Eva Chase - Shattered Vow - 28. fejezet

 


Huszonnyolc



Riva

 

Abban a pillanatban, amikor Andreas elhagyja a pincét, kölcsönkapott farmerját sietve visszahúzza magára, és feszes fürtjei még mindig gyűröttek, a szoba fájdalmasan üresnek tűnik.

Az ágyon ülve megdörzsölöm a karomat, de ez csak feleleveníti az emléket, ahogy a keze végigsimít rajtam, ahogy a teste az enyémhez simul, és emlékeztet arra, hogy mi hiányzik most nekem. Égő vezetékké váltam, az idegeim felszálltak a bőrömön keresztül, így minden érzés kétszer olyan éles.

A karmaim még mindig ki vannak húzva; nem tudom visszahúzni őket. Közös vágyunk illata még mindig ott van a levegőben, elég sűrűn ahhoz, hogy minden lélegzetvételemmel érezzem az ízét.

A vérem tovább lüktet az ereimben, olyan felfokozott energiától lüktetve, amit nem tudom, hová célozzak.

Megérintem a kulcscsontomon azt a pontot, ahol Andreas azt mondta, hogy meg vagyok jelölve. Újabb bizsergés fut végig a testemen.

Érzem őt - homályosan, de eléggé az ízét, hogy tudjam, ő az. Mozdulatlanul áll, elég magasan fölöttem ahhoz, hogy a második emeleten legyen.

Csak ennyit tudok megmondani, de a tudat újabb borzongást kelt bennem. Ha megint elválasztanak minket, nem kell felnyitnom magam, hogy most a nyomára bukkanjak.

Vajon csak azért történt, mert szexeltünk, vagy volt valami más is az ütközés felfokozott érzelmeiben, ami még szorosabban összekötött minket, mint korábban?

Ő is megérez engem?

Mosoly érinti meg az ajkamat, és a mosógép harsány sípolással megáll.

Úgy tűnik, én vagyok a mosodai szolgálatban, hiszen én vagyok az, aki itt ragadt lent. Felpattanok az ágyról, és odamegyek, hogy a nedves ruhákat a szárítóba tegyem.

Ez egy kis rakomány, így nem tarthat sokáig. Alig várom, hogy visszakapjam a rendes ruháimat. Ebben a ruhában úgy érzem magam, mint egy törpe.

Egyszer talán lesz egy rendes ruhatáram, többféle ruhám, amelyek közül válogathatok... amit nem kell néhány nap után magam mögött hagynom, mert a brutális őrzők támadást indítanak. Nem mintha nagy divatra vágynék, de egy kis változatosság jó lenne.

Ahogy beindítom a szárítót, egy másfajta érzelem szaga éri az orromat. A stresszhormonok szaga bontakozik ki a levegőben.

Ezek nem tőlem származnak, és nincs senki más a szobában. Homlokomat ráncolva elfordítom a fejem, és a térben kószálva próbálom követni a nyomokat.

A kemence szellőzőnyílása alatt kötök ki, amely jelenleg nem üzemel. Egy újabb feszültséggel teli fuvallat szúrja a tüdőmet fentről.

A szellőzők végigfutnak az egész házon. Túlérzékenyült állapotomban egy, a magasabb emeletekről leszivárgó nyom is soknak tűnhet.

De mennyire lehetnek feldúltak a fickók, hogy akár csak egy nyom is lecsorogjon egészen idáig?

Lábujjhegyen tolakodom a szellőzőnyílás felé, és rájövök, hogy hangokat is ki tudok venni. Túlságosan halkak és tompák ahhoz, hogy bármilyen szót is megkülönböztessek, de nyilvánvalóan emelt hangon, szűkszavúan és ellenségesen.

Andreas vitatkozik a többiekkel... rólam? Azt hiszem, akkor lenne vita, ha megpróbálná meggyőzni őket, hogy ne legyenek ilyen bunkók.

Elmozdítom a súlyomat, a zsigereimben nyugtalanság kavarog. Nem akarom, hogy egyedül vívja meg helyettem a csatáimat.

Ha már az én nevemben érvel, legalább ott kellene lennem, hogy támogassam.

Nem igazán számítok arra, hogy bármit is elérhetek, de nyugtalan lábam felvisz a pincelépcsőn, az idegeim most már egyenesen zúgnak. Ujjaim megragadják a kilincset - és az simán elfordul.

