Eva Chase - Monstrous Power - 22. Fejezet


 

Huszonkettő



Riva



Teljesen összezavarodva pislogok Andreasra. Egy szappanoperás leszámolás?

"Miről beszélsz?"

Andreas mereven visszanéz rám, sötétszürke szemei elrabolják a lélegzetemet. "A szereplők mindig szembekerültek egymással, és kiadták magukból a sérelmeiket. Sokszor ilyen helyeken, mint ez."

A szája sarka kicsit feljebb húzódik. "Biztos vagyok benne, hogy rengeteg olyan dolog van, amit elmondhatnál nekem, de eddig visszatartottad, mert... mert ilyen vagy. De kiengedheted őket. Elmondhatod, mennyire kiakadtál rám. Kiabálhatsz velem. Megpofozhatsz. Térdelj tökön. Megérdemlem mindezt. Üss meg. Ez a legjobb pillanat, amit adhatok neked, hogy elmondd a véleményed."

Pontosan tudom, milyen pillanatokról beszél. Már annyiszor láttam őket a tévéképernyőn.

Akkoriban álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer olyan helyzetbe kerülök, hogy hasonló tirádát tudok majd mondani az egyik emberemnek.

A tekintetem a másik három férfira siklik, akik a szoba szélein állnak. Mindannyian követik a beszélgetésünket, de semmi jele annak, hogy fontolgatnák a közbelépést.

Andreas megköszörüli a torkát. "Ezt nekik is hallaniuk kell. Nem fogom eltitkolni, hogy mennyire elcsesztem."

Térdre ereszkedik előttem, úgy, hogy én inkább lefelé nézzek rá, mint fordítva. A torkom összeszűkül.

Még mindig annyi fájdalom és düh kavarog bennem. Az árulás érzése úgy sajog, mint egy seb, ami sosem gyógyult be rendesen.

Talán tényleg szükségem van erre.

"Hazudtál nekem" - mondom reszelősen, kipróbálva a vádaskodást.

Andreas bólint. "Igen, és nem kellett volna."

Nem engedi, hogy a tekintete elszakadjon az enyémről. Könnyek szúrnak a szemem mögé.

A hangom felemelkedik. "Úgy tettél, mintha törődnél velem. Elhitetted velem, hogy bízhatok benned. És egész idő alatt arra vártál, hogy eláruljak valami szörnyű titkot, amiről majd beszámolhatsz a többieknek."

A kezem összeszorul. Nem akarom megütni, még dühömben sem.

A kiabálással kapcsolatban sincsenek ugyanilyen aggályaim. Jó érzés a panaszokat felé hajítani - feloldozás anélkül az émelyítő borzalom nélkül, amire teljes dühömben képes vagyok.

A hústépő jellegű sikoly egyáltalán nem böki ki a fülemet. A bennem lévő szörnyeteg tudja, hogy ez a düh nem arról szól, hogy kiosszam a bántalmakat, hanem hogy zászlóként tartsam a sajátomat.

"Eljöttél hozzám, és olyan aranyosan viselkedtél. Hagytad, hogy teljesen megnyíljak előtted... olyasmit osztottunk meg egymással, amit még soha senkivel nem osztottam meg... és egész idő alatt... soha nem történt volna meg... Soha nem hagytam volna, hogy megcsókolj, ha tudtam volna, miért voltál kedves hozzám!"

"Ez a legszarabb dolog, amit valaha tettem valakivel" - mondja Andreas, és a hangja éppoly feszült, mint a meggyötört arca. "Nem fogok kifogásokat keresni. Kurvára rosszul tettem, és bárcsak visszamehetnék, és belém lehetne verni egy kis értelmet."

De ahogy a szavak elhangzanak, rájövök, hogy többet akarok. Nem akarom, hogy igazolja, amit tett, de valamiféle magyarázatra van szükségem.

"Miért?" Mondom, hirtelen felocsúdva. "Miért tetted ezt velem, azok után, amin korábban keresztülmentünk, azok után... Hogy bánhattál így velem?".

Andreas megfeszül. "Riva, meg sem próbálom azt mondani, hogy van értelme..."

"De így volt" - török közbe. "Amikor ez történt, azt hitted, hogy igazad van. Magyarázd el, hogy megértsem."

