Eva Chase - Shattered Vow - 17. fejezet

 


Tizenhét



Riva

 

A srácok már említették, hogy Zian és Dominic elsajátítják a vezetés alapjait, hogy a felelősség ne csak Jacob és Andreas vállára háruljon. Zian gyorsan felkaphatta a fonalat, mert úgy kormányozza ki a terepjárót a campusból, hogy nem ütközünk lámpaoszlopnak vagy szemetesnek, bár néhányszor majdnem mellément.

A jármű egy újabb éles kanyarban meginog, és a motor felbőg, amikor Zian ismét a gázt nyomja. Nekidőlök Andreas vállának, ahol bevetette magát mellém a hátsó ülésre, és rájövök, hogy az a váll nem néz ki teljesen... rendben.

Pislogok, igyekszem a lehető legjobban összpontosítani a fejemben lévő zűrzavaron keresztül, és a gyomrom összeszorul. Technikailag már látható, de az áttetsző testén keresztül ki tudom venni az ülés varratait és az ablak szélét.

A keze az ölébe szorult. Amikor egy borzongás fut végig karcsú testén, a tekintetem az arcára szalad.

A szemei tágra nyíltak, csillognak a félelemtől.

"Drey?" Mondom, és a torkom is összeszorul ugyanattól az érzelemtől.

A hangja feszült reszelős hangon szólal meg. "Próbálkozom. Nem igazán tudok..."

A teste meginog, egyre közelebb kerül az átlátszatlansághoz, majd újra áttetszőbbé válik.

Nem tudom, hogyan segíthetnék neki - még azt sem értem, hogy pontosan mi történik -, de nem tudok csak ülni itt, és nézni, ahogy küzd. Kinyílik a kezem, hogy megragadjam az egyik kezét, szorosan összeszorítva az ujjaim között, mintha teljesen meg tudnám tartani őt ebben a világban.

"Itt vagy" - mondom, inkább fecsegve, mint világos stratégiával. "Itt vagy velem. Látlak téged. Itt maradsz velünk."

Andreas az ő keze köré szorított kezemre bámul. A lélegzete kicsit kiegyenlítődik.

Még egyszer megszorítom. "Ne merj elmenni sehova. Itt a helyed."

Remegő nevetés tör elő belőle, majd mélyen belélegzik. Még párszor megemeli a mellkasát, és újra teljesen szilárdan áll.

A tekintete felemelkedik, hogy találkozzon az enyémmel, olyan feszült, hogy nem tudom, mit mondjak, de a szememet sem tudom elszakítani. "Köszönöm" - mondja durván.

Nyelek egyet, és kényszerítem magam, hogy lazítsak a kezén, az ujjaim lecsúsznak az övéről. "Mi volt ez? Jól vagy?"

"Most már úgy tűnik." Humortalan kuncogással dől hátra az ülésnek. "Minden új tehetségnek megvan a maga vicces mellékhatása, mi?"

A teste azért viselkedett így, mert korábban láthatatlanná tette magát? Ilyet még nem láttam tőle - de azt hiszem, nem feltétlenül ismerem az összes képességét.

De akkor nem tudott ilyet csinálni, amikor még vele voltam az intézetben. Milyen gyakran gyakorolta a képesség használatát? Úgy hangzik, mintha nem tudta volna, hogy ennyire elronthatja.

Zian pánikoló hangja a jármű többi részére tereli a figyelmemet. "Ööö, pontosan hova is megyek innen? Mi a terv, Jake?"

Dominic az, aki válaszol, a középső ülésről, ahol Jacob mellett térdel. "Felhajtani egy autópályára. Az elsőre, amit találsz. Gyorsan el akarunk tűnni ebből a városból. A többit majd később kitaláljuk."

Megszorítja Jacob vállát. Ahogy rájuk nézek, megrázza a másik fickót.

Jacob alig mozdul, olyan mereven ül, hogy akár egy próbababa is lehetne.

A pulzusom megakad. Valami vele is elromlott.

Elkapkodom magam Andreas mellett a középső ülésig, és az ajtónak dőlök, amikor Zian ismét kitér. A fejem nekicsapódik az ablak szélének, és a gondolataim pörgésével együtt egy fájdalmas szisszenés is kiszökik belőlem.

Andreas egy másodperccel később megragadja a karomat, hogy stabilizáljon. "Dom, meg kell gyógyítanod. A méreg már a harc előtt is hatott rá."

