Eva Chase - Shattered Vow - 19. fejezet

 

Tizenkilenc



Riva

 

Tekintettel arra, hogy a város, ahol megálltunk, körülbelül akkora, mint egy postabélyeg, nem lep meg, hogy a szupermarket helyi változata mindössze három soros és egyetlen koszos falú fagyasztó. Az elmosódott üvegen keresztül nézem a kínálatot, és furcsán sodródónak érzem magam.

Vásároltam már élelmiszert, de csak azért, hogy egy küldetés alatt gyorsan bekapjak valamit. A gondolat, hogy több napra, sőt hetekre elegendő élelmiszerkészletet gyűjtsek össze... és annyi különböző lehetőség van, amit még sosem próbáltam...

Gondolom, az átlagembereknek egész életükben van idejük kitalálni, hogy mit szeretnek és mit nem, így lazán végigsétálhatnak egy ilyen helyen, és gondolkodás nélkül bedobálhatnak dolgokat a kosarukba.

A fagyasztott dolgoktól való távolmaradás most jó ötletnek tűnik, tekintve, hogy még hűtőnk sincs. Elvonszolom magam a jégkrémes dobozoktól, és az előre elkészített ételek részlegéhez kanyarodom, ahol legalább minden már egy teljes ételt alkot, nem pedig különálló hozzávalókat.

Jacob elsétál mellettem, és lehúz egy vekni kenyeret a mögöttem lévő polcról. A bőröm bizsereg az elhaladásától, az érzés tüskékké élesedik, amelyek egyre mélyebbre ássák magukat.

A végtagjaim egyre remegőbbnek érzem magam, mióta átvizsgált, hogy nem rejteget-e bennem rejtett eszközöket. Apró fájdalmak keletkeztek az ízületeimben és a koponyám hátsó részében, de nem egészen olyanok, mint a méreg okozta fájdalmak és szúrások.

De nem fogok úgy viselkedni, mint egy teher. Nem fogok még könyörögni Dominicnak, hogy gyógyítson meg.

Bármeddig is tartja Jacob a botját a seggében, ha arról van szó, hogy megbízik bennem, nekem felkészültebbnek kell lennem. Hozzá kell szoknom a fizikai kellemetlenségek új normális állapotához, hogy ne lassítsanak le, ha egy újabb harcba keveredünk.

Hogy soha többé ne essek kísértésbe, hogy kiadjam magamból azt a sikoltozó, gonosz dolgot, ami bennem van.

Ha megtettem volna, még ha sikerült is teljesen a támadóinkra összpontosítanom, mit gondoltak volna utána rólam a srácok? Amint elkezdtem ezen töprengeni, nem tudtam lerázni magamról a kérdést.

Egyikük sem elégedett a saját tehetségével. Nem hiszem, hogy örülnének egy még borzalmasabbnak attól a lánytól, akit amúgy is árulónak tartanak.

Kérem, ez az Ursula Engel nő tudjon valamit, ami segíthet visszafordulni a normális kerékvágásba. Vagy legalábbis közelebb a normálishoz. Tudok együtt élni a behúzható macskakarmokkal és a testi vegyi anyagokra való érzékenységgel.

Felveszek néhány előre elkészített szendvicset, amelyek halványan vonzónak tűnnek, és mosoly ül ki az arcomra, amikor megpillantom az egyiket, amelyik majdnem pukkadásig van töltve háromféle csemegehússal. Zian felé intek vele, aki épp most jött felém a folyosón. "Ez nyilván neked szól."

A tekintete megakad rajta, és egy pillanatra válaszmosoly ül ki az ajkára, mielőtt a szája ismét laposra húzódik. Szó nélkül elhalad mellettem.

A szívem elszorul. Oké, a tegnap esti csata után talán nem volt a legjobb döntés emlékeztetni őt a húsevő ízlésére.

Természetesen megfordulok, és rajtakapom Jacobot, amint rám mered, mintha azt hinné, hogy szándékosan dörgöltem a témát Zian arcába.

Ellenállok a késztetésnek, hogy visszavicsorítsak neki, és tovább kanyarodom a folyosón a rágcsálnivalók és desszertek felé.

A fejemben átfutnak a múltbeli csoportos étkezések emlékei. Egy kicsit visszatér a jó kedvem, amikor felkapok egy doboz csokoládés brownie-t és egy zacskó kókuszos macaron-t.

