Eva Chase - Shattered Vow - 22. fejezet

 


Huszonkettő



Zian

 

Andreas felsóhajtott, és a homlokát ráncolva nézett a konzolra, amit eddig bökdösött. "Még mindig nem tudom bekapcsolni a képernyőket. Van valami eredmény ott?"

A szoba másik felén megrázom a fejem, és az előttem lévő gombokra bámulok, mintha meg tudnám félemlíteni őket, hogy működjenek. "A generátorral működik az áram. Az ajtó kinyílt. Valahogy csak be lehet indítani a rendszer többi részét."

A tekintetem a derékmagasságú kezelőfelületről lesiklik a padlón álló konzol sima talapzatán, ahol az elektronika nagy része biztosan el van rejtve. "Talán van benne valami, amit meg kell babrálni. Megnézem, hátha ki tudom venni a problémát."

Miközben a padlóra ültetem magam, hogy ne kelljen a nyakamat görbítenem, Dominic bekukkant a szobába.

"Még mindig semmi" - mondja Andreas, mielőtt kérdeznie kellene, és durván kifújja a levegőt. "Ember. Mit gondolsz, meddig tartottak minket ebben az épületben, mielőtt átköltöztünk az első épületbe, amire emlékszünk?"

"Nem lehetett sok év" - mutat rá Dominic a rá jellemző elmélkedő módon. "Ha háromévesnél jóval idősebbek voltunk itt, akkor biztosan emlékeznénk a költözésre."

"Vajon miért költöztettek át minket?" - mormogom, legalább annyira magamnak, mint a többieknek. Nehéz figyelni a beszélgetésükre, miközben az előttem lévő konzolfalra koncentrálok.

A szemgödreimben halványan szikrázó érzéssel irányítom a tekintetemet a vékony műanyag felületen keresztül a mögötte található kábelek és áramköri lapok fészkére. A tekintetemet végigcsúsztatni ezeken a vonásokon olyan érzés, mintha a levegő helyett inkább sárban húznám a szemem.

A szemgolyóim már eléggé elfáradtak attól, hogy annyi mindent pásztáztam a föld felett. Remélhetőleg gyorsan meg tudom oldani ezt a problémát.

Figyelmem egy kábelcsoportra összpontosul az egyik oldalon. A vezetékek körüli bevonat egy csomóvá olvadt.

Az ottani kapcsolatnak el kell szakadnia. Talán ha kivágom az olvadt részt, és újra összecsavarom a vezetékeket, akkor a rendszerben rendesen áramlik majd az áram.

Nem lehet olyan nehéz, ugye? Csak a bevonatuk színe alapján kell összepárosítani a vezetékeket. Egy kisgyerek is elboldogulna vele.

"Azt hiszem, látom, hogyan lehet megjavítani" - mondom, egy pillanatra felpillantok, és rájövök, hogy egyedül vagyok a szobában. A többiek bizonyára elmentek, hogy az épület további részeit vizsgálják meg.

Valószínűleg vagy szóltak, hogy elmennek, és én túlságosan ki voltam ütve ahhoz, hogy meghalljam, vagy nem akarták megzavarni a koncentrációmat. Nem nagy ügy. Majd rendbe hozom a dolgokat, és visszahívom őket, amint megmentettem a napot.

Vagy a számítógépes rendszert, vagy bármit.

Nem látok megfelelő módot arra, hogy kinyissam a konzol alját, de ezt könnyen el tudom intézni. Néhány jól elhelyezett ütéssel a kezem oldalával egy téglalap alakú repedést hozok létre a műanyagon, majd kipattintom a körvonalazott darabot.

Az összeolvadt vezetékek gömbje ott van előttem. Az olló jó lenne, de a kezem erre is tökéletesen megfelel.

Még annyi erőm sem kell, hogy a kábeleket a rendetlenség mindkét végén elpattintsam. A szoba túlsó sarkába dobom az olvadt gömböt, és nekilátok a bevonat lehámozásának, hogy összecsavarhassam a vezetékvégeket.

Az egyik vezetékből néhány szikra lövell ki, és megpöccinti az ujjaimat.

"A francba" - fröcsögöm, és a combomhoz csapom őket, hogy megállítsam a csípést.

"Jól vagy?"