Egy másodpercre megdermedek, mielőtt a megértés megcsapna. Drey nem vette a fáradságot, hogy bezárja a pincét, amikor elment.

Nem látott rá okot, hogy miért kellett volna.

Az aggodalmammal együtt az öröm is átjárja a testemet. Akkor felmehetek és odaállhatok mellé.

Mielőtt ennél messzebbre gondolhatnék, a testem máris előre siet. Mezítláb taposok a kopott padlódeszkákon a főlépcsőhöz, majd felfelé, gyorsan, de hangtalanul haladok, azzal a lopakodással, ami automatikusan jön bennem.

A hangok egyre élesebbé válnak, ahogy felfelé sietek. Andreas beszél, olyan szűkszavúan, hogy a hangja önmagában is fájdalmat okoz a szívemnek.

Aztán felfogom, mit mond.

"...az egész ok, amiért elkezdtem "összebújni" vele, az az volt, hogy megnyíljon olyan dolgokról, amiket egyébként nem mondott volna el. Tartottam magam az alkuhoz. Most meg kell hallgatnod."

Mi az? Mi az?

A lépcső tetején összezárulnak a lábaim. Az ajtónyíláson át az előttem lévő árnyékos hálószobába bámulok, ahol Andreas áll az ágy mellett.

Mindhárom másik srác körülötte egyensúlyoz, de ő Jacob felé néz, akinek a tekintete Andreasról rám siklik. Heves szemében a szokásosnál is hűvösebb csillogás gyullad fel.

"Igen" - mondja, és olyan éles mosolyt ad Dreynek, hogy az akár a bőrt is megnyúzhatná. "Ez volt az alku. És most már ő is tudja."

Andreas megfordul, tekintete az enyémbe akad. A szája kinyílik, de nem jön ki belőle hang.

A lábam előre lendít, egyik lépést a másik után, át az ajtón. Aztán nem bírom ki, hogy közelebb menjek hozzá.

A saját hangom elakad a torkomban, mielőtt kipréselném magamból a kérdést. "Csak azért viselkedtél barátságosan, hogy rávegyél, hogy elmondjak neked dolgokat?"

Andreas arckifejezése betegessé válik. "Nem így volt, nem egészen. És most sem az."

"Pontosan így volt" - vág közbe Jacob, ismét rám koncentrálva. "Volt egy kis beszélgetésünk, rögtön azután, hogy megérkeztünk a főiskolára, amíg be voltál zárva a szobádba. Ki akartalak tartani a nyomozásunkból, de Andreas ragaszkodott hozzá, hogy vonjunk be téged is, hogy lássuk, nem árulsz-e el valamit a pillanatban. Megígérte, hogy meggyőz téged, hogy bízz benne, így nem leszel olyan óvatos."

A fájdalom végigszúrja a közepemet. Az ujjaim az oldalamra hajlanak, a végük fáj a karmaim körül.

"Előttem vitatkoztál azon, hogy jöjjek-e veled" - mondom, a hangom nem sokkal több egy reszelőnél.

Jacob ismét előveszi gonosz mosolyát. "Igen, így volt. Úgy kellett eladnunk az ötletet, hogy elhidd. És Drey így kapta meg az első esélyt, hogy eljátssza a bajnokodat."

Az egész beszélgetést megrendezték. Mindannyian tudták.

A tekintetem Zianra és Dominicra siklik, és a megfeszült arckifejezésük megerősíti ezt. Egyikükben sincs nyoma a meglepetésnek, csak a félelemnek, hogy hogyan fogok reagálni.

"Riva, esküszöm, hogy ennek semmi köze a ma estéhez, vagy..." Andreas megtorpan, majd magához tér. "Én hiszek neked. Rájöttem, hogy tévedtünk. I..."

"Nagyon jól csinálja, nem igaz?" Jacob félbeszakítja. "Rávett, hogy elengedd a hajad, meg minden." Andreasra pillant. "Most már abbahagyhatod. Nem látom, hogyan tudnál többet kihozni belőle, mint amennyit eddig is kihoztál."

"Befognád végre a pofád, Jake?" Andreas felhorkan, de az agyam máris visszapörög a pincében történt közjátékunkra.

Ő hozta fel Griffint. Mesélt egy történetet a bűnös titkokról. Bökdösött, hogy van valami, amit nem mondtam el nekik arról az éjszakáról, amikor Griffin meghalt.

