Riley Storm - A Mate to Treasure - 19. fejezet

 


Tizenkilencedik fejezet

Asher



Egy hosszú pillanatig tanulmányozta Emmát.

Mennyit mondhatok el neki?Mennyire áll készen rá?

Megdöbbentette, amikor rájött, hogy azon gondolkodik, hogy elmondja neki az igazságot. A teljes igazságot. Bár nem tehette, azzal elárulná a fajtáját. Ennek a titoknak vele kellett maradnia. Csak egyféleképpen derülhetett ki, és Asher kételkedett benne, hogy ő az.

Kételkedett. De már nem volt biztos benne.

"A nevem Asher Aterna" - mondta. "Ez az igazság. Semmi hazugság, semmi visszatartás. Fent élek a hegyekben a családommal. Azt mondtad, hogy ott jártál. Találkoztál a bátyámmal. Feltételezem, hogy Logan volt az?"

A lány bólintott.

"Szóval akkor te is láttad a családi hasonlóságot, gondolom? Hogy valójában hasonlít rám, még ha én sokkal, de sokkal jobban is nézek ki?"

A humor elmaradt. Úgy tűnt, most nem a viccek ideje volt.

"Elég kifinomultan és igényesen nézel ki, öltözködsz és viselkedsz ahhoz képest, hogy a vadon gyermeke vagy" - mondta halkan. "Ahhoz képest, hogy inkább egyedül szeretsz lenni, a szociális készségeid figyelemre méltóan kifinomultak."

Asher megvonta a vállát. "Soha nem mondtam, hogy jobban szeretek egyedül lenni" - mutatott rá. "Csak azt, hogy én és a családom jobban szeretünk távol lenni a civilizációtól és az emberiségtől. Ezek nem ugyanazok."

Emma szeme összeszűkült. "Ez megint egy olyan alkalom, amikor nem mondasz el mindent, ugye? Itt valami fontos részlet hiányzik, ami megváltoztatná az egész megítélését? Viszont az sem, hogy nem hazudsz."

Nagyot sóhajtott, utálta magát, amiért ezt teszi vele, de tudta, hogy a lány érdekében teszi. Ha tudta a titkát, akkor meg kellett volna tartania, és ez túl nagy kérés lett volna számára. Asher nem tehette ezt Emmával.

"Igen" - mondta. "De megígérem neked, Emma, hogy nem vagyok rossz fiú, és nem is vagyok bűnöző. Semmi ilyesmi. Nem ezt tartom vissza. Csak a többit nem mondhatom el neked."

Még.

"Nem lehet" - kérdezte Emma lassan. "Vagy nem akarod?"

Asher alaposan átgondolta ezeket a szavakat. Jó kérdés volt, és biztos akart lenni benne, hogy a válasza igaz és helyes.

"Jelen pillanatban" - mondta neki. "Mindkettő."

Emma nem számított erre a válaszra. Az arca imádnivalóan görcsbe rándult, ahogy megpróbálta kielemezni a férfi szavait. "Jelen pillanatban? Ezt meg hogy érted? Nem értem."

"Pontosan azt" - mondta a férfi. "Nem tudom megmondani, de most, még ha tudnám is, nem mondanám meg. Most" - tette hozzá kissé hangsúlyozva.

Ez bármikor megváltozhat, méghozzá nagyon gyorsan. Minél több időt töltött Emmával, annál inkább kezdett azon tűnődni, hogyan kezelné, ha elmondaná neki. Vagy ha megmutatná neki a valódi természetét. Hogy milyen is ő valójában. Hogyan kezelné ezt a lány?

"Éhes vagy?"

Asher egész gondolatmenete megállt. "Mi?" - kérdezte nyersen, annyira váratlanul érte a dolog, hogy nem volt modora.

Emma elmosolyodott. "Pontosan az" - mimikázott a lány gúnyos őszinteséggel, a férfi szavait ellene használva.

Szünet következett, aztán Asher hátravetette a fejét, és felnevetett. Bármi is volt Emma, vad volt, és erősebb személyiségből épült fel, mint amennyire a férfi valaha is képesnek mutatkozott, hogy eléggé elismerje. Mindig is rugalmasabbnak bizonyult, mint amire számított. Ez a képessége, hogy elfogadta a válaszát, és gyorsan témát váltott, csak egy újabb példa volt erre.

"Igen" - mondta. "Ki vagyok éhezve. Szinte mindig éhes vagyok. De miért? Nem akarsz elmenni enni valamit?"

Emma megrázta a fejét. "Igazából arra gondoltam, hogy talán készíthetnék nekünk valamit."

"Nekünk?"

"Hát, nem fogok magamnak ételt készíteni, és arra kényszeríteni, hogy itt ülj és nézd, ahogy megeszem" - kötekedett. "A legkevesebb, amit tehetek érted, amiért megmentetted az életemet, hogy megköszönöm, és megengedem, hogy egyél valamit. Félig sem vagyok rossz szakács" - mondta. "Az ételemtől csak félig fogsz meghalni, ígérem."

Asher még jobban felnevetett. "Jól van, jól van. Ez számomra csodásan hangzik" - mondta, elfogadva a lány nagylelkűségét. "Köszönöm. Nem is tudtam, mennyire éhes vagyok."