Dominic tekintete rólam Jacobra vándorol - aki bámuló szemének rövid pislogását leszámítva teljesen mozdulatlan marad -, és vissza. Bizonyára úgy ítéli meg, hogy a helyzetem kritikusabb, mert átnyúl az ülés karfáján, hogy a kezét a szegycsontomra nyomja. "Próbálj meg nyugton maradni."

"Könnyebb mondani, mint megtenni" - motyogom, de hagyom, hogy nekidőljek az ajtónak, remélve, hogy a gyártók nem spóroltak a zárszerkezeten ezen a valamin.

Ezzel és Andreas támogató szorításával együtt sikerül csak egy kicsit megrázkódnom, miközben Dominic melegen nyugtató ereje átáramlik rajtam. Az erő megszilárdul az izmaimban; a gyomrom és a gondolataim megnyugszanak.

Amikor úgy érzem, elég stabil vagyok ahhoz, hogy ne okozzak több problémát, mint amennyit megoldok, megveregetem Dominic karját, hogy jelezzem, megállhat. Ahogy visszahúzódik, belekapaszkodom az ülés háttámlájába, és Jacobra pillantok.

Ebből a szögből látom, hogy Jacob ujjai meghajlanak ott, ahol a keze mereven a combjához támaszkodik. Az állkapcsában egy ín feszül, cizellált arcának minden síkja megfeszül.

Nyugtalan borzongás fut végig rajtam. "Rendbe fog jönni?"

Andreas ráncolja a homlokát. "Néha túlságosan is erőlteti magát - csak megy és megy, amíg a mélypontra nem kerül."

Dominic homlokát ráncolja, miközben a széktársát tanulmányozza. "Általában nem egészen ilyen. Semmi fizikai - semmi olyan, amivel meg tudnék birkózni. Olyan, mintha az elméje megrekedt volna egy helyben."

Ismét megérinti Jacob karját, megpróbálja kizökkenteni, de ugyanabban a pillanatban Jacob keze egyenesen összeszorul. És az első utasülés elkezd összecsuklani.

A párnázottságban lévő acélkeret nyög, ahogy a szövet kifoszlik. Zian összerezzen, a terepjáró oldalra ránt, mielőtt visszanyerné a kormányt. "Mi a fasz?"

"Jake!" Mondja Dominic, hangosra hangosítva a hangját, annak ellenére, hogy közvetlenül a másik fickó füle mellett van. "A harcnak vége. Térj magadhoz!"

Jacob karjának megrántása és Jacob arca előtti kézmozdulata nem szakítja félbe azt, amibe a másik srác belekeveredett. Nyikorgó hanggal pattan le a fejtámla az ülés háttámlájáról, és elég erősen csapódik a kesztyűtartóba, hogy behorpadjon.

Mire fogja Jacob legközelebb célba venni az erejét - az ajtókra? A motorra?

Az imént betörhette volna a szélvédőt, ha a fejtámla hamarabb kilő.

A helyzet sürgőssége hajt előre. Elmászom Dominic mellett, és közvetlenül Jacob elé ültetem magam, a térdére ülök, és a tenyerem közé szorítom az arcát.

"Ébredj fel, Jacob! Mindjárt elmenekülünk. Nem akarsz bántani..." Nos, talán ő akar bántani engem, de a többieket nem. "Megnehezíted Zian számára a vezetést. Megijeszted Dominicot és Andrást. És engem is. Hagyd abba!"

A csavarodó fém nyögésből visításba vált át. Jake szeme meg sem rebbent.

Fintorogva kinyújtom a karmaimat az ujjaimból, és egy gyors csapást mér az állkapcsára.

Négy vékony vércsík bukkan fel a sápadt bőrén, és Jacob izmai megugranak. A fémes csikorgás abbamarad. A szemei élesre élesednek - és egyenesen rám szegeződnek.

Abban az első másodpercben, amíg fölötte állok, tekintetünk egymásra szegeződik, és arcunk alig néhány méterre van egymástól, az érzelmeim úgy kavarognak, mintha valaki verővel ütötte volna őket.

Legutóbb, amikor ilyen közel voltam valakihez, aki úgy nézett ki, mint ő, az egy csókkal, majd katasztrófával végződött. A testem megrekedt az ellentétes késztetések között, hogy közelebb hajoljak hozzá, és elszakadjak tőle.

