Eva Chase - Shattered Vow - 34. fejezet

 


Harmincnégy



Riva

 

Ahogy elhajolok az ablakoktól, üvegszilánkok vágódnak a kapucnimba, az egyik az államat súrolja. Nehéz lábak puffannak a földre Engel házában, olyan erővel, hogy a padlódeszkák megremegnek.

Az első lövések fülsiketítő dörrenésével egy széles kéz átkarolja a karomat, és természetfeletti erővel ránt távolabb a betolakodóktól. Zian és én a konyhasziget felé bukdácsolunk, hátrafelé lendülve az ő lökésétől.

Tíz lábnyira állt tőlem, amikor a támadók berontottak. Inkább feléjük ugrott, minthogy eltávolodjon tőlük, csak hogy biztonságba rántson.

Egy lövedék suhant át a felkaromon, átcsapott rajtam, és átégette a bőrömet. Ahogy visszaharapok egy fájdalmas sikolyt, Zian felnyög, és megrándul, ahol még mindig engem szorongat. A szívem megdobban a pániktól.

"Tessék!" Jacob hangja feszülten és dühösen cseng. Kaparászó, nyikorgó hangok vesznek körül, keveredve a lövések mennydörgő zörgésével.

A lábamra gurulok, és megpördülök, tekintetemmel végigpillantok a káoszon, amely most körülvesz minket.

A többiek is lebuknak a sziget mellé. Jacob egyfajta háromszög alakú erőddé alakította ezt a helyet a ház közepén, a kanapét és a felborult étkezőasztalt pedig az ereje szorosan magához rántotta, hogy a másik két oldalt alkossák.

Az ok, amiért nem ugrottunk a sziget mögé, nyilvánvaló a fülembe csapkodó hangok kavalkádjából. A lövések egy része a konyhából harsog. Mások a ház elejéről, a nappalival szemben.

A támadóink minden oldalról behatoltak - elölről, hátulról és a pincéből felfelé. Körül vagyunk véve.

És ezek valódi golyók, nem valamilyen nyugtatószer. A vér átjárja a kapucnimat a karomon lévő sekély vágásból, és Zian...

Zian jobb válla teljesen megereszkedett, a lőtt seb körül, ahol a válla és a mellkasa találkozik, gyorsan vörös foltok jelennek meg. Nem tudom megmondani, hogy a golyó még mindig benne van-e, vagy egyenesen átszakította, de ha csak néhány centivel is távolabb, jobbra...

Majdnem meghalt, miközben biztonságba húzott.

A ránk lövöldöző alakok majdnem megölték.

Valami, amit Engel mondott, dermesztő tisztasággal visszhangzik a fejemben. A megvetés a hangjában, amikor az őrzőkről beszélt. Tudtam, hogy csak vissza akarnak kapni.

Abban a pillanatban azt hittem, hogy úgy értette, hogy nem hagyja, hogy megtartsuk a szabadságunkat. A gyomromban kavargó beteges bizonyosság azt súgta, hogy épp az ellenkezőjéről volt szó.

Nem akarta, hogy túléljük.

A bizsergető rezgés visszhangzik a mellkasomban. Összeszorítom az állkapcsomat ellene, és kényszerítem magam, hogy a csatára koncentráljak.

A kezdeti sortűz csak egy pillanatra csillapodott. A körülzárt helyzet egyik előnye, hogy a támadóink nem tudnak vadul ránk zúdítani golyókat anélkül, hogy jelentős kockázatot jelentene, hogy eltalálják a társaikat.

Persze ez az előny csak addig tart, amíg nem tudnak elég közel kerülni, hogy úgy lőjenek ránk, mint hal a hordóban.

A karmaim megrándulnak az ujjaimból, az idegeim harci készültségben zúgnak. De nem sok mindent tehetek, hogy elhárítsam a pöcsöket anélkül, hogy öngyilkos küldetésre rohamoznék... vagy veszni hagynám a bennem kavargó erőt, amely saját akarattal rendelkezik. Egy aljas, gonosz elme, amivel nem akarok mit kezdeni.