A fejem megrándul. Riva az ajtóban áll, a szín visszatért az arcára - üdvözlendő látvány azután, hogy egy percre olyan betegesen sápadt volt, amikor először jöttünk be ide.

Bár most nem örülök a közönségnek, főleg, hogy a műsor első részében úgy néztem ki, mint egy idióta.

"Jól vagyok" - motyogom. "Több kell egy kis drótnál, hogy fájdalmat okozzon nekem."

Riva odasétál, és néhány méterre guggol le onnan, ahol ülök, hogy szemügyre vegye a levágott kábeleket. "Valószínűleg gyorsabban is össze tudnám kötni őket." Meglengeti karcsú ujjait. "Az apróságok egyik előnye."

Ilyen közel van hozzám, hűvösen édes illata az orromba száll. Egyszerre egy nagy részem azt akarja mondani neki, hogy még ha még mindig teljesen logikus is lenne, ha "Garnélaráknak" hívnám, ahogy mindig is szoktam, ő teljesen tökéletes, pontosan úgy, ahogy van.

Tökéletes méret ahhoz, hogy a karjaimba zárjam és biztonságba helyezzem. Tökéletes méret ahhoz, hogy megvédjen, ha veszély leselkedik ránk.

De nem kellene aggódnom a biztonsága miatt. Még mindig nem tudjuk biztosan, hogy nem fog-e veszélybe sodorni minket.

A srácok azok, akik velem maradtak. Ő az, aki elment.

Az irracionális impulzusaimnak ezt nem szabad elfelejteniük.

"Ez azt jelenti, hogy kevesebb van belőled, hogy szétterüljön egy áramütés, szóval lehet, hogy teljesen megsülsz" - vágok vissza. "Megoldom."

Nem vitatkozik, csak nézi, ahogy felcsatolok még néhány vezetéket. "Gondolod, hogy ha ezeket csatlakoztatom, az elég lesz ahhoz, hogy a teljes konzol működjön?"

"Még nem biztos, de egy próbát megér."

Riva látszólag egyetértően hümmög. "Elég elképesztő lenne, ha hozzáférhetnénk a feljegyzésekhez, amiket abban az izében tárolnak. Már ha nem törölték le a merevlemezt, mielőtt elmentek."

Valahogy nem is gondoltam erre a lehetőségre, annyira azon voltam, hogy egyszerűen csak beüzemeljem azt a nyavalyás izét. Inkább magamra fintorgok, mint rá, és továbblépek, megragadva a következő kábelt.

Eddig eljutottam, és már csak néhány vezeték van hátra. Legalább meg kell néznünk.

Ki tudja, hány válasz rejtőzhet azok mögött az üres képernyők mögött?

Az utolsó kábeltől újabb áramütést kapok, ahogy csatlakoztatom, elég erősen ahhoz, hogy megremegjen a kezem, és még néhány káromkodást eresszek ki. Így már ingerült vagyok, amikor felállok, és a konzolon lévő kezelőszerveket piszkálom.

Semmi sem történik. A képernyők sötétben maradnak, gúnyolódva a haszontalan munkám miatt.

Rájuk meredek, és egy morgás csúszik ki az ajkaimról. A nyakam és a vállam mentén viszket a bőr, a szőrzetem viszket, hogy kiszabaduljon.

Ez az egész egy szemét. Akár szét is zúzhatnám a konzolt, csakhogy jót tegyek vele.

Riva egyenletes hangja áttöri a frusztrációm rohamát. "A technika sosem úgy működik, ahogy akarod, amikor akarod, ugye?" Az orrát ráncolja a kezelőszervekre. "Szerintem a mesterséges intelligencia már létezik, és azt hiszi, hogy vicces kigúnyolni minket."

Az, hogy hallom, hogy visszhangozza a bosszúságomat, elveszi a levegőt a saját dühömből. Végigsimítok a számon a kezemmel. "Igen."

A szétverés csak néhány pillanatig lenne kielégítő, amíg kiadom magamból a dühöt. Utána rohadtul érezném magam miatta.

Még inkább olyan lennék, mint az a szörnyeteg, akivé az őrzők változtattak.

Vajon ennek az Engel nőnek az volt a szándéka, hogy a furcsa képességeim ilyen kirívóan és fizikailag is előjönnek, ha már idősebb leszek? Volt fogalma arról, hogy milyen leszek?

Mi értelme volt ennek az egésznek?

