Annette Marie - Lost Talismans and a Tequila - 17. Fejezet

 


Tizenhetedik fejezet



"Maradj nyugton" - morogtam. "Ez majd segít."

A terepjáró hátsó ülésén, a nyitott bukóajtó alatt ülve Justin összeszorította az állát. Félrefésültem a haját, hogy felfedjem a vágást a fejbőrén, amelyből vér szivárgott az egész arcára. Szerencséjére nem kapta el a démonmágus támadásának teljes erejét. Ha így lett volna, sokkal rosszabb állapotban lett volna, mint egy ütés a fejére.

Kibontottam egy fiolát a bájitalraktáramból, és tiszta folyadékot csepegtettem a vágásra.

"Ez elállítja a vérzést - mondtam neki -, de az agyrázkódáson nem segít, úgyhogy ha elkezded érezni...

"Majd szólok, ha agyrázkódásos tüneteim lesznek" - szakította félbe, és elvette az általam felkínált nedves papírtörlőt. Megsúrolta az arcát.

Mögöttem Aaron összeszorított kézzel járkált a benzinkút parkolójában. "A pretor nem jött rá, hogy nyomozunk utána. Blake elmondta neki. Ezért tűnt el a prétor. Nem lett volna szabad megbíznom benne."

Düh égett a zsigereimben - egy egészségtelen adag szégyennel együtt. Blake bolondot csinált belőlünk.

"Ő azonban a Salamon Kulcsainak a tagja" - mutatott rá Kai, miközben a biciklijét a kormányra támasztott karjaival átkarolta. "Felix utánanézett, igaz?"

"Miért lenne egy Salamon Kulcsa tagja a szektának?" Kérdeztem, Justin mellé ülve. A lökhárítóról származó kosz összekente a bőrnadrágomat, de nem érdekelt; minden izmom fájt, és túl sok zúzódásom volt ahhoz, hogy megszámoljam. "Blake találta ki az egész történetet arról, hogy a csapata meghalt a kiirtás során?"

"Valószínűleg" - morogta Aaron. "És aztán megelőzött minket a prétor házáig, és ..." Lelassult a járása. "De ha a szektával szövetkezett, miért nem akadályozott meg minket abban, hogy tanúi legyünk a találkozójuknak? Bőven volt ideje figyelmeztetni a prétort, hogy mondja le a gyűlést."

"A szekta elfogta őt, miután elváltak útjaink?" Makiko felvetette, miközben a sisakját a biciklije elejére egyensúlyozta. "Abból, amit leírtál, nem úgy tűnik, mintha kezdettől fogva a szektát védte volna. Talán foglyul ejtették."

"Vagy megzsarolták" - tette hozzá Justin. "Daniel azt mondta, Blake jelentette, hogy elhagyjuk a várost."

Aaron az öklét a tenyerébe szorította, az ujjbegyei recsegtek. "Tudom, hol szállt meg tegnap este. Panaszkodott a közlekedési zajra a szállodájában."

Kai kiegyenesedett. "Akkor nézzük meg, hogy még mindig ott van-e."

Miután gyorsan átnéztük a Google Mapset az útvonalért, be- vagy felkapaszkodtunk a különböző járműveinkbe, és elindultunk, Aaron terepjárójával az élen, a két motorkerékpárral a nyomában. Idegességemben a térdemen doboltam a kezemet.

A táskámat megmentettem, de a paintball-pisztolyomat elvesztettem azon a háztetőn. Hoshi kimerült abban, hogy megmentsen, ami azt jelentette, hogy csak egy maréknyi alkímiabombám és elsősegélyitalom maradt. Hamarosan nem maradt semmi, amivel harcolhatnék.

Egy igazi mitikus sem találná magát mágia nélkül. Egy varázsló ereklyék nélkül még mindig tudott varázslatot húzni. Egy boszorkány... ráncoltam a homlokom... hívhatna egy tündét? Belátni a tündék birodalmába? Hmm. Talán oka volt annak, hogy nem sok harcos boszorkányt láttál.

Blake szállodája egy átlagos kétcsillagos épület volt - négyemeletes, fakó bézs külsővel, amelyet harminc éve nem újítottak fel, erkélyek nélkül -, amely egy hatalmas sportpályára nézett. Aaron behajtott a parkolóba, és leparkolt egy kocka alakú furgon mellé, amely eltakarta a járművét a bejárati ajtók elől.

"Oké" - mondta, miközben leállította a motort. "Kai és én felderítjük az épületet, Makiko pedig bemegy és..."

