Hailey Edwards - Gray Court - 3. Fejezet

 


3. FEJEZET



"Nem kellett volna ürügyet gyártanod ahhoz, hogy ágyba bújj velem."

A kezemben és a mellkasomban gyenge bizsergés hagyta el a statikus töltés érzését. "Hmm?"

"Csatlakozhattál volna hozzám egy kis szundikálásra anélkül, hogy előbb az ájulásig lemerültél volna."

Ájulás.

Ettől felegyenesedtem, és a fejem teteje megcsípte Asa állát. "Már megint megtettem?"

"Inkább ájulás volt" - mondta Clay filozofikusan. "Nagyon viktoriánus." Leült az ágy lábához, a lábaimat átvetette az ölébe, hogy helyet csináljon hármunknak. "Már csak a kanapé hiányzott. Majd felveszek egyet az online kosaramba, hátha lesz következő alkalom. A kárpitozáshoz zúzott vörös bársonyra gondoltam."

A két sráccal a pici házban egyenesen klausztrofóbiás érzés volt. Vagy talán csak a pánik karmolt fel a torkomban.

"Nem bántottál senkit." Asa az oldalához szorított. "Kimerítetted magad Peleg gyógyításában."

"Gyógyítás...?" mertem reménykedni, még ha tudtam is, hogy ez ostobaság. "Ő...?"

"Életben van, de eszméletlen." Clay a lábamra tette a kezét, és megszorította a lábujjaimat. "Megmentetted az életét, Babaarcú."

A fülemben dübörgő pulzus néhány decibellel tompult. "Colby?"

"A szundi gombot nyomta meg, amint a szemed hátrafordult." Felfújta az arcát. "Szegény kölyök kétségbeesett volt."

Ahogy felidéztem a vallomását, savanyú íz árasztotta el a számat. "Mit mondott neked?"

"Hogy az ő hibája volt." Egy homlokráncolás vágott a homlokába. "Gondoltam, bűntudata van, amiért karcolás nélkül jött ki."

"Gondold meg alaposan, mielőtt válaszolsz." Elszakadtam Asa-tól, hogy közelebb húzódjak Clayhez. "Hallotta még valaki?"

"Senki sem volt elég közel" - döntött, rám irányítva az aggodalmát. "Mi olyan nagy ügy?"

"Az első dolog, amit mondott, miután kiszabadítottam, az volt, hogy nem szándékosan tette." Aggódó homlokráncolást osztottam meg Asa-val. "Nem azt, hogy az ő hibája volt, mint a túlélő bűntudata, hanem hogy nem szándékosan tette."

Clayből kitört a nevetés, aki úgy vigyorgott, mintha azt várta volna, hogy én is kuncogjak. "Ezt nem hiszed el."

"Pontchartrain." Asa rakta össze először. "Szerinted neki is volt egy olyan epizódja, mint neked."

"Te csak védekeztél." Clay az ajtó felé csúsztatta a tekintetét. "Szerinted Peleg bántotta őt?"

Vagy ez, vagy megijesztette. Inkább megrémítette. A grimoire nem avatkozott volna bele a móka kedvéért. Mármint, megtette volna, de kétlem, hogy egy adrenalinlöket nélkül le tudta volna győzni, hogy meglazítsa az erejét.

Mondjuk, ha Peleg megkérte volna, hogy versenyezzen vele az őrökön át, és nem fogadta volna el a nemleges választ.

"Amíg valamelyikük fel nem ébred - utáltam beismerni -, nem fogjuk tudni, mi történt."

Már így is felbosszantott a Callula elrablásának híre, és kezdtem elébe menni a dolgoknak. Peleget hibáztattam, anélkül, hogy tényekkel támasztottam volna alá egy megérzésemet, ami talán nem volt több, mint ösztön, hogy lecsapjak bárkire vagy bármire, ami Colby biztonságát fenyegeti.

A leggyorsabb módja annak, hogy hibát kövessünk el egy nyomozás során, az érzelmeken alapuló feltételezések felállítása volt.

És nem, ezt nem azért mondtam, mert az érzelmek még mindig csalánkiütést okoztak nekem időnként.

