Eva Chase - Shattered Vow - 12. fejezet

 

Tizenkettő



Andreas

 

Riva akkor sem viselkedik másképp, amikor azt hiszi, hogy egyedül van. Legalábbis feltételezem, hogy azt hiszi, hogy egyedül van.

Több mint egy évvel az eltűnése után botlottam bele tehetségem egyik új végletébe - néhány őrző előtt, csak a szerencsémre. Éppen egy tesztelés közepén voltam, épp egy random nő emlékeit kutattam, akit ki tudja honnan hoztak be, és úgy tettem, mintha a felét sem találnám annak, amit kértek, amikor elkezdtem azon gondolkodni, milyen jó lenne, ha egyszerűen kitörölhetném magam az összesük elméjéből.

Gyakorlatilag megtehettem volna. Vagyis lehetséges lett volna, ha a tehetségemet nem tompították volna el a drogok, amiken tartottak minket. Most is megtehetném, ha nagyon akarnám - egyszerűen kitörölhetném a létezésem minden emlékét a világ összes elméjéből, kivéve a sajátomat.

Nem ez lenne az első alkalom, hogy lényegében kitörlök valakit.

De a memóriában való jártasságomnak nincs ennyi fokozata. Egyszerre csak egy-egy emléket tudok megsemmisíteni, személyenként, vagy egy hatalmas hullámban el tudok törölni minden benyomást.

Megszívtam volna, ha még a barátaim sem emlékeznének rám. És az őrzőkkel amúgy sem jutottam volna messzire, hiszen akkor is látnának engem a szemük előtt, és tudnák, hogy valami nincs rendben. A rólam készült digitális feljegyzések nem tűnnének el.

Mindezek a gondolatok kanyargósan jártak a fejemben, és egyre erősebbé vált a vágy, hogy eltűnjek - aztán lenéztem a kezemre, és rájöttem, hogy átlátok rajta egészen a szék karfájáig, amire támasztottam.

A láthatatlanságnak szuper hasznos képességnek kellett volna lennie, de a véletlen felfedezés csak annyit ért el, hogy az őröknek még több okot adtam arra, hogy bökdössenek és kérdezősködjenek. Az a néhány alkalom, amikor eléggé lecsökkentették a gyógyszereket ahhoz, hogy teljes eltűnést tudjak produkálni, egy rendkívül biztonságos vizsgálószobában voltam, ahonnan amúgy sem tudtam volna megszökni.

A legtöbbször, amikor a szokásos szobám félig-meddig magánéletében vizsgáltam magam, a legjobb, amit tehettem, hogy elrejtettem egy-két végtagomat. Nem eléggé ahhoz, hogy a terveinket jelentősen befolyásoljuk.

De a drogok néhány napja teljesen elmúltak, és úgy érzem, évek óta először felhőtlen levegőt szívok. Amikor Jacob azt javasolta, hogy láthatatlanul kövessem őt és Rivát a szobájába, és tartsam rajta a szemem pár órán át, gyerekjáték volt vele tartani.

Belopóztam utána a szobába, miközben ő nyitva tartotta az ajtót, és az átlátszó testemet a sarokba támasztottam, távol mindenhonnan, ahol ő járhatott, hiszen még mindig belém botolhatott volna. És azóta csak figyeltem.

De igazából nem volt sok látnivaló.

Egy darabig ül az ágyán, ugyanazzal a komoly arckifejezéssel, ami a bosszúsággal váltakozik az arcán, mióta rátaláltunk, előveszi a nyakláncát, és kattogtatja. Aztán lekuporodik a padlóra, és végigfut egy sor gyakorlatot - fekvőtámaszokat és felüléseket, majd feláll néhány guggolásra és fekvőtámaszra.

Lehetetlen nem értékelni az erőt, ami a megtévesztően finomnak tűnő testalkatából árad. Ahogy az arca kipirul a megerőltetéstől, az én testemet is átjárja a forróság bizsergése.

De nem vagyok semmiféle kukkoló. Amikor megmozdul, hogy lecserélje az immár izzadt felsőjét egy tisztára, a fal felé fordulok, amíg meg nem győződöm róla, hogy végzett.

Nem az én hibám, hogy amúgy is képek játszódnak le a fejemben arról, hogy milyenek lehetnek a karcsú gömböcsei. Riva volt az egyetlen lány, akire valaha is igazán vágytam, még azután is, hogy a nagyvilági küldetéseim során - ha csak rövid időre is - másokkal is találkozhattam.