Megforgattam a szemem. "Ismerjük a tervet, Aaron."

Visszahunyorította a szemét rám. "Akkor induljatok. És emlékezz az első harcunkra Blake-kel. Akkor nem akart megölni minket, de ezúttal talán igen."

Miközben ő felkapta hátulról a fekete cipzáras táskájába biztonságosan elrejtett kardját, én felcsatoltam a harci övemet és a benne lévő három egész alkímiabombát. Az üres tok az oldalán egyenesen lehangoló volt, főleg, hogy a srácoktól kaptam ajándékba a pisztolyt. A démoni amulettet becsúsztattam a tasakba, és lecipzároztam.

Kai és Makiko leparkolták a motorjaikat, és egy gyors integetéssel Kai az egyik irányba indult, míg Makiko a szálloda bejárata felé sétált. Blake kevésbé valószínű, hogy felismeri őt, így megpróbálhatta kicsalogatni - ráadásul ijesztően halálos volt, szóval miért ne küldhetnénk ellenséges területre?

Miközben Aaron elzúgott, Justin és én a parkoló felé vettük az irányt. A pisztolya az övébe volt dugva, a kabátja takarásában, de a lőfegyver kevéssé tűnt védelemnek, amikor a bátyám minden egyes lépésnél sántított.

Blake pedig, ahogy azt már megtapasztaltuk, néhány csúnya trükköt tartogatott a tarsolyában. Milyen könnyen eltörhette volna a csontjainkat vagy szétzúzhatta volna a koponyánkat jól irányzott kő- és betonütésekkel?

Lelassítottam, egyik kezemet egy füstbombán nyugtatva, miközben a területet pásztáztam. "Justin, talán neked kellene..."

"Ne mondd, hogy várjak a kocsiban."

"De te..."

"Te is sántítasz."

Tényleg? A bal csípőm fájt a démonmágus első varázslatától, de nem vettem észre, hogy ez hatással van a járásomra. Grimaszolva felmértem a parkoló kocsisorokat, aztán az épület sarkán át a hátsó parkoló felé fordultam, és a szememet mozgásra utaló jelek után kutattam.

"Más mitikusok szerint, akiket ismerek, a démonmágusok a legerősebb mitikusok odakint" - mondtam Justinnak. "De Daniel egy nyuszi volt az általam hallott történetekhez képest."

Majdnem kimondtam Ezra nevét. Okos, Tori. Nagyon okos.

"És mégis szétrúgta a seggünket" - tettem hozzá sötéten.

"Nyuszi volt?" Justin megkérdezte. "Három mágust védett ki, és te azt mondtad, hogy a mágusok általában a legpusztítóbb mágiával rendelkeznek az összes osztály közül."

A bátyám gyorsan tanult. Magam ellenére valahogy büszke voltam rá.

"Igaz" - értettem egyet, és lelassítottam, hogy két teherautó közé leskelődjek. "De nem Daniel volt az, aki elhárította őket. Hanem a benne lévő démon. A démon vette át az irányítást a végén. Ezért kiabáltam mindenkinek, hogy fussanak."

Justin elgondolkodott ezen, miközben a következő kocsisor felé haladtunk. "Ezra egy démonmágus, ugye?"

Elhibáztam egy lépést, és majdnem elestem. "Mi? Te... hogyan..."

"Kitaláltam."

A fenébe. A bátyám túl gyors volt a felfogásban.

"A szekta démonmágussá változtatta, amikor tizennégy éves volt" - magyaráztam szűkszavúan. "Ha bárki rájön, kivégzik. Próbálom megtalálni a módját, hogy kiszedjem belőle a démont."

"Szerelmes vagy egy olyan férfiba, akiben egy démon lakozik?"

Fintorogtam. "Hagyd abba, Justin."

"De..."

"Az idő kilencvennyolc százalékában normális srác."

Justin rám szegezte a szemét, aztán rám mutatott. "Ott van."

Egy terepszínűre festett dzsip parkolt egy nagy fa csupasz ágai alatt a telek leghátsó részén, ahol az a naplementében fürdő sportpályát határolta.

"Bingo!" Kiáltottam fel.

Lelkes lépést tettem a jármű felé, mire Justin megragadta a karomat. Jól van. Vigyázat! Nagy ívben köröztünk, megbizonyosodva arról, hogy senki sincs a járműben vagy a jármű körül, majd óvatosan közelítettünk a túloldalról.