A pult mellett találkozunk, és Jacob fintorogva, de panasz nélkül nézi végig a választékomat. Remélem, nem felejti el, hogy én adtam a pénzt, hogy egyáltalán bevásárolhassunk.

Visszatérve a kocsihoz, a csomagtartóba dobjuk a táskákat. Andreas nyomja a gázt, amint mindannyian bent vagyunk, én az egyik oldalra zsúfolódva Dominic és Jacob mellé. Több értelme lenne a középső ülésnek, tekintve, hogy mennyivel kisebb vagyok még a karcsú Domnál is, de Jacob nyilvánvalóan nem bírja elviselni, hogy akár csak a gondolatát is, hogy hozzám simuljon.

Körülbelül fél órával a kisvároson kívül Andreas lekanyarodik egy lepukkant sávba, és leparkol a leállósávban. Kiülünk piknikszerűen enni egy eldugott, benőtt mezőre. Zian valóban elveszi a különösen húsos szendvicset, veszem észre diadalmasan.

Megragadom a két desszertet, és Dominic felé tett mozdulattal átviszem őket is a körünkbe. "Mivel te vagy az igazi édesszájú, gondoltam, neked kell kiválasztanod, melyiket esszük ma, és melyiket spóroljuk meg".

Dominic felpillant rám, megdöbbenve, de leginkább elégedetten.

A többi srác nem foglalkozott desszertekkel, amikor a városi házban ettünk, valószínűleg azért, mert Jacob volt a bevásárlásért felelős, és a praktikumra koncentrált. De nem felejtettem el, hogy Dom arca mennyire fel szokott ragyogni, amikor az őrzők sütit vagy csokoládét mellékeltek a közös ebédünkhöz.

Most tétovázik, és mintha kicsit jobban magába húzódna, mintha össze tudna olvadni a kabátjával, amit a melegedő idő ellenére újra viselni kezdett, ahogy dél felé fordulunk.

"Köszönöm" - mondja anélkül, hogy újra a szemembe nézne, mintha valamibe kerülne neki az elfogadás.

Leteszem az adományaimat a körünk közepén lévő fűbe, és leülök, hogy beleharapjak a sonkás-sajtos szendvicsembe, de a gyomrom szilárd csomóvá sűrűsödött.

Talán túl távolságtartó voltam velük korábban, túl hűvös és makacs. Túlságosan a saját gyakorlatiassági érzékemre koncentráltam, és nem vettem figyelembe azt a zűrzavart, amivel ők nyilvánvalóan küzdenek.

De minden lehetséges módon próbálom megmutatni nekik, hogy a közös barátságunk nem halt meg, és úgy tűnik, semmi sem megy jól, amit teszek.

Nem kellene ilyen nehéznek lennie. Egy vér vagyunk, fedezzük egymás hátát. Mindig is így volt.

Hogy a fenébe sikerült Brooke-nak összejönnie azokkal a barátokkal, csak úgy, hogy együtt lógott velük és beszélgetett velük?

A frusztrációm felkelti a mellkasomban azt a maró rezgést. Behunyom a szemem, majd felállok, hogy visszasétáljak a kocsihoz.

Talán szükségük van arra, hogy adjak nekik egy kis teret - és talán nekem is jól jönne egy kis tér.

Becsúszom a hátsó ülésre, nyitva hagyom az ajtót, hogy az enyhén meleg levegő beáramolhasson, és lehúzom magamról a kapucnit, mivel kezdek izzadni benne. Már a szendvicsem felénél járok, amikor Andreas odasétál hozzám, kezében pár macaron.

"Nem bánod, ha csatlakozom hozzád?"

A bennem lévő szorítás enyhül. Haladást értem el az egyik pasimmal.

"Persze, hogy nem" - mondom, és olyan mosolyt nyújtok neki, amit egyáltalán nem kell erőltetnem.

Leereszkedik a nyitott ajtó melletti ülésre, és odanyújtja az egyik macaronját. "Gondoltam, talán te is szeretnél egyet. Nem hagyhatjuk, hogy Dom mindet megegye. Egészségtelen lenne, vagy valami ilyesmi. Megmentjük őt saját magától."

