Eva Chase - Monstrous Power - 20. Fejezet

 


Húsz



Andreas



Rollick az előttünk lévő poharakra mutat. "Rendben, igyunk!"

Velem szemben, a kis, fényes asztalon Riva tanulmányozza a borostyánszínű folyadékot. A szája bizonytalan szögben ferdül el.

Nem tudok nem emlékezni az egyetlen másik alkalomra, amikor alkoholtartalmú italt ivott, mióta kijöttünk az intézetből: arra az éjszakára a táncklubban, amikor egyetlen koktélban elszállt a méreg, amit Jacob okozott neki.

Az volt az az este, amikor rámutatott a sebhelyeire, és elmondta, milyen gyakran vigasztalta az a tudat, hogy még mindig odakint vagyunk. Amikor táncra kért, és olyan levertnek tűnt, amikor visszautasítottam.

Amikor magához húzott egy ölelésbe, aminek nem tudtam ellenállni, és megtapasztalhattam az ölelésének teljes, féktelen boldogságát.

Akkor már biztosan tudnom kellett volna. A pokolba is, már a kezdetektől fogva tudnom kellett volna, hogy igazat mond.

De ehelyett ellenségként kezeltem, ármánykodtam ellene, és most itt vagyunk. Még ha nem is állna köztünk egy asztal, akkor is egy láthatatlan fal választana el minket, amin nem tudok átmászni.

Az ujjaimat a saját poharam köré görbítem. "Ez gyenge anyag, ugye?"

Rollick kuncog. "Nem lenne túl hatékony megoldás, ha részegen botorkálnál. Csak meg akarom nézni, hogy egy kis zavar a normális mentális állapotodban megzavarja-e a kapcsolatot."

Az ajkamhoz emelem a poharat, és belekortyolok. Az édes és a savanyú ízek keveréke bevonja a nyelvemet, és fájdalmat küld a gyomromba.

Riva néhány pillanatig még tétovázik, aztán lehúzza a saját italát.

Csak egy halvány bizsergés a koponyám hátsó részében utal arra, hogy valami zümmögésfélét éreztem. Egy darabig biztosan el tudnék viselni egy ilyen hihetetlenül enyhe fokú részegséget, ha ez azt jelentené, hogy az őrök nem tudnának követni minket.

"Ismered a dörgést" - mondja Rollick. "Riva, ezúttal te mész el. Andreas, te nézd meg, hogy megtalálod-e őt."

Riva feláll a helyéről, és szó nélkül kisurran a szobából... vagy egy pillantás nélkül rám. Összeszorul a torkom.

De már most látom, hogy az alkohol egy kicsit sem tompította a köztünk lévő köteléket. A jelenléte a szegycsontomon lévő pontról csípi a tudatom.

Balra fordult a folyosón. Egy ajtón át egy másik szobába tart - azt hiszem, ilyen messze lent a megfigyelőterem lehet.

Érzem a létezését a bőröm alatt, de nem tudom megérinteni. Többé már nem.

"Nem működik" - mondom anélkül, hogy felállnék. "Ugyanolyan jól érzem őt, mint eddig."

Rollick megdörzsöli az állát. "Még mindig úgy gondolom, hogy ezek a jelek és a köztük lévő kapcsolat lehet a kulcs. Valami olyasmi, ami csak rátok árnyékvérűekre jellemző."

Feláll. "Nos, akkor menjünk érte. Talán útközben kitalálok még egy taktikát, amit kipróbálhatok."

A szakács éppen akkor siet ki a konyhából, és egy tálcát tesz az ebédlő falánál lévő büféasztalra. Úgy tűnik, napközben egy-két óránként előbukkan a harapnivalókkal, hátha valaki megéhezik.

Pearl és Billy, akik Rollick tesztjei alatt minden mozdulatunkon lógtak, odasietnek, hogy elhozzanak néhányat a kínált finom süteményekből. Nem tudok magamban semmilyen lelkesedést kiváltani, de elkapom magam, amikor az ajtó felé fordulok, és visszamegyek, hogy leszedjek néhányat, hogy egy tányérra tegyem.

