Eva Chase - Shattered Vow - 13. fejezet

 


Tizenhárom



Riva

 

Megrángatom a kapucnim oldalát, ahogy a táncklub bejáratához sétálunk. Ez az egyetlen ruhadarab, amit jelenleg viselek, és amiben tényleg jól érzem magam.

Esküszöm, Jacob biztosan gonoszul kuncogott magában, amikor felkapta ezt a csillogó felsőrészes felsőt és a farmert, ami olyan szűk, hogy gyakorlatilag rám van festve. De még csak nem is vitatkozhatnék azzal, hogy a kényelmes pólóim és a melegítőm megfelelő klubruházatnak számítanak.

Hogy a fenébe hagytam, hogy a srácok rábeszéljenek erre? Ó, igen, mert ez volt az első alkalom, hogy olyasmire kértek meg, amit igazi barátok tennének.

Még akkor is, ha Jacob jelenlegi savanyú arckifejezéséből nehéz elképzelni, hogy egyáltalán előrelépést értem el vele.

A klubból áradó lüktető basszus engem is kényelmetlenül érint, másképp. Az ütem már a csontjaimig visszhangzik, és rángatja a végtagjaimat.

De még soha nem táncoltam senki előtt. Most pedig egyszerre vesznek körül idegenek és három srác abból a négyből, akiknek a legidegesebben mutattam meg néhány titkomat.

Nem örülhetek, hogy a négyből csak hárman vannak, mert Dominic az, akitől a legkevésbé aggódnék, hogy elítélnek a testi kecsességem miatt. De egy táncklubban nem úszta volna meg kabát vagy akár trencsekk nélkül, és a többi srác vita nélkül elfogadta a könyörgést.

Tudják, miért tartja magát ennyire takarásban - ebben biztos vagyok. Még egy módja annak, hogy kívül kerültem azon a bizalmi körön, ami egykor olyan szilárd volt mindannyiunk között.

Hát, nem kell hagynom, hogy tényleg szétszaggassam a táncparkettet. Amennyire itt bárki tudja, a villogó klubfények alatt legfeljebb csak egy kicsit billegni szeretnék a ritmusra.

A kidobó beenged minket, és meleg levegő áramlik fölénk, alkoholos szaggal. Még elég korán van, de sokan egyetértenek Brooke értékelésével a DJ-ről, vagy olcsó italokra vágynak, mert a hosszú, de szűk teremben mindenütt alakok ringatóznak és nevetnek.

A tér teljesen sötétlilára van festve, kivéve a fehér foltokat, amelyek földöntúli fényt árasztanak a fekete fények időszakos söpörései alatt. Az oldalfal mentén húzódó bárpult is fényes fehéren ragyog, és a felületén elhelyezett italok úgy ragyognak, mint valami idegen tonik, amikor a fekete fények átjárják őket.

Reszketés fut végig a lábamon, és a húsomat átjárja a méreg, amely a bensőmet rágja. Nem törődve vele, felemelt fejjel haladok tovább, miközben Brooke élénkvörös haját fürkészem a térben.

Az ő ötlete volt, hogy eljöjjek, szóval jobb, ha biztos vagyok benne, hogy tudja, hogy eljöttem. Talán most, hogy elfogadtam egy meghívást, nem érzi majd szükségét, hogy folyton újabbakat nyújtson.

A szomszédunk vesz észre engem először - jobbra tőlem bukkan elő a tömegből, és széles vigyorral megérinti a karomat.

"Megcsináltad!" - kiáltja a dübörgő zene fölött. "Jó, hogy itt vagy."

"Nem vagyok egy nagy táncos" - mondom egy megelőző bocsánatkérésként.

Elutasító mozdulatot tesz, és a bárpult felé int. "Igyál pár pohárral, és akkor nem kell aggódnod emiatt. Itt készítik a legjobb kozmoszokat."

A gondolat, hogy lenyelem az erjesztett folyadékot, amelynek ízét a levegőben érzem, minden idegszálamat felborzolja. Az őrök néhányszor megkóstoltatták velünk az alkoholt, csak hogy biztosak legyünk benne, hogy felkészültek vagyunk rá, ha olyan helyzetbe kerülnénk, amikor inni kellene - vagy úgy döntenénk, hogy kíváncsiságból kipróbáljuk - valamelyik külső küldetésünkön. De sosem élveztem azt a benyomást, hogy az érzékeim elmosódnak.