De csak egy másodpercre, mert ekkor Jacob megmozdul - a torkomra csapja a kezét, hogy a vezetőülés háttámlájának taszítson. Odaszorít, a szemei jeges dühtől lángolnak. "Te kibaszott áruló!"

Az elmém egy távoli része azt kérdezi: "Nem mentünk már át ezen?". Megcsapkodom a karját, és ellenállok a szorításának, nem akarok még több fizikai kárt okozni, mint amennyit már eddig is tettem.

Dominic és Andreas beleveti magát, és kettejük között eléggé kibillentik Jacob karját ahhoz, hogy oldalra tudjak csapongani, és ellökhessem magam.

"Segített neked segített nekünk" - csattan fel Andreas. "A kurva életbe, haver, majdnem összetörted azt az istenverte kocsit".

"Én..." Jacob tekintete az eltorzult utasülésre lövell, és arckifejezésének keménysége megtorpan a zavarodottságtól. A kezére néz, majd ismét rám.

"Mit gondolsz, hogy találtak ránk?" - követeli. "Valahogyan riasztania kellett őket."

"Micsoda?" Török ki belőlem. "Te voltál az, aki kitett minket, kihallgatott embereket és ellopott dolgokat. Egész idő alatt próbáltalak meggyőzni, hogy húzzátok meg magatokat a picsába!"

"Neki sem volt éppen sok esélye arra, hogy üzeneteket küldjön" - emlékeztet Dominic egy nyugodtabb, csendesebb hangon. "Nem volt egyedül, csak abban az egy szobában, és Zian gondosan ellenőrizte, hogy nincs-e nála semmiféle eszköz."

A csoportunk ötödik tagjának említésére a figyelmem a vezetőülés felé rándul. Zian ujjai a kormánykerék köré szorulnak, az ujjbegyei sápadtak a feszültségtől. A szélvédőn keresztül az előttünk elterülő széles, árnyékos útszakasz azt sugallja, hogy legalábbis egy autópályára talált.

De percekkel ezelőtt a harcban éppúgy nem volt önmaga, mint most Jake vagy Drey.

"Jól vagy, Zian?" Kérdezem gyorsan. "Nem sérültél meg a verekedésben, vagy... vagy bármi másban?"

Nem tudom, hogyan máshogy kérdezhetnék az átalakulásának elhúzódó hatásairól, de a grimasza azt sugallja, hogy sejti, mire akarok kilyukadni.

"A szörny visszatért" - mondja egy morranás nyomával. "Most nincs mitől félni."

Bár a "szörnyeteg" pontosan az a szó, amit normális esetben használtam volna arra, hogy leírjam, hogyan nézett ki vadállati állapotában, az elmém vonakodik elfogadni - vagy a keserűséget a hangjában.

"Te nem vagy szörnyeteg" - mondom automatikusan.

Zian csak egy elutasító horkantással válaszol.

Jacob kimerültnek tűnve roskad össze a székében, de még így is sikerül egy maró mormogással együtt még egy pillantást felém irányítania. "Még mindig nem vagyok meggyőződve arról, hogy nem kellett volna megölnöm téged, amikor először elkaptunk."

Bárcsak ne csípnének annyira ezek a szavak, mint amennyire csípnek.

Andreas fintorogva néz rá, és visszarángat az eredeti helyünkre. Átkarol, de belül túlságosan feldúlt vagyok ahhoz, hogy hagyjam magam megnyugodni a vigasztaló ajánlatában.

Jacob nem teljesen téved, ha dühös. Lehet, hogy nem hívtam volna le ránk az őrzőket, de ha az ő megközelítését követjük, és egyenesen Kansas felé vesszük az irányt, akkor eleve nem is mentünk volna vissza a városi házba.

Én voltam az, aki amellett érvelt, hogy maradjunk még egy-két napig az egyetemen. Ha engedtem volna, nem kellett volna szembenéznünk a támadással.

És Brooke sem. Még mindig élne, mosolyogva lógna a barátaival, tanulna a kettős szakjára, és táncolni járna...

A véres testének emléke felbukkan az elmém hátsó részében, és émelygés, amelynek semmi köze semmilyen méreghez, buborékosodik a gyomromban.

Még egy halála annak, akit meg kellett volna védenem, ami most az én vállamon van. Még egy ostoba hiba.

Egy ideig kellemetlen csend van, aztán Dominic megszólal, halk hangon. "Azt hiszem, most már Kansas felé kellene mennünk, ha már úgyis úton vagyunk."