Visszabújtam a padlóra, és fogcsikorgatva küzdöttem a bennem dúló zűrzavar ellen. Tudom, hogy több vagyok, mint egy szörnyeteg.

Többnek kell lennem annál.

"Lehet, hogy van még valami, amit kihagytam" - mondom, miközben a többi kábelt és az áramkörökből álló paneleket nézem.

Néhány panel megperzseltnek tűnik a gyakorlatlan szememnek, a zöld felületet fekete és szürke foltok tarkítják, mint a miniatűr viharfelhők. Vajon ez normális kopás, vagy annak a jele, hogy működésképtelenné sütötték őket.

Odébb gurulok, hogy megnézzem a konzol ép oldalát, hogy összehasonlításképpen egy másik példát is kapjak. Az áramköri lapok azon az oldalon eléggé hasonlónak tűnnek, ami nem segít.

A konzol melyik részéről tudjuk biztosan, hogy működik? Ami a tartalékgenerátorhoz és a létesítmény bejáratának vezérlőjéhez csatlakozik.

Még messzebb megyek, hogy a tartalékgenerátornak felcímkézett pont alatti terület mellett guggoljak le. Ott is van néhány áramkör, és egy csomó kábel, amelyek egyáltalán nem olvadtak el.

Erősen bámulom az áramköri lapokat az őket körülvevő burkolaton keresztül, de túl nehéz kivenni a részleteket, amikor minden olyan sötét. Grimaszolva feltöröm a konzolnak ezt a részét is, és hagyom, hogy a fény beáradjon.

Ott van. Előre-hátra pillantva a panel és a többi, általam feltárt panel között, látom, hogy a megégettnek tűnő nyomok nem feltétlenül normálisak. A tartalék generátor áramkörein nem látszanak. És az apró darabkák részletei valahogy... élesebbnek tűnnek, mintha a többi panel is megolvadt volna egy kicsit.

Vajon az itt dolgozók szándékosan sütötték meg a többit, hogy működésképtelenné tegyék a rendszert? Miért is zavarták volna magukat, ha úgysem látnánk semmit, ha mégis bejutnánk?

Túlságosan furcsának tűnik, hogy minden jelentősen megsérült, kivéve néhány kulcsfontosságú kezelőszervet, amelyek érintetlenek maradtak. Biztosan aggódtak, hogy valamilyen adat még mindig visszanyerhető a belsejében.

De nem hiszem, hogy ki tudom olvasztani az áramköröket. Az biztos, hogy nem tudom, hogyan kell megégetni őket.

Fintorogva nézem az elrontott paneleket. "Ha találnánk elég működőképes áramköri lapot, olyanokat, amelyek ugyanúgy néznek ki, talán ki tudnánk cserélni a paneleket..."

"Nem vihetünk el semmit, ami a generátorral együtt működik" - emlékeztet Riva. "Semmi sem fog működni, ha kikapcsol."

Persze, persze. Szemügyre veszem a konzolnak a bejárati vezérlőkhöz közeli részét, de nem hiszem, hogy azokkal is bölcs dolog babrálni.

Mi van, ha az ajtó becsukódik, és aztán nem tudjuk megfelelően bekötni az áramköröket, hogy újra kinyissuk? Riva ki tud mászni a szellőzőn keresztül, de mi többiek itt ragadnánk.

Beszívom a levegőt, és a frusztráció újabb hullámaival küzdök.

Oké, szóval nincsenek itt az anyagaim. Gondold át, Zee. Van egy agyad valahol azok között az izmok között, igaz?

Nem csak az a szörnyszülött vagyok, aki agyarakat és bundát növeszt, és harcba rohan. Nem vagyok.

Elvihetném az elrontott táblákat... és elvihetném valami elektronikai boltba. Hátha tudnak belőlük egy működőképes másolatot készíteni.

Egy mosoly suhan át az ajkamon. Ez egy valódi terv. Azt jelentené, hogy el kell mennünk és vissza kell jönnünk, de teljesen megéri, ha utána hozzáférhetünk a számítógépes rendszerekhez.

Pontosan megtudhatnánk, hogy mit tettek velünk az őrzők, amikor még csecsemők voltunk. Hogy kezdődött az egész.

És ha megtudjuk, hogyan kezdődött a szörnyűség... az talán azt is elárulja, hogyan vethetünk véget neki.

