Hailey Edwards - Gray Witch - 13. Fejezet


 

13



"Van még egy onryōnk." Újra elolvastam az e-mailt. "Parish azt akarja, hogy minél előbb Plantersville-ben legyünk."

"Az csak az út végén van." Asa ellenőrizte a megadott címet. "Délkeletre a mi helyszínünktől."

Az apámat körülvevő tér sötétségbe robbant, ahogy a szárnyai kibontakoztak, és ő az égbe katapultált.

"Ha szem elől veszítjük, az nem lehet jó." Mindent megtettem, hogy megnyugtassam az idegeimet. "Utána kell mennünk."

"Van valami hír arról, hogy ezúttal kit idéztek meg?"

Kemény gombóc képződött a torkomban. "Még nem sikerült azonosítani."

"Ez nem jelenti azt, hogy az anyád volt." Asa megsimogatta a hátamat. "Bárki lehetett."

Figyelmeztetés nélkül a démon recsegő létbe tört, elszakítva tőlem Assát.

"Mi a baj?" Megragadtam a karját, de lerázott magáról. "Mi az?"

Körbejárta a környéket, beleszimatolt a levegőbe, majd mély és tartós szomorúsággal felém fordította a fejét.

"Rue gyere."

A megérzését követve átzúgtunk az aljnövényzeten, amíg meg nem talált egy romos kéményt, amely alig volt több, mint egy omladozó, kézzel rakott téglacsonk.

"Rue anya meghalt."

"Igen." Küzdöttem a hangomban lévő szorítás ellen. "Már évek óta."

"Nem." Odajött hozzám, gyengéden a kezemet a sajátjába fogta, és előre rántott. "Rue anya itt halt meg."

Az út túloldalán, a nedves földön ült, háttal egy fának, az anyám. Olyan ködösen ismertem fel, ahogyan az ember felidéz egy fényképet, amelyet túl sokszor látott ahhoz, hogy biztos legyen benne, valóban emlékszik-e rá, vagy csak kitalált egy visszaemlékezést az elkapott pillanat alapján.

Hatvan másodperc.

Ennyi időbe telt, amíg a démon megtalálta őt.

Ennyi időbe telt, amíg a világom megállt.

"Futnod kéne." Lehajtotta a fejét, tekintete a lábára szegeződött. "Komolyan mondom, bébi."

"Anya?" Kerestem a megidézőjét. "Honnan jöttél?"

A megbízásaink mintája alapján arra számítottam, hogy a következő onryō Plantersville-ben lesz az idézőjével.

"Ő hozott vissza." Felnézett, és a szemei lélektelen gödrök voltak. "Érted."

"Anya?" Előrebillentem a talpamra. "Meg tudsz érteni engem?"

"Fuss." Egy zokogás tört ki a mellkasából. "Nem tudom már sokáig visszatartani."

A kétségbeesés utat tört bennem, és láttam, hogyan szabadulhatok ki ebből a patthelyzetből.

A bűbájt suttogva az orrom alá, elkezdtem megidézni a grimoire-t. Nem elég messzire ahhoz, hogy kiengedjem. Csak annyira, hogy reméltem, az ingadozó mágiája felkelti apa figyelmét.

Ha a könyvön keresztül követett volna engem, egy szempillantás alatt észrevenné az aláírást.

"Lacky?" Közelebb léptem. "Ő az, akire gondolsz?"

"Rue." A démon megragadta a felkaromat. "Nézd."

Anya szó szerint értette, amit mondott, a keze a gyökereket szorította, hogy mozdulatlanul tartsa magát. A feszülés a testében annál nyilvánvalóbbá vált, minél tovább álltam ott, és akkor az ujjai elvesztették a tartásukat.

A mágiája a térdembe csapódott. Az ízület megrándult, kipattant, és én négykézláb a földre zuhantam.

Remegő pálca lógott anya ujjaiból, a hegye fényesen izzott, és könnyek nedvesítették meg az arcát.

