Riley Storm - A Mate to Treasure - 8. fejezet

 


Nyolcadik fejezet

Emma



Asher felé pördült.

"Engedj el" - mondta, és inkább nem akarta elhinni, hogy az ajtó magától becsukódott. Asher kiváltott valamit, tett valamit távolról, hogy bezárva tartsa őt ott vele.

" Engedj el most" - ismételte meg, miközben Asher továbbra is döbbenten bámult. "Különben megütlek a sokkolóval".

"Mit csináltál?" Asher megkérdezte.

"Én? Én nem csináltam semmit. Te voltál az, aki távolról becsukta az ajtót! Nekem ehhez semmi közöm!" - csattant fel a lány. Talán félrebeszélt? Először egy kincset képzelt el, most meg azt gondolta, hogy a lány önként csapdába ejti magát vele a szobában.

"Nos, én biztosan nem én voltam" - mondta Asher. "Éppen itt álltam. Itt álltam előtted."

"Nem akarok itt csapdába esni veled" - mondta a lány, visszaszorítva a pánikhullámot. "Szóval nem én tettem."

Asher megforgatta a szemét, és közeledni kezdett.

Emma felemelte a sokkolót, és megnyomta a gombot. Két tüske lőtt előre, és a mellkasába fúródott. Hallotta az árulkodó kattogást, ahogy a fegyver Asherbe ürítette a töltetet, és várta, hogy a férfi összeessen.

A nagydarab férfi megrándult, és megállt az előrenyomulásban. Aztán laza megvetéssel felnyúlt, és kihúzta a vezetékeket. "Soha többé ne csináld ezt" - vicsorította, és úgy dobta őket a földre, mintha a nő egy pár lufit dobott volna hozzá.

"H-hogyan csináltad ezt?" - tátogott a lány.

"Mondtam, hogy nem lesz rám hatással. Most utoljára mondom, Emma, nem vagyok ellened. Nem vagyok az ellenséged. Ha azonban ragaszkodsz ahhoz, hogy továbbra is így viselkedj, akkor a végkielégítési pénzed el fog fogyni." Elgondolkodó szünetet tartott. "Vagy talán egy ellenper jön az utadba."

"Miért?" - kiáltott fel, még mindig próbálta feldolgozni, hogy a sokkolónak pontosan nulla hatása volt Asherre. Ennek nem szabadott volna lehetségesnek lennie, hiszen gondoskodott róla, hogy minden fel legyen töltve és bevetésre készen, mielőtt elment. "Nem csináltam semmit."

"Talán" - mondta Asher, és lazán megvonta a vállát, miközben újra elindult előre, a páncélterem ajtaja felé. "Talán nem. De ezt nem rajtam vagy rajtad múlik, hogy eldöntsd. Ez a bíróságon múlik majd. Ők majd kitalálják."

A nő elégedetlenül nézett rá, amikor a férfi elhaladás közben felé hajolt. "Remélem, megengedhetsz magadnak egy jó ügyvédet. Nagyon drágák. És hidd el, ez nem fog könnyen megoldódni. Vagy gyorsan."

"Ezt nem fordíthatja ellenem" - mondta, miközben kihúzta a kábelt a sokkoló végéből, és visszatömködte a táskájába. Ha már haszontalan volt, nem kellett volna tovább tartania a nehéz izét. " Engedj ki innen. Azonnal."

Asher felsóhajtott. "Nem tehetem, Emma. Különben már megtettem volna."

"Miről beszélsz? Miért nem? Indulnunk kell. Nekem még máshol kell lennem."

"Hogyan, Emma? Be vagyunk zárva. Csak kívülről nyílik. Nem tudom csak úgy megnyomni egy gombot, és azt mondani, hogy nyíljon ki." Megvonta a vállát, és megnyomta az ajtót, hátha a szél valahogy megmozdította. Nem mozdult meg. " Látod, látsz valamilyen vezérlőpanelt? Valamilyen módot, hogy kinyissam az ajtót?"

Körülnézett, de úgy tűnt, a férfi igazat mond. Semmi olyan kezelőszervet nem látott, amelyet a lány látott volna.

Csapdába estek.

"Nincs mód arra, hogy kijuttass minket?"

Asher sokáig nem válaszolt.

"Asher?"

Hosszú tétovázás következett. "Nem, nem tudom kihozni magunkat" - mondta végül.

"Oké, ez nagyszerű. Ez egyszerűen nagyszerű" - mondta, és próbálta magát összeszedni. Elővette a mobilját, bekapcsolta, de nem meglepő módon nem volt térerő. Ezt már sejtette. Elvégre egy rohadt hegy alatt voltak.

Vegyél egy mély lélegzetet, Em. Próbálj meg nyugodt maradni. Ne ess pánikba. Még ne pánikolj.

"Miért nem borulsz ki emiatt?" - kérdezte Asher felé fordulva. "Túlságosan nyugodtnak tűnsz. Túlságosan is nyugodt."