Utoljára ellenőriztem, hogy Blake vagy bárki más nem készül-e lesből ránk támadni, és a dzsip egyik nagy, mélyen futó gumija mellé guggoltam. A csípőm fájdalmasan csípett, de nem törődtem vele, miközben lecsavartam a kupakot a levegőszelepről. A járdán kotorásztam, találtam egy valószínű kavicsot, és az egyik végét betömtem a kupakba. Aztán a légszelephez szorítottam.

Levegő zúgott ki a gumiból, én pedig elégedetten vigyorogtam.

Justin mellém guggolt. "Miért van az a benyomásom, hogy már csináltál ilyet korábban?"

"Soha nem engedtem ki a levegőt apa kerekéből, amikor mérges voltam rá" - hazudtam könnyedén. "És Mrs. Keswickkel sem csináltam soha, még akkor sem, amikor egy hónapra elzárásra küldött, mert folyton kabát nélkül jöttem a suliba. Nem volt kabátom! Hogyan kellett volna ezen változtatnia a büntetésemnek? És az a szociális munkás, aki szerint apa olyan bájos volt, én meg egy nagy hazudozó, én soha..."

"Oké, oké." Átdugta a fejét a dzsip motorházteteje fölött, hogy végigpásztázza a parkolót, aztán újra mögé bújt. "Ha harcra kerül a sor Blake-kel, szabad lőnöm, hogy megölhessem?"

A hideg futott át rajtam. "Uh ..."

"Csak hogy tisztázzuk, csak azért kérdezem, hogy tudjam, mennyire leszel feldúlt. Ha úgy tűnik, hogy gyilkolni akar, akkor le fogom lőni."

Bólintottam. Többet nem mondott, és figyeltem, ahogy ismét ellenőrzi, hogy nem történt-e gyanús tevékenység az elhagyatott parkolóban.

"Justin" - mormoltam, miközben a levegő sziszegve kiszivárgott a kerékből. "Nem szabadna megölnöd senkit, hogy megvédj engem. Nincs szükséged rá, hogy ez a lelkiismereteden száradjon."

"Már lelőttem valakit, hogy megvédjelek" - emlékeztetett. "És újra megteszem, ha kell. Csak bárcsak jobban fel lennék szerelve. Amikor az a démonmágus elkapott téged, nem kockáztathattam a lövést. Olyan gyors volt. Úgy mozgott, mint semmi más, amit valaha is láttam, és ..." A keze az elrejtett fegyvere felé kalandozott. "Mit tehet egy ember egy ilyen mitikus ellen?"

A mellkasom összeszorult. Alig látva figyeltem, ahogy a dzsip orra lassan lefelé bukik. Mit tehetne egy ember? Semmit. Ahogy én sem tudtam semmi hasznosat tenni, mióta Valdurna páncélja használhatatlanná tette az összes műtárgyamat.

A gumiabroncs zihált, ahogy a felni ráült a leeresztett gumira, és visszahelyeztem a szelepsapkát. "Oké. Blake most már nem fog elmenekülni a dzsipjével, úgyhogy keressünk egy helyet, ahol elrejtőzhetünk."

Justin bólintott, és elkezdett felállni. A lába elgörbült, és elkapta magát a dzsipen.

"Csak merev" - nyögte, amikor utána nyúltam. "Jól vagyok."

"Oké, csak várj ott egy pillanatra, amíg kiválasztok egy rejtekhelyet." Hátráltam tőle. "Maradj ott."

"Én itt maradok."

Bólintva odalopakodtam a dzsip lökhárítójához, kikukucskáltam, majd kiléptem a téli-barna fűre. Egy nagy fa mögé bújva, amely nyáron szívesen adna árnyékot a parkolónak, végigpásztáztam a környezetemet. Szorongó energia járta át a végtagjaimat, és a védőösztönöm nagy sebességbe kapcsolt. Justin lába talán nem bírná ki, ha menekülnünk kellene, és mi ketten Blake ellen teljes erőbedobással kellett volna futnunk, mint a pokol.

Ahogy egy valószínű rejtekhelyet kerestem - néhány vastag törzsű fától eltekintve -, egy másik idegesség kavargott bennem. Mennyi idő telt el azóta, hogy Aaron és Kai elindult felderíteni a területet? Nem volt olyan nagy. Talán megtalálták Blake-et, és ezért nem tértek vissza?

Mostanra már hallanom kellett volna valamit? Jól volt Aaron és Kai?

Éppen pánikba akartam esni, amikor észrevettem egy sötét alakot, aki az épület mellett osont. Az a sima járás és az illeszkedő bőrruha még a rossz fényviszonyok között is felismerhető volt, és megnyugodtam.