Riva nem igazán kedveli a desszerteket, de tudom, hogy szereti a savanykás ízeket, így talán értékelni fogja ezt a citromos tortát. Vagy a mini dán süteményt, aminek a tetején egy kis áfonyának tűnő folt van.

Rollick megjegyzés nélkül vár rám.

"A megfigyelőterem" - mondom neki, miközben visszasétálok hozzá, a mi kis rajongói klubunk pedig mögöttem sürög-forog.

Amikor elérjük a megfigyelőszobát, amelynek magas ablakaiból az óceán felszíne fölött és alatt is kilátás nyílik, Riva az egyik párnázott padon heverészik. Amikor először megpillantom, ahogy a vizes tájat bámulja, szinte nyugodtnak tűnik.

Majdnem boldog.

Bűn, hogy az elmúlt hetekben milyen ritkán láthattam őt így. Bűn, hogy ezekben a hetekben nem tudott túl gyakran ilyen lenni.

És ahogyan az arckifejezése megfeszül, amikor meglátja, hogy belépek a szobába, és a pillanatnyi öröme elillan, az egyenesen szörnyűség. Amit én követtem el.

Az ajándék, amit hoztam, most szánalmasnak tűnik, de azért odasétálok hozzá. "A szakács hozott ki néhány süteményt. Gondoltam, ezek fognak neked a legjobban ízleni."

Riva átveszi tőlem a tányért, és leteszi a pad karfájára. Egy pillanatig elgondolkodik rajta.

"Nem vagyok igazán éhes" - mondja kissé bocsánatkérő hangon, amit nem mondhatnám, hogy megérdemlek.

Kínosan felnevetek. "Semmi baj. Nem akartam, hogy anélkül menj, ha esetleg mégis."

Még csak egy halvány mosolyt sem sikerült kicsikarnom belőle. Semmi olyan, mint az ajkai lágy ívű görbülete, amikor Pearl és Billy a padok közötti folyosón sietnek lefelé.

Billy az ablakhoz szorítja a kezét, és a mellettük elsuhanó halakat bámulja. "Annyi halandó lény van még idelent is."

Azt mondta, hogy még sosem volt hajón. Gondolom, még nem jutott le ide.

Pearl Riva felé fordul szukkubuszi csípőjének pattogtatásával, amit gondolom, egy férfi vonzónak találhatna, ha nem lenne az egész szíve egy másik nővel összebogozva. "Tetszik itt bent, mi?"

Riva végigsimít az ujjaival a bőrpárnákon. A szemei kitágulnak, ahogy körbepillant a szobában, és az arcán olyan áhítat ragyog, amitől a pulzusom megugrik.

"Nekem az egész hajó tetszik. Hihetetlen... Úgy érzem magam, mintha egy filmbe vagy tévéműsorba csöppentem volna."

"Sokkal jobb, mint a földalatti börtöncellák, az biztos" - mondja Rollick vigyorogva. "Nos, egy darabig nyugodtan élvezheted. Nekem még nem jutott eszembe semmi zseniális új agymenés."

Riva tétovázik, és én érzem, ahogy - részben a testbeszédén, de talán a kapcsolatunkon keresztül én is érzékelem az érzelmeinek egy darabkáját - mérlegeli a lehetőségeit. Dönti, hogy inkább maradjon-e itt, és figyelje az óceán életét, amikor én is itt vagyok, vagy menjen valahová, ahol nem vagyok jelen.

Kellemetlen forróság szúrja a nyakamon. Kinyitom a számat, hogy azt mondjam, visszamegyek a szobámba, de még mielőtt bármit is mondhatnék, ő máris talpra ugrott.

"Ha már a tévéről beszélünk, életem nagy részében nem volt alkalmam igazi csatornaszörfözésre, úgyhogy azt hiszem, azt még bepótolom."

Újabb mosolyt lövell a körülöttünk lévő árnyéklényekre, nem egészen rám célozva, és elszökik.

Figyelem, ahogy eltűnik az ajtóban, és a gyomrom összeszorul. Amikor elszakítom a tekintetem, Rollick engem figyel.

