Lola Glass - Thrown to the Wolves - 28. fejezet

 


28. FEJEZET



Elsétáltam, és lépéseket hallottam, ahogy Jesse követett. Többnyire hallgatott, de nem lehetett letagadni a jelenlétét.

Az agyam kavargott, miközben azon törtem a fejem, hogy kitaláljam, mit tegyek ezután.

Mi volt a következő lépés?

Ott ragadtam, hogy Jesse házában éltem, és egy gyakorlatilag parazita farkas gazdája voltam, aki bármikor elragadhatta a testemet, amikor csak akarta. Folyamatosan éheztem, miközben próbáltam fizikailag alkalmazkodni a bennem élő farkashoz, de nem volt pénzem arra, hogy kifizessem a kaját, amire Jesse nélkül is szükségem lett volna az alkalmazkodáshoz.

Talán ha rájönnék, hogyan tudnám irányítani a farkasomat, akkor a párzási szarság végeztével el tudnék szabadulni Jessetől. Talán megtanulhatnám, hogyan legyek magányos farkas, vagy valami ilyesmi. Jesse anyja azt mondta, hogy ez nem lehetséges, hogy a farkasaink állandóan egymást keresnék, de miért bíznék benne? Ő is ugyanolyan szörnyeteg volt, mint a többiek.

A többiek.

Összefutottunk az állatvédőkkel, amikor kiléptünk az erdőből. Jesse mellém lépett, ujjai az enyémek közé csúsztak. El akartam húzódni, de elég biztos voltam benne, hogy tudom, mit csinál.

"Mit csináltatok odakint?" - kérdezte az egyik állatfelügyelő srác, és gyanakvó tekintettel nézett ránk.

Jesse rámosolygott a férfiakra. "Csak élveztük a friss levegőt kettesben."

Egyikük rám pillantott, kétségkívül szemügyre véve rendetlen hajamat és ruhámat. Tudatosság árasztotta el a tekintetüket.

"A hóban?" - kérdezte egy másik srác.

"Mindenkinek megvan a maga baja." Az első srác megvonta a vállát. "Láttál odakint farkasokat?"

A francba. Tudták, hogy farkasok vagyunk, nem kutyák.

"Nem, sajnálom. Kicsit elfoglaltak voltunk." Jesse keze kicsúszott az enyémből, hogy a karja a vállamra borulhasson. "Mehetünk?"

"Persze. Csak legyetek óvatosak, van itt néhány veszett farkas" - figyelmeztette az egyik srác.

Jesse és én bólintottunk, mintha félnénk, és elindultunk a kocsik felé.

Levettem a karját a vállamról, miközben a járműve felé sétáltam. Az öklöm az oldalamra szorult, ahogy próbáltam alternatívát találni arra a szarságra, ami az életem volt.

Egyetlen átkozottat sem tudtam kitalálni.

Csendben vezettünk hazafelé, leszámítva a hangszórókból halkan szóló zenét. Jesse megpróbált időt adni nekem, hogy feldolgozzam a gondolataimat, feltételeztem, de nem történt semmi feldolgozás.

Csak heves frusztráció gyűlt össze.

"Vacsorázzunk együtt a falkával ma este" - mondta Jesse, amikor leparkoltunk a garázsban.

Azóta nem hozta szóba, hogy legutóbb lenulláztam, de tudtam, hogy ez csak idő kérdése.

"Rendben." Nem tudtam, miért egyeztem bele; az életem az átkozott falkájuk miatt ment a pokolba.

"Ne légy ilyen lelkes, Teáskanna." Jesse megveregette a térdemet.

"Ne érj hozzám." A hangom durvábban jött ki, mint ahogyan akartam.

Visszahúzta a kezét, a szemöldöke összeütközött, ahogy ráncolta a homlokát.

"Szörnyeteggé tettél, Jesse. Értem, hogy nem volt más választásod, de attól még te vagy az oka annak, hogy az vagyok, ami most vagyok. Ezt nem tudom csak úgy elfelejteni és elengedni."

Bólintott, és végigsimított a haján, mielőtt becsatolta a biztonsági övét. "Hozzunk neked valamit enni."