Nevetek, és elveszem a darabos sütit. Az első falat feloldódik a nyelvemen a ragacsos cukor és a krémes kókusz keverékével, és csak egy pillanatra úgy érzem, hogy minden rendben lehet mégiscsak.

Andreas szemügyre vesz engem, miközben felváltva eszem a sütit és a szendvicsem többi részét, a saját desszertjét pillanatok alatt elfogyasztja.

"Ideges vagy amiatt, ami előtted áll?" - kérdezi, amikor már az utolsó kókuszmorzsákat nyalogatom le az ujjaimról.

Ezért gondolja, hogy egyedül mentem el enni?

Nagyot nyelek, a nyelvemen maradt édesség savanyúvá válik. Nem vagyok benne biztos, hogy ezt a beszélgetést akarom folytatni.

De ha még vele sem tudok beszélni, akkor mit keresek itt?

"Egy kicsit", mondom. "De tudom, hogy sok mindent elbírunk. Majd kitaláljuk, mit kell tennünk, ha odaérünk."

"Csak elég feszültnek tűnsz."

Lenézek a kezemre, majd rá. Andreas a szokásos meleg, nyílt arckifejezésével néz vissza rám.

Már a látványa annak a jóképű arcnak, a rám szegeződő sötét szemeknek a látványa is megdobogtatja a pulzusomat, de igazából nem is ez a problémám.

Megnedvesítem az ajkaimat, és ráveszem magam, hogy kimondjam. "Minden összezavarodott. Mármint köztünk ötünk között. Köztetek és köztem."

Andreas mosolya megenyhül az aggodalomtól. "Riva, ez nem... ez bonyolult. És nem hagyhatod, hogy Jake elkeserítsen. Neki is megvan a maga dolga, amin dolgozik."

Ismét lehajtom a fejem. "Nem csak Jacobról van szó, és ezt te is tudod. És éreztem, hogy a dolgok nem stimmelnek, amikor először kihoztalak titeket, láttam, hogy nem bíztok bennem, csak... nem tudtam, hogy ez ilyen sokáig fog tartani." Az utolsó szavak megakadnak a szám hátsó részén, de kinyomom őket. ""Hiányoztok nekem.""

Annyira hiányoztak, annyi éven át, és most távolabbinak érzem őket, mint valaha. De ennyit kimondani csak szánalmas érzés.

Andreas odanyúl, hogy megfogja a kezemet. "Itt vagyok. A többiek majd magukhoz térnek."

Megszorítom az ujjait, és a torkomban lévő gombóc mellett beszélek. "Csak azt hittem, hogy mindannyian ismertek, hogy tudjátok, hogy soha nem tettem volna szándékosan olyat, amiről azt hittem, hogy bántja Griffint. Ostoba hiba volt."

Itt megállok a szégyentől és a zavarodottságtól kipirulva. Ezt a részt nem akartam kimondani.

Andreas tanulmányoz engem. "Milyen hiba?"

Minden porcikám visszahőköl a gondolattól, hogy elmondjam neki a buta, óvatlan csókot. "Nem figyeltem eléggé arra, mi történik körülöttünk" - mondom homályosan. "Hogy nem vettük észre elég hamar, hogy bajban vagyunk, hogy megelőzzük."

Andreas ráncolja a homlokát, mintha látná, hogy ennél többre gondoltam, de tényleg nem akarom a beszélgetést ebbe az irányba folytatni.

Témaváltás után tapogatózom, és felemelem a tekintetem, hogy újra teljesen találkozzam a szemével. "Az a tegnap esti dolog, amikor... elhalványultál történt már ilyen korábban?"

Andreason a sor, hogy tétovázzon. A tekintete összekulcsolt kezünkre esik.

"Nem úgy. Néha az erő használatakor kicsit furcsán érzem magam, de eddig még nem volt nyilvánvaló fizikai hatása. De aztán a múltban sem mentem még soha ennyiszer ilyen közel egymáshoz a két állapot között oda-vissza."

"Azt hiszem, ez lehet az oka."

Sikerül egy görbe mosolyt csalnia. "Remélhetőleg nem kell többé ilyen mutatványt véghezvinnem."

A képzelet, ahogy elhalványul, félelemmel teli rándulást küld a mellkasomba. El sem tudom képzelni, mit érezhet a lehetőséggel kapcsolatban.