"Kai" - suttogtam, ahogy közelebb ért. "Mi történik? Megtaláltad Blake-et?"

Közelebb húzódott, szemöldökét összeráncolta, ahogy sötét szemei az arcomat fürkészik. Sokkal közelebb állt meg hozzám, mint általában szokott, én pedig meglepődve tettem egy lépést hátrébb, a hátam a mögöttem lévő fának ütközött.

"Tori ... - motyogta. "Ne félj."

"Huh? Én nem ..."

A hangom elhalt, ahogy közelebb húzódott - ami nagyon, nagyon közel hozta őt. Az agyam pörgött, próbáltam oldalra kukucskálni, hogy lássam, nem figyel-e minket, vagy valami ilyesmi. Csak megjátssza magát?

"Tori, el akartam mondani neked ..."

A hangja mormogásból suttogássá változott, és ahogy a tekintetem visszatévedt rá, a keze megérintette a vállamat. Megfeszültem, vártam a jelet - valami jelzést, hogy mit kellene tennem.

"Hiányoztál, Tori."

Mi?

Miközben őt bámultam, a kezei a vállamra szorultak. Közelebb hajolt.

És megcsókolt.

Ahogy a meleg szája az enyémhez nyomódott, az agyam túlpörgött. Miért csókolt meg engem? Ez csak elterelés volt? Mi a fene folyik itt?

Egy apró, kérdő hangot adtam ki az ajkai ellen, és az ujjai a vállamba fúródtak. Minden szőrszálam égnek állt. Furcsa, feszült érzés feszült a bőrömön, és az idegeimben valami adrenalin és izgalom közötti érzés zúgott.

Az érzés egyre fokozódott. Furcsa rezgés rángatta meg az izmaimat, ahogy valami felgyülemlett bennem.

Villámok cikáztak át rajtam.

Megmerevedtem, mint egy rúd, minden izmom keményebben záródott, mint valaha. Égő kín szúrta át minden idegszálamat, és nem kaptam levegőt, nem tudtam sikoltani, nem tudtam gondolkodni, miközben tomboló áramlat száguldott végig a testemen, a kezétől a lábam alatti földig.

Kai megcsókolt és áramütést adott nekem. Meg akart ölni.

Dübörgő, futó léptek, majd egy ütés.

Az elektromos áram megszakadt, ahogy a földre zuhantam, egy test félig rajtam. Egy alkímiabomba robbant szét a csípőm alatt, és fülsértő robaj tört ki, vakító villanás kíséretében.

Karok szorultak körém, félig felhúzták béna testemet.

"Tori!" Kiáltotta Justin. "Tori!"

Homályos látáson keresztül láttam, hogy Kai talpra gurul. Felém és Justin felé fordult, és felemelte a karját. Fehér erő ívelt az ujjai között, és felsisteregett a válláig. Az arca furcsán kifejezéstelen volt, mintha egyáltalán nem zavarná, hogy Justin a földre taszítja a csók és halál támadás közepette.

Nem tudom, mi késztetett a pillantásomra, de a tekintetem balra siklott.

Egy tucatnyi lépéssel arrébb állt egy másik fa árnyékában, karcsú, fekete ruhába öltözve, hollófekete haját lófarokba fogva. Egy ezüstláncot tartott a kezében, amelynek a végén egy korong alakú medál volt, és körbe-körbe forgatta az ujján, miközben minket figyelt.

A tekintetünk találkozott. Összeszorította az ajkait, és gúnyos csókot adott nekem.

Ugyanebben a pillanatban Kai felém nyújtotta a karját, a keze ökölbe szorult. Az ujjai szétcsattantak - és egy villám villám csapott a mellkasom felé.

Üvöltő széllökés csapott le ránk. Másodszor is a földre zuhantam, Justin összezúzott, ahogy ő is elesett.

"Ne mozdulj, Kai!" Makiko kiáltott. "Maradj lent!"

Felhúztam a fejemet. Makiko Kai fölött állt, acél legyezőt szegezve rá. Harminc méterről Aaron sprintelt feléjük. Egyikük sem nézett a fa felé. Egyikük sem látta a nőt.

Justin közvetlenül mellettem állt, és az inge felcsúszott, amikor elesett - felfedve az övébe dugott fegyverét. Megragadtam a fegyvert, felemeltem, és háromszor gyors egymásutánban meghúztam a ravaszt.