A reménytől eltelve a legközelebbi panelhez nyúlok, anélkül, hogy esélyt adnék magamnak arra, hogy megkérdőjelezzem az ötletemet. Ujjaim körbefogják, tapogatva a csatlakozási pontokat, ahol szabadon elpattanhat...

És egy újabb elektromos lökés, kétszer olyan erős, mint a legutóbbi, ami sokkolt, egyszerre pattog fel mindkét karomon.

Az áramütés átfúrja az idegeimet, és egészen a fogaim gyökeréig szúrja a fájdalmat. A testem védekezően hátrál.

Egyetlen másodperc alatt szőr hullámzik a hátamon, agyarakat csikorgatok a kinyúló pofámban, és ököllel belecsapok az áramköri lapba.

Az sistergő és sistergő hangot ad, én pedig üvöltök rá. Csak amikor remegő lélegzetet veszek, térek magamhoz, és a szétvert panelt bámulom, ami most sokkal nagyobb rendetlenség, mint amikor megtaláltam.

A fémdarabok eltörtek. A zöld tábla nagy része apró szilánkokra tört. Néhányan a padlóra pattognak, ahogy nézem.

Kizárt, hogy egy műszaki szakértő összerakja ezt a katasztrófát.

Az arcom visszanyeri emberi formáját. Lihegve bámulom a kárt, amit okoztam, ujjaim az oldalamra nyílnak és csukódnak.

A kurva életbe. Az összes alkalom közül, amikor elveszíthetem az önuralmamat...

De ez a szorítás még a legjobbkor is gyenge. Meg sem kellett volna próbálnom.

"Semmi ba"j - mondja Riva halkan. "Még ha meg is tudnánk javítani, biztosan az összes adatot is törölték. Lehet, hogy vannak olyan emberek, mint az a hacker fickó, akik ki tudnának ásni valamit, ha bekapcsolnák az áramot, de egyikünk sem tudja, hogyan. És nem cipelhetjük el ezt az egész konzolt egy számítógépes szakértőhöz, hogy segítséget kérjünk."

Tudom, hogy ez mind igaz. És amikor ránézek, felkészülve az arckifejezésére, a rémület legcsekélyebb jelét sem látom benne.

Csak látta, hogy részben átalakulok közvetlenül előtte, a ragyogó fények alatt, nem távolról, a sötétben, mint a verekedés alatt a főiskolán, és nem riadt vissza. Úgy nézett rám, mintha pontosan ugyanaz az ember lennék, aki mindig is voltam.

Basszus, mennyire szeretném, ha én is az a személy lennék.

A testem elkezd felé hajolni, mintha mágneses vonzás vonzaná. Mindig jobban megértette, mint a többiek, azzal a sok vad erővel a saját aprócska testében...

A tekintetem a kezemre esik, amely felemelkedik, mintha meg akarná érinteni a karját, és egy kép lángol fel az emlékezetemben. Ez a kéz, karmos és véres. Egy sikoly cseng a fülemben. Vér, annyi kibaszott vér, rajtam és körülöttem...

Elrántom magam, és egy mozdulattal talpra állok. "Nem tudsz te semmit!"

Riva rám pislog, a teste pontosan úgy feszül meg, ahogyan azt korábban vártam tőle. "Zian? Én csak próbáltam..."

A hangom morgással átszőtt morgással bukik ki. "Ne próbálkozz semmivel. Csak menj el az utamból. Fogalmad sincs, hogy mivel állok szemben. Mindig csak csinos kis karmokat és hegyes füleket növesztesz."

"Én..."

Egyetlen szavát sem akarom hallani. "Kurvára fogalmad sincs róla, hogy mennyire rosszul... Nem tudsz te semmit. Szóval csak maradj távol tőlem a picsába."

Mert bántom az embereket, és még mindezek után sem akarlak bántani téged.

Az utolsó részt nem mondom ki hangosan. Megakad a torkom alján, de talán úgysem változtatna semmin.

Riva arckifejezése megrándul. Aztán összekapja magát, és kiviharzik a szobából, megadva nekem a helyet, amit kértem.

És még inkább szörnyetegnek érzem magam, mint korábban.

Jobb így, mondom magamnak, miközben visszazuhanok a padlóra. Így biztonságosabb.

Mindkettőnknek.