Az utolsó mondat egy parancs határozottságával visszhangzik a levegőben.

Árnyék vonul át Andreas arcán, de ő továbbra is rám néz. "Nem tudom, hogy meg fogod-e érteni. De útközben mindent elmondhatok neked."

Csípőre teszem a kezem, a sima anyag gyűrődik az ujjaim alatt. Az elszántság megnyugtat. "Rendben. Csináld csak. Mindig mesélsz a múlt dolgairól - legyen ez is egy közülük."

Andreas egy pillanatig rám mered. Aztán lassan belélegzik.

"Már láttad, hogyan kezdődött. A videót, amit az őrzők mutattak nekünk, amin úgy tűnt, mintha tudtad volna, hogy Griffint meg fogják ölni, mintha alkut kötöttél volna velük."

"Amit meghamisítottak."

"Azt nem tudtuk. Tudhattuk volna, de ki voltunk borulva, és épp végignéztük, ahogy Griffin meghal, te pedig nem tértél vissza... Állandóan arra emlékeztettek minket, hogyan fordultál ellenünk, sót dörzsöltek a sebbe, és mindazzal együtt, amin keresztül kellett mennünk, nem sok időnk volt hátralépni és igazán gondolkodni."

Andreas egy pillanatra elszakítja rólam a tekintetét, mielőtt visszahúzza. "Voltak pillanatok, amikor azon tűnődtem, hogy ez tényleg igaz lehet-e. De azt gondoltam, ha valahogy kitalálták, akkor neked is halottnak kell lenned. Talán egy részem jobban szerette volna azt hinni, hogy elárultál minket, de még mindig ott élsz valahol, mint azt, hogy örökre eltűntél."

A hangjában lévő nyers hangtól még forróbban ég a szemem. "És aztán mégis visszatértem. Visszajöttem, hogy megmentselek."

"Nem tudom, hogyan magyarázzam meg" - mondja Andreas, másodpercről másodpercre rongyosabb hangon. "Négy éven át azt hittem, hogy áruló vagy. Távolinak tűntél. Éreztem, hogy van valami, amit nem mondasz el nekünk, még azután is, hogy elkezdtél megnyílni. Csak azért kötöttem alkut Jacobbal, mert az alternatíva az volt, hogy meg sem próbálom kideríteni, mi az igazság - és ez volt az, amit megtehettem. Egy módja annak, hogy a többiek biztonságban legyenek. Olyan sokáig próbáltam olyan keményen próbálkozni, hogy mindenki ne essen szét..."

Elakadt a szava.

Ellenállok a késztetésnek, hogy összeszorítsam a fogaimat. "Hagytad, hogy széthulljak."

"Nem akartam. Nem akartam... minél több időt töltöttem veled, annál inkább meg voltam győződve arról, hogy igazat mondasz, hogy azért jöttél, hogy kitörjünk, és meg akarsz védeni minket. De a többiekkel nem tudtam elhitetni. És még mindig ott volt az a dolog, amit elhallgattál... Fogalmam sem volt róla, hogy csak arról van szó, hogy megcsókoltad Griffint".

Émelygő zsigeri görccsel emlékszem, mennyire ideges voltam, amikor ezt végre bevallottam neki.

De ő már végig tudta a videóból. Hogy a felvétel nagy része valódi volt.

"Elmondtam neked" - mondtam. "Amikor azt hittem, hogy megbízhatok benned."

"És annyira megkönnyebbültem, hogy nem volt másról szó. Hogy pontosan az a nő vagy, aki mindig is voltál. Azt hittem, minden rendben lesz."

Borzongás fut végig a testemen. "Azt hitted, hogy rendben van, hogy megdugtál."

Andreas nem tudja elnyomni a rándulását a durva megfogalmazásomra. Lehajtja a fejét.

"Még mindig az a nő voltál, akit mindig is szerettem, és te is szerettél engem, és amikor belefeledkeztem a pillanatba, úgy éreztem, hogy csak ez számít. És miután magamhoz tértem a kábulatból, úgy tűnt, ezután már csak az számít, hogy a többiek is tudják, hogy rosszat tettünk, hogy minden mást helyrehozhassak. Nem tudtam, hogy követni fogsz - hogy meghallod..."