"Elég nehéz lehet megnyerni egy olyan nőt, aki gazembernek tekint téged" - mondja enyhén fanyar hangon. "De nem lehetetlen. Személyes tapasztalatból tudom."

Valahogy nem hiszem, hogy az előttem álló, természetfelettien jóképű démon egészen hasonló kihívásokkal nézett szembe, mint én, bármilyen szerelmi életet is folytat, de azért a szimpátiát a szavába vágom.

Durván kifújom a levegőt. "Ez az én hibám. Csak nem tudom, hogyan tehetném jóvá."

Nem tudom, hogy egyáltalán képes vagyok-e rá.

Rollick az ajtóhoz sétál. "Nem mondhatom, hogy ez egy gyors vagy könnyű folyamat. Lehet, hogy olyan dolgokat kell felfedned magadról, amiket eddig rejtegetni szoktál. De ha megéri, akkor megéri."

Ahogy elindul ki tudja hová, Pearl odasompolyog hozzám. "Talán én segíthetek! Ezen a hajón van minden. Biztos van itt valami, ami lenyűgözné őt."

Nem hiszem, hogy Riva lenyűgözése a kulcs, de ki tudja? Talán a succubus vidám kommentárja kirobbant belőlem valami zseniális agymenést.

Elvégre a kapcsolatok a specialitása. Legalábbis egy bizonyos fajta.

"Rendben", mondom. "Lássuk, nem hagytam-e ki valamit."

Végigsétálunk a folyosókon, körbejárjuk a hajó számos közös helyiségét. Pearl Riva étkezési szokásairól fecseg - "Hallottam, hogy megkérdezte, van-e felesleges citromunk!" - és a könyvtár iránti érdektelenségéről - "Nem hibáztatom érte; a szavak sokkal unalmasabbak, mint valahol lenni."

Van egy wellnessrészleg, amibe még nem botlottam bele, de nem tudom elképzelni, hogy Riva hagyja, hogy olyan módon kényeztessem, hogy a kezemet a testére tegyem.

Belépünk a partiszobába, ahol valaki leeresztett egy tükörgömböt a mennyezetről, és Pearl csípőre teszi a kezét. "Kár, hogy nem valami nagy partiarc."

A megjegyzés automatikusan dacos csípést vált ki belőlem. "Igazából nagyon szereti a zenét és a táncot" - mondom. "De ez is járhat néhány rossz emlékkel..."

Szünetet tartok, és az előttem elterülő tágas szobát nézem. Egy kép lebeg a fejemben, Riva áhítattal elragadtatott arca, mint a megfigyelőteremben... de évekkel ezelőtt, Griffin mellé bújva az edzőtermi kanapén.

Úgy érzem magam, mintha egy filmbe vagy egy tévéműsorba csöppentem volna - mondta ma. És napokkal ezelőtt, a szállodai szobában bevallotta, mennyire szereti azt a habos szappanoperát, amit Griffin mindig elintézett, hogy betegyenek neki.

A pasik abban a műsorban mindig elszúrták a dolgokat, és bocsánatért könyörögtek. Talán én is tanulhatok tőlük valamit.

Az ötlet villámcsapásként csapott belém, végigzúgott az agyamon, és minden más gondolatot kiütött a fejemből.

Ez tökéletes lenne. Nehéz lenne kivitelezni, és talán nem is lenne elég jó, de ismerem őt. Ismerem őt...

Valami bennem meginog. Tényleg ez a helyes irány?

Ha valami ennyire személyeset választok, valami olyat, ami ennyire jellemző rá - vajon elgondolkodik-e azon, hogy a tehetségemmel belekukkantottam a fejébe? Megsértettem a magánéletét?

Sűrűn nyelek, a felvidultság és a kétségek között ingadozva.

Rollick azt mondta, lehet, hogy inkább fel kell fednem dolgokat, mint elrejtenem.

Riva tudja, hogy állandóan figyelem az embereket, hogy mindenféle dolgokra emlékszem róluk. És az, hogy mindenféle általános módon rajongok érte, ami csak eszembe jut, még nem vezetett sehová.

Meg kell próbálnom, nem igaz? Nem baszhatom el még jobban, mint ahogy eddig is tettem.

