Eva Chase - Shattered Vow - 32. fejezet

 


Harminckettő



Riva

 

A ház annyira emlékeztet az évtizedekkel ezelőtti újságkivágásra, hogy egy pillanatra meg kell állnom és bámulnom, hogy megbizonyosodjak róla, nem hallucinálok.

A körülötte álló fákat nem borítja hó, de tűleveles ágaik erdei ölelésben lengedeznek a rönkfalak körül. Ezek a falak két emeletnyire emelkednek az alacsony lejtő fölé, ahol a ház áll, egy élesen kiugró tetőig, amely alatt boltíves mennyezetet képzelek el.

A nagy ablakok sötéten csillognak, visszatükrözve a körülöttük lévő erdőt. A délutáni fény túl világos ahhoz, hogy megpillanthassam, mi van odabent.

Legalábbis az én szememnek. Zian végignéz a helyiségen, majd ránk pillant.

"Egy kicsit közelebb lopakodom, hogy jobban megnézzem belülről. Győződjünk meg róla, hogy nincsenek-e vele más őrzők is odabent."

Jacob bólint. "Csak légy óvatos."

Ahogy Zian könnyedén lépked a fák között, hogy megközelítse a házat, Andreas megdörzsöli a száját, arckifejezése szokatlanul elgondolkodó. "Az összes őrző, akikkel idefelé jövet nekimentünk - az emlékeikben, amikor beszéltek vele, inkább tűntek úgy, mintha a börtönőrök lennének, mint a védelmezői. Mindig úgy hangzott, mintha irritálta volna, hogy ragaszkodnak a ház megfigyeléséhez."

Az erdőn át vezető ösvény mentén még három őr állt, ahogyan azt az egyik kihallgatott őrről meg is véltem állapítani. Egyikük sem árult el azonban semmi hasznosabbat, mint az első - azon kívül, amit Andreas az imént mondott.

Visszagondoltam a többi dologra, amit Ursula Engelről megtudtunk. "Kiszorították valamiből, amit ő hozott létre... Valószínűleg attól tartanak, hogy olyan titkokat fog elárulni, amelyekről nem akarják, hogy kitudódjanak."

Nekünk? Vagy a nyilvánosságnak?

Mit gondolnának az átlagemberek, ha megtudnák, hogy léteznek olyan emberek, mint én és a körülöttem lévő emberek?

Brooke összegyűrődött testének képe villan át az agyamon. Ez nem a mi hibánk volt - de mi magunk is rengeteg erőszakot osztottunk ki.

Valahogy nem hiszem, hogy vidám fogadtatásban részesülnénk az átlagemberek részéről. Minden szörnyfilmet, amit valaha láttam, a furcsa teremtményeket, a mutánsokat és a szörnyszülötteket sikolyokkal és lövöldözéssel fogadják, nem pedig tárt karokkal.

De a nő abban a házban tudja, hogy mik vagyunk, és szinte szülőként gondoskodott rólunk. Feltételezem, hogy volt valami része a teremtésünkben, akár közvetlenül, akár csak utasított másokat.

És talán hamarosan megtudjuk, hogyan és miért.

Andreas felém mozdul, ujjai a karomtól néhány centire siklanak a levegőben, anélkül, hogy egészen megérintenének. "Riva, beszélhetnék veled egy pillanatra?"

Int el Jacobtól és Dominictól. Ahogy a többi srác kíváncsi pillantást vet rá, a lábaim ösztönösen megtántorodnak.

Andreas hallhatóan nyel, az arcán émelygés nyoma vonul végig. "Kérlek" - teszi hozzá. "Rengeteg helyet adok neked. Tényleg csak beszélgetni szeretnék."

A beszélgetés eleve mindent elrontott, de a hangjának nyersessége akaratom ellenére is a szívemet rántja.

Ha nem tetszik, amit mondani akar, nem mintha nem masírozhatnék vissza rögtön a többiekhez anélkül, hogy befejezném a meghallgatását.

"Rendben."

Visszavezet a bozótoson keresztül a házzal ellentétes irányba, amíg a többiek már csak színfoszlányok a fák között. Aztán megáll, jó másfél méter távolságot tart köztünk, ahogy ígérte, és szembefordul velem.

Andreas mindig is a legviccesebb volt közülünk, a leggyorsabb, ha viccet kellett dobnia, vagy megragadnia egy szórakozási lehetőséget. De most a humor legcsekélyebb nyoma sincs az arckifejezésében.

Mogyoróbarna szemei árnyékosak, ajkai feszes vonalba szorulnak. Általában dús barna bőre még a világos napfényben is fakónak tűnik, mintha az alapszínt kivették volna belőle.

Mindennek ellenére, ha így látom, legszívesebben megölelném. Viszket a karom a késztetéstől, de mereven az oldalamon tartom őket.

"Sajnálom" - mondja hirtelen, mély hangon. "Tudom, hogy ezt már mondtam, és tudom, hogy ez nem elég... csak nem tudom, mi mást tehetnék, és mindjárt besétálunk abba a házba, és nem tudom, mi fog történni."

Megáll, hogy reszkető lélegzetet vegyen, én pedig csak állok némán, a gyomrom csomóba görbülve. Hogy fájhat ennyire mind a kín, amit ez a férfi okozott nekem, mind a fájdalom, amit a hangján keresztül hallok végigfonódni?