"Nem tudok uralkodni magamon." Ismét fújt egyet. "Fuss!"

A démon megmentett önmagamtól, felrántott, és a hóna alá gyömöszölt. Olyan gyorsan futott, ahogy csak tudott, fák között kanyarogva, annyi helyet hagyva anya és köztem, amennyit csak tudott. A távolság segített. Minél messzebb kerültünk tőle, annál kevésbé kényszerítette a rá nehezedő kényszer, hogy cselekedjen.

A csontjai nélkül nem tudtuk megállítani. Szétrobbanthatnám, ahogy az öreg Fangot is, de ő az én anyám volt.

Nem voltam benne biztos, hogy elég erős vagyok ahhoz, hogy véget vessek neki, nem azok után, hogy az igazgató egy életen át azt mondta nekem, hogy én voltam az, aki megölte őt. Nem akartam, hogy a hazugságai az igazságom legyenek. Még ha már halott is volt, nem akartam én lenni az oka annak, hogy végleg kikacsintott a létezésből.

Egy távoli aggodalom csírázott az agyamban, egy bizsergés az agyamban, ahogy a bizonyosság gyökeret vert.

Bárki is birtokolta a csontjait, közel tartotta őket magához. Évtizedekig. Ez megmagyarázta, miért nem tudtam kapcsolatba lépni anyával, és miért nem találta meg Meg sem. Nem volt a fátyol túloldalán. Csapdába esett, és csak egy embert tudtam elképzelni, aki ilyen kegyetlenül bánt volna vele. Az az ember, akire kezdettől fogva gyanakodtam.

Az igazgató.

De ha nála voltak a csontjai, és őt idézték, akkor ez azt jelenti...

...hogy itt volt.

Az egyetlen ember, aki tudta, hol van, az Parish volt, és Parish akkor sem árulta volna el, ha kitépem a szívét, és megeszem előtte. Ez volt a dolog lényege. Nem élte túl az igazgató jobbkezeként, hogy ilyen sokáig a főnöke titkait árulja el.

Egy ág belekapart a hajamba, ahogy a démon feljebb emelt a vállára, de a mellettem elrepülő törmelék suhogása megakadályozott abban, hogy a hátunk mögé nézzek. A hátamon átsugárzó fájdalom jelezte, hogy egy lövedéket kaptam a gerincem bal oldalára, de be kellett szívnom és meg kellett birkóznom vele.

Gyászos üvöltés hasított az éjszakába, mások emelték fel azt a hangot, és remény áradt szét bennem.

A hang megzavarta anyát is, aki a forrást kereste, és elfelejtette, hogy megpróbáljon megölni engem.

Egy hatalmas farkas, akit Derrynek ismertem fel, kirohant a sötétségből, és lépést tartott a démonnal. Négy másik farkas is előbukkant, oldalba álltak, és valami távoli pont felé tereltek minket. A csaholásuk és ugatásuk arról árulkodott, hogy jól érzik magukat, ami elgondolkodtatott, vajon azt hitték-e, hogy az Öreg Fang a nyomukban van, és nem anya. Akárhogy is, hálás voltam a segítségért.

"Derry-farkas azt mondja, erre" - vágott bele a gondolataimba a démon. "Öreg temető."

Egy omladozó kő jelezte egy családi temető sarkát, amely a benövésből ítélve évtizedek óta nem látott látogatókat. Egy hosszú tábla hirdette, hogy ez a Lacky család temetője, nem pedig az Öreg Fang eredeti nyughelye.

A démon elsuhant a jelzőtáblák mellett, és közben majdnem elütött. A lendületét ellene fordítva, eltörtem a szorítását, és átfordultam a karján. A lábamra érkeztem, a térdem sikított az ütközéstől, és felszabadítottam a kezemet a dobáshoz.

Nem akartam megtámadni az anyámat, de megtettem, ha nem volt más választásom.

Nem értékelheted a halottakat az élők fölé.