Jobban fogom érezni magam, ha teljesen éber tudok maradni.

"Most nem" - mondom sietve Brooke-nak, nyerek magamnak egy kis időt, mielőtt bele kell mennem a kérdésbe, hogy miért nem iszom egyáltalán, és egy könnyű kifogás után tapogatózom. "Már ittam valamit, mielőtt elindultunk. Nem akarok túl gyorsan menni."

Azt hiszem, ez az a fajta kifogás, amit kitalált történetekben hallottam az emberektől, és úgy tűnik, a való életben is elég jól működik.

"Ó, persze" - mondja Brooke az aggodalom legkisebb jele nélkül, és csuklóból megragad, hogy odarántson, ahol a barátai táncolnak.

A többi lány mindannyian tétova mosolyog, aztán visszamennek, hogy a zenére riszáljanak. Szerencsére ez nem az a hely, ahol bárki is elvárná, hogy rendesen elbeszélgessünk az ismerkedésről.

Talán Andreas tényleg zseniális volt, amikor azt javasolta, hogy fogadjuk el Brooke meghívását. Nem csak hogy jobban mutatjuk, hogy rendes egyetemisták vagyunk, de én is normális társasági életet élhetek, anélkül, hogy szükségem lenne rá, hogy társasági életet éljek.

És hamarosan elköltözünk az egyetemről, és nem kell többé színlelnünk. Remélem.

Oldalról oldalra csoszogok, és a karjaimat az ütemre mozgatom, hihetetlenül idiótának érzem magam, de legalább ura vagyok a helyzetnek. Brooke egyik barátnője elkapja a másik kezét, és megpörgeti. Egy másik visszadob egy felest, és elkanyarodik tőlünk, hogy rendeljen egy másikat.

Brooke velük együtt kuncog, és a zenére battyog, nem csinál semmi bonyolultabbat, mint én, de valahogy úgy néz ki, mintha tökéletesen illene ide. Gondolom, a legtöbb ember körülöttünk amúgy sem mutat díszes mozdulatokat.

A tekintetem végigvándorol a tömegen - és megakad Jacobon, úgy tíz méterre tőlem. A profiljával felém fordult, de nem lehet eltéveszteni az arcának lélegzetelállítóan cizellált síkjait, amelyek még éteribbé válnak, amikor a fekete fények rávetülnek szőke hajára és sápadt bőrére.

Nem én vagyok az egyetlen, akinek ez is feltűnik.

Néhány nő az enyémnél is szűkebb klubruházatban, pánt nélküli fűzős felsőkben és rakott szoknyákban hízeleg neki. Ahogy nézem, az egyikük végigsimít a karján a vállától a könyökéig. Egy másik közelebb hajol, hogy a fülébe mormoljon valamit, sötétre festett ajkait ravasz mosoly öleli körbe.

Az ujjaim automatikusan meghajlanak, a karmaim viszketnek a hegyükön. A kezemet ökölbe szorítom, és elrántom a tekintetemet.

Az, hogy elvadult macska leszek egy táncklub közepén, egy cseppet sem fog segíteni az álcánknak. És ki vagyok én, hogy megszállottja legyek Jacobnak?

Száz százalékig világossá tette, hogy melegebb érzéseket táplál egy cipőjére ragadt használt rágógumi iránt, mint irántam.

De a következő helyen, ahol a tekintetem megakad, Zian áll, aki pár centivel magasabb, mint a körülötte lévő legnagyobb srácok közül is, és a körülötte csoportosuló lányok gyűrűje, akik a hajukat az ujjaikkal forgatják, és szemérmesen kukucskálnak rá a szempilláikon keresztül.

A gyomrom összeszorul, és újra elszakítom a tekintetem - csakhogy azon kapom magam, hogy Andreas kacér vigyorral céloz egy sötét hajú, bőrszűk ruhás nőre, miközben együtt mozognak a ritmusra.