Általában jól céloztam, de a karom még mindig remegett, és a lövések célt tévesztettek. A bérgyilkos a fa mögé menekült, és egy pillanattal később fodrozódó légpengék csapódtak a törzsbe, amelyeket Makiko és a legyezői lőttek. Az aeromágus a nő felé ugrott, és Aaron dühös üvöltéssel irányt változtatott, és a másik oldalról közelítette meg a bérgyilkost. Tűz lángolt az alkarján.

A mentalista megpördült a fától, és két jármű közé rohant. Sötét lófarka zászlóként lobogva száguldott át a parkolóban.

Aaron beszaladt utána a parkolóba, és Makiko elrohant az üldözőbe.

"Tori" - krákogta Kai.

Félve rándultam össze, de amikor a tekintetem megtalálta az arcát, a félelmem eltűnt. Rémület és bűntudat torzította el a vonásait, a keze reszketett, ahogy felnyomta a térdére. Felismertem a sötét szemében a kínt. Pontosan tudtam, mit érez - mert én is ugyanezt éreztem, miután majdnem lelőttem Justint.

Mivel tudtam, mire van szüksége, kinyújtottam a kezem. A karjaiba húzott, és hátra dőlt, ahogy petyhüdten nekidőltem. A mellkasához szorított, és bizonytalan lélegzetet vett.

"Annyira sajnálom" - suttogta. "Nem tudtam, hogy mit..."

"Tudom." Átkaroltam a nyakát, és átöleltem. "Velem is ezt tette."

Justin közelebb csoszogott hozzánk, ügyetlenül guggolt, mintha készen állt volna arra, hogy egy pillanat alatt felugorjon. "Tori kórházba kell vinni?"

"Nem." Kai lazított a szorításán. "De egy kivizsgálás egy gyógyítóval és egy bájital az égési sérülésekre jó ötlet lenne."

Ez valóban jó ötletnek hangzott. Úgy éreztem, mintha belülről kifelé főztek volna, és rohadtul fájt.

"Miféle játékot játszik ez a nő?" Vicsorogtam, miközben felültem. "Játszik velünk? Rávesz, hogy megcsókolj, aztán a lehető leglassabban áramütéssel öl meg?"

Kai megrázta a fejét. "Csak azért nem öltelek meg azonnal, mert nem építettem fel halálos töltést. Nem tudok azonnal elektromosságot létrehozni, ahogyan Aaron a tüzével teszi."

"És mi a helyzet a csók-dologgal?"

A férfi arckifejezése elsötétült. "Talán ugyanabból az okból kényszerített arra, hogy megcsókoljalak, miközben megöltelek, mint amiért megpróbált rávenni, hogy megöld a bátyádat a saját fegyverével."

Mielőtt megkérdezhettem volna, mire gondol, toporzékoló léptek hangja szakított félbe minket, de nem Aaron vagy Makiko tért vissza.

"Mi a fene?"

Blake bosszús kiáltása végigcsengett a gyepen. A terramágus a szálloda főbejárata felől közeledett felénk, negyedes botja minden egyes lépésnél a földet püfölte.

Pánik lőtt át rajtam, és Kai talpra lökte magát, magával rántva engem is. Justin feltápászkodott, az egyik lábát fájlalta. Ahogy Blake közelebb lopakodott, felkészültem az első támadásra, és kétségbeesetten reméltem, hogy Kai-nak maradt még némi villámlélegzete.

Néhány lépésnyire megállt, és mogorván nézett rám. "Hallottam, hogy valaki lövésekről és egy lángoló emberről fecsegett a parkolóban. Hívták a rendőrséget." A botját a földhöz csapta. "Azt mondtad, hogy elmész!"

Bámultam a terramágust, pokolian összezavarodva. Először is, miért közelített volna így felénk, amikor távolról is megtámadhatott volna minket, ami a terramage specialitása volt? Másodszor, az arckifejezése csupa bosszúság volt.

Semmi aggodalom. Semmi igazi düh. Semmi rángatózó idegesség, féltő pillantások a környezetére, vagy elfojtott utálat - ami azt jelentette, hogy a hirtelen megjelenésünk nem aggasztotta, és nem is dühítette fel.

Vagy ő volt a világ legjobb színésze, vagy nem volt sem szektás, sem a szekta zsarolta.

"A francba" - böktem ki.

Kai és Justin feszült fintorral nézett rám.

"A bérgyilkos nem miattunk volt itt. Blake miatt volt itt, és mi az útjába kerültünk." A terramágusra mutattam. "Valaki más a Salamon Kulcsában egy szektás tégla, és ez a személy mindannyiunkat holtan akar - beleértve téged is, Blake."