együtt egy erősebb, szűkölködőbb érzés karmolt fel a mellkasomban. Még több. Sokkal többet akartam ennél.

De még nem vesztettem el teljesen a valóságérzékemet. Még nem voltunk biztonságban.

Kényszerítettem magam, hogy visszahúzódjak, a tekintetem újra végigfutott a körülöttünk lévő terepen...

És egy robaj visszhangzott az éjszakában.

Griffin teste megrándult, a mellkasán fekete füstpamacs mellett egy sötét folt virított. Ahogy egy kiáltás, amit nem tudtam visszafojtani, kiszakadt az ajkamból, fényes szemei kigúvadtak. A térdei megroggyantak.

Felugrottam, hogy elkapjam, mielőtt a földre esett volna. A teste olyan petyhüdtnek és gyengének tűnt, hogy egy sikoly tört fel a tüdőmből.

Szíve dobbanásával még több vér ömlött a kezemre, a sötét köddel együtt, ami vérzéskor kiszökött az ereinkből. Nem tudtam, hogyan állíthatnám meg.

Hol volt Dom? Hol volt...

A motorok dübörgése megzörgette a dobhártyámat, és a fejemet felkaptam, könnyek homályosították el a látásomat. Körülöttem járművek száguldoztak a tájon, mesterlövészfegyverek böktek ki az ablakokból és a tetőkről.

Felpattantam, karmaim a levegőbe vágtak, izmaim megfeszültek. Nem voltam biztos benne, hogy mit fogok tenni, de életem végéig harcolni fogok, hogy megvédjem azt az életet, ami a lábam előtt fekvő fiúban még megmaradt.

Újabb lövés dördült. Fájdalom hasított a vállamba, hátracsapott.

Aztán egy éles villámcsapás csapott belém. Az idegeim recsegtek és sziszegtek, mint a feszültség alatt álló drótok; az elmém megtántorodott.

Lépések dübörögtek körülöttem. Minden maradék erőmet latba vetettem. Könnyek csordultak végig az arcomon, és a saját vérem fémes íze szivárgott a számba onnan, ahol megharaptam az ajkamat.

Az öklöm és a lábam lecsapott az egyik alakra, majd a másikra - de egy újabb csattanás sokkolt, ami megzavarta a végtagjaim feletti uralmamat. Ahogy összecsuklottam, a világ mögöttem homályosodott.

Egy szörnyű kiáltás hatolt át növekvő kábultságomon. "A többiek biztosítva!"

Durva kezek markolták meg a karomat és a lábamat.

"Hiba volt egy nőt is bevonni a többiek közé" - motyogta valaki.

Egy másik hang kuncogott, miközben felemeltek a földről. "Nos, ezt a tényezőt most kiküszöböljük - és úgy hallom, jó árat kaptunk érte."

Tapogatóztam, hogy a testem fölött még megmaradt kontrollt gyakorolhassam, de minden elsötétült.