Megfordultam, hogy átpillantsak a vállam fölött, és egy olyan seb szélét tapogattam, amit nem láttam. "Tudsz segíteni?"

A démon a skorbutról morgott, bizonyítva, hogy Colby nem definiálta neki, aztán elhallgatott.

"Ott nincs semmi." Felemelte az ingemet, és beleszimatolt, ami csiklandozott. "Régi heg. Furcsa szaga van. Ez az."

"Ez nem lehet jó." Rengeteg sebhelyem volt, de egyik sem csiklandozta az orrát. Közben újra megvizsgáltam a térdemet, és a súlyomat is elbírta, anélkül, hogy megrogyott volna. Gyógyulófélben voltam. Gyorsan. De hogyan? "Gondolod, hogy a fojtószalag...?"

A démon szétnyitotta az ajkát, hogy válaszoljon, de a farkasok figyelmeztető vicsorgásba törtek ki, ami megsüketített.

Az elhajlás ellen küzdő lábakon anya közeledett felém, a kényszerrel folytatott harca nyilvánvaló volt.

"Véget kell vetned ennek" - motyogta anya, hangja ezer suttogás volt. "Nem akarlak bántani."

Egy ujjal sem lépte át a láthatatlan vonalat a megszentelt földre, amiért hálás voltam.

Mindazok közül, amiket kérdezhettem volna, amiket mondani akartam, tudnom kellett. "Ki tette ezt veled?"

Egy tűhegynyi vörös szúrás jelölte ki a pupilláját, és addig nőtt, amíg a szemét el nem emésztette a bíbor.

"Az apádat akarja." Feszültség ritkította a hangját. "Ne hagyd, hogy győzzön. Ne hagyd, hogy újra győzzön. Ezúttal nem."

"Az igazgató" - erőltettem a megerősítést, de a fókusza elhomályosult, ahogy küzdött önmagával.

Egyetlen szemrehányás sem hagyta el az ajkát, bizonyítva, hogy bárki is hívta ide, gondoskodott róla, hogy ne tudja kiiktatni őket.

"Kérlek, kicsim, fejezd be ezt." Átölelte magát, a pálcáját a hóna alá szorítva. "A csontjaim..."

"Hogyan?" Előreléptem, elkábítva a tisztánlátás pillanatától. "Hogyan adhatok neked békét?"

"Égesd el a csontjaimat, és sózd be a földet, ahol találod őket."

"I..." Összeszedtem a bátorságomat. "Megteszem." De előbb meg kellett találnom őket. "Tudod, hogy hol vannak?"

"Mindenhol elásta a darabjaimat" - vallotta be. "Nem találom magam, csak a célpontomat."

Engem.

"Miért tenne ilyet az igazgató?" Nem tudtam elképzelni a végjátékát. "Miért ez a színjáték?"

"Az igazgató?" Mély vonal vájt a homlokára. "Ő..."

Egy árnyék suhant át a hold fölött, és a wargok szorosan körém tömörültek, mindannyian az égre bámultak. Nekem nem kellett odanéznem. A csontjaimban éreztem, hogy ki jött, és kezdtem attól tartani, hogy talán még nálam is nehezebben választja az élőket a holtak helyett, ha a szívszorító áhítata erre utal.

"Howl." Leszállt előtte, a szárnyai remegtek, mintha nem tudná elhinni. "Hát itt vagy."

"A gyermekünkért küldtek." A nő a férfi mellkasának vetette magát. "Kérlek, segíts nekem."

"Gyere velem." A férfi a karjába vette. "Mindig is szerettél repülni."

Vizes nevetés hagyta el a lányt, ami fájdalmas sírássá változott.

"Nem tudok már sokáig küzdeni ellene." A tenyerébe fogta a férfi arcát. "Vess véget ennek."

"Inkább leég a nap, minthogy újra lemondjak rólad" - mondta, és láttam, hogy mindketten hiszünk neki.

"Nem tudok így élni." Az alsó ajkába harapott. "Így létezni." Könyörgött neki. "Nem vagyok igazi."