A hangja feszült volt, olyan, amilyen általában volt, amikor kanos volt. De ezúttal nem volt benne vágy.

Nem érdekelt, milyen érzelem lépett a helyébe.

Bementünk, és leültem a konyhaasztalhoz. A kezem robotpilótával húzta ki a laptopomat a táskámból, miközben Jesse a hűtőhöz lépett.

Ahelyett, hogy kinyitotta volna, felnyúlt a tetejére, és megragadta a borítékot, ami még mindig ott pihent.

Odahozta hozzám, és letette előttem az asztalra. "Tudom, hogy pénzzel nem lehet visszavásárolni azt az életet, ami volt, de ez minden, amit fel tudok ajánlani. Fogadd el; a tiéd."

Visszasétált a hűtőhöz, én pedig egy percig bámultam a borítékot.

A pénz elfogadása árulás volt, nem igaz?

Azt jelentette, hogy elfogadom a sorsomat vérfarkasként, és elfogadom, hogy Jesse-vel fogom tölteni az életemet, akár tetszik, akár nem.

Nem akartam elfogadni semmit.

Nem akartam dönteni semmiről.

Ha beletörődtem abba, hogy egy állat irányít, és olyasvalakivel élek együtt, akit nem én választottam, akkor az életem úgysem volt igazán az enyém. Akkor mi értelme volt mindennek?

Az asztalon hagytam a pénzzel teli borítékot, és felálltam, hogy a fürdőszobába menjek. Ha távol voltam Jessetől, a farkasom átvette az irányítást, és nem kellett annyit gondolkodnom vagy éreznem.

Az életemet akarta; az övé lehetett.

Beléptem a fürdőszobába, és vártam, hogy átvegye az irányítást.

Egy hangot sem adott ki.

Becsuktam magam mögött a fürdőszoba ajtaját, és vártam, hogy dühös legyen, amiért elszakadtam Jessetől. Vártam, hogy kitépje az irányítást a kezemből, hogy biztos lehessen benne, hogy azt teszem, amit ő akar.

De nem tette.

Percek teltek el. Az érzelmeim egyre zsibbadtak, és visszacsúsztam a fürdőszobából. A székem előtt a pulton egy tányér étel állt. Ott hagytam, és inkább felvettem a készpénzes borítékot. Jesse már nem volt a konyhában.

Az ujjaim megtalálták a kocsikulcsot, amit a fogason hagyott, és kiléptem a garázsba. A készpénzzel teli táskát a mellkasomhoz szorítottam, a kulcsokat pedig halálos szorításban tartottam.

Menekülésre volt szükségem. Szabadságra. Egy kiútra.

De még mindig egy szörnyeteg voltam. Nem volt hely, ahová elmenekülhettem volna, és még mindig megakadályozhattam volna, hogy a farkasom ártatlan embereket bántson.

Kivéve talán egy bárban.

A telefonomon térképet hívtam elő, és átkutattam a várost. Még nem voltam huszonegy éves, de tekintve, hogy az emésztőrendszerünk másképp működik, talán a vérfarkasokat nem érdekelte, hány éves vagy.

A garázsból kihúzódva a szívem hevesen kalapált, miközben vártam, hogy a farkasom átvegye az irányítást. Ha átveszi az irányítást vezetés közben, feltételeztem, hogy félre tudok állni, mielőtt a fájdalom elviselhetetlenné válik.

De nem vette át az irányítást.

Egyáltalán nem éreztem őt.

A térképalkalmazásom robothangja útbaigazított, én pedig csendben követtem őket. A bennem lévő zsibbadtság növekedni látszott.

Néhány perccel később leparkoltam a bár előtt. Odakint autók álltak, de a parkoló nem volt tele.

Kihúztam egy darab készpénzt a borítékból, mielőtt a borítékot az ülés alá dugtam volna. Még zsibbadtan sem akartam több ezer dollárt kockáztatni.

A melltartómba dugva a pénzköteget, kicsúsztam a kocsiból, és elindultam befelé a bárba.

Senki sem fordult felém, amikor beléptem. Jó érzés volt, hogy nem vesznek észre; ettől normálisnak éreztem magam.