Az egész dolog - a szeretet, amit felajánlott, az állítólagos vallomások, amiket tett - mindez azért volt, hogy elhitesse velem, hogy megnyílhatok.

Feljött ide, és elmondta nekik, hogy mennyire megnyíltam neki? Jacob úgy beszél, mintha mindent tudna.

"Miért tennéd... Hogy tehetted...?" Nem tudom, hogyan mondjam ki a kérdést, ami fojtogat. A torkom mélyén megrekedt egy jajveszékelés, amely tompa lüktetéssel tágul.

Én szerettelek téged. Mindig is csak téged szerettelek, és te mind...

Jacob összeszűkíti rám a szemét. "Tényleg azt hiszed, hogy jobbat érdemelsz?"

Gúnyos hangja dühkitörést szít, amely felszisszen a mellkasomban. Átcsörgedezik a bordáimon, és megragadja a szám hátsó részén felgyülemlő rezgést.

A kezem felszökik, hogy a medálom köré zárja. A hüvelykujjam szét- és összecsattintja a macskát és a fonalat, szét- és össze, de a ritmus nem csillapítja a gyötrő dühöt, amely az idegeimben lüktet, és üvöltéssé fokozódik.

Épp annyira tudnám őket bántani, mint amennyire ők bántottak engem. Szétszakíthatnám őket.

Ismét Dominicra és Zianra pillantok, a hangom rekedt. "Mindkettőtöknek megfelel mindez? Tényleg?"

Zian szája kinyílik, majd becsukódik és újra kinyílik. "Tudnunk kellett... biztosra kellett mennünk..." - mondja gyengén.

Dominic arca megkeményedett a feszültségtől. "Vigyáznunk kellett magunkra."

Magunkra. Ők négyen együtt, és én kívülről, ahová olyan erősen löktek, ahogy csak tudtak.

A fogaim csikorogtak. A szúró rezgés felszúrja magát a torkomban.

Nem. Becsukom a szemem, le akarom fojtani az ördögi késztetést, ami belülről kifelé ráz. De már túl nyers vagyok, túlságosan felkavart. Nem tudok uralkodni rajta.

És Jacob hangja követ a szemhéjam mögötti sötétségbe. "Most már nem kell tovább játszanod a barátunkat. Ezzel nem jutsz semmire. Úgyhogy lássuk már, ki is vagy valójában."

A tüdőm fáj, hogy azonnal visszaüvöltsek neki, hogy megmutassam neki, mire merészkedik. Hogy azt kívánja, bárcsak soha ne gúnyolódott és szidta volna a nyomorúságomat.

Nem, nem, nem, nem.

A hüvelykujjam újra megrántja a medálomat - és az ízület megreped. A két darab szétesik a kezemben, a fonalgombolyag a tenyeremnek csapódik, a macska még mindig a nyakamban lóg a láncról.

Eltörtem - Griffin nyakláncát.

Ahogy őt is összetörtem. Mintha mindannyiukat el tudnám törni, ha hagynám magam...

"Riva" - mondja Andreas, és az a benyomásom, hogy régebb óta beszél, mint ahogy én hallom. "Egy kibaszott idióta. Figyelj rám! Én..."

Egy lépést tesz felém, és a testem visszahőköl. A torkomból egy sikoly szálkás sikoly csattan ki.

A szám elé csapom a kezem, de látom, hogy összerezzen. Megízlelem a fájdalmat, amit a bennem lévő erő egyetlen rövid pofonja váltott ki.

A bennem vonagló és lüktető dolog még többre vágyik. A mellkasomból kaparászik felfelé, a robbanás határán.

Mindent el fogok pusztítani, és egy részem élvezni fogja ezt.

Jacob is felém lép, a szemei jégként csillognak. "Így van. Mondd el, mit érzel valójában."

Elrántom róla a tekintetemet Andreasra, aki megdermedt. Úgy néz rám, mintha látná a bennem tomboló érzelmi vihart - vagy talán már olyan közel van a felszínhez, hogy az egész az arcomra van írva.

Hátrálok, és az ajtó Jacob tehetségének felemelkedésével becsapódik mögöttem. Közelebb lopakodik azzal a kegyetlen vigyorral, amit legszívesebben levakarnék az arcáról.

Összetörni, kiforgatni, szenvedni hagyni. A többiek pedig csak állnak, és nézik, ahogy bánt engem. A saját módszereik szerint ütnek ki.