"Nekem elég valóságos vagy." A férfi szorosabban ölelte a nőt, mintha soha nem engedné el. "Rendbe hozom ezt, Howl, esküszöm."

" Az én Saintem." Megbillentette az állát egy csókra, ami arra kényszerített, hogy elfordítsam a fejem. "Nem tudsz mindent helyrehozni."

"De megpróbálhatom."

Hátrapillantás nélkül felszállt az égbe, magával ragadva a közvetlen fenyegetést.

Ha fájt is, hogy annyira elmerültek egymásban, hogy egyikük tekintete sem talált meg engem, nem tudtam kimutatni.

És aggasztott, hogy a grimoire fellobbanása rekordidő alatt riasztotta apát.

"Ennek nem lesz jó vége." Addig figyeltem őket, amíg csak egy pötty nem lett belőlük a horizonton. "Egyáltalán nem lesz jó vége."

"Apádnak megvan az egyik ujjcsontja." Asa biztosan elmozdult, amíg én azzal voltam elfoglalva, hogy elnyomjam a fájdalmamat. "Talán el tudja temetni a tulajdonukban lévő földön, és megadja neki az irányítást a tettei felett."

"Egész idő alatt limbóban volt." Elmerengtem a szégyenemben, amiért ott hagytam őt. "El kell engednie őt."

Mint mindig, Asa többet hallott, mint amit mondtam, és az oldalához húzott. "Ettől még nem leszel gyenge."

"Alig emlékszem rá. Nem vagyok benne biztos, hogy emlékszem rá. Nem kellett volna így bezárkóznom."

"Ő az anyád." Asa a fejemre támasztotta az állát. "Senki sem hibáztat azért, hogy nem akarod bántani őt."

"Meghalt." Kényszerítettem magam, hogy kimondjam. "Nem bánthatom őt." Újra nyeltem egyet. "Megkért, hogy vessek véget neki."

Bármilyen túlvilági életben is hitt, azt remélte, hogy segítek neki eljutni oda. Egy irgalmas cselekedet. A szeretet cselekedete. Ehelyett gyávaságot követtem el. Hagytam, hogy elvigye őt egy férfi, aki inkább meghalna, minthogy nélküle éljen.

"Menjünk vissza a barlangba." Megtöröltem az arcomat a pólómmal. "Talán kihagytunk valamit."

"Az apádnak már van egy darabja belőle" - emlékeztetett Asa. "Megtalálja a többit is."

Ez volt az, amitől féltem.

"Ennek az egésznek semmi értelme." Ökölbe szorítottam a kezem. "Miért keverjük bele őt?"

Miért engem?

Önző? Igen. Nyafogós? Szintén igen. De ugyan már. A karmának tényleg nem volt senki más, akit piszkálhatott volna?

"Küzdött a kényszer ellen, hogy megöljön téged, konkrétan." Elgondolkodtatónak tűnt. "Ez megerősíti Colby Game Over elméletét. A gyilkosságok nem véletlenszerűek voltak."

"Közelebbről meg kell vizsgálnunk az áldozatokat, ki kell ásnunk a kapcsolatukat a konkrét idézőjükkel."

A szakma legjobb kiberdetektívje már úton volt hozzánk, de úgy gondoltam, adhatok neki egy kis előnyt.

"Szia." Nem vesztegettem az időt udvariaskodásra, amikor tárcsáztam Colbyt. "Kapcsolatot kell keresnünk az idézők és az áldozataik között. Nem véletlenszerűek voltak. Célpontok voltak."

"Tudom."

"Ó." Tudhattam volna, hogy nem hiszem, hogy előrébb járok, mint ő, de volt még egy vallomásom, amit nem tudhatott. "Nos, nem jöttünk rá, hogy bérgyilkosok voltak, amíg az utolsó áldozat el nem tűnt."

"Elmenekült?" Colby kattogott a háttérben. "Senki sem szökött meg."

"Én igen."

"Hogy érted, hogy te?" Clay a fülembe ordított. "Ki jött utánad?"