A farkasom még mindig nem volt jelen, magamra hagyott a nyomorúságommal.

Leültem egy üres székre a bárpult szélén, és a csapos odajött hozzám. "Mit hozhatok?"

"Valami erőset." Fogalmam sem volt, mit igyak; nem tartoztam azok közé a lányok közé, akik bulikba járnak, vagy megpróbálják kijátszani a szabályokat. Néha-néha ittam alkoholt, de csak keveset, és csak olcsó bort anyámmal.

"Van igazolványod?" - ellenőrizte.

"Nem." Az igazolványom a hátizsákomban volt. Még ha nálam is lett volna, nem akarta látni.

"Egy párharapás?"

A fejem bólintásra rándult. Felálltam, és felhúztam az ingemet, csak annyira, hogy megmutathassam neki a csípőmön lévő harapás egy részét.

"Jól van, valami erős dolog következik."

Megkönnyebbülés árasztott el, ahogy visszaültem a zsámolyra.

Úgy látszik, egy harapásnyom olyan jó volt, mint egy személyazonossági igazolvány Moon Ridge-ben.

Az ajtó kinyílt, és egy kis csengő csilingelt. Nem fordultam meg; senki sem fordult meg, amikor beléptem, így valószínűleg a bárban is így szokás volt. Én pedig jól akartam csinálni a dolgokat, hogy ne rúgjanak ki, mert Jesse háza volt az egyetlen alternatíva.

Egy perccel később valaki leült mellém.

Nem pillantottam rájuk. "Menj haza, Jesse."

"Azt hinném, hogy felismered a saját társadat." Ford morgása találkozott a fülemmel Jesse lágy hangszíne helyett. "Nem igazán hasonlítunk egymásra."

A csapos letett elém egy italt, én pedig megköszöntem neki.

"Nem is hallottam, hogy találtál magadnak társat" - mondta a csapos Fordnak, és kicsit másképp nézett rám.

"Ő Jesse-é" - felelte Ford, és szemügyre vette az immár a kezemben lévő poharat. "Huszonegy éves vagy már?"

"Igen." Az ajkamhoz emeltem, és ittam egy kis kortyot. A folyadék majdnem azonnal visszajött.

A francba, ez égetett.

A csapos elsétált, és egy perc múlva visszajött egy itallal Fordnak. Ford megköszönte, de nem vette fel.

"Ugye tudod, hogy az alkohol nem hat ránk jól, ugye?" - kérdezte, nem rosszindulatúan.

Ezt nem tudtam.

Rá kellett volna jönnöm, de nem tudtam.

"Nem érdekel" - mondtam, és újabb kortyot vettem az italomból.

Ford bólintott. "Összevesztél Jesse-vel?"

"Gondoltam, hogy elmondta, mi történt." Nem néztem rá.

Nem igazán veszekedtünk. Jesse és én állandóan veszekedtünk, és ez mindig játékos volt. Ez valami más volt.

Valami rosszabb.

Tehát ha veszekedésről kérdezett, akkor nem tudta, hogy mi történt az egyetemen.

"Megjelent és megpróbálta ellopni a kocsimat. Odaadtam volna neki, de szarul vezet." Ford megvonta a vállát. "Egy rohadt szót sem szólt, hogy miért, de amikor ideértünk, megkért, hogy jöjjek be, és nézzek utánad."

Gúnyolódtam. "Nincs szükségem bébiszitterre."

"Mit szólnál egy baráthoz?"

A gúnyolódásom eltűnt.

Megittam a maradék alkoholt. Égetett, de reméltem, hogy elviszi a feszültséget. Egyelőre egyáltalán nem éreztem magam másképp.

A csapos újratöltötte az italom, és Forddal addig hallgattunk, amíg újra el nem ment.

"Valami lány rámozdult Jesse-re. A farkas elkapta a testem, és majdnem megölte. A karja úgy nézett ki, mint..." Erősen megráztam a fejem, és megborzongtam az emlékeimben megjelenő képektől.

Ford lassan bólintott, még mindig nem szólt semmit.

"Nem akartam ezt" - mondtam neki. "Nem akartam szörnyeteg lenni. Jesse tett ilyenné." A mellkasom felé mutattam. "Véres volt az arcom. Emberi vér." Újra összerezzentem. "Én csak... nem tudok."