Ezért akart jönni - ezért egyeztek bele a többiek? Hogy találjanak egy-két csinos lányt, akivel gyorsan összefuthatnak?

Nem kellene, hogy zavarjon. Soha nem voltunk így együtt, bármennyire is vágytam korábban egy még mélyebb kapcsolatra. De egy most már nyugtalanítóan ismerős rezgés rezonál a mellkasomban, a bensőmet súrolva.

A srácok mind az orrom alá dörgölik: mennyire jobban szeretik még az idegenek társaságát is az enyémnél.

Egy pillanatra lehunyom a szemem, és le akarom fojtani a düh dübörgését. A keserűség egyre feljebb kúszik a torkomon.

A vállam gyengéd lökésére felpillantok, és Brooke-ot látom, amint engem tanulmányoz. "Jól vagy, Rita?"

"Igen-igen, jól vagyok" - motyogom, és hirtelen a barátnője kezében lévő friss italra koncentrálok.

Talán az, hogy kicsit összezavarodtak az érzékeim, segíthet abban, hogy átvészeljem a ma estét. Csak egy koktélnak nem szabadna nagyon hatnia rám.

Egyszerűen csak tompítja majd annak a szörnyű érzésnek az éles széleit, ami bennem van.

"Azt hiszem, most már készen állok egy cosmóra" - teszem hozzá, miközben nem vagyok teljesen biztos benne, hogy egyáltalán mi az a cosmo. Ha Brooke szereti őket, akkor valószínűleg rendben vannak.

Elvigyorodik, és velem jön a bárpulthoz, ahol ő is rendel magának egyet. A rózsaszín főzet egy széles szájú, keskeny szárú pohárban érkezik, amit óvatosan az ajkamhoz emelek, félig attól félve, hogy véletlenül eltöröm a szárát.

A hűvös folyadék lecsúszik a torkomon, egyszerre savanykás és citrusos-édes, savanykás ízzel, amely elég erős ahhoz, hogy megborzongjak. Csak néhány apró kortyot veszek, aztán követem Brooke-ot vissza a tömegbe.

Visszatérek a billegéshez és ringatózáshoz, közben kortyolgatok, hogy lecsöpögtessem a poharat. Mire leteszem egy arra járó, feleseket osztogató személyzet tálcájára, már csak egy lágy pezsgés marad a mellkasomban.

Tessék, így már jobb. Most már akár jól is érezhetem magam.

Teljesen természetes érzés beleolvadni a basszusba, hagyni, hogy a dallam átjárja a végtagjaimat és irányítsa az izmaimat. Az elragadtatás érzése áraszt el.

Forgolódom és bukdácsolok, egyik irányba oldalazok, másikba csavarodom, és a zene úgy tart a markában, mint a tökéletes partner. Mindig pontosan megmondja, merre menjek, hogy hozzá illeszkedjek.

Ahogy az egyik dal átmegy a másikba, Brooke egy kicsit felvidul. "Jó kis mozdulataid vannak!"

Az egyik barátnője felfelé lövi a hüvelykujját, én pedig ködösen vigyorgok rá.

Aggódtam már korábban is emiatt? Minden rendben van.

Bár kezd melegem lenni, a kapucnis pulóverem alatt csorog a hátamon az izzadság. Mindenki más rövid ujjú, vagy egyáltalán nem visel semmit. Még ha ki is húzom a cipzárat, akkor sem kapok elég levegőt.

Egyből lehúzom a kapucnit. Kicsúszik az ujjaim közül, és a közelben táncoló lábak alatt elrántják, de úgy veszem észre, hogy nem igazán érdekel.

A kezeim a plafon felé szárnyalnak, én pedig hullámzom alattuk. Tényleg tudok mozogni anélkül, hogy a plusz anyag visszatartana. Most már szárnyalok.

Amikor újra észreveszem Brooke-ot, a tekintete a karjaimra szegeződik. Rápillantok az egyikre, ahogy a fekete fény végigsöpör a táncparketten. A húsomat jelző hegek, amelyek csak egy kicsit sápadtabbak, mint a bőröm többi része, egy pillanatra felragyognak.

Brooke most a homlokát ráncolja. "Mi történt veled?"