A közelemben Jacob arca megfeszült a koncentrációtól, a keze megrándul, ahogy telekinetikus erejét szétveti a körülöttünk lévő szobában. Csontok reccsennek, és fájdalmas nyögések visszhangzanak a levegőben.

Andreas grimaszol. "Nem tudok emlékeket kivetíteni, hogy eltereljem a figyelmüket innen lentről, ahol nem látom őket. De ha én..."

Elvágja magát, és a következő pillanatban eltűnik a semmiben.

Egyszerre több csapat lépte körülöttünk botladozni kezd. Zavarodott kiáltások visszhangozzák őket.

Andreas észrevétlenül osont ki az ellenséges harcosok közé, összezavarva az elméjüket.

Túl sokan vannak azonban. Testek dübörögnek közelebb a rögtönzött menedékünkhöz, és Dominic magasabbra bukdácsol, barnásbarna arca zöldesre változik. Miután levetette a kabátját, szabadon engedi a csápjait, hogy lecsapja a ránk törő fegyvereseket.

Egy másik alak a felborult asztalhoz rohan. Ráugrom, mielőtt lőhetne, és a karmaimat egyenesen az alkarjába vágom.

Vér spriccel és inak szakadnak el, de a férfi még mindig felém csapja a másik öklét.

Zian felüvölt. A masszív fickó elég erősen arcon vágja a támadómat, hogy beverje a koponyáját, és ugyanabban a pillanatban kirántja a puskát a kezéből.

Megpördülök a védelmezőm felé, a pulzusom megakad a gondolatra, hogy máris sebet kapott. Még több vér szivárog az ingén keresztül, de félrelök az útból, miközben óvatosan pásztázza az asztalon túli szobát.

Védekező dühében farkasbundája a nyakán és a karjain végigfut a bőréből. Állkapcsát kitágították a bestiális húsráncok, kiszélesedett orr és kiálló agyarak.

De sötétbarna szemei még akkor is Ziané, amikor dühösen villognak. Csak egy rövid borzongás fut végig masszív testén, ami elárulja, hogy milyen fájdalmat érez.

Még a lövés ellenére is itt van velem, vigyáz rám, ahogy mindig is megígértük.

Az összes srác így van. Furcsa táncban hárítjuk el a támadókat, Zian és én száguldunk előre, hogy elkapjunk mindenkit, aki túl közel kerül, a többi srác pedig a legtöbbet távol tartja.

Miközben én átvágom egy, a szigetre ugró fegyveres vádliját, Dominic a csápjaival elüt egy másik ellenséget, akit nem láttam, hogy ránk vetődik. Csattanás és csobbanás hallatszik, ahogy a nőnek bele kell tántorognia a forró csokoládéval teli fazékba.

Amikor egy másik ellenség átdugja a puskája torkolatát az asztal és a kanapé közötti résen, egy rúgással összetöröm az állkapcsát, pillanatokkal azelőtt, hogy Jacob elhajítja.

És mindeközben a kiabálások és a zavart mormogások arról árulkodnak, hogy Andreas dolgozik az erejével, és bizonytalanságban tartja a támadóinkat. Az egyik harcosnak sikerül elkapnia a karomat a csapás közepette, és Drey csak egy pillanatra jelenik meg mögötte, egy kést döfve a bordái közé.

Még ha a baráti kötelék - és bármi több is lehetett volna - meg is szakadt közöttünk, még mindig egy csapat vagyunk. Most, a dulakodás közepette, egyetlen porcikám sem kételkedik abban, hogy mindegyikük életét rájuk bízhatom.

És én is itt leszek nekik, bármi áron. Nem hagyjuk, hogy ezek a seggfejek bármelyikünkkel is elbánjanak.

Ha a csata nem lenne ilyen feszült, talán megnyugodnék a gondolatban. De amikor már kezdem azt hinni, hogy talán képesek leszünk ellenállni a támadásnak, egy új taktikát vetnek be.

