Riley Storm - A Mate to Treasure - 35. fejezet

 


Harmincötödik fejezet

Logan



Amikor magához tért, az első arc, amit meglátott, az övé volt.

Ott lebegett fölötte, aggodalom töltötte ki azokat a nagy, barna szemgolyókat, eltakarva a borostyánszínű foltokat, amelyek akkor látszottak, amikor mosolygott, vagy amikor a nap visszaverődött a szeméről.

Asher abban a pillanatban megfogadta, még a fáradtság és a sérülés okozta kábulatán keresztül is, hogy egy nap újra látni fogja ezt a tekintetet a lány arcán. Bármit megtenne, bárkivel megküzdene, hogy lássa a lány mosolyát és a szemei ragyogását. Lerombolná a hegyet, és újjáépítené, feláldozná minden vagyonát ezért az egy emberért, ha ez örömöt hozna a lány arcára.

Ez, rögtön rájött, az ő igazi kincse. Az egyetlen, akit valaha is akarni fog, élete végéig.

Mindez és még több is eszébe jutott abban a homályos pillanatban az alvás és az ébrenlét között.

"Szeretlek" - mondta, az első szavak, amelyek kijöttek a száján.

Emma ajkai meglepetten szétnyíltak. "Ööö... szia?" - mondta a lány esetlenül. "Látom, felébredtél."

"Igen" - mondta, majd összerezzent, amikor a fájdalomreceptorai újra működni kezdtek. "Áú. Igen, határozottan ébren vagyok. Mindenem fáj."

"Nem vagyok meglepve. Eléggé összevertek" - mondta a nő.

Asher megpróbált megmozdulni, de a nő megfogta a kezét, és a mellkasára szorította. Le tudta volna küzdeni - talán -, de a tény, hogy a nő egyáltalán képes volt lelassítani, elárulta Ashernek, mennyire gyenge. Talán jobb lett volna még egy kicsit feküdni.

"Jó" - mondta Emma, és megsimogatta a feje egy részét, ahol nem fájt. "Ez egy jó kezdet. Azt teszed, amit mondanak neked."

A férfi rávillantott, de a lány csak mosolygott rá, ami megmelengette a szívét.

"Most talán foglalkozhatnánk azzal, amit akkor mondtál, amikor felébredtél?" - javasolta a nő, és ezzel visszavezette őket a férfi nyitómondatához.

"Talán elszóltam magam?" Asher megkérdezte. "Lehet, hogy nem értetted?"

Emma megrázta a fejét. "Ó nem, tökéletesen értettem. Csak egy pokoli köszönés volt, és biztosítanom kellett, hogy a vérszegény agyad tudja, mit mondtál. Ami azt jelentette, hogy előbb fel kellett ébresztenem téged.

"Tudtam, hogy mit mondtam" - mondta neki. "Nem hiszem el, hogy nem vettem észre korábban, de most már igen, Emma, és nem fogom tovább visszatartani. Remélem, te is így érzel, de semmiképp sem kockáztathatom meg, hogy ne legyen esélyem elmondani neked, mit érzek. Azt akarom, hogy tudd."

"Szóval, tiszta voltál. Nem valamiféle álom-Asher beszél?" - erősítette meg a nő.

"Én voltam az. Száz százalékig Asher Aterna. Itt álltam - ööö, azt hiszem, itt feküdtem - és azt mondtam neked, hogy szeretlek, Emma Starling. Alaposan. Feltétel nélkül. Teljesen. Túl sokáig tartott, mire megértettem ezt, de megtettem" - fejezte be alig suttogva.

"Biztosra kellett mennem, ugye tudod" - mondta, és egy játékos mosoly csúszott a helyére, ahogy lenézett a férfira. "Nem kockáztathattam meg, hogy csak félrebeszéltél a vérveszteségtől és az arcom látványától, amikor először felébredtél."

Asher felhorkant, majd összerezzent. A nevetés fájt.

"Sajnálom" - mondta. "Szépen gyógyulsz, de még eltart egy darabig, mire kijelentik, hogy fitt vagy és indulásra kész. Ez történik, ha elfelejtesz repülni, és nekicsapódsz egy hegyoldalnak, majd egy földcsuszamlás alá temetkezel" - mondta teljesen komolyan.

Most a férfi ráncolta a homlokát. "Micsoda? Egyáltalán nem ez történt. Miről beszélsz?"

Emma szinte kővé dermedt arccal maradt. Majdnem. De a jobb szeme megrándult, elárulva őt. Asher felhúzta a szemöldökét, jelezve, hogy tudja, és a lány egy fintorral és egy nevetéssel beadta a derekát.