Bármi más történt is azóta, bizonyos érzések nem tűnnek el csak úgy, még akkor sem, ha az ember szeretné. Biztos vagyok benne, hogy Jacob is tanúsíthatná, ha hajlandó lenne bevallani.

Amikor az anyag zizegése elhalkul, hagyom magam újra megnézni. Riva odasétál az ablakhoz, és néhány centivel kitolja, hogy a hűvös őszi szellő fuvallata beszűrődhessen.

Jó. Azt hiszem, ez mindkettőnknek jót fog tenni.

A komódon egy digitális óra van. Kicsivel több mint egy órája vagyok itt. Megmozgatom az izmaimat, ellenőrzöm, hogy nem lankad-e az energiám, de semmi jele annak, hogy a láthatatlanságom fenntartása kimerítene.

Legalábbis nem így. Több órát is eltöltöttem már a létesítmény vizsgálótermében, és semmi olyan fájdalom nem tört rám, ami akkor jelentkezik, ha túl sokáig turkálok az emberek emlékeiben. De egy idő után mindig feltámad az az érzés, hogy végleg elhalványulok - hogy ha túl sokáig kivonom a testemet a szemem elől, soha nem fogom tudni visszahozni.

Valószínűleg csak paranoia, de nem tervezem, hogy a végsőkig feszegetem magam, csak hogy teszteljem ezt a feltételezést.

Riva visszaül az ágyra, és tétlenül lapozgat egy magazint, amelyet az egyetemi vegyesboltban tett kiruccanásunk alkalmával vett magához. Úgy tűnik, nem sok mindent tesz azért, hogy lekösse a figyelmét.

Jacob csalódott lesz, hogy nem tudok beszámolni valami hatalmas összeesküvésről, amit a zárt ajtaja mögött folytat.

Az unalom viszket bennem. Újra belecsúszhatnék az emlékeibe, de oly sok mindent már ismerek közülük, mert én is ott voltam - és nem vagyok teljesen biztos benne, hogy mennyire fogom tartani a láthatatlanságomat, ha ennyire elterelem a figyelmemet.

Előhalászom a zsebemből a sima cipőfűzőt, amit az új ruháinkkal együtt vettem fel, és megforgatom az ujjaim között. Egy csomó, még egy csomó, még egy csomó, amíg már nem tudok többet kötni, és újra szét kell szednem az összeset.

A cipőfűző nem olyan jó a nyűgös szokásomra, mint az a hosszú fonott zsinór, amit az intézetben a szobámban tartottam, nem elég sima ahhoz, hogy gyorsan kibogozhassam, de kordában tartja a nyugtalan viszketést.

A nyitott ablakon keresztül lágy zenei hangok szűrődnek be. Valaki az egyik közeli sorházból egy vidám popdalt bömböltet, mintha fel akarná pezsdíteni a szomszédságot.

Riva pedig ringatózni kezd.

Először nem tudom megmondani, hogy ez egy határozott mozgás, és nem csak a képzeletem, ahogy ráhangolódom a ritmusra. De a felsőteste lágy ringatózása kicsit hangsúlyosabbá válik, így nyilvánvalóvá válik, hogy magába szívja a zenét.

Nem tudom megmondani, hogy tudatában van-e annak, hogy vele együtt mozog. A tekintete még mindig a fényes magazinoldalakra szegeződik.

Aztán a feje kicsit oldalra billen, majd a másik oldalra, a vállától elkülönülve egy összetettebb ritmust alkotva. Az álla kicsit billeg az ütemmel.

Egyszerre csak a tekintete az ablakra ugrik. Hirtelen megmerevedik, mintha attól tartana, hogy valami szörnyű visszahatás fog érni.

Feláll, és becsukja az ablakot. Amikor újra az ágyra pottyan, tökéletesen, mereven mozdulatlanul tartja magát.

A gyomrom összeszorul. Emlékszem, hogy most is - itt-ott megpillantottam őt, amikor a tévé vagy egy film ment, amelynek a hangsávja kiemelkedő volt, vagy amikor az őrök zenét pumpáltak az edzőterembe, miközben tornáztunk. Apró pillanatok, amikor néhány kecses mozdulattal belesimult a dallamba.