Szorosan megszorítom a kezét, keresem a tekintetét. "Ha újra ezt a taktikát kell alkalmaznod, mindent megteszek, hogy utána is velünk maradj. Mindig is így fogok tenni."

A hangom kissé érdes lesz ezektől a szavaktól. Andreas rám pislog, a szemében érzelmek csillognak, majd közelebb húzódik hozzám, hogy a karjába zárhasson.

Meleg, nyárias illata betölti az orromat. Ahogy a fejem a vállának dől, hirtelen könnyek szúrnak a szemem hátuljába.

Olyan ez, mint az ölelésünk a klubban - csakhogy az alkohol miatt elmosódnak az emlékeim arról a korábbi pillanatról, és én kezdeményeztem. Ez az ölelés csakis az övé.

Még közelebb húz magához, a fejemet közvetlenül az álla alá hajtja, egyik kezével végigsimít a fonott hajamon, a másikkal pedig az oldalamon támaszkodik. A hüvelykujja fel és alá söpör a pólóm vékony anyagán.

Ujjainak minden egyes mozdulatával erősebb forróság szikrázik a bőröm alatt. Végtagjaimon és az ereimen át áramlik, olyan erős, mint Jacob mérge, de inkább felvidít, mint elszív.

Levegőt veszek, és még több Andreas illata árasztja el a tüdőmet. Forró, mámorító nyomás alakul ki mélyen a gyomromban.

Azt hiszem, az ölelést csak barátságosnak szántam, de a testemnek nyilvánvalóan más elképzelései vannak. Ezekkel a srácokkal mindig is így volt, de a vonzalom fellángolása még soha nem söpört végig rajtam olyan erősen, mint most.

Egyik sráchoz sem voltam még ilyen közel, nem így, mióta újra rájuk találtam. És már nem vagyunk olyanok, mint a gyerekek.

És ez nem csak velem van így. Andreas bőrének finom illata mellett egy új érzés is eléri az orromat: a feromonok fuvallata, ami nem stressz, hanem vágy.

Önkéntelenül is belegörbülnek az ujjaim Drey ingébe, ahol a mellkasán pihentek.

Andreas keze egy kicsit lejjebb merül, oda, ahol a felsőm felhúzódott a cargo nadrágomból. A hüvelykujja beakad az anyag alá, és bőr a bőrön végigsimít a derekamon.

Elakad a lélegzetem. Ez az egyszerű mozdulat lángokat gyújt a felsőtestemen.

Azt akarom, hogy az érintése feljebb-alacsonyabban-hol máshol cikázzon. Mindent akarok.

Ha csak egy kicsit hátrahajtanám a fejem, ajkaimat a nyakához simíthatnám, nyelvemmel végigsimíthatnék a torkán. Megkóstolhatnám az illatát, és belélegezhetném.

A szükséglet rohanása csak egy másodpercre fedi el a többi gondolatomat, mielőtt egy dermesztő hullám zúdul rám.

Mi a baj velem? Nem hagyhatom, hogy elragadjon ez az őrült késztetés, amely minden gondolatomat a feje tetejére állítja.

Legutóbb, amikor így elterelődött a figyelmem, mindent tönkretett.

Griffin megereszkedett arcának és megereszkedett testének képe villan át az agyamon, és kirántom magam Andreas karjaiból. A kezem a mögöttem lévő kilincs után tapogatózik.

Andreas úgy bámul rám, mintha csak most ébredt volna fel a kábulatból. "Csing?"

Valahogy a régi becenév még mélyebbre vágja a bűntudatot. Kilököm az ajtót, és kikandikálok a napfényre.

"Nekünk... nekünk valószínűleg újra útra kellene kelnünk" - mondom, mintha ennek lenne bármi értelme, miközben kiszállok a kocsiból, miközben mondom.

De a többiek máris felénk tartanak. Hálát kellene adnom a fenti csillagoknak, hogy Jacob nem látta meg Andrást és engem, mielőtt megszakítottam az ölelésünket.

Ehelyett a tekintetem Drey bizonytalan arckifejezésén akad meg, és a sajnálat egy szúrása nyilall belém.

Ő az egyetlen, aki itt volt nekem, és én csak ellöktem magamtól.