"Nos, ne légy túl lelkes, eltart egy darabig, amíg elkészül" - mondta, és átvezette őket a háza sérült részén, majd a konyhába.

"Tudod" - mondta játékosan, miközben követte. "Sokkal jobban szeretek a házadban lenni anélkül, hogy fegyvert szegeznének rám."

"Elképesztő, mi történik, ha a bejárati ajtón lépsz be. Ugye?" - viccelődött a nő.

Ashernek ez tetszett. Tetszett neki a kettejük közötti barátságos, játékos ugratás. Hozzá tudott szokni.

"Szóval, ki vagy te, Emma Starling?" - kérdezte, miközben a lány a konyhában mozgott. "A kőbányában dolgozol. De ezen kívül ki vagy te?" A férfi a homlokát ráncolta. "És miért nem vagy ma a munkahelyeden?"

Egy tálca csattant hirtelen. A férfi a homlokát ráncolta. Csak nem véletlenül ejtette le? Csak véletlen volt, hogy pont akkor csúszott el, amikor a férfi az utolsó kérdését tette fel?

"Emma? Minden rendben van?" - lépett közelebb a lányhoz. Mit nem mondott el neki?

"Hát. Ma valahogy beteget jelentettem" - ismerte be a lány.

"Micsoda? Miért? Csak azért, hogy megkeress engem?"

Megrázta a fejét. "Nem, őszintén szólva, nos, Istenem, ez nagyon kínos."

"Kétlem" - mondta, és kinyújtotta a kezét, hogy nyugtassa a lány remegő kezét, ahogy az egy sütőtálcát tartott, nehogy újra leejtse. "Nekem elmondhatod."

Emma lenézett arra, ahol a férfi keze az övén pihent. Nem húzódott el tőle. "Nem tudtam aludni tegnap este" - mondta halkan. "Egyáltalán nem."

"Miért nem?" - erőltette a férfi, hallotta a csuklást a hangjában, tudta, hogy több van ebben a történetben.

"Én... a páncélterem után. Bezárva voltam" - mondta a lány. "Egyedül, a sötétben. Visszajöttem ide, és az alvás gondolata. A sötétben. Félelmetes."

Éppen ekkor ment el az áram a házban.

Emma felsikoltott, Asher pedig felnyögött, ahogy a nő a férfihez szorította magát. Nem tudta, mit tegyen, ezért csak átölelte a lányt.

"Semmi baj" - mondta, és egy kicsit megszorította a lányt. "Megnyugodhatsz."

A lány szinte azonnal megnyugodott, elnyugodott a férfi karjaiban, mintha a férfi elűzte volna a félelmeit pusztán azzal, hogy ott volt, és kimondta ezeket a szavakat.

"Minden rendben van" - ismételte meg a férfi, és érezte, hogy a lány feszültsége egyre jobban elmúlik.

"Miért?" Emma megkérdezte, a hangja majdnem panasz, duzzogás volt, valódi kérdés helyett.

"Miért mi?"

A lány felsóhajtott a férfi karjában. "Miért van az, hogy csak melletted tudok megnyugodni? Mintha most is el tudnék ájulni. És tegnap este valahogy azt kívántam, bárcsak ott lennél, hogy aludni tudjak."

Asher megnyalta az ajkát. Hogyan kellett volna erre válaszolnia?

A mikrohullámú sütő pittyegett, és a fények visszakapcsoltak, amikor visszatért az áram.

"Épp ideje volt" - motyogta Emma, gyorsan összeszedve magát, mintha a hangulatnak vége lenne, és a dolgok visszatérnének a normális kerékvágásba.

"Ez gyakran előfordul?" - kérdezte aggódva.

"Hát, mióta lyuk van a falban, és a mennyezet odakint leszakadt..." - mondta egy vállrándítással.

"Úgy érted, mióta leromboltam a házadat" - mondta a férfi. "Mondhatod."

"Igen", mondta a lány félénken.

"Sajnálom" - ismételte meg Asher, megjegyezve, hogy a lány még mindig szorosan a karjaiban van, nem lökte el magát, és nem próbált kicsúszni, mint a korábbi alkalmakkor.

"Tudod. Először nem hittem neked" - mondta Emma. "Azt hittem, hogy csak ki akarsz bújni a helyzetből, hogy nem törődsz velem, vagy a nagyapám házával. Hogy csak pénzt akartál adni nekünk, hogy elmenjünk. Ezért pereltelek be, tudod. Úgy éreztem, hogy nem törődsz eléggé azzal, amit tettél. De most... most azt hiszem, tényleg rosszul érzed magad."

"Valóban" - mondta halkan, őszintén. "Ha lenne kincsem, újjáépíttetném a házadat, ha tudnám. De nincs, és nem is tehetem. És ez több okból is kínos számomra, mint amit el tudnék mondani."

Kiegyenesedett. "Ennek ellenére, Emma, nem érzem jól magam, ha itt maradsz, amíg vissza nem kapom."

"Mit javasolsz?" - kérdezte a lány, eléggé hátradőlve ahhoz, hogy a szemébe nézhessen. "Azt mondod, hogy maradjak nálad?"