Mérlegelem a karjaimat, még mindig a testem többi részét ringatva a dal ritmusára. Nincs is olyan sok sebhelyem, nem igaz? Néhány itt és néhány ott. A jobb karom alatt lévő aprócska sebhelyek csoportja túl kicsi ahhoz, hogy egyáltalán látszódjon ebben a légkörben.

"Rengeteg verekedésbe keveredtem" - mondom, és örülök, hogy ezt elmondhatom neki, és igaz, és nem árul el semmit.

Brooke homlokráncolása nem tűnik el. "Min veszekedtél?"

Megvonom a vállamat. "Arról, hogy ki nyerne. Ne aggódjatok. Mindig én voltam az!"

Megpördülök, és felnevetek a mozdulat mámorában. Brooke arrébb csúszik, hogy ismét egymással szemben álljunk.

"Valami bajban vagy, Rita?" - kérdezi azzal a komoly arckifejezéssel.

Nem akarom, hogy így nézzen rám. Brooke kedves - Brooke-nak boldognak kell lennie. Az ő ötlete volt, hogy idejöjjek, és nagyon jól érzem magam.

"Semmi gond" - biztosítom széles vigyorral. "Minden bajt magam mögött hagytam."

"Ha bármi..."

Ujjai hátulról a könyököm köré záródnak. Megfordulok, hogy lássam, Andreas áll felettem, a szokásos meleg mosolya kissé feszültnek tűnik.

Ő is kezd komolyodni? Mi van ma este az emberekkel? Azt hittem, mindannyian szórakozni jöttünk ide.

"Szia" - mondja, és a mosolyát egy pillanatra Brooke-ra irányítja, mielőtt újra rám figyelne. "Elvesztetted a kapucnidat."

"Túl meleg volt" - tájékoztatom.

Egy kis barázda képződik a homlokán. "Nos, azt hiszem, később még szükséged lesz rá. Nézzük meg, hátha meg tudjuk menteni."

Ökölbe szorítom a kezemet. "Ez egy küldetés!"

Andreas elrángat Brooke-tól és a barátaitól, de ahelyett, hogy a táncosok tömegében kószálna az eltévedt kapucnim keresése közben, egyenesen a túlsó falhoz húz, ahol a többi táncos huhogása és csevegése nem nyomja el annyira a hangunkat.

"Mennyit ittál?" - kérdezi tőlem, miközben fel-alá néz rám.

Kicsit megingok, és azon tűnődöm, vajon sikerül-e rávennem, hogy ugyanolyan kacéran vigyorogjon rám, mint a másik nőre. "Csak egyet. Jó volt!"

Andreas arckifejezése csak komolyabbá válik, ami abszolút rossz irányba mutat. "Talán haza kéne mennünk."

"Micsoda?" Tiltakozom. "Nem, csak most értünk ide, úgy öt másodperce. Jól érzem magam."

Összevonja a szemöldökét, ami legalább egy kicsit visszahozza a szokásos laza hangulatát. "Tényleg?"

Csípőre teszem a kezem. "Igen. Rengeteget. Azóta nem tudtam táncolni - még akkor sem, amikor egyedül voltam az új szobámban, ott voltak a bilincsek, és nem szerettem arra gondolni, hogy a főnök néz -, de most már nem érdekel! Nem is tudtam, hogy ennyire jó lehet másokkal együtt táncolni."

Már nem is tudom, hogyan írjam le Andreas arckifejezését. Valahogy úgy néz ki, mintha ő sem lenne biztosabb abban, hogy mit csinál az arcával, mint én.

Egy lendületes merészséggel egyenesen a tónusos mellkasára koppintok. "Miért nem táncolsz velem?"

"Nem vagyok benne biztos, hogy ez jó ötlet" - mondja szárazon.

Grimaszolok rá. "Miért ne? Jól szórakozhatnánk együtt. Régebben is szórakoztunk."

Hirtelen melankólia söpör végig rajtam, és lehúzza a lelkemet a vécére. Újra a karomra pillantok, a hegekre, amelyeket Brooke észrevett, és a kisebbekre a hónaljam közelében.