Az egyik támadónk átdob egy tárgyat a barikádunkon. Felkiáltok egy figyelmeztetést.

Jacob még időben megpördül, hogy elhajítsa a tárgyat, mielőtt az a padlóba csapódna - de ahogy elszáll, a levegőben felrobban.

Mindannyian ösztönösen a földre vetettük magunkat a repeszek zápora alatt. Jacob teste görcsbe rándul ott, ahol mellém esett.

Négykézlábra rántom magam, hogy lássam, amint a halántékához csapja a kezét. Vér csordogál az ujjai alól. A szemei megrándulnak, mintha nem tudná teljesen fókuszálni őket.

"Dominic!" Kiáltom. Leszarom, hogy milyen bunkó volt velem ez a fickó, amikor a szemem előtt halványul el.

Dominic kinyújtja az egyik csápját, hogy Jacob fejét körbeölelje, de a tekintete pánikszerű arckifejezéssel szökken körbe rajtunk. Nincs itt semmi, amibe belekapaszkodhatna, hogy beszívja az életenergiát, amire szüksége lehet egy komoly seb begyógyításához.

Ha kivenné magából, ő lenne az, aki összeroskadna?

Andreas bizonyára látta és felismerte a problémát, mert a következő másodpercben már az asztal mellett suhint, és az egyik támadónkat fejjel előre átdobja rajta. Dominic másik csápja a betolakodó nyaka köré fonódik, elég szorosan ahhoz, hogy megfojtsa, de egy másik ellenségünk a pillanatnyi láthatóságában Andreasra lő.

Andreas áttetszővé villan, és oldalra veti magát, nem elég gyorsan. A törzse a becsapódástól megrándul, ahogy a golyó a hátán találja el.

Fojtott zihálással tántorog felénk, és teljesen szilárd alakot ölt. Zian és én együtt rántjuk be a menedékünkbe.

Ott összeesik, és összerezzen, ahogy küzd, hogy felegyenesedjen. "Nem tudok... muszáj..."

Vér tócsázik alatta. Jacob is vérzik még mindig, amilyen gyorsan Dom próbálja stabilizálni. Lépések közelednek körülöttünk újra.

Pánik fojtogat. És a bennem lévő rezgés, amit eddig elfojtottam, túl erőteljesen lüktet fel a tüdőmben ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjam.

Meg tudom állítani őket. Szétszaggathatom őket, hogy azt kívánják, bárcsak soha ne keveredtek volna velünk.

A karmaim a padlódeszkákba vájják magukat, mert fájdalmasan vágyom rá, hogy ezt tegyem.

Kinyitom a számat, és a tekintetem megakad a körülöttem lévő arcokon. Dominicé, feszült a sürgetéstől és a feszültségtől. Jacobé, aki küzd a lazasággal, ami az izmaira kúszik. Andreasé, akinek szemei a fájdalomtól csillognak. Ziané, akinek kínja még a farkasos pofáján is látszik.

Abban a pillanatban érzem, hogy képes leszek megvédeni őket az ördögi dühtől. Nem haragszom rájuk, most nem. Ezt a brutális energiát a mi kis barikádunk határain túlra tudom irányítani, távol a bent lévők elől.

De nem ez az egyetlen probléma.

A torkom mélyén egyre erősödő sikolytól még akkor is rosszul érzem magam, amikor a késztetés végigsöpör az idegeimen, hogy szabadjára engedjem.

Mit fognak rólam gondolni a srácok, miután meglátják? Miután megtudják, mire vagyok képes - mire vagyok hajlandó?

Mit élvez majd egy részem?

Még csak most kezdik elhinni, hogy én vagyok az a lány, akit mindig is ismertek, és egyetlen sikollyal szétzúzhatom ezt az illúziót. Elhitetem velük, hogy igazuk volt, amikor korábban bizalmatlanok voltak és elkerültek.