"Bocsánat" - mondta könnyedén. "Gondoltam, ezt a magyarázatot jobban értékelnéd."

"Nem, nem igazán" - mondta a férfi. "Ettől hülyének néznek!"

Emma megforgatta a szemét. "Férfiak. Oké, maradjunk annál, amikor tudtad, hogy valaki rád pályázik, és a lehető legkiszolgáltatottabb helyen, minden látható ok nélkül elengedted a védelmet, és a seggedbe kaptad. Jobban hangzik?"

Asher dolgozott a szájával. "Melyik hegybe repültem bele?"

A nő elmosolyodott. "Ez az én emberem." A férfi fölé hajolva az ajkát a férfi ajkára nyomta, hagyta, hogy elidőzzön. "Egyébként én is szeretlek, Asher Aterna."

Szédítő energia árasztotta el a szervezetét, és Asher majdnem talpra ugrott. Úgy érezte, hogy most egy tucat Dorannal is képes lenne felvenni a harcot. Csak rajta; ő mindegyikkel felvenné a harcot! Legyőzhetetlen volt!

"Ez valahogy úgy belopózott a fejembe" - mondta Emma, és visszarántotta a valóságba. "Nem gondoltam volna, hogy ennyire fontos vagy nekem. Ó, persze, éreztem valamit, ezt nem tagadom" - mondta távolról, egyértelműen lejátszva a saját gondolatait arról, hogyan jutott erre a következtetésre. "De nem gondoltam volna, hogy ilyen erős. Egészen addig, amíg nem kezdtem el gondolkodni rajta. Arról, hogy mit éreztem melletted. Hogy hogyan néztem rád. A gondolat, hogy nem leszel mellettem, ami miatt valószínűleg túl sokat aggódtam, amíg eszméletlen voltál a sebeidtől."

"Sajnálom" - mondta félénken. "Nem akartam egy hegyet bevállalni."

"Soha, soha többé ne ijessz rám így, soha többé" - mondta Emma hirtelen, olyan kegyetlen intenzitással, hogy Asher visszahőkölt volna, ha nem feküdt volna már a hátán.

A szeme lángolt, rézszínű haja lángoló, tüzes izzással lobogott, ami visszatükrözte a hangulatát a férfira.

"Sajnálom, szerelmem" - mondta halkan. "Nem hagyom, hogy még egyszer megtörténjen."

"Jobb is, ha nem" - mondta a nő, megszorítva a férfi egyik kezét. Egy csontot szorongatott, amely még csak most kezdett gyógyulni, de Asher nem állította meg. Nem is akarta. A fájdalom arra emlékeztette, hogy nagyon is halandó, és hogy ennek tudatában kell lennie, amikor visszamegy Doranért.

És vissza is fogok menni. Meg fog fizetni azért, amit tett.

"Mert ha még egyszer ilyen hülyeséget csinálsz, be kell perelnem a segged" - mondta. "És az nagyon kellemetlen lesz, mert új ügyvédet kell keresnem, és új pert kell írnom, stb."

A férfi a homlokát ráncolta. "Egy már folyamatban van..."

Emma megforgatta a szemét. "Tényleg azt hiszed, hogy tovább fogok pereskedni egy olyan emberrel, akit szeretek? Egy férfit, aki felajánlotta, hogy rendbe hozza a nagyapám házát, hogy olyan jó legyen, mint újkorában, mint aznap, amikor ő élt benne?"

A bökkenő olyan apró volt, olyan kicsi, hogy majdnem elkerülte a figyelmét.

"Mi történt?" - kérdezte.

Ezúttal a férfi ujjai az övére szorultak, szorosan tartva őt, hogy ne tudjon elhúzódni. Több volt ebben a történetben, mint amit a lány elárult, és Asher elhatározta, hogy mindent kiderít. Mindent.

"A nagyapám ott volt, amikor fiatal voltam" - mondta halkan.

"Ezt mesélted nekem, igen."

"A családom fent élt Kennewick Fallsban" - mondta, megnevezve a legközelebbi várost, Five Peakstől északra. "Mivel apám sokat volt távol, és anyám állandóan dolgozott, a nagyapám végezte a nevelés nagy részét. A szüleim jó emberek voltak, ne feledjük, csak keményen dolgoztak, hogy eltartsák magukat. Ők is szerettek engem, de a nagyapámmal kivételesen szoros kapcsolatom volt".

Asher megszorította a kezét. Biztos volt benne, hogy nem lehetett könnyű erről beszélnie.

"Még a középiskolában is mindig közel álltunk egymáshoz. Amikor megszereztem a jogosítványomat, mindig kocsival jöttem ide, hogy a hétvégéket vele töltsem, amikor ráértem, és el tudtam lopni tőle anya kocsiját." Elmosolyodott, de az arca szomorú volt. "Aztán elmentem a főiskolára."