Megmutatni nekik, milyen az igazi fájdalom.

Nem, nem...

A tiltakozás alig fékezi a bennem felcsapó dühhullámot. A látásom kezd homályosodni.

El kell tűnnöm.

Kinyílik a kezem, és a mozdulattal elpattan a lánc. A nyaklánc kicsúszik az ujjaim közül, és a padlóra csattan.

"Maradj távol tőlem" - zihálom ki. "Nem akarlak bántani."

De én mégis akarom, akarom.

És az egyetlen menekvés a testemben üvöltő nyomás elől az, hogy az ablak felé vetem magam, ami köztem és Jacob között van.

A vállam csapódik be először az üvegbe. Elég gyorsan száguldok, hogy betörjem az üveget, és kirepüljek a szabadba.

Szilánkok szelik át a karomat és a vádlimat, de alig veszem észre ezeket az apró fájdalmakat. Néhány másodpercig szabadesésben vagyok, száguldok a levegőben.

A testem ösztönösen megfordul, és kifújt lélegzettel, végtagjaim rázkódásával csapódom a földbe.

A mögöttem lévő épületből máris hangok hallatszanak, a nevem átcseng a kiáltások zűrzavarán. Pánik fut át rajtam, megelőzve a düh újbóli üvöltését.

Utánam fognak jönni.

Nem fognak elengedni.

A lábaim előre lendítenek. Olyan gyorsan sprintelek át a füvön, ahogy csak a lábam bírja, elkanyarodva a sávtól és az úttól.

Lejjebb, a vasúti sínek közelében elszórt facsemeték nyújtanak egy kis fedezéket. Automatikusan rohanok feléjük, a pulzusom a fülemben dübörög, a tüdőm remeg a kitörni vágyó erőtől.

Szörnyeteg vagyok. Csak egy szörnyeteg akarja kitenni a férfiakat, akiket szeretett, olyan kínoknak, amilyenekre érzem, hogy képes vagyok.

Csak egy szörnyeteg élvezné a gondolatot.

A nevem újra átjárja a levegőt. Valaki rám kiált, hogy hagyjam abba.

Nem, nem tehetem. Nem tudom.

Megmérgeztek és levertek szavakkal és hazugságokkal. Talán ők is szörnyetegek, és nem a bennük lévő erők miatt.

Talán jól tenném, ha elpusztítanám őket.

Kussolj!

Csak el kell tűnnöm, messzire, és aztán...

És aztán mi marad? Az egész életem róluk szólt, rólunk.

Mi a vér vagyunk.

Ha nem vagyunk azok, ha semmi vagyok számukra, ha minden, amiről azt hittem, hogy a miénk, elmosódott, hogyan lehetnék más, mint egy szörnyeteg?

A lábaim pumpálnak; a lábam az egyenetlen talajon dübörög. Más hang hallatszik elölről: egy motor dübörgése.

A vonat fényei felvillannak a fák között. Felém suhint, már csak másodpercek választanak el.

Könnyek homályosítják el a látásomat, és a bennem lévő éhség, hogy kiosszam magamból a fájdalom áradatát, egyre csak ordít. Engem sem enged el.

Addig nem, amíg még élek.

Nem gondolkodom. A testem magától meginog, közelebb a sínekhez. Az egyetlen egyszerű megoldáshoz, ami a szörnyetegnek és saját kínjaimnak is véget vethet.

Most kavics zörög a lábam alatt. A vonat dudaszóval dübörög felém.

Előrevetem magam, hogy találkozzam vele, és egy utolsó kiáltás hatol át a fejemben lévő gyötrelmes homályon.

"Vadmacska, ne!"

Jacob hangja. Jacob régi beceneve nekem, amit egyszer sem használt, mióta újra rátaláltam.

Úgy csap le rám, mint egy könyörgés, amely a múltból visszhangzik, és visszarángat oda, ahová mindig is gondoltam, hogy tartozom.

Mi a fenét csinálok?

Oldalra rántom magam, de már túl késő.

A száguldó vonat teljes ereje elkapja a testem oldalát. Megkorbácsol, kiüti a karomat az aljzatából, és összetöri a bordáimat.

Fájdalom lángol át lényem minden porcikáján, ahogy a vállamon túl a fűbe csapódom. Aztán az elmém kialszik.