Én vagyok az a lány. Soha nem kértem ezt az erőt. Ez nem én vagyok.

Az egész helyzet helytelensége végigsöpör a testemen, és inkább egy kérdés, mint egy sikoly tör ki a torkomból, ami a nőnek szól, akiről feltételezem, hogy még mindig valahol ebben a házban van velünk és a katonákkal, akiket megidézett.

"Miért? Miért csinálod ezt? Te teremtettél minket."

Van bármi, ami meggondolhatná magát, ami rávehetné, hogy leállítsa a mészárlást?

Ursula Engel hangja valahonnan a hátam mögül hallatszik, élesen, mint eddig, és valahogyan egyenletes a körülötte dúló csata ellenére.

"Sajnálom. Nem terveztem, hogy így végződik, amikor elkezdtem. De én teremtettelek téged, így az én felelősségem, hogy megszabadítsalak tőle, ha senki más nem hajlandó megtenni ezt a lépést."

"De..."

A hangja olyan hűvös és szenvtelen, hogy egyenesen belém hasít. "Én már kisgyerekkorotok óta érvelek ezért, amikor a Fény Társaságát egy tőletek nem sokban különböző hibrid elpusztította. Újra és újra követeltem, amikor láttam, milyen gyorsan fejlődnek és bővülnek a képességeid, amikor a kollégáim elkezdték sürgetni, hogy a létesítmény védelmén kívülre küldjenek. De senki sem hallgatott a figyelmeztetéseimre, és elzárkóztak tőlem."

"Maga megőrült" - kiáltott rá Dom szaggatott hangon. "Mi nem vagyunk..."

Engel vágja félbe a férfi szavát. "Ti a legrosszabb fajta szörnyetegek vagytok. Förtelmek, amelyek elszabadulnak, még az a néhány gyengeség is hiányzik belőletek, ami a többi lényt sebezhetővé teszi, és nincs elég emberségetek, hogy megfékezzétek az indulataitokat. Nem ezt akartam létrehozni. Ezért összegyűjtöttem a saját őrzőimet a célomhoz, és most véget vethetek az általam elindított katasztrófának."

Valami jelet adhatott, mert a bakancsos lábak ismét a menedékünk felé dobbannak. A gyomrom összeszorul, de ekkor már tudom, hogy ez a vég.

Nincs más választásom. Megölhetem a lányt, aki lenni akartam, magamért és a körülöttem lévő srácokért, vagy végignézhetem, ahogy mindannyian meghalunk.

Ez nem is igazán választás.

Ahogy az ajkaim szétválnak, eszembe jut, hogy Engel nem is tudja. Annyira biztos benne, hogy a katonái elegendőek lesznek.

Saját magát baszta el azzal, hogy elszegődött. A rendes őrzők nem tájékoztatták minden részletről. Nem tudta, hogy Griffin meghalt; valószínűleg nem volt tisztában a srácok néhány újabb képességével.

És nyilvánvalóan fogalma sincs arról a pusztításról, amit két hete egy ketrecharcos arénában okoztam, akár akartam, akár nem.

Ebben az épületben egyetlen ember sincs felkészülve... beleértve engem is.

Andreas szaggatottan kapkodja a levegőt, és a támadóink elhajítanak valamit, ami csattanósan csapódik az étkezőasztalnak. A fafelület szilánkok záporában robban szét.

És az utolsó kontroll, amibe kapaszkodtam, elpattan.

A mellkasomban duzzadó sikoly felkapaszkodik a torkomon, és felszakad a számból. Olyan hangosan sikít ki belőlem, hogy a fülem cseng tőle.

A látásom elhomályosul. A testem meginog, ahol a padlónak támaszkodom, a sikoly ereje azzal fenyeget, hogy felemészti az egész tudatom, ahogy végigsuhan a szobán.

Mélyebbre vájom a karmaimat az alattam lévő deszkákba, kapaszkodom, nem vagyok hajlandó ugyanúgy elájulni, mint legutóbb, amikor váratlanul ért, amikor valami mérgező drog húzott magával a mélybe.