"Elmondtad volna egyáltalán, ha nem hallom?" Muszáj megkérdeznem.

"Igen" - mondja Andreas rekedten. "Már akkor rájöttem, hogy meg kell tennem, amikor felmentem az emeletre, hogy beszéljek a srácokkal. De fontosabb volt előbb velük foglalkozni. Azt hiszem, nincs bizonyítékom arra, hogy végül is biztosan megtettem volna."

Ismét felemeli a fejét, és találkozik a tekintetemmel. "Bármit is teszek, hogy jóvá tegyem, tudom, hogy nem lehet egyszerűen helyrehozni, ahogyan elszúrtam a dolgokat. De továbbra is próbálkozni fogok. Egész hátralévő életünkben, ha ez kell. Úgy megyek a sírba, hogy megpróbálom, és nem bánok semmit, csak azt, hogy eleve olyan szörnyen elbasztam. Egész eddigi életemben szerettelek, és szeretni foglak a hátralévő életemben, még akkor is, ha a hátralévő életedet azzal töltöd, hogy utálsz engem."

E szavak igazsága átcseng a hangján - és visszhangzik a mellkasomon lévő jelben. Komolyan gondolja, minden egyes szavát.

És én nem gyűlölöm őt. Még a legdühösebb és legbántottabb pillanataimban sem gyűlöltem őt soha.

Nem vagyok benne biztos, hogy a vallomása után már nem is haragszom rá. Minden nehézség nélkül tudom követni azt az utat, amin ő végigment.

Az őrzők mindannyiunkat átvertek. Összezavarták a fejünket és megverték a lelkünket.

Annyi mindenben összetörtek minket, és rosszul rakták össze a darabokat.

Hány hibát követtem el?

Csak az igazságot akarta tudni. Hogy biztos lehessen benne, azokért a srácokért, akikért bármit megtenne, hogy megvédje őket.

Ezt meg tudom érteni.

De még ha a vállaim kezdenek is ellazulni, a feszültség egy szála továbbra is a gyomrom köré tekeredik. A hangjának visszhangja újra végigvonul az elmémben.

Azért kezdtem el összebújni vele, hogy megnyíljon...

Nekem is tudnom kell a teljes igazságot.

"Oké - mondtam halkan. "Még egy dolgot szeretnék."

"Mondd meg."

"Azt akarom, hogy mutasd meg az emlékeidet mindenről, ami attól kezdve történt, hogy otthagytál a tanyán, egészen addig, hogy rajtakaptalak, amint Jacobbal beszélgettél."

Andreas arckifejezésén végigfutott a meglepetés villanása. Mielőtt megszólalhatna, Jacob durva hangot ad ki onnan, ahol az uzsonnaasztal mellett áll.

A figyelmem a másik fickóra rándul. "Mi az?" Újabb ingerültség szúrása kúszik fel a gerincemen. "Attól félsz, hogy ettől még rosszabb színben tűnsz majd fel?"

Jacob végigsimít a száján. Az arca megkeményedik, de elég egyenletesen válaszol.

"Tudom, hogy így lesz. De ez az én hibám."

Legalább ennyit be tud ismerni.

Visszarántom a tekintetemet Andreasra. Ő bólint. "Amikor csak készen állsz."

Legutóbb, amikor megmutatta, mit tapasztaltak az első szökési kísérletünk után, azt javasolta, először én üljek le. Leereszkedem a padlóra, és a kezeimet mindkét oldalamon megtámasztom.

"Rajta."

Drey szeme bíborvörösen csillog, és egyszer csak újra a pincében vagyok.

Visszatértem, de nem önmagamként. Az ezüstös színű hajam, az, ami miatt Griffin Holdsugárnak hívott, kibontakozik egy takarón az új látványom alatt.

Ezúttal Andreas szemén keresztül nézek. Andreas karjai egy nála sokkal karcsúbb, kisebb test köré fonódnak.

Andreas teste megfeszül abban a pillanatban, mielőtt azt mondja nekem, hogy beszélnie kell Jacobbal.

Azt hiszem, tudom, miért kezdte itt az emlékezést. Mert bár nem tudom kiolvasni az érzéseit az emlékből, érzem, ahogy ellenállt annak, hogy elengedje a szorítását rajtam.

