Eva Chase - Shattered Vow - 29. fejezet

 


Huszonkilenc



Dominic

 

Riva olyan törékenynek tűnik a vonat fényszórói által sziluettbe helyezett kis testalkatával. Már korábban is aggódtam, de ez a kép tiszta rémületet kelt bennem.

Nem akarja... Nem akarja...

Még akkor is, amikor az elmém némán tiltakozik, még gyorsabban tolom előre a lábam, vagy legalábbis megpróbálom. Az egyensúlyom meginog az egyenetlen talajon.

A többiek mind előttem húzódtak, de még mindig nincsenek elég közel. A karom úgy lövell ki, mintha meg tudnám ragadni a távolságon át, és biztonságba rángatni.

Jacob hangja nyersen és kétségbeesetten cseng át az éjszakán. "Vadmacska, ne!"

A kiáltására Riva mintha az ellenkező irányba lendülne. De mielőtt még a remény halvány szikrája is feltámadhatna bennem, a rohanó mozdony oldala belé csapódik.

Folyékony vér és füst fröccsenésével a levegőbe pördül, ami egy kiáltást ráz ki a torkomból. A megcsonkított alak, amely egy facsomó közelében a földre zuhan, alig látszik embernek, nemhogy a mi Rivánkra hasonlítana.

"Dom!" Jacob ugyanolyan pánikba esett hangon kiabál, mint korábban.

Azzal lejön hozzám. Nem tudom, hogyan fogjuk helyrehozni azt a zűrzavart, amibe kerültünk, ami miatt eleve menekülni kezdett, de én vagyok az egyetlen, aki biztosíthatom, hogy egyáltalán életben van, hogy megpróbálhassuk.

Ha maradt belőle elég, hogy megmentsük. Ha időben odaérek hozzá.

A saját pánikom hullámai túlfeszítik a végtagjaimat azon, amire azt hittem, hogy képes vagyok. A vonat elrobog mellettünk, de alig veszem észre a síneken zakatoló kocsikat.

Csak azt a kis, árnyékos alakot látom, aki mozdulatlanul fekszik a fák mellett.

Zian ér oda hozzá először. Letérdel, és a kezét nyújtja felé, összeszorítja az ujjait, mielőtt ténylegesen megérintené, mintha attól félne, hogy valahogy rontana a helyzeten.

Hátrahajol, arcán farkasszerű vonások torzulnak, és az ég felé billenti a fejét. Kínos nyögés visszhangzik a levegőben.

A nyitott kabátom az oldalamhoz csapódik. Lassítás nélkül rángatom, amennyire csak tudom, lekapom a vállamról, és hagyom, hogy lecsapjon rólam.

Minden képességemet be kell vetnem ebben a pillanatban, minden egyes darabkámat, ami csak hozzájárulhat. Nincs rejtőzködés, nincs visszatartás.

Andreas megtorpan Zian mellett. Egy pillantást vet Riva testére, a szemei kitágulnak, és egy mormolt káromkodás hagyja el az ajkát.

Jacob már ott is van, lehajol, és olyan hirtelen szelídséggel viszi a kezét a lány arcához, amiről nem is tudtam, hogy még mindig ott van benne.

Ujjai a lány nyakához csúsznak. "Még mindig van pulzusa. Nem sok, de Dom. Szüksége van rád."

"Jövök" - zihálom ki, és az utolsó néhány lépést odasietek, ahol fekszik.

Még a félhomályos holdfényben, részben a facsemeték szálkás árnyékába burkolózva is rémisztő a látvány. Úgy néz ki, mint egy csuklós baba, akit egy rosszindulatú gyerek szétvert a padlón.

Az egyik karja vérben ázik, és olyan szögben hajlik el a testétől, hogy elgondolkodom, vajon mennyire van még egyáltalán a vállához rögzítve. Ugyanezen az oldalon a felsőteste is össze van gyűrődve, még több vér áztatja a sápadt ruhát és az alatta lévő füvet. Mozdulatlan arca tiszta fehérnek tűnik, leszámítva a vérfoltokat az ajkán.

Sötét, füstös anyag patakjai ömlenek a levegőbe, az árnyakkal összefonódva.

Riva mellett a földre rogyok, és máris a legközelebbi facsemete köré dobom egyik plusz függelékemet. Miközben a szívókák szorosan beleássák magukat a törzs sima kérgébe, a másikat a dereka köré tekerem, és a torkára helyezem a kezem.