Ha ez én vagyok, akkor ezt magaménak kell vallanom. Elég ébernek kell lennem ahhoz, hogy biztos legyek benne, hogy csak azokat bántom, akik bántani akarnak minket, nem pedig az embereket, akik a vérem.

Függetlenül attól, hogy ezek az emberek még mindig akarnak-e bármiféle köteléket velem ezután a pillanat után, vagy sem.

A szúrós jajveszékelés folyamatosan hámlik ki a tüdőmből, és visszaverődik a szobában, és a körülöttem lévő alakok érzékelése visszahullámzik a testembe, mint valami echolokáció. Megszorítottam őket, hat férfi még mindig az elülső részen áll az étkezőasztalon túl, nyolc a nappaliban, akik a kanapéhoz közeledtek, három a konyhában mögöttem.

És Engel. Őt is érzem: egy kissé más, ismerősebb remegés, amely átjárja a lándzsás energiát, amit rájuk zúdítok.

Elrejtőzött az alagsori lépcső tetején, ahonnan biztosan figyelt, ugyanolyan bénultan, mint a többiek.

"Riva?" Hallom az egyik emberem mormogását, olyan távolról, a sikolyon keresztül, hogy meg sem tudom állapítani, ki az.

Nem veszek róla tudomást, egyre mélyebbre merülök a sikoly áramában, ahogy az minden sejtemet átsugározza. Az éhség együtt jár az ördögi energiával, egészen a gyomromig bizsereg.

A foglyaimról való tudatom a sikoly felerősödésével együtt élesedik. Követni tudom pulzusuk dobogását, megfeszülő izmaik remegését.

Minden zugot és rést, ahol testük darabjai egymáshoz illeszkednek. Az összes puha és érzékeny pontot, tele törékeny idegvégződésekkel.

Figyelmem a legközelebbi férfira összpontosul. A lábára.

Olyan gyorsan csavarom fel a golyókat a sípcsontja felé, hogy kifordítom a boltíveket.

A csontok reccsenése kiváltja a zsigeri kiáltását, és a fájdalom lángja visszaáramlik a tüdőmbe. De nekem nem fáj.

Nem, olyan, mintha a legfrissebb limonádét innám a legforróbb napon, balzsam minden olyan helyre bennem, amely enyhülésre vágyik.

Többre van szükségem. Még többre van szükségem.

Fizetniük kell.

Behunyom a szemem, elveszve a fülemben csengő hangban, a saját hangom sikolyában és a bennem visszhangzó testi reakciókban. Támadóink minden érzékeny pontja felgyullad az új érzékeim által festett képen.

Zúzzuk össze a térdkalácsát. Szétrobbantom a golyóit. A gerincének minden csontját eltöröm a farokcsonttól felfelé, de vigyázva, hogy ne szakítsam el a gerincvelőt.

Hadd érezze a kín minden rezdülését és szúrását, amit okozok neki. Csak akkor tudom magamba fojtani, ha ő is megízleli.

Nyomd ki a könyökét. Zúzzam szét minden ujját a hegyétől az ujjpercéig. Eltöröm a bordáit, és a szilánkokat a veséjébe nyomom.

A gyötrelem áradata özönvízzé szélesedik. Eláraszt, megdöbbentően felvidít.

Valahol mélyen az elmém mélyén felvillan a rémület, de nem eléggé ahhoz, hogy elterelje a figyelmemet.

Az áramlat megáll, amikor a férfi elájul, az elméje rövidre zárul. Nincs többé semmi, amit ki lehetne hozni belőle. Megcsavarom a fejét, hogy végleg végezzek vele, a tudatosságom máris a következőre ugrik.

Egy, aztán egy másik és még egy és még egy. Gyorsabban minden egyes ismétléssel, ahogy lendületet veszek.