Jacob kienged egy szuszogást. "Már ha az áruló nem szólt erről is az őrzőknek."

Ellenállok a késztetésnek, hogy belerúgjak az ülése háttámlájába. Nem is olyan nehéz, amikor a bűntudat nyomaszt.

A másik késztetésem az, hogy érveljek a terv ellen, hogy rámutassak az összes okra, amiért biztonságosabb lenne, ha távol maradnánk mindentől, aminek köze van Ursula Engelhez. De a csata után, aminek az imént részese voltam, mondhatom-e, hogy ez egyáltalán igaz?

Valahogy az őrök lenyomoztak minket abba a városi házba, egy egyetemi kampuszon, ahol még nem kerültünk bajba senkivel. Csak egy hete laktunk ott.

Ki mondta, hogy nincs olyan hely, ahová nem tudtak volna lenyomozni minket?

Még az a gazdag pöcs sem volt áthatolhatatlan a betörőkkel szemben, szóval hogy a fenébe lehetne bárhol is teljesen biztonságos, ahol mi meghúzzuk magunkat?

De nem csak erről van szó. Azt hiszem, most már értem, miért fontosabb a srácoknak a válaszok megszerzése, mint az, hogy ne kerüljenek veszélybe.

Már tudtam, hogy megváltoztak, mióta utoljára láttam őket, de nem tudtam, hogy mennyire. A képességeik kibővültek és megváltoztak... és a következményeik is.

Mennyivel többel küzdenek még annál, amit eddig láttam? Mit tettek, vagy mit gondolnak, mit tehetnek, amire olyan kétségbeesetten szeretnének megoldást találni?

Mert erről szól az egész, nem igaz? Megkeresni Engel-t, rávenni, hogy magyarázza el, mit tett ő és a többi kísérletező, hogy olyanná váltunk, amilyenek vagyunk... és remélni, hogy a magyarázatban valahol ott lesz a megoldás arra, hogy minket is helyrehozzanak.

Hogy jobbá tegyen minket. Kevésbé kiszámíthatatlanná. Kevésbé szörnyeteggé.

Lehetséges, hogy ő is tudja, hogyan lehet kikapcsolni a bennem lévő dolgot? A brutalitást, ami ki akarja kaparni magát és...

Az a sok hulla az arénában. Az undorító szögek, amikbe beletörtek és eltorzultak. Mintha valaki örömét lelte volna a megcsonkításukban...

Megdörzsölöm a szemem, és leküzdöm az émelygés újabb hullámát.

Nem én voltam. Nem én akartam ezt tenni. Még azt sem tudom biztosan megmondani, hogy én voltam.

De a tudat szúrja az elmém hátsó részét: Ha még egyszer elszabadul a düh, az én hibám lesz.

A srácaim megváltoztak, és én is, úgyhogy talán mégsem különbözünk annyira egymástól.

Nem akarom, hogy lássák azt, ami bennem van; nem akarom, hogy valaha is kijöjjön. De lehet, hogy többet kellett volna hagynom, hogy lássanak belőlem, ha azt akarom, hogy bízzanak bennem, ahelyett, hogy erővel és makacssággal próbálok bizonyítani.

Legalább beismerhetem, hogy tévedtem, és hogy az ő keresésük nekem is számít.

"Nem vagyok áruló, de sajnálom" - mondom a kocsiban beállt csendbe, és a szavak tétován jönnek. "Egész végig vitatkoztam veled arról, hogy belevágjunk ebbe a válaszkeresésbe, ahelyett, hogy egyszerűen elhittem volna neked, hogy ez fontos."

"Ne viccelj" - morogja Jacob.

Nem veszek tudomást a megjegyzéséről. "Értem-értem, hogy miért fontos. Számodra és számomra is. Nem próbállak tovább győzködni ellene. Én azt mondom, kapjuk el Ursula Engel-t, és vegyük vissza mindazt, amit az olyan emberek, mint ő, elloptak tőlünk."

"Tessék" - mondja Andreas, és a karja átkarol engem. A könnyed hangja kissé erőltetettnek hangzik. "A célállomás el van intézve. Na, meséltem már neked mindent arról a nőről, akivel találkoztam, aki..."

Miközben pörgeti a történetét, hogy eloszlassa a levegőben lógó feszültséget, behunyom a szemem, és elképzelem a jövőt, ahol ez a zűrzavar is csak egy emlék lehet.