"Mindig is biztosra kellett mennem, tudod" - mondom, miközben végigfuttatom az ujjaimat a karmaim által vésett vonalakon. "Hozd elő a füstös cuccot, hogy megbizonyosodjak róla, hogy még mindig a többi részed felé mutat. Hogy még mindig odakint vagy valahol."

Andreas torka meggörbül egy sűrű nyeléssel, és engem hirtelen magával ragad ez a mozdulat, korábbi gondolataim elszállnak. Közelebb lépek hozzá, és megérintem a nyakát.

"Riva" - mondja durván.

"Tényleg nagyon örülök, hogy rád találtam" - mondom neki, és úgy billentem a fejem, hogy a vállán nyugodjon.

Valami távoli részem azt várja, hogy ellökjön magától, de a többi részemet nem érdekli. És amúgy sem ez történik.

Andreas karjai feljönnek, hogy átöleljenek. Olyan szorosan ölel a karcsú testéhez, hogy megmagyarázhatatlan könnyek szöknek a szemembe.

Olyan illata van, amilyennek lennie kell, napfény és meleg borostyán. Legszívesebben belé süllyednék.

Aztán mégiscsak eloldódik - nem lökdös, hanem elhúzódik, és hátrál egy lépést, amikor a fejem felemelkedik, hogy ránézzek. Kinyitja a száját, majd újra becsukja, és a tekintete valakire vándorol a vállamon túlra.

Megpördülök, és a szédülés hullámával meginogok a lábamon. Jacob felbukkan mögöttem - elkapja a karomat, hogy stabilizáljon, az arcán az a hülye fintor, amit legszívesebben leütnék róla.

Elrántom a karomat. "Nem akarok veled táncolni. Olyan gonosz voltál velem olyan dolgok miatt, amiket nem is követtem el".

Jacob rám pislog, eléggé megijedve ahhoz, hogy a szigorú arckifejezése megtörjön, és Andreasra pillant. "Mi a fene történt vele?"

Andreas szája eltorzul. "Azt mondja, hogy ivott valamit. Csak egyet, és mivel az a lány a lakóházakból ott lebegett felette, nem hiszem, hogy bárki is belecsempészhetett volna valamit, de az alkohol furcsa kölcsönhatásba léphetett a méreggel."

"Így van!" Mondom diadalmasan, mintha Andreas aduászt adott volna nekem. A mutatóujjammal Jacobra bökök, aki továbbra is túlságosan gyönyörű, még akkor is, ha idegesítő. "Engem is megmérgeztél. Egyértelműen nem táncolunk."

A lábaim megint megremegnek alattam, pedig ezúttal nem mozdítottam meg őket. Oldalra sandítok, mielőtt a falon kapnám el az egyensúlyomat. "A padló kezd billegni."

Jacob káromkodik az orra alatt. "Nem akarjuk, hogy összeessen itt, az isten szerelmére."

"Nem" - értek egyet. "Akkor mindenki megtudná, mekkora egy bunkó vagy."

Rám vigyorog, ami tényleg nem segít az ügyén.

Elpillantok tőle, és észreveszem, hogy Zian odafelé tart. Az egyik fűzős lány ott trappol mögötte, és a karját tapogatja. És csak így, megint szomorú vagyok.

"Nem akarja, hogy hozzáérjek, de ezek a lányok, akiket nem is ismer...".

Andreas megragadja a vállamat. "Semmi baj, Riva. De jobb, ha hazamegyünk. Eléggé... beteg lettél."

Most tényleg úgy érzem magam - teljesen felfordultam, mintha a gyomrom bukfencezne.

Megpördülök, és Brooke ott áll, nagy, kedves szemei még a szokásosnál is tágabbak az aggodalomtól. "Minden rendben van?"

A jó kedvem egy szempillantás alatt visszatér. Megragadom a kezét.

"Igen! Táncoljunk még egy kicsit! Még biztosan nincs itt az ideje hazamenni." Egy kiáltás karikázik fel a torkomon, elég hangosan ahhoz, hogy több közeli táncos felénk pillantson. "Let's paaar-ty!"