A zenével kapcsolatos pillanatnyi kihagyása az egyetlen dolog, amit a kémkedés során tapasztaltam, ami egyáltalán nem hasonlít ahhoz, ahogyan a többiekkel szemben viselkedett. Az egyetlen alkalom, amikor nem tűnt teljesen öntudatosnak és kontrolláltnak.

Még mindig ezt a tényt forgatom a fejemben, amikor a zár berreg az ajtón, és Zian szól Rivának, hogy vacsoraidő van. Terv szerint szélesre húzza az ajtót, én pedig kisietek előtte.

Mire leér az első emeletre, már segítek tálalni a tésztát, amit a többieknek sikerült megfőzniük, minden porcikám olyan átláthatatlan, amilyennek lennie kell.

Vigyorogva pillantok rá a vállam fölött, hogy elfedjem a bűntudat csiklandozását. "Mennyire vagy éhes, Csing?"

Olyan, mint egy váratlan ajándék, ahogy az arckifejezése enyhén megenyhül, amikor a régi becenevét használom, és a csinosból éterivé válik. A szívem kihagy egy ütemet.

Vigyáznom kell, nehogy elkezdjem várni ezt az ajándékot - vagy túlságosan élvezzem. Amikor az ember azt feltételezi, hogy tudja, hogyan fognak alakulni a dolgok, akkor minden a feje tetejére áll.

"Csak egy kicsit" - mondja, és belesüllyed a székbe, ami az övé lett. "De jó illata van."

Viszonzásul egy gyors mosolyt küld felém, mert feltételezi, hogy én főztem, és nem azzal töltöttem az elmúlt két órát, hogy titokban tanulmányoztam őt.

"Szerintem Dominic érdemli a legtöbb dicséretet" - ismerem el, és enyhén megütögetem a könyökömmel a másik srácot, amikor az a tányérjáért kapkod. Egy apró mosolyt is kicsikarok belőle, úgyhogy ez dupla győzelem az étkezésért.

Az, hogy még mindig képes vagyok ennyire mosolyogni, mutatja a különbséget abban, ahogy az elmúlt évek ránk sújtottak. Nekem aligha volt egy nevetős időszak, és minden egyes nap éreztem Griffin hiányát, de tudom, hogy semmi, amin keresztülmentem, nem hasonlítható ahhoz a legrosszabbhoz, amivel a többieknek szembe kellett nézniük.

Ha egy kicsit el tudom terelni a figyelmüket a terhekről, amiket cipelnek, legalább segítek valamilyen kis mértékben.

Zian-nak is szüksége van rá. Elég lelkesen beleássa magát a tésztájába, de amikor Riva áthajol mellette, hogy megragadja a sót, és a karja majdnem érinti a férfi ujjperceit, észreveszem, ahogy enyhén megfeszülnek a vállai. Az állkapocs tikkelését, mielőtt újra rágni kezdene.

A nyugtalanság villanását a szemében.

Nem, határozottan nem én vagyok az egyetlen, aki érzi Riva jelenlétének vonzását - de el sem tudom képzelni, milyen zűrzavart kavarhatott fel benne ez a dolog, mindezek után... mindezek után.

"Mondtam Domnak, hogy süssön egy extra csomag darált marhahúst a szószhoz, csak neked, Zee!" Szólítom oda neki a karosszékemből.

Rám forgatja a szemét, de arckifejezése megenyhül a lemondó szórakozottságtól. A legapróbb apró győzelem.

Talán ha tovább próbálkozom, végül egy nagyobbat is elérhetek.

Éppen befejezzük az evést, amikor kopogtatnak az ajtón. Mind az öten megmerevedünk, és a fejünk a sorház bejárata felé rándul.

Amikor a kopogást nem követik fegyveres őrök azzal, hogy egyenesen a zsanérokról verik le az ajtót, vagy betörik az ablakokat, kuncogva felállok, és leteszem a nagyrészt üres tányéromat az asztalra. Nem mintha egy ellenség amúgy is előbb kopogtatna.

Kinyitom az ajtót, és a szomszédos épületben lakó lányt - Brooke, ez a neve - találom a bejárati lépcsőn várakozni. Napfényes mosollyal köszön rám, de a tekintete elkalandozik mellettem, a mögötte lévő szoba felé, mintha keresne valamit.

"Rita itt van?" - kérdezi. "Néhányan elmegyünk valahova - gondoltam, talán szeretne velünk jönni."

Kizárt, hogy Jacob beleegyezzen abba, hogy Riva egy csomó idegennel randalírozzon.