Asher azonnal tudta, hogy ez a probléma. Emma elmondta neki, hogy a nagyapja meghalt, amíg ő főiskolás volt.

"Negyedéves koromban kaptam a telefonhívást" - mondta halkan. "Nem volt túl jól."

Hosszú csend következett.

"Semmi baj" - mondta Asher, felnyúlt, hogy megsimogassa a lány arcát, és lesöpörje a szeméből a könnyeket.

"Nem, nincs rendben" - mondta a lány azokon keresztül. "Nem az, Asher, nem látod? Itt kellett volna lennem. Vissza kellett volna jönnöm, hogy lássam őt. De azt hittem, hogy van időm. Két nap múlva vizsgám volt, és azt gondoltam, hogy megcsinálhatom, aztán hazajöhetek, és meglátogathatom őt, mielőtt meghal. De tévedtem. Tévedtem, Asher! Nem voltam itt." Most már zokogott.

A fájdalom ellen erősen grimaszolva Asher erőltette magát, hogy felüljön, figyelmen kívül hagyva a teste sikolyait, ahogy olyan terhelést helyezett rá, amire nem állt még készen.

Fogd be, morogta az agyára. Fontosabb dolgunk is van.

"Hé" - suttogta a társának. "Hé, semmi baj. A nagyapád úgy hangzik, mintha az a fajta ember lett volna, aki azt támogatta volna, hogy a tanulmányaidat helyezd előtérbe. Büszke lett volna arra, hogy főiskolai végzettséget szereztél."

"Három évet ő fizetett belőle" - mondta Emma. "A szüleimnek nem volt rá pénzük, és nélküle semmiképp sem tudtam volna elmenni. De nem tudtam időben visszajönni, hogy elmondjam neki, mennyit jelentett ez nekem. Hogy mennyire hálás voltam. Nem jöttem vissza, hogy elbúcsúzzak tőle."

Ott volt.

"A nagyapád okos ember volt, Emma" - mondta komolyan. "Nagyon jól tudta, milyen helyzetben vagy. Lefogadom, hogy ha megjelentél volna, valószínűleg szidott volna, amiért félretetted a tanulmányaidat miatta. Igazam van?"

Emma megvonta a vállát, majd bólintott. "Igen. Biztosan így tett volna." Elmosolyodott. "Tényleg jó ember volt. A város egyik eredeti aranybányászának a fia, még régen. Tizenhat éves kölyökként jött ide, tudod." Az ajkába harapott. "Tudja, a régi kerámia aranypróba a táskámban volt. Amikor a páncélterembe jöttem. Arra akartam használni, hogy megbizonyosodjak róla, hogy nem hamisítványokat adsz nekem."

Asher felsóhajtott. Ez egyszerre volt fájdalmasan megkérdőjelezte a becsületességét, de egyben teljesen imádnivaló is, megmutatta, mennyire bálványozza a nagyapját.

"Újjá fogom építeni azt a házat" - fogadkozott. "Pontosan úgy, ahogy volt. Soha nem fogod tudni megmondani, mi történt, esküszöm neked. Bármi áron."

Emma szorosan átölelte a férfit. "Köszönöm" - suttogta.

Egy pillanatra minden tökéletes volt. Semmi baj nem volt a világgal. Asher azt kívánta, bárcsak az örökkévalóságig meg tudná fagyasztani azt a pillanatot.

De nem tudta.

Amíg Dorannal nem lesz vége, nem lesz idilli béke, nem lesz boldogan éltek, amíg meg nem halnak. Ő és a társa mindig veszélyben lennének, nem tudnának semmit sem tenni anélkül, hogy ne néznének a válluk fölé, hogy biztonságban legyenek.

Valami elárulhatta a gondolatait, mert Emma kihátrált az ölelésből, és ránézett.

"Látom ezt a tekintetet a szemedben" - mondta halkan. "Bármit is akarsz csinálni, én is benne akarok lenni."

Asher megrázta a fejét. "Egyáltalán nem."

"Ez nem kérdés volt" - mondta Emma, és a szeme hideg lett. "Ez az én harcom is, Asher. Segíteni fogok. Lehet, hogy csak egy aprócska módon, de segíteni fogok. Szóval ne küzdj ellene."

Majdnem megtette, de a lány arca megkeményedett, és óva intette ettől. Ez volt az a dolog, amiért harcolni akart vele. Így egyszerűen úgy döntött, hogy nem harcol ellene emiatt.

"Elkapjuk ezt a rohadékot" - morogta. "Együtt."