"Úgy hangzik, mintha szar napod lett volna." Ford végül felvette az italát, és belekortyolt.

"Ez még enyhe kifejezés." Visszaemeltem a poharamat az ajkaimhoz, és még egy kicsit lefojtottam az égető folyadékból.

"És most a farkasodnak jól esik, hogy távol van Jesse-től?"

"Úgy tűnik. Folyton próbálom rávenni, hogy vegye át a vezetést, de nem akarja."

Ford egy hosszú pillanatig nem szólt semmit. Megelégedtem a csenddel, amíg ki nem pillantottam a bár elülső részén lévő ablakon.

A tekintetem megakadt egy izgatott Jesse-en, aki úgy járkált a parkolóban, mintha az az átkozott út el akarná kapni.

"Mitől borult ki?" Kérdeztem Fordtól.

Én voltam az, akit szörnyeteggé változtattak; én voltam az, aki elvesztette az életemet, ahogy én ismertem.

"A farkasodnak nem szabadna most jól éreznie magát, hogy távol van tőle. Ha nem ragaszkodik ahhoz, hogy vele legyen, az azt jelenti, hogy befejezte a hajszolását. Ha befejezte az üldözést, akkor vagy eldöntötte, hogy ő az igazi, vagy eldöntötte, hogy nem ő az igazi. A korábban történtek alapján feltételezem, hogy a másodikra gondol."

Megpördültek az agyamban a gondolatok. "Mi történik, ha a nő nem akarja őt?"

"Egyedül fogja leélni az életét. A farkasod végül egy másik hímet fog üldözni, és a másik fickó vadászata követni fogja az ő üldözését."

Tehát ha nem Jesse, akkor lesz valaki más számomra.

Egy újabb átkozott vérfarkas pár.

De...

Ezt nem tehettem meg; nem Jesse-vel. Ő változtatott szörnyeteggé, de nem igazán volt más választása. Nem volt teljesen szemétláda. Amikor az érzelmeim elszabadultak, könnyű volt mindenért őt hibáztatni, de legbelül tudtam, hogy nincs kit hibáztatni.

Ez csak... a sors volt.

És őszintén szólva, kedveltem Jesset. Jó ember volt, és jó barát.

Soha nem volt még ilyen barátom, mint ő. Olyasvalaki, akivel játékosan tudtam veszekedni, akit nem bántottak a néha durva vicceim. Valaki, aki rám szólt a hülyeségeimre, és szerette, ha én rászóltam a sajátjaira.

"Honnan fogjuk tudni, hogy melyik az?" Kérdeztem, a hangom halkabb volt, mint eddig.

"Hamarosan megharapja, ha őt választja. Ha nem, akkor megtámadja, amikor legközelebb valamelyikőtökhöz hozzáér."

Lenyeltem a maradék italomat. "Mennyire lenne gonosz, ha még tíz percig a saját gondolataira hagynánk Jesset?"

Ford komoly pillantást vetett rám. "Ha a farkasod úgy dönt, hogy nem méltó rá, akkor az egész élete el lesz baszva, Tea. Ez nem vicc számára. Egy vérfarkas pár nélkül általában megőrül, mielőtt betölti a harmincat."

A francba.

Függetlenül minden lappangó haragtól, nem hagyhattam, hogy ez történjen vele.

Jesse túl briliáns, kedves és szórakoztató volt ahhoz, hogy miattam elveszítse az eszét.

Egy nyögéssel a melltartómba dugtam a kezem, és előhúztam a pénzköteget. Próbáltam eldönteni, hogy mennyi lesz a két ital végösszege, és elkomorultam.

Semmit sem tudtam az alkohol áráról.

Ford odanyúlt, és előkapott egy húszdolláros bankjegyet a kupacból. Letette a pultra, de nem tett egy lépést sem, hogy felálljon.

"Itt várok, hátha Jesse-t vissza kell vinni" - mondta.

Kicsit sértőnek éreztem a semleges hangnemét, de hát nem is voltunk igazán barátok.

"Remek." Az ajtó felé sétáltam.