Asher megfordult vele szemben, hátradőlve a falnak támaszkodott, a nyugalom és a közönyösség megtestesítője. "Legutóbb, amikor valamennyire is ideges voltam, te megpróbáltál lesokkolni" - mutatott rá. "És most mi történik? Legközelebb előhúzol egy pisztolyt, és lelősz?"

Emma majdnem elmondta neki, hogy nincs nála fegyver, de aztán úgy döntött, hogy talán nem kellene mindent elárulnia. Elvégre a pánik pillanatában megpróbálta sokkolni a férfit, így Asher valószínűleg nem lesz túlságosan elnéző vele szemben.

"Um." Ez volt a legjobb, amivel jelenlegi hangulatát és gondolkodásmódját tekintve elő tudott állni.

"Majd én találok megoldást" - mondta Asher, még mindig a nyugalom képmása. "Csak adj egy kis időt, oké? Még mindig feldolgozom... ezt." A férfi tekintete a lány mellett elhaladt, az üres szobára.

A lány lassan bólintott. Asher valóban zaklatottnak tűnt a szoba tartalmatlansága miatt. Körülnézve megpróbálta elképzelni, hogy tele van arannyal és ékszerekkel. Egy igazi kincs, ahogyan a férfi nevezte.

Aztán úgy látta, ahogy most van. Üres. Minden tartalomtól megfosztva. Mindaz a vagyon, amit a beleegyezése nélkül, a tudta nélkül vettek el tőle.

Zaj hallatszott mögötte. Hátranézett, és látta, hogy Asher a földre csúszik, a szeme még mindig az üres szobát bámulja. Sokkos állapotba került, állapította meg, pupilláinak aranya eltűnt az üveges, távoli tekintet mögött.

Hirtelen bűntudata támadt, amiért azzal vádolta a férfit, hogy mindezt azért tette, hogy csapdába csalja. Senki sem tudta volna ezt a fajta tompa ürességet előadni, ha nem valódi. A szeme azonban elárulta, hogy valóban nem színlelt semmit.

Sóhajtva visszament hozzá, leült, és a hátát is a páncélterem ajtajának támasztotta.

"Ez tényleg megtörtént, ugye?" - kérdezte, és lassan elfordította a fejét, hogy a férfira nézzen. Már csak nagyjából egy méter választotta el őket, és még ülve is kénytelen volt némileg felfelé billenteni a fejét, hogy a férfi szemébe tudjon nézni. Ez volt a legközelebbi alkalom, hogy ilyen közel került hozzá, döbbent rá, és nagyon hirtelen tudatosult benne a férfi jelenléte.

Asher lassan, kábultan bólintott.

"Valaki mindent elvett tőled. Aztán bezárt téged." Emmának eszébe sem jutott, hogy ő lehet a célpont. Miért is lett volna az? Senki sem tudta, hogy ott van, tehát hogyan tehették volna ezt érte?

"Úgy tűnik" - mondta Asher halkan.

"Kik? Miért tenné ezt bárki is? Kik az ellenségeid?"

Hosszú szünet következett. "Nem igazán gondoltam, hogy vannak" - ismerte be végül. "Mindig vannak olyanok, akik másoktól akarnak lopni. Vonzódnak hozzá, az ilyesmihez. A pletykákból élnek. Néha szerencséjük van. De ez... bárki is volt, még mindig itt volt" - mondta. "Itt maradtak, hogy bezárjanak."

Asher, úgy tűnt, azt is tudta, hogy ő a célpont, hogy bárki is volt, őt üldözték.

"Hát valaki biztos kiszemelt magának" - ellenkezett, egy pillanatig sem vette be, hogy nincs ellensége. "Mit csinálsz te ott fent egész nap?"

"Hol fent?"

"A te hegyeden" - mondta a nő. Mintha mindenkinek lett volna saját hegyi játszótere. "Te ott fent élsz, ugye? Asher Aterna. A családodat a hegyről nevezték el, nem igaz?"

Megvonta a vállát. "Valami ilyesmi."

"Nos, te ott fent élsz, és soha senki nem látja, hogy bejössz a városba. Csak egy rakás remete vagytok, az egész családod? Furcsa emberek" - mondta a lány.

"Nem vagyunk furcsák" - mondta dacosan. "Normálisak vagyunk. Csak éppen nem vagyunk nagy... civilizáltak."

"Aha."

"Te vagy a furcsa" - ellenkezett Asher egy horkantással.

Emma köhintett, teljesen felkészületlenül érte a megjegyzés. "Micsoda? Ó, kérlek, magyarázd meg, hogy én vagyok a furcsa. Ez nagyon érdekes lesz." Hátradőlt, keresztbe fonta a karját, és a mellkasához húzta a térdét.

"Tényleg? Százmillió dollárra akartad perelni a családomat, csak azért, mert van pár lyuk a házadon? Ezt mind meg lehetne javítani kevesebb mint tízezer dollárért. Mégis kiakadtál emiatt. Ez csak egy épület, Emma."

"Cseszd meg" - mondta a lány az orra alatt, felállt és elsétált.

Asher fröcsögött mögötte. "Ez meg mi a fene volt?"