Andreas tartja a tekintetemet, a szemében felcsillanó elszántsággal. A keze megrándul, mintha felém akarna nyúlni, de visszatartja magát.

Érzem az idegességét. Azt hiszi, hogy amit itt teszek, amit mondok, az fájhat neki.

"Nem kellett volna elhinnem az őrzők történetét vagy azt a hülye videót" - folytatja. "Rá kellett volna jönnöm, hogy az első pillanattól kezdve igazat mondtál, amikor visszajöttél hozzánk."

Összeszorul az állkapcsom. "Igen, kellett volna."

A fejét kissé lehajtja, de nem szakítja meg a szemkontaktust. "Tévedtem és idióta voltam, és mindent megteszek, hogy ezt jóvá tegyem, bármeddig is tart. De tudnod kell - azon az éjszakán a tanyán, már előre próbáltam meggyőzni Jake-et, hogy megbízhatunk benned. Tudtam, hogy a mi oldalunkon állsz. Meg akartam érteni mindazt, amin keresztülmentél, és azt reméltem, ha többet tudok a történetből, rávehetem, hogy belássa azt, amit én már tudok."

"Még akkor is..." A mellkasom szorításán keresztül tapogatózom a szavak után. "Abba az irányba lökdöstél, amerre te akartál. Manipuláltad a beszélgetést. Elmesélted azokat a történeteket, úgy beszéltél, mintha azt hitted volna, hogy cserbenhagyod a többi srácot..."

"Ez mind igaz volt" - szakítja félbe Andreas durva nevetéssel. "A pokolba is, kudarcot vallottam. Mindannyian darabokra hullottak, és én vagyok az egyetlen, aki nem tört össze igazán, és még mindig nem tudtam kitalálni, hogyan rakjam őket újra össze, nem megfelelően. És most már téged is cserbenhagytalak."

"Ezt nem tudom helyrehozni."

"Tudom." Csak egy másodpercre ejti le a tekintetét, mielőtt újra elkapja az enyémet. "De mindent komolyan gondoltam, amit aznap este mondtam. Minden egyes dolgot. Szeretlek, és azóta szeretlek, amióta fogalmam sincs, mit jelent egyáltalán ez a szó. Kibaszott nagy megtiszteltetés, hogy bárhogyan is kötődöm hozzád."

A keze a mellkasára emelkedik, arra a pontra, ahonnan tudom, hogy a bőre jelzett az inge alatt. "Elbasztam, eltörtem a legértékesebb dolgot, amit valaha is kaptam, és bármi történjék is, bármit is mondjanak legközelebb azok a seggfejek, az utolsó leheletemig harcolni fogok, hogy újra helyrehozzam. Csak remélem, hogy az utolsó leheletem nem a következő egy-két órában jön el."

A szavai hullámról hullámra kavargó érzelmeket küldtek át rajtam. Az utolsó mondat kizökkent a ködből. "Szerinted ennyire veszélyes odamenni?"

Andreas grimaszol. "Nem tudom. De ez nagy dolog, és közel sincs teljes képünk róla... Nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy talán olyasmibe sétálunk bele, amiből így vagy úgy, de nem tudunk kijönni. És nem akartam megkockáztatni, hogy ez igaz legyen, anélkül, hogy elmondanám, mennyit jelentesz nekem."

Újra megérinti a mellkasát, ezúttal a szíve fölött. "Mi vér vagyunk."

Az ujjaim maguktól a tenyerem felé görbülnek, és ugyanarra a pontra akarnak emelkedni a saját mellkasomon.

"Vér vagyunk", motyogom. "Nem tudom... nem tudom, hogy a többi hogyan fog menni. De szeretném megtudni, hogy ez pontosan mit jelent. És aztán... bármi mást teszünk, bármi más történik, az ott fog kezdődni."

"Igen."

Andreas egy pillanatig az arcomban kutat, de ha további feloldozást remélt tőlem, nem tudom megadni neki. Dominic elképesztő munkát végzett a testem szétszakadt darabjainak összefoltozásában, de az érzéseim még mindig csipkézett szilánkok, amelyek a torkom tövétől egészen a gyomromig egymáshoz kaparnak.

Drey ezúttal nem erőlteti a válaszokat, amiket akar. Egyszerűen csak lehajtja a fejét, és lassan megfordul, hogy időt adjon nekem, hogy felismerjem, hogy visszatér a többiekhez, és együtt sétáljunk.

Egész úton visszafelé ugyanazt a határozott távolságot tartom, de talán a bennem lévő törött darabok egy része már nem karcolódik olyan élesen, mint korábban.

Épp akkor érjük el Jacobot és Domot, amikor Zian a másik irányból.

"Nem láttam senki mást odabent" - mondja halkan. "Engel ott van - vagy legalábbis egy nő, aki úgy néz ki, ahogy Drey leírta. A nappaliban ül egy bögrével és egy könyvvel. A lakás többi része üres."

Mindannyian váltunk egy pillantást. Felemelem az állam, és megszólalok, mielőtt Jacob kiadhatná az utolsó parancsot.

"Akkor mire várunk? Lássuk, mit akar mondani."