Andreas továbbra is a vállamon tartja a markát, az ünneprontó. "Szerintünk elszállt a tetőfokára" - mondja Brooke-nak. "Ő... általában nem szokott így viselkedni, még akkor sem, ha kimozdul."

Brooke összehúzza a szemöldökét. "Nem tudom elhinni, hogy valaki - eddig soha nem volt itt semmi probléma. Segíthetek visszavinni őt az egyetemre. Az én ötletem volt."

"Semmi gond" - mondja Jacob hűvösen és simán. "Mindannyian együtt jöttünk. Nem kell megszakítanod az estédet."

"Szeretnék tenni valamit."

"Figyelhetnél a kapucnijára" - javasolja Andreas. "Még mindig nem jöttünk rá, hová került."

Brooke nem tűnik meggyőzöttnek, de én megint szédülök, a gondolataim túl zavarosak ahhoz, hogy érvet tudjak felhozni a javamra.

Zian odaér Jacob mellé, a hízelgő rajongója végre máshová tűnt, és a karját meghajlítva tanulmányoz engem. "Valami baj van?"

"Nincs magánál" - mondja Jacob. "Haza kell vinnünk, hogy kialudja magát."

"Nem álmos" - motyogom hatástalan tiltakozásul.

Az összes aggodalmuk ellenére Brooke hátradől. "Rendben. Ha megtalálom a kapucnis pulóverét, bedobom a postaládádba."

"Köszönöm" - mondja Andreas egy mosolyt villantva, majd kivezetnek a klubból.

Morgok nemtetszésemet, amikor ismét a hátsó ülésre gyömöszölnek, de váratlan megkönnyebbülésként ér a rugalmas bőrbe való belenyugvás. A fejem oldalra dől, amikor a kocsi befordul egy kanyarba, és a gyomrom megkordul.

Felemelem a kezem, hogy eltakarjam az arcom. "Le akarok feküdni" - mondom, a hangom tompa a tenyeremhez simul.

"Ezen dolgozunk" - mondja Andreas. Hátul maradt velem, és megnyugtatóan megsimogatja a vállamat.

A városi házban felbotorkálok a hálószobámba Jacob és Andreas között, és lezuhanok az ágyamra. Dominic ott van, még mindig a trencskójelmezében, az arca feszült.

Haragszik rám? Nem tudom, mit csináltam rosszul. Annyi mindent nem értek.

Egy apró nyögés csúszik ki belőlem, és ő tétován a hasamra teszi a kezét. "Hamarosan jobban leszel, Riva".

Mindenki más eltűnt. A szoba sötét. A bizsergető energia kiárad a kezéből, és elolvasztja az émelygésemet és a remegő végtagjaimat, de az elmém még mindig úgy érzi, mintha valahol messze felettünk lebegne.

Haragszik rám, de mégis itt van, és segít nekem. Ilyen Dominic.

Még közelebb akarom őt magamhoz. Azt akarom, hogy...

Feláll, és egyszerre nem bírom elviselni, hogy egyszerűen elsétáljon. Kipotyognak belőlem a szavak.

"Hiányoztál, tudod. Mindannyian. De különösen..."

Dominic megáll az ajtó közelében. Figyel engem, egy árnyékos alak a sötét térben.

"Különösen mi?" - kérdezi halkan.

A szavakat tapogatom, hogy megragadjam a fejemben csordogáló emlékeket. "Amikor nem voltál ott, néha még mindig elképzeltem magam elé négyeteket. És te, te mindig tudtad a helyes dolgot mondani, mintha mindent átgondoltál volna, és a legjobb válaszra jutottál volna, ahogy mindig is tetted."

Szünetet tartok, és még egy újabb gyászhullám gördül át rajtam. "Bárcsak tudnám a helyes dolgot mondani neked, hogy helyrehozzam, amit elrontottam."

Dominic elég sokáig hallgat, hogy szinte elfelejtem, hogy a szobában van. A kimerültség lehúzza a szemhéjam.

Aztán a hangja eléri a fülemet, egyenletes, de kissé durva. "Ne aggódj emiatt. Már jóval azelőtt elromlott, hogy bármit is tettél volna."

A megjegyzéstől elkomorul a homlokom. Az ajtó kattan mögötte, én pedig ködös álomba merülök.