Egy kis szorongás marad bennem, mert tudom, hogy nem csak őt kell megnyernem, hanem a többi srácot is. Először azonban meg kell győződnöm arról, hogy az ötletem egyáltalán megvalósítható.

"Azt hiszem, találtam valamit" - mondom Pearlnek. "Van valami ötleted, hogy hol lehet Rollick?"

A szemei felvillannak az izgalomtól. "Meg tudom találni!"

A következő másodpercben már az árnyékba ugrott.

Billy, aki a nyomunkban loholt, és egyszerűen csak figyelte a beszélgetést, körülnéz a partiteremben. "Megpróbálod boldoggá tenni Rivát?"

"Igen. Úgy értem, ez egy kicsit bonyolultabb ennél, de... alapvetően."

Egy apró, de őszinte mosollyal kínál meg. "Nem sokat tudok a halandói bulikról, de a zenéhez értek. Ha segítségre van szükséged. Ez az egész faun dologgal jár." A szarvaira mutat.

A baráti melegség váratlan pislákolása járja át a testemet. Nem bízom meg teljesen az árnyékfélékben, de bármikor szívesebben fogadom őket, mint az őrzőket.

"Köszönöm" - mondom. "Hadd gondolkozzak rajta... ha egyáltalán sikerül ezt az ötletet megvalósítani."

Pearl még nem tért vissza, így hát végigmegyek a folyosón, nem tudom, merre induljak most. De még csak néhány ajtónyíláson jutottam túl, amikor a succubus újra felbukkan - a démonnal közvetlenül mellette.

Rollick felvonja a szemöldökét. "Úgy tűnik, valami hihetetlenül sürgős dologról kell beszélned velem."

Belülről összerezzenek. "Bocsánat. Nem olyan sürgős. De ha már itt vagy... Megengednéd, hogy holnap este használjam a parti szobát valamire? És szükségem lenne néhány kellékre. Nem tudom, hogy ez mennyire lesz egyszerű, amíg a tengeren vagyunk."

"Én már holnap reggelre terveztem a kikötést, csak rövid időre, más okokból. Adj egy listát, és nagyon kevés olyan dolog van, amit ne tudnék beszerezni. És nem tervezek semmilyen partit, úgyhogy a szoba szabad préda."

A szívem megugrik a reménytől, mint régen nem éreztem. "Nagyszerű. Köszönöm. Máris nekilátok a lista elkészítésének."

"Ez Riva miatt van?" - kérdezi.

Tétovázom. "Ez probléma?"

A démon ferde vigyort szegez rám. "Egyáltalán nem. Történetesen úgy gondolom, hogy mindannyiunknak jobb lenne, ha a te kis banzájod több nyugalmat találna magának. Nézd meg, mit tehetsz ez ügyben, ahogy csak akarod."

Eltűnik, és egy nyugtalanító csomóval a gyomromban hagy. Miért gondolja, hogy mindenkinek jobb lesz így?

De úgy tűnik, tényleg élvezi a saját szórakoztatására tett, homályosan baljós megjegyzéseket.

Sietek a lakónegyedek felé, az idegeim egyszerre cikáznak a buzgalomtól és a bizonytalanságtól. A játékterem felől hallatszó hangok rövidre zárnak.

A másik három srác ott gyűlik a biliárdasztal körül, Jacob a dákógolyóról az egyiküknek int.

"Abba a golyóba kell beleütnöd".

Zian ráncolja a homlokát. "Ez elég hülye módszernek tűnik."

"Jake-nek igaza van... ezek a szokásos szabályok" - mondja Dominic onnan, ahol oldalt áll, és a dákóállványt tanulmányozza. "De semmi sem tiltja, hogy mi is kitaláljuk a sajátjainkat."

Mindannyian elhallgatnak, amikor besétálok a szobába. Jacob arckifejezése megfeszül.

"Az edzés mára befejeződött?" - kérdezi.

"Egyelőre igen." Elrobogok előre, mielőtt jobban átgondolhatnám a javaslatot, amit tenni készülök - és azt, hogy ők mit szólnának hozzá. "Szükségem van a segítségedre... Szeretném, ha tennénk valamit Riváért. Valami... nagyot."