Egy gyerek első szava gyakran az anya szó egy változata.

Vicces, hogy egyetlenegyet sem tudtam kihozni belőle.

"Az anyját küldték" - mondta Asa helyettem Claynek. "Saint begyűjtötte, mielőtt bárkinek baja esett volna."

Clay szájából káromkodások szökőkútja zúdult ki, és megesküdtem, hogy érzem, ahogy a nyála záporozik rám.

"Anya nem tudta megnevezni, de az igazgató áll emögött. Biztosan ő az." Visszarántottam magam a peremről. "Nem tudom, hogy az egészre gondolt-e, vagy csak az ő részéről".

"Tudjuk, hogy nincs az irodában." Asa kölcsönözte a súlyát az aggodalmamnak. "Ha magával vitte azokat a csontokat, akkor azok alkudozási lehetőséget kínáltak volna neki, ha összefut az apáddal, mielőtt még készen állt volna arra, hogy szembenézzen vele."

Elcserélem az életemet a feleséged csontjaira, akit meggyilkoltam és elrejtettem előled, miközben bebörtönöztelek és pszichopatává neveltem az egyetlen gyermekedet.

A szomorú az volt, hogy láttam, az igazgató azt hitte, ez elég biztosíték ahhoz, hogy megmentse a bőrét.

Tényleg fogalma sem volt arról, hogy ki volt a fia, vagy mire volt képes apa, ha azt hitte, hogy túléli ezt.

"Erről jut eszembe." Clay hebegett és sóhajtozott. "Colby és én már azóta dolgozunk ezen, mióta elmentetek."

"Az igazgatóra vadásztatok." Asa lecsapott a vezérfonalra. "Megtaláltátok?"

"Még mindig a táborban van" - mondta Colby. "Szélhámos ügynökök támadtak rá a területen."

"Parish vele volt" - folytatta Clay. "Felkapta az igazgatót, és beszaladt vele a házba. A tábort huszonnégy órára lezárták, és a támadás minden nyomát eltüntették." Habozott. "Biztos nagyon rossz lehet, ha nem akarják, hogy bárki is megtudja, mennyire rossz a helyzet."

Lehet, hogy az igazgató a nagyapám, de egy cseppnyi szánalmat sem tudtam felkutatni benne.

"Az utazás biztonságosabb álcát nyújt neki" - értett egyet Asa -, "ami talán még egy kicsit tovább tarthatja hatalmon".

"Várj." Hallottam, hogy az elméletem úgy sziszeg, mint egy kipukkadt lufi. "Akkor ki...?"

"Említettem már, hogy az elmúlt napokban nem ültünk tétlenül?" Clay olyan büszkének hangzott, hogy majd szétpukkad. "Colby a Mystic Realms Élő Céh igazolt tagja."

"Lenyomoztam a gyanúsítottjaink e-mailjeit, elérhetőségeit és közösségi média linkjeit." A lelkesedése ragályos volt. "Össze tudom kapcsolni Amherstéket Ms. March és Lacky között. Van még hat másik, akikről azt gyanítjuk, hogy arra várnak, hogy aktívvá váljanak. Mindegyik erősebb, mint az előző. Még mindig feltöröm ezeket a személyazonosságokat."

"Ez elképesztő." A mellkasomra szorítottam a kezemet. "Elképesztő vagy, okostojás."

Hatan sokkal jobbak voltak, mint az Amherst eredeti hatvan tagja.

"Lesz ez még jobb is" - sietett el Clay. "Mondd el nekik a többit is."

"A főkolompos kiléte Advent."

"Van ötleted, hogy ki lehet ő?"

"Igen." Kihúzta a szót, időt hagyva nekem, hogy rettegjek a leleplezéstől. "Beszélgettem vele korábban."

"Sajnálom." Megpróbáltam megtalálni a zenemet, de az MIA volt. "Beszélgettél vele?"

"A játékban. Egy oldalsó chatben." Fújta rám. "Nyugi."