Ínak szakadnak, izmok szakadnak, csontok törnek. Szervek átszúrva, ízületek kibillentve.

A kín dicsőséges áradata bizsergeti bőröm minden egyes centiméterét. Halványan tudom, hogy a vállamon lévő seb összezárul, a hús kisimul, mintha sosem hasadt volna fel.

Az utolsó maradék repedések, amelyeket még Dominic sem tudott teljesen begyógyítani bennem, olyan jól összeolvadnak, mintha újak lennének.

Erősebb vagyok - nagyon erős. Erősebb, mint valaha is gondoltam volna. Erősebb, mint bárki más gondolta volna.

Újabb ellenségek esnek le, mint a dominók, és a szédítő elragadtatás hulláma talpra lendít. A sikolyom még mindig visszhangzik az épületben.

Minden egyes lüktetésemmel és tüdőm kitágulásával újabb életet pusztítok el.

Amíg már csak egy marad, a körülöttem csoportosuló négy életen kívül.

Egy nő kuporog a konyha túlsó végében, dühtől és rémülettől egyaránt remegve. Nyál csorog az ajkán, ahogy próbál szavakat kinyögni.

Nem akarom tudni, mit mond most rólam a kísérletvezető, aki létrehozott minket. Ha szörnyeteg vagyok, akkor tőle tanultam.

Ő teremtett minket, ő nevelt fel minket, aztán pedig felültetett minket, hogy lemészároljanak. Hogy merészel jobbat várni cserébe?

A sikolyom még magasabbra csapódik. A csontok vágó szilánkokká törnek szét Engel lábujjaitól a lábfején át, a bokáján és a térdén keresztül a lábszárán felfelé.

Fájdalomhullámokat vágnak ki belőle, hogy táplálják a bennem égő tüzet. Ez most olyan kibaszott fényes.

Az egész létesítményt el tudnám intézni. Egy egész kibaszott várost is lerombolhatnék.

De az ő kínzása a legkielégítőbb mind közül. A legközelebbi dolog, ami valaha is volt nekünk egy anyához - a saját gyermekei megkísérelt gyilkosa.

A gerince visszahajlik. A bordái kiszakadnak a mellkasából.

Minden szörnyűség, amit rólunk gondolt, minden ördögi terv, amit a pusztulásunkra szőtt, szétfoszlik az elméjében pusztító gyötrelemtől.

Aztán kettétépem a szívét, és ő egy véres és vizelettócsába omlik össze.

A sikoly új célpontért ostoroz, és én zihálva szívom magamba.

Nem. Kibaszottul kizárt. Most már végeztünk.

Megtettük, amit meg kellett tennünk.

Az éhség még többért kiált, de megfeszítem az egész testem, visszahúzom. Nem hagyom, hogy ez a borzalom eluralkodjon rajtam, nem teljesen.

A hang elhalkul. Az állkapcsom összecsuklik.

És azon kapom magam, hogy állok, izmaim remegnek a visszafogott erőtől, és a vér íze bevonja a számat, egy vérengzéssel teli asztaltábla közepén.

Torzult testek hevernek szétszóródva a menedékünk körül. A látványuk szégyenérzetet és undort kelt bennem, de a pillanat mámora még mindig az ereimben dübörög.

A srácok is állnak, és bámulják a mészárlást: Jacob a sziget szélét markolva, Zian vállát ferdén tartva, de újra teljesen embernek látszik, Andreas karját Dominic vállára hurkolja, miközben az egyik csápja a sebesült testét foltozza. A lábuknál összecsuklott őrző mozdulatlanul és élettelenül fekszik, de közel sem olyan groteszk, mint az általam okozott halálesetek.

Tekintetük a torz holttestekről rám siklik, és a gyomrom alja kihullik.

Mindannyiunkat megmentettem. Megragadtam a szabadságunkat.

És legbelül, mélyen legbelül imádtam a mészárlás minden egyes másodpercét, amit végrehajtottam.

Most kiderül, hogy végül is mindent elvesztettem-e.