"Éppen tanul" - mondom. "Utálja, ha megzavarják."

Brooke szeme összeszűkül - csak egy pillanatra, de eléggé ahhoz, hogy azonnal résen legyek.

"Ti fiúk elég szoros pórázon tartjátok, mi?" - mondja olyan laza hangon, ami gyanítom, hogy egyáltalán nem laza.

Aggodalom szúrja a szememet. Ha meggyőződik róla, hogy valami kellemetlen dolog történik, akkor felhördülhet az egyetemi hatóságoknál, olyan figyelmet vonhat ránk, amit nem akarunk.

Az ajtókeretnek támasztom magam, és a legjobb bájos vigyoromat nyújtom. "Nah, ő csak nagyon komolyan veszi az iskolai dolgokat. Folyton mondom neki, hogy lazíthatna. Hová mész? Talán rá tudom beszélni, hogy vegye ki az estét."

Elég meggyőző vagyok ahhoz, hogy Brooke arcán zavarodottság villanjon, mielőtt elkapja a reakcióját, és barátságosan felnevet. "Ó, a kedvenc belvárosi klubunkba megyünk. Ez amolyan péntek esti rituálé."

"És mi olyan különleges ebben a bizonyos klubban?" Kérdezem játékos szemöldökráncolással.

"Csak az, hogy imádjuk a DJ-t, aki péntekenként fellép. És tízig négydolláros italok vannak."

"Hát, most már mindenképpen elcsábultam." Újabb vigyort lövök rá, és egy csipetnyi rózsaszín színezi szeplős arcát.

Elég időt töltöttem a nagyvilágban ahhoz, hogy megállapítsam, ha jól eltalálom a hangnemet, nagyon kevés nő marad teljesen érzéketlen a barátságos külsőmre. De ez nem akadályozza meg, hogy zsíros érzés kússzon a bőrömre, tudván, hogy ezzel akarom elterelni a figyelmét a Riva iránti aggodalmáról.

Rivának nincs szüksége az aggodalmára. Én gondoskodom róla.

Ennek a főiskolás lánynak fogalma sincs arról, hogy bármelyikünk min ment keresztül, hogy egyáltalán kik vagyunk. Csak rontana a helyzeten.

De a DJ említése visszahozza a gondolataimat arra, hogy láttam Rivát ringatózni a távoli zenére odafent. Nem is hangzik olyan rossz ötletnek, ha arra bátorítom, hogy kicsit lazítson.

Neki is lehetőséget kellene kapnia arra, hogy igazán fellélegezzen.

"Mondd meg a hely nevét, és meglátom, mit tehetek" - mondom Brooke-nak. "Ha tudok egy kicsit varázsolni, akkor ott találkozunk."

Miután elmondja, és távozik, becsukom az ajtót, és visszasétálok az étkezőbe, ahol a másik négy már óvatos arckifejezéssel várakozik.

"Legalább elment" - mondja Zian.

"Egyelőre" - mondom, és összecsapom a kezem. "Nem hazudtam. Azt hiszem, mindannyiunknak el kellene mennünk táncolni."

Észreveszem, hogy Riva még jobban megmerevedik a székében.

Ahogy Jacob is. "Te most szórakozol velem, baszd meg?"

Egy hegyes pillantást vetek rá. "Szerintem mindannyiunknak jót tenne egy kis gőzkieresztés. Kicsit kiengedjük a gárdánkat, és megmutatjuk, hogyan tudunk beilleszkedni."

A szája eltorzul, de nem vitatkozik tovább.

"Ez nem úgy hangzik, mintha nekem való lenne" - kezdi mondani Riva, miközben ujjai szorosan a villája köré tekerednek.

De Zian felélénkült, és belelendült a dologba. "Nem, ez egy jó ötlet. Amúgy sincs sok más dolgunk, amíg arra a hacker fickóra várunk."

Egy lágyabb, de még mindig ragyogó mosolyt célzok Riva felé. "Gyere, Csing. Megkaptuk a szabadságunkat. Nem akarsz élni egy kicsit?"

"Az új legjobb barátnőd addig nem hagyja abba, amíg meg nem győz téged, hogy lógj vele valahol" - teszi hozzá Jacob mormogva.

Riva tétovázik, aztán elhaló nevetést ereszt meg. "Rendben. Menjünk el a klubba - de csak egy-két órára."