Molylepke titkos ügynök akkora nyűgöt csinálhatott, amekkorát csak akart. Soha nem lazítanék egy gyanúsítottal való közvetlen kapcsolatfelvétel miatt.

"Mindenesetre, átvilágított engem, és én hagytam neki. Még szuper segítőkész is voltam, és küldtem neki egy linket a honlapomra."

"Van honlapod?"

Mosoly melegítette a hangját. "Most már van."

"Ez túl sokáig tart" - tette hozzá Clay - "és Rue úgysem értené meg a felét sem."

"Köszi." Megpofoztam volna, ha elérem. "A támogatásod és a bátorításod valóban határtalan."

"A honlapomra mutató link rosszindulatú volt" - magyarázta türelmesen. "A malware rosszindulatú szoftver."

"Oké."

"Amikor rákattintott a fertőzött linkre, engedélyt adott a rosszindulatú programnak, hogy letöltse a laptopjára."

"Oké."

"A malware valójában kémprogram volt, és hozzáférést adott a számítógépéhez."

"Oké."

"Több e-mail fiókja is van, mint a legtöbb embernek."

"Ezt én is tudtam."

"Volt egy játékfiókja, az Advent Infinity alatt. Másolatokat készítettem a levelezésről, ami Amherstékhez, Ms. Marchhoz és Lackyhoz köti." A szünetében váratlan komolyság rejlett. "Az elsődleges e-mailje azonban a munkájához szólt. Hosszabb időbe telt, mire feltörtem a titkosítását, de most már megvan." Lassan kifújta a levegőt. "Advent? Ő Jai Parish."

"A sárkány?" Beillesztettem ezeket a darabokat abba, amit már tudtunk, vagy legalábbis megpróbáltam, de a legtöbb nem illett bele. "Ő már az igazgató jobb keze. Mit kell neki nyernie? Az egész iroda irányítását?"

"Úgy mondod ezt, mintha ez olyan undorító lenne, mint csigákkal teli kádban fürdeni" - intonált Clay - "de a Black Hat Irodáról beszélünk."

"Tudom." A tenyerembe vájtam a körmeimet. "Nincs szükségem felfrissítő tanfolyamra a családtörténetből."

Az alapító unokájaként, és állandó ármánykodásának áldozataként nem viseltem szemellenzőt. Soha nem is volt. Nem engedhettem meg magamnak ezt a luxust.

"Ez a probléma. Úgy tekintesz rá, mint a családi vállalkozásra, pedig nem az. Ez egy olyan szervezet, amely saját életet élt. A nagyapád megadta magának a hatalmat, hogy tetszése szerint bármelyik frakció bármelyik tagját megbüntesse. Ő választja ki, ki él, ki hal meg, ki szolgál".

Az utolsó két szó keserűsége szíven szúrt. "Tisztában vagyok vele."

"Szerintem nem vagy tudatában" - erősködött. "A szervezeten kívüli embereket nem érdekli, ki vezeti, amíg zökkenőmentesen működik. Hajlandóak szemet hunyni afölött, hogy mi az árnyékban osonunk, eltakarítjuk a mocskukat, eltüntetjük a legrosszabb gazembereiket. Babaarcú, szerintem te ebbe a kategóriába tartozol. Szerintem örülsz, hogy ott vagy. Úgy tenni, mintha az igazgató lenne a legrosszabb sors, ami ránk szakadhat, pedig nem az. Bízz bennem. Az Iroda hatalmas eszköz, és rossz kezekben fegyverré válik bárki ellen, akit az új igazgató úgy dönt, hogy megbüntet".

"A Black Hats egész alapfeltevése az, hogy mi érvényesítjük az igazságot."

"Kinek az igazságszolgáltatását?" - követelte tőlem. "Kinek a parancsait követjük szó szerint, vagy különben?"

"Megállítjuk a veszélyes ragadozókat. Megvédjük a paranormális közösséget a felfedezéstől. Lehet, hogy nem szívjóságból tesszük a dolgunkat, de mi végezzük a munkát."