Nem akart elengedni. Nem akart elhagyni.

De ő gyorsan felfelé tolja magát a lépcsőn, a testéből sugárzó elszántsággal. Egyenesen a szobába megy, ahol Jacob az ablak mellett ül a földön, és megáll a küszöbön.

"Beszélnünk kell Riváról."

A hetekkel ezelőtti Jacob ugyanazzal a hűvösen szenvtelen hangnemmel válaszol Dreynek, amit akkoriban oly gyakran használt. "Már a vonaton is elmondtam. Majd visszatérünk erre a témára, miután megszereztünk mindent, amit csak tudunk Engelről."

Ahogy belülről figyelem, Andreas egy fejrázással egyenesen a szobába masírozik. "Nem. Az összes méregnek... minden formában... most azonnal véget kell vetni. Még ennyi ideig sem szabadna folytatódnia."

Jacob jeges pillantása mogorvasággá változik. Már értem, miért nem tetszett neki az ötlet, hogy újra előveszem ezt a beszélgetést.

"Ez nem rajtad múlik" - csattan fel. "Nem neked kell döntened."

Andreas keresztbe fonta a karját maga előtt. "Nem te vagy itt a főnök. Együtt vagyunk benne, nem így kéne lennie? Nem mindig van igazad, Jake, és most az egyszer hihetetlenül tévedtél."

"Gondolom, majd előadhatod az érveidet, ha mindenki felébredt. Addig is..."

Mielőtt Jacob befejezhetné az elbocsátást, Zian és Dominic megjelenik az ajtóban.

Zian megpöcköli a kialvatlan szemét. "Felébredtünk. Mi folyik itt?"

Andreas feléjük fordul, végtagjait sürgető érzés kanyarog végig. "Tévedtünk Rivával kapcsolatban. Kiszedtem belőle az egész történetet, és egyáltalán nem hazudott. Egy kicsit sem fordult ellenünk."

Nem tagadhatom, milyen nyomatékosan mondja a szavakat, milyen erősen érzi egyértelműen, hogy ezt a kijelentést teszi. Belevésődött az emlékezetembe.

Biztos volt benne. Helyre akarta hozni a dolgokat.

Zian összevonja a szemöldökét, és leül az ágy szélére. "De mi láttuk..."

Andreas hangja frusztráltan szűkszavúvá válik. "Tudom, hogy mit láttunk. Ez az, ami miatt még én is úgy bántam vele, mint a szarral, amikor vissza kellett volna fogadnunk. De biztos csak megjátszották, ezt észre kellett volna vennünk."

Dominic az ajtóból ráncolja a homlokát. "Szörnyen valódinak tűnt."

Jacob gúnyos hangjától összerezzennék, ha a saját testemben lennék. "Drey csak azt akarja hinni, hogy hamisítvány volt, hogy jobban érezze magát, amikor összebújik az árulóval."

Újabb feszültség borzong végig Andreas testén.

"Ő nem áruló" - vág vissza. "Azt hiszed, hogy olyan okos vagy, Jake. Tényleg azt hiszed, hogy a létesítményt irányító emberek elég ügyesek ahhoz, hogy genetikailag átalakítsanak minket bármivé, de egy percnyi videofelvétel manipulálásával nem tudnának megbirkózni?"

"Úgy gondolom, hogy nem volt okuk vesződni vele."

"Semmi okuk? Mi lenne, ha adnának nekünk valakit, akire haragudhatunk, nem pedig az őrzőkre, akik valójában megölték Griffint? Mi lenne, ha hozzáadnánk azt a kis szálkát a kételyhez, hogy bízhatunk-e még egymásban is, hogy megpróbáljuk elterelni az újabb szökési kísérletet? A második rész nem működött, de az első pokolian biztos, hogy igen."

Az a részem, amit még mindig Andreas elméjében tudok, fájni kezd a hangja hevességétől. Hiányzott ez az egész, fogalmam sem volt róla, milyen keményen küzdött értem.

"Nem tudhatod" - lő vissza Jacob. "Bevetted az áldozati rutinját, és most kifogást akarsz, hogy ez rendben legyen".