Jake visszahúzódik, hogy helyet adjon nekem, egész teste remeg.

"Csinálj valamit" - mondja, de a hangja olyan rekedt, hogy tudom, nem kritikának szánja.

Csak most az egyszer én vagyok az erős, és a többiek csak tehetetlenül nézhetik.

Igaza volt a pulzussal kapcsolatban. A tenyeremnek ütközve dadog, gyenge és elhalványul.

Erre koncentrálok, behunyom a szemem, és minden energiát, amit csak tudok, kivonok a fából, amit megragadok.

A facsemete tele van élettel - élénk, zöld, növekszik. Annyi kibaszott potenciál van benne, hogy már látom magam előtt a hatalmas fát, amivé végül kifejlődhetett volna.

Mindezt kirángatom belőle, reszketve a hátamon, és Rivába öntöm.

Nem ismerem az összes részét, ami összetört vagy összezúzott, de nem számít. Az erőm megérzi, mit kell összehangolni és lezárni.

A saját szívem betegesen őrjöngő ritmusban dobog, ahogy egyre több életet, és egyre többet, és egyre többet húzok ki a facsemetéből.

A fa meghajlik, ágai megereszkednek, kérge megfeketedik. Érintésem alatt Riva húsa újra összeolvad.

A csontok a helyükre pattannak, és összeolvadnak a törött széleik. A vérerek újra összeforrnak.

Azt akarom, hogy még több életfontosságú folyadék képződjön az artériáiban és vénáiban. A nyers hús íze a szám hátsó részében keletkezik, és a gyomrom felfordul, de mindkét érzést figyelmen kívül hagyom.

Éppúgy halált okozok, mint életet adok, de csak a második rész számít.

Csak Riva számít.

Emlékképek villannak fel a lehunyt szemhéjam mögött. Azok a pillanatok, amikor egy pillanat alatt rájöttünk a válaszra egy problémára, és ő egy lágyan ravasz mosolyt küldött felém, hogy megfeleljen az enyémnek.

Azokat az alkalmakat, amikor elvesztem az érzelmek kavargásában egy ülés után, amikor az őrzők arra kényszerítettek, hogy olyan módon használjam a tehetségemet, ahogyan soha nem akartam volna, és ő odajött, hogy türelmesen dolgozzon mellettem, amíg el nem döntöttem, mit akarok megosztani.

Aznap, amikor könyörgött az egyiküknek, hogy tegyen nekem egy vadvirágot a szabadtéri gyakorlótérről egy cserépbe, hogy a szobámban tarthassam, mert megjegyeztem, hogy hamarosan eltapossák.

Amikor Andreas kihívott, hogy futtassam végig a pályát malacháton, és a végén összeestünk a nevetéstől, a legnevetségesebb, de egyben a legszabadabb érzés, amit az utóbbi időkben éreztem.

És aztán ott van az a pillanat, amikor a klubest után meggyógyítottam, amikor arról beszélt, hogy mennyire szeretné helyrehozni a dolgokat. Ahogy habozott a segítségemet kérni, még akkor is, amikor az összeomlás szélén állt, mert látta, hogy nem szeretem, mibe kerül a hatalmam.

Hogy nem jöttünk rá hamarabb, hogy az őrzők voltak azok, akik becsaptak minket? Hogyhogy nem jöttem rá hamarabb?

Annyira aggódtam a szörnyetegségem miatt, a hátamból kinövő torzulások miatt, de nem a fizikai furcsaságom volt az, ami elől menekült. Nem, a viselkedésem volt az, hideg és néma, miközben Jacob nekiesett, és visszariadt a baráti gesztusaitól.

Még azt sem tudom gyűlölni, ami most vagyok, még akkor sem, ha az őrzők szörnyű tesztjei növesztették ki belőlem a legtöbbet, mert az idegenségem az, ami megmenti őt.

A facsemete teljesen elszárad, tompa porrá morzsolódik. A Riva testéből szivárgó vér lelassult, de még mindig érzem, ahogy füstként és viszkózus folyadékként is kicsordul belőle.

Pozíciót változtatva kinyújtom a függelékemet a legközelebbi fa felé. Egy újabb életenergia-áradat, egy újabb lény, akit a halálba küldök.

A nő a kezem alatt most már lélegzik, apró lélegzetvétellel. A pulzusa továbbra is lassú, de ha lassan is, de erősebben ver az ujjaimnak.

Apránként tér vissza hozzánk. Kérem, hadd érje meg az egész utat.