"Miért zárta be a fiút, ha ő jelentette a fenyegetést?" Asa eltalálta azt az elemet, ami a legjobban zavart abban, ahogy rájuk találtunk. "És ha ő volt a fenyegetés, nem hagyta volna a gyámságán kívül?"

"Az ő szaguk volt az egyetlen a környéken." Clay megdörzsölte az orra mellett. "Eltekintve az összes többi démontól a farmon."

"A jó hír a rossz hír." Folyton visszatértem Colbyhoz. "A bűnös a gyámságon belül van."

"A centuria véresküt tett." Asa gyorsan megvédte a népét. "Nem szeghetik meg az akaratomat."

"Van mozgásterük?" Megforgattam a lehetőségeket a fejemben, tudatában annak, hogy a démonok milyen gondosan fogalmazzák meg a ravasz alkukat. "A ne bántsd Colbyt azt jelenti, hogy nem kell megvédened őt?"

"Megparancsoltam nekik, hogy bármi áron vigyázzanak rá." Összehúzta az állát. "Nem volt helye az értelmezésnek."

Asa volt az uruk, a szava a törvényük, de új volt neki, hogy naponta a lábuk alatt vannak.

Amikor Naeema főpapnő kötést vetett a centuriákra, hogy garantálja az unokájához való hűségüket, biztosította, hogy bárki, aki árt neki, saját kezével haljon meg. Akkoriban hatékony óvintézkedés volt, de vajon a büntetés kiterjedt-e Colbyra és rám? Egy újabb kérdés a főpapnőnek.

"Sajnálom." A kezemet a térdére tettem. "Bárcsak lenne más megoldás."

A centuria feletti hatalmának kihasználása valamit felaprózott Asa-ban. Nekem sem tetszett. De Asa megbánta. Keserűen. Valahányszor megfosztott valakit attól a képességétől, hogy nemet mondjon, utána órákig nehezen tudott a szemembe nézni, és nem bírta megemészteni, hogy egy szobában legyen Clayjel, aki szintén egy mesterének volt lekötelezettje. Az ő póráza talán hosszabbra nyúlt, mint a legtöbbé, de az igazgató vasököllel tartotta a végét.

A bonyolult érzelmek, amelyeket Clay az Asa rabságában lévő Moran iránt táplált, minden egyes alkalommal, amikor Asa újabb szabályt állított fel, egyre jobban felhorzsolódtak. Aggódtam, hogy a súrlódások egy nap talán nyersen dörzsölik a barátságukat.

"Colby mágiája hozzád kötődik." Asa hangja lágyan szólt. "Meg tudod mondani, mikor merít erőt?"

Amilyen kapcsolatban voltunk, a kötelékünkön keresztül mindketten éreztük, ha a másik varázsol.

"Nem éreztem őt." Megborzongtam, amikor felidéztem a dermesztő ürességet. "Amikor kinyújtottam a kezem, üresség volt."

"A gyámság" - motyogta Clay. "Gondolod, hogy megszakította a kapcsolatotokat?"

"A távolság fokozatosan elvékonyítja a kötelékünket, de ez..." Az ujjbegyeimet a mellkasomra nyomtam. "Eltűnt."

Soha nem voltam elzárva attól, hogy megérezzem őt, még a Pontchartrain-tónál sem.

Egy zümmögés arra késztette Clayt, hogy a telefonjáért nyúljon, és kihangosította. "Moran. Szia. Hogy vagy?"

"Colby felébredt" - jelentette, a hangja határozott és hűvös volt. Sokkal hidegebb, mint amilyet valaha is használt vele szemben az én hallomásom szerint. "Megmondhatom neki, hogy várjon téged?"

"Mindjárt ott leszünk." Felállt a lábára. "Legfeljebb öt perc múlva."

A hívás egy határozott kattanással ért véget, amelytől biztos voltam benne, hogy célkereszt van a hátamon, vagy Colby hátán.

"Nem Colbyt hibáztatja, sem téged." Békés mozdulattal felemelte a kezét. "Csak válaszokat akar."

"A helyében én is ezt tenném."

De ha választanom kellett aközött, hogy megosztok-e egy igazságot, ami talán elkárhoztatja a kis molyleányomat, vagy Moran lelki békéjét adom, nos, igazából nem volt választásom.