Andreas összeszorítja az állkapcsát. "Figyelsz egyáltalán magadra? Mi ismertük Rivát. Közénk tartozott, ott volt velünk mindazon a szarságon, amin keresztülvittek minket, és azóta is az, mióta visszajött. Hogy mi a faszért bíztunk meg abban, amit az őrzők mutattak nekünk, ahelyett, amit egész életünkben láttunk, az az őrület."

"Percre pontosan megterveztem a szökés minden egyes részletét. Egy árnyalatot sem hagytunk ki belőle. Honnan máshonnan tudhatták volna, hogy így várnak ránk?"

"Ó, szóval erről van szó valójában. Nem tudod beismerni, hogy talán valahol hibáztál, vagy hogy talán egyszerűen nem voltál olyan briliáns, mint amilyennek szeretnéd."

Jacob talpra löki magát. "Egyáltalán nem rólam van szó. Hanem Griffinről, aki meghalt, mert ő..."

"Szerette Griffint" - szakítja félbe Andreas. "Amiben egyáltalán nem kételkednél, ha valaha is vennéd a fáradságot, hogy meghallgasd őt a fejedben felépített dühös történet helyett."

Jacob arca kipirul a dühtől. "És gondolom, azt is elmondta neked, hogy ő is szeret téged, mi?"

Andreas hangja egy pillanatra sem inog meg magabiztosságában. "Mindannyiunkat szeret. Vagy legalábbis így volt, de úgy tűnik, még téged is tudna szeretni annak ellenére, hogy mekkora seggfej voltál vele, ha összeszednéd magad."

Ó, Drey. Sírni akarok, és meg akarom ölelni, meg millió más, egymásnak feszülő vágy.

Jacob gyakorlatilag köpköd. "Micsoda egy kibaszott hülye tündérmese. És te elhiszed ezt a sok baromságot, amit összehordott, mi?"

"Igen" - mondja Andreas határozottan -"elhiszem. Mert napok óta figyelem és hallgatom őt, és minden arra utal, hogy igaz. Ha elfelejtetted volna, az egész ok, amiért elkezdtem 'összebújni' vele, az az volt, hogy megnyíljon olyan dolgokról, amiket egyébként nem mondott volna el nekünk. Én betartottam az egyezségemet. Most neked kell meghallgatnod."

A szavak nem keltenek ugyanolyan borzongást bennem, ha most hallom őket. Csak bunkósbotként használta őket, hogy rácsapjon Jacobra, hogy elfogadja az érveit, semmi több.

Az utolsó fájdalmas szilánkok, amelyek még mindig belém fúródtak, elolvadnak.

Nem örülök annak, amit Andreas tett, vagy a döntéseknek, amiket akkor hozott, amikor először találkoztunk újra. De egészen a végéig nem ármánykodott ellenem.

Tényleg rájött a hibájára, és foggal-körömmel küzdött azért, hogy az egész csoport útját a legjobb tudása szerint korrigálja.

Az emlékezésben Andreas tekintete az ajtó felé rándult, ahol az a múltkori én jelent meg, betegesen sápadtan és védekezőn támaszkodva. Aztán egy érzékcsapással visszazuhanok a saját fejembe, és Drey aggódó tekintetével szembesülök itt a jelenben.

Az első másodpercekben csak visszabámulni tudok rá. A bensőm annyira összekuszálódik, hogy csoda, hogy még mindig lélegzem.

Aztán kinyújtom a kezem, és megérintem az arcát.

Andreas lehunyja a szemét a tétova simogatásra. Egy könnycsepp csillan ki az egyik szemhéja alól.

"Megvan, Csingiling" - motyogja. "Megkaptad az egészet belőlem."

A páncél, amit felépítettem, biztosan megrepedt, mert a kijelentés egyenesen belém süllyed. És én hiszek neki.

Végigsimítok a hüvelykujjammal az arccsontján. Aztán ingatag lábakon felállok, nem teljesen biztos, hogy mi következik, de tudom, hogy ez most már az én történetem.

Az én szappanoperám. Az én melodrámám.

Lehet, hogy még mindig fáj, de ennél többet érzek. Több akarok lenni ennél.

Felrántom Andrást az inge gallérjánál fogva. Bizonytalanul néz rám.

A lantos zene még mindig körülöttünk tekereg. Ezért azt mondom: "Táncolj velem."