"Imádlak az idealizmusodért - szólt bele a beszélgetésbe Asa -, de Claynek igaza van abban, hogy nem mindegy, ki vezeti az irodát. Amilyen rossz a helyzet, még rosszabb is lehet. A dolgok mindig rosszabbodhatnak."

"Parish nem sétál ki ebből. Még ha bíznék is az igazgatóban, hogy rácsap a kezére, márpedig nem bízom, apa nem adna neki erre lehetőséget. Meg fogja ölni Parish-t az anyámat ért sértésért." Clayre koncentráltam. "Előre kell látnunk, mi következik. Hogy ki következik. Parish után. Van valaki a belső körökben, aki el tudná csípni az előléptetést?"

"A zsebemben senki sincs olyan magasan a szervezetben, nem."

Mivel persona non grata voltam az Irodában, nem tudtam olyan szálakat megmozgatni, amik ne akartak volna engem is megfenyegetni a folyamat során.

Asa, aki nem szokott barátkozni vagy szövetségeket kötni, szintén nem tudott semmit hozzátenni.

"Egyszerre csak egy lépés." Asa megmasszírozta a vállam között. "Az igazgató majd felépül. Mindig is így szokott tenni. Majd megnevez egy másodikat. A dolgok úgy mennek majd tovább, ahogy eddig."

"Ha ezt hiszed, akkor miért tolakodsz? Miért értesz egyet Clay-jel?"

"Szerinte te jobban tudod végezni a munkádat, mint Parish. Vagy az igazgató." Clay ezt nyilvánvalónak hangoztatta. "Ezért."

"Egy döglött madár egy macska hasában is jobban tudná csinálni" - érveltem. "Ez nem mond sokat."

"Téged érdekel." Asa nyilvánvalónak hangoztatta. "Már ez önmagában is feljogosít téged."

"Azt akarod, hogy életem végéig egy íróasztal mögé legyek láncolva?" Visszahőköltem a gondolattól. "Nem leszek sem igazgató, sem az igazgató háziállata. Nem akarok ekkora hatalmat. Nem tudom kezelni. Megrontana engem, és emberek halnának meg." A támogatásuk megrémített. "Nem akarom."

Ebben Asa és én egyformák voltunk. Ambiciózus családok. Hatalmas apák. És az elvárások súlya, ami ezzel együtt járt. Mintha bármelyikünk is bele akart volna lépni abba a szerepbe, ami ellen egész életünkben lázadtunk. Mintha bármelyikünk is a következő igazgató vagy a következő nagykirály akart volna lenni. Mintha bármelyikünk is tartozna a vérvonalunknak bármivel, nemhogy azzal, hogy megszülettünk és az örökös szerepébe kényszerültünk.

Isten áldjon meg, micsoda zűrzavar.

A világ biztonságosabb volt az Irodával, ezt hittem, de vajon apa útjába tudnék-e állni, hogy megőrizzem?

Apa, aki inkább elhurcolta anyámat, minthogy velem együtt dolgozzon a kiszabadításán.

Apa, aki lyukat meresztett a mellkasomba, mintha megérezte volna a grimoire közelségét.

Apa, aki alig várta, hogy teljesítse az alkut, és véget vessen egy olyan életnek, amit már nem akart élni.

És Parish, az a szemétláda, a tökéletes figyelemelterelést adta át apának, hogy távol tartsa őt az igazgatótól.

Egy fekete boszorkány, mint amilyen az apám volt, nem állt túlvilági élet előtt. Anya viszont, mint fehér boszorkány, csatlakozhatott Meghez. Hacsak a szürke mágia homályos területe, amit együtt gyakoroltak, nem homályosítja el túlságosan ezeket a határokat, így vagy úgy, de mindkettőjük számára.

Meddig menne el apa, hogy még egy napot, hetet, hónapot, évet tölthessen anyával?

És hogyan győzném meg, hogy valaha is elengedje?