Ahogy a legrosszabb sérülései összeforrnak, tudatosul bennem, hogy a gyógyulás milyen nagy terhet ró rám, még akkor is, ha csak közvetítőként működöm. Fájdalom lüktet a koponyám tövében; a számnak hamu és vér íze is van.

Remegés fut végig a csontjaimon, és egy kéz a hátamon nyugtat, hogy megnyugtasson. "Jól csinálod" - mondja Andreas szaggatottan. "Tényleg jól csinálod, Dom."

Lépések csikorgása árulja el, hogy Jacob járkál. Nincs szükségem Griffin érzelemolvasó tehetségére ahhoz, hogy megérezzem a srácról lepergő feszültséget.

Zian újabb fájdalmas nyögést ereszt ki. "Szükséged van még valamire? Tehetünk valamit?"

Kinyitom a szemem, és lenézek Rivára, közben mélyen beszívom a levegőt. A fejfájás egyenesen az agyamba hasít, és nem vagyok benne biztos, hogy több energiát tudok belé hajtani, amíg legalább egy kicsit ki nem pihenem magam.

"Van valakinek... vize?" Nyögöm ki. Valószínűleg mind neki, mind nekem jól jönne.

Jake megáll, és egy durva mozdulatot tesz Zian felé. "Te jutsz vissza a leggyorsabban a házba. Van néhány palack abban a táskában, amiben az étel volt."

Zee habozás nélkül elrohan, Jake pedig Riva fölé hajol, és az arcát bámulja. Kemény arckifejezéséből azt hinném, hogy ugyanolyan hűvösen érzelemmentes, mint máskor, ha nem lenne a keze aggodalmasan meghajlítva.

A tekintete megrándul, hogy találkozzon az enyémmel. "Miért nem ébredt fel? Mindent rendbe hoztál odabent?"

Drey ráncolja a homlokát, a keze még megnyugtatóbb nyomást gyakorol a vállamra. "Nyilván mindent megtett, amit csak tudott, amennyire csak tudott."

Köhögök, és sikerül kicsit tisztábban beszélnem. Nem akarom elmondani neki, hogy nem tudom biztosan megmondani, fel fog-e ébredni.

"Azt hiszem, minden fontosabb részt meggyógyítottam. Úgy tűnik, stabil az állapota." Egy újabb gondolat szúrja meg a fejemet, túlságosan kitartóan ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjam. "A mérget is ki fogom gyógyítani belőle."

Jacob vonásai megrándulnak, ami talán egy elfojtott rándulás lehet. "Természetesen" - csattan fel. "Gyógyíts meg mindent. Csak folytasd a munkát."

Megpróbálok nyelni a torkom szárazsága mellett. "Én-én folytatom, csak egy pillanatra van szükségem..."

"Semmi baj, Dom. Ez csodálatos volt." Andreas még egyszer megszorítja a vállamat, de amikor lenéz Rivára, nem lehet eltéveszteni a gyötrelmet, ami az arcát eltorzítja.

"Egyenesen a vonat elé rohant" - mondja halkan.

Jacob végigsimít az állkapcsán. "Elfutott előlünk. Annyira el akart menekülni tőlünk..."

A hangja reszelősen elhalkul.

"Nem hiszem, hogy csak erről volt szó." Andreas habozik. "Csak egy pillanatra, amíg te felhergelted, úgy éreztem... Mindannyiunkban új tehetségek bukkantak fel az elmúlt években. Tőle ilyet még nem láttunk. Még nem."

A figyelmem az eszméletlen nőre esik, akit körbevettünk. Tanulmányozom a testet, amelyet újra összeolvasztottam.

Vajon neki is megvannak a saját idegesítő képességei, amelyeket megtart magának, ahogy én is tettem?

Nem éreztem rajta semmi fizikailag szokatlant, miközben gyógyítottam, de nem vagyok benne biztos, hogy éreztem volna.

"Nem számít" - vicsorította Jacob, és talpra lökte magát. "Elbasztuk. Én basztam el, annyira..."

A hangja fojtott hanggal szakad el és a gyökerek kiszakadása a talajból. Az egyik másik facsemete egyenesen kitépődik a földből, az erejétől megrántva, és végigpördül a mezőn.

Drey megfeszül. "Domnak szüksége lehet..."

Nem hallom a mondat végét, mert Riva szemhéja éppen ekkor rebbent meg. Megrebben és kinyílik, a fényes barna íriszek felém ragyognak.